Kvesčns ohledně navigací na kole.

50 nepřečtených
  • bezdratova.sprcha

    Pro pristi sezonu zvazuji porizeni cyklopocitace s gps.

    Lakalo by me mit na riditkach malou obrazovku s mapou, ale co tak ctu, tak to neumi jezdit lesem (tj turisticke stezky, singletracky, servisni lesni cesty), takze pro me nepouzitelne. Jestli se pletu, opravte me.

    Takze si rikam ze neco bez map, ale ted problem pac jsem to nikdy nemel v ruce a nevim co to realne umi.

    Moje predstava:

    Mereni rychlosti, kolik jsem toho najel, kolik jsem toho vyjel a kolik jsem toho sjel (tj vzdalenost i vyska).

    Doma bych se chtel mrknout na celou tu trasu, pokud bych chtel treba vymyslet podobny okruh co obsahuje nejaky zajimavy segment.

    Taky by se mi hodilo, ze to vsechno zmeri nejenom za sezonu a za jizdu, ale taky treba za manualni segment. Takze bych treba pod kopcem zmacknul tlacitko a nahore bych vedel jak je ten kopec dlouhy, vysoky, jak rychle (Aspon casove) jsem ho vyjel a nemusel bych kvuli tomu resetovat jizdu.

    Fajn by byla nejaka sikovna apka nebo program, se kterymi to pujde synchronizovat a pak si budu moct zpetne prohlizet kolik jsem toho najel za urcite obdobi a treba kde jsem vsude byl.

    Taky bych chtel, aby to umelo prepinat kola. Tim myslim ze si tam nastavim pro kazde svoje kolo profil a muzu tak ty najezdy videt pro kazde kolo zvlast a abych tak mohl oddelit sportovni jizdy od dopravovani se do prace nebo od odpocinkovych jizd.

    Ocekavam realne existujici veci, nebo to takto nefunguje? Prosim o jakekoli reference. Pejsek nema s tematem nic spolecneho.

    0 0
    • bessinka  

      Všechno splňuje Holux Funtrek 132 Pro.

      Bohužel skončila servisní podpora a aktualizace Smartmaps.

      Jinak bez konkurence.

      0 0
    • petyn  

      Sigma ROX 11 a k tomu dostaneš Sigma Data Center do PC kde se Ti vše co popisuješ zobrazí. Je o tom tady vlákno.

      0 0
      • bezdratova.sprcha  

        Mrknu, diky. Zkousim prochazet mistni vlakna, ale tech temat a prispevku v nich je tolik, ze z toho jen tezko vyfiltruju info co hledam :(

        0 0
    • krabica  

      Na Garmina se ani nedívej, ten neumí manuální segment(pokud neexistuje nějaká appka) a víc kol, jedině lze je dodatečně vybírat v jejich aplikaci.

      0 0
      • jannk  

        Proc ne? Umí každý už dávno – jako Lap (kolo)

        0 0
        • krabica  

          Tak sorry za dezinformaci, nějak jsem zapomněl, že tam ty obrazovky za poslední okruh jdou nastavit. :-)

          Mrzí mně, že se nedají aplikace nějak přidružit k druhům sportů (silniční/horská cyklistika…) a nepřenese se to dál do Connectu.

          0 0
    • atty  

      Nejlevnější řešení -malý mobil ideálně s ANT+, kvaliní držák nebo pouzdro na řídítka či představec. Aplikace jako IpBike jako nekompromisní cyklopočítač, na navigaci I offline mapy.cz, OsmAnd, Locus atd.

      Případně třeba nový Hammerhead Karoo -cyklopočítač s navigací – startovní cena 299 doláčů, jak budou pokryté mapy ČR ti asi nikdo nepoví, jelikož novinka

      Synchronizaci nebo přesun souborů klasických gpx nebo fit formátů umí skoro vše, sám si vybereš, kam to pak poslat a kde prohlížet – to je dnes bez problémů.

      Manuální segment se obvykle dá nastavit jako „okruh“ – zmáčkneš příslušné tlačítko pro začátek/konec okruhu, pak se můžeš podívat na data v konkrétním rámci.

      0 0
      • JendaH  

        Já mám s používáním mobilů tu zkušenost, že to hodně žere a není vidět na sluníčku.

        0 0
        • jannk  

          +1

          a ma navic znervoznuje vybity mobil, protoze muzu potrebovat zavolat nejakou pomoc

          0 0
          • atty  

            Já taky nemluvím o mobilu, který používám na komunikaci. Mluvím o druhém mobilu, speciálně jako cyklokompjutru.

            Z3 Compact „žere“ v IpBike (aplikace cyklopočítače), se všemi zapnutými čidly kadence, rychlosti, výkonu, GPS, a na plno puštěným displejem cca. 5–7% baterky za hodinu, takže v tomhle módu dá cca. 10–15 hodin souvislého měření a záznamu. Čitelnost bezproblémová i na přímém slunci.

            Při navigaci přes Osmand+ je to horší – díky stálému překreslování, je to tak 25–30% za hodinu.

            Ohledně ceny a ochrany – v dobrém pouzdře a držáku vydrží to samé, co cyklopočítač – cyklopočítač se slušnější navigací, která se ale stále nevyrovná těm v mobilu stojí cca. 2× až 3× víc, než ten mobil i s futrálem a držákem.

            Je jasné, že specializovaný cyklopočítač je na to použitý dělaný a je obvykle ergonomičtější, než telefon s dotykem, nicméně funkčně realtivně srovnatelné v rámci navigace jsou až opravdu hodně dražší kousky navigací/počítačů od Garminu, Wahoo, Sigmy, Polaru či pár dalších. V něčem samozřejmě vede specializovaný cyklopočítač, v rámci navigace turn by turn jsou aplikace pro androida daleko propracovanější.

            0 0
            • bezdratova.sprcha  

              Cokoliv nad 3" je pro me na riditkach moc nemotorne. Jak rikam, bez navky se klidne obejdu. Podstatny je pro me sber dat.

              Vuci Androidu mam absolutni averzi a GPS v levnych telefonech obvykle stoji docela za prd, aspon teda z mych zkusenosti.

              Pokud by vydrz baterky byl problem, nafuserarit na riditka 2200mAh powerbanku aniz by zavazela cemukoli je docela hracka.

              0 0
              • atty  

                Tohle si měl asi specifikovat rovnou – pro mne je zase cokolv pod 3" jako navigace nepoužitelné (příliš titěrné).

                O kvalitě GPS chipů v telefonech vs. v specializovaných GPS cyklokompjutrech bych moc nediskutoval – je to podle chipsetu, GPS chipu a kvalitě antény – obojí může stát za houby, obojí může být dobré. Pokud jde o sběr dat formou záznamu GPS souřadnice s výškou, rychlost (ať už vypočtená, nebo z čidla), případně kadence nebo HR, umí to v podstatě všechny GPS cyklopočítače s BT nebo ANT+ (některé umí obojí), samozřejmě pak potřebuješ externí čidla.

                Pokud navigaci nepotřebuješ, pak klasický GPS počítač – levný a dobrý je třeba Bryton 310 – píšu to do několikátého threadu.

                0 0
            • Petr L2  

              Jo cyklocomputery jsou rozhodně lepší, než telefon s nějakou akou, ale pořád mi vrtá hlavou, proč ještě nikoho nenapadlo do nich nacpat sim kartu, tahle aby člověk tahal komputer a ještě telefon, kdy by to bylo v jednom hned si to pořídím, abych nemusel tahat ten telefon navíc

              0 0
              • jannk  

                Protoze GSM modul je vysokofrekvecni cast, ktera dela bordel v ostatnich obvodech, potrebujes antenu (dalsi prostor) a zere to baterku. Bluetooth to resi prakticky bezezbytku – mobil ma stejne kazdy. To uz radeji kameru – u te dneska vadi jenom spotreba energie

                0 0
                • Petr L2  

                  No ještě je varianta nacpat nějak do mobilu online data z Vivoactiv, co mám na ruce a měl bych to všechno kompakt pohromadě, mobil, navigaci i cyklocomp, ale to asi nejde :-(

                  0 0
              • atty  

                SIM kartu už napadlo pár výrobců a bude je to napadat asi čím dál tím častěji – právě pro online funkce (ať už přenos jízdních dat nezávislý na BT či Wifi, nebo právě pro použití online map, komunikaci v rámci jízdní skupiny atd.)

                Najdi si třeba nový Hammerhead Karoo nebo Acer Xplova X5.

                Právě v online spojení je velká výhoda mobilních telefonů jako navigace, cyklokomjutry jako Wahoo Elmnt/Bold či další k tomu dnes používají BT nebo Wifi spojení s mobilem a taky „cucají“ mapová data pro vytvoření course nebo samotnou navigaci přes mobil. Druhotnej problém je, že ta návaznost na mobil připojený k síti je taková, že třeba právě u Wahoo se toho přímo v přístroji nedá bez použití spárovaného telefonu moc nastavit.

                Proto tvrdím, že použití specializovaného mobilu (nejlépe voděodolného a trochu mechanicky odolného) jako navigace na kole má své opodstatnění, při vhodných aplikacích to funguje dobře i jako cyklopočítač se záznamem GPS a ANT+ nebo BT údajů z čidel.

                Specializovaný cyklopočítač bude vždy vést v mechanické odolnosti, ergonomii ovládání a dalších parametrech, pro které je přímo a specializovaně vytvořen, nicméně telefon s dobrým držákem, případně dobrým pouzdrem, nainstalovanými správnými aplikacemi a spárovaný s externími čidly, funguje jako cyklopočítač i kvalitní navigace velmi dobře. A jak jsem psal výše – výdrž (konkrétně xperia Z3 Compact) je přes 10h na GPS, s displejem na plno a spárovaný se čtyřmi ANT+ čidly, při navigaci cca 3h (ale Osmand žere opravdu hodně, díky extrémnímu vektorovému překreslování, dala by se najít asi úspornější appka. Dobíjení řešitelné powerbankou (stejně tak, jako u většiny cyklopočítačů). Že se cestou v podstatě předělaných mobilů a Androidem nebo jiným OS dnes vydává hodně výrobců jen potvrzuje, že to není úplně blbá myšlenka…

                0 0
                • MaPa  

                  Imho to je v pořádku. Senzory a zobrazobací jednotka na kole/brýlích atd. a vlastní jednotka v kapse. A za mne ideálně přímo v telefonu jako univerzální platformě kterou máš vždycky s sebou, kdekoli, i mimo to kolo…

                  0 0
        • bezdratova.sprcha  

          Presne tak. Taktez mam zkusenost ze se telefon na slunci hodne zahriva. Plus to chci pridelavat na AM horske kolo (hlavne kvuli tomu chci tu vysku) a s mobilem na riditkach bych na narocny lesni sjezd fakt nevjel.

          0 0
    • IndyCZ  

      Mapy prý dobře umí Mio Cyclo (tuším řada 500), včetně lesa, ale to vím jen zprostředkovaně.

      0 0
    • JendaH  

      Lakalo by me mit na riditkach malou obrazovku s mapou, ale co tak ctu, tak to neumi jezdit lesem (tj turisticke stezky, singletracky, servisni lesni cesty), takze pro me nepouzitelne. Jestli se pletu, opravte me.

      To snad záleží na použitém mapovém podkladu (určitě chceš něco pro co existuje OpenStreetMap).

      Mereni rychlosti, kolik jsem toho najel, kolik jsem toho vyjel a kolik jsem toho sjel (tj vzdalenost i vyska). Doma bych se chtel mrknout na celou tu trasu, pokud bych chtel treba vymyslet podobny okruh co obsahuje nejaky zajimavy segment.

      Na toto bych doporučil nějaký úplně nejvíc lowcost eTrex. Leze z toho standardní GPX a to už si v něčem zpracuješ. GPX je úplně nejpoužívanější formát a umí ho úplně všechno.

      Takze bych treba pod kopcem zmacknul tlacitko a nahore bych vedel jak je ten kopec dlouhy, vysoky, jak rychle (Aspon casove) jsem ho vyjel a nemusel bych kvuli tomu resetovat jizdu.

      Ale tohle zrovna ty levné etrexy přímo v sobě bohužel nemají :(

      Fajn by byla nejaka sikovna apka nebo program, se kterymi to pujde synchronizovat a pak si budu moct zpetne prohlizet kolik jsem toho najel za urcite obdobi a treba kde jsem vsude byl.

      gpsprune, gpsbabel a vlastní skripty kolem

      Taky bych chtel, aby to umelo prepinat kola.

      A tohle si asi budeš muset dopsat při postprocessingu, do GPX sice jdou přidávat tagy, ale nevím o tom, že by to nějaká navigace uměla.

      0 0
      • bezdratova.sprcha  

        Toto je moc velky opruz a treba jeden z duvodu proc na to nepouzivam Stravu na telefonu. Ze aby se mi zapocitaly vsechny udaje do celkoveho cisla, musim to na telefonu nastavovat a ukladat pri kazde jizde. Ne na kazdou jizdu si telefon beru.

        Jezdim 3–7 dni v tydnu. Nedela mi problem behem jednoho dne provetrat dve ruzne kola a zrovna tak pro me neni uplne mimo misu vyjet v deset dopoledne, dovyletovat kolem sedme a zapichnout to do hospody.

        Chci ty data sbirat co mozna nejpohodlneji.

        0 0
        • MaPa  

          Jestli ti přepínání kola v Gear ve Stravě přijde náročný, tak na tvé požadavky rovnou zapomeň…

          0 0
          • bezdratova.sprcha  

            Nemyslim jenom prepinani kola, ale vytahnout telefon, spustit Stravu, vybrat aktivitu, kolo a jet. Kdykoli se chci podivat na dosavadni data, musim vytahovat telefon. Po ceste pri delsich zastavkach zase vytahovat, davat pauzu, pak vytahovat a znovu spoustet, doma vypinat, ukladat trasu atp atp. Proste mi to neprijde pohodlne a chtel bych na to dedikovane zarizeni ktere prdnu na riditka.

            0 0
            • MaPa  

              Zařízení ti vytvoří file a dneska už je obvyklé, že ten file pošle svému přiřazenému on-line deníku. Podle výrobce už při přenosu zadáš (nebo ti to dělá automaticky podle vytvořeného profilu) do jakého typu aktivity ti to file zařadí. Stejně je nejpohodlnější nechat to co nejrychleji odeslat a vlastnosti upravovat až tam. Kvalita deníků je různá až hrůzná. Pokud už teď nějaký preferuješ a kolo používáš jak píšeš docela často, vyřadil bych rovnou značky, které neumí automatický export do tvého deníku (= je to fakt pakárna dělat to denně).

              Hodně si ujasni tu navigaci. Abys jel bez přípravy, potřebuješ vidět relativně velký kus mapy, tzn. skončíš fakt u velké krabice nebo menšího mobilu. Pokud si cestu připravíš předem, pak ti stačí něco menšího co zobrazuje výšek mapy pro tvé blízké okolí, na display ti promítne tebou naplánovanou linii a ty přitom na podkladu vidíš „kolikátou doprava“ se na rozcestí dát. Tahle základní otázka ti pomůže vyfiltrovat si přístroje. Než si ho koupíš, jdi se na něj fyzicky podívat, ať nejsi překvapenej jak i to co vypadá jako malé je ve skutečnosti „velké“. O telefonech nemluvě.

              Značky a jednotlivé přístroje tu najdeš v tisíci vláknech, stačí si jen vyfiltrovat vlákna s gps. Nejoblíbenější jsou Garmin (E520, E820, E1000, teď E1030, Oregon), Wahoo (Elmnt, Bolt), Bryton, Teasi, Mio, Holux, … Je to na dlouho a složité do toho proniknout, půjčit si něco z toho je skoro ideální cesta jak poznat o čem to vlastně je.

              0 0
              • IndyCZ  

                Ještě bych vyzdvihl youtube, tam se dá nalézt obrovské množství informací. Od zmiňované velikosti po seznámení s prostředím, fičurama, uvidíš jak funguje navigace na tom kterém přístroji. Třeba Shane Miller mívá dobré ukázky a srovnávací testy, ale je jich samozřejmě spousta. Stačí zadat do YT název přístroje…

                0 0
              • bezdratova.sprcha  

                Budu kupovat az prosti rok a ted so delam pole referenci a „ucim se“ o tom.

                Kvuli tomu deniku by se mi libilo bluetooth, aby se to synchronizivalo pohodlne s telefonem.

                Vidavam treba, ze zarizeni mivaji pamet napriklad 200 hodin. Takze bych ta data ze zarizeni vytahl tak jednou za tri dny nebo za tyden. Zkratka typicke moje „az budu mit cas“ V mobilu bych si v tom udelal poradek treba na zachode misto hrani her.

                A ta navigace je zase takova, ze bych ji nejvic vyuzil v lesich, kde se krizi vice servisnich a nekdy jde sakra tezko poznat, ktera je ta spravna. On pak clovek vjede na nejaky spatny sjezd a behem minut je nekde uplne v prdeli a rika si jak se tam sakra dostal :D

                Zkratka a dobre vse zvazuju a snazim se si ujasnit co bych realne vyuzil. Zatim ani nemam dany rozpocet.

                No a ty deniky dobry point. Budu muset vybirat i podle toho.

                0 0
                • atty  

                  Tak to se zeptej až před nákupem příští rok, protože těch GPS tachometrů/navigací se rojí každej měsíc skoro několik, takže je předpoklad, že za půl roku nebo za rok může být zase vše trošku jinak…

                  0 0
                  • bezdratova.sprcha  

                    Jenže mě jde take o to mit v tech zarizenich prehled.

                    0 0
                    • atty  

                      Proti tomu samozřejmě žádná – jen jsem chtěl říct, že za rok budeš studovat a porovnávat opět další zařízení a modely, tak je skoro škoda tomu teď věnovat čas a námahu – jak svojí, tak někoho jiného, co bude radit… :)

                      0 0
                      • bezdratova.sprcha  

                        Spatne se chapem. V zivote jsem se o tento sortiment nezajimal a teprve ted zkoumam jake jsou bezne funkce techto zarizeni.

                        Vzdycky v tomto veci prirovnavam ke stavbe PC. Veda neni to postavit, veda je vedet co tam patri a mit prehled co se hodi koupit a co ne.

                        0 0
                        • gersa  

                          Tak tam to plati snad jeste rychleji. Co se dnes vyplati koupit (CPU, MoBo, GPU…atd). muze byt za 2 mesice uplne neaktualni

                          0 0
                          • bezdratova.sprcha  

                            Hry moc uz dnes neberou a do stavby pc se poustim max jednou dvakrat do roka. Kazdopadne staci kdyz si pole referenci ohledne toho co vyslo a co je nove udelam jen kdyz to potrebuju, protoze jsem se v tom naucil plavat a vim po cem se divat, vim co cekat, mam predstavu jaka problematika k jakym komponentum patri.

                            Jinak relevance PC komponentu je hodne dlouha, pro nektere procesory zo muze byt i rok a vic. Dulezite jsou cenove relace a slevy.

                            O GPS computerech na kolo jsem do nedavna vedel jen to, ze existuji. A kdyz budu nejaky kupovat, nebudu potrebovat uplnou novinku.

                            0 0
    • jannk  

      Tohle snad umí všechno, co má GPS (skoro všechno)

      0 0
      • bezdratova.sprcha  

        Ano, nektere veci co jsem popsal, bych povazoval za samozrejme.

        Ale ty profily pro ruzna kola, aby to bylo jakoby kazde kolo melo vlastni komp, jsem prave nevidel zminene u mnoho produktu. A moznost mereni/stopovani useku stisknutim tlacitka, aniz by to ovlivnilo mereni najezdu vyletu, taky ne.

        0 0
        • jannk  

          Garminy (aspon ty, co znam) maji profil pro az 10 kol (jako bicyklu) a funkci kolo (jako lap, tj mezicas) maji myslim taky snad vsechna zarizeni. Jo, puvodni zamer je jiny (stopovat si kola), ale neni duvod to nepouzivat pro libovolne jine useky.

          0 0
    • jiriga  

      Teasi jezdí všechno, včetně lesních či servisních cest.

      0 0
    • bezdratova.sprcha  

      Ej. A existuje to, abych treba na nejakem takovem komputery s gps bez mapy ci s mapu polozil znacku na mapu a videl to tak doma?

      Kdyz jezdivam lesem a vidim zajimave sjezdy ktere nevedou kam bych chtel, tak si je oznacuju. Jestli by to slo aniz bych vytahoval mobil.

      0 0
      • bezdratova.sprcha  

        Sorráč že to je napsané jak od retarda, byl jsem do teď na mobilu :)

        0 0
      • jannk  

        Nevim, která zařízení to umí, některá ale jo: https://www8.garmin.com/…4B64B5D.html

        0 0
        • PeJu  

          Netuším kolik do sběru dat chceš investovat, mám Garmin Fenix 3 a v zásadě umí všechno co bys chtěl, tuším, že novým pětkám se vrátila i mapa (trochu silné slovo, když je displej hodně malej), já mám jenom slepou, nebo dohratelnou přes aplikaci. Navigování je možné po předem připravené trase. Kdysi jsem měl Edge 500 a to také většinu věcí umělo. Fenixy mi nahradily normální hodinky a jen jim říkám, jakou aktivitu dělám. Vydrží hodně dlouho na jedno nabití, proto jsem si je pořídil. Spolupracují s většinou webů i aplikací.

          0 0
    • tromboonen  

      .

      0 0
    • milan.v  

      To je dneska moderní dávat takové zhovadilé anglikanismy do normálního českého slova?

      Asi už jsem páprda…

      0 0
    •  

      Zvedl jsem téma

      0 0
    • bezdratova.sprcha  

      Zanadavam si tu. Nasel jsem uz i par zajimavych produktu. Ale neprekousnu jak strasne nevecne a reklsmnimy blaboly prosivane maji vyrobci popisy techto vyrobku. Neprijde mi v poradku, ze musim referovat externi zdroje mimo web vyrobce, abych se dozvedel co to vsechno umi.

      0 0
      • Libores  

        Je tu vlákno o Wahoo Elemnt Bolt, ten by ti mohl vyhovovat.

        0 0
        • IndyCZ  

          Nemohl, mapové podklady lesa jsou tragické, často neexistující. To na traily fakt není. (Jestli se tam dají dát jiné mapy, tak to bude jiná)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.