Jaká je kvalita servisů ve vašem okolí?
Jaká je kvalita servisů ve vašem okolí?
Hodně věcí se snažím dělat sám, nicméně do rozebírání nábojů & vidlic a vúpletů se neseru:-)
Sem z PRG, dobrý servis doporučuju Trinnity na Albertově, či Kitbike na Chodově.
V ZPM Hostivař, CYKLOEMAP Písnice záleží na tom, kdo má službu.
ALe určitě ne Štěrba, to je fakt demence spojená s jude cenama.
„Omyl, svobodníku, jsem feudál, buržoazie je náš společný třídní nepřítel…“
Naprostý omyl, historická popletenina., tzv „jude ceny“ byly právě nízké, nižší než v okolí, neb „jude“ strategie byla prodat např.- jednu láhev pálenky s marží 5kč/prvorepublikových/, zatímco u konkurence byla marže 15 kč, tedy Jude zisk tvořil vyšším prodejem lahví (obratem), ne vysokou marží…tedy ve skutečnosti „jude“ ceny znamenají láci…
Jen tak pro přehled a ujasnění…
Jude cena je trochu něco jiného… zkoupit vše najednou za nejlevnější cenu co to jde a pak to jako jediný prodávat za nejvyšší možnou cenu i za cenu hyenysmu… tohle totiž je prapočátkem antisemitismu…
Dnes se tomu říká např. zneužití dominantního postavení na trhu…
Jen tak pro vysvětlení! ;-)
Asi taková, že každý kolo po garanční prohlídce jsem si doma musel stejně doladit sám…
Stavěl jsem kolo pro zákazníka, který si přál vidět jak se vše seřizuje. Rád jsem mu vyhověl a vše seřídil jak si přál (sklon a vzdálenost páček, posed, úhel představce atd). Odešel spokojen a já dostal odměnu.
To jsi mu jako ukázal, že páčky mají zespodu imbus a sedlovka že drží na upínáku?
Jenom mi poraď, jak si změnim úhel představce, potřeboval jsem ho tak o deset stupňů níž a já hlupák kvůli tomu řezal vidli :-)
Teď sem měl kolo na garančce s tím, že mi lupe někde od středu…
stáhli kliky, mysky, vše namazali… při odchodu jsem byl ještě upozorněn,
že kolo občas prostě křupe… což mě docela rozesmálo.
Po 20ti kilometrech a namočení opět křupání jak na ukrajině…
tak sem si koupil klíč na octalink střed, vše dotáhl sám (mysky šly dotáhnout ještě asi
o 3/4 otáčky). A teď už pohoda. Ještě že mám u rodičů docela slušně vybavenou dílnu,
protože si nedovedu představit, že bych byl naplno odkázaný na servis. (krom vidle a tlumiče teda)…
Tak, tak. Asi neměli moc času. Ono najít a odstranit praskání je nejdelší záležitost. Hlavně vše dokonale očistit a nazat.
jak víš ,že jsi to dotáhl na ten moment na kterej se to dotahuje ?
Střed se dotahuje na krev, pokud to bylo 3/4 otáčky od krve, tak pak bylo třeba dotáhnout ;-)
na krev jo ? A na jakou ? Já mám 90 kg a co když má nějakej servisák 60 kg ? koukni do tabulek a mrkni na dotahovací moment
Jakou? Doporučuji AB- ;) Hele, já do tabulek koukat nepotřebuju, já se tady nechlubil tím, že plastová miska je jen na jedno použití, protože demontáží se zničí ;)
soráč , šlo o kliky né o misky . Misky samozřejmě co to jde .
:-)
Středové misky by neprotočil ani soudruh Geroj. To je jeden z mála spojů, který vydrží a vyžaduje pořádné dotahování, minimálně na krev. Já jsem byl nemile překvapen, když jsem sundával kazetu na čištění a matice co ji držela nekladla moc velký odpor ..... Zpět jsem ji řádně dotáhl, aby neměla zaječí choutky :o)
60kg si na klíč nasadí delší trubku :)
po tom co mi chlápek v servisu řekl že mi nemůžče srovnat patku protože tam na to nemaj nářadí, že to mám poslat radši na reklamaci, už sem taky do servisu nevlezl..:D a je tio asi fakt nejjistější servisovat si kolo sám.. i když prvotní investice do nářadí je vysoká..
Investice do veškerého speciálního nářadí v mém případě byla cca 800 Kč, což je asi tak cena práce při jedné, dvou návštěvách servisu.
Já si chtěl koupit kliky SLX za 2 tisíce… jenže bych potřeboval klíč na sundání těch starých (kliky, střed), nasazení nových… a to už pak s nářadím vyšlo na 3 tisíce, tak jsem se na to radši vyprd.
No já jezdím ke kamarádům do Lutína,na kvalitu servisu se muhu 100% spolehnout,leč mají většinou tolik práce,že když potřebuju něco urgentně,tak holt vyfasuju stojan,nářadíčko a musím si posloužit sám…no jo kamarádi! :-D
Jablonec nad Nisou – Bike Servis (http://www.bikeservis.eu/) zatim vzdy spokojenost !
občas servisuju v Bikesos, příjde mi to tam dobrý
Už bych v obchodě na někoho jen tak nepracoval. Mám s tím svoje zkušenosti. Většině majitelů jde pouze o peníze a nijak se za to nestydí. Zákazníka berou jen jako peněženku a ne jako člověka. Najdou se i pozitivní zkušenosti.
Kolo by mělo lidi spojovat a ne vykopávat válečnou sekyru. Jsou to samé obchodní strategie a reklama tahá lidi za nos. Stavěl jsem kolo pro kamaráda a rovnou mu řekl co bych doporučil vyměnit. Je spokojený vše řadí, brzdí a nevrže.
Ja osobne bych v sobe asi nesebral dost odvahy dat nektere sve kolo do cykloservisu. Pak bych musel trnout hruzou, co mi s tim „vymasti“ nebo v jakem stavu se mi to vrati. A to bych opravdu nechtel.
Ve finále se to člověk naučí sám a pečlivěji. Určitě existuje servis, který se zajímá o přání. Největší peklo je kolo z krabice, které je vystaveno a má vyfouknuté pláště, roztřepené lanko atd. Navíc to nikdo ani neotře. Většinou se snaží prodejce vše nacpat na prodejní plochu a pak jsou ta kola odřená. Čím více času se kolu věnuje při stavbě tím méně je s ním práce v budoucnu.
Já jsem koupil i brusku na broušení bowdenů. Je to pracnější, ale vše lépe funguje na dlouhou dobu.
Bowdeny stříhám takovejma velkejma nůžkama na plech. Do bowdenu strčím kus drátu, abych tlakem nůžek bowden nezdeformoval. Nechci se chlubit, ale ani původní bowdeny, co na bajku byly, nebyly tak čistě ustřižený ;-)
Samochvála smrdí, ale pokud se člověk nepochválí sám, nikdo jiný to za něj neudělá :O)
Toť :)
Heh,tolik práce ...... já používám fofrvercajk od Dremelu a ještě čistčí cut bowdenu jsem neviděl, bez otřebů a deformací :o). Asi je nejlepší bovne šmiknout kotoučem :o)
To jsem zkoušel jednou. Roztavila se vnitřní plastová vložka a já pak měl problém ji něčím proděravět a protáhnout lanko. Zlatá sekyrka + kladívko :)
Kvalita příšerná ceny vysoké,
servisuji sám sobě, přítulce a pár kamarádům bezpenězně (občas nějaký pifko či flaška :-) )
Jen tlumič a vidli Fox musí do servisu a ověřené jsou Bikelive a Milan.
jinak ve většině případů se rovná cena vercajku ceně servisního zákroku…
Nešiř bludy :-))
jo pěkně kecáš nezapomeň na speciální frézy, závitnice a nářadí za desítky tisíc, které má v celé republice jeden servisák, ale stále se o tom na foru chlubí :-D
Taky jsem si na to vzpoměl! :-)))
to bych bral ,kdyby rovnák patky stál 90 kč .
To sice nestojí, ale dá se to i bez něj, samozřejmě že lepší rovnák mít! :-)
http://www.kovys.cz/index.php?…
a 650 není hrozná cena! :-)
Já taky tak ale až na moje to nejsou kola ale parodie z Tesca a podobně a s těma je víc práce jak užitku.
Onehdá jsem si na pana Drátěného Kartáčka vzpoměl to když mi zubařka vrtala zub.Na netu jsem před cca týdnem našel video o zubařích v Indii .Vysledek stejný vyvrtaný zub , ale ta cesta a to pohodlí a čistota je opravdu jiná:-))
Kolo dávám už většinou do servisu, protože jsem zjistil, že mi údržba zabírá docela hodně času. S kvalitou jsem spokojen, určitě je práce kvalitněji odvedena než kdybych se na to vrhl sám :)
Kolo dávám do servisu, až když něco víc nefunguje nebo pokud se jedná o něco, na co nemám vybavení a nebo se to zatím nehodlám učit metodou pokus-omyl. Takže do servisu vezu kolo nebo část kola zhruba v těchto případech:
Četnost výše uvedených úkonů není moc častá, navíc když ještě nemám kotouče, tak nemusím řešit ani další potenciální nefunkčnosti…
Kvalita vcelku jde, v Brně je na výběr servisů dost – pro mě RK Cyklos, bikezone, XCR nebo Velo Hanák – i když u Hanáka mě vcelku překvapilo, že nechtěli žádný kontakt – přeci jen je člověk z RK Cyklos, bikezone i XCR už zvyklý na nějakou zprávu, že je hotovo nebo že se vyskytl problém.
Dotaz: servisním intervalem 2 roky u vidle jsi ušetřela kolik? Novej SID, na místo toho děravýho tě vyšel na kolik? :o)
BTW, ty „potenciální nefunkčnosti“ u kotoučů mě pobavily ;-)
no u Sida byla problém jízda v zimě v soli, takže s provozem přes zimu by to chtělo servis raději 2× za rok, což by vyšlo tak řekněme na 2000 Kč, což se mi zdá z principu dost dávat každý rok za to, že jezdím s odpruženou vidlicí, takže přes zimu tam hodím buď obyč. pevnou a nebo toho zničenýho Sida, jinak „nový“ Sid Team 07 vyšel na cca 6 tis. Kč vč. servisu a výměny gufer, na kole bude asi 10 měsíců v roce. Navíc mi připadne divný servisovat vidlu po ani ne 5 tis. km, já mám interval nastaven na těch 10 tis. km, což za sezónu nenajedu.
O véčka se jinak vůbec nestarám, občas očistím bowden, poladím nastavení špalků, ale to jsou pro mě velmi jednoduché úkony. Nemusím řešit žádné vibrování, škrtání, zavzdušnění, odvzdušnění, nic takového. Pro mě jsou véčka blbuvzdorná, navíc v rámci zachování komponentové úrovně by přechod na kotouče vyšel na cca 20 tis., což mi za to výhody kotoučů momentálně nestojí. Jo pokud bude problém s výběrem rámu (ale ani ten není nutně potřeba:), tak to přehodím, ale momentálně panuje s bajkem spokojenost a nemám potřebu něco nutně měnit, když vše funguje.
pro mě jsou kotouče i véčka blbuvzdorná naprosto stejně :-) vozim lx hydry (viz profil) kromě počátečního seřízení jsem na to ještě nesáhl, nešrktá, nezavzdušnují se a kdo ví co ještě – tyhle řeči jsou podle mě jen „fámy“, strach z nových věcí – nekoupím to protože CO KDYBY se to poto. Finanční stránku chápu, přecházet na kotouče je celkem drahá sranda.
Osobně jsem přešel na kotouče kvůli většimu brzdnému účinku a hlavně bo mi vadil ten kravál když zahnojíš ráfek u véček a následně drbeš ráfek bordelem – to mi vadilo odjakživa takže jak byly peníze šel jsem do hyder :-)