Máte někdo zkušenost, která ložiska do zadní náby jsou nejlepší? Mám nabídku na SKF, NSK a EZO. Díky.
Máte někdo zkušenost, která ložiska do zadní náby jsou nejlepší? Mám nabídku na SKF, NSK a EZO. Díky.
Já používám výhradně EZO, ale řekl bych že ani jedny z těhle třech značek nebudou špatné…
Já bych dal SKF.
já jsem teď kupoval NSK, veřím japoncom :-)
Dělal jsem na brigádě v jedné strojírenské firmě a vyráběli jsme stroj na zakázku Japoncům. Ložiska byly všude NSK. Přijeli japončíci na kontrolu, mrkli na ložiska a hned se všechny musely měnit za SKF :)
ahoj, ta takova zkusenost me dost zajima – rozved to a klidne pokud neches tady, pisni ma soukr.email. Diky, Marek
Nedelej z toho vedu, vzdyt je to jen kolo, sotva se to toci, zatizeni veskere zadne. Vzal bych jakekoli.
SKF zrezivi rozhodně později, jak čínský – asi tak o 2 hodiny (možná)- a to se vyplatí, zaplatit za značku 5× víc.
nerezové ty vydrží
tady jsou mé zkušenosti s ložisky NSK:
Tva zkusenost s lozisky NSK je jen a jen o neschopnosti Tveho prodejce techto lozisek Ti vysvetlit, o jaka loziska se jedna, proste Ti prodal, co mu prave lezelo skladem – vzdy se loziska nahrazuji podle jiz nejakeho predchoziho typu, podle aplikace atd. Prodejce se Te mel na toto vse zeptat a pak ti doporucit sice loziska utesnena, ale tzv. bezdotykovym tesnenim, coz neni nic jineho, nez podobna plastova krytka s jakou Ti loziska NSK prodal, ale tahle se vnitrnich krouzku prakticky nedotyka a tim nesnizuje otacky = hlavni vyhoda techto krytek a lehky chod – dalsi plus tohoto kryti; oznaceni techto krytek je VV, oproti beznemu a nejcastejsimu a zrejme i Tobe dodanemu DDU tesneni, tot muj postreh o Tve zkusenosti s prodejcem lozisek NSK; a klidne mi jeho jeho jmeno pisni na email, zkusim si s nim promluvit o jeho profesionalnim postupu behem prodeje lozisek, kterych jsem ofic.DOVOZCEM do CR a na Slovensko !!! M.
Díky za reakci, trochu jsem vlákno zakládal s tím, že budeš reagovat, neb podle předešlých diskuzí do toho vidíš. Dokonce jsem ti mailoval. Ložiskám nerozumím, chtěl jsem poradit, něco doporučit, jaký typ utěsnění je lepší atd., ale také ložiska koupit ještě před víkendem. Snad se to povede, budou to EZA. Jo a mimochodem v Corollu mi také nabídli DDU :-)
no tak vidíš – a to tady jezdíme na kole skoro všichni – je to asi proto, že se prostě na kole neřeší právě takové zanedbatelné odpory, jaké má třeba dokonalé utesnění ložisek – spíš je tam potřeba kvůli bordelu perferktní utěsnění, … Paxovo tvrzení, že jezdil kvůli NSK ložiskům o 3 převody lehčí … to je samo blbost a s ložisky jako takovými – i pokud byla sebelíp utěsněná – to vůbec nesouvisí – ale s tou montáží/sesazením celé náby ano – to by to ale ten někdo musel chtít pochopit !! s ložisky EZO vedle nešlápnete, pokud nemám jiná, … EZO prodávám rád taky kvůli vyrovnanému poměru cenu/výdrž/kvalita – a navíc, stejně jsou všechna ložiska spotřební část, takže nemá moc cenu řešit „pozlacená“ SKF, … atd. …
Příště zkusím NSK, je to tedy spotřebák. Pošli mi nějakej svůj aktuální mail a určitě se v budoucnu ozvu! Díky.
v profilu je aktuální a platný email – jen jsem marodil a maily nečetl
Ty NSK měly krytky gumový, a ten odpor byl znát již před nasazením do náby maro53. Prvně se mě zastaneš, že mi to prodejce nevysvětlil a potom najednou, že to bylo špatnou montáží.
Nakonec mi je prodejce vyměnil za SKF s plechem, a já plech vyměnil za plast z původních EZO…
u běžných kul.ložisek jsou těsnění vždy gumové,pomineme Viton apod.,ale liší se právě tím kontaktem s vnitřním kroužkem= to jsem se snažil vysvětlit! To je jedna věc, a druhá je fakt, že v každé nábě je uložení ložisek řešeno různě a tak v některých se ložiska můžou stáhnout víc, v některých míň-rozuměj jejich kroužky proti sobě, což v konečném důsledku způsobí poruchu ložiska, protože obyč.jednořadé kukličkové nepřenese témeř žádné ax.síly! To se nejpravděpodobněji stalo u Tebe, a plus ty těsnící krytky, jejichž rozdíl za normálních okolností poznáš = tuhý chod celé náby! Ale Tvé řešení, SKF s plech.kryty, které šly ven+místo nich původní plastové – divím se, že tam vůbec drží, každý si totiž vyrábí drážky trochu jinak a hlavně si myslím, že tohle tedy opravdu tesnit nebude a… ale je to spotřební zb. – tak příště klidně napiš pošlu Ti bezdotykové krytky (ložiska) a uvidíš!
tak to má asi nějaký divný ložiska, mám tam těsnění plechové, obalené gumou, na vitřním a vnějším obvodu měkká guma přes kterou se nic nedostane
nerozumím – máš tam plechové těsnění???? a zase bludy – no tááák, TAKOVÉ neexistuje!!! – základem při výrobě plastových (gumových) těsnění je plechový kroužek, na jehož jednu boční stranu je navulkanizována gumová část, která má u vnitřního průměru podle svého typu těsnění (dotykové/bezdotykové) odpovídající počet těsnících břitů (vidno jen při zvětšení); samotná gumová krytka by se bortila, nebo by byla tlakem vazelíny deformována-proto plechová část vespod kvůli vyztužení! na straně vnější může tato guma být taky,nemá tady ale žádný význam,protože vnějším kroužkem je tesnění unášené a tak v tomto kroužku drží pevně – dokud ho někdo nezačne dolovat ven a krytku nezohýbá apod. … plechové krytky ložisek jsou unášeny taktéž vnějším kroužkem, vnitřního se nedotýkají vůbec! – to by se ani ložisko netočilo!
ok, mam ten prvni typ, a proč si proti vyloupávání toho těsnění?já to tak dělám běžně, vyčístím namažu------------
Děláš to dobře, ale kdyby to tak dělal každý, tak Mara prodá míň ložisek, kapišto?
ahá hned je mi to jasný :-)
Nazdar,asi budu k smíchu.Kde se dají koupit náhradní ložiska?Vždy jsem jezdil jen Shimano náboje a nyní se zajímám o zapouzdřené ložiska.Seženu náhradní v každém ciklokrámě?
No sezenes je predevsim tam, kde se prodavaji loziska :-)
Takže krám s ložisky,nebo eshop.Vždy jsem jezdil shimano a chci vyzkoušet něco nového.Jkdyž si myslím že dobře seštelované konusy jsou lepší.LX náby vydrržely přes 20000km.
todle bude z ruky, ale fakt existuji loziskahrk.cz
třeba tady byli ochotní…
Tak to mám na ložiskách taky a bez jakékoliv údržby,shimano 525 po 3 měsících konusy i kuličky v tahu,ježděno jen za sucha po silnici.Po skušenostech z práce z oprav nářadí je dobré z ložiska na jedné straně opatrně vyloupnout plastovou krytku a podívat se jestly není suché,né vždy tam byla vazelína.
525 je sice těžký a starý náboj, nicméně co se týče provedení tak velmi kvalitně udělaný a s patřičnou péčí prakticky nesmrtelný. to co se stalo tobě lze jednoduše vysvětlit tím, že shimano náby bývají z výroby přetažené a před tím něž se začnou jezdit by se měly povolit. pokud se to neudělá tak to takhle dopadá.
Přetaženej nebyl,při držení osky v prstech po roztočení nebyl cítit žádnej odpor,druhé náboje 475 se točí bez problému 3-tí rok a nějaké Sram 5 se točí už 12 let bez rozebrání a jsou bez vůle.Už jsem to všechno odsoudil na kola na kterých najedu jen pár set km ročně,jinak mám náboje Grimeca.
Pokud se tocil dobre naprazdno, tak si zkus dat pri vyndanem kole dat mezi upinak a kontramatku konusu nejakou podlozku (treba matku M12) a dotahni si upinak, tak jak jej utahujes na kole. Urcite se uz hladce tocit nebude.
Po roztočení rukou v rámu se točilo v pohodě tak 2 min.Dal jsem nové konusy i kuličky a jsou na kole kde najedu tak 10km týdně,už to neřeším na hlavním kole mam Grimeci.
V ramu to nepoznas, setrvacnost obuteho kola je dost velka.
Spatne serizeny naboj, pretazene konusy. Pri povolenem upinaku by tam mela byt mirna vule, jinak jej znicis, tak jak se ti povedlo.
Nechce někdo nábu Lapierre v tmavě zeleným eloxu 10/135, 32drátů 6dírek průmyslová ložiska… Je měsíc jetá je nemá ani škrábaneček. Přidám k tomu i rychloupínací pevnou osu novatec, úplně novou. (Vím že tu není bazar ale forum, ale když už je tady takové téma…)
zadní
kolik by stála jen ta osa?
osa stojí běžně 200 ale prodám ji jen komplet s nábou
Zadny naboj Author ma napriklad loziska OK, ale celkove trenie je v ruke dobre poznatelne. Pritom to vsetko robi utesnenie a krytky. Na druhej strane je tak dobre utesneny, ze som sa zmieril s horsim toceni kolesa (lahko poznat aj na obutom kolese v rame), ale nemusim sa o neho starat.
tak to platí obecně čím lépe utěsněná nába a lepší ložiska tím to má větší tření /SL, SLR maj třeba dost velký tření/. Klasika jsou super dlouho točící AC nebo 2AZ a podobný levný lehký náby. Zase pak ve sračkách jsou ty první který jdou pryč.