Levné jeté kolo pro amatérku ;) do 5tis- prosím poradu!

149 nepřečtených
  • BebeV

    Zdravím! Předem se omlouvám všem ortodoxním bikerům, ale existují i lidé jako já, co chtějí s kolem začít a zjistit, jestli to je „ono“ a proto nechtěji investovat horentní sumu (páč rozdíl stejně nepoznají)

    Takže – hledám MTB, koukám po bazarových, cena do 5000 tis. Jsem holka, 168/63, naposled jsem jezdila před 10ti lety. Chci aby to mohlo do lehčího terénu a na asfalt.

    Nájezd max. 50km týden…prostě se rozkoukat :D

    kandidáti:

    #1) Nakamura (?) https://www.sbazar.cz/…amura-panske

    #2) Merida https://www.sbazar.cz/…lo-merida-18

    #3) Author https://www.sbazar.cz/…lo-author-26

    #4) Author https://www.sbazar.cz/…l-ramu-17-ko

    #5) Kelly's https://sport.bazos.cz/…Top-Stav.php

    Co byste mi doporučili?

    Chápu, že rozpočtově je to omezené (mohu si dovolit i dražší, ale fakt nechci zatím utrácet).

    Díky moc za tipy.. (i jiné návrhy po čem koukat).

    Další dílčí dotaz směřuje k převodovému systému – znám jen ten „na řídítkách“ nikoli páčky, a přijde mi, že většina kol má právě ten páčkový systém, který se mi zdá trochu pochybný. Co brat/nebrat??

    0 0
    •  

      Jestli je velikost kola ok tak nakamuru zda se z výběru nejlepší. Packy nebo grip a výbavu bych za tuhle cenu asi neřešil, hlavně aby kolo bylo v pořádku po technické stránce, aby nic nevrzalo , nevyklalo, bez problémů řadilo a brzdilo.

      0 0
        Výběr z produktů
        Cannondale Habit 4 29 kolo, černé Skladem 2 ks

        savings Cannondale Habit 4 29 kolo, černé

        56 099 Kč savings MOC 86 699 Kč

        BMC Teammachine R 01 FOUR kolo, carbon black Skladem 1 kus

        Novinka BMC Teammachine R 01 FOUR kolo, carbon black

        205 999 Kč MOC 228 999 Kč

        GT Stomper Prime 20 dětské kolo, stříbrná Skladem 1 kus

        savings GT Stomper Prime 20 dětské kolo, stříbrná

        8 299 Kč savings MOC 12 599 Kč

        Přejít do shopu (Kola)
      • BebeV  

        Díky za reakci! Osobně je mi -od pohledu – nejsympatičtěj­ší…páč bych nemusela dokupovat hromadu doplňku :D

        Velikost není zřejmá, bylo mi sděleno ‚16 – L‘…což 16" být nemůže a L je cokoli od 19"… Dnes jsem byla ve Sportu jen okouknout ty velikosti a 17" se mi aspoň první dojem zdá dost malý, takže myslím, že 18" i 19" by asi šlo.

        Akorát mám trochu pochybnosti, páč jsem se dočetla, že „Nakamura“ je nějakej sub-brand pro Intersport…takže mám obavy z důvěryhodnosti a kvality (může-li o ní být řeč za tuto cenu). Jen doufám, že to není nějaká mrcha, co váží 20 kilo… :D

        0 0
        • Soreno  

          Jako 17" na 168 cm malý ???? Sakra do teď jsem si myslel, že mám správnou velikost. No nic poohlídnu se po nějaký dvacítce :)

          Jinak jestli čekáš deseti kilový kolo za tuhle cenu, tak sni dál. Podle mě vyhodíš peníze za hajtru a pokud máš rozpočet větší zkus se podívat do Decathlonu na ty jejich kola cena/výbava je asi ok.

          0 0
        • Sunshine 29  

          Teď už chápu proč všichni „nebikeři“ jezdí na kolech o dvě velikosti větší☺ 17" /M bude tak akorat…

          Řazení o kterém mluvíš ( na riditkach, gripshift) je obvykle na nejlevnějších kolech, takže o kvalitě asi netřeba mluvit ( je to v 99% případech to nejlevnější co se dá sehnat).

          Za 5000 Kč máš pěkný kolo do hospody, pokud chceš jezdit, tak podle mě pro nějakou rekreační jízdu pocitej 12–15k, pokud to myslíš vážně tak za těch 15 k sezeneš bazarovku.

          0 0
        • Sunshine 29  

          Teď už chápu proč všichni „nebikeři“ jezdí na kolech o dvě velikosti větší☺ 17" /M bude tak akorat…

          Řazení o kterém mluvíš ( na riditkach, gripshift) je obvykle na nejlevnějších kolech, takže o kvalitě asi netřeba mluvit ( je to v 99% případech to nejlevnější co se dá sehnat).

          Za 5000 Kč máš pěkný kolo do hospody, pokud chceš jezdit, tak podle mě pro nějakou rekreační jízdu pocitej 12–15k, pokud to myslíš vážně tak za těch 15 k sezeneš bazarovku.

          0 0
    • Stancek  

      Holka nešťastná!!! :-D Tady ses ptát neměla… Už v tom lítáš :-) Takhle začínala myslím většina lidí tady, včetně mě. „Potřebuju poradit nějaký levný kolo“ Za čas to nebude stačit, budeš potřebovat lepší vidlici, pak to nebude brzdit, takže kotoučovky… ty budou s novýma kolama. Atd atd… zlákají tě na první maratonek, ideálně holešovský Drásal. Pak v rámci tréniku pojedeš s někým na silničku a zjistíš, že starej, ale slušnej ocelák není to pravý. Pořídíš silničku. S nárůstem kondičky zas přestane stačit i bajk, takže další nákupy… A už v tom lítáš za desítky a desítky tisíc. Doma se Ti nahromadí pár kol, každý k jinému účelu, místa to zabere, furt lítáš někde po venku… No děs :-)

      Teď vážne, ani jedno kolo co Jsi sem dala se mi nelíbí. Bude zima, přišetři ještě aspoň 10 000 a zjara oslov některého místního stavitele. V zimě stejně jezdit nebudeš, nebudeš na to mít hadry. V létě pojezdíš se skromějším vybavení a jak se bude ochlazovat, budeš dokupovat co bude chybět, ono ty hadříky na kolo stojí taky nemalý peníz.

      0 0
      • BebeV  

        To bylo hezky řečeno :D takový scénář je možný, ale uvidíme, jak to dopadne! Nemám rada hobby stylu "Nejdříve megaznačkové vybavení =páč bez toho to nejde a pak ejhle za 14 dní vše leží v koutě :D Takže se chci nejdřív rozkoukat za levno a hlavně se vykopat ven. Ano, teď v zimě…teda na podzim.

        0 0
        • H8me  

          BebeV nebude sedet v koute! :))) chapu, ze jsou zde i zacinajici bikeri a bikerky, to je jasny. Jen chci podotknout, ze pokud vis, ze jezdit budes, tak je lepsi zainvestovat vice penez do kola, protoze na lepsim kole te to bude vic bavit. Lepsi kolo lip jede, ale slapat se musi porad :D Pokud si to chces pouze vyzkouset, jestli te to chytne nebo ne, tak tam bude problem zase v tom, ze te to treba nemusi tak bavit na levnejsim/horsim kole, nez na nejakem lepsim. Je to fakt dost markantni rozdil jet treba na pruzinove vidlici, ktera se ani nehne a nebo na vzduchovce, ktera, kdyz se dobre nastavi, tak zehli jak zehlicka …

          0 0
        • maajkee  

          Tak ale ono právě ani za těch 15 tisíc nekoupíš nic megaznačkového, spíš solidní základ právě na vyzkoušení, případně něco bazarovýho alespoň za 8, 10 tisíc.

          Je pravda, že já jsem někdy na jaře prodával Cannondala s Fatty na LX s hydraulikama za 8 tisíc, takže najít se něco dá, ale těch 5 tisíc je fakt moc nízko na něco solidního.

          0 0
      • ms82  

        Tohle by melo byt povinnne cteni, nez se clovek zaregistruje :D

        0 0
        • Petr L2  

          Tak to ale je s každým koníčkem, nebo sportem, průběh je vždy stejný, jde o to si to odzkoušet jednou a pak už vždy člověk vít co ho čeká. Hodně toho člověk dokáže uřídit tím, že si ujasní proč se do toho pouští, ale klasicky vždy platí, že takový ten pocit, začnu z něčím levným a pak se uvidí, nejsem přece mistr světa, to bude stačit, vede spolehlivě k té nejhorší investici na kterou se člověk po čase dívá jako na vyhozené peníze, zmařený čas a promrhanou energii.

          0 0
    • Stancek  

      Zalevno je právě tech 15tis. I když, pokud bych vyhrabal fotky, na čem jsem drandíval po Hostýnkách před registrací na BF, to moje možná bylo i horší než ten Tvůj výběr. Tam je to asi jedno, vem to, co Ti bude sedět velikostí. Pořád ale radím přišetři :-)

      0 0
      • BebeV  

        Najedu-li aspoň 200 do zimy (jasně, že to některým připadá minimalistické) a přinese-li to kýžené dojmy, tak upgraduju na nějaké kolo.

        Nejsem zastáncem dreku za každou cenu ;-) ale fakt pro naprostého začátečníka nemá cenu plýtvat zdroji na nějaké železo, o kterém vím kulové :D To by bylo jak po autoškole sedlat maserati :D

        A taky, ve dvou se to lépe táhne, takže ještě dokopat svého chlapa :D

        0 0
        • Lišák  

          Pokud to přirovnáváš k autům, tak kolo za 15kKč není Maserati, ale možná tak Dacia. Za 5kKč by mohl být 40 let starý Trabant.

          Myslíš, že by Tě začalo bavit jezdit ve 40 let starým Trabuku, který špatně řadí, špatně brzdí… Pokud bys po autoškole sedla do Dacie, tak by sis pak možná koupila i nějaké auto. Když bys sedla do Trabuka, tak bys ho odvezla do šroťáku a koupila si pořádný kolo. ;-)

          0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Za 200 km si ani neosedíš zadek.

          0 0
    • -b-n-x-  

      Se divim, ze jeste nikdo nepoptal vice informaci, fotku, atd… A taky ze jeste nikdo nenapsal vtipny prispevek typu: „za 5000 se uz nejake predni kolo koupit da :-) “

      Jinak podle me je celkem rozumne za tyhle prachy koukat po jetych kolech, protoze nove se za tohle nic rozumneho koupit neda. Ncimene s tou velikosti to vidis blbe. pro tvych 168cm bude asi vhodne S-M, nebo-li neco kolem te 17,5".

      0 0
    • Pavel  

      Kolo do 5 tisíc? A má to být přední anebo zadní?

      :)

      0 0
    • BebeV  

      Děkuji gentlemenům :D A také za doporučení ohledně velikosti. Což bohužel vylučuje prvního kandidáta, kde size=unknown.

      0 0
      • Soreno  

        Chce to tu fotku v plavkach, aby jsme videli vzdalenost od zeme k rozkroku. Jinak ti nemuzem urcit spravnou velikost.

        Hleda Scret a jeho presvedcovaci metody :))

        0 0
      • Twister  

        Naopak. Podle fotek mi nakamura přijde sestavením jako nejvhodnější kolo pro začínající holku. Velikost bude tak 17, je krátký a má vysoko řídítka, takže na něm budeš pravděpodobně pohodlně sedět vzpřímeně a ne se natahovat jako superman. Pokud jsi doteď jezdila na velkých rámech, 19" a víc, tak Ti to možná bude připadat hned malý, ale dej si čas na vyzkoušení a uvidíš. To, jak se Ti bude na kole sedět, je v téhle kategorii mnohem důležitější, než barva, typ řazení, odpružená vidlice…

        Author a Merida z výběru jsou stará kola s nataženým posedem, na který se dřív kola skládala. Ty bych Ti nedoporučoval.

        0 0
        • BebeV  

          Děkuji za info ohledně ostatních značek…to je přesně věc, kterou jako amatér nedokážu posoudit. Nakamura je nejspíš 19ka. Boužel nevýhoda bazarovek je, že člověk nemá to srovnání, na čem se mu sedí líp. Prostě ber/neber. :-)

          0 0
    • pavelxy  

      Blbý je, že každej kdo začíná si řekne… Koupím levný a uvidím… Ale v tom to je… Levný nejede, nebrzdí, vrže… a to většinu lidí odradí… Já začínal loni, koupil kolo za 18 a teď vím, že je to levný kolo a kdybych kupoval znovu, tak minimálně za 35…:) Jinak Good luck…

      0 0
      • H8me  

        to samy jsem psal ted par radku nahore :) naprosto souhlasim :)

        0 0
    • Tomcat  
      • pro 165–170cm se používá velikost M , protože každý výrobce má jinou míru bývá to od 16,5 do 17,5 palce
      • ženské kola mají jinou geometrii protože pokud se na Vas genetika nevyřádila máte jinak postavenou kostru
      • za 5000,– kolo ude pochybné vždy. Takzvaně kategorie supermarket

      Pokud to sváma někdo myslí dobře tak vám to bude vymlouvat protože nic kvalitního v téhle kategorii neexistuje nové natož v bazaru.

      0 0
      • maajkee  

        nic kvalitního v téhle kategorii neexistuje nové natož v bazaru.

        To je nelogický, to by mělo být naopak ne? Nic za 5 tisíc kloudnýho v bazaru nesežene, natož něco nového.

        0 0
        • Tomcat  

          ano vypadla tam čárka, tedy nejen čárka prostě pravidelná dávka chyb v textu u mě splněna

          0 0
        • Bubaaak  

          To jo, ale za 5 kvalitní bazar, bude potřebovat prvotní servis..

          Takže kolo za 5 může byt pohyblivé – supermarket, a nebo pak bazar může střílet řetěz, nebudou správně házet, vakl v pedálech..... V ten okamžik nezkušený veme raději supermarket.

          0 0
          • Tomcat  

            Jo prože supermarket mužeš omezených případech reklamovat zato opotřebení u bazaru těžko. Hlavně práci a díly u bazaru mít zdarma taky nebude.

            0 0
          • VladexAndroid  

            vakl v pedálech je normálka u všech

            0 0
    • Čipera  

      Z těch 5-ti kol nebrat žádné všechny jsou opravdovej základ tak před 10-ti lety. Koukal bych po nečem opravdu okolo těch 5000 a popřemýšlel bych jestli si třeba eště tiskara nebo 2 nepřihodit. Však musí mít člověk taky nějakou motivaci ne? :-D Za ty peníze se dají pořídit už slušná kola. Aspoň třeba s páčkovým řazením, kazetovou nábou, lepší výbavou třeba nějaké starší deorko alívko a pod. a nějakou rozumější odpruženou vidlí. Na sbazaru bych moc nehledal nikdy jsem tam nic moc slušného nenašel hledal bych spíš na www.bazos.cz nebo na www.cyklobazar.cz je tam větší výběr a lidi dávaj rozumné ceny. Třeba toto mě hned bouchlo do nosu Dobrá značka, slušná vidlice, slušná výbava a vypadá to že o kolo bylo pečováno. https://www.cyklobazar.cz/…500-top-stav Nebo zde je postarší trek na kterém se zřejmě moc nejezdilo. https://www.cyklobazar.cz/…/123330/trek

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Trek vypadá jako přesně to, co se hledá.

        Na Bianchi by musela nechat nejspíš dát kratší představec.

        0 0
      • BebeV  

        Díky moc za tip! Bianchi je moc daleko, hledám nejlépe Praha, Praha-východ.

        Ale ten Trek samozřejmě vypadá zajímavě, zvlášť když čtu ty reakce :-D

        Problém je, že na holku udělá dojem „bike“ s veškerým příslušenstvím, na který nemusí sáhnout, spíš než co je třeba slušnější kolo, na které je třeba vše pořídit a namontovat :D

        Akorát koukám, že ten inzr je měsíc starý, tak snad by ještě byl!

        0 0
        • mirorek2  

          myslíš ty krámy o váze 3kg co jsou na kole z Tvého prvního odkazu? Na trip kolem komína přece nepotřebuješ stojan

          0 0
        • novas752  

          Trosku mimo tema:

          Jestli si z Prahy a okoli, tak se na jare ( nekdy duben-cerven) urcite podivej do Ski a Bike Centra Radotin na Testovaci vikend – na 3 h si muzes vyzkouset zcela zdarma jskykoliv kolo klidne za 200 000+ :)

          Tam si udelas nejlepsi obrazek co ti kolo muze nabidnout.

          0 0
          • H8me  

            presne tak :) a vyzkousis, ze je tam fakt propastny rozdil …

            0 0
        • Bubaaak  

          Moje žena byla stejná, pak jsem jí sundal nosič, košík, stojan, blatníky… kolo najednou unesla a začla jezdit i do kopečků. Od doby sundání nedošlo na nasazení (cca 3 roky)

          0 0
        • Čipera  

          Je pravda, že Bruntál je od prahy opravdu daleko, ale to samozřejmě nejsou pouhé 2 kola co na inzerci jsou. Chce to hledat a klidně to hodit sem zdější odborníci určitě poradí. Hledal bych v rozmezí 4500–6500 níž bych nechodil nemá to cenu. Já vím je to nad limitem ale vždy je nějaký prostor ke komunikaci a k tomu s cenou něco udělat. A na příslušenství hledět až naposledy. Základem je přece mít dobré kolo za dobré peníze. Brašničky blatníky atd… se dá dokoupit vždy a je to v řádu stovek.

          0 0
        • Jakobo  

          To Bianchi je prave super. Nevim jak to mas daleko, ale listek na vlak te nebude stat zas tolik a kolo muzes rovnou vyzkouset a odvezt.

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Kdy jsi jel naposledy vlakem za normální jízdné?

            0 0
            • Jakobo  

              Pokud sem hodi tu fotku v plavkach tak ji to kolo mozna nekdo i priveze zadarmo, vymeni predstavec, taky zadarmo a mozna ji pozve i na svih.

              0 0
          • H8me  

            dostat se do Brutalu vlakem z Prahy je celkem za trest :D ..... ale rozhodne pokud se kolo libi tak bych se nekoukal jen po Praze … dost si tim zuzi vyber.

            0 0
            • Čipera  

              Jo s tím naprosto souhlasím navíc mimo prahu toho bude víc, protože obecně mimo prahu lidé na kole jezdí víc. Stejně to bude chtít aby se na nějaký to kolo jel mrknout s bebe někdo zkušenější a někdo kdo tomu aspoň trochu rozumí.

              0 0
    • blaza84  

      A za těch 5 tisíc sháníš přední, nebo zadní kolo? A jsem první, koho napadlo „jetá amatérka“? :-p

      Promiň, asi jsem ti moc nepomohl, ale nějak mi to nedalo :D

      Good luck při výběru :)

      0 0
    • lukasmcl  

      Nečetl jsem to bohužel celý, už se ukazovaly kozy?

      0 0
      • Stancek  

        Kozy se ukazuji na m.cz, tady staci foto cele postavy s bikinach :-D

        0 0
    • BebeV  

      Kandidáti 2nd round

      #1 https://www.cyklobazar.cz/…/123330/trek – doporučen zde. Vypadá to ale, že je to 2008 model. Není to trochu moc..vzhledem k PC (cca dvojnásob)?

      #2 https://www.sbazar.cz/…-lx-superior – vím, že to je 19 inch. Dává to smysl vůči #1?

      a po expanzi rozpočtu o 2k mi to našlo i toto:

      #3 https://www.cyklobazar.cz/…ecker-pig-26 – laicky naznávám, že to je lépe vybavené (brzdy…)

      Prosím koukněte. Zdá se, že ve velikosti 17–18" je výběr podstatně limitovaný.:(

      díky

      0 0
      • Petr L2  

        Nejsem odborník, ale pokud opravdu nechceš utratit víc, jak 5000,– tak bych místo toho muzea v bazaru radši šel do Decathlonu a koupil si to nejlevnější co tam mají. Není to žádná hitparáda, ale.....

        http://www.decathlon.cz/…-horska-kola#…

        0 0
        • novas752  

          Tak to nevim teda.

          Třeba ten druhej inzerát – kolo nejspíš dost ojetý ale po doseřízení bude zaručeně fungovat líp než nějakej novej kus šrotu. Navíc pokud jí to chytne (což je na lepšim kole pravděpodobnější), tak bude velmi pravděpodobně brzo kupovat něco pořádnýho novýho, a pokud nechytne, tak je to jedno.

          Akorát by to chtělo, aby se na kolo z bazaru koukl někdo zkušenější, aby nekoupila nějakej průšvih.

          0 0
          • Petr L2  

            Uvědom si, že ona nemá šanci poznat v jakém stavu to kolo je, stačí ho naleštit a je vedle i kdyby bylo dvacet let staré a po smrti, zkus si vzpomenout v kterém roce se přestaly dávat prachovky na vidle u kol s osazením Deore LX.

            Decathlon není žádná hitparáda, ale pokud jí to nechytne, tak to na ježdění pro rohlíky bude vpohodě stačit a na pohled pro laika není špatné, časem vymění řazení a víc nebude potřeba, pokud jí to chytne stejně si koupí nové.

            0 0
        • Twister  

          Ty jo, to koukám, ty kola vypadaj celkem fajn.

          http://www.decathlon.cz/…o-cerne.html

          http://www.decathlon.cz/…-zelene.html

          Je to sice základ, ale myslím, že rozumně poskládanej a hlavně s krátkým a pohodlným posedem. By mě zajímalo, co je zač ta B-twin vidlice. Podle slušnejch prachovek by to mohlo být nějaký vykuchaný Manitou?

          0 0
          • Dejv94  

            Vidle jim dělá Suntour, po ozkoušení si ale myslím, že v této cenovce chodí o chlup líp než origo Suntourky.

            0 0
          • Pavel  

            Na ta kole jsem se díval, jen tak ze zájmu, co je to za ty prachy zač. A za ty prachy to žádná hrůza není.

            0 0
            • Petr L2  

              Já jsem ten poslední co by je doporučoval, ale z druhé strany než si jako laik jít koupit do bazoše olítané muzeum za stejných 5 000 a doufat, že se z něj vyklube po domácím servisu kolo, které bude rozdávat radost, tak bych do toho Decathlonu šel.

              0 0
              • Richards  

                JJ za ty peníze proč ne ;-) A spotřebka – pláště atd. se dá vždy dát pak mírně lepší až se ojezdí.

                0 0
                • Čipera  

                  Pár tehlech kol z velkoobchodů už jsem opravoval a je to vyložená hrůza. Už jen to, že to kolo neuměj postavit. Maj nedožaný náby, krk, šl. střed, přeehazování a spoustu dalších věcí… takže to kolo musí jít stejně za půl roku do servisu na komplet seřízení. Většinou aby to chodilo a fungovalo se musí měnit vše. Páčky řazení, přehazovačka, lanka+bovdeny, špalky atd…protože používají neoriginální komponenty, který nefungojou ovšem nevím jestli je to i na těchto z decathlonu podle toho co tam píšou. Po tomdle všem se dá na kole začít trochu jezdit a stejně to není žádná hirparáda.Protože rám je shit a zbytek taky. Mě stačilo se podívat u toho druhého na tu zadní stavbu to je hnus velebnosti. :-D Takové kolo člověka dokáže akorát tak od ježdění odradit. Radši jdu a koupím si starší, ale dobré kolo na dobrejch komponentech a relativně lehké. Za 5000 jsem našel bianchi na super výbavě po komplet servisu pouze sednout a jezdit a pár let mám pokoj.

                  0 0
    • BebeV  

      Raději bych se nákupu totálního hypermarketového šrotu vyhnula. Chápu, že vám to nepřipadá jako hitparáda, ale

      vidím v tom podobnou logiku, jako s nákupem HW: (původní cena notebooku 40k…za 3 roky koupím za 8k a další 2 roky na něm bez problému funguju…Místo abych si koupila nejlevnější shitku na alze za 7.999, která v lepřím případě za rok klekne, v horším za 14 dní hodím oknem.

      navíc připouštím i navýšení budgetu… :D

      0 0
      • pavelxy  

        Tady je ale blbý, že ti asi nikdo 3 roky starý kolo který stálo 40 neprodá za 8…:)

        0 0
      • Petr L2  

        Možná tomu rozumíš, takže si dovedeš vybrat, ale v dnešní době většinou tři roky starý noťas je zralý na popelnici, nebo repasi a jestli funguje i po pěti letech provozu je docela štěstí, doby kdy třeba noťtas od Dell pracoval v klidu deset let již dávno minula. U většiny noťasů se po třech letech začínají rozpadat plasty, třeba okolo zapínacího tlačítka, povolí panty, začínají zlobit USB, takže velký rozdíl proti skvostu z Alzy za 8 zase tak velký pro druhého majitele není :-)

        0 0
        • -b-n-x-  

          To je divné, já si takhle kupuju ty starší pc věci celkem dost a funguje to normálně

          0 0
      • Sunshine 29  

        Jdeš na to cestou logiky a to je špatně…vysvětlím ti to tvoji optikou – chceš notebook ale nejsi si si jistá a nechceš za něj utratit moc peněz, koupíš si tedy kalkulačku a pak uvidíš jak se ti to bude líbit?

        Je to absurdní ale úplně stejně uvazuješ a kolem.

        Tak si ho nejde půjč, třeba na Singltreku a pak se rozhodni

        0 0
    • BebeV  

      BTW – nějaké tipy na fyzický/kamenný bazar, kde maj výběr po Praze nebo Praha-východ??

      nějak se nemůžu odhodlat prostě někam jet, vidět 1ks a ten 1ks si odvézt…

      0 0
      • Sunshine 29  

        Neexistuje

        0 0
        • hannawald  

          cyklovrakoviste.cz alias lehka detska kola. ale svoji zene bych asi spis poradil navysit rozpocet a cyklobazar.cz. V kamenaku musi vydelat ten, co tam kolo dal, i ten provozovatel obchodu.. a tady se hodi kazda koruna.

          0 0
      • novas752  

        Občas maj pár takových kol v klasickejch obchodech a servisech, ale normalni kolo s cenovkou pod 10 tam mit asi nebudou.

        0 0
    • Pán z Dubu  

      Zkus se poptat po známých/sousedech, jestli mají doma nějaké nevyužité kolo – ležák po manželce či dceři. Zároveň s tím i rozhodit sítě na parťačku pro cyklovyjížďky.

      0 0
    • Richards  

      No nebudu radit s konkrétním kolem v úvodu a asi budu „ukřižován“ pravověrnými BF. Taky jsem si tím prošel a mohu porovnávat jízdu na „střepech“ v ceně jednoho ráfku jak tady někdo píše až po značkové MTB a silničku za slušný peníz. A můj názor ? I s tvým rozpočtem jde pořídit kolo které tě bude bavit a najezdíš spoustu pohodových km.

      A jak na to ? Základ slušné pláště ! Na většině těch levných kol mají lidi hrozné šunty se vzorkem jak pro traktor a vážící tunu. Dáš tam třeba Race King od Conti a rázem to bude o třídu lepší kolo. No a pořád ti zbude dost peněz aby to kolo mělo funkční základ tj. zapouzdřený střed na čtyřhran, vzadu kazetu 8 převodů 12–30(32) nějakou Alivko přehahazovačku a nové V špalky. Nejlépe kdyby ti to někdo poladil – dosestavil někdo kdo to má třeba jako koníček a né výdělek v servisu. A pak neřešit a jezdit ! :-) Kolo pro život s tím asi nevyhraješ ale při troše treninku udoláš i mnohé okolojedozcí :-) A ještě PS – velikost rámu. Další místní úchylka lidí co si musí dokazovat jací jsou závodníci podle délky vysunuté sedlovky. Ne opravdu nemusíš mít sedlovku půl metru nad rámem ;-)

      0 0
      • Richards  

        PS tohle jsem třeba stavěl za podobným účelem a za 5 tis na tom byl jediný starý komponet – sedlo. Práci nepočítám. JJ já vím vidle měla být pevná… To těžítko pak někdy ještě pořeším.

        0 0
        • kadlec  

          skoda, ze nezbyly kacky na zadni brzdu, bovdeny, slapky a retez :)

          to by na nejakym bazarovym kole mohlo byt :)

          0 0
          • Richards  

            To jsem přesně čekal :-) Foceno v nějakém stavu před dokončením no ;-)

            0 0
      • Petr L2  

        Poladit staré kolo cestou výměny hazky, plášťů a tak tě stejně vyjde na cca dalších 5 000,– takže jsi zase jinde. To i ten „předražený“ Spešl má na trhu PITCH a ten se dá koupit za 11 000 v aktuálních slevách. Není to žádná hitparáda, ale i v tom setupu v jakém to je to začátečníkovi bohatě stačí a je to rozhodně lepší, než olítané kolo z bazoše za 5 a oprava za dalších 5.

        0 0
        • Richards  

          Tak každý žijeme asi v nějakém jiném cenovém vesmíru :-) Nechci ať oživuje kolo za 5tis – ale třeba ta Merida v hlasování – to se dá koupit za 2500 i méně. Máš Hliníkový rám, vidlu,řidítka ,sedlo sedlovka a na to kopíš Alivko řazení ,hazku řetěz, střed, kazetu a v pohodě ještě zbude na blikačku a brašničku na nářadí :-) Už jsem si přece jen pár kol sestavil abych tušil o čem píšu ;-) A i kolem Prahy se snad dá najít třeba nějaký důchodce který to za 1000Kč rád dá dohromady.

          0 0
        • hannawald  

          nemusí kupovat jen staré..když si přidá, koupí třeba tohle: https://www.cyklobazar.cz/…big-nine-100

          v podstatě nové kolo a když ji to nebude bavit, tak ho zas prodá a ztratí na tom méně, než když bude kupovat nové..

          0 0
    • Ossis  

      Jen taková technická otázka – počítáš s cenou za servis nebo nářadí?

      0 0
      • Richards  

        Jasně , jak jsem psal nebo viz. foto – cena dílů. Pro člověka z ulice + práce. Ale pořád se to oživení kola sestavou nový střed, řetěz, kazeza v systému 3×8 + pláště do toho rozpočtu cca vejde když to udělá někdo v rámci svého koníčku. Bylo to myšleno hlavně tak že na prvním kole nemusí nutně být kotouče,Epikon a HT2 když ještě neví jak moc jí to chytne. Prostě nenechat se vybláznit BF :-)

        0 0
        • Dejv94  

          Píšeš o přehození plášťu třeba za Race King, to je tak cca další 1000,– za pláště. A i kdyby ji to někdo dělal v rámci koníčku, tak to nejspíš nebude zadarmo. Praci ti možná za proviant udělá, ale dotovat materiál nebude a nový střed, řetěz, kazeta je cca 600 a víc.

          0 0
          • Richards  

            1000 Kč ale není myšleno že půjde do prvního kameňáku v centru Prahy. Když chceš kolo za 5tis tak si prostě musíš počkat třeba na akci KK kdy byly ty drátové RK pláště za 250–299. A osa 180+řetěz 150+kazeta 250 a pojezdí toho mrtě… A plášť jí snad přehodí i nějaký kolega v práci, kamarád. Prostě je třeba se trochu snažit no…

            0 0
            • palo7  

              asi to myslíš dobře, ale to bude teda místo ježdění shánět a přemlouvat a stejně to bude takový nějaký …

              Takže je fakt lepší (pokud chce jezdit a psala že jo) si připlatit a jen si pár let užívat ježdění, místo shánění dílů a přemlouvání známých a kolegů. Nakonec zjistí že je lepší ušetřit čas a nervy, než nějakou korunu

              0 0
              • Petr L2  

                Je to stejné, jako když automechanik do bezvědomí tvrdí člověku co si s vypětím sil doleje olej a vymění kolo, že přece není problém koupit ojetinu, hodit jí ve stodole na špalky, trocha práce a dílů a máš super auto na půl života za cenu lepšího kola:-)

                0 0
        • Ossis  

          Ono to začne tím, co píšeš a začne se to nabalovat… Kliky, pedály, servis nábojů… Až nakonec zjistí, že si pořídila mrchu, která beztak pořád někde vrže, neustále do toho vráží po kouskách peníze. Spousta dílů je atypických a je problém je sehnat… A nakonec ji to vyjde velmi podobně, jak kdyby si na začátku pošetřila…

          0 0
    • -b-n-x-  

      Hele, a nechces jit rovnou do E-kola? V tom je budoucnost :-)

      0 0
      • novas752  

        E-kolo za 5 klacků v českejch? :D Jseš si jistej?

        0 0
        • -b-n-x-  

          Tak samozrejme ze ne za 5k :-) Vsak ji tady stejne skoro vsichni radi at si trochu prisetri a koupi neco poradnejsiho :-)

          0 0
          • Bubaaak  

            Honda teď děůá taky pěkný kola, sice je to hliník a má jen šestikolečko, ale už to má kotouče (dokonce dvojitý) a prý to jede bez větší námahy i do kopce, ten model je myslim Fireblade 1000RR

            0 0
            • -b-n-x-  

              Pry „sestikolecko“ a „bez vetsi namahy do kopce“ :-)

              Moje koleno jeste dneska pamatuje ten rozjezd na jednicku na tomhle „kole“. Vzpominka je asi takova: po otoceni plynu, se horizont najednou ztraci a lze videt jen nebe (jako pri startu letadla). A pak takove to: nebe, asfalt, nebe, asfalt, nebe, asfalt,…

              0 0
    • Mr.Dan  

      Ptala ses na cyklobazar v Pze či okolí. Kámoš má dobrou zkušenost s tímto pánem, inzeruje i tady, dílnu má v Nuslích. Tohle je možná trochu předražený a současně dost historie, ale jediný z jeho nabídky, co vyhovuje velikostně a současně cenou:

      http://bikejan.com/…uthor-modus/

      0 0
      • Lišák  

        Být tazatelkou, tak tam zajdu. Ten Modus se mně líbí. Pokud by brala z kamenného bazaru, tak by snad mohla být i jakás takás záruka.

        0 0
    • BebeV  

      Co říkáte na tenhle kousek (Haibaik): https://sport.bazos.cz/…-Haibaik.php – Je to úplně mimo?

      Průšvih je, že jak tu i někdo navrhoval, skutečně jsem jela do Decathlonu okouknout jejich brandové modely…a jeden se mi docela pozdával právě z hlediska toho, jak to „sedne“.. zatímco jiné dva modely byly fakt k nevydržení. Rozumím, že to je kolekce šrotu, ale uvažuji to vzít a na jaře pořídit něco normálnějšího, budu-li jezdit.. http://www.decathlon.cz/…o-modre.html

      0 0
      • novas752  

        U bazaru je potřeba zjistit co to je za vidlici a stav + historii kola (jak je ojetý a jak bylo servisovaný). Může to být dost olítaný.

        Kolo z Decathlonu jak píšeš kolekce šrotu. Jako jede to, ale brzdí to mizerně, řadí to mizerně, pruží to téměř nijak a je to zvlášť pro holku těžký…

        Počkat. :) Testovat zdali mě baví jezdit na kole zrovna v zimním období je zvláštní přístup. Vůbec netvrdim, že kolo v zimě je opruz, často úplně naopak, ale člověk musí být velkej magor aby ho to chytlo zrovna v zimě. :D

        Podle mě by fakt bylo nejlepší zatim nic nekupovat a párkrát si nějaký kolo půjčit. Svezeš se na lepšim, mnohem lepšim nebo mnohem mnohem lepšim kole a v obou možných rozuzleních ušetříš (půjčení stojí cca 300–800 na den, na testovacích akcích, které bývají hlavně na jaře, je to za pár stovek na celou akci nebo úplně zdarma…)

        0 0
      • Pavell007  

        No, bude zima, to toho moc nenajezdíš, to bych radši těch 5000 dal do prasátka, přes zimu pošetřil pár tisíc navíc,

        trošku víc se zatím zorientoval a na jaře bych koupil určitě lépe :) Tady pár lidí staví kola, tak to je taky řešení někoho oslovit, jako holka máš větší šanci, že se někomu do lowendu bude chtít jít :), dá se za menší peníz pořídit něco, co bude fungovat.

        0 0
        • novas752  

          Ale bacha na to, že ne každej je ochotnej stavět kolo pod 10–15 000.

          0 0
          • Pavell007  

            Tak jasně, ale je to buchta :)

            asi bych počkal na jaro a zkusil s nějakým novým kámošem z BF vybrat něco za těch deset a určitě si vybere.

            Je fakt že pět je hodně málo. Zrovna jsem o víkendu vyrazil s přítelkyní na menší cyklovýlet a jel jsem na starý dámský plečce, co tam má a bylo to teda utrpení. Když si představím, že bych se měl na základě toho rozhodovat, jak mě to bude bavit, tak nevím nevím. Já jsem si teď postavil slušný ale furt obyčejný kolo, tak jsem měl srovnání a ten rozdíl v tom pocitu byl propastnej…

            0 0
      • Čipera  

        jak už jsem psal vejš. Pár tehlech kol z velkoobchodů už jsem opravoval a je to vyložená hrůza. Už jen to, že to kolo neuměj postavit. Maj nedožaný náby, krk, šl. střed, přeehazování a spoustu dalších věcí… takže to kolo musí jít stejně za půl roku do servisu na komplet seřízení. Většinou aby to chodilo a fungovalo se musí měnit vše. Páčky řazení, přehazovačka, lanka+bovdeny, špalky atd…protože používají neoriginální komponenty, který nefungojou ovšem nevím jestli je to i na těchto z decathlonu podle toho co tam píšou. Po tomdle všem se dá na kole začít trochu jezdit a stejně to není žádná hirparáda.Protože rám je shit a zbytek taky. Mě stačilo se podívat na tu zadní stavbu to je hnus velebnosti. :-D Takové kolo člověka dokáže akorát tak od ježdění odradit. Radši jdu a koupím si starší, ale dobré kolo na dobrejch komponentech a relativně lehké. Za těch 5000 jsem našel to bianchi na super výbavě po komplet servisu pouze sednout a jezdit a pár let mám pokoj. A taky jsem toho názoru nechat to na jaro zaprvé uděláš si v hlavě jasno, protože nabereš nějaké informace a za druhé na jaře se spousta lidí bude zbavovat svým starších bajků kvůli novejm. Takže bude i větší výběr.

        0 0
    • BebeV  

      Chtěla jsem v Decathlonu spíš vyzkoušet velikosti atd. Bianchi bylo bohužel moc daleko :(

      Proto pořád koukám po bazarovkách, problém jak už jsem zmínila – nelze srovnat více ks na jednom místě, takže nerada bych jela světa kraj a zjistila že mi to nějak konstrukčně nesedí.

      Haibike bude asi dost starý model, ale na basic to nevypadá…

      Jinak díky všem za názor.

      0 0
      •  

        nebo sbalit nějakého zdejšího nadšence co má kol dost a jedno by ti věnoval z lásky

        0 0
      • novas752  

        Baisic to neni. Je to na Shimanu XT/LX, což jsou resp. byly druhá a třetí nejlepší sada (pod nima je ještě Deore, Alivio, Acera, a nový kola za 5 vozí exkluzivní sady Altus, Tourney a snad ještě pod). Takže teoreticky mnohem lepší než nový. otázkou je prostě stav, třeba u tohohle kola je zvláštnost v podobě brzdový páky a řadících páček v jednom celku a tudíž další potenciální místo na *******. (Neřikám, že to tak vážně je).

        0 0
        • Lišák  

          Vidlice je tragická. Judy TT fakt není funkční vidlice.

          0 0
        • Lišák  

          Vidlice je tragická. Judy TT fakt není funkční vidlice.

          0 0
          • novas752  

            O vidli jsem nic neřikal protože jí neznám.

            Jak tak koukám na výkresy tak tragická bude, ale to by bylo i XCT na novym kole.

            0 0
    • -b-n-x-  

      Jak si tady ctu prispevky, tak nechapu jak jsme mohli s kamarady v devadesatych letech jezdit po horach a uzivat si to. Meli jsme vetsinou mnohem horsi kola, nez zde zmineny Author Modus. V prvni polovine 90. let pevna vidlice, sesti/sedmi kolecko, cantilevery, atd… Pokud tazatelka sezene tento Modus, ci neco podobneho, tak na to co popisuje, by ji to melo uplne v pohode stacit. Osobne jsem na MTB vetsinou ocenoval to, ze se clovek dostane do prirody a neco zajimaveho treba zazije (bloudeni, atd…) – A tohle uplne zavisle na technice neni.

      0 0
      • BebeV  

        Thumbs up. :) vono to není jen o tom železe.

        Ale díky i ostatním za participaci – chtěla jsem poradu, tak proto mi potřelí bajkeři radí s železem :D

        0 0
        • novas752  

          Neni problém i poradit kam zabloudit popřípadě rovnou zaškolit v bloudění. :D Určitě se někdo najde.

          0 0
        • Lišák  

          Tak vem toho Moduse a začni jezdit, ne? :-)

          0 0
      • Pavell007  

        no sice na tom je kus pravdy, ale tehdy nic jinýho nebylo, tak se jezdilo na tom, co bylo. Taky to jezdilo blbějš, blbějš brzdilo, žádné odpružení, těžký to bylo, nějaký ergonomický gripy neexistovaly apod takže člověk byl dřív/víc unavený. S dnešními koly si prostě užiješ víc, taky nejezdíš v trabantu. Já sám pamatuju první ocelové mtb Joko z devadesátých let a dnešní i průměrná kola jsou na míle daleko, nevidím důvod sebou tahat 5 kilo navíc jen z nostalgie :)

        0 0
        • -b-n-x-  

          Vidis na tu vahu jsem uplne zapomnel :-)

          Samozrejme souhlasim, ze to ted je na mile daleko. Ovsem nesouhlasim s nazorem ze se na tom neda dneska jezdit. Ok, pro nekoho kdo uz je na ty dnesni kola rekneme nad 30k zvykly, to tak byt asi muze. Ale pokud teprve zacina, tak by to nemel byt zadny problem. Samozrejme, pokud ji to kolo bude jakztakz velikostne sedet, a bude normalne funkcni.

          0 0
          • Pavell007  

            jasný, no ale právě má šanci, že kolo za bůra nebude normálně funkční a má šanci, že ji to odradí. Když počká a začne shánět na jaře něco za desítku, tak to bude furt ještě hodně hodně levný kolo, ale výběrem bude už jinde.

            0 0
            • -b-n-x-  

              Ale tak snad se da pri te prohlidce pred nakupem celkem dobre zjistit co je a co neni funkcni. Samozrejme pokud se sama nevyzna, asi by mela mit s sebou nekoho, kdo trochu kola zna. Jinak si ovsem myslim, ze naopak ted koupi nejake normalni kolo, na kterem pujde normalne jezdit a pri pozdejsi koupi „poradneho“ kola bude uz umet ocenit jeho kvality.

              0 0
        • Lišák  

          Já Ti nevim. Tohle kolo mám od roku 1996 a letos na něm mám nejvíc kilometrů ze všech svých kolo. Oproti původnímu jsem tedy nainstaloval odpruženou vidlici, nášlapy a jako přední brzdu „V“. Váží 11,5 kg.

          0 0
          • Pavell007  

            Jo, ale CrMo rám a Deore LX výbava nebude moc low end, co? :) Jako jasný, že když už něco takovýho máš a dáš na to dobrou vidlici a brzdy, tak to pojede slušně, ale to není případ slečny. Já se taky až loni zbavil podobně starýho CrMo Trekking foxe na STX RC :)

            0 0
            • Lišák  

              Tohle ale bude patrně i případ výše navrhovaného Modusu. To taky nebylo zrovna dno nabídky. A za 6,5 kKč to nadělá radosti habakuk!

              0 0
              • Pavell007  

                Jo, pokud ta vidle nebude po smrti, tak určitě. I když trošku mě odrazuje ten prodejce, mám takovej nejasnej pocit, že je schopnej prodat i starej šrot a nadělá kolem toho hrozně takových pindů typu kultovní, retro, dobrý trubky apod… :)

                0 0
                • Lišák  

                  Tak jasně, že by tam musela jít s někým, kdo už párkrát na kole seděl, aby na to mrknul. Zatím je to, alespoň pro mě, jasný favorit.

                  0 0
                • -b-n-x-  

                  Co to znamena „po smrti“? Pokud nebude nejak zlomena, nebo tak neco a bude aspon jakztakz pruzit a tlumit, tak to bude porad lepsi nez u novych kol do cca 10k

                  0 0
                • Lenka.05  

                  On už tu to kolo zkoušel prodat za 7tis. Jako ten Modus se mi líbí, pro začátek by mohl být fajn, jen i těch 6500 se mi zdá ještě trochu moc, ale dejme tomu, jestli je v hodně dobrém stavu. Za těch pět, pět a půl by se mi líbil :)

                  0 0
    • Anatol J.  

      Vážení zde diskutující, já teda nevím, všichni teda radíte kde co, třeba i dobře, já bych ale hledal správnou odpověď úplně jinde (bez urážky).

      Pokud bych já měl slečnu, navíc takovou, která by jevila zájem jezdit, (tak zjevně na rozdíl od jejího přítele) neváhám ani nanovteřinu a šel bych jí (ať už s ní či jako překvápko) koupit to nejlepší kolo, na které bych měl a jen doufal, že ji potěší a bude jezdit …A asi bych jí ho šel koupit, i kdybych cyklofanda nebyl a nenechal ji přemýšlet o nějakých plečkách za pár stovek ze supermarketu…toliko názor do diskuze.

      PS: pokud slečna je ochotna vyjet hned a i přes zimu, má můj velký obdiv k odhodlání. Všechny palce nahoru a úspěšný výběr

      PS2: ať už kolo jakékoli, tak fakt nešetřit na pláštích a duších, levné a blbé dokáží zabít i obstojné kolo a naopak. Dělá to fakt snad i víc než 50% vlastností kola.

      Tož toliko za mne.

      0 0
      • -b-n-x-  

        RE: PS2: naopak na dusich muze usetrit uplne :-)

        0 0
        • Anatol J.  

          tak já kupříkladu na latexky (jako duše) nedám dopustit, prakticky nepíchnutelné a krásně pruží…a když už se píchne tak se zalepují líp jak klasické…

          A nejsem si úplně jistý, že slečna začátečnice by se chtěla nimrat s bezdušákama a řešit jaký tmel a kdesi cosi, navíc zapomene-li třeba nafoukat klasiku nic až tak moc se nestane, těžce podhuštěný bezdušák naopak svlíkne hned (alespoň jsem o tom přesvědčen) a co potom, kdesi v lese…sama… fakt nevím, no…)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.