• Frydas

    Ahoj, je mi jasné, že mě sezerete, ale chtěl bych se začít víc hýbat a tak bych si rád koupil i kolo. Mám zhruba 142kg 181cm a velmi omezený rozpočet, do nějakých jen 6 tisíc Kč. Chci se vás zeptat, jaké kolo moji váhu vydrží? Hejbu se relativně dost, ale váha mi jde dolů pomalu a proto chci zkusit i to kolo. Má třeba smysl si brát kolo v decatlonu? Našel jsem tam jedno, kde bych se vlezl i cenově, ale je prý jen do 120kg. Předem díky za rozumný odpovědi, snad nějaká možnost je.

    0 0
    • adam320  

      Obavam se ze to budes muset jednodusse zkusit. 142 kg je fakt ulet, s tim beztak asi zadnej teren jezdit nebudes a po cyklostezce nebo chodniku by teoreticky melo vydrzet i kolo z dekathlonu pokud se na nem nebudes pokouset seskocit obrubnik nebo jezdit po schodech:)) zrovna vcera jsem byl v dekaci pro kempovy zidlicky a na tenhle levnej model jsem koukal. Vypada celkem fajn

      0 0
    • Frydas  

      Nene žádné velkéj terén nemám v plánu, jen cyklostezky, silnice. Mám v plánu si vzít vždy na záda batoh s detektorem kovů, někde si zajet, projít se a neco vykopat a pak zase na kole domu. Je mi jasný, že s mojí váhou nemůžu tomu kolu dávat zahul, spíš mě zajímalo, jestli mě to vůbec udrží.

      0 0
      • adam320  

        Chlape ty mas 142 kg a jeste chces jezdit s batohem, krumpacem a sbirat kovy? To je drsny

        Ale preju hodne zdaru pri hubnuti

        0 0
        • Frydas  

          Detektor váží 1.1kg, lopatka 3kg, nic hroznyho navíc, Teda aspoň myslím

          0 0
      • Alojs01  

        Netusim, kolik vazi detektor kovu, ale pri tve vaze bych to kolo uz ZADNOU dalsi zatezi neobtezkaval…

        0 0
      • sparrow_cz  

        Horské kolo váhu udrží, co by ne. Při jízdě v terénu musí snášet daleko větší dynamické zatížení, než nějakých 142 kilo. Stačí metřík skok a ty kN vyletí v přepočtu do stovek kg.

        0 0
        • Alojs01  

          Ale „metrik“ skok se neskace na kole za par tis z dekace…

          0 0
    • Mad_Cat1  

      Kluci naruším tuhle diskuzi svým problémem. Sháním kolo pro šváru, vzhledem k rozpočtu bazar a do 15tis. Kč, podmínkou je vzduchová vidle a velikost XL, měří cca 195cm a váha bude taky někde okolo 115kg, proto ta vidle. Kdybyste někdo o něčem věděl, dejte mi info, díky.

      0 0
    • Japhy  

      Tak vidím to na dva přístupy – buď si nechat udělat hodně bytelné záplety, pořídit festovní rám a postavit si speciál na takovou váhu. Nebo pořídit od pohledu bytelnou bazarovku a prostě jezdit, v případě zničení použít to co zbyde na díly a na bazaru splašit další.

      0 0
      • adam320  

        A to vse do sesti tisic:)

        0 0
        • Japhy  

          Musí tím detektorem najít hrnec zlaťáků než se to kolo z Dekáče rozpadne, no. Při troše štěstí nějaký bytelný kousek splaší, ale chtělo by to asi sjíždět spíš místní vývěsku a nástěnky v supermarketu než cyklobazar, tam toho bude do 6k pomálu.

          0 0
    • McBlacky  

      tuhle váhu nevydrží víc než chvíli žádný normální kolo a za 6tisíc určitě ne.

      0 0
    • Fejk0r  

      A třeba s tím detektorem najde i tank… Pokud s tím bude jezdit rozumně tak se s tím nic nestane…

      0 0
      • McBlacky  

        moje zkušenosti s kolama který jsem videl pod takovým zatížením s tebou nesouhlasí :)

        Minimalně dráty, ráfky to nedaj. Rámy u sedlový trubky, fully kdekoli, liziny sedel. Dříve osy nábojů, to se ted u pevných zlepšilo. Brzdy nestačí atd atd

        0 0
        • petrx  

          Tak nějakej starej ocelák s pevnou vidlou a těžkými ráfky by to dlouhodobě vydržet mohl, akorát by to teda byla těžká kovadlina.

          0 0
          • McBlacky  

            Co je tezky neni nutne odolny. Nejde jen o masu materialu, ale hlavne o material a vyrobni proces.

            0 0
    • Tomas_82  

      Můžu ti za basu piv nechat tohle,je to ocelové a seřízené:)

      https://sport.bazos.cz/…columbia.php

      0 0
    • Prazak0  

      Váha by neměla být takový problém, vyrábějí se tandemová kola, kde výplety dávají s 36 nebo i 40 dráty. Takže nějaké bytelné ráfky a takové, co jdou sehnat i těmito počty drátů. Pak nechat dobře vyplést, nejen vycentrování, ale i co se týče vypnutí výpletu. Rámu by větší hmotnost neměla vadit, ale dal bych si pozor u sedlovky. Radši rám, kde sedlovka nebude tolik vyčnívat. Před dosti lety jeden český triatlonista měl těžký úraz, pasklá sedlovka, na kterou se pak napíchl, už nevím detaily, ale dosti vnitřních poranění.

      Problém je těch 6 tisíc, nějaký bytelná rám a výplety bych radši pořídil nové, aby vydržely. U rámu bych preferoval ocel.

      0 0
      • McBlacky  

        Kdyz sedlovka nebude carbon tak je to nestane. Ja to vidim podobne jako ty. Ten rozpocet je ale nizky.

        0 0
        • Prazak0  

          Stalo se to před více než 19 lety, v únoru 2001. Měl mu prasknout šroub, co drží sedlo, dle některé verze se napíchl na sedlovku, dle jiné padl na kolo dozadu a spadl, každopádně ztráta 2 litrů krve.

          Detaily asi už těžko zjistit, ale riziko tu je. Prasknout by neměla sedlovka z oceli, ale hliníková v kratším vysunutí by taky snad nebyl problém.

          0 0
    • jardalee  

      kouknul by po zachovalym ocelovym 26palcovym MTB a pevnou vidlici,idealne uz s ahead,ale to neni podminkou,spis hledat to co bude mit normalni pevnou patku s rozteci 135mm a hakem,potom si pohlidat jestli to radi a jestli se dobre toci naboje idealne s 36 derama,no a aspon V-brzdy ne catilever do kterych pripadne koupit lepsi spalky,potom to preplest na remerx jumbo a dat naky balony aby se otresy co nejvic tlumili plastema a mas celkem nesmrtelny kolo :) ale nejlepsi si vsechno udelat sam servis jsou dalsi naklady,ale za 6tisic muzes teoreticky najit slusnou a pojizdnou 26tku i tak :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.