Ahoj, koupil jsme tuhle vidli, co na ni říkáte? Doufám že vydrží, jezdím XC závody.
Ahoj, koupil jsme tuhle vidli, co na ni říkáte? Doufám že vydrží, jezdím XC závody.
jo to vydrží
jo budes spokojenej, jen ta sleva je „podezrela“ mel sem za to ze 318ka stala bezne 6 klacku
co je na tom podezřelého že má kupkolo.cz zajímavé ceny? Kupkolo.cz je seriózní a výborný eshop! Bral jsem od nich zboží už tak za 6000 a vždy všechno přišlo v pohodě a hlavně rychle.
jojo muzu potvrdit, me ji dovezli az do domu do 2 hodin protoze bydlm kousek od jejich sidla. Ma prednastevenej zdvih na 100, vazim 87kg bude to OK?
s perem by byla na 87kg krapet mekci – vzduchem to mozna dofoukas na optimum, ale kdybys shanel blatnik tak vem SKS shockboard akorat ten drzak je treba dat obracene a pritlacovat vypinaci cudlik gumickou (nekoukej na to bastleni co tu inzeroval tusim pekacek atd kdy tam casti ulamovali a davali tam nejaky sroubek)
Zajímalo by mě foto toho dokonalého řešení „s gumičkou“. Držák mám u SKS symetrický, otočením nevím co získám, zoubky dou orientovaný na jednu stranu. Doporučoval bych nějakej blatník co tam půjde bez úprav, z nikoho zatím nevypadlo jaký to je.
Uplne obycejnej Noname co ma moja tam jde naprosto v pohode bez jakykoli upravy :)
puvodni drzacek sem jen otocil proti navodu – tim sice zoubky nezapadaji spravnym zpusobem, ale aspon nejak zapadnou a na to necem drzi
ve vysledku je to hodne stabilni, a vubec to neklepe :)
puvodni drzacek sem jen otocil proti navodu – tim sice zoubky nezapadaji spravnym zpusobem, ale aspon nejak zapadnou a na to necem drzi
ve vysledku je to hodne stabilni, a vubec to neklepe :)
puvodni drzacek sem jen otocil proti navodu – tim sice zoubky nezapadaji spravnym zpusobem, ale aspon nejak zapadnou a na to necem drzi
ve vysledku je to hodne stabilni, a vubec to neklepe :)
co s tim kompem sakra je :( tak snad ted ten obrazek
do… ze by to server nezral nejakou kompresi .. tak poseldni pokus
:-D Zkousej to jesteee.. Me blatnik sice nezajima, ale sem zvedavej co z toho vyleze :)
grrr .. zacinam tu byt uz fakt za vola .. s takovou trumfnu i Olkyce :)) :(
tak nevim proc to ted nahodou slo a pred tim ani h… kua fix :) asi nekde zacalo mrznout
no vypadá to pěkně a jak to potom sundáváš?? :-)
uplne lehce
no dobrej bastl, nevím co máš proti bastlení jiných, když ti to tak jde. Ještě bych konce blatníku zajistil gumicukem aby nepružily. Dávám tomu co do trvanlivosti vyjížďku maximálně dvě. :-)
Já nikoho nenutil aby to dělal podle mě. Stejně už Recona nemám a na Rebu mi blatník nejde dát.
Mam tu samou vidly, ty samy kila a neni v tom zadnej problem.
kupkolo je fajn obchod taky tam beru .. jen ze tam maji slevu z ceny 10300 na 5990, ale nevim kde vzali tu cenu pres 10k .. kolem 6ti max 7mi stala vzdycky, jinak vidle je to fajn mam 302 (trosku osekana 318) a sem spokojeny
10k by se mi za tu vidli zdalo moc, ale nerek bych ze je to nejak moc premrstena cena (jen o par procent vyssi, aby ta sleva lip vypadala :-). Jinak nekdy fakt cumim jak sou ty ceny rozdilny..
Ehm, ted koukam po mesici na shopy a oni ty ceny fakt klesly. Sakris :-[
Katalogova cena TORY 318 soloair na rok 2007 je kolem 11tis. kc.
nevím jak v ktrém eshopu ale podívej se sem: www.rockroad.cz/…-p-1345.html
:-)
:-D
luxusní cena :-D
jedna za cenu dvou:)
Přesně tak. Toru z Kupkolo jsem kupoval v listopadu otci a všeobecná spokojnost.
řekl bych, že ta „podezřelá“ původní cena je ofic. MOC žitnýho :-)
jj, vydrží, nemusíš mít strach :). Jsem od nich v létě bral Revelation za 10 kk. Spokojenost. Zatím bez závad. Mám na ní najeto tak 5000 km.
To přijde… Neboj :D
Neser ;) :D
Mam od nich tez Toru 318 air. Zatim spokojenost. Kupoval jsem ji v cervenci a dal jsem za ni 6600kc.
Mam Toru 318 skoro rok, je to uzasna vidla, jediny minus je jeji hmotnost.
Ahoj, mam tu TORU namontovanou ale lehce pruzi i kdyz je zamcena. Je to normalni? Myslel sem ze bude drzet jak pribita, kdyz bude zamkla. Pouzivate na vnitrni nohy vidle nejaky olej nebo tak neco? Dik
To je normální u vidlic RS. Pruží asi 1–2 cm, není tam tvrdý lock.
Peávě pro ten system LO u motion control jsem byl s Torou tak spokojený. Poznáš to až jí zamkneš např. na kostkách (kočičích hlavách).
No, to by mě zajímalo, co to udělá? Já to mám na Reconu, sjel jsem s tím patník, ale zůstalo to zamknuté :-(
Konkrétně toto jsem na mysli neměl. Jednalo se mi o ten mikrozdvih co tam zůstává po uzamčení.
Co se utlumení zavřené vidle při pádu (doskoku) např. z obrubníku týče, tak u mne to makalo bez obtíží, ale já už něco vážím. ,–)
já 73 kg :-) a hlavně se to snažím spíš odemykat před překážkami, prostě v to uvnitř nevěřím no :-D
Tak toho se bát nemusíš ,–)
Když ti řeknu, že jsem za měsíc a půl otočil 3 vidlice a z různých důvodů šli zpět a tohle je 4, která zatím drží, nebudeš se mi divit, že jsem raději na to opatrnej :-)
A i tak, prostě zamklou vidlici krutě pustit přes díru, na to nemám, halvně po řečech okolo Manitou, jak se lehce prorazí. Vím, že tohle je jiné, ale mně by se to určitě podělalo :-)
Ono by možná bylo jednoduší tu vidlici nezamykat, je tam od toho aby pružila :-)
kdyz jedes treba delsi dobu pos silnici tak je lepsi ze jde zamknout bych rek…to o cem mluvite, ze se vidle sama otevre je ten system Motion Control nebo Tlumení odskoku? vjede se do diry a vidle zapruzi? pak zustane otevrena? DIKas
Ne, vidlice MO pokud je zavřená v podstatě zavřená není, ale je pouze brutálně zatuhlá a tak pokud by na kolo nalaezl 200kg člověk donutil by ji k pohybu i přes uzamčený LO. Vidlice, ale stále zůstává zavřená.
Pokud jedeš po silnici se zavřenou vidlou v sedě, tak zavřená vidle nepracuje, pokud si stoupneš, tak vidle klesne sice o ty 2cm, ale stále nepracuje. Tedy jaxi při vyšších vahách jako jsem já už se občas zhoupne, ale u normálních bikerů ne :-)))
I u nižší vah, záleží jak si kdo Motion Control nastaví. Já ho mám nastavený na co nejméně, tak ještě nedošlo k propružení, když se postavim do pedálů.
Já jezdim po silnice nejen s otevřenou vidlicí, ale poslední dobou i s otevřeným tlumičem a vidlici zamykám jen ojediněle a to pouze v případech, když jdu na delší chvliku v kopci ze sedla (jinak nemám žádný důvod ji zamykat, při solidním kruhovém šlapání v sedle se vidlice téměř nehne ani při nastavených menších tlacích na pohodlné žehlení). Tedy je pravda, že nejraději po silnici nejezdim, ale občas se nějaká taky připlete.
Zajíždím rebu sl a v poho.Chodník jsem taky vyskoušel:)Mám 90 kg.Myslím že to bude fajná vidla,mám ji pár týdnů
Máš 07 model bez U-Turnu? Pokud ano a měl bys někdy chuť, tak prosím také změř graf charakteristiky, ať se potvrdí (případně vyvrátí), co už začal měřit Pekáček, že 07 model je předělaný dle chodu modelu U-Turn 06. Díky
Upřímnou soustrast!To už jsi si mohl namontovat na kolo nárazníky z vagonu.Váha by byla stejná,jen by to vyšlo levněji.Za ty peníze hrozný shit.
A prozradíš nám, jaké jsou ty mnohem lepší vidlice za tu cenu, když tohle je hrozný shit?
platíš pivo ,–)
Ne, ty platíš, já byl dřív :-)
no, dobře… :-(
A jaka je ve srovnani s Torou treba Marzocchi MX comp ETA? Je taky cenove zajimava…
necitliva… jazdil som mx comp a presiel som na toru u-turn
Přesně tak, jen dodám, že velmi necitlivá. Jediná vidlice, která ji v té neciltivosti může konkurovat je z rozumných vidlic snad jen R7. Toře v citivosti konkuruje neupravený Epicon, jak je v originál provedení (upravený je pak někde jinde).
Já se tady o Toře zkusím trochu víc rozpovídat Proti Toře mám hlavní výhradu jako proti Xc vidlici a to je váha. Nikdy jsem neměl připomínky k jejímu chodu ale vnímám jí kolikrát víc jako freeride vidlici než XC. Pokud má opravdu stíráky jako dražší RS a ne jiné provedení jak je občas naznačeno, tak není důvod jí nesrovnávat s Pikem. A zatímco na Pika nikdo neřekne nic špatného, tak o Toře jako by byly pochabnosti. To je to známé uvažování, že co je levné nesmí být dobré. Když jsem jednomu jezdci Fr navrhl tuto myšlenku, že jestli neřeší váhu a chce obdobu Pika, tak pevná osa a Tora je jeho velmi dobré řešení. Myslíš, že mě věřil, okamžitě se zhrozil, co že si mu to troufám navrhovat. Přitom je to zcela jasné. Vnitřnosti, které amjí vliv na chod jsou stejné, odpory mohou mít vliv jenom v případě, že budou jiné stíráky a zbytek je opravdu zcela totožný, dokonce i s podobnou pružinou. Tak tohle jsou jasně dané věci ale při posuzování podle ceny a podle věhlasu, který hlásají šťastní majitelé to nevypadá vůbec na takovouhle shodu. No tak tohle je pohled z hlediska funkce a pohled podle pověsti ať si posoudí každý sám. Na závěr tedy zdůrazním Tora klidně vidlice pro Fr a pro toho, kdo neřeší váhu, chod neřešte Reba vedle ní neuspěje a to z jednoho důvodu, je tu proti sobě ocelová pružina proti vzduchu.
Presne tvoje posledni veta – to mi prijde stejne srovnani i s tou MX comp – vzduch je prece obecne mene citlivy, tak je to snad logicky. To uz by se kdyztak meli porovnavat se SoloAir Verzi, ne? Ja se prave bal, ze na mych 65kg bude u-turn tvrdy tak sem vzal SoloAir a sem docela zklamany hlavne tou citlivosti – je to moje prvni vzduchovka, tak nemam s cim porovnavat a je mozne, ze treba oproti MX je krasne citliva, ale ja proste od vidle za 5000 (coz pro me fakt neni malo penez) cekal vic. Kamarad ma Duro (jezdime stejny styl – xc, spis am) a pride mi srovnatelna, ne-li lepsi /a to stala polovinu/. Je mozny, ze je to tim, ze bych ji mel spatne nafoukanou, nebo zle nastaveny odskok? Mam tam 140psi, pac kdyz sem tam dal tabulkovych 120, tak uz jen pri razantnejsim seskoceni z obrubniku sla do tri ctvrtin zdvihu a po kazdem sjezdiku byl pasek uplne nahore a to sem se bal, aby ji nejak neuskodilo (nebo to tem vzduchovym tak nevadi?) P.S. Mozna to melo byt zarazeno jinde, chtel sem jen vyjadrit svuj nazor, ale pripojil sem tam i par dotazu, tak sem to hodil pod tebe, jako odbornika na vidle..
Já jen odpovím k tomu huštění vidlice. Tohle vypadá, že bys potřeboval na tvuj styl jízdy, aby vidlice byla více progresivní a nemusel si ji tolik hustit. K tomu ještě napoví, jaký máš sag při 120 a 140psi?
Obecně dnes už určitě neplatí, že pružinová vidle bude citlivější než vzduchová. Tam je dobrý příklad třeba některé vzduchové FOXky jsou výrazně citlivější než některé pružinové vidlice.
Pro tebe by byla rozhodně lepší pružina. Už jsem to psal, že vzduch už byl sice loni dost citlivý ale lehký jezdec vždy proti pružině rozdíl poznal. Tady propaguju právě toho epicona se kterým bych se nebál už uspět i u tebe. Duro, pokud nemá upravené, tak by mělo být daleko horší, i než ten tvůj vzduch. Takže tady dost chybí přesnější srovnání na kterém bysme se chytli a porovnali. Můžeš mít problém u sebe a k tomu aby sis to ověřil, jak tomu ve skutečnosti je, tak na to je oparvdu velmi vhodný ten graf charakteristiky, neboj se toho zkus to. Na ten počátek zdvihu stačí i tvoje váha ale když to uděláš ještě s někým, kdo ti pomůže s vyšší vahou, tak to bude lepší.
Tak jsem nejak vytvoril ten graf. Je to pri asi 140, mozna spis 145 psi. Uz si to bohuzel moc nepamatuju, foukal sem to asi pred mesicem a nemam to ted jak overit, pac pumpicku si pujcuju od kamose a ten je momentalne mimo – zkusim ji ale co nejdriv sehnat a udelat graf i pro 120 psi, jestli to bude pro srovnani potreba. Co se tyce sagu, tak ten je ted tak 17 mm. A jeste me napad dotaz, jak by se ten chod a citlivost celkove zmenila pri zmene zdvihu na 130mm? Je pravda, ze me sjezdy hodne bavi, takze bych ho mozna i vyuzil, ale zas se bojim, co to udela s geometrii (a to se jeste chystam poridit si vlastovky, takze by ten predek byl asi hodne vysoky..)
Jee, on to byl gif, tak tedy jeste jednou..
Opravdu chceš říct, že se ti Tora pohne poprvé pod zatížením cca 3kg? a potom to jde takhle plynule vzhůru? Odporuje to všem zkušenostem, které mám s Rebou, Reconem Revelationem.
No je to nejaky divny. Jako ten chod par milimetru uplne naprazdno jak vsude popisuje Pekacek sem zpozoroval jen parkrat (pri jizde zatim nikdy), ale ted pri testu sem normalne tlacil, zatizeni na vaze rostlo, tak pri 5kg to bylo porad bez hnuti a az pak to hupslo tak o 4 mm (ale nijak lehce, docela s normalnim odporem). Treba delam neco spatne, zkusim ten zacatek zitra jeste jednou. Ale co se mi u vidle deje (a nikdo to tu myslim zatim nezminoval), ze kdyz ji zatizim a odlehcim, tak se neroztahne uplne – musim ji tak 5 mm do uplneho roztazeni rukou pomoct. Ale kdyz mam nasazeny predni kolo, tak v 99% pripadu se roztahne sama.
Právě o to jde, kdy se to odrhne (tedy kdy to najednou hupsne) a to je důležitá hodnota a pokud je 5kg nebo případně ještě více, tak na grafu by nemělo být, že to jsou 3kg.
Ten graf musí přesně vypovídat o tom, co měříš, tohle, co popisuješ neukazuje. Teď v tom podání hovoří graf zcela jasně. Cca do 3 kg se nic neděje a potom začne vidlice plynule vklouzávat do zdvihu, který se jenom lehce zlomí na hranici 17 kg při 8 mm zdvihu a potom už jde zase plynule do zdvihu skoro jako ocelová pružina.
Tak vlaštovky na zvýšení předku nevadí. To můžeš kompenzovat vyhozením podložek (pokud nějaký ještě máš) nebo otočením představce. A nekupovat s moc velkým zdvihem. Ale hlavně vlaštovky (i když nebudeš to zvýšení kompenzovat) tu geometrie nemění.
No ono zalezi na tom,co si predstavujes pod pojmem freeride.Jezdim od XC po takove endurko,sem tam nejaky skok…k tomu je ta vidle naprosto paradni,ale tezko rict jestli by vydrzela nejakou opravdovou naloz.
Ja osobne vidim jako negativum spis ten u-turn…privital bych i verzi bez U-t s pevnym zdvihem a nastavenim predpeti pruziny. Predevsim u AM/enduro fullu je zmena zdvihu (krome systemu zmeny z riditek) celkem zbytecna. Predpetim bych si mohl nastavit citlivejsi chod na XC a „pritvrdit“ na agresivnejsi jizdu.
Už jsi toho upraveného Epicona jezdil?
Ne, zatím nejezdil. Doufám, že bude brzo příležitost. Mám tu grafy upravené verze, které hovoří jednoznačně (a to co je vidět z grafů už mám na větším množství vidlic odzkoušeno v praxi, jak se přesně chová). První majitel upraveného Epiconu už citlivost také potvrdil.
Mě právě zařáží, že ty, jako velký odpůrce šíření informací, rad a domněnek bez vlastní uživatelovy zkušenosti tady ten Epicon tak vychvaluješ :)
Jsem hlavně odpůrce doměnek a názorů na základě „někde jsem slyšel“ a bez věcných podkladů. Grafy toho ovšem řeknou o mnoho více než krátkodobá zkušenost s vidlicí. Dokonce ani dlouhodobá zkušenost s vidlicí (pokud si uživatel nebude s ní dělat objektivní testy typu přejíždění cihly) neukáže úplně vše, co graf (tedy ukáže všechny vlastnosti, ale ne tak přesně jako graf).
Takže na rovinu přiznávám, že graf je pro mě objektivnější informace než můj vlastní krátkodobý test jakékoliv vidlice.
Z grafu mám naprostou přesnou představu o celkovém chování vidlice (až na tlumení, které už tu bylo zmiňované je u všech zde rozebíraných vidlici na téměř stejné úrovni). Opačně bych ale ani na základě delšího používání vidlice nedokázal nakreslit graf přesně a tedy i přesně srovnat s jinou vidlicí (která bude na velmi podobné úrovni, větší rozdíly se poznají v praxi okamžitě).
Jo ??? No, tak copak bys nám doporučil za ty peníze ?
By me zajmalo, co se da za ty penize koupit lepsiho? Predem diky za radu. :-)
chodi jako fox, tak nevim co jinyho:-)
ale jen jako Vanila ,–)
a ta je nejlepsi P-)
Tak ne ! Ty pltíš 2 piva ! :-D
Marzocchi MX Comp ETA 105mm 2004 – 2,25kg. A to má Alu vnitřní nohy. Těžší už je snad jen Axel co má spodní nohy Alu místo dnes již obvyklého magnezia.
Z tebe proste nemuzu…
Ahoj, nevíte prosím někdo, kde by se dala sehnat tvrdší pružina pro RS Toru ?? Asi tak pro 83 kg. Díky
Zkus napsat dovozci-Zitnymu.. zitny@cyklozitny.cz
Díky za info. Zkusil jsem napsat dotaz do jejich diskuse, kde již někomu poradili s Pike. Uvidím zda se mi to podaří sehnat.
Tak a je na cestě, černá nad 80 kg za 765 Kč. Mají ji i s modrou 70–80 kg skladem.
hlavne nepis do diskuze,ja uz cekam na odpoved mesic…a z toho mejlu zatim taky nic.Ja se ptal na to samy. Jinak se da koupit z USA za neco malo pres 1000,–
skus zavolat dovozcovi na slovensko telefon najdes na webe www.bikeart.sk . ja som tam volal na jesen kvoli pruzine do j4 uturn a mali ju skladom… cena okolo 1200 sk.
Bože :-OOOOOOOOOOOOO Už je to tady !!!!!!!! Navštívil nás poddaný Ashtara Sherana.