Lahsie prevody na cestny bicykel

55 nepřečtených
  • tele

    Ahojte,

    mam prevodnik 50/34, kazetu 11–28 a radenie najviac na 9 pastorkovu kazetu.

    Chcel by som sa opytat, ci je nejaka moznost mat este lahsie prevody ako mam.

    Viem o tom, ze keby som mal radenie SRAM mozem mat kazetu 11–32.

    Ako najpravdepodob­nejsiu/najlac­nejsiu moznost vidim v tom, ze by som si kupil cyklokrosovy presmykovac, ktory moze mat prevodnik 46T a 16T kapacitu, teda by som mohol mat presmykovac 46/30. Tu som aj nieco nasiel http://www.google.sk/search…

    Prosim vas, mohli by ste mi nejako pomoct

    0 0
    • jecnak  

      Kup si bikovou prehazovacku na devitikolecko a k tomu trebas 11–32 kazetu. Funguje to bez problemu.

      0 0
    • Singlespeed  

      Většina toho, co jsi napsal jsou gebuziny, jako obvykle. Dobře si tě tady všichni pamatují. Ale, protože mám dobrou náladu, tak řeknu něco k věci, i když si pravděpodobně opět jen děláš prdel. Buď dáš dozadu větší kazetu, třeba s 34 zuby (viz. obr.1), nebo dáš dopředu bajkové kliky (viz obr.2), nebo to obojí zkombinuješ. Žádný nový přesmykač kupovat nemusíš. Ale na to jsi snad mohl přijít sám.

      0 0
      • tele  

        Dakujem Vam vsetkym velmi pekne.

        Presmykovac som chcel menit kvoli tomu, lebo na strankach Shimano je v tech. udajoch, kolko zubov ma mat velky prevodnik. Cestne prevodniky 50–56 a cyklokrosove 46–52.

        Pred zalozenim tejto temy som si myslel, ze nemozem s cestnym radenim kombinovat horsky presmykovac a horsku prehadzovacku.

        0 0
        • Singlespeed  

          Přesmykač nech silniční. Funguje i na bajkových klikách dobře, je lehký a má slabší pružinu. Tak dlouho jsem šaltroval Campagloláckým dualama silnějším bajkovým přesmykačem, až jsem řadicí páčku ulomil. Šaltr taky nemusíš měnit, pokud máš Shimano. Stačí jen z nějaké staré bikové vyměnit ramínko za delší(ramínka ne shadow měničů jsou vzájemně libovolně zaměnitelná) a poštelovat předepínací šroubek vzadu. Pokud to nepomůže, pak teprve koupíš bajkovou (devítkovou).

          0 0
          • tele  

            Na Tvojej fotke, kde mas 34T na kazete nemas dlhe ramienko?

            Keby som menil prevodniky a kluky, tak horske stredove zlozenie je v niecom ine ako cestne?

            0 0
            • Singlespeed  

              Dlouhé ramínko nemám, protože je malý rozdíl mezi převodníky vepředu (42/34). Pokud by byl třeba 50/34, tak už bych potřeboval delší. Pokud máš středové složení na 4-hran, tak je to u bajka a silničky obvykle stejné. Pokud máš dutou kulatou osu a ložiska zvlášť, je to jiné. Bajkové kliky mají o fous delší osu, tj. silniční misky bys musel malinko vypodložkovat.

              0 0
              • tele  

                Dakujem Ti za vsetko, este mam nejake otazky ale teraz sa idem uz odhlasit. Takze niekedy v buducnosti budem mat este nejake otazky, mozno zajtra.

                Prosim Ta velmi pekne sleduj tuto temu aby si mi mohol potom odpovedat.

                0 0
              • kycis  

                Ahoj, zda se ze mas leccos vyzkouseno. Myslis ze 32zubovou kazetu pobere Sora prehazovacka s trojplackou? Zda se mi, ze ma o neco delsi raminko nez normalni. Urcite se ted nekdo ozve ze kombinovat trojplacku a bikovou kazetu na silnici je uz uplna zvrhlost, ale chystame se na jare s pritelkyni do Alp, a prece jen holky radsi lehci prevody nez to lamat a snerovat silnici. Nejlepsi by byla 28 zubu kazeta (ted ma tusim 25),ale nechce se mi ji kupovat jenom kvuli jednomu vyletu, tak bych tam nejradsi hodil kazetu z bika.

                0 0
          • Vilém  

            Stejne nevim jak si ten silnicni saltr dokazal seridit, aby sel na 34z.? :)Drive jsem to na jednom kole mel a uz 28z bylo na hranici, napinaci sroubek byl nadoraz a horni kladka saltru tlacila retez primo na pastorek, bez mezery. Fungovalo to, ale na nejlehcim prevodu to cvakalo.

            0 0
            • Žíža  

              mám úplně stejnou zkušenost – za zimákem ( na Tiagře) tahám dětský vozík, tak ať to zvládnu, dal jsem tam kazetu 11–28 a seřízení bylo opravdu na hraně, aby nejela kladka po kazetě. Osobně si těžko představím, jak by to dopadlo s kazeto 34 zubů. Snad jen pokud by se dala nějaká delší patka?

              0 0
              • Singlespeed  

                Základ je mít správně dlouhý řetěz (velká-velká + 2čl). Pokud je delší, tak je horní kladka blíž k pastorkům a člověk může štelovat jak chce a má smůlu. Na obrázku je běžná Tiagra + kazeta 11/34 zubů. Nebylo ani třeba dávat předepínací šroubek delší a zakončovat ho matičkou.

                0 0
                • Singlespeed  

                  Pokud je velký rozdíl mezi převodníky, třeba 16 zubů, vychází řetěz obvykle příliš dlouhý a seřízení pak může být problém. Pak nastupuje delší předepínací šroubek+matička + příp. menší horní kladka. 34 zubů mi v pohodě zvládla i Ultegra. Ovšem na 36 už jsem ji nepřemluvil ani za nic.

                  0 0
                  • se-se  

                    na kazetu 12–36 jsem udělal delší hák (už jsem ho rovnou udělal taky zavřený). Přehazování va trojplacce 21–32–48 je trochu věda ale jde to. A zařadit se dá úplně vše tedy i 12–21 a 36–48

                    0 0
      • tele  

        Este ma napadlo, ze pri zakladani temy som vychadzal z technickych udajov.

        Ked som si pozrel Tvoje fotografie, tak som zistil, ze pouzivas cestny presmykovac a cestnu prehadzovacku a nie horsky presmykovac, resp. horsku prehadzovacku.

        Takze Tebe naozaj funguje prehadzovacka, kt. moze ist maximalne na 28T na 34T?

        A presmykovac, ktory ide napr 50/34 Ti funguje [44/30 odhad]?

        Mohol by som sa este opytat, ake tam mas prevodniky na 2. fotke? Kolko T [zubov]?

        Preco teda vyrobcovia pisu take technicke parametre, ked to funguje aj dalej?

        0 0
        • Singlespeed  

          Proč píšou jisté parametry, když to funguje i jinak, to nevím. Na druhém obrázku jsou převodníky 44/32, velký byl posléze vyměnen za 48 zubů a fungovalo to taky. Další vyzkoušená kombinace se silničním přesmykem je 44/29. U bajkových klik, pro zachování přiměřené řetězové linky, se velký převodník namontuje místo prostředního a menší se buď nechá vyrobit na malou rozteč malé placky nebo se chytí delším šroubem přes podložku k tomu velkému (tak je to na obrázku č.2). Silniční přehazka někdy sežere i 34 zubů. Někdy je třeba dát trošku delší předepínací šroub a na konec mu nasadit matku (aby se dobře opíral o patku), aby byla zajištěna přiměřená vzdálenost kladek od největšího pastorku.

          0 0
      • ememem  

        v zasade mas pravdu len treba davat pozor na par veci.

        1. mensie prevodniky potazme bikove kluky – pokial sa presmykas srobuje

        priamo na ram do uchytov tak bych najprv skontroloval ci pojde vo vertikalnom smere dostatocne posunut.

        1. vacsia kazeta – neni uplne iste ze to zozerie presmykovac, konkretne

        napr. ultegra ma rosah presne na 34–28 a ked das vasciu kazetu smola, drhne, takze treba pouzit 9speed bikovy presmykac. pokial viem u sramu je podobny problem a riesi sa to prehadzovackou z nejakej low „turistickej“ sady (apex ci tak nejak)

        0 0
    • blisterexist  

      A k cemu to je?

      0 0
      • couffy  

        koupil si špatný kolo a teď chce ze silnice udělat horáka.

        0 0
      • nooski  

        Copak jsi nikdy nezkoušel vyjet po zdi nahoru? :-)

        0 0
      • maajkee  

        No třeba já jakžto těžký člověk jsem měl do velkých kopců co dělat abych ušlapal na 34–28 :) Taky jsem si v těch chvílích přál ještě lehčí převod :)

        0 0
        • nooski  

          To byla nějaká stoupání v Alpách? :-) Chce to nějakou sílu do nohou a naučit se šlapat aspoň trochu silově, holt na silnici se jezdí jinak, než bikové šmrdlání.

          0 0
          • nox159  

            smrdlam si stejne jak na biku a jde to nejak :D

            0 0
          • maajkee  

            v orlických :) Sílu v nohách mám, ale říkám ti, tahat do kopce 100kg je uplně jiný než tahat do kopce 60g :) A hlavně jsem fakt zvyklej šlapat spíš vysoký kadence. Silnice je prostě něco jinýho, ale já na to jednou příjdu :)

            0 0
            • Martin  

              která máš konkrétně na mysli? možná je znám. at mám představu

              0 0
              • maajkee  

                No na silnici jsem jel jen párkrát a jel jsem z HK na Šerlich, do kopce pořád, nicméně největší kopec pak asi z Deštnýho nahoru na Šerlich, tam mám co dělat na bajku :D

                0 0
                • Martin  

                  aha, to je druhá strana šerlichu, kterou neznám, já tam byl ze záhoří.

                  mmch, to už asi pro tebe bude trochu z ruky, nicméně znáš stoupání z mladkova na adam? taky pěkná prasárna.

                  kurde, už at je jaro, letos bych se do orlických se silničkou rád vrátil

                  0 0
            • nooski  

              Silničařina je kásná, ale nesmí se z toho dělat pseudobike. Asi jako je krásný MTB, ale nesmí se z toho dělat pseudosilnice, jako u mě v profilu :-) Jak já se už těším na lepší počasí, suché silnice, osedlání lehkého stroje v letním oblečení a souboje s kopci ze sedla… Zatím je to spíše lemrojízda na sněhovém biku ledovou krajinou mrzkým tempem.

              0 0
              • maajkee  

                Mně na silnici nejvíc štvalo, že jsem si nedokázal užít jízdu z kopce. Měl jsem pocit oproti bajku, že zafouká vítr a spadnu a že něco nedobrzdím, páč to nebrzdí jako kotoučovky :)

                0 0
                • Kamikaze 591  

                  Na silnici mě nejvíc štvalo a štve vítr. Stačí mi malinko a jsem z toho smutný, protože moje fyzička není kdovíjaká :)

                  0 0
                  • nooski  

                    Je to o aerodynamice. Zalehnout do beranů, šlapat nohama k rámu a pořádně makat :-) Je to hlavně v hlavě.

                    0 0
                    • Rychlej turista  

                      Aerodynamika je jasná, ale krom ní je to ve větru hlavně o absolutním výkonu. Proto suška může mít ve větru trošku problém, protože překonává prakticky stejný odpor, jako pořádný řízek s velkým absolutním výkonem a tedy v procentuálním vyjádření na překonání odporu vzduchu spotřebuje daleko více svého výkonu.

                      0 0
                      • nooski  

                        Pravda, pravda. Co jsem shodil, tak mi to po rovinách jede o něco hůře.

                        0 0
                      • ememem  

                        a vobec najhorsie je poradny rizek s absolutnym vykonom susky. nieco ako ja.

                        0 0
          • Singlespeed  

            Mít třeba 39/26 v některých alpských kopcích, tak bych jako těžší jedinec zřejmě musel přervat řetěz než bych se vůbec rozjel :-) Kdyby mělo stoupání na Lysou horu v Beskydech sklon jak níže zmíněný Zoncolan, bylo by dlouhé jen 3,75 km :-)

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
      • Singlespeed  

        Já jsem montoval „kašpárka“ na silničku, když jsem jel kombinaci Crostis + Zoncolan. Zoncolan jsem jel na 34/34 celou cestu a všem, kteří neměli tak lehký převod, jsem ujel :-)

        0 0
        • martinpav  

          To verim, 39/26 na Zonkolane bolo peklo a neskutočná štrikovačka :).

          0 0
      • fousac  

        treba je lemra lina jako ja a taky se mu nechce slapat do kopcu… ;)

        0 0
        • Martin  

          od toho byl vynalezen skútr :D

          0 0
    • Ma7ous  

      není to levná sranda ale tady si můžeš nechat udělat vlastní převodníky

      http://www.gebhardt.cz/cs/default.aspx

      0 0
      • kubad  

        to můžeš, ale na ty kliky míň jak 44/34 nedostane a to mu asi problém nevyřeší

        0 0
        • kubad  

          samo sem myslel menší placku jak 34 :D

          0 0
          • Ma7ous  

            nj teď jsem poměřil rozteč a pomohl by si o jeden zub a to je mu prd platné sorry za dezinformaci

            0 0
            • kubad  

              jj kecám 33z se na 110mm rozteč vleze, ale ta se seriově moc nedělá,

              0 0
    • tele  

      Ahojte, asi by som sa rozhodol vymenit kazetu: terajsia 11–28 [11–12–13–14–16–18–21–24–28] za 11–34 [11–13–15–17–20–23–26–30–34], keby to samozrejme bolo mozne a funkcne.

      Teraz mam prevodniky 50/34, presmykovac/radenie Shimano Tiagra a prehadzovacka Shimano 105.

      Este by som chcel poprosit Singlespeeda, ze ake pastorky ma na jeho kazete 11–34?

      A ememem, prosim Ta ako by to malo byt s tym presmykovacom.

      Prosim vas, mohli by ste mi povedat Vas nazor, ci je mozne aby som si mohol vymenit kazetu, ako planujem, pripadne ake problemy budem s tym mat, co musim inak nastavit, zmenit alebo este nejaky komponent vymenit.

      0 0
      • Singlespeed  

        Mám 11/12/13/14/1­6/18/21/24/28/34.

        Přesmyk by měl být v pohodě. Protože máš velký rozsah zubů vepředu, tak ti převody silniční přehazka s krátkým ramínkem nepobere, na malé placce bude při zařazených menších pastorcích prověšený řetěz. Takže buď dát delší ramínko nebo ještě lépe, dát bajkovou přehazovačku.

        0 0
      • ememem  

        pochopil som to tak ze si rozmyslal jak ti niekto radil ze dat nemiesto 50/34 mtb kluky. pokial je presmyka pruchyteni nie o objimku ale o "navarok' hlavne carbon ramy tak sa ti moze stat ze ho uz neposunis tak nizko ku klukam aby to fungovalo, nejaka vola tam je ale nemusi to stacit(ja to mam pri 50/34 takmer uplen dole, mensie pily bych tam isto nedal.). pokial ho mas na objimke (tu posunies ako chces) alebo ponechas 50/34 kluky moze na to zabudnut, ziadny problem nebude.

        btw- imho na na 105 prehadzovacku pri klukach 50/34 kazetu s 34 zubami nenarves ale pozri si technicky list jaky ma prehazdovacak daneho rocnika a typu rozsah.

        0 0
      • ememem  

        pochopil som to tak ze si rozmyslal jak ti niekto radil ze dat nemiesto 50/34 mtb kluky. pokial je presmyka pruchyteni nie o objimku ale o "navarok' hlavne carbon ramy tak sa ti moze stat ze ho uz neposunis tak nizko ku klukam aby to fungovalo, nejaka vola tam je ale nemusi to stacit(ja to mam pri 50/34 takmer uplen dole, mensie pily bych tam isto nedal.). pokial ho mas na objimke (tu posunies ako chces) alebo ponechas 50/34 kluky moze na to zabudnut, ziadny problem nebude.

        btw- imho na na 105 prehadzovacku pri klukach 50/34 kazetu s 34 zubami nenarves ale pozri si technicky list jaky ma prehazdovacak daneho rocnika a typu rozsah.

        0 0
      • tele  

        Ahojte,

        dakujem vam velmi pekne za odpovede.

        Ememem, ty si pisal, vyssie, ze ked dam vacsiu kazetu, tak nejako drhne presmykovac a ja som to nepochopil. Mohol by si mi to, prosim Ta, vysvetlit.

        Singlespeed, aj vsetci, keby som pouzival ako najtazsi prevod [najmensi pastorok] na malom prevodniku 34/17, tak by mala byt kapacita [34+17=51; 50+34=84; 84–51=33] 33T, co by malo ist. Takto by to mohlo fugovat?

        Potom, ked by som odmontovaval zadne koleso stacilo by mat zaradeny prevod 34/17?

        Dakujem za odpovede

        0 0
        • ememem  

          mam docela rozbitu ruku a zle sa mi pise. zacni tu

          a zbytok si dohladaj(keyword napr. ultegra), sorry.

          0 0
          • tele  

            Prepac, nevedel som [co mas s rukou]. Jasne, nepis.

            Prajem Ti stastne uzdravenie :)

            0 0
    • MilanK  

      Vzhľadom na vek mam vzadu -ku a prehadzovač Ultegra a v pohode to ide

      0 0
    • MilanK  

      Vzhľadom na vek mam vzadu 36-ku a prehadzovač Ultegra a v pohode to ide

      0 0
      • Pán z Dubu  

        Exhumovals dobrej archiv. Na druhou stranu nejsem si jist, zda-li už tele od té doby stihl upgradeovat.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.