• Florenc

    Ahoj všem, chtěl bych vás poprosit o radu s výběrem rámu a vidle. Bude se jednat o kolo do města (18km/cestu do práce a zpět) a na výlety s přítelkyní po cyklostezskách. Kolo by mělo být lehké, obratné, co nejméně náročné na servis, trvanlivé a nestát 50.000,– Kč.

    Obecný popis zamýšlené sestavy:

    • hliníkový cyklokrosový rám pevný
    • karbonová cyklokrosová přední vidlice, která bude mít dobré tlumící schopnosti, pevná
    • přední brzda hydraulická kotoučová, zadní Véčko
    • zadní balón 47–622, přední 40–622 (do terénu alternativně taky 47–622)
    • převody 2×10
    • rovná řídítka s krátkým představcem
    • bez blatníků, za deště do práce nejezdím
    • komfortní sedlo

    Předem děkuji za tipy na rám a vidlici, případně komentáře ke zvolené kombinaci technických řešení :)

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Pán z Dubu  

      Horní limit pro šíři pneu v cyklokrosu je 33 mm. Tomu odpovídá i šíře zadní stavby a vidlice pro pneu. Rám, který pobere 47 mm balón pneu, není cyklokrosový.

      0 0
    • MI.KU  

      Co je to za kočkopsa? K čemu vepředu hydraulika a vzadu vecko? Většina CX má prostor na pláště 35mm. Zda projde víc s blátem už je otázka.

      Kup si nějakou fitnesku/kros neco takového to by mohlo vyhovovat – u CX bys zas měnil hned riditka řadicí a brzdové paky čímž v podstatě cele brzdy.

      0 0
      • zdenal8  

        Mám pocit, že nic v plánu měnit nemá. Ani kupovat celé kolo. Chce jen rám a vidlici kam naskládá vše jak psal, protože to má nejspíš doma. Alespoň tak jsem ten dotaz pochopil.

        0 0
        • Florenc  

          Díky za reakce!

          Měl jsem doteď starého treka Authora Horizonta, rozpadla se mi na něm řetězovka a jelikož mi byl rám malý a trochu deformovaná vidlice, chci pořídit nové. Hodně mi na něm vyhovovaly zmíněné široké pláště a po zkušenosti s tramvajovou výhybkou a šotolinou bych rád vyzkoušel i dopředu 40–622, která by se do starého Authora vešla, viz foto vlevo 40 a vpravo 47.

          Kvůli širokým pneu jsem nejdříve hledal bikový rám, ale všechny rámy pro 29" mají spodní rámovou trubku prohnutou a geometrii zúhlovanou pro odpruženou vidlici, o to méně by mi pak pevná vidlice tlumila.

          Kotouč vpředu bych chtěl kvůli lepšímu brdicímu účinku, Véčko vzadu mi stačilo a je levnější.

          Rovná řidítka kvůli městu a častému souběhu úkonů odřazování, brždění a zatáčení.

          2×10 chci vyzkoušet.

          Kratší představec jsem si myslel pro zlepšení ovladatelnosti?

          Pokud jsou cyklokrosové rámy kratší, můžete poradit trekový s ostřejšími úhly pro pevnou přední vidlici? Na druhou stranu by mi vzpřímenější posed asi nevadil, na skládačce se jezdilo skoro vstoje :)

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • novas752  

            Brzdit řadit a řídit zároveň se kupodivu dá i na beranech. :) Do města jsou možná lepší (je to užší), ale nevnucuju.

            Cyklokrosový rám je kratší a s krátkým představcem a rovnýma řídítkama by to nebylo pohodlné.

            Tvým požadavkům by mohl vyhovovat nějaký fitness rám, ale nevim jakou maj prostupnost plášťů.

            Jo a ta hydraulika + véčko je imho nesmysl. Nejdřív sežeň rám a vidli a podle „návarků“ (na vidli nemusí být na véčka nebo hydrauliky a na rámu taky ne) scháněj stejné brzdy.

            0 0
    • tromboonen  

      Jestli to tak postavis tak to bude prasopes roku :) Ale jezdit na tom moc prijemny nebude..

      0 0
    • oddie  

      To má být soutěž o zbastlení co největšího příspěvkového nesmyslu?

      0 0
    • t29  

      Vykašli se na kombinování brzd, buď obě véčka, nebo obě kotoučovky. A rozmysli si, jestli chceš rám pro nízkou vidli jako cyklokros/fitness – pak tam sotva dostaneš objemný plášť – nebo jestli chceš víc prostoru pro pláště – v tom případě budeš muset hledat mezi MTB rámy a k nim vybrat vyšší vidlici (délka vidlice se měří od spodní misky hlavového složení po osu náboje).

      Moderní ekvivalent starého Horizonu je fitness kolo, např. Pells Demon nebo Specialized Sirrus – variantu výbavy si vyber sám, a počítej s tím, že pláště 40/622 nebo větší se nemusí vlézt.

      Pokud chceš crossový rám pro objemné pláště, pak mě napadají Apache Wakan/Wakita ročník 2013 nebo starší, viz můj zimák – rám pobere i MTB pláště šířky 2,1 palce (i 2,25 se mi vlezl, ale už škrtal o přesmykač), pevnou ocelovou vidlici jsem koupil od zdejšího uživatele Easyrider (jeho vlastní výroba, umí i rámy). Karbonová možná vyžehlí víc, ale určitě bude dražší.

      Anebo kontaktuj zdejší stavitele, např. uživatele Scalar, s dotazem na stavbu kola na míru.

      0 0
      • Florenc  

        Ahoj, díky za tipy, oba rámy by se mi líbili. Obvolal jsem je a ani jedno v mojí velikosti není dostupný, prý až zase budou modely příštího roku. Poradil by někdo ještě další model? Díky

        0 0
    • Al Stra  

      viděl bych to na kategorii 29er s pevnou vidlí nebo monstercross…

      0 0
    • Florenc  

      Díky za reakce.

      Narazil jsem na Author Ronin, který se zdá být udělaný na široké pláště. Jediné, co je jinak než bych si představoval je CrMo vidle. Co si o ní myslíte, nebude tvrdá? Asi by se ji dalo pak vyměnit za karbonovou?

      0 0
      • novas752  

        Ocel je pružnější než hliník a jeho slitiny. Když se ti to nebude zdát, tak můžeš dokoupit karbonovou, která bude i lehčí.

        0 0
      • tromboonen  

        Ronin je IMHO takovej hipster bajk, sice jej tam nemaj, ale vylozene tam vidim ten predni nosic na basu od piva… neni to spatny, pro cloveka co je zvyklej na tezkej kros nebo MTB se to zda jako super vec, nedavno si jej koupil znamej co mel predtim tezkeho crosse a je nadsenej, ale kdyz se projel na mym Rubecku tak byl prekvapenej, ze to je stejne pohodlny a pritom o 3+ kila lehci..

        Nez Ronina tak radsi CX, podle me, nebo je spousta gravel kol co na silnici se silnicnimi zaplety pojedou a nebudou vazit tolik..

        0 0
    • Jezevec70  

      Využiji tohle vlákno, ať nezakládám nové.

      Chci si dát na krosové kolo pevnou vidlici. Je mi vpodstatě jedno, jestli alu nebo ocel. Krk ahead 1 1/8, na véčka.

      Výrobce uvádí délku vidlice 470mm (Author). Co jsem hledal, tak jsem našel krosové vidlice jen o délce 405 až 415mm.

      Půjdou použít? Jak se změní geometrie kola, půjde na tom vůbec jezdit? Nebo nějaký tip na delší vidlici.

      Nebo jestli se někomu doma válí něco použitelného…

      Díky za rady.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.