• CoE

    Dobrý večer všem,

    loni jsem si koupil nové kolo "Specialized Rockhopper Expert 2024 ":https://www.bike-forum.cz/…-expert-2024.

    S kolem jsem spokojený, ale mám takový menší problém. Vzhledem ke své hmotnosti cca 115 kg se kolo pode mnou nejspíše kroutí. Projevuje se to tak, že když jedu rychlostí cca 16 – 18 km/h, tak slyším od předního kola hluk, jako kdyby o sebe drhly kotouče s destičkami. Několikrát jsem s tím byl v servisu na seřízení, ale pokaždé mi bylo kolo vráceno s tím, že je v pořádku a že technik žádné hluky neslyší…není se čemu divit, neváží, to co já. Tak jsem dal kolo vyzkoušet své ženě (54 kg) a samozřejmě také bez hluků. V servisu mi ještě řekli, že je to nejspíše kvůli mé hmotnosti a kvůli tomu, že kola jsou uchycena rychloupínákem a že se to pode mnou může kroutit a bylo mi doporučeno pořídit si kolo s pevnými osami.

    Po opravdu jsem dlouhém vybírání jsem se rozhodl pro přechod od mého oblíbeného Specializedu k Meridě a vybral jsem si "Merida Big.Trail 700 2024 ":https://www.utyrse.cz/…l-700--2024/.

    Chtěl bych se zeptat vás, zkušenějších, jestli to má, na základě výše popsaného, smysl a nebo jen zbytečně vyhazuji peníze. Na kole jezdím výhradně po asfaltu a občas nějaká nezpevněná cesta. Teleskopickou sedlovku a zdvih 140 mm asi nikdy nevyužiju, ale když už na tom kole jsou, tak nemám problém za to zaplatit a jak se říká: „Radši mít a nepoužít, než nemít a potřebovat“

    Děkuji za reakce a přeji hezký večer.

    0 0
    • novas752  

      Už podle prezentačního videa výrobce to jako kolo vhodné na asfalt moc nevypadá. https://www.merida-bikes.com/…/bigtrail-42

      Nekoukal bych na trailová kola, ale xc kola – například Trek Procaliber 9.6

      0 0
    • CoE  

      Já moc děkuji za reakce, ale musím na rovinu přiznat, že vám vůbec nerozumím.

      Tak se asi budu muset jít nějak dovzdělat.

      0 0
      • Kucci  

        V klidu, tady se schází z větší části drtiči kilometrů na silničkách, nebo bikeři co skáčou po lesích a sami si staví traily, protože ty komerční jim připadají nuda, nic mezi tím (imho, ti mezi tím techniku tak neřeší a nediskutují, ostatně tam není ani moc co řešit – funguje to, nebo je to rozbitý a musí do servisu, a proto se tu tolik nevyskytují). A když se setkají s běžným člověkem, co do žádné z těch skupin nezapadá a přijde s dotazem na výběr pro svůj lážo plážo způsob používání, tak na něj chvíli zírají, pak mozek bsod, restart, a jedou to svoje (viz „K tomu teleskop (využiješ, fakt jo)“ atd ), ignorujíc deklarované užívání tazatele. Chybí ještě aby někdo navrhl gravel.

        S upozorněním, že nejsem žádnej expert, se dovolím podělit o svoje dojmy. Pevný osy ti už byly doporučeny – sám mám podobnou váhu, kolo s pevnýma osama a kotoučovkama, a škrkání nepozoruji, leda pokud se v tom vrtám, například výměna destiček, pak seřídím polohu třmenů. Podobně k vedlejší diskuzi o tloušťce noh vidlice, 32mm mám, za 17k km jsem nepozoroval žádný problém (co jsem v rychlosti zkoušel hledat, tak tvoje současný kolo by mělo mít 30mm?).

        140mm vidlici nemůžu hodnotit, nemám osobní zkušenosti jestli ji člověk při normálním používání vůbec pozná oproti 100mm (pokud má normálně nafoukaný kola, a ne na kámen), teleskopická sedlovka, sice „Radši mít a nepoužít, než nemít a potřebovat“, ale taky je to věc co může potřebovat údržbu navíc a být zdrojem problémů.

        Pokud bys měl ke kolu silnější vztah, je tu teoretická možnost nechat vidlici vyměnit za vidlici s pevnou osou, a nechat přední kolo přeplést na jinej náboj. Jestli je to dobrej nápad si ale sám nejsem jistej, záleží i jestli v případě pořízení druhýho kola bys měl pro tohle reálný použití, nebo bys ho prodal.

        3 1
    • boo-beek  

      Pokud jsi ochotný rozumně si zaplatit za něco, co Ti sedne, takže moje doporučení je nechat si postavit kolo na nějakém rozumném rámu.

      Pokud bych to kupoval teď, tak bych stavěl na tomhle: https://nordestcycles.com/…cuadro-kutxo

      K tomu teleskop (využiješ, fakt jo), 120mm vidlici s 34/35 nohama (já bych volil Pike, Mattoc nebo R8), fajn pohodlnej kokpit a sedlo, mechanický X01, slušný brzdy, kdyby zbyly prachy v rozpočtu, tak nějaký výprodejový karbonový kola (DT e/hxc jsou teď k sehnání rozumně).

      Ta Merida je za mě mimo, bude Tě zbytečně limitovat na asfaltu. Pokud se z asfaltu hypoteticky občas vydáš do terénu, bude ti bohatě stačit 120 mm vepředu, klidně i 100. A pokud Tě to chytne, tak prostě budeš potřebovat jiný kolo, tak to je.

      0 0
      • Lišák  

        Pokud by fakt chtěl tu Meridu, tak vyměnit zadní plášť za Forekaster a bude to jezdivý i na asfaltu (vlastní zkušenost).

        Pokud by chtěl vyměnit jen vidlici, tak, alespoň podle fotek v profilu, to kolo nemá tapered hlavu, takže nějaká rozumná vidlice se bude hledat těžko.

        Na výběr přihazuju tenhle Radon.

        0 0
    • libisenuj  

      Co tohle? Karbonový rám, 34 Fox, slušná výbava. Mám ale pocit, že limit kola je těch 115kg a nejsem si jistý, zda je to celková hmotnost vč. kola nebo jen jezdce. Ale z 10 kil navíc bych se asi neposral…

      Merida je cenový úlet ve všech řadách…

      https://cykloprikryl.cz/…s-raven-8-8/

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.