Který tlumič? Poraďte, prosím...

21 nepřečtených
  • t.j.

    Chci si udělat radost novým tlumičem. Protože nemám osobní zkušenost ( a prodejce na dotaz nereaguje ) prosím o radu, který bude, podle Vašich zkušeností citlivější v otevřeném módu. http://www.koloshop.cz/…ic-AKCE.html

    http://www.koloshop.cz/…-tlumic.html

    Případně osobní zkušenosti s těmito tlumiči.

    Děkuji za rady.

    0 0
    • MlokCZ  

      U CTD to závisí na interním nastavení. Ale vždy jsou všechny polohy na sobě závislé. Takže pokud bude aspoň trochu citlivý otevřený mód, tak ty další nebudou omezovat skoro vůbec (a naopak, pokud budou omezovat, tak otevřený mód nebude vůbec citlivý).

      U Foxu pokud chceš citlivost, tak si kup novější DPS variantu. Tam jsou 2 nezávislé kompresní okruhy, takže může být jak téměř tvrdý lock, tak citlivá poloha open.

      CTD tlumič bych dnes už nekupoval.

      A performance verze DPS Foxu není o moc dražší.

      http://www.tftuned.com/…series/p3231

      A performance verze není o nic horší. Chybí Kashima, což je u tlumiče rozdíl nulový. A pak chybí jemnější nastavení polohy open, což většině jezdců chybět nebude. A díky tomu má příjemnější páčku (ovládání odskoku je pod páčkou, takže se při přepínání open/medium/firm neplete ovládání odskoku).

      Já třeba cíleně vozím raději performance verzi oproti Factory.

      Jak je na tom současný Monarch netuším.

      0 0
    • rexa  

      Bezva dík, ten DPS by to tedy mohl řešit.

      Ještě bych se tě prosímtě rád zeptal – na RP2 pozoruji, že když přidávám na reboundu, tak se mi znatelně zvyšuje i tlumení komprese. Při jízdě pak tlumič hodně ztratí na citlivosti. Nevím zda to je normální. Napadlo mne, že by tu jisté ovlivnění tlumících okruhů být mohlo. V Bikelive mi tvrdili, že se trochu ovlivňují, ale minimálně. Co pozoruji já je ale dost výrazné. Ty máš zkušenosti s vícero tlumiči, pozoroval jsi u Floatů něco podobného? Je to normální nebo to bude spíše vadou mého kusu? Děkuji za názor.

      0 0
      • MlokCZ  

        Přímo v tlumící části by se to nijak významně ovlivňovat nemělo. Jenže při jízdě se to ovlivňuje nepřímo.

        Čím více přitáhneš odskok, tím pomaleji se tlumič vrací. Při jízdě se vždy nepatrně pohupuju (i když se šlape slušně do kruhu). Neustálý pohyb tlumiče při pomalejší odskoku udržuje tlumič o něco více ve zdvihu. A tím jak je více ve zdvihu, tak potřebuje větší podnět, aby se pohnul při přejezdu překážky.

        V podstatě to funguje podobně jako lehce předepnutá pružina, jen je to udržováno dynamicky tím pohupováním s přitaženým odskokem.

        A to je jeden vliv. A pak je tam další. Tlumič nestíhá rychle po sobě jdoucí drobné nerovnosti a tím se to jeví jako horší citlivost.

        Tohle jsou zcela obecné vlastnosti, které platí pro každý tlumič.

        U vidlice je tohle podobné, jen je hlavní vliv to nestíhání na malých nerovnostech. Ten první vliv není tak významný u vidlic, protože se při slušném šlapání (v sedě) nemusí pohupovat vůbec. Ale i tak se to trochu projeví, protože více přitažený odskok zastaví vidlici o nějaký ten milimetr více ve zdvihu (při návratu z posledního propružení).

        U vidlic (Auron, Epixon) mám od Milana speciální úpravu expanze, která tohle řeší. A hrozně moc to právě pomohlo a žehlí tak daleko lépe série menších nerovností (což je v reálu skoro pořád).

        0 0
        • rexa  

          Ano, o tomto efektu vím. Já to ale pozoruji ve statickém případě, kdy by se to snad nemělo projevovat. Tj. sedím na kole, nebo stojím vedle něj, povolím odskok a zkusím propružit zadní stavbu (sednu na sedlo, nebo nalehnu na sedlo tělem přes ruku), zadní stavba jde pěkně do zdvihu. Pak ale přidám tlumení odskoku, třeba o dva kliky, zkusím propružit a jde to výrazně hůře. A toto se mi právě nezdá.

          Na svém Epiconu od Milana má taky dodělanou HS expanzi. Neřeší se toto i u tlumičů? Dual Flow, Rapid Recovery u RS? U Foxe jsem nic podobného nezaznamenal.

          Ale asi to moc řeším :-) Ten DPS bude určitě v mém případě posun vpřed.

          0 0
          • MlokCZ  

            Při statickém testu, který popisuješ by to nijak výrazně dělat nemělo.

            Novější Fox tlumiče všechny HS expanzi mají (a externí regulace odskoku nastavuje obě expanze). U RP2 si nejsem jistý, tam nejspíš ještě není. Už určitě CTD mají HS expanzi.

            HS expanze ale popsaný problém vůbec neřeší. HS expanze ho spíše ještě zhoršuje. Protože HS okruh omezuje expanzi velmi málo, tak je nutné mít LS expanzi přitaženou o trošku více. U Fox tlumičů je tedy pevně daný poměr mezi LS a HS expanzí a přivíráš/otvíráš obě dvě externí regulací (což je podle mě rozumné řešení, protože pro různé tlaky v tlumiče je vhodné měnit nastavení i HS expanze).

            Pokud je přítomna HS expanze, tak oproti jediné expanzi je průtok oleje HS okruhem výrazně rychlejší. Ale průtok LS okruhem už musí být o něco pomalejší (oproti jedné expanzi), jinak by to kopalo.

            A při pohupování tlumiče a na drobných nerovnostech se většinou HS okruh ke slovu vůbec nedostane.

            HS expanze je jinak určitě přínosem, ale tohle prostě neřeší.

            Já mám na Epixonu i Auronu expanzi vyřešenou jiným způsobem než funguje HS expanze. A za mě to funguje znatelně lépe než řešení s HS expanzí. Detaily jak už jsem psal v historii nevím zda tu můžu podrobně popisovat, tak raději nebudu. A jako náznak popisu řešení bych to označil „HS expanze naruby“ :-)

            Pro tlumiče bych to ale jako dobré řešení nepovažoval (to co mám na vidlici a u které je to super). U tlumiče současně bez většího omezení kompresí by tohle řešení (co mám na vidlici) výrazně zvýšilo pohupování. U vidlice to nedělá, tam se mi při jízdě v sedle vidlice nepohybuje vůbec, takže tam to není žádný problém. U tlumiče se mi zadní stavba lehce pohupuje (při minimálním omezení kompresí) i s klasickou HS expanzí.

            0 0
            • rexa  

              Uf, HS expanze naruby, tak do to se už pouštět s rozumem raději nebudu :-)

              Dík moc za vysvětlení. Ten RP2 se tedy opravdu chová divně.

              Float DPS je teď u mě významný kandidát. Teď už musím jen dohledat zkušenosti a argumenty zda vyloučit původně chtěný Monarch Plus, resp. zda ho neupřednostnit. Víceméně ho všude hodnotí velmi kladně. Tak chci ještě zjistit jak je to s tím rozdílem tlumení v Open,Pedal a Lock režimu. Všiml jsem ti taky, že se většinou dodává s Mid Comp/Mid Reb nastavením. Tak snad ten Mid Comp nebude mít zásadní vliv na počáteční citlivost, vzhledem k recenzím

              0 0
              • MlokCZ  

                Pro Fox tady máš přehled v jakém nastavení se která délka tlumič prodává:

                http://foxracingshox.de/…Performance/

                190/51mm, který vozím (od června vozím 2017 performance) je už CL (compression low) a RM (tam je to fuk, tam to jen posouvá rozsah externího nastavení a RM je asi vhodnější, i při nízkém tlaku 125psi jsem těsně za polovinou rozsahu, tedy nemám problém, že bych externím nastavením musel jít k minimu nebo to dokonce ani rozsahem nestačilo).

                CM je pro kratší délky do 184/44mm.

                Pro Monarch netuším jak to je.

                0 0
                • rexa  

                  Bezva dík! Tohle je hodně užitečné, to sem jinde nenašel. Mám 200/57, který je v CL což je dobré. Komora LV je zřejmě ta největší. Předpokládám, že nebude problém ji vložkovat. Koneckonců ta zmínka „0.4 Spacer“ bude asi ta vložka, že…

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Ano, je to největší komora, která umožňuje 5 velikostí spaceru. 0,4 je druhý nejmenší spacer, tedy tady je ještě velký prostor pro zvýšení progresivity.

                    0 0
                • rexa  

                  Jinak tady pro tlumič 200/57 uvádějí jen komoru LV. Znamená to, že to je jediná dostupná?

                  Na TFtuned mají pro 200/57 na výběr mezi XV a LV:

                  http://www.tftuned.com/…series/p3231

                  Že by to XV bylo LV s vložkou?

                  Vyplatí se jinak kupovat tento tlumič u TFTuned? Na peníze to vyjde podobně jak jinde. Předpokládám správně, že když tlumič dodávají jako nový, tak do něj nezasahují?

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    XV komora je ještě starý typ komory. Vhodné pouze v případě, že je to na starý rám, na který se LV komora kvůli průměru nevejde. Kvůli tomu se pořád ještě vyrábí.

                    Stejně umožňuje jen menší rozsah než LV komora. A je otázka která velikost XV komory tam bude.

                    Tady je přehledná tabulka

                    http://service.foxracingshox.com/…acerProc.htm

                    Platí stále i pro DPS tlumiče, tam se nic neměnilo.

                    Bude to s XV1 komorou, takže pro 200/57 je to rozsah od 3 do 4. XV2 komora pak od 2,5 do 3.

                    LV komora pro tento rozměr tlumiče má rozsah 2,6 až 3,5.

                    Pokud objednáš na TFtuned, tak bude tlumič v originál stavu (upravené Push mají v jiné sekci samostatně). Před prodejem ale každý tlumič rozeberou, zkontrolujou a promažou. Žádná nastavení ale nemění.

                    Jen už přijde bez původního 4-místného kódu (místo něj a popsaného původního nastavení mají nálepku TF tuned) a nastavení dostaneš napsané na papíře (ale pořád zůstává stejné jako bylo).

                    Když jsem kupoval v červnu, tak byl na TF tuned i nejlevnější. Pořád je dobrý kurz na libru, tak možná pořád bude. A navíc tedy v červnu ho měli a nikdo jiný ho neuměl rychle dodat. Teď už to bude zase jiné a bude více dostupný.

                    A ještě navíc když koupíš na TF tuned, tak je standardně v ceně tlumiče i jejich heavy bushing kit, který je lepší než Foxácký (i když ty novější Fox vložky jsou lepší než ten dementní starý typ, tak pořád jsou horší než to co dělají v TF tuned).

                    Jinde bude tlumič bez montážních vložek.

                    0 0
                    • rexa  

                      Prima, teď už vím všechno a už nebudu otravovat :-) Dík!

                      0 0
    • rexa  

      Aj, tak mám problém. zjistil že na mém RP2 je nejspíš standartní komora se kterou je kompresní poměr 3,9. Navíc mám v komoře vložku se kterou je poměr 4,5, abych nechodil po dorazech při skocích. A ten Float DPS s LV komorou má při největší vložce poměr 3.5 :-( Obávám se, že to bude málo.

      Takže Monarch Plus se vrac do hry. Nevíte někdo prosím, kde lze nalézt kompresní poměry Monarch Plus tlumičů a info jak moc jdou měnit pomocí vložkování?

      0 0
    • rexa  

      Tak jsem ohledně volby tlumiče napsal do TF Tuned a dostal celkem zajímavou odpověď podle níž nové Floaty nejsou nic moc. No tady je můj dotaz:

      Hello,

      I would like to ask you for advice. I plan to buy a new rear shock

      from your company for the next season and would like to ask you if you

      could recommend me a suitable one for my bike.

      I have Specialized Pitch Pro 2008 with Float RP2(200×57). The current

      shock is in a good condition. However, the presence of Propedal

      damping (mid tune) causes very low sensitivity of the rear suspension.

      I have tried to lower the compression damping (low tune) during the

      shock service rebuild. The sensitivity greatly improved. However the

      compression damping when Propedal was switched on almost vanished.

      This is known thing. However, I miss very this Propedal action when

      on, since Pitch's rear suspension is very active and the bike was then

      quite lazy in uphills.

      Therefore I'm looking for a shock which is sensitive when open and

      which has efficient platform damping when activated.

      I think over two candidates: Fox Float DPS and RockShox Monarch Plus

      RC3. According to my knowledge, the Float DPS should meet my

      requirements due to two independent circuits. Please, could you advise

      me if the Monarch Plus will behave as well?

      And, the main problem for me is the selection of chamber volume. I

      assume, that my current Float RP2 has a standard volume which gives

      3.9 of compression ratio:

      http://service.foxracingshox.com/…ingTable.htm

      When I changed the compression damping to low tune, I had to use the

      0.2 inch3 air spaced to get 4.5 of compression ratio and to avoid

      bottom outs. Looking on the compression ratios of newer shocks:

      http://service.foxracingshox.com/…acerProc.htm

      I'm afraid that the DPS shock air volume will be to large for my

      needs. I don't know if this table is valid also for DPS shocks. Could

      you give me an advice in this please?

      The second alternative can be the Monarch Plus. Nevertheless, in case

      of Monarch I have no idea about its chamber volumes and resultant

      compression ratios. Are the compression ratios of Monarchs known at

      all? Or, how many of air spacer should be used to achieve (if

      possible) desired compression ratio.

      Therefore, I will be grateful if you would be so kind and may you

      provide me a helpful advice in choosing suitable shock for my Pitch.

      0 0
      • rexa  

        A tady odpověď:

        Ok, I understand.

        Your writing is very good.. I had assumed that English was your first language.

        So.. Here's a summary.

        Rockshox work nicely when they're new, but parts availability is poor and they're expensive.

        The new generation of inline FOX shocks are no better than your RP2.. In fact, they're a little worse.

        A float X or Float X2 from FOX would be lovely, but they're very expensive.

        A PUSH tune of the RP2 that you have would work brilliantly, and cost you a fraction of the new shock cost.. If you'd like an aesthetic change, we could install a black anodised PUSHima body tube, so you have an all black, stealthy shock.

        The PUSH tune costs £143, can be booked via our website and works like this:

        Fox CTD Boost Valve and RP series shocks

        How the shock works as standard

        When a Fox RP or CTD Boost Valve series shock in its standard guise compresses, the oil in the damper travels through two different paths; the first of which (low speed) is through the centre of a bolt which holds a piston to the damper shaft. The damper shaft is housed within the shock body (grey or gold anodised part). The oil flow through this central port can be stifled by a bullet-tipped poppet valve when the rider activates the ProPedal lever. This is what provides you with a platform.

        The secondary route for the oil is to travel through ports in the piston (mid-high speed). Once through the ports, the oil is controlled either by a penny washer which is preloaded by 1, 2 or 3 conical washers to give you soft, medium or firm compression; or on more recent Boost Valve products, a hydraulic valve is used, and forced against the piston ports by a charge of nitrogen (Boost Valve pressure). Variations in this pressure provide you with different levels of compression resistance.

        There are only a few different compression settings available to accommodate every rider and every bike linkage/leverage.

        Of course, once the low speed oil flow has overcome resistance from the poppet valve, the washers or Boost Valve behind the piston provide the blow-off threshold of the platform. Once compressing, the washers or Boost Valve don't offer a great degree of control for the oil, providing the rider with a shock which feels initially harsh, and then wallowy. This wallow is of course, accentuated with large volume air cans.

        What the PUSH tuning does

        When your shock is PUSH-tuned at TF Tuned Shox, the piston is replaced with the PUSH Vxr2 version, which has larger ports to allow more oil flow. We then use our expertise and consideration of your preferences to configure a stack of up to 30 shims each 1 1/10 of a mm thick.

        Every PUSH-tuned shock is unique and designed specifically for the rider, and bike.

        The PUSH shims control the flow of oil from the very beginning to the very end of the compression stroke, offering a ride characteristic which is completely customised for your frame and riding style. The ProPedal feature of the shock still remains, but in a better form, because we can alter the resistance from the poppet valve to offer more or less platform, depending on your requirements. The Vxr2 piston also has larger ports for high speed rebound, allowing us to customise the rebound speed to return quickly after successive hits without being like a pogo stick.

        The end result is a shock which tracks the ground far more smoothly, responding to small bumps actively and giving endless-feeling travel, whilst retaining a good level of resistance to pedalling when the ProPedal lever is activated.

        After this customised damper circuit has been configured, we can also offer the BIG HIT KIT to provide a very gradual bottom-out control for more extreme applications. This extra option is particularly useful for riders using shocks with a large volume air can.

        I hope that helps!

        0 0
        • rexa  

          Takže vážně uvažuji o PUSH úpravě u TF tuned. Jen bych prosil, nejspíše Mloka, o informaci. Platí stále, že servis tlumicí části je nutno dělat opět jen u TF tuned? Někde jsem to tu na BF zachytil. Nezkoušel jste někdo se na toto zeptat i např. v Bikelive, www.kgbike.cz nebo http://www.shocktherapy.cz ?

          Přijde mi, že při servisu by se snad němalo manipulovat s planžetami. Snad jen vyměnit olej, styčná těsnění a dofouknout dusík. Nebo je má představa naivní?

          Dík!

          0 0
          • rexa  

            Odpovím si sám, zjistil, jsem, že nutné to není.

            Otázka:

            Is it necessary to send the shock for service only to your company after your tuning? Or it is possible to do the service in my local service? (Its little bit difficult to send the shock from us to UK for service)

            a odpověď:

            Absolutely. The service procedure is the same, although we use a different oil viscosity to make the shock more consistant over long descents.. The service centre will see that when they open the shock.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.