Nová silnice pro bajkera na ježdění do práce

245 nepřečtených
  • vpa007

    Čau borci (i dívky),

    řeším takovou věc, dosloužil mi starý fávo, který mám jen na občasný ježdění do práce (protože mě štve jezdit na cyklostezce na horáku) a sem tam v zimně na objetí nějaký silnice, když se mi nechce do sra*ek do lesa. Ale prostě silniční ježdění je pro mě úplná okrajovka. Každopádně při letošním prvním výjezdu na silnici jsem se domů vrátil s popraskaným výpletem a když to kámoš rozdělal, tak zjistil, že je prasklá i osa. Je to tak na nový výplety, což je v rozměru 630 trochu scifi, nebo „nový“ kolo… a tady jsem u jádra pudla. Mám pár možností:

    1. najít nějakou lahůdku na bazaru s rizikem, že to zase budu všelijak tunit
    2. koupit hotový B'Twin Triban 540, který všude vychvalují, jako low-entry kolo
    3. jako RB fan se pokusit se poskládat silnicu na rámu RB… (třeba tohle je můj čaj!)

    .

    Takže zadání: low-cost low-maintenance kolo pro bajkera, kterej si kvůli silnici nebude holit nohy, bude na tom jezdit jen max do práce nebo občas v zimě v mtb tretrách a s mtb přilbou. Rozpočet 20kCzk, rozměry jezdce 186/95.

    PS: štěrkolet, gravel apod. nechcu, na ježdění mimo silnice mám fulla RB IQ, který mi na to naprosto vyhovuje ;-)

    0 0
    • Deadlift  

      Šel bych do Tribana 540 (nebo té jejich nové verze na soře, ale s kotoučema a pevnou osou vpředu za 22900 Kč). Mám 191 cm a Lko je mi malé. Na Tvou výšku to bude mezi L a XL podle proporcí. Jsem v podobné situaci:o(

      0 0
    • rafyn  

      …já vybírám něco od Meridy, líbí se mi víc než BTwin.

      http://www.mojekolo.cz/…k-t-replica/

      0 0
      • mikub  

        Sice chápu, že se ti ten Triban nelíbí, ale je o pár tříd lepší, než ta Merida.

        0 0
    • Dejv0  

      Kup Triban i rám RR, přeskládej to a prodej Triban rám. :-D A máš to rychlý…

      0 0
      • vpa007  

        No… (ne)budeš se divit… ale před chvílí mě tahle polo-šílená myšlenka taky napadla, páč rám RR 61cm aktuálně sejně není skladem :D

        0 0
        • nitraq  

          Když už bys dělal tuhle divokou šarádu, tak tady je tip na vhodnýho donora:D

          https://winstanleysbikes.co.uk/…-womens-bike

          0 0
          • tromboonen  

            To je slušnej výprodej…

            0 0
          • vpa007  

            Tyjo… tak to je teda cena… jako kolo za cenu sady 105tky… akorát nevím, co by na mý kila řekly záplety a jestli by nebyla krátká vidla… ale zajímavej tip, mrknu a zapátrám ;-)

            0 0
            • tromboonen  

              Tak stejně to chceš dát na RB, ne? A myslím, že jakýkoli dnešní základní záplety jsou na tom co se únosnosti a pevnosti týče asi tak 2× láp než ty favorití…

              0 0
              • vpa007  

                Tak určitě… to byl i arrgument mýho mechoše, že by to byl schopnej nějak poladit, ale že už je to tak starý, že je otázka, kdy co praskne znovu…

                0 0
          • Tom-T45  

            Děkuji za odkaz, žena se právě rozhodla, že začne jezdit na silnici. Jen jí to ještě musím při nějaké vhodné příležitosti opatrně sdělit.

            0 0
            • none11  

              Ahoj, jak je žena vysoká, ze uvazuješ o tom L?

              My se ji bojíme koupit jen tak na blind.

              0 0
              • Tom-T45  

                183, takže by to bylo přesně na ni. Doma jsem to nadhodil napůl ze srandy, máme 4 děti, takže volného času není nějak moc a už jsme ve věku, kdy se začínáme neradi učit novým kouskům. Spíš jsem si říkal, že to objednám kvůli dílům na své kolo, kde mám teď rozvrzanou Tiagru + zbytek rozprodat. Ale třeba se to ženě zalíbí …

                0 0
      • tromboonen  

        A von je ten RR nějak dramaticky lehčí? Jediný co bych vyčet tomu Tribanímu je trochu větší váha, ale to na občasné použití asi neřeší…

        0 0
        • vpa007  

          Hele, Triban by na mý použití byl víc než dobrej… to RB je jen otázka udržení „jednobarevné“ domácí stáje.. prostě jsem pacient ;-)

          0 0
          • tromboonen  

            Jasný, pro Tribana hraje i to, že tam máš karbon vidli, co by předpokládám šla k RB, na tom dámskym je oversize, plus musela by do laku…

            0 0
          • tromboonen  

            Tohle asi nebude ta barva, co? https://www.cyklobazar.cz/…icni-kolo-rb

            0 0
            • vpa007  

              Mno… tohle jsem nějak minul, páč jsem si na cyklobazaru filtroval jen velký rámy (>60cm)… ale jako donor by to nemuselo být marný… čistě teoreticky :D

              0 0
              • tromboonen  

                A jo, já myslel že hledáš L, to by s těmi 55 bylo jen o cm kratší…

                0 0
                • vpa007  

                  Hele vpoho… rám by mi nebyl, ale kdybych to teoreticky vzal + k tomu kupil novej větší rám RB RR, tak by to teoreticky bylo furt +/- do dvacky a ještě bych mohl menší rámovku poslat dál do světa třeba ta 1/2 ceny novýho rámu… takže si s tou myšlenkou pohrávám, hlavně je to zelený RR někde taky v okolí, kde jsem ;-)

                  0 0
          • puka  

            Přestříkej tribana na jednu barvu a logo RB. :D

            0 0
            • vpa007  

              Fůůůůj… to je jak dát na Fábku 1,2HTP křídlo a loga vRS… takovej tuzer nésu :D

              0 0
    • tromboonen  

      Udělej si radost, běž do toho Tribana a spol. (nebo za ty prachy do něčeho o třídu lepšího málo jetýho z Bazaru) a ona Tě ta silnice začne bavit, uvidíš…

      0 0
      • raw 4  

        Vidím to podobně…též jsem byl nepřítel silnice a jen mtb…teď jsem si jednu pořídil a je to jiny ale stejně skvělý jako krb..

        0 0
        • tromboonen  

          Hlavně ve srovnání s fávem a pokud se změří a vybere dobře velikost mu to bude sedět, to je úplně něco jinýho.

          0 0
          • raw 4  

            Jo jo kluci s Lbs mě pěkně změřili a nastavili posed… Je to super jen to má jednu nevýhodu… nutí tě jezdit rychle..:-)

            0 0
    • bezdratova.sprcha  

      Při tvém zadání bych koupil toho Tribana s tím, že největší hodnotu budou mít ty komponenty a pokud by se někdy dodělal rám či vidlice, tak jednoduše přestrojíš.

      Abys ale nedopadl jako někteří, co si koupili trochu schopnější silnici, pak na tom začali naprosto regulérně jezdit, a nakonec ještě nedejbože skončili u toho podělaného gravelu :)

      0 0
      • Deadlift  

        Ehm – ten myšlenkový tok je mi povědomý:o)

        0 0
      • vpa007  

        :D Dík za zhodnocení.. je dost možný, že to tak dopadne, ale zatím nemám tu pořádnou silnicu ;-). Ale vzhledem k tomu, že na novinky reaguju rychlostí drždění rozjetýho tankeru a na fullovi ještě ani nemám jednoplacku a teleskop, tak půjdu do tý oldskůl silnice :D

        Jinak mi to nedalo a po práci sem se stavil mrknout na toho Tribana a teda v XL to má podobně vysokou hlavu, jak RB, a moc se mi to teda na pohled nelíbilo.

        Takže ve mě pomalu sílí myšlenka poskládat kolo na RB rámu tak, abych z toho kola měl fakt radost. Bude to trvat asi dýl, ale na čem jezdit mám :-).

        0 0
        • Espen  

          Nejspíš to víš, ale do RB rámu dáš jen 23 plášť. Jen taková poznámečka.

          Ty si kluk šikovná přeci. Kup si v NDR rám Cube, mají na to teď v akci a něco si postav nee :-). Na bazaru komponent plno.

          0 0
          • gersa  

            Výběr je dostatčný

            https://www.bike-discount.de/…8_cm/o-preis

            A pokud vezme Gianta, co postoval Nitraq, tak to bude ještě levnější než BTwin

            0 0
            • gersa  

              A pokud se VPA plácne přes kapsu, tak by se to dalo sfouknout kolem 20k i s karbonovým rá­mem

              https://www.bike-discount.de/…l-24/o-preis

              0 0
              • Espen  

                Na to crcání co popisuje asi zbytečný. Ale kolo zvládne postavit suše sám, tak proč nespustit další projekt vpa008 :-D.

                0 0
                • gersa  

                  Pokud jezdi do práce cca 10 km, tak je asi každý kolo zbytečně dobrý. Ale dával tady jako variantu Tribana, tak jsem si zaspekuloval, že by se za „stejný“ peníze dalo postavit i lepší kolo

                  0 0
                  • vpa007  

                    Přesně 16km tam… zpět i víc, podle nálady… ale frekvence je tak max 1× týdně, jinak vozím mládě do školy ;-)

                    0 0
                    • gersa  

                      Až tě to chytí, budeš si rád přidávat

                      0 0
                      • nitraq  

                        Když ho to chytne pořádně, tak za třicet koupí karbon s hydro kotouči:D

                        https://www.rutlandcycling.com/…-grey_373882

                        0 0
                        • nomecz  

                          tak to vypadá za ty prachy fakt luxusně

                          0 0
                          • vpa007  

                            Vypadá to super, ale cena je „out“… když si vezmu, že to doho budu mít zase nutkání hrabat, tak to u 30k neskončí… takže né, to by mě moje bohyně asi sežrala, nebo chtěla výpalný v kabelkách stejné ceny :D.

                            Asi pujdu cestou rámu a skládání po kouskách, aby to nebylo nápadný ;-)

                            0 0
                • vpa007  

                  Ani nevíš, jak jsi blízko pravdy… pomalu to vypadá na další stavitelskej projekt :D

                  0 0
                  • Espen  

                    Normálně mě to tak nahlodalo, že si pro ten rám asi zajedu a udělám si radost na léto

                    0 0
                    • vpa007  

                      Je „tvůj“… ve mě hodinu od hodiny sílí myšlenka postavit si univerzálního cesťáka na rámu RB RX s karbonovou vidlí.. ;-)

                      0 0
                      • nitraq  

                        Pamatuju si dobře, že Doomhammer někde psal, že letos má být nová verze RX?

                        0 0
                        • vpa007  

                          Asi jo, minimálně u RR probíhá teď facelift (co vím od PH), takže ve velikosti 58 a 61 budou až nový rámy… ale zase já jsem taková konzerva, že bych možná nepohrdl ani aktuální verzí, už to, že dumám o silnici na kotoučích je na mě celkem extrém ;-)

                          0 0
                          • team_daddy  

                            A to se mi zdálo, že RB prohlásilo, že s RR končí, protože to není ekonomicky smyslupný. Asi mám chybu v Matrixu :-/

                            0 0
                            • vpa007  

                              Tak asi reagují na poptávku, která se mění, nebo sbírá postupně. ;-)

                              0 0
                      • gersa  

                        A není to náhodou to, co jsi na začátku vůbec nechtěl? :)

                        0 0
              • nitraq  

                Ve větších velikostech to asi půjde, ale když nákup karbon rámu s vidlicí v tomhle eshopu řešil před cca měsícem kamarád, tak neměli rám ve velikosti 56 okolo těch 250 euro s příslušnou vidlici – barva, tvar. Je možný, že se situace změnila.

                0 0
                • gersa  

                  Dal jsem tam do odkazu velikosti od 58 výš a to co je skladem

                  0 0
              • RUSH  

                No ty ceny jsou moc pěkné, ale co vidlice? Třeba pro tenhle rám vidlici nemají. Já bych potřeboval rám na klasické brzdy.

                0 0
                • Espen  

                  Já si k tomu objednám asi tuhle vidlici

                  https://m.aliexpress.com/…9560539.html?…

                  0 0
                  • Vilém  

                    To jako na toho Cuba? Neni to trochu blbost, objednavat do tapered ramu vidli s rovnym krkem? Jako by nestacilo, ze tam maji ten netypicky prumer hlavove trubky a pak to jeste nadvakrat redukovat?

                    0 0
                    • Espen  

                      Aha, zas se v tomhle moc neorientuju, takže si rád nechám poradit. Blbej rám, nebo vidle? Nebo co bych mohl z Ali použít?

                      0 0
        • puka  

          Představec do negativu :)

          0 0
    • plzakj  

      triban osazenim dobrej, ale vzhledove bida.

      0 0
    • Prazak0  

      U ježdění do práce bych se ptal na pár věcí, jak to je daleko, jak bezpečně v práci jde kolo uložit a kolik na tom za rok najezdíš v součtu. Ten favorit na obrázku mi do práce přijde jako dobrý, člověk se o něj nemusí tolik bát, kdyby ho někdo ukradl, při dešti zas nevadí, že pak musíš pracovat a nemáš čas kolo otírat od vody a bláta. Já bych asi pořídil jen nové výplety, klidně dal 622, ráfek Dragon nebo Rapid, náboje asi Deore a zrátit vzadu osu, tj. pře vypletením a vycentrováním vlevo kratší podložky, aby odpovídalo silniční vzdálenosti 130 mm. Nebo koupit rovnou náboj Sora nebo Tiagra, ale já bych víc věřil Deore. Praskání drátů – buď byly hodně staré, nebo spíš výplet byl špatný, další věc je, kolik vážíš. Asi bych si to kolo zprovoznil, i kdybych si řídil nové silniční kolo. Nepoužíval bych stávající ráfky ani dráty, náboje nebo osy už odešly, tak asi komplet nové. Brzdy by měly fungovat, jen trošku by se to muselo posunout, vůle tam je. Vidím, že vážíš trošku víc, ale u ráfků Dragon nebo Rapid by mělo být bez problémů. Jeslti Ti dráty praskají, tak dozadu dát asi náboj s 36 dráty, dopředu 32.

      0 0
      • vpa007  

        Hele… mám to 16km tam… zpátky to většinou namašlím trochu delší (20–30km), aby to nebyla jen taková neužitečná šontačka. Každopádně silnice je jen doplněk, když můžu, lezu mezi pole a do lesa. Silnicu jsem vlastně resuscitoval jen kvůli tomu, že mě to na cykloši na horáku děsně štvalo :-). Ale mám v záloze svý 26" RB CRX, který mám na vyjkížďky s dětma, takže na to občasný dojetí do práce to bude zatím stačit.

        Jinak Fávo asi nějak dám do kupy, ale bude to už asi jen trofejní kolo na zeď eventuelně na nějaký retro-jízdy. Už k němu nemám moc důvěru a čekám, kdy zase kde co prdne. Nový výplety se mi na to bastlit moc nechtěj, už tak je to děsnej bastard. Spíš to uvedu do původního stavu :-)

        0 0
        • Prazak0  

          Já to beru prakticky, kdybych měl dojíždět, tak bych nejradši kolo takový, co ho bude nejmenší škoda. Jak z hledisk krádeže, tak třeba i toho, že se nějak otluče, nebo bude po dešti zmoklé. Favorita bych si zprovoznil, nový výplety by měly případně fungovat i na novém pořádném silničním kole. Nějaké kolo za 20 tisíc, tak do práce bych bral jen kdybych měl bezpečné uložení. U silničních kol, u těch dražších bývají výplety s menším počtem drátů. Nevím, jak to je s pevností, přece jen závodníci bývají spíš lehké váhy. K silničnímu kolo mi nepřijde od věci mít dvoje výplety, např. na silnici a potom i trošku širší, pro horší povrch.

          U favortů je problém, že tam spíš praskají rámy. Já to štěstí neměl, ale pár známým rám praskl, někomu dokonce vícekrát, pro vyřazení starého favorita dostal od kamaráda dalšího a opět to nevydrželo. Přitom dotyčný bude váhově kolem 70kg, takže žádná těžká váha.

          0 0
          • t29  

            „nový výplety by měly případně fungovat i na novém pořádném silničním kole“

            Moderní ráfek 622 mm vs. Favo 630 mm, moderní rozteč zadních patek 130 mm vs. Favo „aninevímkoli­kale130tonebu­de“ mm. Do toho bych nešel.

            0 0
            • Prazak0  

              Psal jsem to, do favorita jde dát i 622, jen se posunou brzdy. Zadní patky mají 130. Tak bych nechal vyplést, pak jen na obou stranách stejně zkrátil ty podložky. Máš pravdu, že tam to bylo nějak méně než 130, už nevím kolik. Rám z favorita by nejspíš šel na těch 130 roztáhnout. Já na každé kolo mám víc vypletených kol, je to praktické z více důvodů. Dělá to tady víc lidí. Zas ten výplet tolik nestojí. Lze i opravit, co tam máš. Doplnit prasklé dráty, vyměnit osu a jinak snad funguje. Ale já bych pořídil spíš celý nový výplet, který by šlo užívat i na novém kole.

              0 0
    • Pán z Dubu  

      Současný Fávo krásně amortizuje drncání: Fe rám, dlouhá zadní stavba a nízký ráfky na početnějším výpletu. Na tom nemusíš ze sedla ani přes koleje. Naopak na vylamování stojek to není. Když pořídíš nějaký Al kostitřas, bude to pravý opak. Tohle kolo zprovozni a novou svižnější pohodlnou dojížděcí silničku neuspěchej.

      0 0
      • Tomahomo  

        A povedztě mi Kefalín, čo také si predstavujetě pod pojmom amortizace?!

        http://slovnik-cizich-slov.abz.cz/…o/amortizace

        0 0
        • Pán z Dubu  

          Pojem jsem si přenesl z biomechaniky: Amortizace drncání – jeho absorpce a ukládání ve formě deformační energie.

          0 0
          • tromboonen  

            To je skoro jako od Onuceho… děkuji :)

            0 0
          • Tomahomo  

            Jeden z nás je zhulenej, a já to nejsem…

            0 0
            • Pán z Dubu  

              Je to obvyklý pojem. Na tkáňové úrovni – např. amortizační (tlumící) fce meziobratlových plotének i v lokomoci – běžeckou techniku a v ní amortizační fázi popisuje např.

              Kučera, V. a Truksa, Z. Běhy na střední a dlouhé tratě. 1. vyd. Praha: Olympia, 2000, 287 s. Atletika. ISBN 80–7033–324–3

              To je vzdělání nikoli zhulení.

              0 0
              • jardalee  

                No pointa je ze bude z 25c nebo nedej bože 23c bude pěkně naklepanej a cely kolo by nejradši poslal do příkopu :) to je tak na zavody ,pohodlny městský kolo na dojíždění po našich otřesných silnicích začíná někde na 35c a tlaku tak max 65psi :) já mám na tomhle ocelaka a stejně je to občas utrpení jezdit po tech dírách a bordelu u kraje silnice :)

                0 0
                • Tom-T45  

                  Dovolím si nesouhlasit. Před měsícem jsem si pořídil bazarovou silniční Meridu s plášti 25 mm, hliníkovým rámem a karbonovou vidlicí a sedlovkou jako „pracovní“ kolo na ježdění do města. Měl jsem stejné obavy, že po pár kilometrech z toho budu naklepaný jak řízek. Nicméně po první jízdě jsem byl neskutečně překvapený, jak je to kolo pohodlné a to u nás nejsou žádné extra silnice. Když se pověsím na řídítka, tak se díky pružnosti své a vidlice prohnou o možná dobré 2 cm, takže krásně filtrují drobné nerovnosti na asfaltu a stejně asi bude fungovat i sedlovka. Jestli něco odpruží rám nebo kola nevím, tak tomu zase nerozumím. Moje čerstvá zkušenost je tedy maximálně pozitivní a pokud bych to měl srovnat s bikem, tak na normální průměrné silnici mě přijde příjemnější a i pohodlnější jízda na silničce.

                  0 0
                  • jardalee  

                    No je pravda ze já mám zkušenosti hlavně z ocelových rámu a tam to byla katastrofa a pomohly az pláště co maj reálné 32mm označeny jsou teda 35c kdy nejsou problém ani kostky , s hliníkem a karbonovou vidlici mám jenom jednu zkušenost a taky celkem špatnou ale je možný ze ta vidlice a ram byly prostě moc tuhy protože to bylo dráhový kolo :) u me byl teda problém ze sem vážil okolo 90kg a ty 25c byly celkem nízký tak sem je radši foukal na větší tlak abych si nepoškodil ráfek ,jinak je pravda ze sem asi už zhyckanej a občas me přijdou tvrdý i pláště 42mm na 45psi

                    0 0
                  • tromboonen  

                    Hele nechci Ti brát iluze, ale „pohodlí“ na silnici dělaj mnohem víc kola a pláště než nějaký kokpit, a skoro bych řek i rám… jako top endurance nebo ne aero rám na stejnejch kolech a obutí asi malinko pomůže, ale mnohem víc pomůže super obutí, tzn. tlustší a měkký pláště/galdy, plus latex, stejně tak „měkčí“ záplety, nějakej ocel výplet a základní alu ráfky a la Axia, to vychytá hodně… měl jsem možnost ověřit na tvrdym alu rámu vs „super pohodlnym“ Roubaix a ty zaplety udelaj ve vysledku vic nez ten ram (o kokpitu ani nemluvim)… jinak mam zimaka/CX starou hlinu, ram za 100 ecek a co se tyce pohodli tak na stejnych zapletech je to plus minus stejny jako jednice s karbon ramem za 1000 ecek (a list price by byla asi tak 2500), pak jsou samozrejme marginal gains kdy tuhy aero vyplet da tech par sekund plus a drahy karbon ram da ty milimetry pohodli, ale na to vetsina hobiku nejezdi… takze pohodli a jistotu pri manevrovani nejlip zajisti co nejsirsi a co nejkvalitnejsi plaste, pak je jedno jakej mas ram i kokpit, i kdyz nejakej karbon (specialne na extra vysunuty sedlovce) samozrejme pomuze.

                    0 0
                    • Tom-T45  

                      Uf, tak v tom se ztrácím :-). Já jen popisuji svou zkušenost, bál jsem se něčeho co vůbec nepřišlo a ve výsledku jsem byl velmi příjemně překvapený, jak dobře to kolo funguje.

                      Jinak mám momentálně 115 kg, takže je možné, že svou hmotností dokážu využít celý plánovaný zdvih vidlice:-). Je fakt, že zadní stavba není rovná, ale nahoře jsou vzpěry ohnuté do oblouku, takže možná to trochu pruží. Kola tam mám starší Fulcrumy Racing 5. A foukám vzhledem ke své váze raději na tvrdějc. Jo a na půdě mi taky visí železný favorit, ale k tomu bych se už opravdu vracet nechtěl :-).

                      0 0
                      • jardalee  

                        Jo no mas štěstí :) me na tech 25c taky nějak vadily právě ty obrovsky tlaky já foukal vzadu 90–100psi vpředu tak 80–90 a bylo to jak beton přitom to nebylo maximum :) trochu me teda uklidnil kamarád co jezdí triatlon a galusky na závody fouká na 140 –160psi :) prostě kdyz to srovnam s tím co mám ted kde neprelezu 65psi a nejezdim po rafku tak sem spokojenej ,další výhoda ze si to zapletu na MTB rafku kterej je širokej takže další + k pohodlí :) me to spis napadlo když už to favo ma tak prostě udělat ekonomicky zaplety na dojetí rámu a do favoritu se občas vejdou i 35mm pláště což je velká přednost starších rámu :)

                        0 0
                        • Tom-T45  

                          Já jsem taky přemýšlel, jestli nezprovoznit favorita, ale pak jsem začal počítat, co všechno bych tam musel vyměnit, než by to vypadalo aspoň trochu jak bych chtěl (např. jsem už nechtěl řazení na rámu) a navíc by to pořád bylo starý kolo s měkkým rámem, se kterým bych ve výsledku nebyl úplně spokojený, takže jsem to zavrhl. Člověk si občas musí udělat radost. A má to ještě jeden bonus, začali mě zdravit silničáři, což se mi předtím na biku stávalo jen výjimečně :-)

                          0 0
                    • bezdratova.sprcha  

                      Třeba máš nějaká špatná řidítka nebo prostě jinačí zkušenost, ale za mě i na 40mm pláštích je pořád obrovský rozdíl v pohodlí mezi držení se za páky a za oblouky. Ty oblouky pruží a to opravdu hodně. Rozdíl to dělá nejen na rozbitích cestách a v terénu, ale i na kostkovici a podobně.

                      0 0
                  • miche  

                    Mám to taky tak, po letech v terénu jsem pořídil pro zpestření základní Meridu (karbon vidle a sedlovka) a s plášti 25mm tady na Vysočině nemám celkem problém, záda netrpí. Kostky jsou problém, ale to spíš kvůli šířce pláště :-)

                    0 0
                    • vpa007  

                      Jo, něco takovýho potřebuji… a rád bych, aby to bylo RB… nicméně do RR (stávajícího) se vejde jen 23mm plášť, tak pomalu dumám, jestli jít do toho, co sem původně nechtěl… udělat pohodlnou univerzální silnicu na toulání a špatný cesty. Tedy RX. No uvidíme, jak se to vyvrbí ;-)

                      0 0
    • vpa007  

      Tak jo… sice delší doba rádiovýho klidu, ale to neznamená, že položená otázka vyšumněla do ztracena… dopadlo to tak, jak asi tušili všichni kromě mě – po špekulováni úprava ojetiny (bazar), nová hotovka (Decathlon) nebo stavba od podlahy (rám) – jsem objednal rám z RB RX vel. 58.

      Tak večera došel. Je to paráda. Akorát FofrTransport jsou pěkný kkti, páč některej soudruh se prošel po krabici… ale rám se zdá, že o tom ani neví ;-). Takže sehnat ještě pár věcí a bude se skládat :-)

      0 0
      • plzakj  

        Ty vole, to bych jim neprevzal :-D

        0 0
      • Člověk a jeho svět  

        Ta patka je přísná

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Patka je naprosto super, stejná na všech rámech. A hlavně dobře domyšlená, protože se neohýbá, ale při namotání větve do hazky praskne v uchycení tak, jak má (což se od spousty jiných patek nedá ani čekat).

          TO vpa007: Gratuluji! Jak máš vyřešenou vidli? Brzdy hydro nebo mechaniky?

          0 0
          • Polka  

            Mno to musi byt vyhra hned delat singl namisto dojeti s ohlou patkou nebo ji rovnou rychle srovnat.

            0 0
            • nomecz  

              tak znám pacoše co jezdí zásadně s náhradní patkou v podsedlovce

              jinak gratulace k štěrkoletu, já letos bika vytahuju fakt sporadicky a to zevlování po okolí mě začalo docela bavit :-)

              0 0
              • vpa007  

                Náhradní patku mám.. tím jak RB efektivně unifikuje svý rámy, tak je to kompatibilní (víceméně ;-)).. ale mám kámoše, co mu před notnou dávkou let patka prdla uprostřed prázdnin uprostřed týdenní bike-akce a 2 dny ji sháněl a jezdil z kempu do kempu autem :D

                0 0
          • vpa007  

            @Krabe: jak jsem to komponentově pořešil… no, mrkni radši na fotku ;-)

            0 0
      • Polka  

        Ja ti nechci kazit radost, vim ze jsi RB fanda, ale coze je na tom ramu tak skvelyho? Ja tu RB manii porad nejak nepobiram :-)

        0 0
        • vpa007  

          Vpoho… nemám mánii, spíš je mi to simpatický… a tady jsou mý důvody, který ale nikomu necpu:

          1. Prostě jsem minimalista, takže se mi líbí jednoduchost tvaru a barevnýho schématu, který si člověk může pěkně poladit (prostě modní diskobarvy různejch Cube, MRX či libovolnejch rámů už nějak nejsou pro mě ;-)).
          2. Taky je v tom jakejsi malej enviromentální faktor, že rám nejel smradlavou kontejnerovou lodí půl světa z čajny/tajvanu a nespálil kvůli tomu 4 vagony mazutu ;-)
          3. Nakonec sem rád, že za mý prachy nějakej taťka na opavsku koupí děcku třeba mičudu, nebo nějaká máma zaplatí mláděti obědy nebo výlet ve škole… a tenhle filantropickej důvod je taky fajn ;-)
          0 0
        • team_daddy  

          Dovolil bych si můj názor, proč bych do budoucna o RB uvažoval.

          V současnosti má celá rodinná smečka kola globální značky – Merida.

          Sice low-end, ale to je celkem fuk, jsme unifikovaní, to se mi libí.

          Teď mě čeká rok-dva „chudoby“, ale po něm budu koukat po novým biku.

          Nejspíš 29" HT. Cenová relace 20–30k.

          Ale ouha. Zatímco za 20 už jsou relativně slušný Meridy např. Big Nine 300, tak směrem vejš to začíná být k nasrání.

          Za 10 tisíc navíc získáš třeba pohon 2×11 oproti 2×10, lepší vidli – to beru, ale to je skoro všechno.

          Pořád stejný záplety, pořád stejný nejlevnější brzdy, stále stejnej rám – žádný pevný osy (jen sem tam na předním kole).

          A to se mi zdá dost chucpe.

          Jen pro pořádek, díval jsem se i na pár dalších globálních značek a je to nemlich to samý (Specialized, Ghost, Cannondale, Trek).

          Canyon apod. internetový značky jsem ještě moc neočumoval.

          Kdežto RB mě za 30k dá slušný CRR290 Base, s rámem co má pevnou osu, vidle to samý a Deore je komplet pohon i brzdy. A to je mě prostě strašně sympatický. Je to vyvážený.

          Jejich minimalistický design se mi libí.

          Toť zatím moje uvažování. Za dva roky uvidíme, zda mě to vydrží.

          0 0
        • Martin  

          Podle zdejších expertů má RB měkké rámy, takže to je potřeba vzít v úvahu.

          0 0
          • AussigBiker  

            No jo, zdejsi experti… s HT nemam zkusenost, ale Bandit se pode mnou ani nehne a to je co rict, neco vazim :)

            0 0
          • Polka  

            Ja nevim, prave proto se ptam. Ja mam tak nejak z minulosti v pameti vryto, ze ty ramy byly tezky. Z brnenske kliky mel RB jen RomanH a u nej ani nevim jak ram skoncil (jestli nerupl, ale byl to asi drzak). No a vic by se mi libilo, kdyby sli trosku s dobou a davali ty bovdeny dovnitr, aspon ve spodni ramove, ale to samozrejme muze treba zas nekomu vadit. Plus ty zadni patky…no naslo by se toho vic :-)

            0 0
            • Martin  

              Podemnou se nehne ani RX, ani CRR 290, takže já jsem spokojen, za „plynem“ mi to jde krásně. RR1100 bylo taky fajně tuhé. Kamarád má „stařičké“ RR1300 a CR1100, taky si pochvaluje tuhost.

              Věřím ale, že jsou borci osazení baterií senzorů, kteří poznají každou desetinku milimetru pohybu.

              RB jsou sice těžší než třeba high-end asijská konfekce typu top modelů Force nebo srovnávané výprodejové Cube, ale ne každý má potřebu onanovat nad 100g rozdílem.

              Ohledně vnitřního vedení bowdenů jsem se v Jedovnicích bavil s p. Heinikem a říkal, že to mají v plánu, ale prozatím koumají, jak to vyřešit, aby to necvakalo a nedělalo jiný randál. Mou osobu ty „přiznané“ bowdeny neuráží. Stejně pořád musím šlapat :)

              0 0
              • AussigBiker  

                Za me vedeni po spodni ramovce je OK, pac je to zaroven jako ochrana ramu. Osobne je mi uplne jedo jesltli vnitrni nebo venkovni vedeni bowdenu. To je to posledni, co me osobne u kola zajima. Ale chapu, ze lid to chce, tak to treba nekdy bude.

                Trek tvrdi, ze tri roky koumali jejich vnitrni vedeni.

                0 0
                • tromboonen  

                  Není nad čím dumat, pokud tam nejsou vyfikundace typu horní rámovky do luku, stačí dobře udělat vstupy a dát tam takové ty koncovky s „ocáskem“, co to navedou do správnýho směru, ale bez ohybů…

                  0 0
    • vpa007  

      Tak jo skládací den č.1:

      Kromě vyskládání komplet matroše na podlahu a pořízení fotky rozloženýho kola (akce asi tak na hodinu :-)) jsem zvládl v obyváku u telky vlastně jen zkompletovat kola. No.. trochu jsem si s nimi pohrál, je to mírně jetý bazarový úlovek, který byl zapleten na zakázku.

      Vyplítač ale udělal klasickou chybu, kterou udělal i můj kámoš, když mi vyplítal na RB IQ kola DT Swiss XM401, prostě to vypletl jak to dostal pod ruku. Jenže kucí ze švajcu nálepky na ráfek lepí na každou stranu jinak – na jedný jsou nálepky u ventilku (pracovně levá), na druhý o 90° posunutý (pracovně pravá). Takže jedno kolo bylo levý a druhý pravý. Na horáku jsem to vyřešil tak, že jsem to kámošovi „omlátil o hlavu“ a když jsem měnil nábu z Novatec na DT 350, tak to přepletl správně ;-)

      Tady jsem to chtěl vyřešit tak, že servu nálepky. Ale sloupávání šlo hezky, tak jsem nálepky zkrátil na cca 30% a nalepil je tak, jak jsem chtěl, k ventilku DT Swiss a naproti označení modelu R460db… jo je to blbost, ale potěšila :D

      0 0
      • Martin  

        a potěšily i ušetřené gramy :)

        0 0
        • vpa007  

          Jo.. jeden/dva gramy šly určo dolů.. jako sranda, ale nakonec se to počítá, v tabulce mi to zatím vychází na 8989g :D

          0 0
          • Martin  

            Hezky, moje RX má kolem 10 i s nářadím a pedály :)

            0 0
            • vpa007  

              No… uvidíme, jaká bude realita.. zatím, jsem zdrženlivý a opatrný :D. Každopádně pedály v tom započítaný mám, nářadí tedy ne… a mám o fousek menší rám, karobonovou vidli + rodla + sedlovku.. a tam se celkem na kilech pošetřilo (a šrajtofle zakrvácela :-))

              0 0
          • nitraq  

            S tou váhou na gramy jsi mi připoměl moji gramařskou tabulku, toho času pozastavenou z důvodu vyschnutí podúčtu s názvem Kolo:))

            https://docs.google.com/…WmDMdEQ/edit?…

            0 0
            • vpa007  

              To chápu… každopádně s mýma 95kilama se moc gramařit nedá, jen tak s rozumem… každopádně aktuální tabulka je v příloze :-)

              EDIT: jsou tam nějaký mouchy… třeba 2× započítaný lanka, neseřízlá vidlice, celý řetěz apod.. tak uvidím, jak to nakonec dopadne, ale je to NAPÍNAVÝ :D

              0 0
    • vpa007  

      Skládací den č.2:

      Anžto doma nemám udělátor na narážení spodní části hlavového složení na vidlu, tak jsem s tím jel za kámošem mechošem. Tam jsme zjistili, že na Ritchey vidli je už kovový konus pod ložisko je. Ale když jsem na něj nasadil ložisko (VP ZS 1 1/8), začaly problémy.. mezi rámem a vidli vznikla mezera, kterou normálně zakryje prachovka… aktuálně řeším co s tím… rozjetý varianty jsou dvě: vyrobit „podložku“ z černýho silonu (1) nebo počkat, až v pondělí dorazí z kupkola balík, kde je hlávko Ritchey Comp… (2)

      Mimo to jsem objevil několik pro mě nových věcí… jako že brzdový lanka nejsou všechny stejný… že ty co mám na MTB můžu zase schovat a objednat si silniční se Shimano koncovkou, taky že mi chybí objímka na smyk, že kolečka v bazarový hazce se moc lehce netočí a že by to chtělo objednat karbonovou pastu. Takže sem vyrobil další balík na Kupkole a čekám a dodání (plus tam bude koší Elite Custom Race a pád dalších cipovin ;-))

      0 0
    • vpa007  

      Skládací den č. 3:

      Kucí mi v práci udělali podložku ze silonu. Je super, ale nějak jsem nepočítal, že ložisko zapadne hloub do misky, takže je tlustá (2.8mm, nutno stáhnout na 2.0mm). Tak buď ji v pondělí ještě předělají, nebo nasadím komplet hlávko Ritchey Comp (dorazí v balíku v pondělí). Takže do té doby je se skládáním utrum.

      Zatím jsem aspoň promazal třmeny Spyre, nasucho poskládal co šlo, pak to zase rozebral a nakonec otestoval elektriku :-D

      0 0
      • AussigBiker  

        Pekne to roste… super!

        0 0
      • hovado_cz  

        to bude kujevsky krutopřísný ještě by to chtělo ryčí sedlotyč ;-) :-)

        0 0
        • vpa007  

          Krurevská ryčí sedlotyč je ******** drahá… takže zatím low-cost řešení je karbon-hliníková tyčka Giant… zatím… ;-)

          0 0
      • tromboonen  

        To bude na elektrice? Slušnej oddíl na low cost dojížďák… ale kam dáš ty dráty, když to nemá vnitřní vedení, budeš vrtat??

        0 0
        • vpa007  

          Jo, elektrika, ale žádný vrtání… hlavně není potřeba, je to 1. generace Shimano Di2 (pokud se nepletu), tak všechno je tažený venkem ;-)

          0 0
          • tromboonen  

            No teda… 1) fuuj vzhledově (jedna věc je napnutý lanko, druhá vlnící se drát) a 2) někde to opřeš, dáš do držáky na autě atd a máš po signálu… to bych teda koumal, jak to schovat, ani jsem nevěděl, že to jde i venkem, to bude tisíc a jedna objímka, ne?

            0 0
          • Polka  

            Tak to je pěknej voser…taky jsem netušil, že někoho vůbec napadlo to dát i venkem. To bude hnus, to musíš dát nějak dovnitř, a když už v tom budeš, tak tam dáš aji ty bovdeny a hadice :-D

            0 0
            • tromboonen  

              No čistě ty dráty by se asi daly, může se to vlnit jak chce, takže vrtnout malou dírku někde mimo namáhaný místo, to bych silně zvažoval, pokud ne tak ghetto verzi, kde by to elektrický vedení bylo na porcelánovejch izolátorech :)

              0 0
              • vpa007  

                Vrtání nebude … sice se to při instalaci může vlnit, ale tohle maj kucí šikmovoký ze Šimána pořešený… pod středem je Junction Box, kterej má zarážky na namotání přebytečné délky káblu. Kábl samotný se překrývá plastovejma krytkama, něco jako lišty na kabely (viz ilustrační foto)… ty mám koupený, ale vůbec nevím, jestli je použiju, spíš bych to chtěl prostě táhnout klasicky stejně jako bovdeny, fixnout to k připraveným úchytům na RB rám…

                ale jako jo, tohle je zatím plán, teď řeším spasování vidle s rámem, jak to bude, pohnu se dál. Jinak jediný, co tak jako uznávám, že může být hnusný, je externí baterka na držáku pod košíkem… ale to je prostě daň za vyjímečnost a její přístupnost je zase na oplátku ideální než někde v sedlovce ;-)

                0 0
                • tromboonen  

                  Já Ti nevim člověče, to by se mi nelíbilo, a ta krabička pod středem, kde je nejvíc bordelu, no fuj… Doufám, že to máš do práce po rovině, protože bych se vsadil, že občas pošlapeš na „emergency“ převodu, jako se to teď stalo tomu borcovi ze žlutýho Lotta (jenže on byl zrovna pod Zoncolanem:)

                  0 0
                  • vpa007  

                    No, jako to místo není ideální z pohledu „chytání sajrajtu“, ale věřím, že to maj kucí dobře vyinženýrovaný… navíc kupa výrobců tama lanka tahá leta ;-). Jinak jo, baterka má vydržet cca 700km, tak to do práce budu jezdit celej rok :D

                    0 0
                    • tromboonen  

                      lanko nepřenáší životně důležitej signál :) A že se to občas, relativně často, posere i na naleštěnejch bajcích v profi pelotonu (a že to kamery ukážou jenom když o něco jde), to by mě optimismem nenaplňovalo… a tu baterku bych radši občas dobil, 700 km za pár švihů vs on/off a celoroční počasí, to nebude úplně to samý… a co Tě k tý elektrice přivedlo? I když ji osobně nemusím, na leštěnku jednici bych to chápal, ale na workhorse do sraček?

                      0 0
                      • vpa007  

                        Hele, byla to nabídka, kterou jsem poslal nejdřív do háje, ale pak jsem si řekl, že když už vymýšlím takovou mulu, tak aby byla prča, tak že do toho jdu… prostě to byla šance, jak na kole mít Ultegru, kterou bych jinak neměl (v plánu bylo 105 max), ale hlavně byla luxus cena, za kterou jsem to dostatl, protože předchozí pacient přešel na eTAP a tohle se mu válelo v šuplíku a čekalo na nějakýho magora, kterýho by to heclo… každopádně jsem po tom nikdy netoužil, ale když jsem to v pátek nasucho poskládal na stole, tak jako supr prča, jak to na stole tančilo ;-)

                        Jinak udržovat a dobíjet pravidelně to mám v plánu a když se to posere, tak to domů prostě došoupám jako na fixce, už s tím mám zkušenost ;-)

                        0 0
    • nomecz  

      By me zajimalo jestli to bude stejnej prubeh jako u me – CX puvodne koupen k biku jako doplnek do sracek – nasledne jezdeno i na kondicku – bike prodan – jezdim skoro uz jenom na CX-koupen druhej par kol ciste na silnici – uvazuju i o prodeji fulla :)))

      sem zvedavej na finalni vahu, tu elektriku ti trochu zavidim :))

      0 0
      • AussigBiker  

        Ja koupil full, prodal HT a koupil sterkolet :D. Ta bezudrzobovost gravelu v kombinaci s tim jak to jede je super :). A co bude, to se uvidi.

        0 0
      • t29  

        vpa007 je takový pacient, že bych se vůbec nedivil, kdyby začal za chvilku stavět mini-silničku pro syna :)

        0 0
      • vpa007  

        @nomecz: Tak doufám, že takhle to nedopadne… nejsem žádná žiletka, na silnici s autama mě to neba a nohy holit nebudu! Nejlíp se cítím v lese pod korunami stromů daleko od ruchu civilizace. Ale jako nebráním se (jako že to plánuju), to jedou použít na nějakou delší cestu po ČR ve formě lehkýho bike-packingu… proto odolná silnica s kotoučema ;-)

        @t29: pacient sem, ale mini-silnice si myslím, že na 99.9975% nebude… jedna nemám rád silnice a tak svý mláďata držím v bezpečí ne-silnic, druhák mladej má spíš sklony k matematice než bajkování… takže aktuální úroveň ježdní „se šklíbákama na zmrzku lesem a lukama“ je víc než ok ;-)

        0 0
        • nomecz  

          proboha proč to vždycky skončí u holení noh :-) to se na „silnici“ nedá jezdit v kamaších nebo co :-D

          0 0
          • Martin  

            Módní policie by tě uklovala…

            0 0
            • nomecz  

              Tak zatim ziju :) ale je pravda ze ten muj vergl ma do silnice daleko, zvlast na platformach :)

              0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Hlavně: „Do hospody s umytýma nohama!“.

            0 0
          • tromboonen  

            Možná jsou všichni Ti řidiči, co tady všechny oprasovávaj a tlačej do pangejtu tak, že se na silnici bojej jezdit ve skutečnosti jenom pravověrní silničáři, co je trestaj za svetr na lejtkách :) Já se teda na silnici zas tak beznadějně nebezpečně necítím, nohy neholím a oprasí mě tak max jednotky hovad za rok…

            0 0
            • nitraq  

              S těma jednotkama hovad… asi dva týdny zpátky, najeto na cx teprv cca 200 km, nějaká pátá vyjížďka a už jsem byl titulován debilem:)) Holt nasypanej štěrk na krajnici, tak jsem musel trochu víc do pruhu.

              0 0
              • Martin  

                Nebyl to Zelí?

                0 0
                • nitraq  

                  Asi potřebuju kapitána.

                  0 0
                  • Martin  

                    Místní uživatel Cabbage, který má touhu vychovávat cyklisty, kteří nejedou spořádaně u kraje cesty :)

                    0 0
              • tromboonen  

                No jo, stane se, asi jsi neměl dostatčně oholeno :) Ale jsme skoro v půlce roku a ještě Ti 9 hovad zbejvá :)

                0 0
                • mikub  

                  Copak, je nějaký všeobecný koncenzus, že ročně potkáš 10 hovad?

                  0 0
                  • tromboonen  

                    Tak psal jsem (v nadsázce), že jich potkám průměrně max jednotky… takže do deseti :) Nemám rád ty plačky a strachující se jedince, co se na silnici bojí, když člověk ví, jak se chovat a co dělat, tak je to OK, hovada holt budou hovada…

                    0 0
    • vpa007  

      Ok, tak necháme neoholený nohy nohama a krátkej update… skládací den č.4 nebyl moc zásadní, páč tradičně je pondělí bajkový, ale jakože venku ;-)

      Nicméně ještě nemám vyřešený napojení rám/vidle… podložka neklapla… ale dnes došel balík, v něm pár zbývajících položek, hlavně hlávko Ritchey Comp… asi by sedělo, ale je komplet včetně vlisovamých věnečků (žádný ložiska), musel bych vylisovat VP ZS, na to prdím. Takže to budu muset pořešit upravenou podložkou.

      Takže sem aspoň vyměnil kolečka v hazce, sice byly na ložiskách, ale ty byly kaput. Taky ještě musím sehnat šroub na montáž přesmyku (ten nebyl u smyku ani objímky)… má někdo tip na něco jako originál? Ď!

      0 0
      • khonza  

        Podložku s šroubkem mám pokud bys chtěl. Měla být u smyku. Šroubek dáš jakýkoli. Podložka se shání blbě.

        0 0
        • vpa007  

          U smyku nebyla, ale tak nějak se na prodejce nezlobím, páč i tak cena byla parádní… šroubek jsem teď dal s kónickou hlavou, takže prozatím, jako ghetto řešení OK, ale určo bych to chtěl mít ťiptop, takže napíši SZ. Dík ;-)

          0 0
          • jardalee  

            njn stavba je zabava ,ale pokud clovek nema to zazemi tak obcas je to o nicem ,kdyz to tak sleduju tak sis mel dat radsi nakej cenovej strop a koupit to rovnou hotovy :) navic me tak napadlo kde to budes v praci zamykat no a ted tam vidim tu skoro dvoukilovou podkovu :)

            0 0
            • tromboonen  

              Houby, stavba je zábava a máš k tomu jinej vztah než k sériovce, nehledě na to, že si tam dáš přesně co potřebuješ… že občas něco netrefíš se stane, ale ničemu to nevadí.

              0 0
              • jardalee  

                ale jo ,ale vim ze obcas to proste nepasuje a v servisu to clovek vyresi za par minut ,doma i kdyz mam dilnu tak to musim stejne nakonec objednat na slepo a verit ze to bude pasovat nebo fungovat :) proste obcas kdyz vidi clovek ty ceny seriovek tak si rika proc se na to nevyprd :) tady de spis o to ze to bylo puvodne kolo do prace :D

                0 0
                • vpa007  

                  Tak ono je to furt kolo do práce… akorát se to trochu zvrhlo :D. Jinak v práci máme zamčenou klec na kameře, podkova je do kolárny. Jinak koupit celý kolo, to se zase nic novýho nenaučím a řešit ty různý “komplikace” mě vlastně baví (stejně jako skládání kol), i když to všechno holt trvá dýl :D

                  0 0
                  • jardalee  

                    jj chapu ,ja to mel podobne ale prave clovek postupem casu narazi na hromadu problemu :) ale nauci se hodne ,spis me vzdycky vytocilo ze sem plno veci zjistil az sem to udelal blbe :) no a prave taky sem koupil mega zamek ,vozil ho par dni a presel zase na lanko ,protoze je to proste otrava,a tohle me na kole strasne stve ,protoze zastavuju na obed nebo proste chcu nekam jit bez kola a clovek aby se klepal jestli tam este bude :(

                    0 0
                    • vpa007  

                      No tak to já mám jednodušší… ta vobluda bude hozená pernamentně v kolárně, v továrně to neřeším, i když uznávám, že tam bych si mohl taky vzít lankovej zámej, jen tak pro jistotu a dát si jej na klíče od práce…

                      0 0
                    • plzakj  

                      Hele, rikal ti nekdo, ze v cestine se dela mezera pred carkou? Nikoliv za carkou…

                      0 0
                      • jardalee  

                        mozna kdysi davno :) ale ja mel z cestiny 3–4 , rustina me celkem sla :D

                        0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            Ghetto řešení by byl kulatý pilník a příslušná podložka z V-brzd.

            0 0
            • vpa007  

              Ani tu nemám… takže zatím tak, mezitím mám slíbenou origo jednu na Hané (až tam pojedu k rodičům), pokud neseženu do té doby jinou v nějakým zásobeným šuplíku ;-)

              0 0
    • vpa007  

      Skládací den č.5 – část 1.

      Tak mi kucí v práci spíchli podložku z čenýho silonu ve verzi 2.0, která pořešila 2mm fuku mezi vidlí a rámem… sice jsem měl backup řešení v podobě Ritchey Comp hlávka, ale to je jen s věnečkama, nepochybně by pasovalo, takže to byl krok zpět. Jinak paralelně probělo několik konzultací a můj sensei dokonce kvůli mě rozebral svý RX s identickou vidlí, abychom odhalili, kde je bota… no, jeho hlávko je FSA a nejspíš je rozdíl v tom, jak sedne oproti mýmu VP ZS.

      Pak jsem ještě pohledal šroub na uchycení smyku a zdá se, že mám vychytaný všechny zákysy (3× ťuk!), takže večer se může co…? No může se konečně SKLÁDAT! :-)

      EDIT: jinak barva je na denním světle naprosto parádní… mám ji i na svým IQ 275, ale furt mě to překvapuje a baví ;-)

      0 0
    • Kadel x road  

      Vypada to perfektne ta modra je fakt super:-)

      0 0
    • vpa007  

      Skládací den č.5 – část 2.

      Tak jo, podložka pod spodní ložisko na vidli dopadla dobře, takže v noci jsem na to vlítl a docela s tím pohnul, už to vypadá jako kolo!

      Prvně jsem to ověsil elekrikou, pak nasadil kliky a pedály, sedlo se sedlovkou, následně zařízl vidli… což bylo celkem záživný, zasekl jsem se na počtu podložek (nakonec 3+1) a pak při posledním tahu pilkou vyštíp trochu 4–5 vláken (grrr).. nechápu, jak to uřezat bez poškození (nejspíš jedině flexou), ale asi to nebude vadit, je to vlastně na zadní straně, nejmíň exponovaný.

      No a pak pokračovalo ověšování blbostma. Jediný, kde jsem narazil je drobnej detail, že vidlice Ritchey Carbon je na 140mm kotouč (rám RB polkne 160 vpoho), což jsem jaksi nezaznamenal, takže to bude chtít adaptér pod třmen… asi jej někde mám, ale už jsem neměl sílu jej o půlnoci hledat po krabicích :D.

      Jinak jsem to cvičně nasucho zvážil a zatím jsem na 8,3kg… v tabulce mi to vychází těsně pod 9, tak jsem zvědavej :D

      Každopádně cíl dnešního dne je jasný: vyštrachat adaptér, natahal bowdeny a lanka k brzdám, pořešit komplet kabeláž, pak nasadit řetěz a seřídit řazení. Finále bude už jen omotání kokpitu… tak uvidíme, cíl je v pátek na tom vyjet do práce, takže mám furt rezervu / časovej polštář ;-)

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Na řezání je finta taková, že si seženeš odřezek PE 40 mm tlustostěnné vodařské trubky s bílou vnitřní vložkou, která pasuje na krk naprosto těsně, načež krk řežeš i s touto trubkou. A to už je skoro jedno, čím, trubka rozchlípení zabrání. Dtto se dá tato trubka použít jako vodítko pro narážení kroužku HS na krk.

        0 0
        • vpa007  

          Hm…dík! Dobrý vědět pro případné další akce nebo následovníky ;-)

          0 0
          • tromboonen  

            No a jinak se to dá samozřejmě nařezat z druhý strany, aspoň povrchově, aby se přerušila ta poslední vlákna.

            0 0
            • vpa007  

              Ha… to mě nenapadlo, přitom taková blbost :D. No, každopádně sem to neuřízl na 100% a jestě to možná budu zkracovat… tak to bude snad lepší. Spíš mě teď napadá, jestli je nějaká samo-domo cesta jak ty odtřepený vlákna zafixovat zpět… nějakej tip? Jako není to kritický, ale prostě mě ten drobnej detail tak trochu se.e ;-)

              0 0
              • tromboonen  

                Epoxy, pokud to není bezprostředně namáhaný, tak asi i sekunďák… taky pomůže to řezat přes lepící pásku, nějakou lepší maskovačku nebo stříbřenku, udělat z ní kroužek, na něm rysku, naříznout z jedný strany, řezat z druhý…

                0 0
                • vpa007  

                  Namáhaný to není, takže sekunďák zkusím. Páska byla… ale papírová, asi málo odolná… no přístě už budu trochu víc vědět, přece jenom karbonovou věc člověk neřeže každý den… ;-)

                  0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • vpa007  

      Skládací den č. 6:

      Tak naprosto logicky vlastně už stačilo jen natáhnout bovdeny k brzdám, prostrkat lanka a seřídit brzdy (šlo celkem super jednoduše ;-).

      Následně jsem se celkem delší dobu snažil učesat elektrickou kabeláž, hlavně namotat to pěkně pod středem bylo poměrně výživný (ale mám z práce jistý postižení na perfektní vyvázání kabeláže :-))

      Pak následovalo přípravné řetězu, jeho zkrácení a seřízení řazení… vzhledem k tomu, že jsou to bazarový díly a běhaly na podobným kole, tak na to nebylo potřeba ani sahat, prostě „plug&play“ ;-)

      Skládací den č. 7:

      Zbývalo už jen finální dokončovací úkol.. namotat dvoubarevnou omotávku Lizard Skins. Sjel jsem k tomuhle tématu asi 5 videí (několikrát), včetně originál od Lizard Skins, ale nakonec vybral verzi bez motání 8mičky od mýho oblíbenýho mechoše Calvina Jonese z Park Tool. A pak si hodinu motal… odmotával… zamotával… přemotával, než to bylo, jak jsem chtěl :-D

      Domotáno v 01:00 a ihned následovala noční testovací jízda po sídláku při svitu luny, lamp a čelovky :-)

      0 0
      • Martin  

        A co, je ta elektrika vynikající?

        0 0
        • vpa007  

          Tak určitě! Testovací jízdu jsem celou prochrochtal blahem ;-)

          0 0
          • Martin  

            Elektro XT na testfestu mě taky nadchlo :) takže si umím představit nadšení. A tiše závidím :)

            Koukám na fotky, s tou drátařinkou sis pěkně pohrál :)

            Palec hore.

            0 0
      • blue.sun  

        Co na to říká váha ve finální podobě?

        0 0
        • vpa007  

          Váha zatím něco kolem 9kg, přesně načisto to ještě zvážený nemám… ale bude ;-)

          0 0
      • gersa  

        Ty dráty jsou úžasný :)

        Zlatej elektrickej Sram

        0 0
        • vpa007  

          To sice asi jo, eTap je vizuelně čistej, ale trocha víc prej „žere“… říkal jeden zkušenej, že co baterku Di2 dobíjel co měsíc, eTap dobíjí co týden… člověk se pak stává víc a víc otrokem baterry packů a nabíječek (jasan, zlatá mechanika, tu nic nepřekoná ;-))

          0 0
          • parischr  

            Jen poopravím…Di2 se dobíjéa tak po 4–6 měsících…eTap cca 1 za měsíc…je to daný kapacitou baterií a samozřejmě četností používání…

            0 0
            • vpa007  

              Ajo… tak to sem si nějak popletl… takže panika je zbytečná… abych vůbec po půl roce našel nabíječku !!! ;-)

              0 0
              • parischr  

                …Ti poradim ;)…polož si ji na hromadu ostatních nabíječek ke všemu možnému :))…a bude to ta s nápisem Shimano :))

                0 0
      • jaja01  

        parada, tenhle serial me moc bavil :-), diky

        0 0
        • vpa007  

          … a to ještě zdaleka nekončíme :D :D :D

          Takže slovy youtuberů: „stay tunned“ ;-)

          0 0
    • vpa007  

      Den č. 8 – testovací jízda do práce

      Byla to motivace kolo v noci doskládat a otestovat, abych na něm mohl jet do práce, se pochlubit samože ;-). Ráno, když jsem to vytáhl na světlo boží, tak dcera nadšená a tlačila jej až do školky sama (chvíli jsem váhal, jestli jí to svěřit, ale asi ji mám radši než nový kolo… i když čerstvej šrám by zabolel :-)).

      Mládě jsem odevzdal do vzdělávacího zařízení, a když sem nasedl, zjistil jsem, že mi nechodí hazka, jen smyk (zatím si nechte řeči typu „no jo, elektrika, je to krám, já to říkal“)… překontroloval jsem zapojení a došel k tomu, že chyba bude někde u konektoru v pákách, když smyk chodil, tímpádem fungovala baterka, spojovací krabice pod středem smyk i vedení od spojovací krabičky u řídítek. Ale vzhledem k časové tísni jsem se rozhodl, že to do práce na 2 převodech vpoho dám a jel jsem… krom řazení ale naprostá paráda… oproti 12,5kg horákovi cca 9 kilo těžká silnice je jako peříčko a při šlapání nekladla vpodstatě žádný problém, to ani do kopce nad Antroposem (brňáci znají).

      Během cesty mi došlo, kde jsem udělal chybu, proč mi vyskočil konektor… káble jsem natáhl napřesno napřímo, tzn. nenechal jsem si žádnou dilatační smyčku. Takže když jsem to přitáhl omotávkou a pak za to ještě v kopci silou chytl, tak jsem konektor vytáhl ze zásuvky… pak jsem si všiml, že mám pootočený páky… a došel mi druhej fail, co jsem udělal… při seřízení polohy pák jsem je utáhl jen tak s citem… a při kompletaci zapomněl přitáhnout na krev… na což se takhle ve 12 v noci lehce zapomene. Takže páky se posunuly dolů a konektory definitivně rozpojily…

      V práci jsem to přes oběd trochu poopravil a znovu zapojil a zase to chodilo… nicméně odpoledne před cestou dom zase nula.. nicméně měl jsem tam celkem kloudnej převod (do kopců), takže jsem to napohodku domů dojel.

      Co teď? Musím to přemotat, bez debat… a viděl jsem to i v pondělí na videu od maníka (i když káble tahá jinam), podle kterýho jsem vlastně skládal.. jenže on tuhle poslední epizodu s omotánám řídítek uvolnil až 2 dny poté co jsem to já dodělal :D. Jo, link tady: Rides of Japan, rozhodně doporučuju celou sérku skládání kola One U.P.!

      0 0
      • parischr  

        Jo konektory a dilatační smyčky…taky jsem to ze začetku chvíli řešil,ale to jsou mušky,které člověk udělá,protože Di2 nemontuje každej den…u 3–4.-týho kola už budeš vědět :))

        0 0
        • vpa007  

          Mno… myslím, že si teď od Di2 dám chvilu pauzu… až dodělám tohle, musím zase poladit IQ… jako mechanicky ;-)

          0 0
      • nomecz  

        Hezke to mas :) akorat ten kosik je hnusnej :D

        0 0
        • vpa007  

          Košík je možná hnusnej, ale mám stejnej i na horákovi a drží fest… zkoušel jsem jiný, ale tenhle je pro mě best. Ale jo, jeden holky, jinej vdolky, jeden hubený, jiné klustý, jak se řékalo na Hané ;-)

          0 0
          • blue.sun  

            Podobný jsem míval na předchozím kole a byl super. A ani mi nepřipadá nijak ošklivý.

            0 0
      • khonza  

        Super story – fakt se bavím.

        A stroj je to naprosto parádní.

        Jedna z možností byla u mě i RX a takhle nějak by to vypadalo včetně vidlice (ta mi ležela v hlavě dlouho – je luxusní)

        Jen si mi způsobil menší šok na závěr – tou omotávkou – červenou jsem tam nečekal.

        a ktomu failu – přesně tyhle půlnoční a popůlnoční dodělávky a projížďky mám taky moc rád – a s podobnými výsledky – posledně jsem na žlutém Nineru nedotáhl šroubky na levé klice.

        0 0
        • vpa007  

          No s tou červenou… vymyslel jsem asi bambilión barevnjech kombinací, který s 10 základníma RB barvama jdou a nakonec jsem usoudil, že to bude dvojče mýho RB IQ 275, kde ta barevná kombinace funguje celkem fajn :-)

          (jo, o tuhle šílenou fázi kombinaci barev je člověk většinou ochuzen, když má v katalogu 1–2 barevný varianty ;-))

          Takže to jsou dvojčata… i komponentově – rám RB, kola DT Swiss, pedály Ritchey, kotouče XT, sedlo Fi´zi:k, košíky Elite, zvonek Knog a 2. nejvyšší sada Shimano ;-)

          0 0
          • blue.sun  

            Dvojčata jsou cool! Nakazil jsi mě a Lector asi taky dostane kontrastní gripy. :-D

            0 0
            • vpa007  

              Dík… jako všechno, jsou to vykrádačky z místních profilů… u kombinaci modrá-červená na IQ jsem obšlehl od KarlaH (ten to má s oranžovou, ale dodneška podle mě nejvíc pecka CRX tady!), dvoubarevnou omotávku jsem pro změnu zahlídl u uživatele Johny.Merida.. nejdřív jsem a to ty prachy moc nechtěl dát, ale ten potenciální efekt mě ukecal a myslím, že to za těch 7kil stálo ;-)

              0 0
          • Edwin  

            Škoda, že ten seriál pomalu končí :) Máš to fakt krásný, ale mně tam ta červená v kombinaci s modrou teda taky vadí. Ale když budeš jezdit na obou kolech najednou, tak to lidi pochopí, že to jsou dvojčata :D

            Jinak ses tím porval dost dobře a přeju, ať dobře a dlouho slouží.

            0 0
            • vpa007  

              Mno…jelikož jsem tu elektriku ještě úplně nerozchodil, tak seroš ještě nekončí /ale asi jsem na stopě, viz update někde dole/ ;-). Dík za zhodnocení i přes tu barevnou kombinaci, toho si cením… duální jízdu ale asi nedám, na to nemám potřebnej skill.

              Jinak neklesej na mysli, nepochybně výhledově zase nějakou pitomost vymyslím, už pomalu začínám dumat nad dalšíma projektama… dokud bude nějaká ta kačka a trochu času, tak mě to asi bude bavit dál, i když teda různejch koníčků mám povícero, nejen kolo :D

              0 0
      • Gorf  

        Moc peknej kousek. Jakej je tedy konečný rozpočet?

        0 0
        • vpa007  

          Mno… ještě to nemám uzavřený… ale jako jak se to zvrhlo, tak jsem se rozhodně nevešel jsem se do prvotního rozpočtu 20kKč… zatím to vypadá, že to bude původní rozpočet * moje výška (v metrech ;-))

          0 0
          • tromboonen  

            Ale ženě samozřejmě budeš tvrdit, že měříš 20 cm, že jo…možná, že to pochopí tím lepším způsobem…

            0 0
            • vpa007  

              Mám báječnou ženu, je spokojená s tím, co má (aspoň je tak hodná, že mi to tvrdí a já se neptám) a neptá se, kolik mě ty kola stojí… já se na oplátku neptám, kolik stál kadeřník a nový kabelky :D

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
    • Martin  

      A kdy bude v sekci Naše biky? :)

      0 0
      • vpa007  

        Mno, to víš, že mě svrbí ruky a nejradši bych to tam dal hned… ale potřebuju to vychytat, umýt (jo, už jsem to stihl zašpinit) a pak pořádně nafotit… takže soon, very soon, ale zůstaňte na drátě, nezavěšujte ;-)

        0 0
        • t29  

          Neboj, sleduju poctivě a bavíš mě velmi :) Už jenom ten vývoj od Triban vs. bazar vs. červíček v hlavě po RB rám stál za to, pak to vylepšíš elektrickou Ultegrou (na kole na „ježdění do práce“), a naprosto skvělá je dvoubarevná omotávka, potuplovaná srovnáním vzhledu obou tvých kol. Dej červenou objímku sedlovky i na fulla ;)

          0 0
          • parischr  

            …dobrej nápad :)…o jednej vím :))

            0 0
            • khonza  

              dvojčata jsou super. to se ti povedlo.

              … taky bych o jedné červené objímce (Hope) věděl ;-)

              0 0
          • vpa007  

            Mno tak opatrně kucí… to musím ještě teprv vstřebat, už tak jsem několikrát vystoupil z konzervativní komfortní zóny až až ;-)

            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • vpa007  

      Den 9. – odstraňování chyb

      Jak jsem psal, elektrika při první jízdě měla výpadek, ale mou vlastní vinou. Takže jsme to včera před půlnocí rozebral… plán byl odmotat pásku pod páky, docvaknout konektory, udělat dilatační smyčku, povytáhnout celej kábl až od spojovací krabice pod středem a pak to zase celý zamotat... to byl plán.

      Takže jsem to rozebral, docvakal konektrory na řídítkách a… a nic… ani ťuk. Takže jsem docvakal všechny konektory (všude). Při ale pokusu nahodit aspoň štelovací mód všechny LEDky mrtvý… ok, takže baterka… Nová hypotéza tedy zní: nedostatečný prvotní nabití baterie – dokovací stanice na barerii je OK, ale přívodní šňůra, která je stejná, jako od rádia, v ní moc nedrží. Asi se to moc nenabilo.

      Takže jsem baterku vytáh a přes noc s jiným káblem pořádně nabil. Ráno před odjezdem do práce ještě rychlej test, jestli to bylo ono. Jo, vypadá to, že jo ;-). Sice jsem přivezl i díky tomu mladýho do školy za 2 min osum, ale stálo to za to. Ještě uvidím, jestli to bude vpoho i odpoledne, pokud ano, domotám to a mám snad hotovo :D

      0 0
      • Martin  

        To je napínavé jak malé trenky :)

        0 0
        • vpa007  

          No právě! A to si ještě jako třešínku nechávám takovou drobnůstku, že mi jeden drát na předním kole drnká o TRP třmen… ale to asi poladím vyosením deskama a posunutím třmenu od výpletu… nebo zkusím nechat ještě překontrolovat výplet… ale to už jsou takový drobný blbosti.

          Jinak ale musím uznat, že jsem z brzd byl celkem překvapený.. prožil jsem prvotní šok, když jsem to jen v ruce mačkal a málem mi upadly prsty… ale po vyčištění a prošplíchnutí wédéčkem přišel sametovej chod a celkově to na páce neklade tak velkej odpor, jak jsem čekal… jasně, hydry jsou hydry, ale po zkušenosti s Avid BB5 (špatné) fakt pozitivní dojem. Takže dík, choval ses k nim hezky, u mě ještě nějakou tuu službu jistojistě odvedou ;-)

          0 0
          • Martin  

            Drnkalo mi to taky, vyřešil jsem to milimetrovými podložkami pod třmeny. Je to možná vidět i na mých fotkách.

            0 0
    • vpa007  

      Testovací jízda č.3:

      Tak třetí testovací jízda dopadla dobře. Tedy z pohle funkce kola. Baterka baterkovala, takže kolo řadilo (elektrika je fakt pecka, skáče to tam vlasně samo). Už taky vím, jak zkontrolovat nabití baterky (zmáčknout a 2s podržet obě tlačítka na pravé páce ;-)), takže si to hlídám. Každopádně baterka dlouho ležela, tak ji asi budu muset teď dobíjet častěji, než se vzpamatuje ;-)

      Jinak kolo šlapalo jak hodinky jízdu do/z práce jsem si užil. A je to znát, bez větší námahy jsem zvýšil průměrnou rychlost z 21 na 26km/h. Jediný, co ještě potřeba dořešit je jeden drát ve výpletu, kterej drnká o třmen TRP brzdy… skoro bych do toho výpletu šlápl, aby se sto srovnalo… nějakej nápad? Podložku pod třmen jsem dal, ale moc to nepomohlo, takže zatím třmen vytlačený od výpletu a vyosený desky (což ma TRP „dvoupístku“ naštěstí jde)

      Takže jo, vydržte na drátě, tohle kolo uvidíte již brzy v našich bajcích :-)

      0 0
      • Libores  

        včera jsem řešil to stejný, stejný kolo, stejný brzdy, podložky. Nakonec jsem do toho párkrát decentně praštil paličkou:)

        0 0
        • vpa007  

          Hm… tak jsem s tím nápadem nebyl daleko od reality řešení… no… ještě si to promyslím… mlátit se mi to toho nechce i přesto, že gumovou paličku doma mám… ale dík :D

          0 0
          • Libores  

            Nefunguje to, ten hajzl drát má tvarovou paměť a zase se srovnal;) A stejně drnkal spolu s dalšími, když jsem zabral ze sedla výplet se začal kroutit. Takže to bude chtít víc podložek, nebo dám větší kotouč. Ani z jednoho nemám radost.

            0 0
            • Martin  

              Záleží na dost věcech.

              U prvních kol, náby Force (Novatec) 4×1 + ZTR Rapid + nějaké noname dvojky dráty jsem měl 2 milimetrové podložky. U druhýh kol, Fulcrum RM 29 SL podložky nemám. U třetích kol, zase Force 4×1 + Mavic 821 a jiné noname 2mm dráty, jsem jezdil bez podložek.

              0 0
              • Libores  

                Mám tam náby DT 350 a dráty DT Competition. Když dám víc podložek podložek tak mi už jde kotouč do vidlice a větší kotouč se taky nevleze:) Večer zase budu laborovat, zkusím ještě pár podložek pod třmen, tam tuším prostor. Destičky jdou totiž 2–3mm ještě pod brzdnou plochu tak by to nemuselo vadit.

                0 0
                • Martin  

                  Já dával podložky pod třmen :)

                  0 0
            • tromboonen  

              Chce to větší kladivo… a ne z gumy :)

              0 0
    • vpa007  

      Pokřtění kola:

      No… a abych ten příběj nějak „uzavřel“ před tím, než to fakt šupnu do našich bajků, tak ještě něco k pokřtění kola, aneb první šrám vždycky bolí (nejvíc na duši a/nebo egu ;-)). S kolem se pohybuji se v džungli velkoměsta, takže se mi během 3. testovací a zároveň 1. ostré jízdy kolo (i sebe) podařilo „pokřtít“.

      Při odbočování z hlavní mě přehlídla ženská v Sharanu a lehce mě nabrala na čumák… no… naštěstí v téměř nulový rychlosti, takže kolo OK, já OK a ona na autě jenom šlic od červené omotávky… když jsem jí řekl, že za mě ok, tak se omlouvala horem dolem a nechali jsme to tak ;-). No… asi změním trasu, tohle místo je ráno fakt naprd, velkej provoz, rodiče navíc vozí před osmou děcka na Bakalku, takže je to divočina… auta, do toho šaliny (jako tramvaje ;-)) a cyklista je lehce přehlédnutelnej, i když jsem celkem velkej kousek :D. Mě se akorát nechtělo jezdit po cykloši (Bobrava, na mapě fialová) a stát na 2 semaforech, takže jsem jezdil zkratkou (čárkovaná).. no, asi se k tomu vrátím, v rámci bezpečnosti, že? :-)

      Takže lidi bacha! Koukejte kolem sebe ať vždy dobře dojedete… v autě i na kole!


      PS: obrázky jsou pouze ilustrativní ;-)

      0 0
      • Polka  

        Semafor je přece jen u Ronda ne? Tady bych vůbec nic nevymýšlel a bral to po stezce.

        0 0
      • Kuba78  

        Pokud ti tu mapku pocitam dobre, tak sis poridil kolo kvuli ceste do prace ktera meri 994 metru?

        0 0
        • Sinpa  

          Myslíš, že pracuje, nebo bydlí na nábřeží?

          0 0
          • jardalee  

            No tam je velká administrativní zóna ,ale může si to protáhnout pres Olympii :)

            0 0
        • Rhagnhar  

          tipuju, ze se na mapce jedna jen o zkratku nebo kriticky usek, protoze vys psal neco o kopci u Antroposu.

          0 0
          • vpa007  

            Přesně tak… jedu po cyklošce směrem od Prýglu až do továrny v Slatině (±15km)… takže tohle je jen malý segment trasy… ale asi celkově nejvíc naprd :-/

            0 0
        • t29  

          Jestli si pamatuju dobře, tak jezdí cca 8–10 km jednu cestu.

          to vpa007: tady bych to asi natáhl po Vídeňské z bodu 2 až na křižovatku Vojtova, na semaforech bys měl odbočení přehlednější a můžeš si najet do odbočovacího pruhu

          0 0
          • vpa007  

            Jo, o týhle variantě jsem taky uvažoval, že by mohla být bezpečnější… zkusím ji a porovnám s variantou „kolem řeky“. Díky ;-)

            0 0
      • MavasH  

        Hmmm, když jezdím do práce oklikou, beru to úplně stejně a je fakt, že tam musí mít čék oči na šťopkách. Tak hlavně že jste oba v cajku :)

        0 0
        • vpa007  

          Jojo.. šecko cajk.. takže už se pomalu můžeme přes SZ domlouvat na setkání a předání objímky ;-)

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.