Čáu všem,
nemůžu pořád pochopit, jak přesně kuličková ložiska fungují, i když jsem shlédl pár odkazů a diskuzí. Mám logické myšlení tříletého dítěte, což přiznávám, takže mi to vážně nejde do hlavy.
Asi by názorně pomohlo rozebrat nějaké starší kolo a nebo vidět někde naživo výměnu ložisek u auta, co myslíte?
Jinak přidávám jeden obrázek, takže vždycky je jedna část – vnitřní nebo vnější nehybná a ta druhá se otáčí? Ale stejně vzniká tření mezi vnitřním kroužkem a hřídelí, jak je vidět na obrázku, ne? Jinak u inline bruslí je to přesně naopak, tam je nehybná vnitřní část a vnější se otáčí? Neumím si představit, jak je to řešený u auta ani kola, jak jsou jednotlivé části náboje, ložiska a hnací hřídele upevněny, aby to dávalo smysl.