Mám na kole Avid Juicy 3. V rámci upgrade chci lepší brzdy. Prosím poraďte zda Avid 5, 7, Code nebo Carbon ? Dají se namontovat případně i brzdy Shimano XT ? Bike Scott Scale 50, vidlice Tora 302. Díky !!!
Mám na kole Avid Juicy 3. V rámci upgrade chci lepší brzdy. Prosím poraďte zda Avid 5, 7, Code nebo Carbon ? Dají se namontovat případně i brzdy Shimano XT ? Bike Scott Scale 50, vidlice Tora 302. Díky !!!
a proč je chceš měnit????
Mě to přijde jako holý nesmyls, použitím 5 a 7 nic nezískáš, možná Cerbon kvůli váze…o Code snad ani nemá cenu psát – nevím co v tvém výběru vůbec dělají :o)
5 a 7 nic nezískám? nejsou lepší než 3?
funkčne ne – minimálně 5ky na tom budou úplně stejně u 7ček budeš mít navíc to kolečko, ale musíš se sám sebe zeptat jestli ho opravdu potřebuješ :)
aha :-) a co ty Shimano XT ? díkes
nemůžu sloužit nejezdil jsem :) Ale LX nejsou špatný.....no ale to bych nepovažoval za upgrade…asi bych se zaměřil na jiné části tvého kola :o)
na jaké? :-) chci měnit přesmykač na XT a kliky na XT.....
no jako třeba rám, vidlice, kola, řazaní, kliky komponenty...... :oD
:-))))) mluvím o upgrade, nové kolo za rok (Scale 20)
no už tomu začínáš přicházet na kloub :o)
Je celkem nesmyslené koupit si nějaké kolo s tím, že ho pak postupně začněš přestavovat (samozřejmě za předpokladu, že sis he nekpoupil třeba proto, že tě zajímal rám – v tvém případě nepředpokládám) – co budeš dělat s těma dílama, jedině je prodat pod cenou, proč si tedy přímo nekoupil něco lepšího co ti bude hned vyhohovat.......prostě jezdi na tom co máš, měn jen to co odejde a šetři na nové kolo a to si pak kup, to je moje rada :o)
však nechci měnit většinu, kolo se mi moc líbilo, měli náááááhodou vel. XL ale proč nedat lepší pedály, kliky a poladit brzdy :-) ikdyž ty brzdy asi nechám podle toho co tu píšete…
pedály cca litr brzdy cca 5–6 tisíc a když se to sečte tak už jsi úplně v jiné cenové relaci a to už na tom kole mohlo být se spoustou jiných dílů :o)
pedály jsem už vyměnil a pokukoval jsem po brzdách, ale když tu říkáte že vlastmě mezi Avid 3 a 7 je rozdíl jen to kolečko tak to je fakt nesmysl :-)
jako já chápu že chceš měnit, ale proč když za rok bude jiný :o)
Já jsem taky letos koupil jedno levný kolo a předělal ho na jiné s pomalu trojnásobnou hodnotou, ale tam šlo o to, že rám tam byl stejný jako na kola za 2× tolik, navíc vyhovoval design a samostatně se ten rám v potřebné velikosti sehnat nedal.....no ale to tvůj případ nebude, ty máš funkční kolo, které ti rok vydrží a nabídne ti hodně.
fajn díky za názory, už nebudu otravovat :-) dobrou noc a děkuju !!! :-)
Lister,ty jsi uvědomělý skoro jak já..:-))
XT jsem zkoušel na testovacím spešlu a brzdily náramně.
super díky :-)
von nemyslí V-Brake ale ;)
no jistě, mi se tu totiž bavíme o brzdách, víš??? :o)
myslím si totéž co Lister,pokud vím,tak trojky se od pětek liší jen nedělenou objímkou na brzdové páce a třmenem ze dvou dílů(Juicy 5 mají jednodílný),pětky se potom od sedmiček liší jen tím,že nemají kolečko na páce-okamžik dosednutí destiček,což by pro někoho mohl být důvod. Jinak až na jakési rozdíly v hmotnosti si myslím,že brzdný účinek bude velice podobný-spíš experimentuj s destičkama od různých výrobců nebo dej větší kotouče,jestli chceš..
co jsem četl,tak shimana jsou super,já mám jen Deore,ale fungují naprosto spolehlivě,mají minerální olej,který má daleko vyšší bod varu a nebere vodu oproti brzdovce-
ale každopádně bych si nechal trojky,když už je tam máš a nedělají potíže,nečekej,že ti nějaké jiné hydrauliky nabídnou něco výrazně jiného co se týče principu,hydraulika pracuje snad všude stejně,jak říkám destičky a velikost kotoučů..a znova jak říká Lister,zaměř své peníze na svém biku jiným směrem..
ok a jakým směrem? :-)
právě čumím na tvé kolo..
já bych dal jen karbonovou sedlovku a to je vse..pokud ti vyhovují pláště,sedlo,nechal bych ho zatím tak…vyšší investice bych pak viděl na vidlu(i když jak se tu dočteš,Tora je super!:-)) a nějaké zapletené kolečka,jinak pro snížení hmotnosti(kdybys chtěl,podle mě není potřeba)karbon do kokpitu,pokud jsi příznivcem černého zlata,já moc ne.. ale možná nakonec podlehnu a časem si ho tam také nacpu.. prostě máš pohodového bika:-))
ta sedlovka je dobrý nápad, díky :-)
Myslím, že jednodílný třmeny maj až Juicy Ultimate.
no minimálně můžu potvrdit že 5ky jsou dvojdílné :o)
vidiš..tím menší důvod to kupovat:-))
potvrzuji že 7 také dvojdílné :o)
Kupodivu Carbony taky :)
Já bejt tebou bych těm trojkám dal ještě šanci. Pokud je vyměníš za jiný Avidy, tak si moc nepomůžeš – teda kromě Code, to jsou čtyřpístky určený spíš na FR až DH. Juicy 5 jsou úplně stejný jako 3, mají jen dělenou objímku páky. Sedmičky a Carbony mají navíc nastavitelnou vzdálenost desek kolečkem na páce a jsou trochu lehčí. v zásadě maj ale všechny téměř stejný třmen, takže výkon bude podobnej. Pár kotoučovek už jsem jezdil a pokud mám srovnávat, tak ty trojky se 180 mm kotoučem vepředu jsou někde na úrovni LX a XT, ale jezdím je s shimanovskýma centerlockama a Koolstopama.
takže 185 kotouče a nechat trojky?
Těch 180 mm stačí jen dopředu a je otázka jakej kotouč. Mně ten origo 185 mm Clean Sweep strašně vibroval, tak jsem to vyřešil Centerlockem. Ale je blbost, abys kvůli tomu kupoval nábu a přeplejtal.
no právě to se mi zase nechce
Dafídku podívej,jesli máš plnou prdel peněz,vrážej do toho co chceš,ale měnit kliky LX za XT,to je sorry ale uplná pi..vina,až na těch pár gramů..ježiš mysli a jestli nevíš,co s prachama,pošli je mně:-)) ne opravdu,jestli chceš kupovat příští rok nového bika,tak z tohoto udělej zimáka nebo něco a nevrážej..neblbni,tvůj Scott je fakt v pohodě a vrážet jen proto,že mám lepší nápis,na nic si nehrajme
:-))) nejde mi o nápisy, ale předpokládám že kliky XT vydrží více než LX :-)
prý o něco ano,ale měnil bych je až potom,co ti odejdou ty LXové,to jsi měl v plánu?Pak jo..
A nebude rozumnější kliky vyměnit až ty LX odejdou a ne měnit to preventivně na základě domněnky, že o stupeň vyšší řada bude o tolik lepší?
a ty myslíš že ty LX ti ten rok nevydrží?????
:-)) ok dobře, rozstřihnu kreditku a prdím na to :-))))
Převodníky, obzvlášť prostřední, vydrží úplně stejný ho*no jako LX, protože jsou stejný.
hurrrá,další vyléčený!!
:-))))) a ani to nebolelo
:o) právě naopak.XT mají oproti LX z hliníku i ten nejmenší převodník-takže pokud to vezmu takhle tak xt vydrží ještě o něco méně neý lx. pokud nehoníš gramy nemá smysl měnit za LX kliky XT. S Brdama nevím. Měl jsem možnost srovnat XT, LX a Juice 7 se 160mm kotoučem a mohu řící, že to brzdí nastejno, jak do brzdného účinku tak co se týká vadnutí při přehřívání.Nechal bych to tak.
dík :-)
Už vím co si kup,tlumič ti tam chybí:)
chtěl jsem HT :-)
přesně tak a rám Trance k tomu,že Pitos??:-))
Ne ! Už by jich moc :)
nevaaa!Dneska v práci mě napadlo zorganizovat někde spanilou jízdu Tranců..to by byla překráása..snad na to založím nový dred
Se smeju… Diky moc! :-D
kurňa,já toho Tranca miluju:-))
Proc to pises me? Ja ti nepomuzu :o)
ale no tak trochu ohleduplnosti hafane :oD
uuaf!
No me prijde vtipne, jak tady dotycny chce proste mermomoci utratit nejake penie ;o)
LOL
no to tady ale každý :o)
no jo žijeme ve vtipném světě, každý den utrácíme peníze :-)))
není zač :-)
hele ja si ted koupil Avid Juicy 3 jsou špatny???
666er for ever!
Děláš satanovi jen ostudu, šupáku…