Jakej doporučíte řetěz na 9-ti kolečko??
Jakej doporučíte řetěz na 9-ti kolečko??
Záleží co od řetězu čekáš. Dobře pouslouží (za dobrou cenu) např. Shimano HG-53
HG-53 je strašná sračka :O( dej tam SRAM 971 a uvidíš čemu se říká řetěz
Eh, nechtěl jsem to napsat tak zostra, ale v podstatě bych se pod to podepsal. Já dojíždím Sachs 90 na staříkovy snad sedmej rok a nemůžu ho udolat. ;-)
:))) heh, nespetl ses? Měl jsi napsat C9 :).
No prostě ty hlavně ty devítkový řady, že.
Skoro cokoli oproti HG-53 je držák :O) jinak C9 mám teprve přez 1000km tak nemůžu soudit :O)
53-jka je OK,len ta povrchová uprava…
C9-cez 800km 132,2 ,zamna jednoznačne campa.
no právě :). Já mám na C9 na htčku zatím něco málo přes 2000 km. Měrka nezapadá ani na první zoubek. S HG-93 nebo PC 971 jsem měl měrku už cca na druhém zoubku při stejném ježdění.
Jinak HG-93 mi na fullu vydržel sezonu, cca 3500 km. PC 971 taky kolem 3000–3500 km, ale na HT.
Blade (08.05.2009 23:34:04)
Retaz CN-HG93
„Sram plácá řetězy z hovínek.. Zlatej Japonec.“
za to tvůj CL je opravdu kvalitní ;O] už sis to nechal spravit ?
Seru :)
k tomu bych mel jednu aktualni – nechal sem se ted v jednom nejmenovanym servisu tady v Budejicich ukecat, abych na svoje komplet shitmano (LX/XT) osazeni zkusil misto HG-93 SRAM 971 – ze prej vic vydrzi (HG-93 jsem nedavno pretrh).
Vysledek – i po dukladnem serizeni presmyku a prehazky v krajnich polohach skrta o presmyk – pri razeni nejmensi/nejmensi strasne, nastesti nepouzivam + obcas si prehazka sama podradi – idealne v zaberu, takze rupanec jak swina.. (s HGcekm to nedelela)
Duvod – znamej (jinej) servisak vzal supleru, zmeril s971, zmeril HG93 a vysledek - 971 je o cca 0,5 mm sirsi nez shimano (robustnejsi), coz je v krajnich polohach na presmyku bohuzel znat.
Reseni – pristi tejden kupuju HG93 a Sram mi uz na kolo nesmi.
Mě neškrtá pořiď si jinýho servisáka…
jakejpak servis to poradil? :) jinak ja momentalne pouzivam HG73 a prvni na novem XT vydrzel 700km a gruhej je ted nasazen. Jeden poznatek ale mam a to ten, ze prvni byl od vyrobce kola nasazen snejtovanej a druhej jsem dal s rychlospojkou a zda se mi ze si taky podrazuje. Tak jestli ten bordel nedela prave ta rychlospojka.
Na starem kole jsem mel 970 kazetu a 971 retez a vse jelo 1300km OK dokud jsem to neprodal :)
no neveril bys :) Bike servis (stit DEMA) naproti Baumaxu na Strakonicky.. :)
Koplik? :) ten je na SRAM
vacsie sracky ako sramy neexistuju.
Mno, je to ale trochu houba.
Hm. Je u toho Sramovyho retezu normalni stav,ze po ujeti 360km jsem na nem nameril 132,5mm???
nefim na kterej reagujes, ale u typu co jsou v sortimentu na dolnim konci bejva pocatecni dylka vetsi. Nevim jestli to tak vyrabi zamerne pro lidi co uz maji opotrebenou kazetu a novej by jim nesedl, nebo jestli vyrabi vsecko stejnym zpusobem, pak to roztridi do skupin podle toho jak se kterej povedl udelat presne a nakonec podle toho vyrazi ruzny cisla.
Ten retez je origo na novym kole,takze je i nova kazeta. Namazanej je az az,ale pri slapani jde slyset jak jakokdyby pne.
:-) jakože by ty čísla razili na už hotovej řetěz ? To je dobrý … ;-)
ne, na zkompletovanej určitě ne. Představuju si že postupujou asi takhle: Z plechu nasekají plný bedny vnitřních a vnějších destiček, ty pak nasypou do třídící mašinky, ta udělá několik skupin podle rozteče děr, další mašinka vyrazí příslušný číslo, udělají povrchovou úpravu a teprv potom ho poskládají dohromady.
Na to mě budeš určitě kontrovat s tím, že to není možný, protože vyšší čísla jsou z lepších materiálů. Jenže to nemusí být pravda. Dal jsem si vedle sebe 380ku s 951kou a do obou šlo lehce zajet pilníkem. Předtím jsem žil v domění že tam musí být rozdíl v tvrdosti, ale to se mi nepotvrdilo. (zkoušel jsem vnitřní články)
HG-53 neeeee vydržel"neskutečných" 580km a naměřil jsem 132,9 :-( jeto jen silnice a za sucha ani jednou voda, teď jsem dal C9 všichni ho chválí tak doufám že vydrží celou sezonu :-)
dřív jsem kupoval nejlevnější sramy ale jak sem zkusil C9 tak už na kole nechci jiný řetěz vydrží vážně hodně, mě na biku kolem 2500 km a ty levnější sramy jsem měl tak na 900–1300 km
sram 971 kolem 3000km od c9 čekám aspoñ 5000km :O)
já sem se o ty řetězy pravda moc nestaral jen domazal a jelo se, čištění jen sem tam
Tak to kdyz spocitam, tak zlaty Shimano HG-53… 1500km za 190,–Kč
heh než ho párkrát přetrhneš nebo ti zrezne tak fakt super… hlavní je bezúdržbovost pokud nemusim půl roku řetěz vyměnit je pro mě ten řetěz jasně lepší i když v poměru vyjde třeba o kilko dráž…
Ona ta C9 asi ani nevyjde dráž teď jsem jí kupoval a dal jsem 580Kč ta HG-53 stojí tak 180Kč, ale v sezoně když budeš trošku víc jezdit tak jí budeš měnit tak každejch 14 dní a to by mě asi jeblo :-) od té C9 čekám minimálně 5000km, jediné co jsem vyčetl kdesi na netu, tak ta C9 je o trošku kratší cca 132,2 tak že jí to chce dávat jako první max druhej řetěz jinak by to asi mohlo střílet na malejch pastorkách, já jí teď dával jako druhej a v pohodě provní byla právě ta HG-53 to už nikdy více
prosimtě, kolik najedeš za 14 dní v sezoně, že ti na to nestačí jeden řetěz?
Jak kdy cca 500 – 800 km za 14 dní. já nejezdím na biku ale na krosovém kole, tak že je to převážně po silnici, tak to hodně přibejvá. :-) Tím že je to jen silnice tak mě nemile překvapila výdrž toho shimana bylo to jen po silnici za sucha :-(
Po silnici za sucha na ten HG-53 najedes v pohode kolem 2500 – 3000km, takze s tou vymenou to nebude tak horky ;)
Tak to s tebou musím nesouhlasit, po silnici za sucha, jen polabská nížina tak že když kopec tak 300 dlouhej a výškově tak max 50 metrů žádná divočina, na Krosovém kole (Author mission) 585km a měrka na 4 zub :-(, nejezdím nijak silově i když mám takovou necyklistickou váhu cca 108Kg :-) snažím se přehazovat tak abych i do kopce udržel frekvenci šlapání řeknme nad 70 :-) (jezdím i kopce v sedle). To je důvod proč jsem koupil C9 a uvidím kolik toho vydrží. třeba ten původní řetěz byl zrovna nepovedený kus ale druhej pokus zkoušet nebudu :-)
Ono takovy ty uvahy jestli jedis silove nebo svihem jsou uplne scestny, stejne udelas stejnou praci (stejny vykon na zadnimkole) takze retezu je to jedno.....
Ja osobne uz jsem obmotal asi tak 40 retezu HG-53 a nikdy nebyl v haji po 500km, a to jezdim i docela dost extremni podminky (bahno, pisek, sotolina, snih), v prumeru na retez najedu tak 1500–1700km. Pokud je v lete pekne, a jezdim nejaky trasy po silnici, tak vydrzi pres 2000km…
No tak to jsem měl asi smůlu na kus, co naděláš dal jsem tam C9 a zatím spokojenost, i když jel jsem s ní zatím jen jednou tak že asi 80 km to by byla spokojenost asi s každým řetězem (tesco modely a podobné zrudy nepočítám, to bych si nedal snad ani na libertu :-) )
Jezdím tolik, že na zreznutí nemá dostatek času :-D
Mam na HG-53 najezdeno celkem asi tak 50000km a nikdy jsem ho nepretrhl. Ono pretrzeni retezu je zpusobeni bud spatnym nytovanim, nebo spatnym razenim… nikdy se nepretrhne sam…
Zatim me nikdy nezrezavel, (na zimu davam HG-73) vymena trva asi 3minuty, takze jednou za mesic vymenit retez da min prace jak ho porad cistit.....
nechtěl si napsat 5000 ne 50000???:-D
Nechtel, najezdil jsem opravdu 50000km (nemyslim na jednom retezu, ale celkem na vsech)
tak to jo, já myslel že na jednom řetězu
Když ti praskne článek při jízdě ve stoje tak to nejtovánim ani řazenim nebude ;O]
Prasknout článek může na každém řetězu. Z 99% to ale bude výrobní vada daného kusu.
Abychom si ujasnili pojmy: jeste nikdy jsem nevidel opravdu pretrzeny retez (tj. pretrzeny clanek) ale vzdycky jsem videl retez rozpojeny v nytu…
Pokud jedes ve stoje do kopce a nemas nejak extremne skrizeny retez, sila na oko-cep pusobi kolmo, a neni duvod, aby se retez pretrhl (respektive rozpojil). Ale vetsina lidi, co tzv. trha retezy jezdi s prominutim jak hovada, retez krizi, v tom pripade je nytovany spoj namahany na ohyb, na coz neni staveny, a budto se clanek mirne roztahne, nebo se strhne hrana cepu. No a potom pri velke zatezi (coz je jizda ve stoje) a jen mirne skrizenemu retezu dojde k jeho rozpojeni.
Ale vzdycky se jedna o dusledek spatneho razeni nebo nytovani…
to že je hg-53 sračka neokecáš víme to všichni ;O]
Ja nic neokecavam, jen jsem trosku vnesl svetlo do tech nesmyslu co tady siris.
Jezdil jsem HG-53, HG-73, HG-93 a vydrzely vsecky stejne… takze asi tak
nejsou to nesmysly ale fakta to je ten problem HG53 po 1000–1500km proměříš což je nahovno kdykoli přijedeš z venku z deště a neošetříš ho tak je zrezlej jako pes nemluvě o tom jak mi jedna praskla ( tohle neni kvalitní řetěz a nejsou to bludy a to sem normálně zastáncem shimana) a to že ti tři řetězy z různejch řad vydrželi stejně je spíš k pláči než jako důkaz kvality zkus sram 971 nebo C9 rychle změníš názor…
Retez me nerezne, protoze kdyz prijedu v desti, kolo ostrikam hadicou, retez utru a namazu.
Ze Sramem zkusenosti nemam, ale dost lidi co ho jezdilo tvrdi ze vydrz je prakticky stejna jak u Shimana, navic chur radi
C9, muzu zkusit az budu menit kazetu, ale co tak ctu, tak vydrz/cena vyjde stejne jak u Shimana.
K tomu pretrzeni – ty jsi jako opravdu pretrhl retez? Tim myslim ze se pretrhl nekde nejaky clanek, nebo se ti rozpojil v nytovani?
Každej doma nemá hadicu…
Myslim ze i samotne otreni hadrem a namazani by stacilo. Hadica je dobra hlavne v zime na oplachnuti soli, a taky pomoci silnyho proudu vody ten retez ocistim od necistot a pisku…
971 jsem odjezdil jediný kus (koupený s kolem, tak ho nebdu vyhazovat) a vydržel těsně pod 3tis. km, tedy byl na tom nepatrně hůře než hg53. Ale jeden kus je opravdu příliš málo na nějaké větši hodnocení.
C9 je jiná kapitola, ten vydrží více jak ty Sram, tak ty Shimana, ale to už jsem tu rozebíral minule, proč ho tam ani nechci zkoušet dávat, že to stejně pro mě nemá cenu (ale chápu, že pro někoho, komu řetěz vydrží výrazně méně to smysl má).
Mně hg53 vydržel taky vždy to samé co 73 a 93, tedy přes 3tis. km vždy (no vždy je trošku silné slovo, ty hg53 jsem měl jen dva, teď většinou kupuju hg93, když je za dobrou cenu).
Ale sem tam mi ta 53jka trošku rezla (nikdy ne moc, vždy ta rez šla zase dolu po namazání a otření). Proto kupuju raději 93jku, cenově mi to při té výdrži 3,5tis. km nezabije.
Já jsem viděl roztržený (oba nejbližší čepy v pořádku i po roztržení) článek jen jednou v životě a to kupodivu ještě v kuriozní situaci téměř nový řetěz ježděný (a i v momentě prasknutí) jetý 50kg dívkou a to ještě v malé rychlosti a v sedle.
Tohle ale musel být už vadný článek od výroby.
to je strašně individuální ja na C9 udělám třeba těch 2500 a roud 5000 to si každý musí odzkoušet záleží na terénu počásí atd šak to znáte co budu vykládat
to nechápu! Jaktože je pro tebe lepší pořídit 3× dražší řetěz co ti ale vydrží jenom 2,5× víc ?
No jako že je lepší řetěz bezpečně ojet a vyměnit, než s tím levnějším párkrát padnout v kopci na koule o horní rámovku, než dosáhneš maxima životnosti…
upřímnou soustrast… A díky za poučení, budu si to pamatovat pro příště, že není ten alibaba, ale ta alibaba.
Není proč soustrastit, já používám ty Sahsácký/Shimano devítky.
vím, už jsi se tu zmínil. Soucitnou slzu jsem ukápnul nad tvojí strastiplnou cestou v minulosti, s levnějšími řetězy. To muselo bolet. No jestli's o ně úplně přišel, mám pro tebe potěšující zprávu – už se dělají silikonové protézy.
Skvělá nabídka ale zdá se, že na funkci rostlináře to vliv němělo – mám dvě děti :-). To byla teoretická dumka, HG53 „prasknul“ mojí ženě při jízdě, jenže ta má tu výhodu, že ani do kopce nejezdí ze sedla, takže se nic horšího – než tlačení pár km domů (nejel jsem s ní)nestalo.
jak 3× dražší? Sram 971 sem našel na netu nejlevněj cca 340 a tu C9 beru v kamenném za 600 ale má jít cena nahoru to je pravda
soráč, neuvědomil jsem si že když jsi napsal „ty levnější sramy jsem měl tak na 900–1300 km“ že máš na mysli POUZE nejlevnější DEVÍTIkvaltový. Já totiž vozím 8kolečko, takže osmičkový i devítkový řetězy jsou pro mě jedna skupina, kde nejlevnější začínají na 180ti :)
jinak jsem zapoměl že celou zimu jsem vozil řetěz snýtovaný ze zbytků Sram a taky nebyl problém
HG93 … neudržuju – jen občas utřu,v pračce je jednou za pul sezony,jen mažu a vydržel opravdu dost – nemůžu napsat kolik,pač jsem ho jetště nedojezdil.
HG 93 celkem dobrej(zatím mám 2k kilometrů a furt dobrej),HG 53 reznoucí sračka a po 500 km v prdeli
Mimochodem jen u HG53 se mi (za dodržení standardního postupu) 2× stalo, že se vnější článek při nýtování vytlačil kolem čepu ven. Vznikl takový trychtýřek (nýtovač nemá vybrání pro čep úplně natěsno), od sedmiček výš jsem tenhle problém nikdy neměl.
Spatna nytovacka…
přesně tohle se mi stalo včera při nýtování HG93 na přítelčin cross … udělal se hezký trychtýřek … zkusil jsem to srovnat a vypadá to OK … tak uvidíme – ona nejezdí moc silově :-)
ale určo je to nýtovačkou – mám jen v multifuknčním nářadí od Kellysu :-(
měl jsi origo přiloženej čep ? nebo si použil nějakej z řetězu ?
HG 7701 XTR
C9
SRAM PC9.., nejvíc se mi líbí ten zámek. Řetěz jde libovolně často spojovat a rozpojovat… Kdesi na Internetu, kde se diskutovalo, zda měnit v pravidelných intervalech řetěz, nebo ho jezdit až do mrtě a potom vyměnit i kazetu… kdosi psal – pořídit 3 řetězy a ty točit po cca 1000 km stále dokola. Údajně potom drží věčnost jak řetězy, tak kazeta. Zřejmě blbost, ale říkal jsem si, že škodu tím taky nenapáchám… Když už není na kole co přelešťovat a promazávat, prohodím řetěz… JInak co člověk, to názor, kdo jezdí na Campa, přísahá , že jejich řetězy vydrží nejméně jednou tolik než zbytek světa.....
Nove kolo, HG-73, 600Km, merka propadla :-/ Zkusim C9
me 700km a bylo tam 132.8mm az 132.9mm
A jak jsou na tom řetězy YBN? Jsou o hodně horší než Shimano? Máte s nimi někdo zkušenost?
hg93 nebo cn7701, v podstatě je to to samé…
nove kolo, HG53, 700 km (0 silnice), druhy zub merky, vymena a uschovani, mazu BEL-RAY SUPER CLEAN CHAIN LUBE
najizdim na system:
3 retezy (HG53) 3× protocit vzdy po 700km
tj. melo by to dat 6300 km na 3 retezy a jednu kazetu.
Uvidime zda se da… (ale to poznam az za nekolik let :)))
Jeste resim jestli rychlosvorkovat (kvuli myti) nebo nytovat. Zatim rychlosvorka.
jedině c9 :-)
Pozeral som dnes casovku na Giro a Bakalar hovoril ze Amstrong jazdi kazetu sram aj radenie a retaz shimano :-)
Vozite nekdo na C9 Spojku SRAM?
ptal jsem se tuším v úterý na to samé a někdo psal že vozí a bez problémů, najdi si vlákno špatně zanýtovaný řetěz ? tam to je
jo vozím a problémy s tím nejsou jen čištění je jednouší, sundám řetěz a vyčistím, i když zas tak často to nedělám
Dik, mne slo prave o to, ze jsem na ni zvyklej a pokud by to neslo, tak bych se na C9 vybodnul.
vozím dva roky a nemám nejmenší problém
Přes email mohu nabídnout řetěz na ruku jako náramek, ale ten by nepasoval na 9-ti kolečko. Má totiž jen 21cm:-))
co říkáte na řetěz: SRAM CN-951?
Měl bych k tématu řetězy jeden dotaz. Jezdím (začínám jezdit na MTB) a chci se zeptat, zda se řetězy nějak opotřebovávají a nebo se zničí jen přetrhnutím, případně jak se pozná ono opotřebení.
Děkuji moc za info.
jo opotřebovává se, stačí měřit šuplérou myslím přes 11 článků, když je 132.8 mm, je na výměnu
jinak používám Sram kvůli spojce a řetěz kupuju do 350 Kč/ks, takže za to se dal sehnat Sram PC-971
za?
nový stojí 9