Levné silniční kolo pro 105kg+

125 nepřečtených
  • abernas

    Od jara do podzimu občas vyrazím do práce na kole (celkem 70km). Vždycky jsem měl horáka, ale když jsem se teď zamyslel, kde vetšinou jezdím, je to z 90% asfalt. Buď silnice nebo stezka. Začal jsem tedy koketovat s myšlenkou, pořídit silničku, se kterou by se mi asi mohlo jezdit líp. Nechci do toho ale dávat moc peněz. Loni jsem za sezónu najel 1500km a tak si říkám, že na vyzkoušení to nemusím hrotit. Něco už jsem si tady o tom načetl, ale chtěl bych se ujistit, jestli se dá rozumně uvažovat třeba i o kolech za 11, 12 tisíc jako je tento Polygon

    Měřím 188cm a vážím 108kg. Mám trošku obavy, aby rám něco vydržel a taky, aby se kola nekroutila do osmice sotva se přiblížím:-)

    Myslím si, že s mým nájezdem by do začátku Sora mohla stačit. Jde mi teď ale spíš o vlastní konstrukci kola. Nebude třeba v mém případě výhoda, kdybych pořídil kolo s celohliníkovou konstrukcí, bez zeslabovaného rámu a bez karbonu? třeba toto

    0 0
    • šlapatko  

      Ahoj, vzal bych toho Polygona zda chceš nové.

      Za dané peníze slušná výbava. Otazníkm jsou kola. Počítám 24 drátu vzadu, na 100 + to může být málo tuhé.

      Kliky bych volil compact, jsou tam menší převodníky.

      53–39 klasika, compact, 50–34, 50–36.

      Slušnou silnici můžeš koupit i starší. Jen to chce vzít sebou někoho kdo se vyzná.

      Já mám 92–98kg, vozím author A55 a vše drží.

      0 0
    • tromboonen  

      Myslim ze hlina ram 105+ kg urcite zvladne, vetsina vyrobcu udava nejakou max vahu jezdce, byva to kolem 110–115 kg i na lehoucke top karbonove ramy, (a urcite tam maji rezervu protoze davaji dozivotni zaruku na ram)… tyhle „obyc.“ znacky to mozna uvadet nebudou, ale tech. 105–110 urcite daji..

      Jina vec jsou kola, nejaka lehci s mene draty muzou mit problem, zalezi jake das plaste (viz. nize).. Remerx rafky obcas praskaji jsem slysel, ale myslim ze jen nejake odlehcene, tohle vypada na heavy duty, melo by to drzet (kdyz tak me opravte znalci Remerxu a doporucte mu z tech variant)..

      Me osobne prekvapuje, ze jsou to low end kola pro zacatecniky a obe maji prevodniky 53/39 a kazetu s nejvetsim pastorkem 25.. to jsou prevody co jezdi profici a i ti si na kopce berou kompakty nebo vetsi pastorky na kazete, pokud nebydlis na rovine tak na to se 105+ kg zapomen, ja trochu jezdim, vazim kolem 80 a moje bezna kombinace je 50/34 vpredu a 25–11 vzadu, kdyz jedu extra kopce… tak prehodim kazetu na 28–11..

      Jinak Pells od Nemcika vypada, ze se da modifikovat, ja bych zkusil nacenit tyhle zmeny:

      = kliky kompakt (50/34), staci neco jako FSA Gossamer

      = karbon vidle (s hlinikovym krkem jak nabizi, mnohem lepsi pohodli, vydrze pro Tve vaze se nemusis bat)

      = sada neco s 10 rychlostma, bud Tiagra nebo lepe 105 5700, neco tam ma v moznostech, ale to jsou spis prehazky, Tobe jde hlavne o razeni (paky plus kazetu), hazku a presmykac muzes nechat sora/tiagra, to je ted jedno, 10 sp bude do budoucna lepsi, paky maji lepsi ergonomii, ale kdyby to melo byt moc penez nech soru/Tiagru..

      = kdyz uz menis paky, riditka FSA Vero, stoji par stovek, maji nesrovnatelne lepsi tvar, tohle je torchu vykopavka a budes mit problem dosahnout na spodni uchop (pri 105 kg)

      = sedlovka karbon, zase, ulevi to zadku na spatnem asfaltu

      = poptat se na kola a vzit nejaka relativne lehka (kolem 2 kg?) co neco vydrzi, s temi Remerx nemam zkusenosti, od pohgledu myslim, ze Te unesou, jestli to nejsou nejake zmetky, ale u tehle zakladnich by nemely..

      = plaste minimalne 25 mm, nebo lepe 27 mm a nejake kvalitnejsi s vyssim TPI (Continental GP 4000, nebo jeste lepe Challenge Strada Open nebo Parigi Roubaix), par stovek navic, ale uzasne tlumi (tim odpadne starost o kola), uvezou nizsi tlaky a pritom maji mensi valivy odpor, rozhodne se vyplati, kolo pak jede uplne jinak

      Bude to asi stat o par tisic vic, ale mas kolo co vydrzi a bude slouzit roky a i kdyz zacnes jezdit vic porad bude pouzitelne, vs. zakladni model se spatne zvolenymi komponenty, ktery Te brzy omrzi/vyrostes z nej/prestane bavit/tolik nezaujme (a v kazdem kopci z nej chcipnes) a prodavat se bude za malo..

      Dalsi moznost je bazar, kolo samotne no problem, jen ty zaplety aby na Tvou vahu nebyly uz unavene, ale zas to se da zjistit.. jestli nove, tak kazdopadne ten Pells nebo neco jineho s moznosti volby komponentu… celkove kdybys kolem 15–16 tis dal alespon nejake z tech zmen vyse (v poradi odzhora dolu), tak mi to pripada jako dobra koupe a neco co vydrzi a udrzi si hodnotu, zkus vyjednavat..

      A vybrat spravnou velikost. dulezitejsi nez vse ostatni:

      http://www.competitivecyclist.com/…atorBike.jsp

      Vitej mezi silnicare, rozhodne Ti to na asfaltu lip pojede nez na horaku

      0 0
      • tromboonen  

        Edit:

        • kliky Gossamer/Sora/Ti­agra, to je jedno hlavne at je to 50/34 aduta osa
        • sada idealne 105 5700 pouze paky plus 10 sp kazeta 11–27 a 10 sp. retez(muze byt i z nizsi rady), zbytek nechat, kdyby to melo byt moc penez muzeskoupit zvlast na bazaru, nebo nechat tu Tiagru, Sora ma jen 9 sp, do budoucnaomezeni, i kdyz ted to tak vadit nebude..
        0 0
        • tromboonen  

          Jeste jednou, sorry, mystifikuju, ta Sora ma 8sp, to je jeste mene.. v tech nizsich radach se nevyznam, ber neco s 10 sp. (tusim Tiagra je 10 sp, 105 5700 je jistota, 10sp a mnohem lepsi paky), potrebujes jen 10 sp paky, kazetu a retez.. hazka a presmykac mohou byt 9sp urcite (8sp tusim taky, ale nemam vyzkouseno, overili bychom s mistnimi odborniky)

          0 0
          • McBlacky  

            Sora je už dávno 9spd

            0 0
            • tromboonen  

              U Nemcika evidentne ne :) Soru ma jen paky, zbytek Claris nebo co… ja se moc v radach nizsich nez 105 neorientuju, vzdycky jsem radsi bral starsi 105 nez neco na 9 rychlostech, tak mi chvili trvalo nez jsem se v tom zorientoval..

              0 0
              • jecnak  

                Nemcik ty kola placa ze stoletych zbytku. Cena tomu pak odpovida.

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
      • abernas  

        Díky moc za rady, je jich tolik, že si z nich budu muset udělat výcuc :-))

        Možná že ten nejlevnější pells nebyl zrovna nejlepší příklad. To je asi ten polygon lepší varianta, už má alespoň tu karbon vidlici a je na soře.

        Těch změn je tam ale docela hodně. Nemohli bychom jako základ vzít třeba jiné kolo, které je na tiagře 20sp (odpadne výměna řazení a brzd + bude to už 20sp) a má už i tu karbon vidlici.

        To by se pak vyměnily jen ty kliky (proč teda všude cpou 52/39???), možná sedlovka a možná ty kola a byl by to cajk. Ovšem to už budu cenou skoro na dvojnásobku původně zamýšlené ceny :-/

        0 0
        • tromboonen  

          No vec se ma tak ze vetsina prodejcu to prodava jak rohliky, dostanes, co nabizi vyrobce, a to je nekdy problem i u o dost drazsich kol, vyrobci to sidi na vecech jako je sedlovka, kola, cast pohonu, brzdy.. ty velke prevodniky tam jsou protoze jsou to nejake levne kliky s dnes prekonanou a tezkou osou…

          Proto me zaujal ten Nemcik, zkus mu navrhnout ty zmeny co jsem psal, v tom popisu ma varianta 105tka 5700 za dolcela malo penez, tak jestli za to dostanes paky 105 a kazetu/retez tak je to cajk.. ma tam i stejne kolo na Tiagre a 105, ceny trochu jinde a porad by bylo co menit.. lepsi bude zacit u tohohle a menit jen to co potrebujes – viz muj popis, za zeptani nic nedas..

          Sorry za delku, snazim se vysvetlit, ne jen glosovat nebo vtipkovat, zas tak hrozne to snad neni a cas, ktery venujes precteni Ti rozhodne usetri prachy a starosti :)

          0 0
          • abernas  

            Vždyť jo, já jsem rád, že ses tak rozepsal. Díky

            Takže si myslíš, že je lepší vzít jako základ to nejlevnější a nasázet tam jen ty konkrétní věci než obměňovat dražší model jo? Ještě mám malinko problém s rámem. Staví to na několika rámech, a já nevím, který vybrat :-) Jestli toto pellse nebo ten CTM atd. Vypadá to, že jako základ můžu vzít několik kol :-(

            0 0
            • tromboonen  

              Posli odkazy na ty ostatni, ten ram jsem nevidel ani nejezdil, ale chces to levny a hlina je hlina, spis to vylepsis tema vecma co jsem rikal, nez ramem, ale uvidime..

              Jinak ten Pells ma cernou zadni stavbu, mozna ze jen nalakovanou, ale byvaji i hlinene ramy s karbon zadni stavbou – jeden jsem mel od dobre znacky, problemy nebyly, ale taky jsem si nevsim, ze by to nejak pomohlo, a u levnejsich znacek se to pry obcas rozlepi na styku hlina/karbon, nevim, sam jsem nevidel, jen to tady nekdo psal, sam bych to tak tragicky nevidel..

              Posli odkazy na ostatni ramy, ale v tehle kategorii je nejdulezitejsi aby Ti to sedlo velikosti a geometrii – viz ten kalkulator, treba budes potrebovat jako ja kratsi ram a pak je potreba vyssi hlavovka aby to sedlo, nebo naopak delsi.. tam muzou byt rozdily, ve vlastnostech ani moc ne, v tehle kategorii..

              0 0
              • abernas  

                Apache, Maxbike ale tam nemá talik možností konfigurace, PellsCTM

                Ale jak se na to tak dívám, tak u některých rámů má k výměně jen něco a u toho Pellse má k výměně cokoliv. Tak uvidíme. Ale názor na ty rámy mě zajímá i tak.

                0 0
                • tromboonen  

                  Hele to jsou vsechno ± stejny urovne, spis bych rekl horsi, aniz bych o nich neco vedel konkretne tak CTM bude spis na natazenejsi/nizsi posed, asi ne Tvuj pripad, Maxbike podobny jako Pells, mozna trohu vys hglavovka coz je plus, ale vzhledove se mi tak nelibi, napisy jsou trochu mimo, ne ze by pells byl designove super, ale ujde, Apache podobny jako CTM, z techle ctyrech Pells nebo Maxbike, ale finalni rozhodnuti nech na tom, co Ti vyhodi kalkulator (geometrii ramu najdes na Webu nebo Ti ji da Nemcik)… ale bude to prast jak uhod, ten pells mi pripada ze jej ma nejvic prizpusobitelnej, ale mel by umet predelat vsechno.. na pellsu mi na fotce trochu nesedi vidle, myslim se je to ta karbonova, vypada trochu vysoka, velka dira mezi kolem a ramem, ale je to detail a koneckoncu asi nechces zrovna chrti posed..

                  Spocitej si velikost a geometrii, pak sezen rozmery jednotlivych ramu (nejdulezitejsi je delka horni ramove trubky)

                  0 0
                • abernas  

                  Ještě jsem tam našel pouze rám Force, na kterém staví kola na zakázku

                  Napadá mě, nebylo by tedy lepší rovnou to postavit jen z dílů které vyberu?

                  0 0
                  • honhav  

                    bude to drazsi pokud nevyuzijes bazar… ale budes mit vse podle toho co chces…

                    0 0
                  • tromboonen  

                    Myslim, ze ty ramy o kterych jsme se bavili budou u Nemcika jako zaklad levnejsi, vypadaji starsi/skladovky, proto ta cena hotoveho kola.. ten Force vypada lip, ale s 5,5k za ram bez vidle se na ± 10 za kolo nedostanes… Plus co se tyce jizdnich vlastnosti tak nemyslim, ze by ten Force byl o tolik lepsi nez treba pells

                    To uz lepsi poridit ram jinde, existuji za cca 100 GBP/Eur, ale stejne kdyby sis to stavel sam tak te to i s bazarovymi dily vyjde ve finale draz, Nemcik ma na komponenty velkoobchod ceny.. nekomplikoval bych to a poptal u nej jedno z tech dvou kol se zmenami, ktere jsem napsal, pak uvidis..

                    Jeste je moznost poptat nejakeho stavitele, nekdo tady odkazoval jednoho co podle stranek postavil par budget silnicek, ale stejne myslim ze i u nej by to bylo drazsi, ten ram je limitujici a i ceny komponentu bude mit vyssi nez Nemcik..

                    Zacni tim ze zjistis, kolik by si Nemcik rekl za tu sestavu treba na Pellsu, vem zaklad ten na Sore a nech nacenit jednotlive polozky co jsem psal, pak to sem zkopiruj a my Ti poradime jestli se to vyplati nebo to jde jinak poridit lip.

                    0 0
                    • abernas  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                      0 0
                    • abernas  

                      Toto GT má všechno podle doporučení. Jen ta cena je poněkud jinde :-(

                      0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                      • tromboonen  

                        Mel jsem o jednu radu vyssi, OK, ale nic extra oproti tem levnym co se o nich bavime to neni, furt tam neni karbon sedlovka (navic je silnejsi, cim mensi prumer, tim lip pak tlumi..), zbytek na stejne urovni, riditka lepsi, ale to je 500 Kc… jestli chces setrit tak neres a poptej jednu z tech skladacek s doporucenymi zmenami

                        0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
                      • abernas  

                        Pánové, já vím, že už moc kombinuju a řeším a nedržím se doporučení, ale co říkate na to GT za 17900,– Mně se na něm totiž líbí, že do puntíku kopíruje doporučení tromboonena a to i včetně těch plášťů, takže si říkám, jestli o něm za tu cenu taky neuvažovat

                        0 0
                        • dancing dog  

                          za mě jo, nevim, co vydrzi rafky jalco, ale myslim, ze jsou tezsi a pevnejsi (a levnejsi),vypada to na minimalne 32 dratu, vhodny prevody, 10s slusny osazeni, prijatelny brzdy.. ja bych to za tu cenu bral…pokud to nemas na zavodeni ;-)

                          0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                        • tromboonen  

                          To GT neni spatne jak jsem psal, jedine co chybi je karbon sedlovka, nevim, jaky ma rozmer, aby pak nestala moc… zas ale za ten pristup s tim druhym kolem bych se na Nemcika vyprd..

                          Zajimavy je, ze Polygon Helios L400 stavba je za 12500 a stejne kolo ve Tvem odkazu je za 17500, tusim zase nejakou levarnu, za tech 12 a pul by to slo i s tim, ze si kliky vymenis sa, ale za 17 a pul uz ne..

                          0 0
                          • abernas  

                            no počkej, ale ta stavba za 12500 je na soře + 2300, kdežto ten odkaz za 17500 je na tiagře tak to nejsou stejná kola.

                            Jinak teda začínám vážně uvažovat o tom GT Jestli bych měl vzít toho polygona za 17500 nebo GT za 17900, tak beru GT. Tam chybí k dokonalosti fakt jen ta sedlovka

                            0 0
                            • tromboonen  

                              No ja ve specifikaci u ty stavby za 12 a pul vidim vsude Tiagra, ale to bude asi ten zakopanej cokl, maj tam specifikaci jinyho..

                              0 0
                              • abernas  

                                HELIOS 400 L Stavba

                                PŘEVODNÍK FSA VERO CK-602TT 53/39T

                                VIDLICE COLUMBUS TUSK LIGHT RIGID CARBON

                                STŘEDOVÉ SLOŽENÍ FSA POWERDRIVE BB

                                VELIKOSTI 54

                                ŘETĚZ KMC X9

                                BARVA Černobílá

                                KAZETA SHIMANO CS-HG50 11–25T

                                RÁM ALX 6XXX HYDROFORMED RACING

                                ŘAZENÍ SHIMANO SORA ST-3400

                                PŘEDSTAVEC POLYGON TLR-30 ALLOY

                                BRZDOVÉ PÁČKY –

                                HLAVOVÉ SLOŽENÍ FSA ORBIT IS2

                                PŘESMYKAČ SHIMANO 2300 FD-2300

                                ŘIDÍTKA POLYGON RLE-30 ALLOY

                                PŘEHAZOVAČKA SHIMANO SORA RD-3400SS

                                SEDLO SELLE ROYAL SETA

                                BRZDY TEKTRO R-530

                                SEDLOVKA POLYGON SSX-20 ALLOY

                                PLÁŠTĚ KENDA KONTENDER 700X23C

                                RÁFKY POLYGON EONOS

                                0 0
                                • tromboonen  

                                  Podivej se do zalozky specifikace, tam je Tiagra..

                                  0 0
                                  • abernas  

                                    :-))) Tak to jo! Já si teda myslím, že ta úvodní specifikace se sorou ja za 12500 a ta v záložce je nějaký úlet. Ale radši se jich zeptám :-)

                                    0 0
                                  • abernas  

                                    Kdyby ještě někoho zajímal ten zmatek v popisech:

                                    „Toto byl jen jeden kus postavený z dílů které zbyly při jiných zákaznických stavbách a není již k dispozici.

                                    Fotky jsou z originální konfigurace a proto neseděly s popisem.“

                                    0 0
                                    • jecnak  

                                      U teto firmy zcela normalni praxe. Je tu nekolik velmi veselych zkusenosti, kdy si zakaznik neco dohodl, ze prijede a zaplati a na miste kolo bylo jinak osazene a stalo vic.

                                      0 0
    • racerRUZA  

      Ahoj, mám toho Polygona v odkazu. Mám na tom za rok a něco najeto 15 tis. km a kromě řetězu, brzdových špalíků a zapletených kol jsem nic neměnil. Kola odešla asi za 10 tis. km (začaly praskat dráty a zasseknul se zadní náboj:-)). Myslím za ty prachy super. Mám 181 cm a 56 rám.

      0 0
    • vojta1616  

      zkus se podívat na tuhle silnic, karbon vidlice, tiagra a cena slušná, kámoš to kolo má a je spokojen… http://www.kolokram.cz/…1–1–1–1.html

      0 0
      • abernas  

        díky za tip

        0 0
      • tromboonen  

        Tak tam je vsechno jak ma byt, dokonce i brzdy.. jen ty plaste vymenit za lepsi 25 mm a sedlovka karbon.. a je to o tridu lepsi ram nez ty Nemcikovy..

        0 0
        • vojta1616  

          tak s levnější karbonovou sedlovkou se dostane na lepší cenu než za GT a pláště bych měnil až je ojede …

          0 0
          • tromboonen  

            Jasne, akorat se 105 kily ty 25 nebo sirsi a kvalitnejsi oceni jak on, tak zaplety hned od zacatku, pral bych je tam hned, pokud je nevymeni prodejce, tak ty 23jky nechat na pozdejc nebo na trenazer atd..

            0 0
            • abernas  

              Kurňa chlapi, vy mě zlobíte :-)))

              Tak už jsem chtěl objednat to GTčko a vy mi pošlete další dva kousky :-))) Jste super, děkuju moc! (myšleno samozřejmě ne ironicky. Fakt vám děkuju že se mi věnujete)

              Ale co si teď vybrat. Vzhledově (a přiznávám, že i to hraje roli) se mi nejvíc asi líbí to GT, pak bílý Apache a nakonec ten Focus

              Cenou je ale GT o 2 tisíce dražší než Apache, ale ten je zase jen v 56 (musel bych se zeptat jestli neseženou 58). Já fakt nevím. Můžete mi prosím ještě nějak shrnout plusy a mínusy těchto tří kol? Na Němčíkovy skládačky už kašlu. Podotýkám, že to GT by bylo za 17900 a ne za 21000. Podle rámu bych to asi seřadil Focus, GT, Apache

              0 0
              • kubasowa  

                Zdarec. Jen reakce. Moje míra 194cm/110 kg. Jelikož hodně jezdím mtb a hodně kamarádu jezdí i silnice, rozhodl jsem se, že si taky něco taky seženu, ale … moje míry nejsou zrovna na silničního spurtera. :-) No koukal jsem hodně po nových kolech, ale i různé bazary jsem projížděl. Hodně peněz jsem utopil do MTB, tak na silnici jsem byl rozpočtově jako ty. Nakonec jsem si sehnal pěknou silnici na bazaru. Jsem spokojený jako želva!

                http://cykl.cz/…alog2009-sil?…

                Koupil jsem jí ještě na původních pláštích a s původním řetězem. Původní majitel neměl čas na tom jezdit. Jasný, je to o štěstí, ale nebál bych se kol z druhé ruky a na to moje ježdění …

                Přeji Ti štastný výběr.

                0 0
                • abernas  

                  S takovým kolečkem, abys nebyl spokojený, jako želva :-))

                  0 0
              • vladaza  

                Na kolo se budeš koukat při každé jízdě, takže vzhled je hodně důležitý parametr. V tomto směru je GT z uvedené trojky /dle mého soudu/ nepřekonatelné. Hodně se mi líbí i osazení – klasický výplet, perfektní převody,širší Conti pláště, špalky swiss stop /detail, ale potěší/. Drobnej otazníček je u sedla – co zadek, to jiný požadavky, případné výměně se člověk občas nevyhne. Taky budeš muset vyřešit pedály nebo namontovat stejný, jako máš na MTB a jezdit stejný tretry. Posed a pohodlí můžeš poladit i výměnou sedlovky. Pokud jsi leta jezdil jen na MTB, tak Tě silnička chytne. Je o lehkosti, rychlosti, dynamice jízdy, přenese Tě do jinýho světa :-).

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
              • abernas  

                Odpověděli mi od Focusu:

                sedlovku i pláště Vám rádi vyměníme. Nicméně s tím, že si je

                zakoupíte. Na tomto kole je poměrně velká sleva a zrovna tato sedlovka

                a pláště nejsou produkty které prodáváme. Takže by nám s prodejem toho

                co by zbylo přibyli ještě další starosti.

                http://www.kolokram.cz/…15-grey.html

                http://www.kolokram.cz/…patka-1.html

                a odpověděli i od Apache:

                Silniční kola APACHE EAGLE máme ve výprodeji a už máme skladem jen velikosti 56cm.

                Sedlovka i pláště by se samozřejmě daly vyměnit.

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • tromboonen  

                  Tak jo, zkusim Ti to vyresit…

                  Focus je podle me pekny, slusna znacka, dobrej ram (o kousek lepsi nez Apac), ma vsechno jak ma byt vcetne detailu jako riditka a brzdy ze sady a ne noname… jen plaste 23 mm a sedlovka hlina..

                  GT je taky super, jestli se Ti libi neni co resit, ja moc nemusim ten detail se zadni stavbou napojenou nize nez je ramova trubka, ale zas u GT je to tradice.. je srovnatelne s Focusem, plaste to ma 25 mm, ale nic moc.. spalky mozna lepsi, zato brzdy o kousek horsi, ale da se s nimi zit..

                  Apache je ve srovnani s temi dvema no name znacka, ne ze by to byl problem, ale treba prodavat se ty dve budou lepe, pokud pak presendes na neco jineho, Apac ma na hovno riditka, starej hroznej tvar, kde to jde napred z kopce,pak paky do kopce, zlomi Ti to zapesti, ,plus dropy jsou nizko, neohnes se tam, ma to byt jako na Focusu, horni cast pak v rovine s horni casti oblouku, to cele cca vodorovne, to kdyz tady paky posunes, budou zas moc vpredu a budes natazenej, fuj, musel bys menit i riditka, plaste zase 23 mm, plus jestli nemaj velikost tak je to o nicem..

                  Vis urcite, ze potrebujes 58, zkousel jsi ten kalkulator?

                  Takze ja bych to bral v tomro poradi, Focus, GT, Apach.. pokud se Ti neco libi vic, posun to nahoru, vzhled je dulezity..

                  Sedlovku bych zatim nechal, misto toho poridil opravdu dobre plaste, u tech je to pohodli a tlumeni markantnejsi a pomuze to i tomu problemu vaha vs. zaplety..

                  Bud http://www.kolokram.cz/…0-s-2–1.html rozmer 25 mm

                  Nebo lepe: http://www.kupkolo.cz/…luta_z96194/?…

                  o kousek drazsi, ale vyplati se, mnohem lip odvaluje, tlumi, uveze nizsi tlak, bonus bezove boky, to na kazdem kole vypada super..

                  Pripadne kdybys to chtel opravdu pohodlne, neresit diry a namahani kol tak 27 mm http://www.kupkolo.cz/…-tpi_z96678/ ale tam by to chtelo napred zkontrolovat, jestli se vejde do kola, mel by, ale zalezi na detailech a sirce rafku..

                  Pedaly nech zatim SPD, ale tretry musi byt s opravdu tvrdou podrazkou..

                  Tak good luck, urcite se Ti bude libit jak to jede..

                  0 0
                  • abernas  

                    Super! Vyčerpávající :-)

                    Vidiš to. U toho GT jsem si vůbec nevšiml odskoku zadní stavby :-) Ale to mi nevadí.

                    Má taky řídítka ok? Chci do něj asi jít. A nebudu ho teď ani nijak obměňovat. Vyzkouším a až pak budou zase penízky, tak případně doladím pláště a sedlovku.

                    Jen se chci ještě zeptat. Na MTB mám SPDčka 520, můžu je použít i na silničku že jo?

                    A tretry mám taky s pěknýma drapákama, to asi na té silničce nebude nic moc co? I když na funkci by to snad nemělo mít vliv :-)

                    0 0
                    • vojta1616  

                      520 taky vozím na silnici a není problém, k tomu samozřejmě mám MTB tretry …

                      0 0
                      • abernas  

                        To jsem chtěl samozřejmě slyšet :-))

                        0 0
                        • nitraq  

                          Pokud jsou ty mtb tretry dostatečně tvrdý.

                          0 0
                          • honhav  

                            pac casto chodim a zbyli me, pouzivam turisticky… neni to tak agresivni odezva na slapnuti ale fungovat se s tim da…

                            0 0
                            • vojta1616  

                              tak s turistickými zkušenosti nemám, ale pokud nebudou vyhovovat koupíš silniční tretry a pedály …

                              0 0
                        • dancing dog  

                          na silničce mám tyto , spd boty používám jak sportovnější předpotopní diadory na sucháč tak i turistické shimana..

                          přeci jen víc road vzhled a možná i prý ostřejší záběr proti spd mtb klasice, ale to nějak nemůžu posoudit.. jo, a nestojí moc..

                          0 0
                          • Lada,s  

                            Ostřejší záběr nevím, už se to tu kdysi rešilo že vetšině případů se tretra té ohrádky ani nedotkne takže opěrné místo je stejně jen kufr

                            0 0
                            • dancing dog  

                              no, ono asi záleží i na botě, ale žádná sláva to určitě není…

                              0 0
                            • gerrard  

                              Zatim je mam kratce, takze je mam projete jen v zimnich botech. Kdyz teda porovnam uchyceni pro zimni boty shimana 81 tyto pedaly versus 520, tak ten rozdil v pevnosti uchyceni boty je velky. Ale budu je premerovat, mam pocit, ze pozice boty u kliky je jinak nez u zminene 520, pokud je to pravda tak je to pekne minus.

                              0 0
                    • tromboonen  

                      Jo, GT ma rodla v pohode, o kousek hlubsi nez Focus, ale jdou, paky by to pokud budou jako na fotce chtelo mozna o kousek nize, ale to uz je ladeni posedu.. kontroloval sis podle vysledku kalkulatoru delku horni ramovky a predstavce?

                      Plaste budou dost velky rozdil, ale je fakt ze jestli presedas z MTB, budes si i tak pripadat jako ze to jede samo, az trochu natrenujes, zhubnes a hodis tam ty super plaste, zase to pojede znatelne lip, ja je doporucoval hlavne proto, ze se jinak chovaji, jsou mekci, prilnavejsi, uvezou nizsi tlak, tim lepe tlumi a lepe sedi i v zatackach ve sjezdech treba na rozbitem nebo zvlnenem asfaltu, kde si na silnici ve srovnani s MTB muzes pripadat trochu nebezpecne (kolo ma tendenci odskakovat, coz v naklonu neni na psychiku to nejlepsi), tyhle lepsi plaste, zvlaste ty kaucukove, jsou uplne o necem jinem, plus lip to jede..

                      Tretry s drapaky nejsou problem, alespon se v tom da jakz takz chodit, narozdil od silnicnich, na modni policii ser, jen to musi byt lepsi/zavodni tretry s tvrdou podrazkou, ne mekke turisticke..

                      0 0
                      • abernas  

                        Na kalkulátor se chystám dneska, abych to ověřil. Zatím vycházím jen z toho, že GT rám XL je nad 183cm a XXL nad 190 a jelikož mám těch 180, tak jsem se zařadil. Mám dlouhé ruce a krátké nohy jsem zjistil, když jsem se měřil na mtb.

                        Když to tak čtu o těch pláštích, tak nevím, jestli je nekoupit rovnou. Ono to bude asi fakt úplně jiné svezení a nerad bych se v první zatáčce rozsekal :-)

                        Těmi kaučukovými jsi myslel tyto že?

                        Tretry mám s velmi tvrdou podrážkou a jsem rád, že nemusím kupovat jiné.

                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                        • tromboonen  

                          Kalkulator je zaklad, mas 180 nebo 188 jak jsi psal nahore? Ja mam 183, ale dlouhe nohy kratke ruce a ramy musim mit 54 mm, 56tka mi byla dlouha i s 7cm predstavcem..

                          Je mozne, ze se na 56 poskladas, bude to tak na hrane, uvidis, u vetsi velikosti mas pak mene vysunutou sedlovku, takze to min tlumi-pruzi..

                          Jjo, presne tyhle vozim, ve skutecnosti jsou sirsi nez 25 mm, neskutecne pohodlne a rychle, asi nevydrzi tolik co Conti, ale za ten pocit to stoji.. při mych 80 nekdy+ kg uvezu i 4 bary, fakt stoji za to, jen bacha pri nazouvani http://www.bike-forum.cz/…bezduse.html#…

                          Maji velmi tesne patky, plus jsou nove totalne placate, zadne tvarovani jako u vulkanizovanych plastu a do uzkejch rafku je problem to narvat, nekolikrat jsem pri tom procvaknul dusi, pomuze namazat dusi i patky mydlovou vodou.. jakmile to tam dostanes, nafoukas, tak se trochu vytvaruji a pak uz to jde…

                          0 0
                        • tromboonen  

                          GT jsem mel Lko (56) a bylo mi dlouhe pri 183 cm, ale jak rikam potrebuju to kratsi, plus mel jsem tam taky ten starsi typ riditek co jsou dlouhe a hluboke, jen ty kompakt riditka a poloha pak upravi posed o jednotky cm.. Dulezite je abys podle vysledku kalkulatoru mel ± 1–2 cm horni trubku, plus doladit kombinaci horni trouby a predstavce aby to bylo v tom rozmezi a nechodit do kratsiho predstavce nez 9 cm..

                          Tak se spocti a objednej nez Ti to prodaj, ja jdu pracovat..

                          0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                    • abernas  

                      Už jsem rozhodnutý koupit ještě jedny SPD 520 a k tomu budu používat tretry co mám. Už tak jsem hodně přes limit, takže jestliže to není vyloženě špatně, tady se dá trošku ušetřit

                      0 0
                  • Hroch obojzhivelnyj  

                    S tema riditkama pises nesmysly.

                    Jezdil jsem klasiku Giro d'Italia od Cinelli (nahoru dolu, tzv italsky tvar) a vyhovovalo mi to vic nez nynejsi 3T ergonova. ty na Apachi vypadaj dost podobne. A i kdyz ty Gira maji nominalne delsi reach, tak jsou paky blize nez na tech 3T. Obe kola jsou v profilu, ale s tema 3T jsem myslim od ty doby jeste hybal (sklon a pozice pak).

                    0 0
                    • tromboonen  

                      Tak sorry, samozrejme jsou to osobni preference, ale me to zkopce a pak do kopce pripada prekonane a neergonomicke, alespom moje zapesti trpela, (plus to podle me vypada divne) ale je mozne, ze nekomu jinemu a v malinko jinem nastaveni vyhovuji, to nemuzu posoudit, rodla a sedlo jsou individualni zalezitost…ja jen ze pokud neni clovek zrovna flexi, coz pri 105+ kg asi nebude, tak mu budou asi vyhovovat spise s kratsim reach i dropem, proto jsem to psal..

                      0 0
                      • Hroch obojzhivelnyj  

                        Prekonane to evidentne neni, kdyz se podivas na vzorek kol World Tour 2015, tak z 16 nebo kolika jsou 3 italske klasicke (Saxo, Merida, IAM) a 2 klasicke hluboke belgicke (canyony).

                        A opakuju, na klascke italii je paka bliz k jezdci nez na kompaktech, reach nereach.

                        Co vymizelo jsou ty obrovsky lomeny anatomicky oblouky.

                        0 0
                        • tromboonen  

                          Tak ja tam z kopce do kopce vidim jen u Meridy Reacto, pak u IAM Scotta, Bianchi, Saxo Spesla, vesmes aero masiny kde borci asi vetsinu casu travi v dropech? A i u tehle maji paky (horni hranu) cca vodorovne, ne tak do kopce jako u toho Apace… ale jasne ze Tiagra paky maji uplne jiny tvar.. vetsina tech profi kol i kdyz ma podobny tvar rodel (horni a dolni cast nejsou rovnobezne jako u kompaktu) tak maj ty paky udelany aby byly v rovine s tou horni casti ..

                          Ale jak rikam, je to na kazdem soudruhovi, me to nikdy nesedlo, rad se opiram nejen o paky, ale taky o ten kus oblouhu pred nimi, takze kdyz to mam zkopce dokopce tak to neni ono.. mam male dlane, nevyhovuje mi vetsi drop atd.. povazoval jsem to za prekonanou vec, ale kdyz to nekomu sedi tak samozrejme nic nenamitam a formulace jako hnusne a fuj beru zpet, sorry again:)

                          0 0
                          • jaja01  

                            kdyz uz resite ty rodla – v zime jsem si poridil prvni silnici, wilier, jsou na ni FSA RD-300 (http://www.starcycles.de/…m-Wilier.jpg) a hrozne me nesedi vadi a skoro proto nepouzivam spodni uchop, pripadam si desne dole a pred kolem …

                            … je to jen o nezvyku nebo bych mel moznost to vylepsit jinym druhem riditek?

                            jakym z techto? http://www.prochishop.cz/…C3%A1zvu.jpg

                            diky!

                            0 0
                            • tromboonen  

                              No na te fotce rodel neni videt jaky tvar maji oblouky = ale tipoval bych ze je to neco jako ten prvni tvar na druhem obrazku?

                              Plus taky zalezi jak mas nastavene paky a natocena riditka, posli foto kola z boku.. Ale pokud mas pocit ze nedosahnes na spodni uchop tak jej mas moc nizko od sedla, desne dole a pred to zni i jako moc natazenej, takze potrebujes rodla s mensi hodnotou drop a reach (to jsou prave ty kompakty, treti druh, drop je vyska, reach ten horizontalni rozmer), nebo kratsi predstavec, nebo predstavec vyse, plus nastavit polohu pak, je tam dost promennych… ale obecne se to da rict takhle (jestli se to da zlepsit i Italii nevim, rek bych ze tam je drop vetsi?)

                              0 0
                            • tromboonen  

                              Ono mozna nez kupovat nova rodla by napred stacilo zkontrolovat nastaveni nejen rodel, ale i sedla, plus pohrat si s roznym natocenim rodel nahoru-dolu a polohou pak..

                              Tady mas nejake zakladni poucky, zkus to, treba je problem i nekde jinde, doporucuju vyzkouset ten pohled pres riditka na predni nabu kdyz jsi v dropech, to hodne prozradi.. poloha riditek a pak viz ten delsi clanek.. zacni od pozice kufru na tretrach, kontroly predozadniho a vyskoveho nastaveni sedla, pak ta naba a nakonec hejbej s rodlama, jestli to nepomuze, tak kratsi predstavec nebo predstavec vejs a nakonec rodla..

                              http://www.youtube.com/watch…

                              http://www.bikefit.com/…d-bikes.aspx

                              Taky neudelas spatne kdyz si zkontrolujes delku posedu podle toho kalkulatoru vyse, jestlis to neudelal pred koupi

                              0 0
                              • jaja01  

                                budu muset laborovat s nastavenim sedla a riditek – tvarem a velikosti to nebude, ted jsem je sel premerit a jsou to jeste kompaktnejsi kompakty, nez ty vzorove, maji rozmer 80mm x 120mm … diky za hinty, zkusim si s tim pohrat … a nebo si zvyknu, asi je to proste neco uplne jineho, nez drzet rovna siroka riditka na biku :-)

                                0 0
                                • Lada,s  

                                  Obávám se že nic kompaktnějšího už neseženeš. I ty doporučované FSA Vero mají 125 mm drop a 80mm hloubku. Takže je to spíše o zvyku.

                                  Mám je na zimákovi a jsou super

                                  http://www.kupkolo.cz/…mpact_z3385/

                                  0 0
                                • tromboonen  

                                  Tak pak je to nastavenim, procti ten clanek a zkontroluj to..

                                  0 0
                                • Hroch obojzhivelnyj  

                                  Proste zkousej, rotace riditek, pozice pak…mi to trvalo asi 2 mesice. Opruz je to s omotavkama.

                                  Mimochodem jsem zjistil ze mi vyhovuje mit paky vyhnute lehce dovnitr.

                                  0 0
                                  • jaja01  

                                    jj, zkusim si s tim pohrat .. a ano, hybani s pakama, tudiz nutnosti premotavat, bych se radeji vyhnul .. ale jednou to stejne budu muset delat, tak se to holt naucim driv nez bylo v planu ;-)

                                    0 0
                                    • Hroch obojzhivelnyj  

                                      Nastrelem podle fotky z profilu bych rek riditka otocit trochu dolu a paky dat malicko vys, jako je to na te katalogove fotce.

                                      Pozor, campa paky se dotahuji DURALOVOU matkou s torxem, neboj se poradne sundat tu gumu, at se tam dobre dostanes a nezvejknes si ji.

                                      0 0
                                      • jaja01  

                                        diky, zkusim to … jen ta fotka z garaze trochu zkresluje, na ni to vypada, ze jsou berany hodne nahoru, ale jsou vodorovne, asi jsem si moc pri foceni drepnul

                                        nicmene dle vasich navodu a pripominek toho muzu vyzkouset zmenit docela dost, mam o zabavu na nejakou dobu postarano

                                        0 0
                                      • jaja01  

                                        tak jsem to byl lehce na prvni dobrou zkusit – vysku a predozadni pozici sedla mam dobre, to jsem nastavoval stejne, jako jsem zvykly z biku

                                        co se tyka riditek, tak bych mozna snesl kratsi predstavec, je tam 120 asi by mohl byt 100, vychazi mi to tak pri spodnim uchopu, kdyz se podivam pres hranu riditek, tak mi nesedi s osou kola, ale jsou malicko vpredu

                                        jenze staci, abych si sedl min „pohodlne“ (nemel tolik prohnuta zada, ale vic se v nich narovnal) a uz ten ocni test sedi … tak nevim, jestli 2cm na predstavci vubec neco znamenaji?

                                        kazdopadne si myslim, ze spodni uchop budu i tak pouzivat minimalne, vetsinou se drzim za paky, pri tom muzu i v pohode brzdit, v kopci obcas za hrazdu riditek

                                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                        • karliner  

                          Kucí, řešíte řídítka, která vozí profis pro kluka, kterej má 110 kilo.. Pokud bude chtít alespoň občas jet ve spodním úchopu a déle než několik vteřin, poradil bych mu nějaké s co nejkratším reachem a „shallow drop“. Toť moje amatérská rada.

                          0 0
                          • Lada,s  

                            Však mu radil FSA Vero, ty jsou fajn

                            0 0
                          • Hroch obojzhivelnyj  

                            Si to precti od zacatku a pomalu, me se nezdalo prohlaseni, ze kdyz okamzite nevymeni vicemene klasicka riditka za kompakty, tak si pri pokusu o po nasednuti na kolo zlomi zapesti, bude se muset odhlasit z bike fora a jeho fena se spusti s jezevcikem.

                            Profis kola jsem tam zatah jako dukaz ze klasika vubec neni mrtva.

                            A dal, klasicke Cinelli GdI maji reach-drop 75/140, FSA vero compact 80/125, ovsem na tech cinelkach jsou nakonec vzhledem k umisteni paky o 2cm blize, i kdyz to tak na pohled nevypada. Pisu to sem protoze mam srovnani, a protoze me to dost prekvapilo.

                            :-)

                            0 0
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 0
    • McBlacky  

      koukám jak se tady propagují Polygony. Doba, kdy byly za dobrou cenu už je pryč.

      namátkou Helios A7,0 na 105ce je o 3 tisíce dražší než Giant TCR advanced na ultegře.

      Na to jaký to jsou low end mrdky docela LOL.

      0 0
    • abernas  

      Tak jo, objednáno. Podle čísel mi vyšlo ± 58, takže jsem objednal GT ve velikosti XL.

      Díky moc všem, kdo se snažili pomoci. Snad bylo mé rozhodnutí správné.

      Jsem strašně zvědavý, jaké to bude a zároveň mám trošku obavy, abych si jako naprostý začátečník dokázal dobře nastavit posez.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.