• rulerule

    Ahoj,

    snažím se jezdit teprve rok (po zdravotním problému mu byla doporučena hodina pohybu denně), 100 kg, 44 roků, lehké popojíždění cca 6000 km, denně práce cca 25 km i v zimě, vyjížďky max, 180 km, cyklostezky, asfalt, lehký terén do 10%.

    Proti dobrým radám jsem koupil trekové kolo v Decathlonu za 7 tisíc, počítal jsem, že vydrží tak maximálně půl roku, teď naopak nevím co by se mi mohlo na něm ******, zatím nic vytřepaného, nic vyglajdaného. Vzhledem k postavě jsem pouze pořídil představec, po sjetí standardních plášťů a pár defektech osazeny protect pláště, jinak nic, na to moje ježdění jsou i ty nášlapy k hovnu, tak jsem je nepořizoval. Žádný problém jsem zatím neřešil. Ani jsem neměnil řetěz, takže bude potřeba někdy vyměnit kazetu, zkusím to dojet dokud to půjde (experiment kolik na tom najedu).

    Výhodou je, že vám ho fakt nikdo nešlohne, není třeba zamykat). Nevýhodou je, že jste s takovým kolem za dost dobrého exota, ale zvyknete si)

    Za mě kdo chce začít kondičně jezdit po lehčím terénu, tak kolo OK, vydrží hodně.

    Kdo má zkušenosti z jinými šmejckovními koly, napište sem, může to někomu na začátek pomoct, kdo do toho nechce zbytečně investovat.

    Ahoj

    1 3
    • Mufi  

      Levna kola jsou zejmena tezsi. To je tak vsechno. Vydrz horsi mit vubec nemusi.

      0 1
    • J.e.n.i.k.82  

      On je zakopaný pes v tom, že dokud nezkusíš lepší, tak ti nepřijde, že je něco špatně :-) Resp. že by to mohlo být i lepší.

      Vyšší řada řazení, lehčí kola a pod. udělají velký rozdíl, i když levné komponenty budou fungovat také a bez problémů.

      1 0
      • Georrge  

        Asi tak… ono i levné kolo bude jezdit, v tom problém nebývá. I na všelijaké vůle, pazvuky a nízkou tuhost si člověk zvykne, dokud nevyzkouší lepší. To samé pohon, všichni jsme nějaké levné kolo jezdili a nějak jsme se naučili tam ty rychlosti řadit, byť kolikrát bylo potřeba znát správnou „proceduru“, aby řazení opravdu přeřadilo.

        Ale jak si jednou vyzkoušíš dražší a kvalitnější kolo, tak pochopíš jaké vergly ty levné kola jsou… a opět – dá se na tom jezdit a dost lidem to stačí, ale kvalitní poježdění je jinde…

        0 0
    • scalar  

      Stejně můžeš přistupovat ke všemu, ale druhý nebo třetí život mít nebudeš, tak je lepší si užít ten jediný, co máš k dispozici.

      7 0
      • Mufi  

        Presne, a proto je fajn neutracet tezce vydelane penize za veci, ktere clovek nepotrebuje, a misto toho si uzit vic volna.

        3 4
    • va-bo  

      To není úplně málo, ten nájezd km. Celá řada odborníků na kola nenajede ani polovinu.

      3 0
      • Lister  

        A pak je tu spousta, kteří najezdí 2× tolik a mají cyklistiku opravdu rádi.

        0 0
    • šlapatko  

      Není důležité na čem jezdíme. Důležité je jezdit. Každý si najde to své :-)

      0 0
      • Lister  

        Úplně špatně. Není důležité, jak jedeš, ale jak přitom vypadáš – a tam to kolo hraje velkou roli.

        2 1
        • kandik psi zub  

          v mym pripade to ani kolo za ctvrt micudy nepretlaci.

          0 0
          • oddie  

            Jo jo, taky patřím do kategorie „tvl, takovej opičák a na tak pěkným kole“ :D

            1 0
            • Jáchym 1  

              Kamarád taky razil heslo,,ať jsem klidně poslední,ale musím na tom kole vypadat,,

              0 0
    • rulerule  

      Ahoj, všichni máte pravdu, já vůbec nijak neoroduji za levné bíky, já do svých koníčku taky navalim hromadu peněz, ale přiznám se, že s malým efektem, což u kol asi neplati))…jen když si to tady člověk přečte, tak dojde k poznání, že u podobných kol nejpozdeji po 10 km dojde k upadnutí sedla i s kolem, nebo že jízda na takovém kole bude absolutně neefektivní vůči kole za 70 tisic a že to bude daleko větší drina…tak to spíše byly mé zkušenosti pro lidi, co nemají cyklistiku jako náboženství a že se dá i s takovým kolem v pohodě něco pojezdit..toto kolo pouze na asfalt nebo lehký terén, samozřejmě v terénu zoufalství))

      0 0
      • Hykal  

        Ale jízda na takovém kole je naprosto neefektivní

        1 1
        • va-bo  

          Vrazit do kola 100 tis. je efektivní ? :-)

          0 1
          • J1RKA  

            Prijde mi lepsi nez milion do auta

            1 1
            • va-bo  

              Na venkově se bez auta neobejdeme. Nákup na týden z Penny marketu na kole neodvezu.

              0 0
              • Hykal  

                Ale nemusí být za milion. Navíc jsem nemyslel efekt finananční, ale vynaloženou energii na ujetou vzdálenost. Mám jedno auto za milion a jedno za 20000. A efek­tivnější je jezdit v tom za 20.

                0 0
                • Georrge  

                  Efekt stejný jako u kol – na vožení hovadin je efektivnější kára za 20k, pro zábavu ta za milion.

                  0 0
                  • Hykal  

                    Ne efektivita u drahého kola je větší než u toho levného, když se bavíme o wattech.

                    0 0
                    • Georrge  

                      Jo o wattech, tak to potom jo.

                      0 0
                    • rulerule  

                      Ahoj, o kolik je větší ve wattech procentuálně? Od oka, ja vůbec nemám představu…takové kolo je pro amatéry, případně nenáročné cyklisty na pojezdemi jako moje, ne pro borce jako tady, co nejezdí na vzdálenost, ale na výškově metry, případně na závody))…prostě, kdo se chce hodinku denně jen tak projet, jako když se někdo jde proběhnout

                      0 0
                      • J1RKA  

                        Tak ono hodne zalezi naco to kolo primarne chces

                        0 0
                        • rulerule  

                          Trekkové kolo na asfalt, lehký terén (polňačky, šotolina), lehké vlnky, žádné velehory…rozdíl kolo za 7 000,–, kolo za 70 000,–, od oka procentuální vyšší efektivita ve wattech (asi to nelze přesně určit), vůbec nemám představu

                          0 0
                          • cyklista86  

                            Jako nove kolo za 7 tisic? Jako od urcite castky uz vyhazujes penize defakto za nic, ale pri takhle nizkych cenach i u kol plati, ze za kvalitu si musis priplatit. Dneska kvalitni, plne funkcni kolo nak terem se nemusis bat jet z kopce po lesni ceste a nemusis se bat, ze ti upadne kolo nebo ze ti nebudou brzdit brzdy a zabijes se. Koupis za 20–25 tisic. Za 7 tisic to jsou kola fakt na popojizdeni par km do prace/obchodu a pod.. U ktereho te nezrujnuje, kdyz ti ho nekdo ukradne.. Ale koupit si kolo za 7 tisic s tim, ze na nem chci sportovne jezdit to fakt ne.. Taky si nekoupis kecky s trznice za 300kc kdyz v nich chces chodit nekde po horach a chces, aby vydrzely a mely nejake vlastnosti..

                            0 0
                            • rulerule  

                              Máš pravdu, na žádné sportovní ježdění to není, to ani není účelem, chápu že tady každý jezdí traily, cyklokosy, terény a závody a z toho co tady čtu, tak jsem snad jediný, co jezdí jen tak…, já si ho kupoval jen na cestu do práce a se zajímavosti kolik to vydrží…nečekal jsem od něj nic, počítal jsem že do půl roku koupím nějaký bike do 40 tisíc, proto mě to poměrně překvapilo, že něco odjelo…dokonce brzdi)) není zkroucené, ráfky v pohodě, při má váze zarážející…ale vůbec mě nenapadlo, že bude mít finančně náročnější kolo velkou výhodu efektivity ve wattech, tak by mě zajímalo, kolik to tak může dělat, třeba do toho půjdu.....měl jsem za to, že je to jen o komfortu, kvalitě zpracování, ovládání v terénu, rychlosti řazení apod.

                              0 0
                              • cyklista86  

                                Kdyz ti tohle staci tak bud rad a jezdi na tom dal. Ale jak tu psali ostatni nezkousej se projet na 5× drazsim kole.. Oproti tomu tvemu trekovemu kolu bude horske kolo za 40 tisic uplne jinde ve vsech smerech…

                                1 0
                                • rulerule  

                                  jj, já to vůbec nerozporuji…i jsem se na pár kolech projel, člověk tam rozdíl k lepšímu samozřejmě cítí..mě by zajímali ty watty, to vidím jako zásadní přidanou hodnotu…já jezdím po asfaltu, cyklostezkách, v lehkém terénu tak do 10%..na takové ježdění je dle mě horské kolo kontraproduktivní, když vidím jak se na tom ti cyklisti dřou))

                                  0 0
                                  • cyklista86  

                                    Ano na to co pises je gravel. Nepotrebujes odpruzenou vidlu, tak siroka riditka, prevody ciste do terenu a pod.. inak jak pisou ostatni pro normalni lidi to neni o nejakych wattech. Proste 29 MTB je „tank“ kterej paradne prekonava prekazky a kdyz mas rychle plaste a roztocis to, tak to jede dobre i po silnici. Taky je dobry si uvedomit, ze ted radsi jedes po silnici protoze mas trekove kolo na kteren citis kazdy hrbol. Kdyby jsi mel zase poradneho horaka tak zjistis, ze to jezdeni mimo silnice ma neco do sebe a treba te to chytne.. Ta az meditujici jizda prirodou, kde te nestresujou auta. Jen poslouchas vlastni dech a zvuky zvirat. To je fakt k nezaplaceni.. No a naopak to taky funguje. kdyz sednes na cistokrevnou silnicku a jedes po pekne silnici a jeste ti treba foukne vitr do zad, tak mas hubu od ucha k uchu a lepsi uz to snad byt ani nemuze.. :) Proste za me trekove kolo je takovy prasopes ktery sice jede, ale pro jizdu na silnici to nema berany a je to tezsi a na jizdu do terenu to ma uzsi plaste a vetsinou uplne na prd odpruzeni.. Gravel ma aspon ty berany.. Ted se to na bazarech zacina hemzit slusnyma kouskama. Do 30 tisic by sis urcite vybral. Treka si muzes nechat na jezdeni pro rohliky.. :)

                                    0 0
                              • Hykal  

                                Když tě to baví, není co řešit. Jakmile člověk chce dojet dále výše a rychleji tak pak to má smysl. Asi jen málokdo si bude užívat 200 km s 4000 m up na kole co váží ke 20 kilům. Raději rozumný bazar než supermaketové levné kolo.

                                0 0
                              • Cyklofanatic  

                                Tak ono když je něco lehčí, pohodlnější atd., tak to logicky bude i efektivnější. Nikdy nezapomenu ten pocit když mi kamarád půjčil kdysi své relativně drahé kolo, jak kolo šlo neuvěřitelně za prádlem. Můj odhad je ze ten rozdíl 7 vs 70t bude kolem 20%.

                                0 0
                          • Baroninakolech  

                            Otázkou je, kdybys zkusil párkrát nějakou tu lesní pěsinu přes kořeny a kopečky, jestli by se ti ten asfalt a polňačky nezdály poněkud nudné a nezačaly tě ty výjezdy mimo cestu lákat víc a víc.

                            2 0
                • va-bo  

                  To je pravda…

                  0 0
              • Vilém  

                Ale odvezl bys, jen nechces odvezt.

                0 0
          • Hykal  

            Tak a co s těma prachama

            0 0
          • Lister  

            Každopádně. Motivuje tě to k tomu na něm jezdit a šetřit naftu.

            Za každou cestu do práce na kole si můžu škrtnout pětikilo z jeho ceny. Za chvíli bude zadarmo…

            1 0
      • Georrge  

        Ono záleží na situaci… když to levné kolo vezmeš do těžkého terénu a naložíš mu, tak se opravdu může po pár jízdách rozpadnout. Ale to levné kolo není k takovému zacházení určené, to je asi jasné.

        A na nenáročné ježdění tě ani moc neštve ta nižší efektivita (která u levého kola rozhodně je, jen ji někteří až moc zveličují).

        0 0
    • kandik psi zub  

      tak jestli beres 6tkm jako lehky popojizdeni, tak asi ma leckdo o cem premejslet, vc. me :)

      6 0
      • Jáchym 1  

        Jsem čekal,kdy někdo zareaguje na to ,lehký popojíždění,

        Rozloženo do celého roku-ok.Kikáček ke kiláčku a je to.

        0 0
    • osobne  

      Každý si tím prošel, na levném kole to také jde, ale jak člověk zkusí místo železa hliník a místo hliníku carbon, tak už se nechce vrátit zpět, raději si připlatí.

      0 0
      • VojtaXY  

        Otazka je, kde je hranice rozumneho rustu a kde se plati hodne za tezce postrehnutelneho zlepseni.

        0 0
        • cyklista86  

          To snad zalezi na kazdem cloveku. Jsou lidi pro ktere je cyklistika celej zivot a stejne nejsou ochotni do toho moc vrazet. Furt jezdi na starem kole, komponenty meni az nejsou schoplny plnit svoji funkci a pod.. Pak mas lidi co se projedou jen v nedelu a to jeste jen kdyz je pekne a maji doma treba 3 kola kazde za 300 tisic.. Me osobne staci ten naprosty zaklad za predpokladu ze to je v dobrem stavu a plne funkcni. Takze takova hlinikova silnicka na 105 se zakladnima aksiama. MTB zase zakladni vzduchova vidle, shimano deore.. Vsechno navic by pro me byl zbytecny nadstandard.. Nekdo jinej kdo zase najezdi mnohem vic a ma vic penez na rozhazovani by na takovem kole nejel ani do hospody..

          3 0
      • pepek  

        místo železa hliník – to vypadá, že jsi na žádném dobrém železe nejel.

        0 1
    • bara2  

      Mám nízkonákladovou Růženku

      https://www.bike-forum.cz/…7-ruzenka-ii

      a jsem s ní navýsost spokojena. Letos už má zas přes pět tisíc. Od generálky v profilu už má najeto 12 tisíc s jednou výměnou řetězu a dostala (darem od rodiny) nové řadící a brzdové páky. Na ježdění po našich silnicích je to pohodlné turistické kolo. V kopcích a na dlouhých cestách je vyšší váha cítit, ale, když člověk nikam nespěchá, a ani rychleji stejně neumí, do sta kilometrů není problém. I s úzkými plášti nafoukanými na 6atm odpruží v cílové oblasti polňačku, šišku i kořen, drtivou většinu (cesta k cíli) ale jezdím po asfaltě. S takovým kolem nemám strach to opřít o strom, položit na zem, prostě kolo do nepohody. Geometrií mi naprosto vyhovuje (střed vůči sedlu, výška hlavy a délka od sedlovky ke krku) a držím si ji i pro tento účel jako etalon. Určitě bude jezdit dokud se ten rám nezničí. Uvažuji o lepších zápletech a brzdách, ale do toho půjdu, až nám spraví silnice, zatím by to byly vyhozené peníze, po těch hrbech v Jihomoravském kraji se stejně jezdit nedá.

      1 0
      • rulerule  

        to jsem vlastnil zamlada, paráda…za 20 let Ti ho někdo utrhne i s rukama, historický kousek))

        0 0
        • bara2  

          Tak z původního kola už tam toho moc není :-) Nové díly jsou low cost Shimano (nejnižší silniční řada Tourney) plus kliky M-wave. Je tam i vyměněné hlavové složení a řadící a brzdové páky. Když tam dám nový kola a brzdy, zbude akorát rám a řidítka :-) Pro mě to má hodnotu výukového stroje, učím se na tom servis a vozím se na tom. Je to tiché a pohodlné ježdění. Historickou hodnotu to nemá už žádnou, ani ten rám není zachován, krom toho, že to nemá původní lak, jsem tomu i odžezala cuplíky na pumpičku. Se zájmem sleduji, kolik se na tom vlastně dá najezdit :-D

          1 0
      • Mufi  

        Coooze? To je krasne kolo, jak jsi z toho dostala 11.5kg, vzdyt na faavoritku si lidi stezujou ze to bylo tezke kolo.

        1 0
    • bathed  

      Kdybys vážil jak blecha, tak bych tenhle přístup i chápal. Ale s metrákem váhy se pod tebou lowcost bude kroutit jak žížala nad zapalovačem......

      Máš to tady napsané x-krát: použité materiály a z nich vyplývající tuhost. Hlavně rám a výplety, ale taky kliky… Levná varianta řazení ti bude otravovat život tím, že nebudeš moct řadit pod záběrem, což ale stejně dělat budeš, tudíž se ti to bude furt hádat. Brzdy? Netřeba rozepisovat – metrák…

      Tohle bych ti napsal kdybys teprv poptával a sháněl. Tady ale narážíme na dvě věci: buď si nikdy na ničem pořádném nikdy neseděl a tak ti ty moje moudra budou připadat jako mimoňština. A ta druhá věc je ego. Přjde mi, že to cos tady dal má jediné opravdové určení – je to hejt, jak ukázat všem zde přítomným co utrácejí za bike desetitisíce jací oni jsou pitomci a jaký ty jsi génius.

      3 1
      • cyklista86  

        „levná varianta řazení ti bude otravovat život tím, že nebudeš moct řadit pod záběrem“

        A to nekdo dela i s drazsi variantou razeni? Ja v tahu nikdy neradim. Vzdycky si prislapnu, abych mohl udelat nejakou tu otacku klikama na prazdno a retez si mohl pekne poskocit jak potrebuje.. Vysledek je ten, ze za 30 let jezdeni se me nikdy nerozpojil/ne­pretrhl retez. Obcas kdyz to neodhadnu a chcu prehodit o vic pastorku v prudkem kopci nekde mimo asfalt, tak kolikrat radsi klidne i sesednu. Sedlo zahaknu za krk ktery pouziju jako stojan a protocim kliky a prehodim.. :D Pravda profici se s tim neserou. Parkrat jsem za nema jel a ti radi v tahu uplne bezne. Ty rany a skripani a silene zvuky co jdou od tech drahych kol jim vubec nevadi. Me by z toho kleplo tohle delat memu kolu. :D

        1 1
        • Cyklofanatic  

          Přesně. Myslím, ze kdo na to má trochu cit, tak to dělá jak píšeš.

          0 0
        • scalar  

          Neblbni, neriskuj a nenasedej na to kolo. Jen ho opatrně tlač nebo na horším asfaltu raději nos.

          0 1
        • bathed  

          To dobře děláš! :-))) A co řetěz? Šetříš ho? Já jak je stoupání nad 2%, tlačím, abych ho nevytahal!

          0 1
          • TK75  

            Já nechal kolo zabaleny v igelitu a polystyrenu…pro jistotu

            A abych neprodělal

            3 0
            • vaclaw  

              Tak nejlepší je jezdit úplně bez řetězu, to pak nemusíš řešit, kdy řadíš a všechny komponenty pohonu zůstanou dlouho jako nový.

              2 0
              • bathed  

                Pošetříš na kazetě a klikách! Do středu vrazíš klacek a máš stupačky jak na motorce! A když na to pověsíš áesikso, tak to pak je krásná stylofka! :-)

                0 0
        • Breakpain  

          Snazim se radit jak se ma, ale kdyz neni zbiti, proste to prorvu prevody kam potrebuju.

          Je to porad sportovni material, nic vic. Navic stejne pri padech vetsinou oddelas hazku, dost casto i kazetu, protoze mi sutry ustreli zuby atp.

          Sere me financni stranka veci, ale to je tak cely…

          0 0
          • cyklista86  

            Nejde ani tak o retez jako o to, abych nezustal nekde trcet s nepojizdnym kolem. Hlavne ty momenty, kdy nestihnu preradit a musim seskocit jsou vetsinou momenty, kdy uz proste nejde slapat natoz radit, takze musim seskocit. Coz se stane jednou za uherskej rok. Aby to nevyznelo, ze kazdou jizdu nekde stojim a radim z kolem ve vzduchu to opravdu ne.. :D

            0 0
      • rulerule  

        Ahoj, vůbec to není hejt, je jasné že do terénu, na závody, na sportovní ježdění je potřeba úplně jiná kvalita, za kterou se platí,to není pitomost))…ano brzdy jsou slabší o hodně, ano v záběru řadit nemůžu, neumím posoudit tuhost kola při jízdě – nějak si nemyslím, že mě to limituje, ale zřejmě jo…ale co by se chtělo za těch pár tisíc…asi nejsu náročný, ale na tu hodinu nebo dvě denně, nějaké víkendové vyjížďky, prostě absolutně amatér, mě to nějak postačuje, necítím se nějak nepohodlně)) jinak máš samozřejmě pravdu, ale já to psal jako moji zkušenost pro lidi jako já, co se chtějí jen tak lehce projet…

        0 0
        • Cyklofanatic  

          Dobře, to je samozřejmě tvoje věc kolik si ochotný dát za to peněz. Nicméně 6000 km už není u hobíka zase tak málo, a určitě je minimálně ke zvážení, zda si nekoupit něco trochu kvalitnějšího.,

          1 0
          • J1RKA  

            nj, ale on jezdi 25km denne do prace, nato si FULLa za 100 nekoupis, znam lidi, co nakole do prace nejzdi i 10Tkm rocne a k tomu dalsich 6–7 sportovne a maji proto 2 kola

            0 0
            • rulerule  

              Ahoj, tak to já budu přesně já, už jsme si myslel, že jsem úplný debil…akorát jsem se ještě nedopracoval k tomu druhému kolu, třeba časem, ale nejsem nějaký ortodoxně zapálený cyklista …jj, ten nájezd nic není, když jezdíš pravidelně do práce, nafrckáš to jak nic, nejlepší na tom je, že to jedu denně 60 minut a autem, když je špička (a ta je v pracovní dny vždy), tak to jezdím 40–45 minut…takže je to skoro stejně a neztrácím čas, tak nebo tak cestuju…za druhé ten nájezd je po asfaltu a na takových hupkách (moc kopců jsem na vyjížďkách nepřejel, max. bylo 180km na hupkách, ale překvapivě v pohodě, ani jsem nebyl nadřený), takže třeba 2 000 km v terénu a někde v kopcích je asi daleko větší trénink…ty kilometry jsem jen psal, kolik zhruba má to kolo najeté, aby byla představa, ne jako že je to nějaký výkon, to teda není…zdar

              0 0
              • cyklista86  

                U cyklistiky bych rekl s lepsim kolem a vybavou roste ta chut a zazranost do jezdeni. Proste jezdit v normalnich keckach, teplakach a tricku na kole za 7 tisic opravdu neni ten samej pozitek jako met poradne tretry, hadry a aspon trochu lepsi kolo.. Dojedes dal, rychleji s mensi namahou, pohodlneji..

                1 2
            • Breakpain  

              Kdyz jsem jezdil do prace, dal jsem mesicne 500km timhle stylem. Nevim, jezdil jsem tak 6–8 mesicu za rok.

              A ano, mel jsem nato spesl kolo – pevnaka s minimalni udrzbou a blatniky az k zemi.

              0 0
    • Mufi  

      Doporucuju ti jit se zeptat spise na nakole.cz nez tady

      2 1
    • MichalOld  

      Nějak nechápu, kde je skrytá pointa tohoto vlákna. Koupil sis kolo za 7 tisíc, jsi spokojený, jezdíš bez problémů. Tak to je fajn. Add konec tvého příspěvku – pravděpodobně to bude s koly v této cenové relaci tak, že když budeš doporučovat někomu takovéto low cost kolo, tak vůbec není jisté, že mu bude sloužit k spokojenosti jako tobě. V tom je právě ten rozdíl mezi dražšími koly a šrotem. Nelineárně roste s cenou i kvalita, funkčnost a spolehlivost dílů. Od určité ceny už jde jen o snížení hmotnosti dílu při stejné funkčnosti. Samozřejmě i u drahých výrobků se občas dějí kixy. Já osobně nevěřím, že na kole za 7 tisíc jde třeba vůbec nějak seřídit hazka, aby bez pazvuků uspokojivě fungovala – vakly, ojebaný materiál…

      Tedy pokračuj v jízdě na tvém kole, Je prima, že jsi s ním spokojen, a přeji hodně kilometrů bez nehody.

      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.