Ahoj, má smysl investice do lehčí vidlice na silničním kole? Konkrétně výměna vidlice 540gramové za 340gramovou. Říkám si, že vzhledem k tomu, že jedná o investici za 1700, tak to je už docela dobrý poměr cena úspora hmotnosti.
Ahoj, má smysl investice do lehčí vidlice na silničním kole? Konkrétně výměna vidlice 540gramové za 340gramovou. Říkám si, že vzhledem k tomu, že jedná o investici za 1700, tak to je už docela dobrý poměr cena úspora hmotnosti.
Neni to jen o hmotnosti, co chces menit za co?
Karbon s hliníkovým krkem, který byl u rámu za Pells rf5 celokarbon.
Pokud kombinaci karbon/alu za celokarbon, tak to, dle meho, smysl ma, ani ne tak hmotnosti, jako pohodlim..
Jen moc nechapu tu zminku o investici 1700
Tak třeba nějak výrazně investovat do drahého sedla jen kvůli úspoře hmotnosti se nevyplatí. To samé investovat velké prachy do košíků na bidony kvůli pár gramům smysl nemá. Naopak lít peníze třeba do kol smysl má. Tak se ptám v tomto ohledu na výhodnost investice do vidlice.
vrážet peníze do toho co ti udělá radost smysl má :D
jinak moc Vilémovy na otázku neodpovídáš :(
Četl jsem řadu článků na téma výhodnosti úspory gramů na základě konkrétního komponentu. Příklad: koupím lehčí představec o 50 gramů. Vyjde mě to na 1000 korun. Jeden gram mě vyjde na 20 korun. Koupím vidlici za 1700, ušetřím 200 gramů = 1 gram mě vyjde na 8,5 Kč.
A druhá věc pak je, u kterých komponentů úspora váhy smysl dává větší a kterých menší.
A jasně, úplně poslední věc je pohodlí…
Úspora 200g jsou 2deci v bidonu, samozřejmě pokud do rámu bude pasovat proč ne. Já měl onehda i 700+ karbonku s ocel krkem a ta byla zase pohodlná i tuhá a přesně do rámu, cena vidlic s krkem 1 1/8 šla dost dolů neb moderní rámy mají dole větší průměr a do starého rámu člověk zdvojnásobí cenu rámu, tak to lidi už moc nekupujou… Občas pří úzké korunce pak nová vidlice vypadá opticky špatně v mohutnejší hlavovce, záleží na rámu.
Jak píše Vilém,
U celokarbonové vidlice je hlavní to,že je výrazně pohodlnější.
Že bude o pár gramů lehčí je už návdavkem.
Vidlice za 1700 která je nová lze pochybovat, že bude celokarbonová a že něco vydrží. Něco mi říká že to bude něco z Alíka…
Spíš jde o to, že pánovi nevyšla aukce :)
Jo tak to cena sedí, snad to nebude bolet.....
Nebude bolet?
Hlavne jde o to, ze s tebou je rec jak rozpravka. Jen a pouze ty vis o cem je rec.Napsat nejak srozumitelne oc ti jde, jsem se z tebe snazil dostat od zacatku. Vzdy vypadne jen jedna nic nerikajici veta bez souvislosti a jakehokoli vysvetleni.
Do karbonového sloupku musíš mít jiného ježka, čímž se hmotnostní úspora dost redukuje.
Takže spíš nemá.
200g jezek? :-) Moje rozperka vcetne krytky predstavce ma 17 g
Gramy se dají takto ušetřit snadno. Jen bacha na kompatibilitu, jak psal Vilém výše.
Nerad bych z toho dělal bazar, ale mám volnou celokarbon Mizuno. Zbyla mi, když jsem dával jinou ještě lehčí. 1 1/8 sloupek 22 cm, ráfkový brzdy, RÚ. Kdyžtak piš SZ.
Jinak souhlas s kubadem; smysl to má, když ti to udělá radost. O ničem jiným to totiž není.
Kup rovnou neco kolem 250gr kdyz chces gramarit ;)
To je samozřejmě nejlepší řešení :-D
THM umí i pod 200 :)
já myslel spíš sworks aethos co je navíc na kotouče, ale ta má 270 v reálu, i když spešl tvrdil, že 250