Odpružená vidlice pro lehké dítě

125 nepřečtených
  • Mar-tina1

    Zdravím, nemáte někdo tip na vzduchovou vidlici, která bude fungovat i pod 19kg dítětem? Budeme pořizovat 24 palcové kolo pro syna a přeje si odpruženou vidlici se zdvihem 63 nebo 80 mm (na současném kole ho často bolí ruce), ale je to hubeňour, tak bych ráda posbírala tipy na vidlice, které budou opravdu fungovat i pro jeho muší váhu :-) Cena ideálně do 5000 Kč. Nebo bude fungovat vlastně každá když se dostatečně ufoukne? Díky za rady.

    0 1
    • roman 3D  

      Ať se prcek nejdříve naučí jezdit po pevný

      1 4
    • va-bo  

      No, to bude docela oříšek. Na 24" kvalitní vzduchove vidlice asi nejsou.

      0 0
    • romachain  

      https://woombikes.cz/…ucts/offair5

      Tohle jsem viděl v akci a vypadalo to že to funguje moc pěkně pod děckem.

      0 0
      • eska  

        Nefunguje ani pod 25 kg…prodal jsem a radši jsem vzal s pevnou a nefoukáme moc pláště a je to ještě lehčí…

        1 0
        • drumlin  

          Si dovolím nesouhlasit, mladýmu jsme na Off4 dokupovali vzduchovou vidli a na trailu teda rozdíl nebe a dudy.

          1 0
    • Auditor  

      RST First 24" Air …

      3 0
    • bathed  

      Lepe diteti poridit poradne vyplety a ke kvalitni pevne, idealne karbonove vidlici dat bud bezdus a nebo nebutylovou dusi a jezdit opravdu nizke tlaky. Plaste idealne od 2.0 nahoru…

      Problem s vidlici na opravdu lehkeho jezdce je a vzdycky bude odtrh. Pisete nizkou cenu a to presne jde do prikreho rozporu s pozadavkem na funkcnost. Aby se vidlice “utrhla” a a cetla kaminky, korinky a sneci ulity pod prckem co ma 25 kilo i s botama, musela by byt naopak poskladana z opravdu dobrych a kvalitnich komponent. Ze to fakt neni nic jednoducheho, viz. muj profil a fotky z upravy vidlice 26” na 24full…

      1 0
      • Endryju  

        Nemyslím, že dítě potřebuje nějakou superluxusní žehličku, aby necítilo každý kamínek, je potřeba mu pomoct pobrat větší nárazy, protože obvykle není technicky tak zdatné, aby např. nájezd na obrubník plně kompenzovalo pohybem svého těla.

        Mám dobrou zkušenost s RST F1RST.

        Nízké tlaky pomůžou, ale zase na úkor velkého valivého odporu.

        0 0
        • bathed  
          1. pobrat každý kamínek – to je právě o té jistotě ovládání. Než pošleš děcko někam do šutrů hlavou dolů, musí získat jistotu na štěrku, na jednoduchém terénu. Tam nepotřebuješ nic jiného než aby ta vidlice chodila pěkně v těch prvních 2–3 cm zdvihu. Výsledkem je, že dítě dostane do rukou řízení způsobem – jedu tam, kam to pošlu a nebojí se. Takže ano – jde o to – pokud teda jezdí dítě opravdu terénem a třeba traily, aby vidlice žehlila. A žehlit nikdy nebude necitlivá vidlice. Co se týče velkých překážek – šutr, kořen, obrubník, tak to nepobere v principu žádné odpružení a to ani u stokilového chlapa, pokud na tom sedíš jak pecka. Práce tělem je potřebná u jakékoliv váhy. Funguje to tak, že děcko při blbě trefeném obrubníku hodí krovky a vezme si z toho dvě možná řešení do budoucna: buď už na to kolo nesedne, popřípadě se vyhne podobným situacím a nebo se postupně naučí tělem pracovat a zvládat tyhle situace tak, že příště nespadne, naopak ho to začne bavit. Ostatně pořád platí, že kdo nepadá, jede pod limit!
          2. Sorry, ale totální nefunkční shit. Ať jsem dělal co jsem dělal, muselo by dítě i s kolem mít tak 35 kilo, aby to trošku četlo… Ve 20" jsem to koupil a hned prodal s tím, že na kolo šla karbonová pevná. U 24" jsem to řešení měl v záloze, ale nakonec podle sebe překopal 26"tku a to včetně zvětšení komory (snížení progresivity).
          3. No, ony jsou pláště a pláště. A když je dobrý plášť, s valivým odporem problém nemáš. Na 20" jsem dceři foukal 0,5 (až se pohla rafička na pumpě, páč míň změřit neuměla) s Fosskou duší. Pláště Little Joe ve 2.0. Absoulutně bez problémů!
          1 0
    • Mar-tina1  

      Děkuju všem za reakce. Ještě to probereme několikrát doma;-) ale zatím se přikláním ke karbonové vidlici a menším tlakům než ještě trochu doroste.

      0 0
      • gersa  

        O jakém kole je vůbec řeč? Aby nová vidle neznasobila cenu kola

        0 0
        • Mar-tina1  

          Kubikes trail 24s. Cena kolem 20 000 Kč.

          0 0
          • Vilém  

            A u nej neni odpruzena vidlice, kdyz se ji v odkazu chlubi?

            1 0
            • borda  

              No tak hlavně ale ta vidlice s kashima coatingem. Tak si říkám, kde je problém? Že by v zamčené poloze opravdu nepruzila? Nebo snad i v odemčené? A když pruží s muší váhou, tlumí adekvátně? Má to vůbec smysl? Spousta otázek…

              0 0
              • šlapatko  

                To kolo má kamaráduv synátor cca 30kg. Byl jsem překvapený jak ta vidlice chodí.

                0 0
              • tompca  

                Na Kubikes ta vidlice funguje docela obstojně (kamarádů syn má 22kg), za ty peníze pro někoho kdo se v tom nechce „vrtat“ těžko sežene něco lepšího.

                0 0
                • Mar-tina1  

                  Děkuju za informaci. Já právě četla, že funguje od 25 kg proto jsem si říkala, že zkusím pohledat nějakou „jistotu“, ale taková asi v naší kategorii stejně není:-) Můžu se jeste zeptat jestli na něm má tu 52 parts nebo spinner 300?(Viděla jsem tu 300 na trailu a přišla mi že je na kole 24, ale nacházím 24 kola jen s tou vidlici 52 parts.) Děkuju.

                  0 0
                  • Jano12345  

                    Dobrý deň.My máme na 24s vidlu rst first.Nie je síce zlatá,ale k celému čiernemu biku pekne ladí.

                    0 0
                  • tompca  

                    52parts RLC-32 – 80mm, ale Bůh ví od koho to Kubikes kupuje.

                    0 0
      • oddie  

        Karbonová vidlice jsou úplně zbytečně vyhozené peníze, odpružení nenahradí ani ve vlhkém snu.

        4 0
        • borda  

          Ano a ne. Ano, nenahradí. Ne, odpružená pro mrrne neudělá moc služby navíc. Pokud Teda mrne není v repre ve sjezdu, což nevím, jestli takový repre je, spíš ne, a pokud je, asi by měli vědět, co s technikou.

          0 0
          • tompca  

            Záleží kde s děckem jezdíš, pro někoho to smysl má, někdo ji bude mít jen na machrování.

            https://youtu.be/ZOJrEFs63Hw?…

            https://youtu.be/wsvzHUAE-JU?…

            Video jsou Pesta, můžeš mu napsat, jestli pro jeho syna má význam odpružená vidlice a jestli udělá službu navíc nebo ne, nějaké zkušenosti s tím mít bude.

            https://www.bike-forum.cz/profil/u/pesto

            1 0
          • Lišák  

            Kluk odjezdil 20" na pevné bez reptání. Na 24" už vidlu chtěl, dostal F1RST a chodila pěkně.

            Holka, když zdědila 20", tak po pár jízdách už moc jezdit nechtěla protože: „Tatí, tam zase budou ty hrbolky a mně budou bolet ručičky“. Tak dostala Spinner Grind Air, nechal jsem ji poladit od Milana, a jezdila zase spokojeně i po hrbolkách.

            1 0
      • va-bo  

        Jestli vůbec karbonovou vidli 24" někdo dělá. Vidle 26" změní geometrii.

        0 0
    • va-bo  

      Je potřeba řešit i psychologickou stránku. Jak bude vypadat bílá vrana s pevnou vidli uprostřed gangu stejně starých rostaku s odpruzenkami ? Nebude na nižší společenské úrovni? Já bych se zeptal v první řadě jeho, co chce.

      4 0
      • zderes  

        Může jim to ukázat v rychlosti, ve výjezdech do kopce a v technice. Pak bude chtít každý pevnou karbonku :))

        0 0
    • šlapatko  

      Odpruženou měla dcerka už na dvacítce. Jezdili jsme polňačky, turistické trasy atd. I poladěná pružinová suntourka je lepší než pevná. Větší rány nejdou do ruk. Samozřejmostí jsou pěnové gripy, správná šířka řídítek a podhuštěné přední kolo. Pro vaše využití bude fajn F1RST. Pro kutily je dobrá starší vidlice rockshox reba dual air 26. Zdvih snížit na 60mm.

      0 0
    • vaga  

      Jestli odpruzenou nebo karbonovou, to tu nebudu vynaset soudy. Kazdopadne bych zkusil nejake podobne kolo (24" s odpruzenou) pujcit, casto to lze v bikeparku. Treba to napovi, jestli odpruzenou vubec ted resit, jestli to necemu pomuze.

      Muj 5r syn ma taktak 24" kolo prvni mesice, celokarbon, tedy i vidlici. Vidim, ze to neco dela, ale nedokazu posoudit, jak moc je to (ne)fajn, bo bych to svoji vahou zlomil vejpul :-) Kazdopadne si na nic nestezuje. Chci mu vyhledove koupit celopero, s tlumicema, kde budou aspon tvrdit, ze je to uzpusobene pro deti, ale i v 24" to vetsinou vazi skoro jak dospely 29" full, coz je silene.

      Nestezuje si. Jezdi ty nejjednodussi flow traily. Koprivna, Heipark, Bila. Popr. cesticky lesem, takove ty samodomo bikrosy se skokama v lesich, atd.

      0 0
    • Dritst  

      Řešil jsem s mýma klukama něco podobného. Záleží, kde nejvíce jezdíte. Dětské kola jsem kupoval vždy s ohledem na nízkou váhu, tj. s pevnou vidlí (aktuálně Trek Wahoo 26" a Beany 24"). Jakmile jsemale kluky začal brávat víc na traily, tak jsem s jistým sebezapřením a k velké radosti dětí musel uznat, že takto to nepůjde a je nutné přezbrojit na odpružené vidle. Váha kola poskočí, ale i z pohledu dětí je to malá daň za ten komfort a bezpečí jízdy – a to i na hladších trailech. Chce to vzduchovky a vyber je samozřejmě tristní. Na tu 24ku jsem koupil Spinner Grind Air 24'' – chodí až překvapivě hladce, váha zkousnutelná, jen mě osobně trochu mrzi absence regulace odskoku, neboť mi přijde trochu líná. Nutno však říct, že toto kluka absolutně netrápí a je max spokojen. To, že tvůj kluk odpruženou vidlici navíc chce, je taky, jak psal va-po, argument navíc, který bych nepodceňoval…Aniž bych bral komukoli jeho názor, přechod na karbonovou vidli považuju v tomto případě spíše za kosmetickou úpravu než funkční upgrade, a tedy za škodu peněz…

      1 0
    • Lochy13  

      Syn mel Manitou machete Junit comp 100 a fungovala dobre I pod jeho 23kg, ale neni za 5k

      1 0
    • borda  

      Dal bych (prakticky jakoukoli) pevnou, pokud řešíte váhu. Nechal bych to kolo, jak je,pokud ji neřešite a mladej chce odpruzenou ( je to s ní Teda děsivej chopper).

      Gripy, pláště, tlak.

      Pokud ho to opravdu bolí, tak je asi prostě ještě moc malej, na takový nároky. To je zajímavý, že tu ještě nepadlo. Nebo je halt mekkej a ambice jsou, ale to asi pět litrů nevyřeší ;).

      0 0
    • Geodzarda  

      Ahoj, právě jsem mladýmu (22 kg) koupil Sup team 24. Je na něm RST Aerial air a musím říct, že mě prekvapilo jak mizerne chodí. Dal jsem tam 40 psi a ta vidle prostě pridrhava. Rozhodně nejde plynule. Volal jsem prodejci, aby vyzkoušel stejný kolo na krámě a potvrdil mi, ze nejde plynule. Asi je to vlastnost. No a teď řeším, jestli ji tam nechat, nebo dát jinou, co chodí aspoň plynule. Padaly tady návrhy na Spinner a RST First.

      1. Může mi ještě někdo potvrdit mizernou funkci RST Aerial air 24?
      2. Zkušenosti s RST First, příp. jinou, abych věděl, zda je tam nejakej posun a má smysl to vyměnit.

      Diky

      0 0
      • va-bo  

        Je to nové kolo? Vidlici bych rozebral a namazal. Pak by se vidělo. I kdyby to byla nová vidlice.

        0 0
        • Geodzarda  

          Je nový. No nevím jestli by ji pomohlo rozebrat.

          0 0
          • va-bo  

            Určitě rozebrat a promazat.

            0 0
          • Lišák  

            Ideálně přidat molitany s olejem pod stíráky, pokud má vidlice ocelovou negativku, tak dát slabší a klidně o kousek delší, mazání překopat na olej. Tzn. vyčistit od vazelíny, nalít do spodních nohou cca 10 ml motorového oleje a dolní šrouby zatěsnit teflonkou.

            1 0
            • Geodzarda  

              Tak jsem ji rozdelal, vyčistil veškerou vazelinu, dal delší molitany, nalil olej a do gufer dal sram butter.

              A chodí úplně stejně jako předtím. Chjo.

              0 0
          • scalar  

            Tenhle krám nemá regulaci tlumení, plastová pouzdra chytnou celkem rychle vůli, funkčně se s tím toho moc vymyslet nedá. Tohle je produkt vyvinutý u RST, platí o něm v podstatě totéž, co o levných pružinovkách této značky.

            RST First vychází historicky licenčně z vidlic Manitou, už to je hodně stará technologie, ale celkem funkční, na dětské kolo asi v pohodě.

            1 0
    • Geodzarda  

      Díky za rady. Dám RST Aerial air šanci a zkusím ji rozebrat. Do gufer dám RSP slick kick a přidám pod ně molitany. Snad to pujde. Do obou nohou dám 10ml oleje. Co tam nalít? Mám doma RS 10wt. Na šrouby dám teflonovou pásku.

      A když to nezabere, tak vezmu RST F1rst. Ta by snad měla jít hladce i pro 20kg dítě.

      0 0
      • Lochy13  

        Psal jsem to uz driv, Manitou machete Junit comp 100. Funguje I pod 20kg ditetem. Nevim jak s dostupnosti a cenou v CR, ale je to jistota.

        0 0
    • kejda  

      Epicon od Suntouru

      0 0
      • Vilém  

        V origo podobe asi ne.

        0 0
        • kejda  

          Nová vidlice, akorát místo vazelíny jsme tam dali olej. Chodila jak máslo a odtrh úplně minimální.

          0 0
          • Vilém  

            Kdyz jsem ji chtel pouzit pro osobu vazici cca 40kg tak negativka byla prilis silna a pri nafoukani na tlak odpovidaji hmotnosti jezdce, byla vidlice zanorena ve zdvihu.

            0 0
            • kejda  

              Měli jsme ji na 24" celopérku Transition, kluk mohl mít tak 25 kg, víc ne.

              Asi jsme kápli na dobrý kus, protože kluk na tom odskákal svoji první Kopřivnou a Kouty. Odtrh jsem někde měřil pro Mloka, mělo to snad okolo 3 kg, ale už je to dost dávno…

              Jedinou nevýhodou byl tlak, ten byl na hraně vyfouknutí, někde okolo 45 Psí, méně už znamenalo, že se propadla, ale to jsem kontroloval a ten správný poměr jsem našel

              0 0
    • vlk  

      Již se to řesilo ve vláknech o 24 dětských kolech. Jediné za normální peníze, co funguje je F1RST. Karbonka odpruženou nenahradí. Ježdění v lese po kamení a přes kořeny je obrovský rozdíl mezi pevnou a fungující odpruženou, tam se ta trocha váhy navíc vyplatí. Na jízdu po asfaltových cyklostezkách je odpružená zbytečná. Není prostě co řešit. My měli kvalitní(a i tak jsem ji musel doladit) i na 20 kole-protože jsme ji prostě využili.

      Nebude fungovat každá, většina odpružených na 24 je moc těžká a má velký pasivní odpor. Ta F1RST byla v době, když jsem kolo pro své děti stavěl světelné roky před konkurencí a i tak je tam ještě možnost zlepšení, když se z mazání vazelínou předělá na olejové. Prostě se výrobcům moc nevyplatí řešit tak levné vidlice.

      2 0
    • Simpi  

      nemáte někdo tip, kde se dá ta F1rst koupit za zajímavé peníze?

      0 0
      • va-bo  

        Jestli je cena 5.000,– zajímavá, tak AXIT.

        0 0
      • rimuln  

        No mam doma jednu bilou na Vckove brzdy a RU na kole co pujde na vanoce z domu jako vanocni darek. Nicmene dana osoba ji neuzivi a stacila by ji puvodni vidlice co k tomu kolu byla.

        Takze pokud by byl zajem, odvezl bych to do servisu na prehozeni na puvodni. Mam ji na Core 24 a koupil jsem ji v obchode jako novou, ale jiz byla zkracena.

        Toto mi tenkrat z obchodu napsali:

        Chci však podotknout, že vidlice má zkrácený sloupek na 165 mm a aplikovaného ježka. Vidlice byla již na kole namontovaná. Je však na ni standardní záruka.

        0 0
    • zderes  

      Něco mi říká, že maminka podle svého kola a ježdění koupila prckovi kolo s odpruženou vidlicí. Měla si spíš dříve o tom tady něco přečíst dřív než koupí. Škoda.

      Jinak tlaky, gripy, pláště, šířka řídítek můžou pomoct.

      0 0
      • kycis  

        Dyt tu nejsi první rok, a víš jak je to na BF s odpruzenyma vidlicema u dětí. Jsou tu 2 tábory a každej má svou pravdu. A ono to tak opravdu je, na jedny straně zavodaci a lidi co s dětma jezdí dlouhý trasy a je pro ně váha priorita, na druhý straně lidi co jezdí s dětma techniku a nebo je jim to fuk, a když ji malej chce,koupi mu ji.

        My těch vidlic vystřídali za nějakych 4–5 let opravdu hodně:

        24" Author – RST First

        24" NS bike do bikeparku – Marzocchi Bomber 80mm a pak Reba dual Air 115mm

        26" Author – SR Axon 100mm

        27,5" Commencal Meta – RS Recon 140mm

        A teď 27.5" celopero RS pike teď když je mu 10 let.

        Některý chodily líp,některý hůř ( teď na mobilu jsem linej psát ke každý vidlici rozbor), ale pro naše ježdění byla každá lepší než pevná – i když třeba nepobírala drobný věci, tak zachraňovala chyby a pomáhala v těžších místech.

        Můj názor tedy je, že pokud nezavodis o bednu, je dobrá vidlice pro děcko fajn a "ponouká " ho si s kolem víc hrát a dělat blbosti.

        1 0
        • kejda  

          Foto 4 – co ty bovdeny? :))

          Jinak samozřejmě souhlas, na začátku jsme měli na první 24" pevnou, ale na druhé 24" a pak už jen odpružené a ten progres v technice, jízdě v terénu a z kopce dolů byl neskutečně rychlý. Dneska ve 13 letech skáče velký skoky s trikama. Na pevné vidlici by to byl leda tak vlhký sen…a zlomené kdo ví co

          0 0
          • kycis  

            Ty hadice maj jasnej důvod: jsem děsnej kolenovrt :D Jsou tam docela hezky brzdy, tak jsem si řekl že jim nechám delsi hadice abych je mohl přendat i na větší kolo. A to největší laso je od sedlovky- jak je sídlo zarazeny až dolů je to děs, ale jak postupně zvedám sedlo, smyčka se stahuje :)

            1 1
            • kejda  

              :))

              0 0
            • Lišák  

              Když jsem měl na HT dlouhou hadici od zadní brzdy (byla z kola, kde je vedení spodem, já to měl na kole, kde je vedení pod horní rámovou), tak jsem udělal „smyčku“ hned za brzdovou pákou. Stáhnul jsem ji bzzpáskama a nevypadalo to tak hrozně. Jsem rád, že jsem ji nekrátil. Teď ty brzdy má na kole holka, kde je vedení spodem, a jsou akorát.

              0 0
        • alinceb  

          Souhlas. Já už teda s těmi vidlicemi začal od 20" (syn v 5) a 24" (dcera v 8) – teda oba rovnou dostali celopéro. A je to rozhodně velký rozdíl na trailech. Malej lítá jak ďábel, až se o něj bojím, že se někde rozvěsí.

          Na výlety, cyklostezky, lesní cesty a tak mají oba ještě celopevná lehká kola.

          0 0
          • Lišák  

            Naprosto správný přístup!

            My dospělí si taky kupujeme / stavíme kola na věci, které chceme jezdit, takže proč trápit děcka na kostitřasech v terénu, protože ušetříme kilo váhy? Pohoda na funkční vidlici naprosto převáží rozdíl v hmotnosti; pokud se teda nejezdí jen asfalt a šotka.

            0 0
            • kejda  

              No jo, ale vysvětli to Aliexpress sektě pevných vidlic, řidítek a sedátek :).

              Gramaři vs pohodlíčkáři :)

              1 0
    • zderes  

      Přesně jak tady píšou hoši. Je lepší ihned odpruženou vidlici a nejlepší ihned celopéro. Je to o hodně pohodlnější, výrazně zlepší jízdní vlastnosti, míň to drncá, prcek může jet rychleji i v horším terénu. Odpružená vidlice mu dovolí přejet věci, které by jinak nezvládl. I to lépe vypadá. Jen ho nesmí překvapit třeba větší kořen atd.

      Zato pevná vidlice skoro nic neodpustí. Prcek by se musel naučit mnohem lépe pracovat s těžištěm, s lokty, koleny.....byl by prakticky donucen zlepšovat techniku.

      Jediný co, tak odpružení zvyšuje hmotnost kola. Když to vezmem hrubým průměrem, tak dospělák 80kg jako by jezdil na kole těžším 40ti kilo. (dítě 19kg, kolo cca 10,5kg) – opravdu velmi zhruba.

      Každé kilo nebo i každých 100g pro prcka je obrovský rozdíl. Ale to mu nesmíme říct. A děláme sami před sebou, že to tak není.

      Stejně jako se později bude učit řídit auto. Raději s automatem a nejlépe využívat pouze automatické parkování a všechny senzory na podporu řízení. Je to mnohem jednodušší.

      1 8
      • Radek Broz  

        To s tím, jak tě pevný kolo nutí zlepšovat techniku, je hloupej mýtus.

        Jo, můžeš na něm zlepšit techniku na pumptracku, ale to, že tě to víc mele v terénu, ti fakt nic nedá. Naučí tě to kličkovat.

        0 1
        • Adalbert  

          Naučí tě nejezdit do terénu :D

          3 0
          • oddie  

            Jo, to je přesné.

            0 0
            • zderes  

              Jasně D)))

              Takže všechny ty malé děti, co začínaly na neodpružených kolech na všech dostupných tarilech a bikeparcích, skákaly, jezdily po schodech a kamenech, těšili se vždy nejvíc na takový terén tak ty to odradilo. A proto teď mnozí z nich jezdí enduro nebo XCO na světových tratích.

              1 1
              • va-bo  

                Proto teď mají celopéra na 180 mm.

                0 0
              • kycis  

                Ale tohle tady nikdo z nas netvrdil.

                Nikdo nerekl, ze kdyz nebude mit od mala vidlici, nenauci se jezdit. Nauci, dulezity je te jezdi, ziskava zakladni navyky a ty tezsi veci (na ktery je proste odpruzeni nutnost, tohle neokecas), v klidu dozene treba v tech 10 letech kdy to odpruzeni dostane.

                Problem je v tom, že ty tvrdis, ze dite, ktery ma odmala odpruzeni se nauci jezdit spatne a spolehat jen na techniku, coz je blbost ktera neni nicim podporena.

                3 0
              • Auditor  

                Hele, moje deti nezavodej. Do 24" maj pevny vidlice, od 24" maj odpruzeny (F1RST).

                Nevidim duvod, proc by ji nemely (ty deti) mit… za to pohodli, ze nejsou tak vydrncany, i na beznych polnackach, mi to stoji.

                Proste hlavne at jezdej ne…

                4 0
              • Vilém  

                Zrejme z tebe mluvi osobni zkusenost. Staci kouknout do profilu, na cem jsi sveho synka trapil.

                0 0
                • zderes  

                  Tak pozor když mě neznáš a ani kluka (na rozdíl od jiných tady) tak bys věděl, že odpruženou vidlici nechtěl můj mladej až ve 12ti jsem mu ji dal, protože co jezdil a jak rychle to už bylo o hubu. Ano byl to celkem extrém.

                  Jezdil snad ve všech bikeparcích v Česku, skákal a bezmezně miloval techniku.

                  Na závodech (ne KPŽ a podobné) nechával skoro vždy za sebou všechny s odpruženýma vidlicema. Skákal stejně daleko a vysoko jako ti s modernějšíma kolama.

                  Své dítě trápím tak, že mu poskytnu vždy to nejlepší a to co chce.

                  Neznáme se, ale vždy jsi měl všechno proti. Vlastnost B-F..

                  Chci jen poukázat na to, že dítě by mělo první kolo mít bez odpružení aby se naučilo trošku kolo “cítit”. Prvních pár měsíců a ne ho cpát hned na fula. Samozřejmě, že jak se trošku naučí ať valí s taťkou enduro sjezdy. Ať má 5 nebo 6 let. Pak je radost se na takové šoldy dívat..

                  0 1
                  • va-bo  

                    Vždycky je dobře se kouknout na profil, jaké biky tam jsou. :-)

                    S pevnou vidlí tam je jen silnička a Batman

                    0 0
                    • kycis  

                      Čoveče já už tam ani nový kola nedávám, před časem jsem asi někomu šlápl na kuří oko, a dotyčný mi z x profilu shodil hodnocení u všech kol, i u těch co tam mám víc jak 10 let, takže je jasný že to bylo schválně. Krásnej důsledek srabsky politiky BF neukazovat nick u hodnocení i minusu. Je mi to tak nějak f*CK, ale úplně mě to odradilo od snahy si profil udržovat.

                      1 0
                    • zderes  

                      Nedíval ses dobře…je tam 26 SUP, ten jsi ale vynechal… a jestli potřebuješ koukat na profil, tak se koukni pořádně, proč jsem mu dal vidlici odpruženou až ve 12ti letech. Zkoušel si vždy kola s odpruženou vidlicí různě od kámošů na tréninku i na závodech, ale nikdy to pak nechtěl.

                      Jinak měl tři 24', poslední Orbea Team, doporučuji.

                      A ještě v něčem byl exot, skoro jediný jezdil na kolech menších než 29' do 13ti let. A světe div se, fungovalo to a děcka a tatínci v cíli přemýšleli jako je to možné…

                      0 1
                      • kycis  

                        Je fakt že to nezazněla jeste jedna, myslim dost podstatna vec na kterou jsi me privedl tou Orbeou – a to na ktery kolo tu vidlici davas. Bylo zajimavy sledovat, jak na tech samejch mistech jel malej uplne jinak na 26" Authoru Ultrasonic cistou XC geo, na rychlejch gumach a 100mm epiconem, a na NS Clash s mnohem vic polozenou hlavou a na poradnech gumach. Chci tim rict ze ta vidlice je jen jeden dilek skladanky, pokud zbytek kola tezsimu terenu neprizpusobis, jen vidle to nezachrani.

                        0 0
                  • oddie  

                    Tak to jsem rád, že to splňuji s velkou rezervou, že by dítě mělo mít první kolo bez odpružení. Mé děti měly bez odpružení dokonce první tři! 16" Beltera, 20" Islu S a 20" Islu L. Až teprve potom dostaly odpruženou vidlici (starší na 24" a mladší ještě na chvilku na 20"), a fully teprve od 26". Pravda teprve v době, kdy jiní rodiče už dávno cpou děti na 29"…

                    0 0
                    • zderes  

                      Na B-F je bohužel kouzelné, že jsou lidi se schopni „nepohodnout“ kvůli blbostem vlastně když jinak mají stejný nebo podobný názor. Z očí do očí je to vždy jinak.

                      Nemyslím si, že šikovná děcka, která mají za sebou odjeto něco na pevňáku nemají jezdit na fullu. Naopak, pokud je to baví, jezdí v terénu atd proč ne, je to lepší pro jejich bezpečnost, cítí se mnohem lépe a sjedou toho víc. Ať je jim 10 nebo pět.

                      0 1
                      • kycis  

                        Mas pravdu, tos vystihl presne. Nevyhoda psane konverzace. Btw progres tvyho mladase byl docela hezkej pribeh pro me tady na BF. On uz s tim seknul? Vybral si jinej sport?

                        0 0
                        • zderes  

                          Ne, trápil se se zdravím, teď se do toho zase obul. Uvidíme příští rok, ambice má borec za mě nemožný. Letos začal závodit až koncem sezóny, podařilo se mu vylézt na bednu MČR v eliminátoru. To ale nic moc neukazuje.

                          Tady je vidět jak je vše pomíjivé, můžeš být talent jak chceš, ale zdraví je jen jedno. Napříč celým sportovním světem.

                          Proto všem co se mě ptají, tak NEDOPORUČUJU ať dávají děcka na závodní cyklistiku. Za mě je nejlepší kolo pro radost, s děckama technika, mají tam kámoše ( nefalšovaný), je radost se na prcky třeba u nás v bikeparku dívat jak z toho mají radost. A skupina kolem Kamila Tatarkoviče taky, vidí za sebou super práci a ta dětská radost je nejvíc.

                          Sorry zakladatelce za off-topic, odpovídal jsem na otázku a nechal jsem se unést :))

                          0 0
                          • kycis  

                            Já myslím že relevantních informací má zakladatelka dost, tak snad odpustí trochu té vztahy rozvíjející debaty mimo mísu :)

                            S tím zdravím je to na prd, naše malá se taky zranila v nejdulezitejsi části přípravy, takže závodní sezóna letos v zimě nebude. Ale to je malá pinďa, tej nic neuteče. Každopádně je to jak píšeš, člověk se k tomu nesmí úplně upnout, protože to je děsně vrtkavý. Tak ať je mladej brzo v cajku a ve formě v plný parádě ;)

                            1 0
      • kycis  

        Hele to, ze celopevny kolo je prece zaklad na uceni techniky jizdy se porad omila jak mantra, ale ja jsem nevidel zadnej realnej dukaz toho, ze to tak funguje. Malej kdyz jeste jezdil XC, tak mel vidlici jako jedinej, a technikou na tom byl zdaleka nejlip ze vsech deti s pevnymi, lehcimi koly. Protoze mu vidlice dodala jistotu, ze mu v tezsich pasazich nic nevykope riditka z rukou. A zatimco ostatni deti z toho strachu pred tou sekci slezly, malej ji sjel, klidně několikrat a tim se dal posouval. A to neni zadny podvadeni a nahrazovani techniky jizdy lepsim vybavenim. A i ted, 2 roky potom, co si vybral jinej sport a na kole sedi tak 2–3× do mesice, zatimco ti co vydrzeli 3× do tydne, jezdi technicky lip nez 8 z 10 takovych de­ti.

        A naopak hodne tech lidi zamerenych na vahu a vykony detem uz nekdy v 6 letech nasadilo naslapy, a tim jim techniku uplne pohrbili.

        A k tem celoperum (bacha, ted uz se bavim o tom ze jezdis bike parky, trail centra atd, ne ze jezdis kolem vesnice nebo na vylety) – taky jsem zastaval nazor ze u tech prcku to neni az tak nutny, ze na dobrym pevnaku se da zvladnout skoro vsechno a deti jsou odolnější než my, a tak je nějaký drncání nerozhodí. Jako dá – sjel na tom v 9 letech Něměcku na Klínovci. Ale když ted vidim, jak se na celoperu za par jizd zas neskutečne posnul (rychlost, skoky), a hlavně o kolik je míň unavenej a proto můžeme jezdit dýl, trochu lituju že jsem mu ho nepořídil dřív.

        4 0
        • kejda  

          Hlavně, když si zajedeš třeba na Kopřivnou, tak je tam tak 30% šropálů okolo 10 let ze všech návštěvníků, v chráničích, celopéra a jedou mordu. Byli jsme tam se synem na závěrečné, a byl to docela mazec koukat na ty děcka, co všechno umí – a to díky odpružení. Pořádali i rychlostní závod pro děti na modrém trailu a odhadem minimálně 70 dětí do 14 let tam bylo, možná i víc.

          1 0
          • Lišák  

            Ta první fotka vypadá, jako by měl nad zadním kolem nosič!

            :-)

            4 0
            • kejda  

              Jojo, fotograf byl sice profík ale zároveň tak trochu nemehlo…tuhle zvládl už bez sedačky :)))

              0 0
          • kycis  

            Škoda že to tam máme přes 4 hodiny. Jo, co některý prckove umí, to je neuvěřitelný, nejen ježdění a skoky, ale i triky atd.

            0 0
            • kejda  

              A přitom stačí mít dobrou odpruženou vidlici, ideálně i tlumič :)))

              0 0
        • alinceb  

          Přesně. Já z dětí výkonnostní sportovce mít nechci. Chci, aby je to bavilo, chci aby se mnou jezdily do terénu, protože samy budou chtít. Celopéro jim dává pocit jistoty. Nedrncá, takže má lepší grip v zatáčkách i při brždění. Navíc z toho nejsou tak unavené a tak je to víc baví.

          4 0
          • va-bo  

            Hezkej mladej biker. To se mi líbí, tak to má být.

            0 0
          • kycis  

            Parada, takovehle vejlety, to jsou zazitky k nezaplaceni!

            1 0
            • oddie  

              OK, přihazuju letošní podzimní prázdniny – Planai pár dnů před zavíračkou :)

              1 0
              • kycis  

                Na to bych mohl koukat celej den :-)

                Skoda ze nemam pro malyho nejakyho parťáka v podobnym veku (10) a na podobnym levelu, hned by ho to bavilo vic.

                0 0
                • oddie  

                  My zas tak extra level nemáme, hlavně teda já :D se dost bojim. Se můžem někdy domluvit, až pojedem na Klínovec.

                  0 0
                  • kycis  

                    Se určitě ozvi, Klinovec, hned vedle Plešivec, a hned je program na cely vikend ;)

                    0 0
                    • oddie  

                      OK, květen to jistí :)

                      0 0
                      • kycis  

                        Plešivec letos otvírali na začátku března, tak uvidíme jaká bude zima, třeba to klapne dřív ;)

                        0 0
          • alinceb  

            Když se tu sešlo pár stejně postižených, tak nedokážete někdo doporučit nějaké lokality v ČR, Rakousku popř. Itálii, kde by byly traily podobné obtížnosti jako Azur a Rubín na Klínovci?

            Byli jsme s rodinou v Saalbachu a Serfaus-Fiss-Ladis. Kluk toho se mnou sjel hodně, ale na ženu a hlavně dceru to bylo moc. Už se docela bály a hlavně i proto, že i na relativně lehkých trailech typu Panorama jezdí hodně lidí a hodně rychle. Azur a Rubín je ale baví, tak bych rád nějakou podobnou lokalitu. Bylo by fajn, kdyby tam byly i těžší věci pro nás kluky…:)

            0 0
            • oddie  

              Dolní Morava :) U nás byl trochu šok po Klínovci (Rubín, Baron) už jen se cestou do Rakouska stavit na Špičáku – Goodyear line je sice flow a značeno modře, ale zabrat dá víc než Rubín. To Planai taky, pěkný, bavilo, ale úplně jednoduchého něco jako Azur tam není (resp. kousky té modré ano, ale jsou tam i těžší pasáže). Na tom Klínovci by to značení mohlo být kousek posunuté – Azur zelený, Rubín modrý a Baron červený :)

              0 0
              • kycis  

                Na Špičáku to slo bohužel v posedních letech od 10 k 5. Priste si zajed o par km dal na Geisskopf a nebudes litovat.

                Jinak k tomu znaceni na Klinaku – to je krasna ukazka ze neni cerna jako cerna – Baron, Nemecka a DH – vsechny stejne cerne na mapě, ale uplně jinak černé v realitě :)

                0 0
                • oddie  

                  OK, příště vyzkoušíme. My se tam stavili v pondělí 28.10 cestou do Schladmingu, když byl u nás svátek, jinak by lanovka nejezdila – a v Německu taky asi nejezdila, u nich svátek nebyl. Ale jdu kouknout na mapu a videa :)

                  1 0
            • kycis  

              Hele zkusim neco vypotit a zadat okrajove podminky našeho ježdení, ať se k tomu můžeš napasovat:

              Prcky mam 2, kluk 10, s tim jezdim parky a traily pravidlene cca 4 roky, i když ne uplně často, tak jednou dvakrat do mesice, a pak lokalni traily. Ale je na to sikovnej, a hlavne ma skoro 40kg, takze ma fakt sílu, což je hodně znát. Holce je 7, hodně intenzivne dělá jinej sport, takže na kolo má fakt málo času, takže se sveze tak jednou dvakrat do mesice, a do parku ji beru jen parkrat do roka. Manželka má strop na Modřínu na Trutnově.

              • když jsi na Klínovci, zajeďte určite na Plešivec. Mnohem míň lidí, tak nemusís furt uhejbat. Modrá je v klidu, i malá ji jezdí od 5 let. Baví víc než modrá na Klínovci, líp to jede, a jak je kratší, je to lepsí. Pak je tam celkem velkej skok na červenou, ta je tak manželky strop. S klukem jezdime všechny červený a nejlehčí černou (Daniela). Teda jen za suchu, za mokra je level o dva stupně jinde. Pro tatínky pak super poježdění.
              • Trutnov – absolvovali jsme letos – desne me prekvapilo že i mala treperenda (co bdw letos jeste jezdila na celopevnaku – prave kvuli standover, ted uz tam vidlu ma :) ) si skvele zajezdila. Zvladla Floutka, Bunkr a Kozu, nahoru vetsinou jednou vyjela sama, podruhy jsem tahnul. S klukem vechny cerveny a Boulder, + plus nejaky useky z dalsich trailu. I manželka byla moc spokojena, a letos tam vsichni chtej znova – super!
              • Geisskopf – nas oblibenej park. Super kempovani na parkaci. Nejlpesi flouwcko siroko daleko, ale bejva hodne plny, takze s pomalejsim ditetem spis v pracovni den, nebo vyuzit plonkovy casy – hned po otevreni, pres obed, pred zavirackou. Mala da jen tu modrou, kluk skoro vsechno krom DH a north shore lavek.
              • Rabenberg – jezdeni za svoje, super kemping ve sportovnim arealu, krasna priroda, cerne traily odpovidaji cca cervenym na TT
              • X zone Susice – super, ale jen pro zkusenejsiho pidibikera (u nas cca od 8 let, i vyjezdy fyzicky dost narocne).
              • Moninec – je to par let tak nevim co je aktualni, ale tenkrat byla modra desna nuda, zadny klopenky, takze dost na hovno. Cerveny pak bavily.
              • Tajnej tip: bikepark Velhartice. Zamereny na skoky, od modry po nesmysl, tvuj malej by modrou v klidu zvladnul a i cervena je stavena tak, aby ses mohl ucit (tzn nejsou na ni gapy)

              V alpach jsme byli jen jednou 2 roky zpatky, to bylo malymu 8, a jezdili jsme kousek od Schladmingu – Reiteralm se to jmenovalo – a bylo to tam fakt super. Mensi oblast, nahore trampoliny, traily trochu drncavy, ale i na pevnaku s vidlicu v pohode sjizdny.

              No a pripadne u nas v Plzni za kominem, to se kdyz tak ozvi ;)

              0 0
            • skaj  

              A jezdili jste ty traily v Serfaus? Bikepark nestoji za moc, ale traily tam ted stavi jako o zivot a jsou super. Lidi porad malo. A obtiznosti vsechno i pro zacatecniky.

              V italii maleho bavila Paganella – Matrix je uplne vyhlazene flow.

              0 0
      • vlk  

        Ano dítě zo váží 20 kg a má kolo 10 kg, je jako u dospělého 70 kilového člověka jako by jezdil na kole 35 kg. Jenže kolik ušetříte neodpruženou vidlicí. F1RST necelých 1600 g, koli mají ty karbonové 500g? Takže o cca 1kg více a to v případě, že se dotyčný shání po karbonce, pokud tam dá cr-mo cca okolo 900–100g tak je to ještě menší rozdíl. Takže 10 procent z kola takže u dospělého 35 kg kola by ta vidlice poměrově dělala 3,5 Kg u poměru cr-mo pevné by to již bylo cca 2Kg. Tak i jako dospělý, kdyby neexistovaly lehčí odpružené vidlice bych těch 3,5 nebo 2kg navíc vozil jen kvůli té menší únavě a zbytečně ztracené energii v terénu díky pevné vidlici. Myslím normálně jezdící děti v terénu, ne po rovné cyklostezce a nemyslím závodníky co šetří každý gram. 24 kolo se i s odpruženou dá vpoho složit za 9,5kg.

        0 0
    • hompmo  

      Tak si myslím, že zderes cílil na děti, co jezdí xc závody a tam do deseti opravdu odpruženou vidli nepotřebujou…

      0 0
      • oddie  

        V tom případě je dost legrační ohánět se jakousi „technikou“, když na závodech je trend nacpat děti na nesmyslně velká kola, která jakoukoliv techniku spolehlivě zabíjí, že…

        0 0
      • skaj  

        a je to blbe… Uplne tupej pristup, ted se maji ucit jezdit technicky tezky veci, bez ohledu na rychlost po pesinkach v lese. Ted maji jezdit tereny, ktery odpruzenou potrebujou, aby se posouvali. Aby pak jednou nemuseli marne honit techniku jako Cink… Jenomze to treneri, co osobne konci na maratonu po sotkach nechapou…

        0 0
    • Mamut  

      Aj lahka odpruzena znamena kilo navyse oproti karbonke z Ali. Bezna odpruzena znamena 1.5kg. A to je pre napr. holku, ktora vazi 25kg nezanedbatelne. Pri jazde je to skoro fuk, ale ked ma potom svoj bike vyniest 10 schodov, tak ci nesie 8kg alebo 9–9.5kg je uz rozdiel pri predmete tak neskladnom ako bike.

      A potom odpruzene maju z pricipu vyznamne vyssi axle-to-crown rozmer, takze pokial ma decko ram na hrane (co s predpokladom na rychly rast decka nie je zriedkave), tak s odpruzenou sa dostane s hornou trubkou kludne o 3–5cm vyssie, co moze byt rozdiel medzi nabije a nenabije si „kula“.

      Z oboch pricin mam decko na karbonke. Ale cerstvo som kupil za par susnov Sida z roku 2000 a cca za rok by ho mozno uz mohla dostat.

      0 0
      • kycis  

        Co se tyka ACT to je samozrejme pravda, take kdyz obe decka na 24" zacinala a velikost byla na hrane, meli tam pevnou, a az povyrostli, prisla odpruzena. Kazdopadne jsem po te zmene nezaznamenal zadnou zhorsenou manipulaci, ani komentare ze je kolo tezsi. Naopak vidlici ocenili.

        A to same u bikeparkove 24", tam jsem nejdriv dal 80mm a po roce 115. (pro rejpaly, dle vyrobce je ram na tyto zdvihy urceny). Ale tenhle problem byl jen u prechodu 20–24, pak uz ne.

        Schvalne pak poreferuj, jak nasazeni SIDa mala ocenila ;)

        0 0
        • Mamut  

          Pri jazde by ho urcite ocenila uz aj teraz. A za to ako pekne jazdi, by si ju kludne zasluzila, Ale v terene sa proste bezne stane, ze nieco nevyslape, alebo popadane stromy atd. A tam to ma dnes s 8kg bikom len tak tak, ze si poradi. Takze 9kg by uz mala dost problem. Prost eje to osoba, ktora je skoro doslova „lina se nazrat“ (po mne to nema :-), takze v 7.5 ma 25kg a zije s tym sice spokojne a radostne, ale proste hruba sila tam nie je.

          To ako ked si 55kg zenska kupi ekolo, pretoze sa jej nechce slapat. A potom, ked potrebuje vyniest bike 3 schody, alebo nahodit na nosic (hoci aj len na tazne), tak musi cakat, kym pojde niekto okolo, inak je v prdeli.

          0 0
          • Lišák  

            alebo popadane stromy

            Přes normální padlej strom to snad přehodí, i když to kolo bude mít o kilo víc. Pokud potkáš na pěšině tohle (foto), z jedné strany příkrá stráň, z druhé strany říčka, tak to stejně poneseš ty. ;-)

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.