CHCI NĚKOHO POŽÁDAT O RADU, KDYŽ SEM DNES PÍCH ZJISTIL SEM ŽE MÁM NA BIKU BEZDUŠÁKY A NEVÍM JAK SE DAJÍ LEPIT A ČÍM. PORADÍ NĚKDO?
CHCI NĚKOHO POŽÁDAT O RADU, KDYŽ SEM DNES PÍCH ZJISTIL SEM ŽE MÁM NA BIKU BEZDUŠÁKY A NEVÍM JAK SE DAJÍ LEPIT A ČÍM. PORADÍ NĚKDO?
ZJISTIL SEM ŽE MÁM NA BIKU BEZDUŠÁKY – tak to mě fakt pobavilo:-))))
Ale kdyby to náhodou nebyl fór, tak tady máš odkaz: http://www.kupkolo.cz/…ss_1674.html
Z vlastní zkušenosti ale vím, že pokud se jedná o malou dírku, stačí zevnitř nebo i z venku zakápnout sekunďákem.
man aby skor zaujmalo co sa mysli tym bezdusaky. strucne a polopatisticky aky je rozdiel medzi UST, Tubeless, UST ready?? (este nieco ??)
UST/Tubeless není rozdíl – je to prostě bezdušák. S nápisem UST ready jsem se setkal, pokud vím, jen u ráfků, které byly bez úpravy použitelné pro UST systém.
Ještě tu máme Notubes, což je systém, jak z normálních ráfků a plášťů udělat bezdušáky, pak tu máme např. značku Slime, která vyrábí něco jako MTB plášťovky a dále TUFO vyrábějící regulérní galusky pro MTB. Pár lidí to tu jezdí. Snad jsem na nic podstatného nezapomněl…
Možná jsem to špatně napsal: Tubeless je souhrnné označení pro bezdušové systémy, UST je pak druh bezdušového standardu pro MTB charakteristický určitými požadavky na ráfek a patku pláště.
Jeste doplnim, ze Tubeless Ready jsou spec plaste pro UST rafky. Daji se vozit jak s duší, tak i bez duše. V tom druhém připade je nutné dovnitr nalit tesnici kapalinu, protoze Tubeless Ready plaste nemaji vevnitr neprofuk zater, jako Klasicke bezdusaky. Proto jsou taky o dost lehci.
Přesně tak, Tubeless Ready je hybrid mezi klasikou a UST. Tedy patka je UST a zbytek stejný jako u klasiky.
Pokud to není velká díra, tak bych to vůbec nelepil a rovnou nalil do pláště nějaký tmel. Stejně vozit UST bez tmelu je takové polovičaté (tím myslím že není plně využito výhody UST). Tmel dírku zalepí a hned ho tam také budeš mít pro příště.
nejsou tezke?
Už jsem tady něco přečet, ale stejně z toho nejsem uplně moudrej. (Vyplynulo mi-UST: horší manipulace při nasazování, váha a asi spešl ráfky. Výhodou menší náchylnost na defekt.)
A co místo toho? Kombinace RR normal: (cca 470g)+ duše Schw. ligt (cca 100) + nějaký tmel (cca 60g). Celkem tedy 630 g., Cena asi 900 Kč/kolo.
Pro porovnání RR UST: (váhu jsme našel 2×)630/695g+tmel. Celkem 700/760g. (možná bude potřeba víc tmelu??) Cena 950 Kč/kolo.
Srovnávám porovnatelné? Dík
UST plast se nasazuje uplne stejne jako klasika. Jen je nutne mit velkou pumpu aby se dal bez problemu nafouknout. Jinak tmely co se aplikuji do duse nefunguji moc spolehlive, protoze mezi plastem a dusi dochazi k treni, takze po case se muze dira rozlepit. U bezdusaku se ucpe primo dira a ta, pokud neni zrovna prilis velka, zustane zalepena spolehlive.
Něco dodám k tomu co ještě napsal Daf.
Dnes už hodně kombinací UST plášťů a UST ráfků jde zcela bez problémů i malou pumpičkou nafouknout a to ještě klidně nasucho, tedy snadno a jednoduše. A i kdyby byla potřeba velká pumpa, tak to ještě ničemu nevadí a je to stále v pohodě. Konkrétně NN i RR UST 2,25 08 jdou malou pumpou na Crossmaxi ST, tedy minimálně když jsou nové.
Výhod bezdušových řešení je více. Menší valivý odpor – skutečně reálně změřené, tedy nejen nečí pocit, i když samozřejmě není to až takový rozdíl, takže pocitově to nemusí být poznat (rozdíl mezi NN UST a klasikou s duší je cca stejný jako rozdíl mezi klasikou NN a klasikou RR).
Duše s tmelem, do toho bych nešel, jak už píše Daf a už se tu i rozebíralo několikrát z praxe, tak to stejně pořádně nefunguje.
U těch UST není třeba tmelu více, ale klidně můžeš dát i méně. UST těsní sami o sobě i bez tmelu, takže je tam jen na defekty, 60g tmelu podle mě bohatě stačí. Klidně by se dalo i méně, ale pak by bylo dobré častěji kontrolovat, jestli tam ještě nějaký je. I tak UST s tmelem je o pár gramů těžší, ale ne o moc. Za ty výhody to rozhodně stojí, když máš UST ráfek.
Ještě tu máš pak do srovnání varianty s klasickým pláštěm a NoTubes. To má pár výhoda, ale i spoustu nevýhod. Je to jednoznačně nejlehčí řešení ze všech. Odolnost je o něco menší, UST pláště nejsou takové šlupky jako klasická varianta (samozřejmě kdybys použil třeba double defense verzi, tak na tom bude s NoTubes klidně lépe než UST, ale už to bude zase výrazně těžší).
Pak jsou tu ale další nevýhody NoTubes, kvůli kterým jsem tuhle variantu zavrhnul, že není pro mě, i když ji tu spousta lidí v pohodě vozí:
Já to tedy vidím následovně. Pro nezávodní použití se mi zdá jasně nejlepší řešení UST (bohužel tady to bez UST ráfků nejde). NoTubes bych viděl především na závody, kde těch pár gramů (konkrétně u NN a RR je to 130g na plášti – a to ještě nebude celých, u UST jde dát méně tmelu než u klasika + NoTubes) dolů ocení.
U toho snadného foukání nasucho a malou pumpou u UST jsem kromě mojí kombinace zapmněl ještě na Archerovo. Ten vozí NN/RR na Shimano kolech a tam mu to šlo také malou pumpou nasucho (dával tu někde dokonce video jak to fouká).
Pánové, díky moc. Jsem o něco moudřejší, ale protože jsou třeba spešl ráfky, stejně to zatím nebude nic pro mě. (Sviňa hypotéka, sežrala už Crossmaxi pro celej tým. Alle jinak to nejde). Takže zatím zůstanu u duší a šetřim na RR 08. Už jsem toho o nich čet tolik, že asi neodolám.
si ma s tym no tubes nejako zmiatol – no tubes je nejaky „tubeless“ rafik + normalny plast + gebuzina? (vychadzam z tvrdenia ze „ještě tu máme Notubes, což je systém, jak z normálních ráfků a plášťů udělat bezdušáky“)
NoTubes je system jak udělat z normálního ráfku a pláště Tubeless :-)
Tak jsem NoTubes pořídil, po čtyřhodinovém boji, maje před očima svůj veliký vzor Františka Koudelku, kterak pumpuje kola v autoservisu, jsem konečně zvítězil a oba Furious Fredy nafoukl. Sice mě to vyřídilo tak, že už jsem ani na kolo nešel, ale radost jsem z toho měl velikou. Proto mě dneska vyděsilo, když jsem to jel projet, aby si to hezky sedlo a po pár km mi to po defektu přelakovalo rám. Utekla ale jen necelá atmosféra a protože jsem to měl na 3,5 bylo to v pohodě. Ale když jsem kolo doma protřepal, zjistil jsem, že v v plášti už skoro nic není a chtělo by to doplnit. Tak mě děsí představa, že bych plášť musel sundat a pak s ním zase bojovat, protože ten Furious Fred je děsný papír a všude okolo ráfku je plno místa a nechce to chytit. Nedá se to třeba nějak nalít přes ventilek a jestli jo neucpe se?
a proto je nejlepší klasika norm.plášť a duše :)
přišlapávač
přišlapávač
A „do třetice všeho dobrého“ nebude? :-P
ne :-)
Dnes jsem chytil „defekt“ s NoTubes… 6 km jsem to tlačil domů… Dle všeho nevydržel plášť. Udělala se na něm boule, a pak zž to „jelo“. Bílá sračka to sice časem ucpala (šplíchalo a teklo to všude – jako z Bishopa v Aliens), jenže jsem neměl pumpičku (poprvé v životě jsem vyjel bez ní; to není a nemůže být náhoda, matka příroda je hold děvka) a plášť byl téměř prázdný.
Hlavně, že pořád vozím náhr. duši a pumpičku všude (i 1 km do servisu). Až dnes ne… Zítra hodím do servisu, jestli se s tím dá něco udělat anebo mne to bude stát litr na nový plášť plus „sračka“ do něj…
A co bylo za plast?A kolik toho mel najeto?
Plášť Intense System 3, najeto cca 800 km
pokud mas ventilky NoTubes ktere maji sroubovaci vlozku tak neni problem to pres ne nalit.
Koupil jsem celou sadu NoTubes s tímhle.
Otoč kolo ventilkem na 12 h, vypusť vzduch, vyšroubuj vnitřek ventilku, otoč ventilek na 7 h nalej tmel, zašroubuj ventilek a nafoukej.