• rf

    Prahu – Dejvice s Trójou spojuje lávka přes Vltavu, která na trojské straně ústí u Trojského zámečku. Vjezd na lávku je překvapivě možný ze tří stran – logicky z dejvické strany (u jezdeckého areálu) a z trojské strany z ulice Pod Havránkou, ale také směrem od zoo z ulice Povltavské. A teď – při vjezdu na lávku, jak dejvické strany, tak z trojské strany z ulice Pod Havránkou je značka s nápisem „Cyklisto, veď kolo.“ Avšak od zoo, z ulice Povltavské, tato značka není. Osobně odtud vjíždím na lávku nejčastěji.

    Jednou jsem zaznamenal, že na straně u jezdeckého areálu vybírali dva příslušníci městské policie pokuty na cyklistech, kteří na kole po lávce jeli. Předvídavě jsem včas slezl a prošel v klidu. Jiní cyklisté bohužel nikoliv.

    Jak to tedy je – v mém směru žádná značka nebyla – mohou mne pokutovat?

    Podotázka – nepřijdou vám stejně nebezpeční i bruslaři?

    Anketa: Jezdíte po trójské lávce?

    37x
    84%
    7x
    16%
    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • kesu  

      kdyz je malo lidi jezdim

      kdyz je stredne lidi jedu ale rychlosti chuze nebo jen malinko rychlejc

      a kdyz je plno jdu i pesky

      0 0
      • MaPa  

        takhle to taky dělám, prostě je to o slušnosti.

        kdyby tam jel nějakej cyklista rychle kolem mne popř. kolem malýho syna tak na něj taky budu řvát.

        policajty jsem tam nikdy neviděl, jestli vybíraj za tohle i od těch co tam jedou krokem nebo když je prázdno tak jsou to mamlasové – poslat do správního řízení.

        0 0
    • crom  

      nepriznam:-)par prihod uz jsem zazil jak s policajty tak s chodci

      0 0
    • padlos  

      Jezdim, ale pomalu. Kdyz jedu opatrne a pomalu nevidim v tom problem. Ale je pravda, ze jednou mi tam nejakej senior strcil hul do vypletu. Jestli tam cajti vybiraj tak jsou to kokoti a akorat delaj lidem pakarnu. Osobne jsem je tam, ale nikdy nevidel. Proste tlacit kolo je kokotina takze tyhle znacky ignoruju.

      0 0
      • zdenek  

        Jj, taky se mi „líbí“, když po městě jezdí auta jak na závodech, červená – nečervená, přechod – nepřechod, parkuje se na chodnících, přechodech, trávě…

        A policajti mají největší starost, jestli někdo nepřechází metr od přechodu nebo sesedá z kola každých 100 metrů, když je tam značka. Je trochu rozdíl jet někde přez zákaz, když je tam hlava na hlavě nebo když je tam volno.

        0 0
        • mr.antik  

          Typickej čech…

          Já bych třeba přes zákaz vjel, ale pak si nesu plnou zodpovědnost.

          0 0
          • karliner  

            ano, typickej Čech, používá hlavu v okamžiku, kdy je to třeba…

            0 0
            • mr.antik  

              Když to bereše takhle, tak taky v autě můžu jet na červenou přes přechod, když tam nikdo nejde…

              Já spíš narážel na to, že typickej čech hledá chyby u druhýho ale nikdy ne na sobě. A když už se zmůže k nějaký aktivitě, tak je to jen zbytečný plácání v hospodě nebo po fórech. Když s tim sakra nic aktivně neděláme, tak si nemůžeme stěžovat.

              0 0
            • padlos  

              Ja bych to videl asi takhle. Znacka tam je a ja ji, tak nejak respektuju tim, ze po moste jedu pomalu a opatrne a davam prednost chodcum. Kdyz to nejde jinak tak zastavim. Ale abych slezl z kola tak to je podle me hovadina a tu rspektovat nebudu.

              0 0
              • Fantomaus  

                Takovahle stredni cesta respektovani neexistuje. Znacka tam je a ty ji bud respektujes nebo nerespektujes. Porusujes predpis nebo neporusujes a dle toho musis cekat pripadne nasledky. Ze by tam mohlo byt spise snizeni rychlosti, upraveni prednosti nebo jine upozorneni je vec jina (ac dle meho vhodnejsi varianta). Krom dodrzovani muzes tak podat navrh na zmenu, a to je asi tak vse.

                0 0
                • karliner  

                  co to meleš?

                  jaký snížení rychlosti nebo upravení přednosti?

                  0 0
                  • Michal.J  

                    Že než to rovnou řešit zákazem tam může být třeba „cyklisto pozor chodci, chodče pozor cyklisti“, omezená rychlost (když tam jsou lidi tak se tam stejně nedá jet rychle) nebo že by zákaz platil jenom v nejvíc frekventovaných časech. Cokoliv je lepší než zákaz.

                    0 0
                    • karliner  

                      osobně si spíš myslím, že si nepřečetl vlákno od začátko, neví o co jde a ani tam nikdy nebyl, přesto má nutkání se k tomu vyjádřit a s něčím nesouhlasit…

                      tvoje reakce je sice taky o fous mimo, ale s tebou navrhovaným řešením se dá souhlasit, nemyslíš, že by čemba měla řešit i (zejména) tyto věci, které plíživě vytlačují cyklisty z různých míst a rozevírají nůžky nenávisti mezi pěšáky a cyklisty?

                      třeba místo rozvleklého budování cestiček v místech, kde lišky dávají dobrou noc a mimo to je tam jiných cestiček habaděj?

                      0 0
                      • karliner  

                        Třeba mě naprosto neskutečně sere značka Cyklisto sesedni z kola na cyklostezce Podolí – Modřany u pumpy Agip…

                        Tam by spíš měla být značka pro automobilisty na omezení rychlosti na 20 km/h, příčný práh a další varování, že přejíždějí přechod pro chodce, bruslaře a cyklisty.

                        Nikdy, NIKDY v životě tento nesmyslný příkaz nedodržím.

                        To samé je na cyklotrase Radotín – Černošice, kde bych jako měl sesednout z kola a tlačit ho bahnem a loužema (jsou tam asi 350 dní v roce) asi půl kilometru, zatímco se kolem mne prohánějí auta a motorky…

                        0 0
                        • Pebe  

                          sesedni z kola nebo Veď kolo je tuším akorát u Vyšehradského tunýlku, u Agipu je „pouze“ konec cyklostezky ne?

                          0 0
                          • karliner  

                            kdepak

                            0 0
                          • karliner  

                            tak včera jsem se schválně díval u Agipu cestou z centra je značka zarostlá nějakým křovím – tudíž nečitelná a neplatná, cestou do centra je před Agipem doplňková značka „cyklisto veď kolo“ a za karlinera tu slavnostně prohlašuji – ******!!!

                            0 0
                            • Jituschka  

                              O něco níž tu je od Pebeho fotka té značky :)  Jinak ale nápodobně…

                              0 0
                        • padlos  

                          Tak nejak to vidim taky.

                          0 0
                        • Pebe  

                          asi myslíš tuhle značku :-D

                          0 0
                      • Fantomaus  

                        Pokud máš na mysli nepřečtení vlákna jako to, že jsem nereagoval na to, že značka z jednoho nájezdu chybí, pak ano, je to chyba, měla by tam asi také být, aby i ty ostatní zůstaly smysluplné, je to prostor pro vymlouvání se a další diskutování nad potrestáním při porušení. Ano, přiznám se, že zrovna na tomto místě jsem nebyl, ale také jsem zažil místa, kde nad značením lze jen kroutit hlavou. Na co jsem měl ale potřebu reagovat je to, že polovičaté porušení (dodržování) pravidel prostě neexistuje, a znám lidi, kteří se pak rozčilují nad tím jak je někdo křivě obvinil a dal jim pokutu, ač o svém přestupku museli velice dobře vědět. Nesoudím, zda tam značka má být, ale omezení musí být vždy konstruováno pro méně chápavé jedince, kteří nemají dostatek vlastní soudnosti a nedokáží určit vhodné chování pro určitou situaci. To, že tím jsou ostatní omezeni, je BOHUŽEL fakt, s kterým se nelze jinak než smířit.

                        0 0
                        • autor_trek  

                          Četl jsem někde o projektu (v cizí zemi) odstranit dopravní značky v méně frekventované oblasti a ono to fungovalo o trochu lépe než s tím značkovým lesem. Člověk se někdy chová lépe, když se sám rozhoduje, než když mu někdo (značka) něco přikazuje. Otázka je co by to udělalo v ČR.

                          0 0
          • Barak  

            Tak to je snad jasný, že když vjedeš přes zákaz tak musíš bejt připravenej, ta tam můžou čekat policajti.

            0 0
        • assassin  

          vedle je tema o tom ze motorkari nesmi do lesa…kupa cyklistu se rozhorcuje nad tim ze tam nemaj co delat… a kdyz reknu ze se v lese chovam i na motorce slusne tak sem stejne za zastreleni hodneho lotra protoze podle zakona tam nemam co delat… a tady se najednou cyklisti shodnou ze poruseni zakazu je v pohode ze staci jen rozumem posoudit jestli je tam takovej provoz aby to bylo na kole bezpecny… hehe dalsi slusnej kontrast…

          0 0
          • Barak  

            Já osobně prostě rozlišuju podle svědomí. Ta značka před mostem o které se bavíme podle mě nemá moc velké opodstatnění, takže na ní kašlu. Taky někdy přecházím mimo přechody pro chodce, v autě na některých úsecích překračuju rychlost atd. Jo a taky bych třeba nejel na motorce do lesa. Ale nekradu, platim daně, nejezdim před školou jako magor atd. Někdo by to mohl nazvat i alibismem a možná by měl i trochu pravdu. Asi celkem dobrý příměr s těma motorkama je např. se zákazem skialpinismu u nás. Vím o něm, celkem s ním souhlasím, protože lidi jsou prasata a kdyby to bylo povolený, chodil by ve volném terénu každý a za chvilku by to byl asi celkem bordel. Ale nestotožňuju se s hlavním argumentem zákazu což je poškozování kosodřeviny atd., protože chodím jenom když je dost sněhu, odpadky nikde neházim a tím pádem mám svědomí čisté. Tož tak.

            0 0
            • Krys  

              Veď práve o tom píše assassin. Väčšina ľudí si zo zákona vyberie, čo sa mu hodí, to dodržiava, cíti sa ako počestný občan a na zvbytok zákonov prdí alebo ich neuznáva. Ten zákaz tam má svoje dôvody a každý občan ten zákaz má rešpektovať. V prípade, že tam ten zákaz je podľa teba neopodstatnený, existujú legálne postupy, ako s tým niečo urobiť. Je však možné, že ten zákaz tam naďalej ostane, pretože dôvody pre ten zákaz budú pádnejšie ako tvoje „podle mě“.

              0 0
              • Barak  

                Na to bojovat proti systému nemám ani čas, ani náladu, ani nervy. A když vidím např. v tv, kolik nesmyslů udělají úředníci, které pak zase jiní úředníci musí napravovat, tak si nedělám iluzi o to, že jejich důvody budou v mnoha případech pádnější.

                0 0
                • autor_trek  

                  Zda ten přístup k zákonům není dán jejich kvalitou ??? Vždyť není tak zvláštní, že ještě než zákon začne platit, tak už někdo vymýšlí jeho novelu. A někdy jde o docela pěkné nesmysly.

                  0 0
              • Honza729  

                Jaký je rozdíl mezi cyklistou, který přijede od ZOO a za značkou musí vest kolo a mezi cyklistou, ktery prijede od vody a znacka tam neni ? V cem je ten od ZOO horsi ? :-)

                0 0
            • assassin  

              no to je o cem mluvim… ja zas jezdim s motorkou do lesa a vim ze tam nedelam extremni hluk a kde sem projel se temer nepozna… cyklistu se da se rict jeste nepotkal…  ale vedle sem lyncovanej ze motorka nepatri v zadnem pripade do lesa… me to prijde jako dusledne vymahani dodrzovani zakazu vjezdu na lavku, dusledne dodrzovani prechazeni po prechodu atd…

              0 0
              • rf  

                Dobře, ale na lávce v Tróji je to jinak. Na ní lze legálně vjet jedním z nájezdů, který není označen zákazem jízdy cyklistů. Já to pak chápu tak, že v tomto směru tam jet mohu.

                Pokud by zákaz byl všude, a já po lávce přesto pojedu, pak když mne policie chytí a bude chtít pokutovat, tak už se z toho nevykroutím.

                0 0
                • mr.antik  

                  já to taky chápu, že author to myslel jen čístě ze zájmu ohledně řešení konkrétní dopravní situace. Když značka není, tak není.

                  0 0
                • assassin  

                  no bud mi unika duvod proc by tam ten zakaz mel byt… protoze by tam mel bejt teda v obou smerech… nebo proste ta znacka z nejakeho duvodu (ze ji nekdo ukradl) na jedne strane chybi…

                  pokud tam jedes ze strany kde znacka chybi a chytne te policajt tak nemuze nic…

                  0 0
                • karliner  

                  já si hlavně myslím, že by policajti měli trávit čas něčím smysluplnějším, než tlučením špačků u lávky a číháním, jestli tam náhodou neprojede někdo na kole, aby mu hned vypálili pokutu…

                  0 0
                  • Barak  

                    Ale pochop, že je mnohem příjemnější pokoukáníčko po pěkných lasturkách na bruslích a kasírování cyklistů než jiná smysluplná činnost. :-)

                    0 0
              • Janouch  

                rad ti verim ale kolik takovejch jako ty vas je motorkaru ??? Za posledni dva roky jsem v lese na pesinkach a znacenejch turistickejch stezkach potkal treba 10 motorkaru se dvema jsem se bavil a na muj dotaz co tu pohledavaji kdyz je tu zakaz jizdy na motorce mi byla recena vzdycky nejaka vymluva nejak se z lesa musim dostat nebo jezdi se tu zavody .. zbytek proste jen neomalene projel okolo a ja si mohl rikat jaky mam stesti ze me nesrazili vubec uz nemluvim otom jaka je po nic spoust viz. vlakno sousedni

                to co ty srovnavas jsou hrusky a jablka  nelze srovnavat poruseni zakazu jizdy v lese na MOTORCE  s porusenim zakazu jizdy jizdniho KOLA na lavce 

                0 0
                • assassin  

                  no ad motorkari… nebudem to taht sem, na to uz tu vlakno je (dokonce jich je vic)

                  ad zakaz… prave ze si myslim ze to je stejny…  vedome poruseni zakazu vjezdu at uz to v tom kterem miste prijde kazdemu rozdilne logicke nebo nebezpecne… ono ostatne  na te motorce nesmim ani treba na byvaly tankodrom a uznas ze tam neni motorkou co znicit kdyz nedavno se tam prohaneli tanky… takze tam by se dalo taky s pouzitim selskeho rzumu uvazovat o poruseni toho zakazazu… stejne jako u vjeti na prazdnou lavku…

                  0 0
                  • assassin  

                    no tanky se asi neprohaneli…ale prohanely ale co se da delat, opravit uz to nejde…

                    0 0
                  • Janouch  

                    to je samozrejme skoda ze nejde jezdit po tankdromech pac by meli trochu uslechtilejsi vyznam a mozna by to snizilo pocet motorkaru v lesich … stejne tak je nesmyls dat zakaz vjezdu na lavku po cely tyden kdyz ve vsedni dny tam neni provoz a jizda nikoho neohrozuje … ale stou jizdou motorek po lese nemuzu zasadne souhlasit

                    0 0
          • Pebe  

            a když se podíváš na pes-forum, tak tam najdeš jak jsou ti cyklisti hajzli oprsklí, že v Troje jezdí přes zákaz a přitom v dalším vlákně se pochválí jak pěkně pouští pejsky bez košíku z vodítka ;-)

            mě jsou třeba i motorkáři a čtyřkolkáři v lese jedno, pokud se k ostatním chovají ohleduplně…

            0 0
            • rf  

              Pes na vodítku (speciálně na tom vytahovacím) to je velké téma, speciálně třeba na cyklostezce! Není nic lepšího! Jsem velkým fanouškem! A myslím, že i bruslaři je mají moc rádi :-))))

              0 0
            • assassin  

              hehe ja mam psa, motorku, kolo i auto .. to pak mam v tech forech trosku zmatek… nevim na koho mam vlastne nadavat:)

              0 0
              • assassin  

                na politiku vlastne, politik nejsem:)

                0 0
              • Pebe  

                cheche, já má jenom kola, ale jsem tolerantní, kdyby byli všichni tak hodní a tolerantní jako jsem já, tak to byl tady pěkný národ, plný blbců ;-)

                0 0
          • Janouch  

            ano na motorce v lese nemas co delat… ale na lavce v Troji je na kazdem z nas bikeu jak se rozhodne jestli bude tlacit a nebo pojede a pak zaplati … osobne tam nesesedam ale riskuju ze me nekdo serve nebo ze zaplatim pokutu a pokud jedu tak jedu rychlosti chuze cca 5km/h a vim ze kdyz me chytnou stejne budu platit protoze na kole sedim ,ale pokud jezdi nekdo v lese pres zakaz na motorce a jeste ohrozuje ostatni to neni jen na pokutu ale na zabaveni stroje !!!!!!

            0 0
            • Krys  

              Takže, keď je motorkár ochotný, v prípade, že ho chytia, zaplatiť pokutu, tak môže do lesa. :))

              0 0
              • Janouch  

                chtel jsem tim naznacit ze se to neda srovnavat motorka je v lese zakazana myslim z logickych duvodu  kdezto zakaz jizdy  po lavce v troji uz svoji logiku trochu ztraci melo by tam bejt omezeni jizdy treba o vikendech ale pres tyden je to nesmyl ale musim to respektovat pokud ne budu platit zajimal by me pomer chycenych motorkaru v lese o proti pokutovanym cyklistum za jizdu v mistech kde je maji vest …

                0 0
                • kesu  

                  hlavne tahat motorku do lesa je taky o nejakym pristupu k tomu,ze by les mela bejt urcita oaza klidu a take misto pro rekreaci. Proste nic motorovyho co zrovna neni potrebny k udrzbe nema v lese co delat,aspon teda podle myho.A to nemluvim o kdejakym debilovi kterej si koupi 4kolku a vyrazi s ni do sumavskejch lesu lecit si komplexy.S timhle fakt nesouhlasim.Nejde o to jestli tam ta motorka uc´dela nakou skodu nebo ne ale o to,ze by si asi nase civilizace mela nastavit urcity mantinely a tohle je podle meho jeden z nich.

                  0 0
                  • Janouch  

                    jo jo je  videt ze studujes VS mam z tebe radost chlapce :)))))

                    0 0
                • Krys  

                  Nenapadlo ťa, že na tom moste sa nemá jazdiť z nejakého iného dôvodu? Napr. stabilita lávky, povrch alebo čokoľvek iné. Okrem toho, cez týždeň by bola jazda na tej lávke povolená len do prvého konfliktu s chodcom.

                  0 0
                  • kesu  

                    ne tam je to fakt jen z duvodu bezpecnosti chodcu.Z pohledu statiky mostu nema smysl vubec resit rozdily v zatizeni od chodce a od cyklisty.

                    Na ty lavce jde o ot,ze je uzka,ma nizky zabradli a tudis je z pohledu vyuziti jako cyklostezky nedostatecna

                    0 0
                    • Krys  

                      Jasne. Mal to byť len príklad.

                      To nízke zábradlie je inak celkom dostatočný dôvod vyžadovať vedenie bicykla. Aj počas pracovného týždňa.

                      0 0
                      • MaPa  

                        Nízké zábradlí tak maximálně dostatečný důvod k DOPORUČENÍ kolo vést, rozhodně ne k plošnému zákazu.

                        Mám pocit že už jsem to jednou radnici psal, ale ono bohužel v dnešních dnech platí kvůli pár blbcům presunkce viny, rozhodně je to z pohledu zřizovatele pohodlnější, takže je tam zákaz. Asi neuhlídali jeden vjezd, ale dřív ta tabule byla až na mostním závěru, teď jí posunuli dál, takže ten nájezd od Zoo je skutečně bez omezení.

                        0 0
                        • Honza729  

                          Tam jde spis o to, ze lavka uzka.

                          Jo a presunkce se spravne pise presumpce :)

                          0 0
                          • MaPa  

                            Dík, pokusím si to zapamatovat :-)

                            Ať už je tam důvod jakejkoli, rozhodně to jde řešit funkčněji ;-). Bohužel to vždy ale skončí na té slušnosti všech zúčastněných.

                            0 0
                  • Janouch  

                    jinej duvod nez bezpecnost provozu neni ..... sohlasim ze kdyz je tam lidi hromada hlave o vikendech tak se vyplati slizt z kola pac jet krokem je nuda a jeste za to plati pokutu je blbost … konflikt s chodcom muzes mit i na klasicky kombinovany stezce kde zakaz jizdy neni je to o pristupu obou skupin .. bej tam ja mistni zkusim vybehat povoleni vjezdu alespon na pracovni tyden

                    0 0
          • pepino  

            Moje řeč. Já se chovam v lese v CHKO s Hummerem slušně, což je na stejné úrovni, jako když cyklista jede krokem po chodníku. Což se také nesmí.

            0 0
    • Pebe  

      jezdim pomalu a opatrně v obou směrech, občas tam potkám i policisty na koních, tak si z toho takovou hlavu nedělám.....

      0 0
    • Stingray  

      na tomhle mostku mám „veselou“ historku z natáčení. Je to tak tři roky co si to frčim z Troje, most byl prázdnej tak jsem jel normálně, objíždím zpomalovací betonek a najednou mi mizí přední kolo a já kloužu po asfaltu na betonový zábradlí. Nějakej kamarád cyklistů tam vylil fritovací olej a asi se z povzdálí moc dobře bavil… odnesla to prasklá pila a poškrábaný rám, mě se nic naštěstí nestalo.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • rf  

      Ohledně pokuty, asi bych se jim snažil vysvětlit, že ve směru, ve kterém jsem vjížděl na lávku žádná značka přikazující vést kolo není, a tudíž nejsem ochoten zaplatit pokutu. Zároveň bych byl ochoten strážníkum dokázat, že mám pravdu. Doufám, že jsou to rozumní lidé, tak jako já, když jezdím po lávce obezřetně.

      Na druhou stranu bruslaři, dle mého, představují minimálně stejné riziko jako cyklisté, nemluvě o tom, že já jsem si celkem jist, že jsem schopen celkem rychle reagovat, či dokonce velice rychle zastavit. A kolik z vás, bruslaři, tohle může říct taky? Navíc já mám brzdy, a to kotoučové!

      0 0
    • Adoch  

      Po lávce jezdim. Čim rychlejc, tim to víc skočí.

      Tlačení je děsná potupa. I kdyby to tam bylo narvaný jak na Václaváku, tak pojedu – budu aspoň zabírat míň místa.

      0 0
    • Barak  

      pomalu, ale jezdim vždy. policajty jsem tam ještě neviděl.

      0 0
    • tmax  

      Nebol som na tej lávke, no nie je to náhodou tak, že zo smerov, kde tabuľa o zákaze naozaj je, prichádzajú cyklotrasy, kdežto z 3. smeru žiadna cyklotrasa nie je? Tým by sa to čiastočne vysvetlilo. alebo tú 3. jednoducho niekto odstránil (ako už bolo spomenuté).

      0 0
      • Janouch  

        tu znacku nekdo ukradl pac ho asi srala :))) a ostanim se to hodi  stejnej problem resim pri prujedu po stezce vysehradskym tunelem tam uz taky cajti vybirali ale tam je znacka z obou stran ..... tady bych rek ze je slejzani na miste

        0 0
        • padlos  

          Jo jo tam je to blby, ale kdyz kolo vedes tak uz se tam nikdo dalsi nevejde. Takze taky jezdim.

          0 0
    • Dzin_CZ  

      Taky tu lávku vždycky jedu, jakkoli je na ní plno. To znamená, někdy krokem, někdy normálně. Ale policajty jsem tam ještě neviděl a na koni vůbec ne, jen o kus dál ve Stromovce.

      Tato témata jsou vždycky jen o dobré vůli lidí spolu vyjít nebo neochotě se trošku omezit.

      Zkuste mi ale odpovědět na malou úvahu k jakému pohledu se více kloníte. :) Zda k naprostému a přesnému dodržování platných pravidel, přestože samosebou někdy přinášejí i absurdní situace, nebo k volnějšímu přístupu řekněme „ve smyslu“ zákona. Ve smyslu zákona mám na mysli třeba onen zákaz přejezdu přes lávku, jehož smysl je řekněme neohrožování chodců cyklistou z důvodu úzké lávky. A v okamžiku prázdné lávky tudíž pozbývá smyslu. Slabinou tohoto volného přístupu je pak libovůle občana posuzujícího, co je smysl zákona a co nikoli. Jakému přístupu se více blížíte?

      0 0
      • rf  

        Myslím, že každý má nějaký zákon v sobě a teď jde jen o to, jak moc se ten psaný zákon liší od toho osobního.

        Ale mám i jiný příklad: Na druhé straně Vltavy (Podbaba) je na chodníku vyznačen (červeně) pruh pro cyklisty (a je označen i značkou). Téměř žádní chodci tentu pruh nerespektují, když zvoním tak uskakují, díví se, nebo se dokonce rozčilují, co jsem si to dovolil. V Německu např. po  takovýchto pruzích cyklisti jezdí i hodně rychle a chodce vůbec nenapadne tam vstupovat!

        Na druhou stranu je i nemálo cyklistů, kteří místo aby jeli po bezpečné stezce hned vedle, jedou po docela nebezpečné silnici.

        Právní vědomí by bylo potřeba zvýšit (ale to chce čas), aby většině z nás bylo lépe.

        0 0
        • Fenous  

          No ta cyklostezka v Podbabsky je kapitola sama pro sebe, zvlast v mistech, kde jsou autobusovy zastavky je to adrenalin.

          0 0
        • Dzin_CZ  

          Právní povědomí by se skutečně mělo více rozšířit, ale nemyslím si, že by se to mělo udělat. Tedy udělat a hotovo. Mělo by se na tom pracovat pořád a všude. A hlavně nepolevit :)

          0 0
          • karliner  

            Rozšíření právního povědomí je sice potřebné, obávám se ale, že úzce souvisí se stavem PČR a obecních policíí, když PČR by spíše než „Pomáhat a chránit“ měla mít na svých autech „Pokutovat a prudit“ a nejlepší věc, co by obecní policie mohli v současné době udělat je rozpustit sama sebe…

            0 0
            • Dzin_CZ  

              no jo, ani tady to my občané nesmíme vzdát … teď sice říkáme, že jsou na rozpuštění, ale nějak si ani nechci představovat situaci, kdyby se to opravdu stalo … to by byl teprve bordel.

              0 0
              • amoleta  

                Ja myslim, ze kdyby se rozpustili, tak by tady bylo snad i mene zlocinu-hl. toho organizovaneho­.A hl. by to byl duvod pro vytvoreni nove policie.Takze pokud by tam bylo slusne vedeni, treba by to bylo lepsi nez ten pruser ted.A o mestskych snad snad ani nemluvit.IQ tykve, neschopnost, nezkusenost a hl.:dej blbovi funkci…

                0 0
                • Dzin_CZ  

                  No, já s Tebou souhlasím, ale ještě víc, než dnešního stavu policie, bych se bál jejího rozpuštění a zavedení třeba různých domobran, Lidových milicí a podobných zvěrstev. Preferuji systémová řešení v rámci demokracie. Takže remormovat, reformovat a zase reformovat. :)

                  0 0
            • C-ampari  

              Mně se víc líbí varianta „BUZEROVAT A TRESTAT“ :-D

              0 0
              • karliner  

                Ano, viděl bych to asi takto – dopravní tam bude mít „Pokutovat a prudit“, kdežto pořádková „Buzerovat a trestat“

                0 0
                • amoleta  

                  Paaani, jako by mi to z pusy vypadlo.Policajtum rikam buzeranti-od slova buzerovat.Nejsem homofob)).Misto aby sli lidem prikladem, akorat jim kazi naladu.Viz toho kdo jede 200 se ani nesnazi chitit, zato si pekne posmaknou na nejake chudere, co zapomnela rozsvitit svetla a nebo NEDEJBOZE!!!!!! NEMA LEKARNICKU!!!!!!!!!!­!!!!!!!!!!Jojo­.V USA maji sice cajty tvrde, ale nikdy Vas nezastavi bez toho, aby jsi uz neco udelal-nebuzeruji.Naopak, kdyz sem praskla na dalnici kolo, zastavili 2 hlidky, odepli pasky s pistolkama a s usmevem mi nasazovali rezervu.Byla zrezla, neslo to, tak zavolali servisaka.Ten mi to zdarma vymenil, pote mi poilcajti podekovali za spolupraci a odjeli.Nejni to vyjimka, nybrz pravidlo.U nas by me ti idioti zrejme jeste pokutovali za zavazeni na dalnici.

                  0 0
                  • MaPa  

                    Je to o lidech. I tady se to mění, protože prostě k policii začínaj chodit lidi který to baví dělat. Já třeba za poslední dva roky nemám s policajtama žádnou špatnou zkušenost, naopak.

                    0 0
                    • karliner  

                      Trochu mám strach z lidí, co v našich podmínkách „baví dělat“ policajta…

                      Kromě narušených jednotlivců, kteří k životu potřebují mít pocit, že mohou ovládat jiné, je drtivá většina nových policajtů motivována k práci u policie (jak státní, tak obecní) nadstandardními podmínkami (byty, platy, definitiva, výslužné) a neschopností stejně kvalitně se uplatnit v jiném oboru, než touhou „pomáhat a chránit“.

                      Mluvím o uniformovaných složkách.

                      0 0
                      • MaPa  

                        Ty víš jak jsem to myslel… Mě taky baví dělat statiku a doufám že ze mne investoři nemaj strach :-)

                        Policistu kterej svojí práci dělá dobře poznáš hned a i to heslo na něj sedí.

                        0 0
                    • mr.antik  

                      Já myslim, že lidi jsou naštvaný na policajty z principu nebo z dřívějších špatných zkušeností. Prostě když má někdo uniformu tak je blbec a dělá všechno jen aby všechny štval. Já osobně jsem nikdy policajta blbce nepotkal a vždycky bylo všechno v klidu.

                      Například dost podobná situace – holky kouřili na zastávce, v podstatě to nikomu nevadilo ani nevim jestli tam jsou cedule. Obě dostaly pokutu, byla to svým způsobem buzerace (určitě z pohledu kuřáka), nejspíš to hlídali kamerama, ale jak jinak to chcete řešit?

                      Dopravní začka může bejt nesmyslná, ale nevim, proč neřešíte důvod té značky když vám tak vadí? Kdo z vás psal na patříčná místa? Když se tam ozve třeba pět lidí, tak se třeba něco stane. Ale českej pepík radši zanadává radši v hospodě, řekne jak jsou všichni blbý a je spokojenej.

                      Podobné značky vznikly, protože se tam nejspíš stala nějaká nehoda nebo více nehod nebo prostě jen nějací chodci nebo důchodci psali stížnosti. Nevěřim, že tam dali značku jen tak schválně, aby za keřem vybírali pokuty.

                      0 0
                      • zdenek  

                        Jen pro úplnost: na zastávkách je zakázáno kouření všeobecně. Nemusí tam být cedule.

                        0 0
                      • C-ampari  

                        S policajtama jsem zatím taky žádný problém neměl, ale štve mne, že místo aby měřili rychlost u školy, tak chytaji na tom nejpřehlednějšim a nejrovnějším useku co najdou. A pod.

                        Jinak se vrať na zem.

                        Pokud by jsi se už pokoušel něco řešit s dopravní odborem Prahy 8 nikdy by jsi něco podobneho nenapsal. V praze jseou lide od toho, aby platili daně a ne, aby vznášeli nějáké námitky či připomínky. Prostě jsi ignorován. Přinejlepším to prostě nejde.

                         
                        0 0
                        • mr.antik  

                          Praha je pouze průmyslová a office zóna česka, tu bych neřešil :-))

                          0 0
    • lodyh  

      Jezdím tamtudy do práce, pokud tam nevidím poldy, jedu vždycky.

      Historka asi měsíc stará – najíždím ze strany Stromovky, na prvním hupu potkávám v protisměru tlačícího cyklistu. Říkám si, to jě nějakej lůzr nebo co. Koukal na mě divně (pak mi došlo že to byl takovej úšklebek:-)), ale neřešil sem to. Vyjel sem na druhej hup a koukám že ke konci stojí polda a kouká do vody. No slez sem, co ho budu provokovat, že jo.  Prošel sem kolem něj, ani se neotočil a já koukám že od zoo najíždí nějakej bajker na celopéru. Posměšně si mě přeměřil, co sem to za lůzra a zaměřil zrak dál. No viděl co viděl, seskočil a šel. Když sme se míjeli, jen sme protočili oči v sloup a začali sme se smát:-) Měl sem dobrou náladu ještě notnou chvíli po tom:-)

      0 0
      • Vhalasta  

        Že na tebe ten první neblikl. Asi měl strach, aby za to nedostal pokutu. :)

        0 0
    • Sodík  

      Jasně že jo – na tom zlomu se dá krásně skočit :)

      0 0
    • pajan  

      Já jsem se na to dneska zeměřil a značka „Cyklisto veď kolo“ tam sice není, ale je tam značka „Pěší zona“ a jak je známo, po pěší zoně se nesmí jezdit… Takže takhle je to řešený… Pokud se s tou platností mýlim tak mě pls opravte.. ;-)

      0 0
      • rf  

        Musím, ač nerad, přiznat, ža máš asi pravdu. Pokud pod značkou není vyjímka, cyklisté po pěší zóně jezdit nesmí.

        Tímto tedy upozorňuji všechny, kteří po lávce jezdí (a není jich málo – viz. anketa), že s ohledem na dopravní značení, je jízda po lávce zakázána.

        Tak je to na nás…jak se s tím popasujeme:-)))

        Ale na in-line bruslaře zákon nepamatuje…

        0 0
        • pajan  

          Tak se to vyřešilo :-D

          Ale i nadále budu jezdit… Budu spoléhat na protijedoucí cyklisty bo na osud :D:D:D

          0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • BB  

      Jezdím denně do práce a z práce, dnes jsme tam měli s klukama sraz v deset na straně ZOO. Tak lávka se vždy dost houpala, říkal jsem si, že tam musí mít nějakou perfektní dynamickou technologii a neměli. Možná to teď hodí na hrb cyklistům, protože tam byla značka cyklisto slez z kola a my na to kašlali a jezdili. To jsme asi neměli :-(

      0 0
      • Petr L2  

        Možná spíš běžci v houfu nerozhodili krok a tak jí rozhoupali :-)

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Elwing  

      Je mi z toho dost smutno. Často jsem tam jezdila, běhala, chodila na procházky s kočárkem, Praze 7 bude hodně chybět. Dnes jsme se tam šli hned podívat, zkolabovalo to slušně.

      0 0
      • BB  

        mě taky, byl to kus mého každodenního života, spousta hádek s debilními chodci, které jsem opatrně objížděl a oni na mě řvali že neumím číst dopravní značky, dobrovolná pokuta v sedm ráno v zimě za tmy, byl jsem na tom mostě sám a ty měšťáky viděl zdálky a klidně to mohl otočit, ale chtěl jsem se jich zeptat, zda je jejich práce fakt baví. Ale vždy jsem si říkal, který ******* tu lávku navrhnul o metr užší, než by měla být, tak třeba ta nová už bude mít oddělený pruh pro chodce a cyklisty.

        0 0
        • kesu  

          Osobně bych si vsadil, že tuhle už nenaleští (…), vznikne požadavek na průjezd složek záchranného systému, architektonická studie, projednáni s veřejností (aby starosta P7 nahonil levný body), územko, stavebko a dost bych se divil, kdyby tam byla nová dřív než za 4 roky. Nebo to taky může trvat jako lávka do Karlína přes Štvanici, lávka na Libeňskou kosu, lávka z Císařského ostrova do ZOO, most ze Šáreckýho údalí do Troje nebo velmi oblíbený most Dvorce..

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
        • Petr L2  

          ten ******* co jí projektoval je profesor Jiří Stráský, u nás asi jeden z nejkompeten­tnějších lidí na projektování mostů, byla to lávka pro pěší a i tak se na ní auto vešlo, takže to není o stavu hlavy projektanta, ale o zadání a době vzniku..

          0 0
          • BB  

            No, říká se, že i mistr tesař se někdy utne. Jestli vyprojektuje lávku a zavěsí jí na předpjatá ocelová lana, ke kterým se dostane vlhkost, tak mohl spočítat, kdy ta lana proreznou a do toho betonu tohle datum vytesat s varováním, kdy končí životnost lávky se vzkazem, že poté je vstup na vlastní nebezpečí, když je to ten profesor.

            0 0
            • postman79  

              Paneláky se v 60. letech stavily s předpokládanou životností 30 let. Takže většina jejich obyvatel v nich žije taky na vlastní nebezpečí.

              Tím nechci vyvracet závažnost včerejšího neštěstí. Je smutné a zarážející proč nikdo tomu nedokázal předejít, když, jak tvrdí, byla lávka pod neustálou kontrolou měřících přístrojů. Jak jsem pochopil, v roce 2011 ji životnost předpovězena byla, oprava zrezlých nosných lan neproběhla, tak snad nebude těžké najít hňupa, který když už nezajistil lávku novou, ji alespoň neuzavřel.

              0 0
              • jannk  

                Jak jsem pochopil, tak teorie byla, ze i kdyby prdla nosna lana, takze lavka jeste vydrzi na tech vodicich po kterych ji navlekali … coz zni logicky, ale nejak jim to nevyslo …

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
              • xtonda  

                Podle tohohle názoru ty měření byly k ničemu https://zpravy.idnes.cz/…/domaci.aspx?…

                Taky je nepochopitelný, že se nová lávka nezačala připravovat už v okamžiku, kdy bylo zjištěno, že její stav je takový, že vyžaduje nepřetržitý monitoring.

                0 0
                • atty  

                  To je jasný – nikdo nechce investovat peníze (stát, městský či obecní čtvrti…) dokud něco jakž takž funguje. Myslím, že je u nás lávek a mostů, které jsou v podobném stavu a mohou spadnout od 0 do 10 let nepočítaně. Řešit se to bude, až to zase někde spadne.

                  Teď se bude hledat viník a TSK si to bude pinkat s magistrátem a Prahou 7, případně se najde ten, kdo dělal poslední revizi a tomu se to hodí na hrb – nikdo otevřeně neřekne – všichni o tom věděli, nikdo si ale nechtěl vzít na hrb, že to zavřeme, protože je to hodně v havarijním stavu (to by bylo proti „voličstvu“, že jim zavřeli „bezdůvodně“ lávku).

                  0 0
                  • Barak  

                    Bych si uplne nemyslel, ze jsme v bananystanu a nekdo se bal rozhodnout o zavreni lavky. Spis nebyly pri kontrolach pouzity spravne postupy, jak naznacoval jeden z clanku na tohle tema. Dohledat, kdo nese na tomhle pochybeni vinu by nemelo byt tak tezke.

                    0 0
                    • atty  

                      U těch mostů a lávek (a vcelku i u jiných staveb), bych si nebyl tak jist, že je to „špatnou“ kontrolou – spíš právě o tom, že leckdy je jediným řešením to zbourat, či hodně nákladně a dlouhodobě to opravovat. Nevím, kolik procent staveb podobného rázu je tu dávno přes dobu plánovaného využití (a tedy spočítané funkčnosti), ale podle mne docela hodně. Jenže fungujou, tak se využívaj. A jelikož vystavit nový most je obvykle na více let a ještě to stojí ranec, každá samospráva volená na nějaké období s tím moc společného mít nechce – most bude dodělanej až mimo jejich volební období, je to bude stát hodně peněz z rozpočtu a lidi je budou v době stavby spíše nesnášet, protože jim zavřeli původní – do té doby funkční stavbu.A ti statici a kontrolóři – za prvé asi nejsou tak hloupý a netrpí šlendriánem, ale spíše jsou prostě místa, do kterých opravdu „nevidí! a pokud je něco xy let za plánovanou životností, těžko říct, kdy to "lehne“.

                      K tomu si asi rozhodnutí „zavřít“ podobnou aglomeraci na základě možného podezření nikdo prostě nechce vzít na svůj hrb, jelikož by ho pak ostatní křižovali.

                      0 0
                      • Barak  

                        Shodou okolností jeden muj kamarad statik je a mas pravdu, ze by si rozhodne nevzal na triko neco odflaknout nebo zfusovat, protoze to hrozi kriminalem. Tim spis by mu nedelalo problem neco proste docasne zavrit.

                        Otazka je, jestli se u bezne udrzby statik vubec vyskytuje. Treba to delaji jen stavari. Tenhle obor jde uplne mimo me, takze si netroufam nic tvrdit jen na zaklade selskeho rozumu nebo nejakch domnenek. Ale tenhle nazor asi nemusi byt uplne mimo:

                        https://zpravy.idnes.cz/redir.aspx?…

                        0 0
                        • atty  

                          Těžko říct, kde je pravda – ono teď „po boji“ se bude každej zúčastněnej tvářit, že buď na to upozorňoval a nikdo ho nechtěl slyšet, nebo naopak o ničem vůbec neví, jak je to vůbec možné.

                          Stavebnictví jde taky hodně mimo mne, ale myslím si, že statik nemá problém okamžitě zavřít nějakou stavbu, kde to zavření udělà problém jen „pár“ lidem, u stavby, jako je hodně frekventovaná lávka v Tróji to už může být „politika“ a posuzující statik/stavební inženýr by mohl dostat instrukci, že pokud to uzavře, tak ať do práce druhej den už nechodí. Je to sice jeho odpovědnost, když se pak něco přihodí, ale to rozhodnutí může být těžké. Prostě může spoléhat na to, źe stav je opravdu na 0 – 10 let funčnosti, tak že to ještě do další kontroly vydrží.

                          A protože tomu nerozumím, nemohu zhodnotit, zda by použití nějaké jiné/lepší techniky nebo technologie zjistilo k reálnému stavu „vnitřností“ něco více nebo jinak – jak opakuji – po boji každej generál a každej hned ví, co se mělo a nemělo atd.

                          0 0
                          • tromboonen  

                            Problém bude myslím v nějakém špatně provedeném nebo blbě udržovaném detailu… nějaký místo, které dovolí průnik vody, vlhkosti atd. k předpjatým lanům… předpokládám, že pan profesor to vymyslel dobře a snažil se na to během stavby dohlídnout, snad se mu to i povedlo… ale pak přišly roky neúdržby, kdoví, jestli během poslewdních let to vůbec dělali lidi, kteří znali detailní požadavky/pro­blematický místa, nebo k tomu prostě přistupovali jako k obecné konstrukci.

                            Taky neznám detaily, ale u předpjatých konstrukcí bejvá možnost lana vyměnit, nehledě na to, že se daj udělat tak, aby to prostě nerezlo (lana v pouzdrech vyplněných vodostavebním betonem atd., ale předpokládám, že v osmdesátkách se s tím tak nesrali..)

                            0 0
                          • postman79  

                            Pokud bylo posuzujícímu statikovi vyhrožováno vyhazovem, tak je na tom naše společnost hodně špatně. Doufám, že je to jen tak, že si to myslíš.

                            0 0
                            • Barak  

                              Kazdy statik si je vedom, ze kdyz na něco da razitko, pripadny problem jde za nim. Na hmotnou skodu je asi pojisteny, ale pri smrti lidi nebo tezkych zraneni jde o kriminal. Takze pochybuju, ze by se nekdo nechal nejak zastrasit, zvlast, kdyz statici o praci moc nouzi nemaji, pokud vim. A buhvi, jestli si spravce zrovna tyhle sluzby nenecha dodavat externe.

                              0 0
                            • atty  

                              Jasně, přímo takto jsem to asi blbě napsal, ale všichni víme, jak to u důležitých projektů, staveb a vůbec věcí funguje – zvlášt, pokud se to dělá formou subdodávky – tahle firma nám to neoštempluje, protože s tím má nějaký problém, najmeme jinou, přidáme více peněz na fakturu a tak nějak jim politicky vysvětlíme, že je to potřeba schválit a že za to mohou očekávat brzo další zakázky. Spíše takto to asi probíhá.

                              Že by někdo vyhrožoval konkrétnímu statikovi, že něco musí nebo nesmí – to asi fakt ne. Ale dokážu si představit, že na určité rozhodnutí je vyvíjen nějaký „společenský“ tlak a nechat funkční docela frekventovanou lávku, kde denně projde hodně lidí – bude asi jedna z těchto jmenovaných.

                              0 0
                  • Le Corbusier  

                    To si vážně myslíš že je takových orhožených staveb „nepočítaně“ ? Že si nějaký statik vezme na triko revizi takovéto stavby s vědomím, že hrozí zřícení? Nebo dokonce, že o jejich havarijním stavu vědí nějací politici? Seš normální?

                    Věř tomu, že každý kdo by to tušil by ten most raději zavřel než si šel sednout do kriminálu.

                    0 0
                    • atty  

                      Ano, že je staveb v hodně havarijním stavu opravdu hodně, to si opravdu myslím. Že si statik vezme na triko stavbu, kde hrozí reálné (podle zkoumání, měření a dalších příslušných postupů) riziko zborcení, to si nemyslím (ta odpovědnost osoby/firmy, co to schálí je pak jednoznačná).

                      Jenže je problém u objektů, které jsou ve stavu, kdy jejich morální a předpokládaná životnost už dávno vypršela, nicméně jsou stále funkční a je nutnost je používat a reálně do jejich skutečného stavu nikdo moc nevidí a nejsou ani peníze a ani vůle je nějak detailně a podrobně zkoumat. Konkrétně u mostů v ČR dost lidí z oboru, kteří do toho trochu vidí, tak dost často upozorňují, že mosty jsou u nás ve většině případů „časovaná bomba“, jen se neví, na jak dlouho jsou roznětky u konkrétních staveb nastavené…

                      Rád se nechám opravit, jak jsou všechny stavby u nás v pořádku…

                      0 0
                      • Barak  

                        Problem mozna je, ze jsi lajk. Stejne jako ja a vetsina z nas tady. Takze když ctes v povrchnim novinovem clanku hodnoceni, ze mnoho mostu a jinych staveb je ve spatnem stavu a o casovanych bombach, muze te mozna napadnout, ze to muze kdykoliv spadnout. Ve skutecnosti to spíš bude znamenat, ze ty stavby vyzaduji castejsi kontrolu a v brzke dobe opravu jinak by mohlo dojit az k jejich preventivnimu uzavreni.

                        0 0
                        • atty  

                          Laik jsem úplnej, to jo. Mediálně zkreslenejm informacím věřím pramálo, respektive se vždy snažím najít více pramenů a zdrojů a vidět věc z více úhlů pohledu. Mám ale taky kamarády z řad stavebníků, co mi něco v tom smyslu, co jsem psal výše naznačují.

                          Budu jedině rád, pokud nemám pravdu a většina staveb je v pořádku a ještě dlouho funkční vydržej. Bohužel trochu vidím do státní zprávy a to mi dost napovídá, že toho je hodně v nepořádku a „udržování“ doposud funkčních staveb je dost na poslední koleji – je to nevděčné v tom, že to stojí spoustu peněz, v podstatě to není nijak vidět (když to do té doby funguje) a dělat větší a nákladnější opravy, úpravy a nové stavby, je pro spoustu lidí zajímavé, jen ve chvíli, kdy zakázku dostane ten „správný“ subjekt a sveze se s tím nějaká provize pro fůru zúčastněných…

                          0 0
                          • Barak  

                            Rekl bych, ze lidem, kteri na strane statu resi verejne zakazky, je jedno jestli je to nova stavba, oprava nebo rekonstrukce. Kape jim z toho tak jako tak.:)

                            0 0
                            • atty  

                              To jo, jenže dnešní systém výběrových řízení a proces schvalování větších projektů je nastaven tak, že to pro „zúčasněné“ nemusí bejt nijak moc zajímavé (zvlášť třeba u podobných oprav a úprav konkrétní „malé“ stavby – cena je stlačena relativně na minimum nákladů, projekt je jednodušší a vcelku se vidí, jaké náklady tam budou a jakou cenu tedy lze vysoutěžit) a tak se tím pádem do toho nikdo moc nehrne – není to prostě zajímavé.

                              Jo takhle přistavět dalších 20 km dálnice na ještě nevykoupených pozemcích, na „neznámém“ podloží, kde může teoretická cena být od X set miliónů, po XY miliard – tam se bude někdo snažit asi více (je to méně průhledné, napakují se tam desítky či stovky subjektů a je to práce na XY let).

                              0 0
                              •  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                0 0
                              •  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                0 0
                              • Barak  

                                Vzhledem k tomu ze limit pro zakazky maleho rozsahu je u zakazek maleho rozsahu 6 mil., staci delat to, co kazdou chvíli probehne v novinach a TV. Nekolik firem za provizi udela krovi s vysponovanou cenou a nekdo to s nejnizsi, ale porad velmi dobrou cenou schrabne. Rozda provize a vsichni jsou spokojeni. A kolik takovych zakazek v CR je? Mraky.

                                0 0
                    • Petr L2  

                      Ty si nepamatuješ, v jakém stavu byly ty mosty na D1, které se aktuálně postupně bourají a staví nové? Všechny do jednoho byly v havarijním stavu a to dost dlouho…

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
      • šimlos  

        V poledne jsem si jí ještě přejel (přešel) naposledy. Při zpáteční cestě jsem ze Stromovky viděl sanitky i vrtulník ale myslel jsem, že jde o nějakou nehodu, že ta lávka spadla, to mi teda nenapadlo..

        0 0
    • romanek1  

      Jel jsem tam asi 5 minut než to žuchlo…

      0 0
    • Pavel  

      Chyba lávky.

      0 0
    • Finidi  

      Mám takový pocit, že někdo hledal tu správnou resonanční frekvenci té lávky… a našel … resonující most

      0 0
    • Val  

      Klika, ze to nespadlo v lete. Vzdycky spousta lidi, obcas si holky povesily ze shora popruhy a visely na tom… To by byl masakr :(

      0 0
    • Pavel  

      Máchale, spadlo ti to. Asi vítr.

      0 0
    • jannk  

      Takze Dolinek uz nasel vinika: muzou za to cyklisti, kteri pres lavku jezdili i kdyz se tam mohlo jenom chodit, takze lavku nadmerne zatezovali (v podstate tohle ted rekl na tiskove konferenci).

      0 0
      • krabica  

        Nebuď vztahovačný, taky vyjmenoval skůtrysty.

        0 0
        • jannk  

          jo ty taky zminil … coz me trochu prekvapilo, jezdim tam denne a zadneho jsem nevidel (coz neznamena, ze tam nejaci nejezdili)

          0 0
      • hawrda  

        Dolinek je blb.

        Počkal bych na zprávu z vyšetřování.

        Už při opravě v roce 2012 přibylo zhruba 80 kg betonu na metr lávky navíc.

        Dělníci tam vrtali nějaké kotvy přímo do mist,kde vedla nosná lana.

        TSK upozorňovaly na špatný stav mostu.

        A ten blb to svede na cyklisty?

        Učíme až se zveřejní najaka odborná zpravicka.

        0 0
        • Pavel  

          No a maj z toho zase pontonovej most! :-)

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • Pavel  

        No tak to aby romanek1 rozbil prasátko.. :)

        0 0
        • hawrda  

          Ještě dodám,já jsem dnes přejížděl Vltavu po lávce až v Rezi,a dobrý.

          Už dávám Konráda na Císařském ostrově u koní,ale objížďka to tedy byla:-).

          0 0
          • jannk  

            No jo, ale od lavky v Rezi je kousek na jih (proti proudu) docela masakr po vsechna kola krome MTB, tj to moc reseni neni. Navic musis u nadrazi po schodech dolu a kdyz je vice vody, tak jedes kousek doslova na hrane reky. Tohe reseni bude myslim i pro soucasne vedeni Prahy tezke obhajit :)

            0 0
      • -b-n-x-  

        Tak kdo jiný. Cyklisti a židé.

        0 0
        • MiKED  

          Pražská kavárna? Kalousek?

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • Finidi  

        Jestli tomu cypovi jde o to, že cyklouš má na kole větší provozní hmotnost než tradiční chodec, tak v tom případě za to mohou i matky a jejich kočárky s dětmi, kdy takový kočárek s dítětem a potřebnými proprietami bude vážit více než nějaký fatbike.

        … A nezapomněl bych zmínit majitele velkých psích plemen, ale také překrmených středních a vyžraných malých pejsků připomínající koule (ano občas i varlata).

        A když už jsme u toho, tak by pan Dolinek mohl vinu hodit i na životní styl pěších uživatelů lávky, kdy se nezdravě stravují a mají nadváhu… Ale i běžci mají máslo na hlavě…

        To je normální kkt!

        0 0
        • Val  

          Nedavno mel tenhle pan „Srostle oboci“ i se svym ynteligentnim vyrazem plakát na kazdem patniku. Chca nechca jsem si cestou v metru precet jeho volebni program… a jako… me by neprekvapilo i kdyby tvrdil, ze lavku shodila tlupa zdivocelych klokanu prchajich ze ZOO :)

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • -b-n-x-  

        Ok. Tak cyklisté asi ne. Ovšem co tak uživatelé e-biků? Já myslím že to za to určitě můžou. Určitě není náhoda, že to spadlo zrovna ve stejném roce, kdy se e-biky masově rozšiřují :-)

        0 0
      • tromboonen  

        Konečně důvod zakázat cyklisty v celé Praze!

        0 0
    • grafik  

      https://tinyurl.com/y84jgegq

      https://tinyurl.com/y6uvc82e

      Když se na tu lávku dívám, tak robustnost aby pohledala. A nebyla náhodou postavena provizorně na pár let? Nosná lana musela nést setsakra hmotnost, 1m podélně bych odhadoval bezmála na 400kg betonu.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • BB  

      Nevíte někdo, zda je cyklostezka na straně ZOO průjezdná. Potřebuji se zítra ráno dostat k novému mostu, tak nevím, zda to nějak úplně neuzavřeli. Kdyby to bylo uzavřené, tak bych to vzal přívozem.

      0 0
      • mr.ricardo  

        Prinejhorsim objedes zamek, ulice dolu podel zdi do Vodacke je prujezdna.

        0 0
      • jaja01  

        tak co, slo to nebo jsi musel kolem zamecku? diky

        0 0
        • BB  

          Ráno jsem vyměkl, vidím trochu sněhu a sedl do auta, tak sorry, čerstvou informaci nemám

          0 0
        • MiKED  

          Dá se tam projet v pohodě. Zavřený je jen vstup na lávku. Stačí jen vzít to nahoru po chodniku, který vedl k lávce, kousek podél zámecké zdi a posléze se sjedeš zpátky na stezku. Sto padesát metrů zajížďka.

          0 0
          • jaja01  

            diky za report, zitra prubnu, spolecne s prejezdem pres trojsky most

            0 0
            • BB  

              jo dnes jsem to jel, naprosto v pohodě, přes nový most po chodníku, pak okolo elektrárny furt po chodníku, pod železniční most a pak po parkovišti před halou. Celkem v pohodě, ráno vůbec žádní chodci, cestou zpět pár chodců a jeden cyklista proti. Ale na jaře, až zhoustne cykloprovoz, tak jsem zvědavý, jak se na ten chodník s chodci poskládáme.

              0 0
              • MiKED  

                Na biku se to dá od Trojského mostu k Výstavišti vzít i po silnici, v případě žiletky to s těmi kostkami úplně růžový není… Naštěstí kolem Pražské teplárenské moc lidí nechodí.

                0 0
              • jaja01  

                asi se radeji kousek vratim podel vody a pojedu stromovkou tak, jak jsem zvykly, po chodnikach se snazim nejezdit, neresit to, jak se na nich s chodci poskladam :-)

                0 0
                • BB  

                  návrat do stromovky je brutální zajížďka, to raději po silnici s auty jak píše MiKED. Nebo spíš bych to kolo těch 200–300 metrů vedl

                  0 0
                  • MiKED  

                    Jsi na kole, takže zajížďka snad až tak nevadí (stejně pořád najíždíme kilometry)… :) A cesta podél řeky po proudu a následné odbočení do Stromovky je fajn.

                    0 0
                  • jaja01  

                    naklikal jsem si tu brutalni objizdku v mapach.cz a zjistil, ze objetim padle lavky po trojskem moste a vracenim se zpet ke stromovce najedu navic 3km … myslim, ze s tim dokazu zit ;-)

                    0 0
                    • BB  

                      Já jezdím na Náměstí republiky, tedy přímo do centra a pokud se vykašlu na přejetí Vltavy a zůstanu na pravém břehu a vezmu to pořád po cyklostezce přes Libeň, tak to je taky přesně o 3 km delší než přes neexistující lávku a pro mě je to příjemnější, protože nemusím přes Hlávkův most. Takže kdybych volil o 3 km delší trasu, tak to budu jezdit přes tu Libeň.

                      0 0
      • Davidof  

        Dovolil bych si vmísit se do diskuse ohledně toho nátlaku na statiky.

        Jsem si skoro jistý, že pokud by inženýr, provádějící mostní prohlídku, napsal jednoznačně, že lávka se musí zavřít, tak by proti tomu správce nešel.

        Pokud by měl velké pochyby, tak by si patrně zadal oponentní posudek.

        Velkým problémem je, že skoro nikdy to není jasná rovnice – lávka unese tolik a tolik.

        Nikdy nemáte a nemůžete získat naprosto kompletní data o celé nosné konstrukci – v tomto konkrétním případě zejména proto, že předpínací lana (hlavní i montážní) byly skrytý a jediná cesta, jak se na ně podívat, by byly sondy.

        Ta kamera, jak zmínila pí Pošvářová nemusí vůbec projít, ty kanálky byly podle všeho částečně vyplněny atd.

        Myslím, že bylo řečeno tím chlapíkem z Pontexu, že po přepočtu s odečtením plochy zkorodovaných lan ta lávka ješrě pořád vycházela.

        Nemáme žádné informace o skutečné příčině pádu, ale pozoru-hodné je to, že lávka spadla prakticky bez užitného zatížení, které je 500 kg/m2 s bezp. souč. 1,35 a v tomto případě možná i s dynamickým součinitelem …

        No a zpátky k tomu zavírání – pokud nemáte dost pádných důvodů lávku zavřít, tak ji musíte popsat tou zmiňovanou stupnicí.

        Ve chvíli, kdy by ale závěr byl “zavřít lávku” , tak proti tomu nikdo nepůjde, takovou zodpovědnost žádný úředník na sebe nevezme. O tom jsem přesvědčený a v tomto případě mám i osobní velmi podobnou zkušenost :-)

        0 0
        • atty  

          Děkuji za objektivní názor (asi opravdu z oboru), takže od někoho, kdo tomu rozumí a má obecně více informací o tom, jak to asi probíhá).

          Problém je (podle mého laického názoru), že je asi relativně hodně staveb, které jsou ve stavu, který je nějak zdokumentován a popsán, vyhodnocením se zjistí, že dle „opotřebení“ a životnosti to je už skoro na hranici mezi projde/neprojde kontrolou, nicméně spočítat a přesně stanovit, zda to bude funkční ještě rok, nebo pět let asi nikdo moc nezvládne ani použitím všech dostupných metod, protože jsou třeba vnitřní lana v pouzdrech a jejich kompletní stav po celé délce se zjistit moc nedá nebo to prostě nejde reálně udělat/spočítat. Pak stačí někde ještě více oslabené místo a může to jít k zemi velmi rychle (jak se stalo).

          0 0
          • gerrard  

            Hlavne si k tomu pripocti, ze nikdo nevi co presne s lavkou udelala povoden, pri ktere byla pod vodou. To je asi ten nejvetsi problem co ji potkal.

            0 0
          • Davidof  

            Ano, tohle je přesný popis situace.

            Prostě u těch hodnocení stávajících konstrukcí je to složité zejména na straně získávání těch čísel na levé straně rovnice.

            Vůbec bych se nedivil, kdyby se nakonec zjistila nějaká skrytá vada. To je velmi častá příčina pádu konstrukcí. A tu lze objevit jen velkou náhodou, bohužel.

            Navíc tam byl ten celkem relevantní předpoklad, že nosná konstrukce je jištěna těmi napínacími lany …

            0 0
        • MaPa  

          Užitné zatížení má součinitel 1,5. Lávka určitě nebyla počítána jen staticky s dynamickým součinitelem.

          V tu chvíli mrzlo, konstrukce se snaží „zkrátit“, což u takto zavěšené konstrukce znamená, že taháš celou její váhu „nahoru“ – zkracuješ řetězovku.

          Nikdo rozumný (a divím se politickýmu výlevu Pošvářový) v tuhle chvíli nebude situaci vehementně komentovat, nejvíc o tom ví Pontex a rozhodně to nebude říkat novinářům, protože ti vlastně ve většině případů nevědí co píšou a mohlo by se to tak proti Pontexu otočit. Musíme počkat a číst pokud možno jen odborná periodika.

          0 0
          • Davidof  

            Užitné zatížení na mostech má součinitel 1,35 – viz ČSN EN 1990, ed.2, strana 57.

            Lávka byla počítána podle starší normy (ČSN 736201 Projektování mostních objektů), a také souhlasím, že v tomto případě byla dynamická analýza patrně provedena. Vzhledem k roku výstavby bych ale nepředpokládal žádné velké ekvilibristiky – určitě byly spočteny vlastní tvary kmitání a odezva na nějaké definované vynucené kmitání – skupina vandalů, dav lidí se stejným krokem atd.. Určitě byla hmotnost a tuhost lávky naladěna tak, aby byla co nejdále od frekvence lidského kroku.

            Ale ten výpočet nakonec podle mě stejně probíhal na bázi dynamického součinitele – tedy přes nějaký násobek statického zatížení.

            Jistě to ale nevím a ani nemyslím, že to je důležité. Chtěl jsem jen napsat, že v době pádu tam bylo méně než teoretická polovina návrhového zatížení. A to je významný fakt.

            0 0
        • obda  

          Já bych se chytil toho „s odečtením plochy zkorodovaných lan“. Víme (přesněji – ví vůbec někdo), kolik to bylo? O korozi se vědělo – viz „výrazné oslabení předpínacích lan s aktivním korozním procesem“ ze zprávy o stavu Pražských mostů z roku 2016. Na druhou stranu Pontex říká, že hlavní lana nezkontrolovali: „Nikdy nebyla kontrolovaná základní osnova lan. Otevření tohoto hlavního systému by znamenalo, že bychom to už nikdy nedokázali utěsnit tak, aby tam nezatékalo“. Zkoušky se prováděly jen statické a dynamické (v roce 2013), které zkorodovaná však lana neodhalí. Navíc lávka byla během povodní pod vodou.

          Nemůžu si pomoct, ale z těchto informací to vypadá, že při posuzování stavu lávky se věštilo z křišťálové koule. Vědělo se, že nějaká koroze tam je, ale netušilo se kolik a jak dlouho to vydrží. Závěr byl „ještě pár let jo“ – otázka, na základě čeho byl ten závěr učiněn?

          0 0
          • jecnak  

            Treba prozkoumaji prakticky do puntiku stejnou lavku v Nymburce.

            0 0
            • Davidof  

              O tom jsem přesvědčen :-)

              Vždycky, když se stane podobný *******, procházejí se obdobné konstrukce a zadávají se průzkumy.

              Dtto když napadne sníh a spadnou nějaké střechy. To se vždy manažeři probudí a správcové nemovitostí začnou volat :-)

              0 0
            • xtonda  

              Tahle taky vypadá podobně

              https://cs.wikipedia.org/…C4%9Bzdonice

              Má někdo znalost jak moc se podobá / liší?

              0 0
              • kandik psi zub  

                to bylo prvni co me napadlo, jezdim po ni velmi casto…

                Principielne to ze statickyho hlediska podle me musi byt totez. ..

                0 0
              • obda  

                V Brně máme tu úplně první lávku postavenou podle stejného systému: https://mapy.cz/s/2f8gF Zatím nespadla :)

                0 0
                • Chlebovnik  

                  A ještě po ní vede asi nejfrekventovanější brněnská cyklostezka. =D

                  0 0
                • pepek  

                  Tmavší pražáci nejspíš už dávno prodali ta lana do Kovošrotu – a gadžo se teď diví.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
          • Davidof  

            obda

            Bohužel nemáme zatím relevantní info, ale vsadil bych se, že rozhodování Pontexu o stavu lávky nebylo až tak náhodné jak píšeš.

            Určitě byl proveden odhad koroze – z odhalených míst + odhad na základě času, jak dlouho koroze působila a poté byl proveden normální přepočet konstrukce. Do únosnosti se zadala snížená plocha lan.

            Také si myslím, že spočetli (přírůstek) deformace od užitného zatížení pro projektovanou plochu lan a porovnali ji se změřenými čísly při zatěžovací zkoušce. A to jim dle dostupných informací vycházelo tak, že měli důvod se domnívat, že zatížení vzdoruje ta předpokládaná plocha lan.

            Kdyby byla ta lana výrazněji oslabená, tak by v nich vzniklo během zatěžovací zkoušky větší tahové napětí a více by se protáhla – takže lávka by klesla více. To se ale (podle všeho) nestalo.

            Protože lávka neměla omezenou nosnost (500 kg/m2) , tak myslím, že jim vycházelo, že zatížitelnost je v normě.

            Navíc – pořád počítali s tím, že nosný systém je vlastně duplicitní (ta montážní lana).

            0 0
            • atty  

              Třeba se princip dozvíme – předpokládám, že teď se v rámci vyšetřování bude v troskách dost dlouho někdo hrabat a může se tím pádem něco „abnormálního“ zjistit.

              0 0
              • Davidof  

                Jo, tohle podle mě nebude až tak těžký zjistit.

                Navíc je to poučení pro budoucí hodnocení a údržbu a vlastně i návrh podobného typu konstrukce

                Pokud se to dovím, zkusím dát vědět.

                0 0
            • obda  

              Díky za info. Možná rozhodování nebylo až tak náhodné, nicméně já stavím jen na oficiálních vyjádřeních v médiích/zprávách. Pokud tomu bylo jinak, tak to měli říct. „Nikdy nebyla zkontrolovaná základní osnova lan“ zní dost jinak. Otázka taky je, z čeho dohadovali stupeň koroze. Pokud ta odhalená místa nebyla dost reprezentativní, tak celý odhad mohl být dost mimo. Uvidíme, sám jsem hodně zvědav.

              Každopádně (a to je obecný povzdech) nemám moc, rád, když se informace pro veřejnost dávkují a zjednodušují (se zdůvodněními typu „tomu by stejně nikdo nerozuměl“, popř. „to by pochopili blbě“, či „to stejně nikoho nezajímá“) :(

              0 0
              • Barak  

                S posledním odstavcem musím bohužel plně souhlasit. Bohužel je to dané dobou, kdy většina čtenářů mainstreamových informačních serverů nemá intelektuální výbavu ani chuť a čas číst nějaké složitější sdělení, které by vyžadovalo zamyšlení.

                0 0
                • Davidof  

                  Obda, barak

                  Souhlas, ty zpravy jsou velmi povrchní.

                  Abych ze sebe nedělal vševěda, pravdu se (možná) dozvíme až později, a já taky jen odhaduji.

                  Chtěl jsem jen trochu prispět do diskuse v oboru, kterému se věnuju, mozná i proto, že ty oficialní zprávy jsou takové jaké jsou.

                  Podle mě tu korozi stanovovali z toho, co bylo vidět a kalibrovali to měřením toho průhybu. Ale zjevně tam byl nějaký další (a slabý) článek řetězu :-(

                  Že se stala chyba na straně průzkumu, je bezesporu.

                  0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
                  • tromboonen  

                    Tak řetězu, nebo lana? :)

                    0 0
                    • Davidof  

                      Řetězu lan ve tvaru řetězovky :-)

                      0 0
                      • Davidof  

                        Ad normy, středověk, stavební lobby

                        Normy nejsou povinné. Stát pouze určuje obecně uznávané principy a z právního hlediska to je tak, že pokud je návrh podle norem, a něco by v těch normách bylo špatně, tak je projektant nevinný.

                        Vůbec nic nebrání tomu použít vlastní postup řešení, pokud je výsledek bezpečný alespoň tak, jako dle normového postupu. Důkazní břemeno a zodpovědnost je pak plně na tom inženýrovi.

                        Stavební lobby – ve fázi přípravy norem je jejich zájmem stavby spíše předimenzovávat, nikoli poddimenzovávat.

                        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • meris  

      Ukradeno z NYXu…

      Už víme, kdo za to může…

      0 0
    • jannk  

      Mimochodem – to by mozna mohli dodelat ten kousek cyklostezky pred Trojskym mostem (smerem od lavky). Chapu, ze na tu panelku vedle koleji chodce a cyklisty nechteji pustit, dokud tam jezdi nakladaky ze stavby cisticky, ale ten teren podel vody by ted mohli upravit behem par tydnu. Pro cyklisty urcite lepsi nez privoz.

      0 0
      • jannk  

        Tak pry P7 povoli jizdu po te panelce podel koleji … ale zadne upravy, na to potrebuji milion povoleni.

        0 0
    • MiKED  

      Rozhovor s projektantem. Vypadá to, že s údržbou ze strany TSK to nebyla žádná hitparáda, ale kdo ví…

      http://irozhl.as/1x2

      0 0
    • rhapsody  

      Myslíte že bude někdy zveřejněno video z té kamery co byla nad lávkou na trojské straně?

      0 0
    • Manzak  

      Kdyz ted koukam na exhibujiciho lempla Dolinka jak tvrdi co vse nejde a kolik roku to bude trvat nez se tam zas neco postavi, tak nejde nevybavit si tu situaci v Japonsku, kde se jim propadla krizovatka a za tyden bylo opraveno, a jeste se stavbari omlouvali obyvatelum za potize.

      0 0
      • Bubaaak  

        to bylo v době, kdy se propadla estakáda ne? :D

        0 0
      • Manzak  

        Propad

        0 0
      • Japhy  

        To je tuze zajímavá figurka tuten přičmoudlej Brežněv. Profesionální netáhlo co nedostudovalo ani hranolkárnu. Ale svazáckých aktivit měl na škole požehnaně, to zas jo.

        0 0
      • Jakobo  

        V Japonsku to byla jen iluze, ale v Troji to bylo doopravdy!

        0 0
    • GrumpySmurf  

      V Černošicích uzavřeli lávku přes Berounku, magistrát prověří její stav

      Tak uz zacinaj. Zrovna v nedeli sem si rikal, kdy uz tam zase budou mestaci kasirovat za jizdu po lavce. Ale oni to rovnou zavrou :D

      0 0
      • tromboonen  

        Ono bude ještě veselo všude po republice… já myslím, že se co nevidět dočkáme nějakého plamenného odsouzení od Ovčáčka a Zemana…

        0 0
      • Bubaaak  

        zas bude o čem psát, takže měsíc budeme číst o mostech o kterých jsme četli kolem roku 2002 super :)

        0 0
      • nitraq  

        To už bych spíš čekal, že uzavřou lávku v Radotíně než tu v Černošicích.

        0 0
        • GrumpySmurf  

          V radotine je ale prece „opravena“, naopak tahle je prej havarijni uz od velky povodne :D

          0 0
          • xpj  

            Takže možná zavřou i lávku v Zadní Třebani, ta vypadá hůř než ta černošická…

            0 0
            • novas752  

              Zavrit vsechny mosty az do Berouna a doprostred reky postavit plot s ostnatym dratem! :)

              0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Pavel  

      Logika v tom je…

      0 0
      • hony007  

        To by musela vstát třetího dne.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • AussigBiker  

      Tak stavba nový lávky finišuje. Zda se být pozvolnější a tím pádem delší, zároveň ale úzká na cca dva cyklisty vedle sebe. Měl jsem dojem, že jsem se kdysi nekdo vyjadřoval, že bude širší. Jsem zvědavej, jestli zase spadne i kvůli mě, protože když nebyl provoz, přiznám se, že i přes zákaz jsem ji přejel na kole. Teď mám o cca 9 kg víc, tak snad nová bude robustnější.

      0 0
      • MichaelSimek  

        tyjo, co to tam je za „zastavku“ zastrensenou na druhy fotce, to tam za mojich let nebylo!

        0 0
      • AussigBiker  

        To je pohled z přívozu :-)

        0 0
      • MaPa  

        Dva cyklisty vedle sebe? Vleze se tam sanitka, tvoje obavy jsou opravdu liché ;-)

        0 0
        • AussigBiker  

          Ok, něco takovýho jsem slyšel, těžko se to takhle odhaduje :-) Vypadá pěkně, tak snad vydrží :-)

          0 0
        • xtonda  

          Píšou 4m šíře, takže by se tam teoreticky vešla dělená smíšená otázka, ale jak to bude značený v reálu je otázka.

          0 0
          • Jenda  

            Určitě bude smíšený provoz, tipuju že to bude označeno jako pěší cesta s povoleným vjezdem kol. Dělený stejně nemá smysl, pěšáci se budou motat všude a cyklisti by byli ******** a ti tupější agresivní že jim tam jdou chodci v cyklopruhu. Ten režim pěší s povoleným cyklo má výhodu že bude jasně řečeno že pěší tam mají přednost čož by na tý lávce mělo být. Ráno když je liduprázdná je to jedno a když je odpoledne hezky, tak by prostě měl jet cyklista krokem, ten kousek zpomalit nikoho nezabije.

            0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • -b-n-x-  

        tak ta trubka snad neco udrzi. Akorat tam asi budou muset mit nejake pravidlo, aby se nikdy nestalo, ze by vsichni lidi stali jen na jedne strane :-)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.