Zdravím! Nemůžu si stále vybrat computer.. Poraďte – Lezyne Super GPS HR nebo Sigma ROX 11, nebo něco jiného v ceně kolem 4000?
Díky za rady :-)
Zdravím! Nemůžu si stále vybrat computer.. Poraďte – Lezyne Super GPS HR nebo Sigma ROX 11, nebo něco jiného v ceně kolem 4000?
Díky za rady :-)
Nebo Polar 460?
Kdyz by si chtel jetou Rox 11, tak budu ted prodavat. Komplet baleni za 4t.
Proč jí budeš prodávat?
Podarilo se mi sehnat za slusnou cenu Garmina.
zdar, má cenu přecházet ze sigma rox na garmin? jakého konkrétně jsi koupil?
trochu mě u těch gps tachometrů vadí že mají deklarovanou výdrž tak do 15 hod…
(zrovna taky řeším jestli: sigma rox 11, garmin edge 520 nebo lezyne…)
Lezyne Super GPS má deklarovanou výdrž myslím 24 hodin a z vlastní zkušenosti mohu potvrdit že je to ± reálné. Jen mi přijde trochu divné, že během pauznutého záznamu nelze GPS vypnout (trasa se musí buď uložit nebo zahodit) což je hloupé při dlouhých vyjížďkách s delšími pauzami na oběd či tak… Takže mi gpska zůstává celou dobu zapnutá, protože nechci mít záznam rozdělen na x-krát.
Tak to je pekne dementni.
Hele garmin je sigma v hezkym pozlatku. Ma to barevnej display, jinak podle testu maj garminy horsi gps nez konkurence. Muzes mit pod carou navigace obrazek mapy, ale neni to poradnej mapovej podklad. Podle me, pokud nemas garmin s mapama, nema garmin cenu, proti sigme
Tak že by měly Garminy horší GPS než konkurence je pro mě novinka a to je vozím pěkných pár let a přečetl jsem si nespočet srovnávacích recenzí. Docela bych ocenil odkaz na ten test, abych věděl jaký přístroj byl testován a s jakou konkurencí porovnáván. Předem děkuji.
Ja necetl recenze, tam se malokdy stane, ze by nekdo poradne popsal nedostatky, ale vsechny mozny zkusenosti na forech – tady, zahranicni, kamaradi. A dosel k tomu, ze za ty prachy nenabizi krome barvicek nic navic. Se sigmou nemam nejmenci problem. Budget verze to je, o tom zadna, ale to i 520 za uplne jinou cenu. Kdybych chtel dobrej komp, tak vyssi verzi garminu nebo spis wahoo, ktery ma mapy, jestli se nepletu.
Mapy sice má, ale nic z nich nevyčteš.
Třeba test garmin edge 20/25 na mtbs.
Srovnávat nejlevnějšího Garmina s top modelem od Sigmy, to je trochu mimo ne?
Mal som Lezyne a prave pre problemy s presnostou GPS som presiel na Garmin a som spokojny.
„Garmin je sigma v hezkým pozlatku“ – až to budeš tisknout na trička, jedno mi prosím pošli.
Koupil jsem Garmina 520, ale na nějaké ake srovnání je ještě brzo.
Pokud bych ho měl kupovat za plnou cenu coz je u nás přes 8t, tak bych ho nekupoval.
S vydrží to zase taková hrůza není. Si zvykneš to nabíjet. Telefon jiste nabíjíš každý den a přežít se to dá.
Jj Sigma je jistota. Mam s ni najeto 6000 km a jen jednou poridila spatny zaznam. Za mne doporucuji Rox 11.
Používám Lezyne zatím jen čtvrt roku, ale jsem naprosto spokojeny. Velký displej, na kterém si můžeš vše nastavit podle sebe, navolit x-kol a pro každé si nastavit zobrazované údaje na x-stránkách.
Třeba na silnici mám údaje o wattech, tepech, kadenci, atd.. na bajku wattak nemám, tak tam mam místo toho jiné. Za me super poměr cena výkon, když to třeba porovnam oproti Garminu.
jak ti funguje navigace, pokud používáš?
Navigaci bohužel nepoužívám.
Já nakonec pořídil Wahoo Elemnt Bolt.
Používám Lezyne Super GPS již třičtvrtě roku a navigaci používám tak na polovině vyjížděk. Původně jsem měl Oregona a předpokládal, že na delší vyjížďky do neznámých míst ho budu ještě nadále používat, ale nakonec jsem ho od pořízení Lezyne nevytáhl. Svým způsobem je navigování na nové GPS i příjemnější, protože na Oregonu jsem měl nastaveno zhasínání obrazovky a nejnižší jas a oproti tomu na Lezyne vidím čáru pořád a čitelnost je samozřejmě super.
Důležité je si samozřejmě trasu během plánování fakt projít a zkontrolovat. Mapy.cz totiž například rády zkracují průjezd vesničkami tak, že namísto logicky trasy po hlavní to střelí přes nějaké místní cesty nebo náves a když si toho člověk nevšimne, tak to pak trochu překvapí. Nebo to samé při plánování striktně po turistických cestách. Jenom tím ale chci říci, že když se člověk naviguje jenom podle čáry bez podkladu, tak je nutné věnovat trošku větší pozornost během plánování, než při přípravě trasy do mapových GPS, kde pak „nesmyslnost“ trasy člověk v terénu vidí.
Jinak mi ale navigace nečiní téměř žádné problémy a pokud člověk nemá potřebu v terénu trasu z nějakého důvodu změnit, tak se neztrácím a odbočku přejedu výjimečně. Problém občas může nastat na křižovatce z které se cesty rozdělují pod velmi podobným úhlem (chvilku trvá než GPS dojde že jsem se vydal tou druhou cestou) nebo když člověk zastaví a začne popojíždět, tak po chvilce neví jaká část čáry je už projetá a kam se vydat (GPS nemá kompas, takže se trasa různě otáčí a není do ní nijak zakreslována již projetá část trasy).
Oproti ROXu od Sigmy se v Lezyne nedá nastavit velikost okna během navigování a vždy je na celé, bez možnosti přidání dalších údajů, takže poměrně dost překlikávám (navíc je to trochu nešťastně řazeno – navigační obrazovka – projetá trasa – stránka s údaji). Nejde taky nijak nastavit úroveň zoomu při navigaci, ale je to rozumná hodnota v reálu zhruba 500 metrů dopředu a dozadu. Křížek, kde se člověk nachází, je téměř uprostřed obrazovky a trasa se otáčí podle směru jízdy a v rohu je ukazatel kde je sever.
Na silnici jsem jednou vyzkoušel také navigování s waypointy, ale moc mě to neoslovilo. Hlavně byla strašně pitomá příprava trasy v Lezyne plánovači (mapy.cz tcx neumi a trasu tcx ze Stravy mi to taky nevzalo) a v reálu jsem to prostě nepotřeboval, aby mi to před zatáčkou pípalo. Navíc např na kruháči je to tak zpomalené, že to bylo horší než lepší a občas to nějakou důležitou křižovatku stejně nevzalo, takže jak v terénu tak na silnici jezdím spokojeně pouze podle čáry.
Snad jsem popsal všechny klady i zápory během používání Lezyne k navigaci, pokud by tě ještě něco zajímalo, tak se zeptej :).
Moc díky za vyčerpávající odpověď!
Jinak mi ale navigace nečiní téměř žádné problémy a pokud člověk nemá potřebu v terénu trasu z nějakého důvodu změnit, tak se neztrácím a odbočku přejedu výjimečně. Problém občas může nastat na křižovatce z které se cesty rozdělují pod velmi podobným úhlem (chvilku trvá než GPS dojde že jsem se vydal tou druhou cestou) nebo když člověk zastaví a začne popojíždět, tak po chvilce neví jaká část čáry je už projetá a kam se vydat (GPS nemá kompas, takže se trasa různě otáčí a není do ní nijak zakreslována již projetá část trasy).
A to je právě ten rozdíl u E520, té sigmy v hezkém pozlátku co má mapy ze kterých nic nevyčteš :-). Na tom garminu totiž tu křižovatku vidíš pod svou polohou takže jasně vidíš kterou z těch odboček se dát dál.
Není to přímá reakce, spíš sumář k výše napsanému. Občas perly. Ale každý má „navigaci“ nastavenou jinak.
Když používáš dýl co má rox nebo lezyne, tak se s tim naučíš. Na silničním kole mi podklad přijde zbytečnej, silnice jsou poměrně jasné, na biku je to v lese horší. Garmin je v tomhle nepopiratelně lepší, ale zase barevnej display na tachometru je diskutabilní a fakticky nenabízí nic navíc, kromě podkladového obrázku map. Navigaci jako takovou, abys mohl upravit během vyjížďky trasu, nebo by se upravila sama, 520 nemá, což mi přijde jako věc, která by z toho dělala bez diskuze něco výrazně lepšího. Mně obecně přijdou v současnosti jako všechny tachometry s „mapou a navigováním“ jako určitej kompromis – buď cenovej, funkční, velikostní, výdrž baterie, kvalita navigace, takže pro mě nemá smysl kupovat něco vychytralého, protože by mi to nepřineslo více štěstí u srdíčka než to relativně nejobyčejnější.
Takže abych ty diskuze co je lepší zpřehlednil – fakticky je mezi těma tachážema největší rozdíl v tom, jestli to má nebo nemá barevnej display a jestli to má nebo nemá podklad map v podobě obrázku. Různé problémy s připojením, lagování atd. je ± stejné a ostatní funkce srovnatelné (nebo pro mě nepodstatné rozdíly)
Já ti teda nevím. Jezdím s nemapovou navigací od roku 2007 a docela gps tematiku sleduju. Taky jsem k tomu něco málo napsal. Foretrex, Forerunner a Edge520
A fakt i ta „nemapová“ navigace udělala neuvěřitelnej pokrok. Chápu, že pro někoho ty funkce (nejen navigační) nejsou důležité, ale na férovku musím říct, že je to o parník za garminem. Specielně pokud se podíváš na objem věcí co jdou dělat s 520kou (a to je přístroj za zenitem, který každým okamžikem dostane následovníka), musíš v tom ten rozdíl vidět.
Nechci říkat že to potřebují všichni, to rozhodně ne, ale na ty výše uvedené perly už prostě někdo zareagovat musel. Prostě není pravda že je to jen o barevném displayi, podkladu map (samo o sobě brutální rozdíl) a pár drobnostech.
A btw taky nechci „mapové“ modely s autoroutingem, protože chci mít pod předpřipravenou trasou kontrolu.
Blbej dotaz po dvou letech… pokud bych měl Lezyne GPS (nebo třeba Garmin), mohu trasu vytvořit v mapy.cz a pak ji do Lezyne dostat? Začíná mi vadit, jak moc se mi vybíjí mobil při navigaci přes něj a taky neustálé vytahování z dresu, když jedu novou trasu… Díky.
Ano, lze.
Psal jsem to sem v jiné diskuzi, ale ROXinu používám od zhruba srpna, co se týče užitných vlastností, jsem spokojený. Výdrž baterie odpovídá tomu, co deklaruje výrobce, tj. kolem 12-ti hodin, v závislosti na tom, jak je ROXina nastavená. Stejně s sebou vozím powerbanku, kdyby náhodou, nechci baterii zbytečně nabíjet „do zásoby“ mám jen takovou malou, která se vejde i do kapsy dresu. Myslím si, že objektivní stovnání neexistuje, každý bude prosazovat to, co má doma. Stejně jako já, mám ROXinu a neměnil bych.
Tak já nakonec po nekonečném čtení recenzí koupil Garmin 820 Explore. Zatím 4 vyjížďky a spokojenost i když vím že je ještě brzy na závěry..
Uvazuju nad Lezyne Suerp GPS XL, hlavne z duvodu pomer cena vykon.
Mohl by nekdo postnout zkusenosti plz?
Vydrz, spolehlivost, navigace, ovladani, jak snadno/obtizne se ovlada, synchronizuje, nabiji. Presost GPS a to, ze neumi pauzy? Nekdu tu nevo takoveho psal.
Predem dik
Zdar, napíšu pár poznatků po 3 měsících používání.
Výdrž – maximum jsem dal 3 dny bikování po 120km a se zapnutým záznamem. To je za mě v pohodě. Nabíjím tak 1 týdně, nabití na maximum trvá asi 2h, ale to je hodně orientační.
Navigace – funguje tak jak má po spárování s telefonem. Pokud chceš i Turn by turn navigaci, musíš nachystat vše na webu v gps root. Vytvoření trasy v mobilu jsem dosud nevyužil kvůli slabým mapovým podkladům.
ovládání – snadné, rychlé, bezproblémové.
Synchronizace – bez problému. Do mobilu, na Stravu funguje spolehlivě.
Přesnost – osobně nemám problém s GPS záznamem, barometrem. Umí to nějaké adaptivní snímání GPS kvůli filtraci dat, ale s ničím jsem to neporovnaval. Mám připojený ještě HR a snímač rychlosti od Číňana přes Ant+ a funguje taky.
Pauzy – záznam trasy samozřejmě pauznout jde, jen u toho nejde vypnout přístroj. Nicméně, používal jsem tak přístroj i během těch 3 dnů na kole a baterie v pohodě.
Celkově jsem spokojený, jen s navigací jsem celkem dlouho bojoval a podle mě není úplně dotažená. Pokud třeba připojím snímač rychlosti, navigace mi nefunguje. Nevím jestli je to původem snímače nebo něčím jiným. S HR problém není ten je origoš.
Co jsem nepopisoval nepoužívám.
Ahoj, díky moc za informace. S tím měřením převýšení jsi problém neměl, nezaznamenal jsi? A měření teploty nějak sleduješ? Lezyne uvádí odchylku plus mínus 2 stupně. Jenže já jej doma zapnu a ukazuje teplotu jako ostatní přístroje doma (všechny víceméně ukazují stejně), ale během pár minut stoupne teplota o ty dva stupně nahoru. Jako by to způsoboval zahřáty přístroj…
Převýšení – zatim jsem zkoušel jen jízdou autem a tam ten graf převýšení je dost kostrbaty, což při jízdě po dálnici určitě není správne, to jako bych jel po tankodromu ;).
Já ale reaguju na Super, ne Mega, až teď mi to došlo; )
Díky!
Teplotu moc neřeším, je možné, že tam ty 2 stupně jedou bokem. Co se výšek týče, přijde mi, že je to v pořádku. Občas to ujede kvůli změně počasí respektive tlaku, ale gps root to opraví. V autě jsem to nezkoušel, ale ten barometr reaguje trochu se zpožděním. Jinak celou dobu píšu o Super gps.
Ahoj, diky. Ty výšky, máš představu o kolik to GPS root běžně opravuje? Teplotu by mohli klidne opravit v dalším firmwaru, to by neměl být větší problém. Jinak stabilita GPS signálu ok? Jaké čidlo rychlosti používáš? Dikas
Stabilita úplně v pohodě, nezaznamenal jsem žádný výpadek během záznamu. Čidlo mám z aliexpresu za 200 Kč, nějaký noname je tam toho mraky. Co se výšek týče, o kolik to root opravuje nevím. Nicméně pokud je stabilní počasí je to řekněme do 100m výškových a méně. Psal jsem to do jiného tématu, když jsem jel celodenní jízdu, tak mi začalo chcat a zhoršilo se počasí celkem výrazně a barometr mi na kopci ukazoval výšku o 70m výš než byla turistická značka. Po nahrání do rootu se to zkalibrovalo a výška seděla. Rozhodně na tom budeš lépe než se záznamem z gps s telefonu, kdy mi záznam ukazoval i o 1000m jinak než byla skutečnost.
To ale mluvis o tel bez barometru, iP treba barometr ma.
Ano, mluvil jsem o tel bez barometru.
Nastavujes interval GPS zaznamu rucne, nebo auto?
Auto a zatím bez problému
Dobry den
Mohu se zeptat jaky senzor rychlosti jste přidával?
Mam senzory od wahoo a chtel jsem se zeptat jestli by byly kompatibilní s lezyne
Ahoj všem, kdo používáte Lezyne Super GPS Enhanced – jste spokojeni? Nějaké větší výtky? Mám jej čerstvě a zaznamenal jsem 2 věci – teploměr měří o 1–2 stupně více (zatím pouze doma pozorováno, vyjížďka teprve bude) a druhá je počítání nastoupaných/sestoupaných metrů – přístroj naměří skoro dvojnásobek a pak to Strava a GPS root poníží. U současného VDO M6 byl spíš opačný problém – ukazoval méně a Strava to navýšila. Ale 60% hodnoty u Lezyne mě dost nepříjemně překvapilo… Firmware mám nejnovější.
Díky za postřehy!
Lukáš
Resi to zde https://support.lezyne.com/…tion-Numbers, moc jsem clanek jeste nezkoumal ale 2× tolik je divne, mas to potvrzene, ze je to tolik? Srovna to pak Strava na cca spravnou hodnotu?
Pred nejakou dobou jse v nejaky recenzi Lezyne GPS compu nasel, jak majitel zakryval necim dirky pro senzor/y na predni strane zarizeni (baro, teplomer mozna).
Za boha to nemuzu najit ale prijde mi to rozumny krok.
Samo nezakryt to uplne ale zamezit primemu vstupu bordelu zepredu a zaroven to mit ze stran otevrene, aby to fachalo.
Ty dirky jsou tka maly, ze se IMHO rychle zanesou a pak to pujde hodne blbe, pokud vubec, vycistit.
Neresili jste to nekdo?
Vyberám pokročilejší (oproti Sigme 16.16) tachometer na bike a skončil som pri rozhodovaní sa medzi Lezyne Super GSP vs. Sigma Rox 11 vs. Garmin Edge 130. Ktorý by ste mi na základe vlastných skúseností odporučili?
Na Rox 11 mi nikdy pořádně nefungovalo spojení s mobilem (na rozdíl od Edge 520+ co používám teď)
Mám Lezyne Super GPS a v jeden moment jsem měl na zkoušku i Edge 130..
Stránka kde vložíš dva záznamy pro porovnání:
https://feub.net/…pare-tracks/
A ty dva stejné záznamy:
https://www.sendspace.com/…nE0VERBIjC1A
Rozdíl minimální, jen Garmin má na záznamu problém při stoupání na Radyni – vede pod korunami stromů.
Horší příjem signálu než Lezyne se mi potvrdil ještě v pár jiných vyjížďkách + horší výdrž na baterii + je mi přizpůsobení Lezyne tak nějak příjemnější = Garmin šel zpět.
Příjem signálu možná už za ten rok vyřešil nějaký update.
Hm, takže odporúčaš radšej Lezyne? Lebo pri ňom som čítal, že nedokáže spraviť autopauzu a GPS ide aj počas väčšej prestávky, čo nie je veľmi efektívne (kvôli výdrži).
Autopauza funguje normálně.
Mám lezyne mega xl – původně jsem z toho nebyl moc nadšen (např oproti garminu – mám ještě fenix 5 hodinky a uživatelsky je to více friendly), ale co mě bere je momentálně ta výdrž (můžu navigovat klidně den v kuse bez problémů a pauz). Zvykl jsem si i na to rozhraní po čase a nyní bych už neměnil.
přesně
Nema nekdo na prodej mrtvou Lezyne Super GPS? Lehnul jsem, urval nozicky a ted nedrzi v drzaku.
Dik
Mám dvě :-)
Obě chcíplé na to samé – krytka microUSB se buď urvala, nebo v druhým případě ji kamarád špatně dorazil asi, dovnitř se dostala vlhkost a ta poškodila zřejmě základní desku někde v místě napájení. Zkoušel jsem je všelijak kombinovat dohromady, ale nic, výměna baterky nic, jedna z nich je plně jen připojená k PC.
To jen jako takový varování, že kolem toho microUSB je to hodně blbě udělaný a jak tam není ta gumová krytka a ještě velmi přesně, tak stačí jezdit někde kalužema a po čase Enhanced Super GPS chcípne. Co se týče prodeje jeden z polomrtvolek na díly, tak kdyžtak SZ.
S Micro GPS mam stejný problém. Stačila nedokonale uzavřená krytka a malý deštík.