zdravím,lze nějak odstranit křupot vycházející z uchycení nohy – korunka?Vidlice fox RLC 100 mod.2012
Díky za tipy
zdravím,lze nějak odstranit křupot vycházející z uchycení nohy – korunka?Vidlice fox RLC 100 mod.2012
Díky za tipy
Nebude to spíše křupat v hlávku?
v hlávku to nebude,měl jsem ji sundanou a křupe když trochu zaberu za nohy( křupe na staně nafučení vidlice)
klidně to může křupat sloupek, některé foxy to dělaly.
da se to nejak odstranit?-obavam se , ze ma fungl nova pevna vidlice Force prave ve sloupku pokrupava.hlavove slozeni vypada naprosto v poradku-u starsi vidlice nebyl nikdy zadny problem. Uz jsem opravdu zoufaly co s tim delat. Reklamovat se to da asi jen velice tezko.
Sundej vidli a pořádně očisti styčné plochy hlávka a toho narážecího kroužku na vidlici a namaž to vazelínou tak, že při montáži vidlice do rámu nějaká vyleze ven. Stříkni sloupek WDčkem. Více mě nenapadá.
tak pokud tam je bordel, nedával bych vazelínu. Ale vyčistil do nekřupacího stavu a nacpal tam hliníkový tmel něbo něco podobného, co zamezí pohybu a tím křupání.
mám za to, že to dělá hliníkový sloupek, já i kamarád máme stejný problém s pevnou Force, jak už psali, pomůže rozborka, očista a důkladné promáznůtí včetně predstavce, za čas to ale začne zas
Co ti konkretne pomohlo, jestli teda vubec neco? Ja jsem vylucovaci metodou dosel, ze to nejspis ten sloupek bude. Hledal jsem nejake prasklinky ale nic nenasel. Potrel jsem to vazelinou a mozna trosku lepsi ale zase je to tam kde jsem byl.Krupe v tom hlavne pri jizde ze zedla nebo pri prejizdeni nerovnosti.
Někdy je volný (=málo nalisovaný) vnější kroužek v hlavě – přilepit.
Myslis tu misku.? Ta je na fest nalisovana do hlavove trubky.
Ne, myslím vnější kroužek
Ja to mam vsechno zalisovane do ramu. Do misek dam venecky, prachovku a utesnim to takovou objimkou. Potom tim prostrcim vidlici a utahnu vuli zatkou a pak utahnu predstavec. Nic volneho tam uz vevnitr protáhnout nemuzu.
Myslí ten konus co máš naražený na vidlici. Anglicky crown race.
konkrétně namazání toho horního těsníciho kroužku a všech podložek pod představcem včetne představce. Ale né jen zevnitř, ale i na plochách.
Ta vidle je prostě měkká. Jinak jsem ale spokojen, je docela pohodlná a i při té její váze, má mou důvěru. Naložený mám přes 90kg, jezdím s ní terén, ale chce to cit, díry s ní nevymetám
Reklamoval jsem před rokem u kola starého cca půl roku (Fox) a uznáno
Mám ten samí problem s RS Rebou. Hlávko je komplet rozebrané, vyčištěné, namazané a dělá to stále. Napadá mě pouze zda to nedělá nalisovaný krk na vidlici.
Takhle mi to křupalo na totemu a pak jsem našel prasklinu od sloupku až k noze:)
No, to bych si vlastne i tak trochu pral i ja-mohl bych to pak reklamovat a znal duvod toho lupani. Pri mem soucasnem sporadickem krupotu momentalne fakt nevim.
Obávám se toho, že by ti reklamovali prasklou korunku:)
Mám takové tušení že tu kdysi někomu na BF ny Lyrikovi křupalo spojení noha-korunka.
mně tam křupe při zapichovacích sjezdech, ale kde, to fakt nevim, radši neřešit – i když to wd neni blbej nápad
zkus to WD -treba budes mit stesti a vyresi to pro tebe-tady se to dost doporucuje. ja to uz udelal ale bohuzel zadny rozdil. Je to zaklete.
A nebo si netrefil správné místo. Občas odhadil odkud to jde je peklo.
Jinak mě to dělají dvě foxky, obě od počátku, a to byly obě nové.
Reklamuj. Teď jsem dostal na EX FOX nové nohy se sloupkem.
Mezitim cos reagoval mu asi skoncila zaruka.
Není nad to kopnout si do mrtvoly:)
WDčkem stříkni opravdu jenom kov, dávej pozor, aby se Ti to nedostalo na stíráky. Co to dělá s plastem bych nevěřil, odstříkl jsem ho do plastové krabičky a zavřel ( dělám to proto, protože to na čepy přesmyku a hazky nanáším stříkačkou – nerozumí si s barvou na rámu – vyžírá fleky ), po týdnu když jsem se ke krabičce vrátil, tak byla krabička o dobrý půl cm delší, širší a vyšší, víčko se také roztáhlo a zdeformovalo, mám těch samých krabiček několik, tak jsem to porovnával s novou a nevěřil :DDD . Těžko říct, co by to udělalo s gumovými těsněními, ale určitě nic dobrého.
Dobry postreh a uzitecna rada. Je to tak trochu ziravina.
Vždyť se ta sra-ka používá na uvolňování zarezlých spojů, tak co byste čekali???
WD na kole nikdy, slovy nikdy a na nic. To už raději Konkor nebo Inkor, perfektní vzlínavost do zatuhlých spojení a nepoškozuje gumová těsnění.
Snad na ten sloupek a dovnitr by to moc skody na hliniku udelat nemelo. Clovek se uz v tehle situaci chyta kazdeho stebla. Jiste pokud bude po ruce setrnejsi vzlinavy olej tak tomu samozrejme dat prednost.
No neke. V práci to stříkáme kam se dá a zatím to nic nesežralo nebo aspoň se tomu následné poškození nepřisuzovalo. Asi udělám pokus s guferem a dám si to jako zlepšovák :-) Díky.
Taky mě to samotného překvapilo, používáme ho taky v dílně často a skoro na všechno a zatím jsem si problému nevšiml, ale na gumu, nebo plast bych ho už nedal, schválně to s nějakým starým guferem zkus, co to provede. Ale třeba to bude bobtnat, nebo žrát jen nějaký plast, nebo gumu.
jj, nektere starsi foxky pokrupavaji ve spoji vnitrni noha-mustek. nekdy pomuze pouzit nejaky dobre vzlinajici olej do toho spoje, idealne s vidlici otocenou sloupkem dolu, aby se to tam dostalo opravdu dobre. vysledek ovsem nejisty a nepomuze nastalo. s reklamaci netusim. nicmene na funkci by to mit vliv nemelo…
Dělá to špatně nalisovaný sloupek do korunky vidle=reklamace. Měl jsem takhle 3× v Botticu Dt Swissku a Foxů,které to dělaly bylo už taky hromada.
ano, s nejvetsi pravdepodobnosti to je asi prave tohle co se vady vidlice tyka-to je v pripade pevne vidlice ten nejchoulostivejsi bod.
Ma jeste nekdo nejake zkusenosti s lu/krupajici pevnou vidlici Force?
zkus ji vyndat s kola vyklepni ten spodní kroužek, očisti, dej krk do svěráku a stříkni na to olej. Do toho místa kde je to vlisované. Pak s tím zkus v tom svěráku zarumplovat do stran, ono se tam trochu toho olej dostane. ale nemusí to pomoct. Tak aspoň zjistíš jestli to je opravdu sloupek, křupaní by jsi slyšel. Jinak, pokud to bude ten sloupek tak s tím už nic neuděláš, buď můžeš jezdit nic se nestane, nebo nová vidle, nebo reklamace..
Jo, asi to tak zkusim. Dekuji za radu.
souhlas
Ted jsem reklamoval PIKA
Po dlouhem hledani a vymene vseho mozneho sundali v servisu vidl dali jina rodla, predstavec a hle … krupe ve slisu korunka krk :-(
bohužel Pike to občas dělá i podle zahraničních for
Hlásím se do klubu křupajících vidlic. Po třetí rozborce, čištění a promazání hlavového jsem usoudil, že bude něco špatně kousek vedle. Tak na noc obracím stroj koly vzhůru a kapu olej do všech škvír, kam mi mohl vlézt ten saalbachskej bordel… abych to upřesnil, křupání se ozve při silnějším brzdění z oblasti spodního hlavového ložiska (ložisko rovnou nalisované – dost volně v rámu). Spodní ložisko byl můj favorit číslo jedna, ale po třetí rozborce, čištění a máznutí vazelíny mezi rám a ložisko to vzdávám a jdu dál.
Tak jsem sundal vidlici abych vyloučil spodní ložisko. Když se hodně snažím, zakřupe i samotná vidlice. Takže to může být sloupek, vnitřní nohy v krku a nebo jen bordel pod miskou naraženou na sloupku, což nepředpokládám a nechce se mi hlavně tu misku sundavat abych si to celé dodrbal a pak pracně narážel zpátky. Takže si to nechám jako poslední možnost. Otázka… jak tedy řešit ten sloupek nebo vnitřní nohy? Zkusit prostříknout wapkou s pořádným tlakem?
Jinak celkově vzato, je to jen kosmetické křupání, ale určitě to dobře znáte. Člověk se od toho nedokáže oprostit.
Tak jsem malinko pokročil. Vidlici jsem chytil za krk do svěráku a vyvolával křupání a poslouchal… hodil by se stetoskop (to zní jako bych používal nějaký zaklínadla). Nakonec jsem zjistil, že to poměrně snadno křupne když držím vidlici za levou nohu. Zkusím jí nahoře i dole povolit, vyčistit, máznout a uvidím… nemám náladu na celou rozborku.
Takže je to v levé noze, jak je nalisovaná vnitřní noha v brýlých nebo jak to nazvat. Čistil jsem to, prostříkával všim možným a bez výsledku.
Otázka co tam je, klidně to může být malá prasklinka a jednou si parádně namelu hubu. Má smysl to reklamovat?
Měl jsem podobný problém. Reklamoval jsem, a vidlice byla rozebrána, promazána a křupání přestalo…
stejnej problém s foxem, na servisu po týdnu konstatovali že vidlice opravdu lupe, po dalším týdnu řekli že se to zalepí, ale až za 14 dní protože soudruh jede na dovolenou takže po 14 dnech ji poslali zpět že to nejde opravit
mě Fox Float 32 taky lupe v nalisování levého kluzáku. Takže to ani reklamovat nebudu jak to tu čtu.
Mám taky problém s křupájícím foxem, dělá mi to pravá noha s fit patronou. Nevím jestli je to v místě vnitřní noha korunka, ale vypadá to tak. Nahrál jsem kraťoučké video, jestli to někdo z vás šťasných z tohoto vlákna identifikuje.
Někdo jste to nějak vyřešil nějakým lepidlem? Nebo jen nové nohy, což asi bude problém.
Problém vyřešen výměnou vnitřních nohou za 9k. Sem si říkal za ty prachy to bude něco extra. Za dva dny to bylo doma od cyklošvec. Ovčem když jsem se na to podíval, vidím lehké škrábanečky po celých nohách. Je to vidět tedy jen pod správným světlem, ale na starých nohách to nebylo a navíc ta kashima na těch starých je taková víc jakoby metalíza. Tohle je jen žluté. JE to kua normální?
Vidět to je. Kdyby to šlo přes reklamaci, mávl bych nad tím asi rukou. Jestli si za to dal 9 tisíc, tak by mě to pěkně sralo. Otázka, jestli to má jiný než kosmetický význam. Časem se to třeba rozleští.
Taky mne napadlo, že se to třeba rozleští, ale jak nad tím tak přemýšlím, sere mne to čím dál více a nevím jak se zachovat.
Možná to má jen kosmetický význam, ale k..va tohle snad je možné jen u nás.
to už si měl tu vidlici víc jak 2 roky? ,že si za ty vnitřní nohy platil 9 litrů?
Ne, kupoval jsem ji přes ebay.at, sundaná z nového kola, takže jaksi bez záruky.
Jde to tedy dost špatně vyfotit – telefonem.
Možná by se slušelo napsat, jak jsem vlastně na podzim dopadl.
V záruce mi vyměnili vnitřní nohy. Vidlice už tak zachovalá tedy získala fungl vnitřní nohy a jako bonus nezkrácený krk. Tak jsem jí poslal do světa a nyní spokojeně vozím Aurona RC2 a nemůžu si stěžovat. Neřeším kraviny a jezdím, naposledy dnes.
Tak to tady trochu oživím. Mám Rock Shox Totem Coil 2007 a taky „křupe“. Vylučovací metodou (vidlu jsem rozebral a zůstaly jen vnitřní noh, korunka a sloupek) jsem zjistil, že křupání způsobují spoje vnitřních nohou a korunky. Prostě jak jsou nohy nalisované v korunce, tak to tam lupe. Upevnil jsem korunku (ne krk vidlice! – přímo korunku) do svěráku a rval za nohy. Při pohybu do stran se nic nedělo, při pohybu dopředu-dozadu to ve spojích noha-korunka lupe. Nohy se ale v korunce neviklají, korunka není nikde prasklá. Vidlice se asi nerozsype, ale člověka to sere a nedělá to dobře na psychiku když si to tak pálí dolů z kopečka. Napadlo mne, jak tomu křupání zamezit. Firma Loctite dělá průmyslová lepidla, která se používají právě k vyplňování různých mezer a opotřebení (ložisko v „domku“ apod). Pokud by se podařilo dostat to průmyslové lepidlo do spojů noha-korunka, tak by lepidlo mohlo křupání zamezit. Některá lepidla budou asi dost tekutá, takže by mohla do spoje zavzlínat. Tak namátkou jsem našel třeba tohle – Loctite 640 anebo tohle – Loctite 648 – tohle snáší i znečištění oleji, což by se mohlo hodit. Zkusim se ještě zeptat přímo na webu Loctite, snad poradí nejvhodnější lepidlo.
Nemáte s těmito lepidly někdo zkušenosti? Co vy na tento způsob opravy? Sem s názory.
Hledal bych po netu nové nohy:) Sehnal jsem je na amazonu za 3800,–
Nové nohy mi nedávají logiku.
1/ Je vůbec někdo schopen mi ty staré nohy vylisovat z korunkya nalisovat nové?
2/ Díry pro nohy v korunce vidlice jsou už „zvětšené“, stávající nohy mají v otvorech „vůli“ (i když třeba jen pár setin), tak si nedovedu nějak dost dobře představit, jak by se ty díry v korunce daly zmenšit, aby v nich nové nohy opět perfektně držely.
„Nove nohy“ jsou mysleny vcetne korunky a krku.
Aha, tak to jo.
Takže lidi, konzultoval jsem použití lepidla přímo s firmou Loctite. Bylo mi doporučeno lepidlo Loctite 603. Na vyčištění spoje čistič Loctite SF 7063 – nastříkat, nechat vsáknout do spoje a vyfoukat stlačeným vzduchem (dá se koupit stlačený vzduch ve spreji). Dělat to tak dlouho, až ze spoje nelezou žádné nečistoty. Místo toho čističe lze použít i třeba aceton (ředidlo C6000) apod. Nechat spoj pořádně vyschnout. Pak lepidlo nakapat do spoje, pořádně s nohama vidlice zaviklat (korunka upnutá ve svěráku nohama nahoru), ať se lepidlo vcucne co nejhlouběji do spoje. Ale viklat max. 1 minutu, pak už lepidlo tuhne. Nechat bez zatížení 24 hodin. Pak je možno vidlici používat.
Vše už mám doma, vyzkouším a sdělím výsledek. Doufám, že to bude fungovat. Z toho křupání jsem poněkud na nervy, minulý rok pode mnou prasknul rám na celopéru, 2 měsíce noha v gypsu atd.
Jo jo, pak dej vědět, jsem zvědav na výsledek.
Taky pridam moje nove zkusenosti: http://youtu.be/NshrHBpvmj8
Krásnej šepot květin :)
Tohle jsem měl na 29er FOXce taky, hned po záruce se to objevilo :-)
V Cyklošvěc mě řekli, že mi vymění nohy … a zároveň mě to osvětlili takto: jedna část (asi krk) je z hliníku Easton, druhá z normál hliníku … takže vznikne vakl, protože ten horší hliník se vymele v místě spoje … a když se tam dostane byť jen zrnko prachu, pak to i křupe, nejen vrže :-)
Ale třeba je to jinak:-) Až tak jsem se v tom nebabral a servisák mi to zalepil lepidlem a vždy to cca sezónu vydrželo a pak se zase zalepilo a pořád dokola :-) (pak jsem jí při pádu zrušil a zkouším REBU …)
hodně zajímavé vysvětlení :)
Jak jsem tenkrát slyšel, tak to píšu … opravdu nevím, jestli je to kokotina nebo ne :-)
To mně spíše připadá, že Ti to křupe ve spojení krku s korunkou. Mi to křupe, když zakývu nohama dopředu-dozadu. Ty kýveš celou vidlou doleva-doprava. Když já kývu nohama do boku, tak nic nekřupe. Taky jsem myslel, že by to mohl křupat i spoj krk/korunka, ale když jsem chytil korunku do svěráku a zalomcoval krkem, tak nic. Když jsem chytil korunku do svěráku a zalomcoval nohama, tak to křupe.
Takže jsem se pokusil do spojů nohy/korunka aplikovat lepidlo Loctite 603. Je poměrně řídké, tak jsem doufal, že zavzlíná do případné mezery ve spoji a spoj zalepí – na to je to lepidlo určeno. Bohužel výsledek nulový. Pokud je v tom spoji vůbec nějaká mezera, tak to bude třeba jen setina/tisícina milimetru a tam se lepidlo nedostalo. Prostě to křupe dál. Je tu ještě možnost, že jsou v korunce v místě zalisování noh nějaké mikrotrhliny a ty křupají. Na povrchu nic není vidět – ale to nic neznamená, na mém minulém celopéru taky něco v rámu křupalo, rám jsem detailně prohlídnul s lupou a silným světlem a nic jsem nenašel. No a pak pode mnou rám rupnul a měl jsem 2 měsíce nohu v gypsu. Problém je v tom, že tenká trhlina zůstane schovaná pod lakem a není prostě vidět. Takže na tu vidlu použiju defektoskopii. Lak půjde z korunky dolů, pak se to nastříká fialovou penetrační kapalinou, ta zavzlíná i do sebemenší mikrotrhlinky a po „vyvolání“ speciální vývojkou bude každá trhlinka viditelná. Sdělím výsledek. Pokud žádné trhlinky neobjevím, tak na praskání hážu bobek a jezdím na té vidlici dál.
Dneska jsem zase trochu „narazil“. Uvažoval jsem, jak z korunky vidlice dostat dolů barvu (asi vypalovaný lak), abych mohl udělat tu defektiskopii. Ideální by byl „chemický“ odstraňovač starých nátěrů. Bohužel ty odstraňovače, které by byly schopné vypalovaný lak odstranit, obsahují louh nebo něco, který poškozuje hliník – a to si nelajznu. Takže zbývá mechanické odstranění. Drátěný kartáč ve vrtačce by byl dobrý, ale ten je hodně tvrdý a nechá na hliníku výrazné stopy, ďubky. Takže jsem koupil nějaký nylonový stopkový „kartáč“, který má ve vláknech brusivo – něco takového – http://www.rulik.cz/index.php?…
Tak jsem zvědav.
Bez šance, jedině barvožrouta a opatrně.
Pochybuju ze to pujde. Kartacem cistim kolo bezne a s lakem to vubec nic neudela.
Nakonec jsem barvu obrousil lamelovým smirkovým stopkovým kotoučem – něčím takovým – http://www.dovavanik.cz/Brusivo.html?…
Šlo to bez problémů, akorát do různých koutů jsem se až tak úplně nedostal, ale dalo se. Pak jsem udělal tu penetrační zkoušku – a dá se říct, že je vše OK. Na korunce vidlice, na krku vidlice a ani na nohách vůbec žádné prasklinky, Takže se dá říci, že to lupání a křupání je víceméně kosmetická vada. Nohy ani krk v korunce žádnou viditelnou vůli nemají, drží naprosto pevně, neviklají se, akorát to křupe. Tudíž vidlici nahodím a jezdím.
Mě asi jebnde!!! Vidlici jsem poskládal a chystal jsem se nalít olej – a „tu máš čerte kropáč“, někde jsem ztratil jeden ten malinkatý šroubeček s ještě menším gumovým O-kroužkem, kterým se utěsňují otvory na nalití oleje úplně dole na vnějších nohách vidlice. A to jsem si říkal, že si musím dát bacha, abych ty šroubky neztratil! Holt jsou věci mezi nebem a zemí ..... Takže budu muset něco zbastlit.
Ufff – tak se mi podařilo ten šroubeček najít, spadnul mi do kanálu. Vidlice je v kupě.
Akorát jsem zjistil, že nějak nefunguje to stříbrné malé kolečko na pravé noze pro nastavení komprese a protáčí se ten imbus pro nastavení Floodgate uprostřed toho stříbrného kolečka.Budu to muset ještě rozkuchat. Nemáte s opravou toho mechanismu nějaké zkušenosti?
Dík za rady.
Používám Toto lepidlo v práci.Lepím s tím všechny železné i neželezné kovy.Pevnost je velice dobrá,bez nahřátí to prakticky nejde rozebrat bez destrukce(menší věci).Tekuté je asi jako hydraulický olej.
Asi to bude obdobné lepidlo jako ten Loctite. Ale na to „zatěsnění“ noh vidlice v korunce to stejně nefungovalo.
A to mě s*alo, že mi povrzne občas Reba, už jsem v klidu :-D :-D
Mě to dělali v Bikelive v Praze, kOmE má zkušenosti s Honzou Čepelákem, ale netuším, odkud ten je.
Super. Tajně jsem v ně doufal:) když se mi to nepodaří promazat tak tam pošlu vnitřní nohy s tlumičem.
Honza to umí, je od Kralup, ale stěhuje dílnu a krám jinam a do konce roku nepracuje.. :-)
Po jednom (možná dvou) skoku, kdy se už důrazně ozval doraz, mi Fox 36 přešla z lehkého pokřupávání do docela děsivých pazvuků. Záruka už není, ale chci se zeptat – je tam nějaké další riziko, krom toho, že to zní blbě? Sloupek by se podle všeho vytrhnout neměl a vnitřní nohy by upadnout taky neměly. Jediné riziko, co mě napadá, že by se korunka propadla po vnitřních nohou dolů, pokud mají šavle stejný průměr po celé délce. Je to reálný problém nebo si na to mám jen holt zvyknout?
Čistě teoreticky se to postupně začne opotřebovávat až by to jednou mohlo upadnout. Kdysi jsem o tom četl vyjádření od buď rs nebo foxu, už nevím kterého. Nikdy jsem ale neviděl ani neslyšel o tom že by se to opravdu stalo a tak bych se toho moc nebál. Zároveň to ale měním hned jak to začne vrzat (Zeb zatím drží!) nýbrž v hlavě mi to dost vadí když jedu, a zároveň bych pak neslyšel když by na kole něco jiného začalo dělat zvuk.
No úplně jsi mě neuklidnil :D a já si zrovna užíval, že na kole nemám skoro žádné pazvuky a dnes tohle.. :/
Jak jsi dopadl s tím křupáním? Moje rok stará Fox 36 už je taky v klubu :-(
No stačilo trochu Concordeho péče přelisováním sloupku a vidle mlčí, jak partyzán :) Směle doporučuju!
Tak gratuluji, u mě je spíše problém ve spojích nohou a korunky…
To si myslím, že poslechem bez rozebrání nezjistíš. Každopádně přelisování nohou snad nebude o moc nákladnější než sloupku.. Tuším, že Concorde říkal, že v drtivé většině je to sloupek, nohy málokdy.. Nicméně pokud je rok stará, tak reklamace, ne?
Mno, bral jsem z Německa. Chtělo by to náhradní, než se to vyřeší…
Jak píšou nade mnou, v asasin brno ti to přelisujou, akorát mají celkem plno. Nedočkavě vyhlížím sms, že si můžu vyzvednout tlumič.
Díky za tipy. Zkusím přežít křupací sezónu a pak to tam spláchnout i se servisem. Jsem vůbec rád, že jsem přišel na to, co ten zvuk vydává… Btw. pokus s Loctitem není nic proti ničemu, ne? Resp. na případné pozdější přelisování to nemá žádný negativní vliv…?
Tak to se zeptej Concordeho. Ale příjde mi že pokud něco zaliju lepidlem tak to na budoucí přelisování vliv mít bude :-)
Nic ti tam nezateče,tak se ani nesnaž..ale u mě na to má vliv teplota,do 20'C celkem v klidu…ale nad to praská furt :(
Teď mě napadá – je celkem jedno, kde jsi to bral, ne? Já před měsícem posílal úplně nový tlumič ke Švecovi s fakturou od kola z portugalského shopu a nikdo nic nenamítal.
To je zajímavá myšlenka a fakt, že zrovna Švec nic nenamítal.
Nejjednodušší je tam zavolat – já si to ověřil, že jako autorizák řeší záruční opravy i foxů koupených v cizině a v pondělí jsem odeslal a v pátek jsem měl doma nový tlumák (nechvalně známá X2 2022 vyměněná za X2 2024).