Kros do 20 000 - kvalitní vidlice

165 nepřečtených
  • Akscha

    Ahoj,

    jsem naprostá cyklolaika a sháním kolo na ježdění po silnici a občas po turistických cestách nebo cestou necestou (max 20 %) . Po loňské sezoně na přítelově horáku bych chtěla hlavně něco svižnějšího a lehko ovladatelného. Trochu jsem se v tom zorientovala a mám pocit, že největší problém budou vidlice. Všude píší, že je to po rámu druhá nejdůležitější součást, ale přijde mi, že na trekovém kole do 20 tisíc budou vždycky namontované ty nejlevnější, které já se svou váhou do 55 kg neprotlačím. Na ostatních komponentách mi až tak nesejde.

    Jako nejlepší varianta mi přišel Author Airline 2015, který se dá sehnat za 16 tisíc. Má slušné řazení a vidlice by buď byla ok nebo bych ji časem vyměnila za nějakou lepší za ty zbývající 4 – 5 tisíc. Má ta myšlenka nějakou logiku? :)

    Napadlo mě i nechat si postavit kolo na míru, ale tam se trochu bojím, že není možnost ho předem vyzkoušet (rám). Navíc je to pro mé laické užití asi i zbytečné. Každopádně jsem otevřená všem radám.

    0 0
    • novas752  

      Je to tak jak píšeš. Krosová kola jsou laiky nejvíce oblíbená (silnička je přeci pro závodníky a na horských jezdí blázni, já chci krosové) a výrobci z toho dost těžej. To kolo z odkazu bych si za 23 nekoupil. Že to bude rychlejší než horské nečekej.

      Nech si kolo postavit na zakázku a pokud netrváš na vyloženě vzpřímeném turistickém posedu, vem si spíš horské kolo 29" přezuté na užší pláště. Je to paradoxní, ale bude to rychlejší, jezdivější, pohodlnější. Lehce nad 20k je to nejspíš vidlice Raidon nebo Epixon a osazení Deore 3×10 včetně brzd.

      0 0
        Výběr z produktů
        Přejít do shopu (Kola)
      • Akscha  

        Nojo, jenže když já bych ten vzpřímený sed docela ráda. Jsem na něj zvyklá a taky mě z něj nebolí zápěstí. Na horském jsem kdysi jezdila nějaké terény a bylo to supr, ale po silnici vždycky docela hrůza. A vyměňovat pláště (nebo co) se mi taky nechce. Vlastně se mi to obecně moc nechce udržovat, takže bych si nějaké vymoženosti jako hydraulické kotoučové brzdy klidně odpustila :/

        To kolo z odkazu se právě dá sehnat i za 16, což mi už nepřijde tak zlý. Vidlice by buď byla ok nebo se vyměnila.

        0 0
        • wilda81  

          Hydraulické brzdy nejsou na údržbu náročnější než V-čka. No ale pokud nechceš o kolo pečovat, tak sahni raději po pevné vidlici.

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • novas752  

          Hydraulický kotoučovky jsou bezúdržbový. :) Véčka musíš často štelovat (točítkem na páce přizpůsobovat délku chodu páky, která vlivem opotřebení špalků roste, štelovat pozici špalků aby na ráfek dosedaly kolmo a najednou…) Nic takového s hydraulickou kotoučovkou neřešíš, ta si to udělá sama a pokud je neumastíš nebo se nezavzdušní, jen jednou za x tisíc km vyměníš destičky.

          Potom ale nemůžeš mít ani odpruženou vidlici. Ta si pro dlouhodobé zachování funkce trochu očisty a údržby žádá, jinak se vydře nebo zadře a máš sakra těžkou pevnou.

          0 0
          • xtonda  

            jednou za x tisíc km vyměníš destičky

            U mě bylo x = 0,35.

            0 0
    • oddie  

      Co je to „laické užití“? To je, že se necháš napálit předraženým šíleným krámem, jako je v tom odkazu? Sice zaplatíš hodně, zato se ti na tom bude blbě jezdit…

      0 0
    • KoudakT  

      Nech si postavit kolo na míru u stavitele. Ideálně s pevnou vidlicí, když už to má být co možná nejvíce bezúdržbové (což mi přijde docela bizarní nápad, ale je tvůj, nebudu ti ho brát).

      0 0
      • Kalic  

        Proč? Sposta původně slušných kol dopadne špatně kvůli špatné nebo žádné údržbě. A vidlice je pro údržbu nejnáročnější, navíc ušetří nějaký to kilo na váze.

        0 0
        • novas752  

          Bizardní nápad, že má být kolo co nejvíc bezúdržbové – to je fixka bez brzd s jedním převodem, nejlépe na řemenu. :)

          0 0
          • Kalic  

            Kdo vznesl takový požadavek? Tazatelka se vyjádřila, že se jí nechce moc udržovat, což není to samý. Udržovat musí ať je to cokoliv, i fixka, jinak jí to přestane dobře jezdit. Na fixce by toho ale asi moc nanajezdila.

            0 0
              • Akscha  

                S nějakým servisováním počítám – nekoupím si kolo za 20 000, abych ho nechala někde shnít. Ale pokud je tam nějaká vyloženě průšvihová, na údržbu náročná komponenta, asi bych si jí odpusila. Což evidentně nejsou ty brzdy, ale spíš vidlice.

                Těžké na tom je, že jsem těch kol vyzkoušela jen několik. Vidím rozdíly, ale nevím, čím jsou způsobené. Nejhůř se mi jezdilo na přítele horáku (údržba nula, stavěný kdysi na míru za 12 tisíc) a nejlíp na treku otce (rok výroby asi 2004, původní cena 18 tisíc, údržba taky nic moc). No asi to budu muset vyzkoušet a třeba zjistím, že tyhle úvahy jsou čistě akademické a zamilovala jsem se do kola za 12 tisíc.

                0 0
                • Čipera  

                  Nějaká přehnaná údržba vůbec není třeba bohatě stačí když 2× za měsíc umeješ kolo a namažeš řetěz a 1× za rok odvézt do servisu na běžnou kontrolu. To je asi tak co se týče nějaké základní údržby vše. Nějaký rozdělávání a vyváření, řetezů a celého kola kvůli namazání každé kuličky v ložisku atd… není třeba. To samé je z brzdama dneš už bych určitě volil hydrauliku pokud koupíš dobré, budou stejně bezúdržbové ne-li míň jak véčka. Pokud člověk jezdí špalky vymění 2× do roka, destičky vyměníš 1× za 2 roky.

                  0 0
                • scota  

                  Udržba vzduchové vidlice:

                  Po každé jízdě utřeš nečistoty z kluzáků a aplikuješ malé množství Brunox Deo, nebo Silkal.

                  Jednou za půl roku zkontroluješ tlak ve vidlici a olej nad vzduchovým pístkem. (Nutná vysokotlaká pumpička).

                  Jednou za rok jí dáš na servis (ideálně někdy v lednu). Případně 1× za dva roky pokud jezdíš hodně málo.

                  0 0
                  • Čipera  

                    A právě proto bych taky doporučoval pevnou vidlici.

                    0 0
                    • Akscha  

                      Díky za tyhle informace o údržbě, toho si opravdu cením. U pružinové je to taky tak? Za předpokladu, že bych sehnala takovou pružinovou, která by pružila i při mé váze :)

                      0 0
                      • Čipera  

                        U pružinovky je ta údržba menší, ale podle mě než pružinovou tak radši tu pevnou a třeba širší pláště které poberou dost malých nerovností. Pružinové jsou většinou ty levnější, nemaj nijak hladký a citlivý chod takže poberou jen velké nerovnosti a jsou zbytečně těžké +1,5 kg o proti pevné.

                        0 0
                      • honza1982  

                        Ačkoliv souhlasím s čiperou ohledně údržby, že pevnou otřeš jen starýma trenýrkama, tak osobně bych asi na kole (HT 29 či cross) za 18–23 tisíc chtěl mít vzduch. Nejde spíš ani tak o údržbu, jako spíš o servis. S pevnou vidlicí se nemůže takřka nic stát, pokud jezdíš jako člověk.

                        Já si tak nějak ale nemyslím, že by byl až takový problém po projížďce vzít hadřík, otřít ji a nastříkat silikoňák. Jsou to 2 minuty. S tím, že se musí občas prohlédnout je pravda. Ale stejně tam po dvou sezónách do toho servisu musíš. Seřídit to, brzdy prohlédnout, podle toho jak jezdíš tak vyměnit řetěz atd. To už se rovnou může zkontrolovat i vidlice. Pokud muž, přítel či milenec nemá goldene čechiše hende.

                        Říkám to z toho důvodu, že se ti třeba víc zalíbí jezdit trošku více do terénu a jednoduše tam bude. I kdyby to měl být nějaký raidon či rs silver nebo něco obdobného. Je to však čistě můj názor a nemusí s ním nikdo souhlasit.

                        0 0
                        • Jakobo  

                          Cisteni stiraku apod. postupne upadne v zapomenuti a jakakoliv udrzba prestane ve chvili, kdy kolo bude spinave a novota zevsedni. Je to jak se vsim. Dalsi problem je jizda v soli, kdy vidle bude po zime na odpis. Na obcasne jezdeni v lete OK, ale jestli z kola bude kazdodenni dric, coz se u takoveho kola ceka, sel bych do pevne. Navic nejvyssi modely vidlic na kros jsou zase v prodeji s Alu krkem, ale cena je nechutne vysoka. To za ty prachy malokdo koupi. Plnohodnotne kolo do terenu to s tim zdvihem a krosovymi plasti stejne nebude a drobne nerovnosti a drncani vidlice neutlumi, tam nejvic pomuzou sirsi plaste „co se vleze“ jako 622–42 mm. Mne aspon odpruzena vidlice nepripadla jako nejaka velka vyhra.

                          0 0
                          • Čipera  

                            Něco podobného jsem chtěl napsat. Na tip ježdění který chce bych šel taky do pevné, údržba žádná a na tyhle cesty, které bude jezdit rozdíl v komfortu taky téměř nepozná. navíc za ušetřené peníze za vidlici může vrazit třeba do brzd nebo do lepšího rámu atd......

                            0 0
                          • honza1982  

                            Ja si tak nějak nemyslím, že to bude nějaký zimní jezdec :). A stále doufám, že se slečna rozhodne pro 29 a cross obejde a trošku si potyká i s nějakým tím terénem. Je to ve hvězdách. Je to ve hvězdách. Ale sto lidí, sto názorů.

                            0 0
                            • Akscha  

                              Ano, v zimě jezdit nebudu :) A když by náhodou mocně chtěla jet třeba nákup, půjčím si to kolo přítele. To kolo bylo na ježdění do práce, ale to je 20 km, což už není na každodenní ježdění v jakémkoliv počasí. A když to vezmeme přes Třebovské stěny, je to i docela kopec a pár km po rozbitých polňačkách a turistických cestách. Terény (spíš různé zkratky po polích a houštím) mě vždycky bavily, ale moc to nemám s kým jezdit a kolo taky není má sportovní priorita. Takže horáka úplně nechci a radši se budu 3× za rok peklovat na krosu v lese, než 40× za rok na horáku na silnici. A běžné polňačky by měl kros snad zvládnout.

                              Blbé je, že doporučovaná pevná ani vzduchová vidlice se na těchto kolech v dané ceně nedělá, takže by to musela být skládačka… A ta nutnost údržby je taky na nic. Teď jsem někde vylovila, kolik stojí pravidelný servis vzduchové vidlice a protočily se mi panenky.

                              Jo a dnes jsem byla v obchodě a prodavač se mě zeptal na typ kola a pak na oblíbenou barvu :) Tož asi tak.

                              0 0
                              • MartyM  

                                pan prodavač byl evidentní odborník! :-) To je známá věc, že u dam jezdí hlavně barva…

                                0 0
                              • oddie  

                                Nech si to crossové kolo postavit, nech tam dát tu vzduchovou vidli, na tvoji váhu klidně tu subtilnější s tenšíma nohama, nech si tam úplně klidně dát Včka, pro tenhle účel jsou naprosto v pohodě a to o nutnosti „neustálého“ seřizování jsou jen nesmyslné slinty, nech si tam dát kliky s dutou osou a menšími převodníky než ty nesmysly na crossech z krámu, a za o dost míň než těch 20 budeš mít podstatně lehčí a funkčnější stroj než to v odkazech, přesně na ten účel, který uvádíš.

                                0 0
                              • honza1982  

                                Achjo. Pryč jsou ty časy, kdy bylo pravidlem, že horské kolo = trápení na silnici. Doba 26' těžkých kol s pofidérními plášti už je pryč. Musíš změnit úhel pohledu. S příchodem většího rozměru přišla i možnost házet cross pláště na 29' kola. To znamená, že 29' pojede po silnici obdobně jako cross v případě použití plášťů vhodných na silnici. Když k tomu připočítám to, že krossové kola jsou na ústupu a jejich výběr je tudíž menší a tím pádem jsou obecně hůře osazené za stejnou cenu, je zřejmé, že člověk sežene o něco lepší 29' než cross za stejnou cenu. Ale nechci to tesat do kamene. Dobré a lehké 29 se nějakými rozumnými plášti na silnici a polnačky (např. schwalbe hurricane) a je to stejné jako crossové. Nebo si můžeš nazout klidně crossové pláště, sedí to i na 29' horské. Proto tam není už takový rozdíl jako dříve. S časovkářskou helmou a kojakama to bude ještě lepší :D:D.

                                0 0
                                •  
                                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                  0 0
        • KoudakT  

          Bizarní nápad je ta snaha o bezúdržbovost, přitom by to stačilo občas zavézt do servisu. Jinak pevná vidlice je ideální a pro takové použití ji považuji za velmi vhodnou.

          0 0
    • snas89  

      Nechal bych si v t vým případě postavit kolo na zakázku.

      Pohon 2×10 a s pevnou přední vidlice.Nech si tam dát kola s širšíma pláštěma (ne ještě horský:) ), na komfortu to ve výsledku nepoznáš.

      Jestli se ti sedí pohodlně na stávajícím kole po příteli, tak si nech přenýst míry i na nový kolo.

      Stavitel si s tím myslím poradí a něco ti doporučí.

      0 0
    • honza1982  

      Pokud chceš cross, kup si cross. To je jednoduché jak facka. Poté, co na trh dorazili 29, už nějak výrobu crossových kol nechápu. Posed se dá řešit, pláště se dají řešit a dá se s větším či menším sebezapřením tvrdit, že z 29' se dá lehce udělat kolo, které bude jezdit totožně jak cross. Nehledě na to, že crossové kola jsou ve stejném osazení prostě a jednoduše dražší. Osobně bych si nechal postavit HT 29' a snažil bych se to přiblížit crossovému. Úzké pláště, jemnější vzorek, klidně véčka (ale už bych raději volil hydry a dal pevnou vidlici, pokud jezdíš pouze silnici a občas zajedeš do lesa). Kdybych to měl vzít ad absurdum, dal bych si tam stavitelný představec a poštěloval posed. Heurééka, crossové kolo je na světě.

      0 0
      • novas752  

        Blbý je, že 29" vidlice vůbec nemaj na vbrzdy návarky a dávat na mtb rám krosovou nejde (jde, ale domrví se tim geometrie, neboť je o dost kratší). Ale já bych vbrzdy ani jiné ráfkové brzdy už nechtěl snad ani na silničnim kole.

        0 0
        • honza1982  

          Ono by se dalo najít 29 vidlice na v-brake. Ale to jsou těžké pružinové bestie. Určitě lepší kombinace pevná v karbonu + hydrauliky. I vzhledem k váze tazatele.

          0 0
          • MlokCZ  

            Vůbec si nejsem jistý, že pevná + kotoučovky je vhodná kombinace pro každého. Teď vůbec neřeším vhodnost samotné pevné (ta je podle mě vhodná pro každého, kdo ji má vyzkoušenou a cíleně ji chce a přesně ví do čeho jde), ale tu kombinaci.

            Jak pevná vidlice nedrží dobře kontakt předního kola s terénem oproti odpružená (a to nemyslím hned žádný těžký terén, ale stačí drobné nerovnosti, často i hodně mizerný asfalt nebo šotolina), tak kotoučovky mají tendenci hodně pocukávat a vidlici předozadně rozkmitávat. Obzvlášť výrazné je to, když pevná je ještě málo tuhá.

            Samozřejmě se s tím dá žít, ale vždy to bylo něco, co mi na pevná + kotoučovky štvalo (jezdil jsem to 4 roky a pevnou jsem vozil poměrně tuhou karbonku, takže to může být i o dost horší).

            Hodně to ovlivní ještě použité desky, se sintry je to ještě výrazně horší (jak jsou kousavější), takže je lepší vozit pro tuhle kombinaci aspoň organiky.

            0 0
            • Pán z Dubu  

              Kotoučovka cuká, jen když desky zasahují do paprsků kotouče. Posed hodně naštajf jako na holandském kole není dobrý do terénu – to s pevnou vidlí dělá neplechu. Když je geo posedu jak na cyklokrosce, kde se nerovnosti projíždějí ze sedla a snadno se pracuje s předozadním rozložením hmotnosti, pevná vidle není problém.

              Zakladatelce vlákna ještě nikdo cyklokrosku nedoporučil. Akscho podívej se na CX popř. Gravel kola: svižně jedou a do lehkého terénu jsou také určené.

              0 0
              • MlokCZ  

                Kotoučovka cuká, jen když desky zasahují do paprsků kotouče.

                Píšu úplně o něčem jiném. Když desky zasahují do paprsků, tak to může být také zdroj cukání a také ani nemusí. To co popisuju já se projeví na každé brzdě.

                Přední kolo s pevnou poskakuje (ztrácí kontakt s terénem) a tím to rychle střídá režim brzdí/nebrzdí a tím vznikne cukání a předozadní kmitání vidlice. Ve stejné situaci s odpruženou se to nestává.

                Jízdu ze sedla tohle eliminovat nelze, ani prací s těžištěm. Tím vyřešíš větší jednotlivé překážky a nerovnosti, ne souvislý povrch.

                Oproti odpružené je prostě potřeba brzdit přední méně a v některých situacích vůbec (kde s odpruženou brzdím normálně).

                Pevná je proto v rychlých lehounce rozbitých sjezdech hodně zákeřná. Projet to rychleji bez brždění (nebo s minimálním dle podmínek) je na pevné vždy pohodlnější, jenže nikdy nevíš dopředu, jestli nebudeš mít pak problém rychle zabrzdit, když to bude potřeba. Tím myslím i v situacích, kdy vidíš cestu daleko dopředu a s odpruženou by problém nebyl nikdy. U pevné stačí nepatrná změně povrchu, což není na větší dálku pořádně vidět a je problém.

                Jeden z hlavních důvodů, proč jsem na HTčku po 4 letech pevnou zase opustil.

                0 0
            • honza1982  

              A jak by si to tedy zkombinoval ty? Vycházejme z toho, že jezdec má 55kg a bavíme se o 29 nikoliv o crossu. Vzduch a véčka nezkombinujeme. Vzduch a slušné hydrauliky ano, ale proti hraje cena. S pevnou je to těžké taky. Když se budeme bavit o crossu do 20.000, aby z toho tazatel taky něco měl, protože mám pocit, že dobré crossové kolo do dvaceti tisíc je to, co přesně chce. Má smysl na crossu nějaký vzduchový suntour nebo ne. Má smysl dávat na cross lepší hydrauliky nebo ne. Já to vezmu ze svého pohledu, když jezdím na crossovém kole. Nepotřebuju ani hydrauliky a pružina od suntouru (nějaký ncx) už stejně nepruží a lock-out fungoval tak půl roku. Je to zase takové celé rozvláčné to téma a tazateli to dá myslím prd. Ona chce kolo :)).

              Tak se pojďme všichni domluvit a místo abych reagovali na vlastní příspěvky, zkusme najít zakladateli topicu to, co si myslíme ji bude maximálně vyhovovat.

              0 0
              • Akscha  

                Diky, ale me to nahodou bavi, procitam to. Kazdopadne to horske 29 mi prijde takove nestastne proto, ze ja opravdu neplanuju z toho casem udelat uplne horske. Vsechny sporty ted sudlam tak po povrchu a kdybych se chtela necemu venovat opravdu naplno, vracim se k jezdeni na koni.

                Napsala jsem cloveku z okoli, co se koly zivi a on mi doporucil toto:

                http://www.maxbike.cz/eshop/maas

                Prijde mi to dost dobre a lehoucke, jen se vzduchovou vidlici je to uz pres muj limit a ten opravdu prekracovat nechci :) Ale pry by byl.schopny to sehnat za 20 000.Co vy na to?

                0 0
                • oddie  

                  Když to bude s tím RS Paragonem a jinými klikami (také HTII, ale menšími převodníky a ne tímhle nesmyslem) za méně než 20tis, tak dejme tomu, ale stejně uděláš líp, když si podobné necháš poskládat, ať už s touhle vidlicí, nebo třeba RST Vogue Air. V pohodě můžeš dostat lepší kolo levněji.

                  0 0
                • honza1982  

                  Neporadil ti úplně špatně. Ale chtělo by to trošku nižší cenu. Tu hodnotu to nemá, ale to rozumně pokládané. Co jsem se díval po netu, tak dámské cross biky měli v průměru 14kg a to jsem se díval na kola od 15–20 tisíc. Hodně pročítám fórum co se týče stavění MTB. Ti co staví mtb staví i cross. Třeba majkee, který tu diskutuje. Nebudu kecat, protože to nevím určitě, ale za 21.000 by stavba MTB vypadala úplně jinak než tento maxbike. Zkus někoho oslovit a oni ti napíšou, na co by to vyšlo, ale jsem si skoro jistý, že na něco lepšího než vylezlo z toho konfigurátoru. Btw. když tam dáš třeba ten RS paragon, tak to je už 23.700.

                  Teď je otázka ovšem co chtít. Trvat na vzduchu a hydraulikách či nikoliv. To už si musíš říct sama co chceš. Tak se neostýchej a oslov nějakého stavitele a napráskej nám potom, co ti za dvacku nabídl. Mě samotného by to zajímalo, poud to bude stavět na cross rámu :D.

                  0 0
                  • Akscha  

                    Ty brzdy jsou to posledni, co bych resila. Idealne bych Vckama usetrila vahu i penize. To kolo nemusi stat 19 999 :). Chtela jsem jen, aby mu fungovala vidlice (takze tedy vzduchova) a ten zbytek sel relativne hladko a nevazil tunu.

                    Vlastne je otazka, jestli to musi vsechny kompomenty Deore a nebo by mi aspon castecne stacila ta nizsi rada. V cem je vlastne nejvetsi rozdil? Vydrz, ovladatelnost nebo uz i vaha?

                    A jo, nekoho urcite oslovim, jakousi predstavu uz mam. Diky vsem!

                    0 0
                    • maajkee  

                      Brzdy jsou naopak v podstatě ten nejdůležitější komponent. Dobře zastavit je vždycky základ.

                      Zásadní rozdíl mezi Deore a nižšíma řadam je. Že třeba o řadu nižší Alivio je na 9 rychlostí a myslím, že tomu tak dlouho nebude a za dva¨, tři roky až budeš potřebovat koupit nějakej rozumnej komponent na 9 rychlostí, tak už to bude třeba jez z řady Altus, Acera.

                      Já jsem urči pro jít do desítky, tedy alespoň Deore a především taky kvůli funkci, desítka chodí prostě lépe.

                      0 0
                      • Pavell007  

                        …což s véčkama při 55kg na cyklostezce zastaví taky dobře. Nemá to na závodění, takže to není tak kritický jako třeba u DH :) Ale souhlasím, pokud už stavit kolo, tak jít do 10rychlostního systému, na devítku se budou dát sehnat za chvíli jen lowend věci, takže případná budoucí údržba-výměna něčeho zničeného, může být pak problém.. (teda ne že by to byl v tomto případě nějaký extra velký problém, ale když už by se stavělo…)

                        0 0
                    • oddie  

                      Pokud chceš solidní cross, oslov Scalara.

                      0 0
                • Pavell007  

                  No voni to tady klucí hodně řešej, pokud jak říkáš šudláš po povrchu=rekreačně, tak to tak řešit fakt nemusíš :) Jakýkoliv kros s nějakou slušnou vzduchovou vidlicí a komponenty Alivio/Deore ti poslouží dostatečně. Nejdůležitější pro tebe bude, aby sis vyladila dobře posez, to ti udělá 90 procent radosti z jízdy. Ten maxbike bude určitě ok.

                  Nebo třeba https://e-shop.leaderfox.cz/…3000101.aspx ti taky poslouží.

                  0 0
                  • honza1982  

                    To je právě to, co je k posrapopukání :D:D:D.

                    První věta topicu:

                    jsem naprostá cyklolaika a sháním kolo na ježdění po silnici a občas po turistických cestách nebo cestou necestou (max 20 %).

                    O několik desítek topiců níže:

                    Přední kolo s pevnou poskakuje (ztrácí kontakt s terénem) a tím to rychle střídá režim brzdí/nebrzdí a tím vznikne cukání a předozadní kmitání vidlice.

                    To jsou zvraty jak v Shawshanku :D

                    0 0
                    • Pavell007  

                      No ale vono to tak je a já osobně bych pevnou vidlici nedoporučoval. Sám jsem svým stylem blízko slečně, taky většinou spíš asfalt, tak jsem na chvíli zkusil pevnou vidlici a nedalo se to. Jak jsem vyjel na trochu rozbitější povrch, tak jsem se bál brzdit přední brzdou a celkově ta jízda byla nejistá. Teď mám průměrnou vzduchovou vidlici a je to úplně někde jinde. A klidně i s v brzdama, slečna na cyklostezku fakt nepotřebuje hydraulické kotoučovky. :) Pokud by sehnala nějaký výprodej se slušnou vidlí a véčkama, tak by to myslím pro slečnu bylo ok.

                      0 0
                      • honza1982  

                        Já jsem se nechtěl přít s tvrzením o pevné vidlici. Jen mám takový neodkladný pocit, že slečně/paní zakladatelce je předozadní kmitání u ........ :D:D:D

                        0 0
                        • Pavell007  

                          :) jiste, jde ale o to, ze s tou pevnou to je na hovno :)

                          0 0
                          • honza1982  

                            Já se domnívám, že zakladatelka vyžaduje pevnost úplně jinde. Tedy alespoň má drahá to vyžaduje :D Je to tu jednoduše zaprasené odbornými věcmi. Já kdybych měl frndu, tak asi už nevím, co mám mezi…očima :)

                            0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                    • MlokCZ  

                      Ten problém s pocukáváním přední kotoučovky s pevnou se projeví na poměrně velké části toho, co popisuje, že bude jezdit. Projevuje se např. už i na většině cest v Brdech, tzn. s větší části horší asfaltky, nějaká šotolina a podobné rychlé jezdivé cesty.

                      Ona dokonce zmiňuje i občasné turistické cesty, což je daleko více orientované do terénu než už povrch na kterém se to projeví.

                      Není to o tom, že by cokoliv z toho nešlo na té pevné jet, ale pořád si to hlídat a rozhodovat se jestli pojedeš každou druhou na první pohled pěknou širokou cestu preventivně pomalu nebo to můžeš aspoň trochu bezpečně pustit. Ta pomalá jízda na brzdách je navíc pak s tou pevnou daleko více nepohodlná než to pustit.

                      Většinou prostě jen brzdíš více zadní a není pak problém vůbec žádný, ale to funguje do chvíle než náhodou potřebuješ z jakéhokoliv důvodu brzdit trochu více.

                      0 0
              • MlokCZ  

                Já bych dal odpruženou, protože slušná pevná vidlice stejně cenově skoro nic neušetří, tedy pokud nechce brát zrovna třeba z Ali a podobných zdrojů. Tam se najdou i hodně levné kousky, ale je to zase vždy loterie (často ani uvedené parametry typu délka pak nesedí).

                U nás dá za pevnou karbonku poměrně dost i když bude s hliníkovým krkem. A jít cestou levné hliníkové pevné, to už bych nedoporučil vůbec.

                Já bych stavěl na bikovém 29" rámu a zkusil tam do ceny nacpat Raidona. A brzd Shimano 615tky. Ale je jasné, že to půjde s tím cenovým limitem už těžko. Na druhou stranu osazení bych vůbec nehrotil a nemuselo by být ani Deore.

                V-čka bych úplně nezavrhoval (i když já bych je nechtěl), ale tady jsme zase u problému, že nejsou vidlice.

                0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • JFtryall  

      Treking je trosku prezitek, ani ryba ani rak. Lepsi volba je najit vhodnou geometrii u 27'5 nebo 29 palcovych ramu. Pro vzprimeny a kratsi posed to chce vyssi hlavovou trubku a treba i vyssi zdvih riditek. Vetsinou se da naladit stejna vyska uchopu se sedlem a to je uz dost pohodlne. Zalezi i na kvalite sedla a vubec nastaveni posedu pro daneho jezdce, dela se tam spousta zakladnich chyb. Obuti klasicke MTB typu Maxxis Tread Lite co perfektne jede po asfaltu, ale clovek se s tim nezabije ani v terenu. :-) stabilita a chovani bikovych plastu je uplne jinde nez trekingove uzovky. A pomalejsi to sirsi obuti neni ani nahodou, spis naopak. Vidlici dle rozpoctu, za sebe muzu rict ze urcite lepsi lehka, pevna a bezudrzbova nez nekvalitni odpruzena. A na trekingu jsou ty vidlice spis vysmech nez funkcni. :-) klasicke bikove jsou uplne nekde jinde.

      0 0
      • Infidel  

        Ach jo..... :-/

        0 0
        • JFtryall  

          Co achjujes? Prijde ti smysluplne kupovat trekinga za 20 tisic v roce 017? Gratuluju. :-))

          0 0
          • oddie  

            Přijde mi to pro její potřeby, co uvádí hned na začátku, zcela zásadně a podstatně smysluplnější než za stejnou cenu lowend 29, kterou nepotřebuje.

            0 0
            • JFtryall  

              Tak na kramu mas za 20 lowend, ale slozit se da uz dobry kolo, ktery uz splni vsechny pozadavky. Problem je akorat ve vidlici. Ale treking za 20 tisic na kramu fakt neni optimalni pomer cena-vykon. To je jeden velkej predrazenej kompromis.

              0 0
              • maajkee  

                Tak třeba vzduchovej Raidon na oleji už chodí celkem pěkně a cenově se do 20 tisíc kola vejde. Na krosy ho zásadně dávám radši něž jakýkoliv krosový vidlice s 28 nebo 30mm nohama. Akorát teda snížím na 80mm. Oproti krosový vidlic váží snad ještě méně, je tužší a nabídne o něco víc zdvihu.

                0 0
                • JFtryall  

                  Ano aspon. ;-) ale ten se na hotovkach moc casto neobjevuje, takze stavba je presne v tehle cenach rozumna volba.

                  0 0
                • oddie  

                  Raidon 29 má o 300g víc než Vogue Air, která na 55kg jezdkyni stačí až až, dalších půl kila jí naskáče na rozdílu kotoučovky – Včka, pokud to má stát tyhle prachy. A přínos to pro ni nebude mít vůbec žádný. Čtete vůbec to zadání v úvodu?

                  0 0
                  • maajkee  

                    o 300g reálně méně určitě nemá, ale i kdyby tak dostupnost náhradních dílu u RST je celkem nic moc, cenově je rst každopádně dražší, záleží na verzi.

                    Pro ženskou rozhodně kotoučovky, obzvláště kvůli pohodlí a komfortu brzdění a to nejlépe něcos pákou alespoň m615, klidně o řadu nižší třmeny. Další věc, že s kotoučema se dají použít discové ráfky které se za stejnou cenu dají pořídít zásadně lehčí než ráfky na V a to ta holka pozná opravdu dost při roztáčení kol.

                    0 0
                    • oddie  

                      Komplet Včka se pořídí o litr levněji než ty kotoučovky, takže o to klidně mohou být dražší kola, ale i za stejnou cenu bych chtěl vidět, jak je ten rozdíl „zásadní“

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Každý vnímá rozdíl na konkrétním komponentu úplně jinak. Třeba drahá lehká kola tu tvrdí každý druhý jak je to obrovský rozdíl, já třeba tak velký rozdíl v tom nevidím, ale pořád aspoň nějaký ano (když je rozdíl hmotností kol větší).

                        A teď pro srovnání hodnocení upgradů kola manželkou za spoustu let co měla na kolech desítky změn. Tedy vývoj od mizerného těžkého biku po slušné HTčko a full.

                        Jediné dvě věci, které ocenila opravdu hodně a sama od sebe chválila byly:

                        • přechod na kotouče (a to i při trasách bez terénu)
                        • odpružení (a to i na jen lehce rozbitém povrchu, netřeba žádný pořádný terén)

                        Oproti tomu např. vůbec neocenila o více než půl kilogramu lehčí a současně i tužší kola (dostala tenkrát Cmax ST místo výrazně přes 2,2kg levného výpletu). O snížení nerotační hmotnosti ani nemluvě, to nepoznala nikdy.

                        Tím netvrdím, že to tak musí mít třeba tazatelka, jen, že všechno je hrozně individuální.

                        0 0
                        • Pavell007  

                          Jo má přítelkyně ocenila dobrou vidlici, to poznala hned a pak měla radost, že už nemá ty blbý páčky, kterým nerozumí, jak a kam cvakat a krásně spokojeně kroutí revoshiftem. :) Plus měla ohlou patku, takže teď je nadšená, jak to super řadí. A lehčí kola a HTII kliky apod samozřejmě nepoznala.

                          0 0
                    • Pavell007  

                      Vogue jsem dával přítelkyni a fakt má těch 1,65 jak píšou v katalogu. Chodí naprosto suprově. Ráfky na Véčka třeba DT460 460gr myslím slečnu neunaví. Já bych jí ty véčka klidně nechal :) Je to levnější a pokud se cokoliv vysere nebo bude třeba údržba, tak to zvládne manžel v garáži s lankem a jedním imbusem. Já vím, že hydry jsou vlastně ty nejméně údržbové brzdy, ale přecijen tam je nějaká hadička s nějakou kapalinou, musí se dát bacha, když je vyndaný kolo, tak omylem nezmáčknout brzdu apod. Pro laika může nastat situace, že si nezajezdí.

                      0 0
                      • maajkee  

                        DT 460 mají 460g a stojí dvojnásobně co třeba XCO Rio kterej má 415g a hlavně jak píšu komfort ovládaní brzd je u hydraulik prostě násobně vyšší než u Véček a na kotoučovky narozdíl od Véček nemusí prakticky šáhnout co je rok dlouhej.

                        Co se týče RST, důležitější je pro mě dostupnost kompletních náhradních dílů než ušetřených 200,300g.

                        0 0
                        • JFtryall  

                          Zajimavej je i Javax s 25mm vnitrkem. TLR patky a navazeno 420g. Cena solidni.

                          0 0
                          • maajkee  

                            jj, já teďka testuju ráfky Black Jack Ready 21. v 29" verzi a 21mm vnitřní šířky (tubeless ready) jsem navážil 381g na ráfku, což je za cenu kolem 6 stovek naprosot neuvěřitelnej poměr cena:výkon.

                            Nakoupil jsem i 23ky, ty maj ca 411g a pak jsem nakoupil 23 a 25ky v 27,5" rozměru. Jestli to něco vydrží, tak to je prodejní trhák :)

                            0 0
                            • JFtryall  

                              To zni dobre. Minimalne na tenhle typ kol to je jednoznacna cesta dopredu. Pripomnelo mi to jednu historku o prodeji dobreho elektrokola, ktera dobre vykresluje jak to lidi maji: Pani si objednala testovani u prodejce. Byla zvykla na stare kolo co moc nejelo. Obkrouzila s nim par kilometru a cela natesena se vratila zpet k prodejci, ze to paradne jede! Akorat ona ten motor nemela vubec zapnutej. :-)))

                              0 0
                        • Pavell007  

                          No nevím, já na ty moje véčka taky nešahám a počítám že slečně na cyklostezce ty jedny špalíky vydrží několik let. Komfort brždění se slušnýma špalkama u 55kg slečny bude naprosto v pohodě, respektive tím chci říct, že pokud slečna chce ušetřit a koupit nějaké výprodejové kolo kde bude slušná vidle na véčkách, tak v jejím případě se toho není třeba bát.

                          0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
          • Infidel  

            Přečti si celý vlákno, opakujete se furt dokola jak ocasi.

            0 0
            • JFtryall  

              Ano ja jsem to precetl. Treking ma cenu jako totalni lowend kolo u kteryho neresis absolutne nic a pro takovy muzes jit do supermarketu. Ale 20 litru uz je investice takova, od ktere uz neco cekas. :-)

              0 0
              • Infidel  

                A co když to má někdo na cestování – potřeba blatníky, nosiče atd?

                Sám treka nemám, ale znám pár lidí, co jsou prostě s trekem spokojeni a nejsou to zrovna šroty z marketu.

                Pokud se tazatel ptá na treka, pak nechápu proč se pořád opakuje HT29..... Kloudná odpověď chybí.

                0 0
                • JFtryall  

                  Protoze nic nepise o objizdeni zemekoule. Lidi jsou spokojeni casto proto, ze nikdy nemeli poradnou moznost se projet na necem lepsim. To je cely. Trekingy maji svoji roli, ale ta podle meho konci u urcite ceny.

                  Pro devetadvacitku jednoznacne hovori lepsi chovani ve vyssich rychlostech, odolnost, tuhost a funkce bikovych komponentu, valivy odpor na horsim povrchu, srovnatelna vaha, nesrovnatelne pohodli v terenu nebo problematickem povrchu, srovnatelny valivy odpor na asfaltu a tudiz i prumerna rychlost na bezne asfaltove vyjizdce. :-) je toho dost.

                  0 0
                  • Infidel  

                    On je to vlastně takový zázrak :-D Tak jo no…

                    0 0
                    • JFtryall  

                      Tak nevim kolik toho mas najeto, ale vim co mam najeto a projeto ja. A kdyz toho zkusis a projedes dostatecne mnozstvi, budes to chapat asi lip. :-)

                      0 0
                    • maajkee  

                      S tím odporem má ale fakt pravdu.

                      0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • orm  

                    Hodne lidi ma podobne smysleni jako ty u aut, proto si kupuji i do mesta SUV :-). Proste pokud nekdo jezdi prevazne asfaltove cyklostezky a hodne obas polni cestu, tak nepotrebuje mtb. Nejde o penize, ale o pouziti. Vzij se do role lidi, kteri nemaji kolo jako hlavni napln zivota a nenajedou tisice km/rok.

                    0 0
                    • JFtryall  

                      Kluci ja tomu rozumim nejsem hlupak. :-) cele je to o tom, ze kdyz uz mas 20 litru investovat, tak bys mel vytezit maximum. Paralela s autama ok, ale je to spis jako bys kupoval dve SUV za stejnou cenu a s jednim bys byl rad, ze dojedes na nakup a s druhym se i dobre svezes v terenu a zaroven ses schopen udrzet stejnou dynamiku jako osobak. :-)

                      0 0
                      • orm  

                        Cena podle me hraje spise pro trekove kolo nez pro mtb nebo to bude na stejno co se tyka kvality za stejne penize. Co se tam bude lisit jsou vidlice a plaste. Vidlice na treka bude levnejsi nez na mtb, uz jen proto, ze je lepsi zvolit pevnou. Usetrene penize muzes dat do kol, ktere zase vzhledem k pouziti na asfaltu nemusi byt tak odolne, tj. budou lehci nez na mtb. Dalsi jsou plaste. Bavme se o plastich za stejnou cenu jak pro trek, tak pro mtb. Co pojede lepe, trekovy plast za 300kc nebo mtb plast za 300kc? Pokud se posuneme do vyssi cenove kategorie, tak co pojede lepe, nejaky 30mm schwalbe s-one tubeless plast nebo mtb tubeless plast? Uz jen kvuli hmotnosti, ktera bude par set gramu rozdil pojede trek lepe. Vsechno ostatni bude za stejne penize stejne. Vysledkem je to, ze na treku mas za stejne penize kolo, ktere pojede na asfaltu lepe nez mtb. Trekove komponenty maji i jine prevody.

                        0 0
                        • JFtryall  

                          30mm je ale silnicni plast ne trekingovy. :-) samozrejme ze bude na asfaltu rychlejsi. Ale co ve vyjezdu po sterku? Mas to zmerene? Kolik to ten rozdil dela na 300W na 20 minutovem kopci?

                          0 0
                          • orm  

                            Jakej sterk prosim te :-)? Psal jsem o asfaltovych stezkach v lese a asfaltovych silnicich. Jiste ze v terenu je mtb plast lepsi, ale ti lede takovy usecase nemaji, pokud by ho meli, tak bych jim doporucil horske kolo.

                            0 0
                            • JFtryall  

                              Napis mi rozdil vysledku ve vyjezdu na Hostyn na trekingu za 20 a na 29er od stavitele za 20. :-)

                              Sterk , posyp a hruby asfalt neni teren. Na tomhle povrchu ja bezne jedu i na silnicnim kole, zvlast ted.

                              0 0
                              •  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                0 0
                            • MlokCZ  

                              Takže kdo má trek, tak se drží jen asfaltu? Tzn. jezdit v podstatě jen mezi auty, protože jakmile se začne více jezdit po trasách, kde jsou lesní asfaltky kam auta nesmí (třeba Brdy), tak tam vždy jsou i neasfaltové úseky pokud chceš někam souvisle projet a jezdit různé trasy. O opravdu terénu se nebavíme.

                              A na tom asfaltu bude rozdíl naprosto minimální (pro hobíka podle mě neměřitelný) i v případě, že na kros/trek se zvolí těch pár vyjímek plášťů, které také jedou opravdu dobře (tedy bude to situace, kdy valivý odpor srovnatelný a užší plášť o něco lehčí a užší).

                              0 0
                              • orm  

                                Proto pisu, ze zalezi na tom co clovek jezdi a podle toho by si mel vybrat v hodne kolo. Pokud neumis/nechces cist predchozi prispevky, tak mozna bude lepsi se k tomu nevyjadrovat, nemyslis?

                                0 0
                                • JFtryall  

                                  Musis pochopit jednu vec, ktera je fakt obecne platna. Ze svoje prachy bys mel dostat odpovidajici stroj. A kdyz chces investovat podobnou sumu, tak mas pravo na to mit kolo ktery te neomezuje na asfaltove projizdce, ale ani trailu kolem potoka na Rychlebkach, protoze ses proste rozhodl tam zavitat a zkusit si to. A rozdil na asfaltu je vicemene nemeritelny. Ver nam. :-)

                                  0 0
                                  • orm  

                                    Ty zas musis pochopit tu vec, ze uzivatele krosu, ktere znam po nicem takovem netouzi :-).

                                    0 0
                                    • Infidel  

                                      Tohle on prostě není schopen zvládnout!

                                      0 0
                                    • JFtryall  

                                      Uzivatel krosu je neco jineho nez budouci teoreticky uzivatel. :-)

                                      Ja znam lidi z cyklo branze opravdu velke mnozstvi a nadsenych uzivatelu trekingu, kteri to berou jako nejlepsi univerzal fakt uz v roce 017 moc neni. Lidi odkojeni asfaltem voli gravel, cx kolo nebo endurance silnicku a bikeri voli xc kolo. Hybridy proste prinasi mnoho kompromisu a i horsi funkcnost, kdyz po tom chces aspon obcas vyssi zatizeni. Nechapu tu obhajobu predrazenych kramu.

                                      0 0
                                • MlokCZ  

                                  Já četl právě všechno. Proto také neřeším použití jen čistě asfalt, když tu od začátku je napsané, že to nebude čistě asfalt. Použití jen čistě na asfaltu jsi zmínil jen ty a nedává mi žádný smysl (a mám tedy ve stejném stylu rovnou psát, že neumíš/nechceš číst ani zakládající příspěvek, tak je lepší se nevyjdřovat? To bych pak mohl rovnou napsat, že stejně bude nejrychlejší silnička).

                                  S těmi dalšími úvahami co jsi psal také nesouhlasím. Třeba odolnost kol. Jestli bude jezdit jen čistě asfalt nebo i jezdivé neasfaltové cesty (tedy žádný opravdu pořádný terén) je úplně fuk, to vyžaduje pořád ± stejnou odolnost kol. Naopak na asfaltu můžeš zrušit kola snáze tím, jak sjezdy jedeš obecně o něco rychleji a když pak vezmeš nějakou díru co přehlídneš, tak je větší problém než třeba na šotolině.

                                  0 0
                                  • orm  

                                    Ach jo. Cela tato dikuse mezi mnou a JFtryall, ke ktere jsi se pridal, je o tom, ze JFtryall psal, ze trekove kolo je prezitek a ze si misto toho lide maji koupit mtb 29". Ja mu na to napsal, ze se plete a dal jsem mu duvody proc si to myslim, vcetne jizdy po asfaltu, ktere vidim u uzivatelu treku kolem sebe. Nic vice nic mene.

                                    Mam ctyri typy kol – mtb, enduro, trek (mestak, zimak), silnicku. Kazde kolo ma nejake urceni a nejake vyhody/nevyhody. Nejvice v poctu km najedu na silnicce a trekovem kole, ktere vede v hodinovem najezdu. Pokud bych si z tech ctyr kol mel vybrat jedno, tak si vyberu to trekove, protoze mne poskytuje nejvice zabavy.

                                    Co se tyka kol, tak na silnicce mam mene odolna kola nez na mtb. Pro asfalt pouzitelne, pro teren ne.

                                    Ja tu nechci nejak valcit, nebavi me to. Jen jsem chtel upozornit JFtryall, ze se podle me plete. Ty jsi k tomu prisel jako slepy k houslym :-).

                                    0 0
                                    • JFtryall  

                                      No nevim, tohle asi nema reseni. :-) ja to respektuju to je jasny, ale nerozumim. Trekove kolo a zabava?

                                      0 0
                                      • Pavell007  

                                        Ano, nerozumíš :) ta zabava se tyka neceho uplne jiného, nez na jakem kole jedes.

                                        0 0
                          • MlokCZ  

                            I na tom asfaltu bude potřeba dobře vybrat silniční plášť, aby měl nižší valivý odpor než nejrychlejší objemné bikové. Horší silniční pláště dopadjí už v měření znatelně hůře než nejrychlejší bikové.

                            Ale stejně je to celé v rozptylu rozdílu jednotek W pro udržení rychlosti na rovině.

                            0 0
                        • MlokCZ  

                          Vždy je potřeba srovnávat konkrétní kus pláště.

                          Pokud bys to bral obecně, tak trekové pláště dopadnou naprosto tragicky, protože v téhle kategorii plášťů výrobci preferují ochrany běhounu před valivým odporem.

                          Ať mluvíme konkrétně, třeba slick Marathon Racer nejde ani tak dobře jako Thunder burt, což je pořád aspoň nějaký vzorek a do terénu za sucha se dá

                          http://www.bicyclerollingresistance.com/…akeskin-2015

                          http://www.bicyclerollingresistance.com/…n-racer-2015

                          A to je jeden z rychlejších trekových/krosových plášťů a navíc ještě úplný slick.

                          V užších pláštích je pár rychlých vyjímek, ale v podstatě nic z toho nebylo představeno jako trekový/krosový plášť a je to primárně vyvýjeno pro cyklokrosová kola (což samozřejmě nebrání použití na krosu/treku). Konkrétně např. G-one speed., který je ovšem k mání také ve 2,35", kde je také superrychlý a navíc současně s daleko větším komfortem.

                          Reálný rozdíl trochu těžšího pláště je opravdu minimální. Udělá to daleko méně než rozdíly valivého odporu. A samozřejmě záleží na trase, na rovině to neudělá rozdíl vůbec žádný.

                          0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                          • orm  

                            Hmm, srovnavas top mtb plast s plastem se zvysenou ochranou proti defektu. Oba plaste vysoko nad cenou za kterou se davaji plaste na kolo za 20KKc. Vubec nechapu, proc to sem vytahujes.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Zvýšenou ochranu proti defektu mají ale skoro všechny trekové/krosové pláště, přesně o tom to celé je a to důvod, proč existuje opravdu jen pár ojedinělých opravdu dobře jedoucích trekových/krosových plášťů. Nebo u nejlevnějších plášťů jsou to naprosté mr.ky (tam to platí často i pro bikové) a zabije tím jakékoliv kolo.

                              A píšu to sem proto, že dobré pláště udělají jeden z největších rozdílů a rozhodně opravdu slušné pláště bych dal právě už i na kolo za 20tis. Kč.

                              0 0
                              • orm  

                                Ja s tebou souhlasim, ale presvedcit nekoho, kdo si prave koupil kolo za 20KKc, ze ma dat 10% z ceny za plaste neni snadne :-). Trekove plate nemaji jako hlavni parametr rychlost jizdy, ale odolnost a vysoky najezd, ale vzdy muzes nasadit CX plaste. Nabidka je uz vysoka.

                                Ja osobne vozim 3 mesice v roce schwalbe marathon winter, kde zas rozhoduje jiny parametr a to bezpecnost :-).

                                0 0
                • Čipera  

                  Nechybí, odpověď je za stejné peníze mnohem víc muziky, lepší a tužší rám lepší komponenty a mnohem víc variability. Furt nedokážu pochopit proč s tím maj všichni takový problém. Dnes je prostě trekingové kolo pryč a díra mezi 26" bike a silničkou je vyplněna z části 29" a 27,5" kolem a z části gravel bikem. Podívej se třeba na trekingové rámy od force geo je dost podobná bikům akorát má návarky na věčka a 29" gumy tam jdou také. Navíc na ht 29" jdou všechny ty nosiče a blatníky přidělat taky tak v tom nevidím problém. Podívej se na výbavy a kvality rámů trekingových kol co se prodávají. Za 25 000 na ht 29" máš o třídu někdy i 2 lepší komponenty.

                  0 0
          • orm  

            Ano, pokud je na to pouziti. Nemuzes soudit ostatni podle sveho pouziti a stylu.

            0 0
      • orm  

        Jen pro zajimavost a neber to zle, ale kolik si toho odjel na krosovem kole? Jezdil jsi nekdy turistiku na tezko? Jsou to alespon tisice km/rok :-)?

        S vidlicema souhlas. Proto kazdemu doporucuju at si radsi vezme pevnou karbonku nez levnou odpruzenou.

        0 0
        • JFtryall  

          Mel jsem cross kolo jako zimaka, 2× Synergy, 2× Ronin se silnicnim i bikovym uchopem. 42mm klasicke obuti na dusich s 3×10, 1×11, 32mm galdy, silnicni 24mm galdy. Pevne vidlice, odpruzene vidlice. Ano nejaka tisicovka probehla. :-D bagaz nevozim, trenuju. A jedno vim jiste, zadny to kolo nedosahovalo tak univerzalnich schopnosti jako smysluplne poskladana devetadvaca.

          0 0
          • orm  

            A tou 29" jsi jel treba 170km po asfaltu :-)? Ja toho na trekovem kole najedu pres zimu hodne, rocne tak 4 – 5Kkm. Mohl bych to odjet na biku, ktery je lehci, ma lepsi plaste a tak, ale ten pocit z toho neni tak dobry, i kdyz bych treba byl stejne rychlej.

            Kazdopadne ty trenujes na kole, to je fajn, jsi v tom dobrej, ale nekdo netrenuje, jen jezdi. Jezdi primarne po asfaltovych cestach v lese nebo na silnici. Nic vice od kola nechce. Cpat takovemu cloveku mtb kolo je zbytecne, asi tak stejne jako kdyz nekomu. Vzdy je potreba se podivat jak ten clovek chce kolo pouzivat a takove kolo mu doporucit. Nekdo mtb, nekdo ht, nekdo cx, a tak dal. Nelze v tom pausalizovat.

            Proc si lidi kupuji gravel/cx kdyz to muzou odjezdit na mtb :-)?

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • JFtryall  

              Protoze u gravel biku je to hlavne o tom uchopu a jiste tradici. Chapu ze to nechcete slysel, ale gravel bike neni rychlejsi nez 29er. Trosku je rozdil v aero odporu ve vyssich rychlostech a jeste mensi v akceleraci diky teoreticky nizsi vaze gravel zapletu a gum. A i to je diskutabilni. Kdyz jedes 28 po stezce se super asfaltem mas uplne stejne pozadavky na vykon jak na 29er, tak na gravelu. Ale hodne se to zlomi ve prospech 29er kdyz prijedes na rozbitou polnacku nebo hodne hruby asfalt. Ty rozdily ve vykonu jsou uz skokove. Stejne tak to bude ve prospech gravelu v protivetru nebo rychlostech nad 40km/h. Kdyz ale chci jen jedno kolo a maximalizovat svuj uzitek z nej, volil bych pevnou 29. :-) tot vse.

              Jinak ne 170km jsem na biku po asfaltu nejel, nevidim duvod proc. Na to mam kolo silnicni a umim na nem sedet dlouho. Casto ale jezdim ciste asfaltove treninky kolem 2h na biku a rozdily oproti cx jsou strasne male, casto i v neprospech cx.

              0 0
              • orm  

                Mam pocit, ze tu lidi porovnavaj treka za 20KKc a svoje nabusene 29" mtb za x-krat vice penez. Porovnavejte kola za stejne penize. Nerozporuji, ze tvuj zavodni 29" mtb s hmotnosti pod 10kg pojede lepe nez trek za 20KKc. Kazdopadne tvuj usecase je nejaky a nekoho jineho je jiny, to je v poradku. Podle sebe ale nesud ostatni. Trek ma svoje misto, i kdyz treba mensi nez v minulosti.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Nikdo tu nesrovnává mnohem dražší bike s levným krosem. Dražší 29" bike je sice radost (aspoň pro mě ano), ale na rychlosti oproti biku za 20tis. Kč už nezískáš téměř nic.

                  Jak rychle to pojede, o tom rozhodnou z 95% dva faktory (výkon jezdce beru jako daný):

                  • posez, který určí největší část vlivu na aerodynamiku (to bude nezávislé na typu kola, pokud na treku zvolí hodně narovnaný posez, tak to bude znát ve snížení rychlosti, ale na biku to platí samozřejmě taky)
                  • valivý odpor plášťů, při opravdu pečlivé volbě to bude ± nastejno, ale u treku/krosu musí sáhnout po těch pár vyjímkách co jedou také dobře

                  Hmotnost udělá těch zbylých 5%, tedy bude nejméně podstatný faktor. Beru na takové průměrné zvlněné trase. V časovce do prudkého kopce bude hmotnost výraznější, ale to tu neřešíme.

                  0 0
            • MlokCZ  

              Na 29" celopevňáku mám spoustu jezdivých (tzn. kombinace asfalt a rychlé pěkné cesty) vyjížděk 100km+ (v podstatě každá vyjížďka o víkendu, přes 150km jich pak také není tak málo). A sem tam něco z toho je téměř celé po asfaltu.

              Aktuálně tam tedy mám už zase odpruženou a opravdu terén na těch vyjížďkách bývá o trošku častěji (ale pořád rozhodně menšina, na vyjížďky s více pořádným terénem mám full).

              Aktuálně na Thunder Burtech (bez duší), takový pro mě kompromis, že to opravdu parádně jede a přitom za sucha v terénu se dá ještě slušně.

              Posez na tom mám takový jaký mi ideálně vyhovuje. Na krosu/treku bych měl zcela totožný.

              A co by se změnilo tím, že bych to jezdil na krosu. Teď neřeším, že občas tam zařadím terén, kde bych na krosu hodně nadával nebo případně ani nedal vůbec. Toho tam je menšina a ne tak málo tam takový ani žádný není.

              V bodech:

              • stejně rychlých plášťů je naprosté minimum, i většina užších krosových slicků je výrazně pomalejších, zůstalo by pár konkrétních plášťů, které jsou stejně rychlé nebo rychlejší. Namátko G-One speed – existuje pouze děsně úzký, rychlostně by se vyrovnat ale nějak dalo, současně s tím bych ovšem ztratil opravdu extrémně na pohodlí a také na gripu mimo asfalt; tedy velké pohoršení
              • samotný posez by byl sice totožný (toho by šlo dosáhnout bez problémů), ale srovnatelně se chovající geometrie (kterou bych i na asfaltu rozhodně chtěl) bych už dosahoval velmi obtížně, ale nemůžu vyloučit, že by se nějaký vhodný rám nakonec našel (samozřejmě neznám geometrii všech rámů na trhu)
              • nezískal bych vůbec nic
              0 0
              • orm  

                To je v poradku. Kazdy mame svuje pouziti a proto hledame vhodny nastroj. Pro nekoho je to trek, pro nekoho mtb a nekdo tech kol potrebuje vice :-).

                0 0
            • MlokCZ  

              Gravel/cs je o něčem úplně jiném. To má zásadní rozdíly oproti krosu/mtb, které mezi krosem a mtb a to především berany.

              Tohle je jeden z nejzásadnějších rozdílů, umožňující jak super aerodynamiku při spodním úchopu na rychlejší úseky, tak narovnanější horní úchop; Pokud je někdo dostatečně výkoný, aby se dostal do rychlostí, kde je aerodynamika zásadní, tak ho to znatelně zrychlí i když ani tady se nedějí žádné zázraky a je to pořád pod 10% rozdílu.

              K tomu jsou mnohem užší, což opět výrazně podpoří aerodynamiku.

              Berany samozřejmě nemusí sedět každému, ale je to prostě zcela zásadní rozdíl ve vlastnostech.

              A když už jsou aerodynamice a co nejrychlejší jízdě ve větších rychlostech tímhle přizpůsobená, tak je tomu podřízený i zbytek včetně užších plášťů.

              A tím se ve výsledku tyhle kategorie kol zcela zásadně liší. Takhle zásadní rozdíly ale mezi kros/trek a mtb nejsou.

              Já třeba měl silniček celou řadu a najezdil 50tis. km+ a dnes bych raději i na asfaltovou trasu vzal raději 29" bike (na jen asfalt bych bral celopevňáka).

              Ale tohle už jsou jen moje preference a že mi na silničce vadí dnes už hrozně moc věcí.

              Jenže u silničky byl rozdíl v tom, že ta přinesla jednoznačnou výhodu, prostě jela rychleji než bike i když jsme pořád do rozdílu 10% (u mě konkrétně 0–10% dle profilu trati, čím více rovina, tím blíže k 10% a opačně).

              U krosu/treku není výhoda žádná.

              0 0
              • orm  

                Ze u krosu/treku neni vyhoda nesouhlasim, ale uz me to tu asi nebavi rozepisovat. Muj nazor je takovy, ze ciste trekove kolo v cenove relaci 20KKc pojede na asfaltu lepe nez mtb kolo ve stejne cenove relaci. Proc si to myslim, jsem napsal o par radku vyse.

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • Čipera  

                  Viděl jsem rozdíl 29er a silnice na určité vzdálenosti a při stejné watáži byl rozdíl opravdu maličký.A sám jsem to zkoušel neměl jsem wattmetr a jel jsem na pocit takže to není přesné a sám jsem byl překvapen jak malý rozdíl to je. Jak tedy pak bude vypadat takový rozdíl trek vs 29", bude ještě menší proto mi připadá nesmysl toto řešit. Dlaší plus je že 29 na pevné vidlici bude mnohem pohodlnější než cross na pevné.

                  0 0
                • fargo.  

                  +1. jenže pokud si slečna koupí krosa, nikdy tady na B-F nebude kúúúl, fríí, ani trendy. Tady je snaha každýho, kdo touží po kole na turistiku nebo lehký ježdění „uvrtat“ do 26ky, 27,5ky nebo 29 a následných úprav geometrie posedu a výměn plášťů. Zejší styl je „cokoliv, jen ne treka/krosa“. Těm, kterých se to dotklo se omlouvám.

                  0 0
    • honza1982  

      Jedno odpoledne tu nejsem a další odpoledne to budu číst :). Shrnu to, někdo ti radí cross, nebo 29, někdo 27,5. Osobně jsem pro dobře obuté 29. Oslov stavitele a řekni mu, že chceš crossové (protože to si chtěla v prvním dotazu) kolo do 20.000. Pokud bude stavitel solidní, doporučí a následně nastrojí kolo tím, co považuje za danou cenu nejlepší. No a je to, další spokojený biker se slušným kolem.

      0 0
      • Akscha  

        Ahoj, tak jsem oslovila nakonec dva stavitele a dostala jsem docela odlišné nabídky za 18 – 19 tisíc. Několikrát jsem si říkala, že to moc řeším, ale když vidím ten rozdíl, jsem ráda. Pokud by to někoho zajímalo, nabídky dávám níže (vybrána ta první :).

        1. možnost

        brzdy Avid SD3/FR-5 V-brake

        rám MRX Elite X7

        vidlice Suntour NRX D RL lite air

        brzdy Avid SD3/FR-5 V-brake

        řazení Shimano SLX 3×10

        přesmykač Shimano Deore M610

        měnič Shimano Deore M610

        kazeta 11 – 36 Shimano SLX HG81

        řetěz SunRace 10sp. + spojka

        hl. složení MRX cartridge + podložky

        kliky Shimano Deore M610 24/32/42, osa integrovaná HT II

        kola Remerx HIT/náboje Remerx light (prům. ložiska)

        pláště Schwalbe CX Comp 40–622

        duše Force

        2. možnost

        rám SCUD 28" Al, Hydroforming technology

        vidlice NCX RL AIR 28"

        řazení kompletní sada Shimano ALIVIO 3×9 (kazeta 11–34 z), kliky 48/36/26

        kola TOP disc, náboje LOGIC

        pláště RUBENA GRIPPER 700×40C

        brzdy v provedení V s kvalitními rameny a špalíky :)

        0 0
        • honza1982  

          Dobře si udělala. Trošku to zavání scalarem, ale nechci se mýlit. Bude se ti na tom jezdit výborně. Navářky na kotouče jsou tam taky, kdyby si náhodou někdy zatoužila po kotoučích. Ale nemyslím si, že by to bylo někdy potřeba. Spíš ten prestiž efekt :). A vzhledově to bude taky jistě vyvedený kousek.

          0 0
        • Erknold  

          Ta druhá varianta nee, tam je vše horší, než v první variantě. Ne že by byla špatná, ale v první je více muziky.

          Tuty véčkové brzdy jsou úplně v pohodě a samotného mě mile překvapilo, jak brzdí.A jen jedno upozornění, tuty kliky asi nemají kryt, pokud budeš jezdit s klasickými pedály, můžeš si špinit botu. Ale ten kryt, to je jedna z mých blbých připomínek o které si většina myslí, že je mimo :)

          0 0
          • Akscha  

            A trhat kalhoty. Díky za info, protože ten kryt samozřejmě nemají a mě vůbec nenapadlo to řešit nebo dohledávat, jestli tam je nebo není… Jsem naivně čekala, že to je standard, ale asi už dávno není :D

            0 0
            • Erknold  

              není, protože většina krosových klik má hrozně moc zoubků, jak kdyby lidi na krosových kolech měli běžně jezdit 50 km/h. Proto tam většina stavitelů dává bajkové, které mají normální počty zoubků. A na bajkových je předpoklad, že všichni jezdí s nášlapy. Takže kliky s normálním počtem zoubků co budou mít kryt a nebudou vážit půl kola je jak šafránu.

              0 0
            • Jakobo  

              Budes jezdit v elastakach nebo pokud pojedes v kalhotech, tak si stahnes nohavice takovou tou samosvinovaci reflexni paskou. Delam to tak obcas taky.

              0 0
            • mr.antik  

              krosový kolo je spíš sportovní, pro jízdu v obleku či sukni jsou spíš city nebo trekking kola, který samozřejmě tyhle všemožný kryty, blatníky a jiný fíčury mají

              0 0
              • Jakobo  

                Tak oblek a sukne o tom zadna, spis se bavime o beznem obleceni jako rifle, kdyz potrebujes nekam preje a nechce se ti pesky nebo busem.

                0 0
            • honza1982  

              Jeden můj známý to kdysi řešil bandážemi. Když jel v riflích, měl z ali dvě bandáže. Kalhoty si trošku vysunul a omotal bandáže. Něco natento způsob. Suchý zip. Měl to na noze za minutu a zároveň to chránilo proti špíně. Dokonce si troufl naládovat to i na tesilky :D. Zkoušel jsem to jednou, když jsem jel v riflích a není to špatné. Ale dlouho jsem nejel v kalhotách a když, tak si mazácky sepnu kalhoty kolíčkem. Je to frajeřina :D:D.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.