Zdravím,
rád bych si zakoupil nový ráfky, kvalitní, ale zároveň za rozumnou cenu, černý, a co nejlehčí. V současnosti mám JALCO X 320. Tam je váha 465 g. Díky za rady.
Zdravím,
rád bych si zakoupil nový ráfky, kvalitní, ale zároveň za rozumnou cenu, černý, a co nejlehčí. V současnosti mám JALCO X 320. Tam je váha 465 g. Díky za rady.
Cemu rikas rozumna cena? Na kotouce nebo vecka?
Ahoj, nechci zbytečně zakládat nové vlákno, tak že…
potřeboval bych poradit, jaké nové ráfky pořídit… Stávající Alexrims DT 17 s 505g se mi zdají zbytečně težké proto sháním něco nového a lehčího…
požadavky:
cena kolem 1000kč/kus
co nejlehčí ale zároveň odolné a kvalitní
budou použity na náboje Shimano XT 32 děr – kotoučové brzdy
pro účely XC
moje váha 72kg
pláště mám připraveny Continental Race King 2.2
díky moc za jakékoliv rady a názory
Toje snad jedno ne jaky máš plašte ne ? =)
Jedno to není. Ráfek musí mít vzhledem k šířce pláště dostatečnou vnitřní šířku.
Tak ještě nedávno by ti tu většina doporučila Remerx Magic. Jenže tyto ráfky, jak se později ukázalo, mají nějakou neznámou vadu a na zadním kole praskají. A jak se Remerx staví k reklamacím… No, jednomu to bez problémů vymění, druhému reklamaci neuzná, ale „v rámci dobrých vztahů“ stejně vymění. Každopádně pokaždé tvrdí, že je to první případ a že se to ještě nikdy nestalo.
Teď k ráfkům. Já bych to postavil na Mavic XC 717
Jsem zvědavý jestli je vůbec bude při takovém objemu reklamací ještě vůbec moct prodávat – aby stíhali vyrábět :D
taky bych to videl na ty 717 ( i kdyz mohly by byt sirsi na 2,2 plaste…) jinak pak kdyby limit navysil tak ZTR
kolik by stálo to navýšení limitu?? :-)
jestli chces vozit no tube tak bych do toho sel jinak asi ne…
archy budou trochu tezsi a cresty… zas hovno vydrzi… mozna je fakt nejlepsi ten mavic…
nevim co jezdis jak jezdis..
ZTR Olympic na chainu jsou za 38 liber… Takze to takove navyseni neni…
Mavic 717 na 2,2" Race King 2.2 je nesmysl
Nesouhlasím, ale větší pláště bych už rozhodně nedával.
To samo muzes, moje zkusenost je jina. Plaste se musi hodne foukat aby se nezvykaly. A pak se zase straci pohodli a smysl techto plastu.
Já mám tyto pláště, pravda na 18mm ráfku, ale foukám dost málo a není s tím žádný problém, a někde jsem tu četl, že není problém ani na 17mm. Race King nejsou zas takový balóny.
56–58mm bez vzorku imho balon je
jenže to je supersonic, ne? :-)
jo
jenže o supersonicu se tazatel nezmínil a tudíž myslí asi obyč. a tam bych se ho na 17mm ráfku už moc nebál, protože to už takový balon není, že jo…
Jo ale proc porizovat uzke rafky ze :-)
protože pevnost/cena/váha vychází ty 717 furt až moc dobře :-) a pokud tam nepůjdou širší pláště, tak proč ne… já bych se toho osobně zas tolik nebál, sám těď vozím od léta nesmysl na předním kole :-)
mas nejakou alternativu
stejna cena a vaha + sirsi ?
Nevim kde se aktualne pohybuje cena 717 naposled co sem ho bral byl nekde lehce nad litr. A za tu cenu uz mas dost velkou nabidku 18/19mm rafku.
třeba dt xr400/4,2, ten stojí stejně. pak alex xcr100d, ten stojí o dost méně (ale je taky jenom 17,5mm široký)
dik DT jsem nebral v uvahu… blbe se mi na ne nahozovalaly bezduse ( no tube )
sem zas o neco chytrejsi ;-)
Jenom tak na okraj, zde jsem našel tvou zkušenost ,cituji: „Mám na 717 – 2,2“ Contíky Race King a je to na hranici."
Ano, je to na hranici, ale podle mě by to šlo. Co v této ceně jiného použít? Asi těžko najde lehkej ráfek, kterej by měl alespoň 19mm za požadovanou cenu. To je pak až zmiňovaný Notubes.
To je ale tím, že RK2.2 není 2.2", ale spíš 2.0…
2.2" má být cca 55–56mm, což RK fakt není…
U indického kevlarového RK 2,2" jsem naměřil 54 mm.
2.0?
roud nameral 58mm čo je cez 2.28" a je to viac jak mnohé 2.4ky a 2.5ky.
to MK je užovka.
Nameril ale verzi Supersonic
ano, ale aji keby to bolo tých 54mm tak je to imho furt viac 2.2 jak 2.0
Jj je to tak 53mm
RK 2.2 na 19mm rafku – 55mm.
Můj obyč RK 2,2 na 18mm ráfku 52,4mm :) Aneb není RK jako RK.
Na RK 2,2" ber určitě ráfky širší než 18 mm. RK 2,2" mám nasazený právě na 18 mm ráfku a při trochu rozumném tlaku se to nehorázně žvejká (mám od toho pláště i ošoupané vzpěry na zadní stavbě, normálně je mezi nimi a pláštěm tak 20 mm místa).
Zajímavé, jak mohou mít dva lidé naprosto odlišné zkušenosti se stejnou kombinací šířky ráfku a plášťů.
Je to divné. Já na nich právě furt během jízfy kontroluju, jestli nemám defekt nebo něco povoleného, strašně mi ten zadek s RK plave. Na kolik foukáš zadní?
jaky mas RK ? ja obyc kevlar a na 717 s dusi pri 2 atm napohodu…
Obyčejný kevlar z indie :). Prostě oproti původnímu NR to strašně plave, kontroloval jsem výplet i všecko možné ostatní a prostě nic jiného než plášť to být nemůže.
treba jen nezvyk…
ja tedka po dlouhe dobe presedlal ze silnice/HT bike na fula a bylo to o necem uplne jinem…
Určitě nezvyk. Ale že mám od pláště ohoblované i boky zadních vzpěr, to už je něco špatně :). Holt budu tam foukat trochu víc než u minulého pláště a problém je vyřešen.
to se mi nezda ze by to chodilo 2cm jak pises… ale hadat se nebudu…
není to spíš vyhoblovaný od nalepenýho blata? nedává mi to smysl..
V bahně nejezdím. Jako samozřejmě to není vydřené až na kov, ale jde vidět, že ke styku došlo :-D
Hele tohle je fakt nějaký divný kdyby mi to dělalo to co tobě tak mi to ani neprojde zadní stavbou viděl bych to na podajnost plášťů ve spojení s nízkou tuhostí tvejch kol…
Už mi ta ***** na kolo nesmí… Dneska se mi ten plášť vyzul v zatáčce, před odjezdem jsem foukal 2,5 bar. Naštěstí do odnesl jen lehce odřený loket a bok, doťukal se a podřel ráfek, ale to není nic vážného, kombinačkama jsem ho vyrovnal a sedřený elox neřeším. Nejhorší na tom byla pěší 8 km tůra domů :).
Že by ti v Indii zapomněli dát patku? (: Další důvod, proč indické Kontíky každému rozmlouvám.
Sto lidí na tom jezdí v pohodě a jeden to v zatáčce vyzuje… Asi vítr.
Prostě špatný kus. Nic nepaušalizuju ;-)
Nemyslel jsem to tak.
Jiri – nic proti tobě ale buď máš opravdu nějakej pofiderní zroj dílů nebo levý ruce nebo prostě jen megasmůlu nejdřív hope kotouče pak racekingy nebo máš kola uplně napíču :O(
Budou to ty levé ruce nebo smůla. Kotouče od jednoho z místních snad spolehlivých (určitě ti dojde od koho :) ), pláště z bagbike. Ale nevím, měl jsem tam předtím XCR Dry II, Crossmarky, NR a jen tenhle RK dělal bordel. Fakt nevím, co by se dalo pokazit na nasazování plášťů :-D. S kotouči si neporadili ani v servisu. A kola nejsou nic extra, toho jsem si plně vědom, ale těm bych to na vinu nedával.
Takze kdyz tedy zkusím hodit Contiky 2.2 Supersonic na rafky ZTR Olympic tak by nemusel byt problém? Jinak jaky dráty bych mel použít pro vyplet?
Vzal jsi mi to z klávesnice…
Já ho taky vyzul. Ale byla to souhra víc okolností.
tak nejak jazdit sa dá na všetkom, jst mal nanoraptora na zuším 13mm ráfku ;o)
Zadní momentálně foukám na 2,3 baru, ale jezdím i lehce pod 2 bary a v pohodě.
Jinak byla řeč jen o RK, ne RK Supersonic. Obyč RK může mít tak kolem 52mm.
Divné, já foukám kolem 2,5 bar.
Ono to bude dost zavisle na typu a sirce plaste ja tam mel Supersonic jeste z limotovane WC serie a ty meli 57mm a to bylo na ten rafek fakt moc.
takže dávat na 18mm ráfek Nobbyho ve 2.25 je už za hranou?
Pokud je to Schwalbe, tak ne, protože to není 2.25"…
a kolik má asi tak reálnou šířku ve snake skin nevíš? tady na fóru se ty hodnoty dost lišej..
Záleží na ráfku a zřejmě i na kusu pláště. Já mám u zadní šíři 56mm, na přední 54mm. Ráfky v profilu na Monstrovi.
tak to je na 18 mm ráf celkem dost asi…:( a 2.1 jsou zase šlupky úzký..
Tak ted jsem z celé diskuze jeste vic zblblej nez pred položením dotazu :-) jaky tedy použít rafky na me Continentalky 2,2 Supersonic dle požadavků které jsem psal výše? Osobne by se mi líbily ty ZTR Olympic díky své nízke váze, pokud by mi je nekdo pomohl objednat z toho shopu chain za udávaných 38 liber. Nemam s tim vubec žádné zkušenosti
… Případně jaké dráty na vyplet by jste mi doporučili?
takže nakonec máš supersonic? v tom případě fakt raději něco širšího jak 17mm…
Ano ano, je to verze Supersonic. Kazdy mi ji doporučoval ale ted koukam ze díky tomu budu mit stíženy výběr lehkého rafku v rozumné cenové relaci.
nebud zblblej a dej jakej chces plast na jakej chces rafek ;-)
tak se furt nějak nemohu rozhodnout jestli vzít DT XR400 nebo ZTR Olympic :-/ nebo snad FRM XMD388
Na FRM ráfky se docela blbě dávaj pláště bez duše. Za mě osobně nějaký ZTR.
Zas FRM jsou myslím kalíškovaný. „Blbě“ znamená, že se se těžko nandávají nové pláště (bez montpák a fíglů to nejde)? Jen se ptám uvažoval jsem o nich jako alternativě za nasehnatelné 355.
Že se na nich dají dost blbě nafukovat gumy bez duše, dokonce i TLR nebo RS :-(
DT SWISS XR400 –400g
nebo X430 –430g
Author Helium-pro (380g).
A teď rychle utíkám, než mně místní borci roznesou na kopytech za napsání zde nepřístojné značky :)
:-D
A kdo jim ty ráfky vyrábí ?
to isté je napr. http://www.actionsports.de/…::21894.html , neviem síce kto to vyrába ale asi to bude niečo známe :D Za tú cenu celkom fajn…
A je to důležité?
To Vaše hraní si na dobré a špatné značky ….
U 90% všeho, co je na kolech podle mně platí:
je jen dražší.
Smutné, ale je to tak.
Ale že máš toho svýho Authora rád, co?
Samozřejmě!
Vždyť má na rámu hrdý nápis Made in Thaiwan!
:o)
mno třeba remeš dělá u nás a podívej jakou maj poslední dobou kvalitu…
Trefa!
Jeste doplním ze bych potreboval delku drátů pro 3× kříženy vyplet. Diky
Píše se TAIWAN.
Tak jsem se nakonec rozhodl pro ráfky ZTR Olympic – ted na chainu za velice zajímavou cenu. K tomu bych vzal dráty DT Competition at to mám z chainu pěkně v jedné zásilce.
jen mám problém, nevím jakou délku drátu objednat :-/ těm kalkulátorům v angličtině moc neholduju, tak bych chtěl poprosit zda by nějaká dobrá duše mohla vypočítat délku drátu pro zmiňovaný ráfek s náboji Shimano Xt HB-M775 a FH-M775 – centerlock
kola si nechám raději zaplést, nerad bych se učil zrovna na tomhle :-)
Dej email, pošlu ti výpočet.
Ale houby, Tajwan ;).
poslední dobou jezdím jenom bezplašťáky…protože jsou nejlehčí v celým Vesmíru..
A navic jedou.. co jedou, letiiiii