Co máte za kotouče a jste s nima spokojený?
Mám na kole brzdy Formula RX. Kotouče pořád cinkají. Chtěl bych je vyměnit a nevím za jaké. Uchycení kotoučů je na 6 děr.
díky za tipy
Co máte za kotouče a jste s nima spokojený?
Mám na kole brzdy Formula RX. Kotouče pořád cinkají. Chtěl bych je vyměnit a nevím za jaké. Uchycení kotoučů je na 6 děr.
díky za tipy
Ja mam XT brzdy, XT kotouce, absolutne bez problemu.
taky XT kotouče akorát Deore brzdy a taky v pořádku
ledový
Konkrétně SM-RT86 a to na všech kolech doma.
jsem taky z plzně. myslíš, že bych u tebe mohl zkusit jak kotouče sednou na šířku? abych nemusel zase kvůli nim moc brousit desky.
Měly by mít šířku 1,9mm. Můžu přeměřit. V každém případě bez problémů jdou na Formula brzdy, dlouhodobě jsem je vozil s The One (tam je velká rezerva, při plném roztažení pístků je mezera výrazně větší než je konstrukční mezera na které to pak po namačkání páky zůstane) a viděl u dalších vozit i s RX.
Problém s ICE kotouči může být ale jiný a to, že třmen bude mírně kolidovat s nýty kotouče.
Tenhle problém bývá ale jen u 160mm kotouče, u 180mm kotouče je od nýtu k okraji kotouče už o něco více místa, takže tam to je v pohodě.
Konkrétně The One se 160mm SM-RT86 kotoučem rovnou nejde a je potřeba malinko třmen pilovat. Se 180mm kotouči rovnou bez problémů.
Tak mají dokonce jen 1,75–1,8mm.
Kotouče, které jsem měl, seřazené v pořadí od nejhoršího k nejlepšímu:
vlnkovatý Alligator
Avid Roundagon
Shimano XT SM-RT75
Hope Floating
Shimano XT SM-RT76
Momentálně bych vzal XT SM-RT86.
ja bych treba zrovna chtel ty 76-ky, ktere jeste nejsou sendvicove, protoze ty shimanacke sintrovane desky v Saintech hrozne zerou kotouce. U Ice-tech sendvicu bych se bal, ze se za relativne kratkou dobu probrousim az na to hlinikove jadro
U ICE kotoučů jsem přestal vozit po delší době sintrované desky a vozím organiky. V kombinaci ICE kotouče a desky s chladičem je to opravdu hodně odolné proti přehrátí i s organikou a tím pro mě sintry ztratily všechny svoje výhody.
JJ
Pro dost lidí je zásadní delší výdrž sintrovaných desek za mokra, organiky často nevydrží ani do konce 100km závodu.
Ale jo, výdrž je u sintrů jasně lepší. Co jsem teď měnil na celopevňáku Elixiry R (originál sintr desky) za SLX brzdy, tak měly najeto cca 8tis. km, desky stále originální bez jediné výměny a ještě nebyly ani zdaleka sjeté.
To jsem nikdy ještě tolik na jedny desky nedal. Ale je pravda, že na celopevňáku jezdím poměrně dost trasy, kde se až tolik nebrzdí a nejezdím v extrémních podmínkách typu hodně bahna, atd.
Njn, máte to blbé, když jezdíte na soutěže v ničení materiálu :-)
Tvl co s těma deskama děláte. Za 8 let na kotoučích jsme je musel měnit 1× na přední brzdě. Mnohem dřív jsme tu brzdu vyměnil kvůli něčemu úplně jinému.
Záleží kde jezdíš. Pokud jezdíš takřka jen dokopce-zkopce tak nemůžou vydržet takhle dlouho.
Tak to má Lister blbý, že mu nemohou vydržet takhle dlouho, asi je bude muset reklamovat :-)
Stačí jeden závod v bahně. Během památné krátké Šely (2012 tuším) jsem během nějakých 50 km odrovnal destičky na předku i zadku. Dokud jsem to nezažil na vlastní kůži, taky jsem tomu nevěřil :)
Co se bahna na Šele týče, tak hodně výživný byl rok 2010.
Jo, teď se dívám, co je vlastně za rok, a byl to opravdu ten 2010, ne 2012 :)
to samé pro mě 10. ročník silesie… to bylo po kolena ve sračkách.
Si zajed do koutu, tam mi to desky docela papalo :-), jinak tady na Hane mi taky vydrzi dlouho :-)
letošní XC Praha mě přesvědčila, že organiky ne-e :) 30km výdrž destiček po rovině nic moc :)
na druhou stranu XC Praha bylo všechno možný jen né dobrej závod – udělat trať na louce mi nepříjde jako dobrej nápad (kromě cyklokrosu)
Já dával před závodem nový a po 40 minutách už brzdil kov na kov :-(
Tak předpokládám, že ty formuly RX asi nemá na DH, FR, nebo jo? Organiky by taky měly brzdit v pohodě a na běžný ježdění stačí :-)
mám to na x-controla 629. a oba bych dal 180mm
180mm mají za slušnou cenu teď na Koloshopu
Mam na X-Controlu Formule RX. Dost casto jsem mel kotouce ohnute, az sem je vymenil za Formula Oro. Ty jsou o kousicek silnejsi, ohybani zmizelo, ale pri kazde vymene desticek je musim trosku zbrousit abych je dostal trmenu. Nad kotoucema XT jsem taky premyslel, ale jsou o kus silnejsi nez Oro, takze bude problem do trmenu nacpat desticky:-(
to ty desky nejdou více roztáhnout? to zní jako by ty brzdy byli na nějakej „hubenej“ kotouč. :(
Pokazdy jsem je roztahoval jak jen to slo, ale po kazdy to proste bylo malo. Cili kazdy desticky musim trosku zbrousit. A to jsem vyzkousel uz 4 druhy desticek:-)
To mi přijde, že je někde chyba. Třeba moc kapaliny v systému (nebo je už ve špatném stavu a je tam takový obvyklý hnusný humus, který se u Formul časem vytvoří) a nejdou pak zcela roztáhnout pístky.
Případně že by všechny ty desky co jsi zkoušel nebyly originál a měly více materiálu.
To se stává poměrně často u neoriginál desek.
U Formulí jsem cíleně vozil originál desky, sintrované byly velmi dobré ty originální. A nebyl s nimi problém s více materiálem než by tam mělo být.
jj, u neorigo desek je to bohuzel normal…
U RX1 (2011) jsem měnila origo kotouče za XT a naprosto bez problémů, místa dost.
U letošních RX jsem nechala origo a kupodivu kotouče zatím rovné, žádné cinkání, chrčení, vrčení se nekoná =o)
Avid elixir CR MAG + Avid G3
Po nějakejch třech letech stále originální kotouče a hází tak milimetr. Ale jak píše jIrI pokud nebudou kolidovat s třmenem bral bych klidně ty shimana. Mám někde ještě ty starý XTR s unašečem a taky byly svojí dobou zcela v pohodě.
shimano s al unašečem
Shimano SLX SM-RT67, bez problémů, spokojenost.
Vozim starší XT s unašečem bey ice tech, Avid G3 a formuly, nevidím tam zásadní rozdíl, všechno to brzdí docela dobře.
Trochu tužší a míň náchylné na ohnutí budou shimano s unašečem.
Tím cinkáním myslíš cinkání, nebo škrtání?
Shimano na alu unašeči ;)
nejde o kotouce, ale o brzdy…
Bohuzel Formule mely vzdycky min mista mezi deskama, timpadem casto skrtaj..
Kup shimana a mas klid:)
jak zjistim co mam za kotouce? nemam tam zadny napis :(
Pokud je rec o tom speslu, tak je to asi Avid HS1.
mam taky Formule RX, taky cinkaly. Vyměnil jsem kotouče za Avid G3 Clean Sweep a desky místo sintrů organiky A2Z a je klid a brzdí to bez problémů.
mam taky Formule RX, taky cinkaly. Vyměnil jsem kotouče za Avid G3 Clean Sweep a desky místo sintrů organiky A2Z a je klid a brzdí to bez problémů.
Ledová smrt, nejlepší kotouče na světě.
brzdy XT M770, kotouče RT76 203 + 180mm. nic necinká, nic nedrhne.
Mám brzdové kotouče Hayes V6 IS 160mm jsou super a brzdy Shimano XT BR-M785 taky super
RX + plovoucí Hope, žádný problém, jen ticho :) Hope ale brát až od 180mm nahoru, 160mm je hroznej šrot, a nebo je tu alternativa v superstar plovoucích kotoučích, ty vypadaj slušně.
Vzhledem k ceně jsem vzal na zkoušku tenhle na zadní kolo místo kňučejícího papíráku Hope 160 mm. Najel jsem s ním zatím cca 400 km včetně dlouhých kopců ve Švýcarsku a spokojenost. Přijde mi ještě robustnější než Hope 183 mm.
kňučejícího papíráku Hope 160 mm – neviem co presne tym myslis ale je fakt ze mne jak sa hovori zvajcovateli(inak povedane vydrali sa do tvaru piskoty) pomerne rychlo.
Jinak, jestli jsou formule na nějaké užší kotouče, tak ten Superstar asi nebude vhodný. I Formula dělala plovoucí kotouče, ale na českém eshopu už jsem je teď neviděl.
SMRT
86
Shimano Ice, smrt98
Ty druhé. Oproti třeba XT tam ale Sainty mají navíc ještě ten vnitřní žebrovaný „chladič“.
Ty Sainty jsou ale super hnusný.
Zubatej Alligator, používám dlouho, v kombinaci s XT 750 brzdama a funguje to parádně.
Hope Fl. Saw jsem taky vozil, ale ničím mě to nepřesvědčilo, akorát to mělo stranovej vakl a musel jsem rozbouchávat nýty palicí :)
Pomohlo ti něčemu to rozbouchání palicí? Já do nýtků bušil kladivem jak zběsilý a klid byl jen nějakých 60 km :/
Taky tak. Pár kilometrů je klid a pak nanovo. Ale jako podtácek jsou ideální. (:
Jo jo, vydrží to právě jen chvilku a zase bouchat, to mě nebavilo :)
A to se za tu cenu vyplatí :-)
Shimana s alu středem a osmdesáti gramový Force za dvě kilča. (:
Jo jo, ten Force je za tu cenu lehoučkej, akorát mi příjde, že nepatrně vibruje pokud člověk nebrzdí fest.
udajne jsou mekky, ale nevim co je na tom pravdy…
Měknou. Rozdíl mezi novým a rok jetým je dost zásadní. Nevím, jestli je to jinde stejné, nikdy jsem neměl možnost to zjistit.
dik za info… a jak je to s vydrzi? udajne se rychle sjizdej…
To nemůžu sloužit, mám je zhruba měsíc. Kamarád na nich má odkroucenou sezonu a že by mizely rychleji, to se mi nezdá. Ale i kdyby, tak za ty peníze… (:
Co můžu říct bezpečně, tak brzdí srovnatelně s Hope, respektive po přechodu jsem si žádného rozdílu nevšiml. Při přechodu z Hopů na Ashimy jsem si rozdílu všiml hned. Čili mezi levnými lehkými kotouči asi to nejlepší.
RX + XT kotouč 160mm bez problémů, jezdil jsem i formula kotouče a bylo to zlo
formula kotouče nejsou vůbec špatný.
myšleno ty s Al unašečem.
necinká,nevlní se,dělají 3 nebo 4 barvy-no prostě paráda:-)
souhlas, ty formule s unasecem jsou zatim nejlepsi kotouce co jsem mel :)
Formula RX 2013, spolu s 180/160 XLC kotouči, což jsou přeznačené Baradine, nebo Superstary a vše napohodu. Nic necinká, nedrhne.
Kolik na těch XLC máš najeto?
Odhadem 3–4k. Chvíli trvalo, než jsem je zajel, ale od té doby všechno v pořádku.
Taky jsem na ně koukal, ale nakonec jsem na mojí přední zvonkohru objednal XT… tak uvidíme… jsem zvědavej na zkušenosti.
Avid G3, 180/160. 180 lehce vibruje (neobtezuje to), 160 je v klidu. Bez skrtani.
Desky origo sintry, najeto cca 3000km a jsou tak na 40%.
tak to mam i ja…180 obcas skrtne ale na to sere pes, hlavne ze to brzdi :)
dlouhodobe ashimy. :) + na najizdeci mix g2+xt.
Klasický 86 smrťáky. Velká spokojenost, ale nemám moc srovnání, jediný jiný kotouče, co jsem jezdil byly SM-RT51, a proti těm jsou ty 86 paráda :-)