Dobrý den..sháním kombinou zadní nábu, kdy na jedný straně kola je furtšlap a na druhý volnoběh. Nedaří se mi v hledání tak to zkouším takhle. Informativní obrázek přiložím. Budu rád za každý užitečný info. Mockrát díky za odpověď. :)
Dobrý den..sháním kombinou zadní nábu, kdy na jedný straně kola je furtšlap a na druhý volnoběh. Nedaří se mi v hledání tak to zkouším takhle. Informativní obrázek přiložím. Budu rád za každý užitečný info. Mockrát díky za odpověď. :)
To bude nába, ktorá má na oboch stranách závit. Na jednú stranu našróbuješ cvrk a na druhú našróbuješ iba samotný pastorok.
jeee..to sem dobrý pako..to mě vůbec nenapadlo.! díky moc..:) stačí se zeptat hehe..
Mívají ho běžně na Koloshopu. Jinak, stačilo použít Google…
říká se tomu flip-flop.
Výrobců je dost, např. Novatec, Sturmey archer, Blb
JJ, náboj tady
šroubovací volnoběžka tady
šroubovací pastorek tady
a ještě potřebuješ lockring na zajištění pastorku.
Ideální je kupovat širší pastorky, řetězy a převodníky, šířky 1/8 palce. A mít půlčlánkovej řetěz na bmx, protože se ti pak lépe upravuje délka pro napnutí (ale není podmínka, zvlášť pokud máš vodorovné patky).
Proč to kupovat na Koloshopu levně:
http://www.koloshop.cz/…e-fixie-224/
http://www.koloshop.cz/…ubovaci.html
když se to dá objednat z Anglie 2 až 10× dráž :-).
Ten pastorek za 64kč bude super kvalita. JsT tady kdysi dával nějaké fotky ojetých pastorků. Já měl ocelový co vydržel 5 let ježdění bez ztráty kytičky.
pastorek koupis, ten tebou zminovany, kolem tricetikoruny v mistnim malem cykloksefte na rohu. vozim jen ty nejlevnejsi a presne jak pises – bez znamek opotrebeni. ;-) proto nevidim duvod davat za stejnou hlinikovou vec, ktera vydrzi min, stejnou castku, ovsem nikoliv v korunach, ale v librach.
díky moc za info a čas, který jsi nad tím strávil. Nejvíc mi to pomohlo tak, že sem si moh najít díly, které potřebuju a podle názvů jednoduše našel nějaké české distributory. Náhodou jeden i ten obchod zastupuje. :) Jeslti se chceš podívat jeden je tady a druhej tady
Prodávaj hezký designový komponenty, tak myslím, že za zkouknutí to stojí. :) ještě jednou díky.:)
Ja dycky myslel, ze se obe strany naby lisi jen velikosti kolecka a pouziva se to misto prehazovacky.
Jaky ma u takovyho kola smysl furtoslap???
Když budeš mít různé pastorky, tak budeš mít trochu problém s délkou řetězu, protože budeš potřebovat různě dlouhé.
Jak to, uchyceni z. kola v ramu je posuvne
Horizontalni patky nemaji az zas tak velky rozsah nastaveni, aby mohl mit stejnej retez a ruzny pastorky.
i kdyby to byly jen 2 cm, musi to pokryt rozsah nekolika zubu.
Staré řazení Campa používalo dlouhé vodorovné patky k napnutí řetězu pro tři pastorky:
Krásně archaické, nebyl by detailní video záznam chodu?
za jízdy to určitě neřadilo :)
Kdyby tam byl místo toho rychloupínáku jen napínák řetězu, tak asi jo. Takhle si to nedokážiu moc představit, povolit si za jízdy zadní kolo
Ono to právě za jízdy řadilo.
ty si to nedokazes predstavit a nekdo to tak dokazal funkcne vymyslet. ;-)
to si představit opravdu moc nedokážu, ta páka k rychloupínáku vypadá, že se povoluje směrem dozadu, to si jako někdo opravdu povolil za jízdy zadní kolo a a tou druhou pákou navedl řetěz na jiný pastorek? :)
A jak to kolo pak utáhl? Ta páka po povolení snad musela spadnout až dolů směr zem.
Podle mě se muselo zastavit a ta páka s vodítkem je na urychlení přeřazení s tím, že se cyklista nezamazal :)
Ale klidně mě vyveďte z omylu, rád bych mrkl na tohle řazení v praxi
Tak já tě z omylu vyvedu.
Je to system Campagnolo Cambio Corsa někdy okolo roku 1940.
Pár věcí, které nejsou patrné z obrázku.
konci ozubená. To zaručuje, že při povolení kola zustává kolo vždy vystředěno.
odzadu a tím samonapínat řetěž. před utažením.
doraz, aby kolo neumělo vyjet z patek.
Fungovalo to tak, že se povolilo, směrem dozadu přehodilo a zase zajistilo. Táhlo upínáku bylo samozřejmě uchyceno i ke vzpěrám.
Dříve se řadilo z dnešního pohledu hodně nekomfortně a zběsile.
Přesmykače ovládané páčkou přímo na přesmyku, nebo se řetěz přehodil prsty. Taky za jízdy.
A ještě pár fotek a Tuliův originální nákres.
tak to je super, to chci! :D
Díky moc, fakt zajímavé
jj, zahoď kickshift a ještě si o jeden převod pomůžeš :)
:) Na fotce od Singlespeeda jsou dokonce 4 pastorky, jestli dobře vidím
jo čtyři jsou i na Tuliovém nákresu a i na prvním videu, takže opravuji: o dva převody si pomůžeš. Nevím, kde jsem si zafixoval, že j to třírychlostní…
tak shánět ani vyrábět to nebudu, ale vyzkoušel bych to rád :)
U toho kickshiftu je ten skok hodně veliký, ale kolena to zatím zvládají. Ještě jednou díky za info ;)
trošku zpožděně, ale přece – měl jsem na kole šikmé patky, dlouhé tak 2cm, a bez půlčlánkového řetězu s emi blbě nastavovala délka řetězu aniž bych cokoliv měnil. Hlavně jak se řetěz vytahoval, nebylo kam posunovat. Pak jsem opatřil půlčlánek a bylo to mnohem lepší.
tohle neni ani teoretizovani, tohle je vylozene vareni z vody. ;-)
pokud beres jeden zub jako rozsah nekolika zubu, muze byt a i tak budes mit kombinace prevodu, kterych nedosahnes bez zmeny delky retezu. ;-)
mě třeba udělal skok z 18z na 22z pouhý 1cm v horizontálních patkách, ještě 1cm je tam rezerva, takže rozdíl nějakých 6z nemůže hrát velkou roli, pokud si člověk pohraje se zkrácením řetězu
Je to jen věc vkusu,možnost mít dvě kola v jednom. Styl no. :)