• jonti

    Zdravim, chcem sa opytat ci viete, ako su riesene loziska v slahacoch. Teraz som skusil najlacnejsie MXR, ktore zrejme  maju z vonkajsej strany klasicky konus a z vnutornej neviem co. Problem s nimi bol, ze sa dost skoro konus povolil a aj po dotiahnuti nema hladky chod. Na rekreacne jazdenie asi v pohode, ale mam to na zavodaka a nechcem zbytocne stracat kvoli nezmyselnemu treniu. Ide dost o ten pocit :)

    Su lepsie modely, konkretne model SL, v tomto lepsie riesene? Alebo sa mam asi radsej vratit k XTR a ozeliet par gramov. Ako casto vyzaduju odrzbu a aku?

    0 0
    • kubad  

      CB jsou tuším řešené všechny stejně jedno klasické malé ložisko + kluzné , ale ty nejlevnější sem rozdělané neměl nevím.

      jinak CB chytnou brzo vakl, ale ničemu to nevadí točí se pořád stejně lehce

      0 0
    • pro_pa  

      Ty pedáloy patří do skupiny eggbeater, prodávají na to stejný rebuilt kit jako na SL. To by znamenalo, že na vnitřní straně je prachovka a kluzné ložisko a na vnější průmyslové ložisko s matkou a krytkou.

      0 0
      • danmark  

        Zdravím všechyn a oživuji tuto dnes již poněkud starší diskuzi. Nemá někdo zkušenost s výměnou os? Mám CB egg beater 2TI 2003 a potřeboval bych vyměnit osy. Jenže všude narážím pouze n tzv krátké provedení 91,85?mm. Já mám osy dlouhé 96 mm.Nevíte někdo jestli je u obou délek stejná funkční plocha a zkrácení se během vývoje odehrálo pouze na dříku (část osy, která je vidět)? Psal jsem i na progress, který má ofiko zastoupení, ae zatím žádná odpověď. Díky za názory, či rady.

        0 0
    • jIrI___  

      Na Candy mám na vnitřní ložisko kluzné a vnější průmyslové kuličkové.

      0 0
    • Bulda  

      XTR

      0 0
      • Bulda  

        pokud chces argumenty, tak historie, urco jsem to tu kdysi docela obsahle psal, podruhe uz nebudu

        0 0
    • chemik  

      … jak psali pánové Bulda, jIrI a pro pa … a tady to je namalované: http://www.progresscycle.cz/crank/tech.asp?…

      0 0
    • tibro  

      Jedno priemyselné na vonkajšej strane a klzné půzdro na na vnůtornej strane, pri kluke. Povolovanie je zial bezne a v mojom pripade bolo nevratne. Mam doma jedny rozbite candy, creva su tie iste, keby si potreboval…

      0 0
      • Juraš1  

        Ja jsem jezdil nejlevnější šlehače z jedné strany konus z druhé stejné kuličky jako ze předu mě vydržely asi 500 km a šli /uplně se rozpadly / z baráku žádný průmyslový ani kluzný ložisko ted mám XT a pohodička

        0 0
        • tibro  

          Je mozne ze v tych nejlevnejsich priemyslove nieje, kazdopadne candy sa porucali asi po 1000km, tiez boli vymene za XT a pohodicka :)

          0 0
          • kankrlicek  

            Vysypaly se mi 2×, strojař mi vysvětlil, že použité kuličkové ložisko nemá axiální odolnost. Tudíž stačí pár nárazů ze strany…

            První mi vydržely asi 4 roky (žádná údržba), druhé asi 2 roky – pravidelná údržba. Koupil jsem (myslím) Look 4×4, zde mají být obě ložiska průmyslová a zatím bez problémů.

            SPD nemůžu kvůli stranové vůli. Ne že by je spd neměla, ale mým kolenům a kyčlím se tyto pedály nezamlouvají :)

            0 0
            • pepek  

              Vůli vyrobíš snadno pilníkem

              0 0
              • Schrama  

                Mám eggbeater, kufry výdrž 1 rok, pak vakl (povolila se matka, která dotahuje ložisko), pak dotažení, pak výměna matky  – nevydržel závit. Teď jedu dál, až ohobluju kufry úplně. Už bych si je asi nekoupil.

                0 0
              • kankrlicek  

                Asi ano, ale nezkoušel jsem. Na šlehačích mi pata plynule bez jakéhokoli drhnutí chodí pěkně do oblouku :) a to potřebuji. Na SPD to šlo taky, ale tak nějak s drhnutím. Jakoby byly přednastevené polohy. Tak vozím šlehače.

                0 0
            • jonti  

              Zaujimave, ja aj kvoli nedostatku stranovej vole vymienam slahace spat za shimano, slahace volu maju, ale taku nie uplne volnu. Proste sa to hybe s odporom, takmer nulovy vykyv len tak uplne na volno ako pri spd. Takze presne opacna skusenost ako mas ty :)

              0 0
              • kankrlicek  

                ono by k tomu mému slintu chtělo ještě doplnit jaké to byly spd :) ale to nevím. Pak bude také rozhodující typ boty. Já zůstanu u šlehaču

                0 0
            • Genarito  

              Jsem si právě myslel, když jsem pedály rozdělal, že to bude tím, že byly vyrobrný v Číně a ono to tím nebude :o) Svoje první CB (Better C) jsem oddělal podobným způsobem (nevydrželo prům ložisko na vnější straně a pedál se dal vlastně vytáhnout) Od tý doby se snažím kroutit nohama co nejvíc dokulata :o))) a mám tendenci nohu tlačit spíš dovnitř než ven :o))) Pak jsem nouzově provedl downgrade na MXR a ty už určitě chtít nebudu, protože se nedaj rychle a pohodlně rozdělat pro důkladný vyčištění. Včera jsem to dělal poprvé a kuličky z ložisek jsem měl po celým pokoji. Smontování je pak opruz a skoro hodinářská práce. Děs

              0 0
            • Žigo  

              Ak by to lozisko nemalo axialnu odolnost, tak by sa asi rozpadlo uz v rukach. Uznavam, ze to neudrzi ziadnu velku silu, ale nechapem ani preco by malo. Pedal by mal byt namahany v smere osi len v smere ku kluke, kde sa pritlaca prachovka o osu a telo pedala cez tesnenie o osu a teda lozisko skoro nic neprenasa. A aj k tomuto tlaku dochadza hlavne pri opiereni bicykla.

              No a Looky 4×4 niesu na dvoch priemysloch ale na jednom, plus dalsom ihlickovom lozisku, co mi teda prijde ako este lepsie riesenie.

              0 0
              • kankrlicek  
                1. odstavec: Při výjezdu ze zatáčky se pedálem silně otřeš o kamennou zídku, při opuštění kola při cca 25 km/h ono kolo dělá neuvěřitelné kousky a je docela možné, že se i o ten pedál opře silou větší než malou :) (všechno je to z mé praxe), jinak axiální a radiální jsou pro mě záhadná slova :)
                2. odstavec: To jsem rád, něco takového jsem v hloubi duše předpokládal :)
                0 0
                • Žigo  

                  Jednak vsetko co popisujes mi prijde ako jednoznacna chyba jazdca a v reale nemusi nikdy nastat. A aj keby tato situacia nastala, tak vsetky tieto pripady zatlacaju telo pedala na os a silu prenasaju prachovka a tesnenie na os. Axialny som v tomto pripade pochopil ako posobiaci v smere osi pedalu.

                  0 0
                  • Genarito  

                    chyba jezdce… tam jde jen o to aby výrobek nevydržel příliš dlouho a na druhou stranu aby firma neztratila zákazníka :o) Si umím představit, že ty MXR pedály by profík oddělal po pár ostrých závodech a to může klidně umět točit klikama jak robot :o) Ty ložiska v MXR jsou fakt hnus. jsem zvědavej kolik toho po tom mým rozebrání pedálů najedu. Jistě si to vše sedne jinak než to do teď běhalo… CB (zatím) kupovat budu, ale už vím, že se mám před koupí ptát na to co v pedálu je a ne jak pedál vypadá a kolik stojí :) 

                    0 0
              • Bulda  

                ono není problém až tak v té axiální odolnosti, tza je asi dostačující, ale to těsnění – voda do toho nateče sakra snadno, zvlášt, když už máš v tom kluznym ložisku velkou vůli (minimální tam už je na novym a ta tam být musí) – kuličkový ložisko vyrezne a pak se rozpadne opravdu i v ruce :(

                0 0
                • Pebe  

                  včera jsem rozebral Candy a byla tam ještě origo vazelína, vnitřek čistý, ložiska OK, tak jsem akorát nacpal lehce více vazelíny dovnitř, co prolezlo ven jsem utřel a mám doufám na rok klid

                  0 0
          • Luk02  

            Podobná zkušenost…Akorát s CB Acid 2 OEM, 2× a pokaždý vydrželi tak 1000km. Vždy, ale úspěšná reklamace…

            0 0
    • roura  

      Víte někdo kde nejrychlejí okolo Prahy sehnat ložisko do šlehače? Na puvodním je napsano NSK 2989. Dnes se mi rozlítlo a potřeboval bych zítra na závod.. Prekérní situace.. díky

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.