krok brzdové páky mtb vs. silnice

21 nepřečtených
  • t29

    Co vím, tak pasuje silnice + cantíky nebo véčka + mechaniky. Jenže chci zkombinovat kotoučovky a silniční páky.

    Sheldon Brown varuje před použitím cantíkových pák pro V-Brake, že tahle kombinace znamená příliš tvrdé brzdění. Na zimáku jsem tohle řešení provedl, rám ani ráfek nepraská, brzdit se dá bez blokování kol, jen páka nemá pořádný doraz a je houbovitá.

    Jaké možné rizika plynou z kombinace dualů Tiagra ST-4500 a kotoučovek Avid BB-5 v MTB verzi? Má tu někdo takového prasopsa? Co čekat od projevu brzd?

    A neraďte mi kupovat Avidy BB-5 Road, chci ušetřit ;)

    0 0
    • Martin  

      můj známý servisák to zkoušel. jako jo, brzdit to brzdí, ale strašně slabě. takže NĚJAK zastavíš :-)

      0 0
    • scalar  

      Jedině Avid BB7 Road, na brzdách se nešetří, lepší dát pár korun navíc, než si rozbít držku.

      0 0
    • Vilém  

      Na aukru jsou BB7 road, nove za bezva cenu.

      0 0
    • t29  

      Všem děkuju za rady, ty BB-7 Road jsem koupil. Odhaduju, že s pákama budou mít něco kolem 800 gramů bez kotoučů.

      0 0
      • Vilém  

        To jsou ty z aukra?

        0 0
        • t29  

          jojo, díky xshreckovi. Jenom adaptéry na 203 mm kotouče nevyužiju, na poslední fotce už je přední 185.

          0 0
          • Vilém  

            Tak to je OK. Mel jsem strach, zda sedi foto u aukce, zda foto proste nekde na netu „necornul“ a nedosly by v MTB verzi. Skoda, ze to nema psano v popisu aukce, ale asi ma strach aby vubec prodal. Na druhou stranu mozna bude nekdo zklamanej, az je da na MTB a bude se divit, ze mu to nebrzdi. Stejnej pripad tu byl kdysi pred lety, kdyz jedna jejich majitelka stale nebyla spokojena s jejich funkci, furt ze ji to nebzdi, a ze ti co tvrdi opak lzou. Pak po dlouhych dohadech vlozila foto svych brzd a z ni vyplinulo, ze ma Road verzi a ani to brzdit nemuze:) Ale to bylo myslim jeste v dobach modelu CPS, kde to nebylo tak vyrazne napsano.

            0 0
    • Evilcleaner  

      jestli bys chtěl, tak mám možná k dispozici jeté BB5 (černá a stříbrná ve verzi road). silniční páky a mtb třmeny nebudou brzdit.

      edit: nedíval jsem se na datum, sry;)

      0 0
    • Cryzyy  

      Pokud by nekoho zajimal rozdil v BB7 „MTB“ a BB7 ROAD.

      Aneb, jak ani po 6 letech co mi ty BB7 lezej doma zase nepouziju :o)

      0 0
      • jecnak  

        Takze nakonec CX s cantikama?

        0 0
        • Cryzyy  

          Ani nahodou ! :) …budou nejake jine brzdy, ram mi uz jede.

          0 0
      • Bruca  

        ty máš doma nevyužité BB7 road? a nechceš se jich zbavit? stačila by mi teda jen jedna :-)

        na svém kole mám BB7 vpředu, a bb5 vzadu, ale nebaví mě kupovat do těch bb5 pořád destičky, vydrží tak 3000 km a bb7 kolem 10tisíc

        0 0
    • MJ24  

      Zkusím se zeptat tady: Je možné zkombinovat silniční páky například sora 3×9 s Véčkama? Jedná se mi o to jestli je stejný krok pák? Díky

      0 0
      • raschi  

        Silniční páky mají jiný tah, potřebuješ buďto mini-V čelisti nebo ke klasickým véčkům konvertor tahu

        0 0
        • MJ24  

          OK diky myslel jsem si to, jen se divím že silniční páky chodí s mechanickými bikovými kotoučovkami ?

          0 0
          • Vilém  

            Silnicni paky potrebuji SILNICNI mechanicke kotoucovky.

            0 0
            • MJ24  

              mám microshifty silniční páky 1×10 a s nějakými obyč shimano nechanikami, sundané z biku, to funguje normálně? Ano nikdy jsem neměl silničku, toto mám takového gravela prasopsa, takže nevím jak by to mělo chodit správně. Krok mi přijde OK brzdí to slušně. Známý chce předělat starší fitness kolo na gravel řidítka, proto se ptám

              0 0
              • Vilém  

                Pravda, o kompatibilite Microshiftu netusim nic. Takze moji rerakci zredukuj na Shimano :)

                0 0
              • raschi  

                Silniční páky stejně jako páky pro cantíky mají kratší tah, ale větší sílu než MTB/véčkové. Problém v kombinaci s normálními véčkovými čelistmi je v tom, že se musejí nastavit na minimální vzdálenost od ráfků, jinak je ten malý posun lanka nedokáže k ráfkům dotáhnout. Jsou tak extrémně citlivé na vycentrování. U MTB kotoučových třmenů je to to samé, není problém, že by se silničními pákami nefungovaly, ale opět se musí nastavit na minimální vzdálenost od kotoučů, které tím pádem musí být dokonale rovné.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.