Ahoj, přemýšlím na novou sezonu o nějakým 27,5+ HT, myslíte, že je to slepá kolej nebo to stojí za to?
Ahoj, přemýšlím na novou sezonu o nějakým 27,5+ HT, myslíte, že je to slepá kolej nebo to stojí za to?
jako jediny bike? Ucel pouziti… ?
Mám doma fulla, chci ho na běžné ježdění (lesní cesty+ silnice), jen nevím jestli to má smysl, protože cenovky nejsou daleko od celopér..
tak to bych koupil na honeni kondicky bud cyklokrosku nebo obyc HT 29ku. Nebo jestli primarne na jezdeni v zime, tak to pak uz klidne fatbike.
Pokud lesní cesty a silnice (dohromady) tak asi spíš nějakou cyklokrosku nebo 29" s pevnou vidlí.
Chci kolo, který se mi líbí, cyklokrosky a 29" se mně nelíbí, jinak je to samozřejmě rozumná volba..
Tak v tom případě 27,5" s pevnou vidlicí… :-)
Já mám na takovýhle poježdění s dětma pevnou 26" a nemůžu si jí vynachválit.
tyhle kola dávají největší smysl u pevnýho trailbiku,
zdvih cca 130, hlava 67–68 a pluskové gumy a zábava zaručena :-)
na ježdění po silnici a lesních cestách je to celkem o ničem
Určitě to má smysl. Momentálně jezdím 27,5 na pevné vidlici. Do budoucna chci ocelovou 27,5+ a náhradní set kol 29.
Pevné vidlice mě baví, kolo bude velmi univerzální. S plášti 27,5+ do rychlebek a kolem Olomouce 29 kola.
Popřípadě kombinace zadního kola 29 a předku 27,5 + . Prostě ideál na vše.
29 kolo a 27,5 jsou stejně vysoké.
Mnohem lepsi volba nez fatbike. Idealni varianta, jak se pise nahore. 120–140mm zdvih. RS Yari ideal, polozena hlava, trailova geo a hlavne nejlepsi kola a gumy co si muzes dovolit bez dusi, volil bych 2.8 nebo 3.0. S takovym kolem muzes perfektne odtrenovat i na tvrdem povrchu, protoze to odvaluje stale velmi solidne a nenudi to. Oproti Enduro gumam zasadne lepe. Ja bych Plusko bral jako plnohodnotnou nahradu fulla pro zimni obdobi, loni jsem to jezdil a byl jsem nadseny.
Díky za upřesnění. Kolo na fotce je prototyp authoru nebo je to VERSUS 2017?
Karbon prototyp. GEO plus minus jako Versus. Pro plusko hraje i kompatibilita s 29er vypletem, lepsi qfaktor a specifikace naboju. Porad to je dobre ovladatelne kolo, fatbike uz hodne taha za ruce.
Hele a ty 2.8 nebo 3.0 gumy jsou na 26 ráfkách aby se vlezly do rámu?
tak rám snad na to musí být připravený a proč myslíš že se tomu říká 27,5+
i když to samo jde i ve verzi 26" a 29"
Nojo vidíš to + mi ulítlo, pak ale 27+ rám je vlastně tedy asi 29 rám, protože já včera dokompletoval 27 ráfky s plus pneu 2.8 a sedí mi to v 29 rámu úplně stejně jako původní kola 29 s gumou 2.1 jenom je to pochopitelně drobet širší :-)
je to tak, já 3,0" dodělám přes víkend :D
Takže 27.5+ rám je vlastně marketingová vychytávka cílená na ty, kdo mají alergii obecně na 29. To nemá chybu!
ne rám musí být stavěný na široké pneu, takže do běžného 29" to nedáš
takže třeba do tohoto cuba by šlo dát místo pluskovejch kol 29? To by mě celkem lákalo, těch 29 se zdvihem 150+ moc není, resp. za rozumnou cenu.
mám Liteville H3 27,5+ a bude to na 3,0" WTB Ranger na 40mm ráfcích, pokud nezapomenu přes víkend testnu tam dát 29" ale nemám víc jak 2,25? pneu uvidím kolik tam bude místa
ještě jeden dementní dotaz – 650+ guma bude ale potřebovat + vidli, tam by 29 asi nepomohla, že?
Asi půjde o to jaká guma na jakém ráfku, já mám Trailblazer 2.8"na ráfku 22mm – ano je to extrém, spíše jde o pokus, plánuji na stálo použít širší – a vejde se do Reby 29 uplně v pohodě
Ještě foto
v Boostové vidlici vypadá 3,0" pneu (75mm) takhle :D
Co je to plášť?
WTB Ranger 3,0" víc fotek mám v profilu
Už jsem na to koukal. Mně by spíše zajímalo, zda se to vejde do běžného rámu 29" rámu. 2,8" se asi vejde, ale 3,0"?
http://www.supshop.cz/…x-3-00-drat/
Tohle je za velmi dobrou cenu…
Patrik
ma to cca 76mm na šířku, výškově jak 29 plášt šířky 2,25" cca
musíš si to sám prověřit :D
Nad 70 je to většinou problém
650B+ (3,0") odpovídá výškou 29" v slušném objemu 2,25 – 2,3" takže to problém nebude rozdíl bude jen v šířce teda, neměl by být problém to proházet jak píšeš
Jde to, ale vzadu hodně na těsno, mám model 2016 (podle geo a fotek je rám stejný) a s 29×2.35" Rock razor na 25mm ráfku tam mám vzadu milimetr mezeru – doslova 1mm. Yari je vpoho, tam má Hans Dampf 2,35" hodně místa. Pro srovnání, Nobby nic 27,5×3" na 40mm ráfku má o cca 1cm menší průměr. Takže s 29" to není moc do blatíčka, možná s nějakou 2,1 nebo 2,2" to bude lepší. A nebo se na 29" vykašlat:) nějak znatelně líp to s něma nejede, vůbec to nedrží a hlavně to drncá:D … v porovnání s pluskama
Taky si myslim, ze na bezny jezdeni to nema moc cenu prohazovat. Pluska zase o tolik hur nejedou, aby to uplne zabilo radost z kola. Smysl to asi pak ma na maraton nebo podobny zalezitosti. Jak tam bude ale vic tezkyho terenu, tak ten objem udela velkou sluzbu.
Do každého 29 rámu 27,5+ nevleze. Mi se 27,5+ líbí, uvidíme jak se chytne.
Ve středu mi ve Spešlu ukazovali nějakou tabulku ohledně 27,5+ a všechny nové 29 rámy jsou podle toho dimenzované tak, aby se do nich vešly 27,5+ kola
Ano to je chytra volba. Pluskovy kola jsou idealni do narocnych trailu a nebo jako zimni alternativa, pritom to ale stale velmi dobre jede.
Tabulku jsem blejsknul telefonem.
vyuziji toto vlakno – prave hledam druhe kolo (bud Fatbike nebo plusko) a to na zimu a v lete na tahani kocarku s ditetem – takze jak to ctu plusko je asi lepsi varianta ? Vim ze je to individualni vec ale i tak netusim co vybrat ;)
Pokud máš rád svoje dítě, tak je nevoz v kočárku za kolem :)
to by mě zajímalo proč
Předpokládám, že jsi kočárkem myslel vozík a mempy to nepochopil… :-)
jasne vozik – sptane sem se vyjadril ale stale se nemohu rozhodnout jake kolo – 27,5+ je vetsi univerzal plus v 29 ramu moznost dalsiho kola na leto zato fatbike je fajn na snehu ale v lete netusim jake by to s nim bylo
no řtak si ho nekde pujc ne ? , predpokladam ze v zime asi dite vozit ve voziku nebudes ne ? nebo potahnes sanky ? :-)
Leda by se odstěhoval na hory. Odvozil jsem dvě děckave vozíku, bez zimní přestávky. 2008 – 2012.
no to nebudu ale hledam alternativu k fullu, a pluskovej rozmer me prisel fajn jako alternativa na zimu a tahani kocaru :D
jinak poradite nejakej ram 29" kam se vejde 3,0 rozmer ?
Obávám se, že do 29" rámu nacpeš gumu nejvíce 2,8" a to ještě na úzkém užším ráfku, byl jsem se podívat na pluskové Spešly a 3,0 guma na 30mm ráfku je už moc
Ještě jsem si vzpomněl na dva rámy, kam se 3" plášť vejde. Jeden tedy není HT, ale třeba to někoho bude zajímat. Je to Specialized Rockhopper 29 a Epic, obojí 2014.
Docela překvapení, na jak širokých ráfkách to stojí? já u těch 2,8" mám pocit, že víc už by tam nešlo.
tak jsem zkousel i RB jestli se jim vejde 3"plas do ramu 29" a pry takto ram uz upravovali – aji fotky poslali akorat ja uz koupil jine kolo ale vypada to zajimave
no vypada to pekne, akorat to moc nebude korespondovat s podzimnim blatem
Já jsem to měl třeba v tomhle, ale kolo nešlo dát a vytáhnou z rámu nafouknuté.
hehe na neho sem se dival a pak kdyz sem se rozhodl ze bych ti napsal tak uz sem ho na bazaru nenasel :D jak jsi s nim byls pokojenej ?
Jo, jezdilo se na tom dobře, najezdil jsem něco málo i ve sněhu a dobrý. Teď jsem si poskládat fulla, ale dal jsem „jenom“ 2,8", je jich víc a vejdou se do více běžných 29" rámu i vidlic.
jj chapu aji ram se me libi ten scud a neni ani moc drahy – tak asi to testnu :D
muzes me prosim rici co jsi tam dava za rafky ? jakou sirku na ty gumy ?
Jsou to Remerx http://remerx.cz/wsr-538-10
jo super diky moc
Celkem dostupne. Myslim cenove dela i author.
Zdravím, prosím tě použil si tyto ráfky jako bezduše?
A jak se to ve snehu chova?
Nemám porovnání s klasickým Fatbikem, ale s nižším tlakem se to neboří a neměl jsem nikde problém.
Kde sehnat nějaké levné pláště na 27,5+. Já našel CST za 500,–, ale je to 27,5×3 a otázka, zda to půjde do 29" rámu nasadit.
Patrik
Možná časem tady
http://www.cyklosvec.cz/…k-60tpi-dtc/
Psal jsem jim na dostupnost a neodpověděli :-(
Co je tam za pláště? Jaký rozměr?
Maxxis Chronicle 27,5×3
Čistě teoreticky bys ani nemusel kupovat nový kolo a stačily by jiný záplety vhodný na 26+ ;-) Jenom v pláštích zatím moc velký výběr není.
Ahoj kluci,
poradí mi někdo nějaké levné duše do 27,5 PLUS.
Děkuji
Patrik
tak ja uz se dockal ;) ted jen najit cas na test ;)
Ten rám vypadá pěkně – co to je za značku?
Specialized Fuse Comp 6fattie 27,5+
Včera mi došla kola a tak jsem udělal pár pokusů. Přikládám fotky, třeba se to bude někomu hodit. Z toho co jsem zjistil mi vyšlo, že ne všude dělají odborníci. Například u Pellsu rezolutně tvrdili, že se tam kola nevejdou. Respektive, že tam bude malá vůle mezi pláštěm a zadní stavbou. A to mají na tento rok 27,5+ v nabídce. Nechápu, proč raději neodpoví, že to prostě nemají vyzkoušené. Místa je tam dle mého dost.
Jen doplním, že pláště jsou osazeny na speciálních ráfkách 27,5+ od Authoru. Je to Krypton.
to stříbrný cosi je dobrej punk :-)
To bylo jen na zkoušku. Punk to možná je, ale jet s tím 200 km denně není problém. Zatímco na těch Vašich leštěnkách bych vás chtěl vidět:-)
tak to mas pravdu, vzhledem k tomu ze silnice je pro me sproste slovo :-) tak tech 200 km tam kde jezdim by bylo asi docela na dlouho a moje chatrne nozky by asi protestovali uz po prvni pulce :-))
Není kilo, jako kilo. To souhlasím:-D Já s tím byl u Balatonu. Na silnici to jede relativně dobře a nemusíš mít strach odbočit do terénu. Teď jsem si koupil cyklokros, ale úplně ono to taky není…člověk stále hledá a tápe.
tak o cyklokrosce zacinam uvazovat taky, jako doplnek k fullu mi to pripada jako ideal a neni s tim takovy srani na udrzbu :-)
No v praxi to ale trosku ztraci smysl ne? Kdyz budes mit spravnej tlak a nalozis tomu, tak to bude skrtat. Navic bahno, kaminky. Plusko tam musi mit mista dostatek.
Cože? Vždyť je tam místa jak do…Je tam více jak 5 mm. A to se ani nebavím od pevné vidlici FORCE, tam je snad centimetr.
Ten modrej ram bude v klopenkach skrtat si myslim. :-) kdyz tam budes mit odpovidajici tlak na traily. Pevna je ok.
Je to hlavně na sníh…
Jak to souvisí s tlakem? Plášť se snad deformuje v místě kontaktu se zemí a blízkém okolí, ne? Rámem to prochází o půl metru vedle.
No ale objem vzduchu v plášti je pořád stejný, takže když to dole pořádně zmáčkneš, tak se zbytek pláště trochu nafoukne…
To možná, ale půjde to spíš nahoru než do strany…Ve fyzice nejsem moc dobrý.
hmotnost vzduchu stejná bude, ale objem rozhodně ne :)
To je snad vtip :D
Kdybych teď napsal, že jsem si založil falešný profil „LM“, abych vás tu trollil, věřili byste mi? :-D
Viděl jsem to někde v manuálu pro vidlici. Teď jsem na rychlo dohledal jen toto:
https://www.manitoumtb.com/…nual_ENG.pdf
WHEN INSTALLING THE WHEEL WITH A PROPERLY INFLATED TIRE, CHECK TO MAKE SURE THE FORK ACHIEVES MINIMUM TIRE CLEARANCE. FAILURE TO CONFORM TO RECOMMENDED TIRE CLEARANCE SPECIFICATIONS MAY CAUSE THE TIRE TO STOP SUDDENLY DURING USE CAUSING PERSONAL INJURY OR DEATH.
A na konci toho manuálu mají MINIMUM ARCH CLEARANCE 12.5 mm a 9.5 mm (liší se podle modelu).
Myšleno nejspíše tak, že když půjdeš s vidlí na doraz, tak by se mohly špunty zaseknout o můstek.
Viděl jsem to někde v učebnici fyziky pro základní školy. Psalo se tam myslím něco o tom, že plyn je stlačitelný a vždy vyplní celý objem nádoby. Navrhuji experimentálně použít ve vzduchové vidlici místo vzduchu nestlačitelné médium – kapalinu – a sledovat rozdíl v chování.
Chápu že plyn je stačitelný a že ten rozdíl v reálu nebude asi moc výrazný – ale proč je tam teda ta MINIMUM ARCH CLEARANCE?
Plášť se prakticky nenatáhne – prostě se jen deformuje v místě kontaktu se zemí.
Píšou, že máš zkontrolovat, že je dostatečný prostor mezi pláštěm a vidlí. Nic víc.
On bude natolik nevýrazný že bude dost možná i dost těžko měřitelný. :))
Ta mezera je tam kvůli bahnu, kamínku nebo klacku.
Pust si nekdy zpomalene zabery toho jak se chova cele zadni kolo v zatackach. Vyplet i guma pracuje vic nez by sis asi myslel. Takze cim mene mista, tim vetsi sance ze bude kontakt. Jezdeni na asfaltu je ok.
Nemáš náhodou odkaz na nějaké takové video? Práce zadního pláště v celém obvodu kola je nad mou představivost.
Jasne pracuje spis vyplet, zapomnel jsem taky rict, ze to vic hrozi dole u stredu, tam asi taky nebude moc mista. :-)
A jak přesně souvisí práce výpletu na tlaku?
Myslim, ze vis jak to je. :-) kdyz vozis rozumny tlak pro traily. Na Plusku to bude kolem atmosfery, tak to proste celkove pracuje mnohem vic. Zvlast kdyz potkas tvrdou a rychlou klopenku. Plast se deformuje ve styku s povrchem nejvic, ale jelikoz to nema kdovijak tuhe boky, tak to pruzi i mnohem dal a to zalezi hlavne na tlaku a odolnosti pneu popripade opore v sirokem a vhodnem rafku. Kdyz k tomu pridas i maly pohyb vypletu, tak zvysujes sanci na to, jestli to skrtne.
Myslím, že v místě, kde plášť prochází zadní stavbou, je zcela nedeformovaný (< 1 mm).
Tak ale pracuje ti nejen vyplet ale i celej ram a ne malo. Tim chcu rict ze se priblizuje ram ke kolu, uz jen pri spurtu ze sedla si to muze strejchat, ale to neni tim ze by hodne pracoval vyplet ale tim jak pracuje ram, hlavne u stredu.
To nepopírám – prostě mě jen překvapilo, že JF opakovaně připomínal správnej tlak, ačkoli na tlaku to vůbec nezáleží.
Noo, kluci jsou to drobnosti, ale podle meho to ovlivni i tlak v gume. Kdyz mas nizky tlak a dostanes to do komprese, tak vsechno pracuje vic. Jsou to detaily, ale scita se to.
Souhlas, jsou to detaily, milimetr k milimetru a pak ti nestaci ani centimetrova mezera…
Desetinka k setince – a najednou je to cenťák… Když je těch detailů fakt hodně.
2,8" v Rebě na první pohled vypadá OK, nezlobí to, ale čas od času si pneu bokem o vidli cvrnkne, takže asi celé kolo opravdu trochu „cestuje“
Protože se pohybuje výplet, případně vidlice. Ani jedno nezávisí na tlaku.
Souhlas, to jsem ani neměl na mysli
nevmi jak se to dá vysvětlit teoreticky, jestli za to může víc výplet nebo deformace měký gumy, ale podfouklá guma si při takové boční deformaci prostě škrtne i v normálním rámu, tolik praxe.
Nepodfouknutá guma si neškrtne?
Opovažuji si tvrdit, že podle vzorku máš oba pláště nahozený opačně (špatná rotace).
Máš pravdu…předsedo! :-)
Leda,že by chtěl mit lepší traci…ale na předku? :-D
Kdo všechno je tu 50letá žena, co najezdí přes 20000 km za zimu na BMX?
cau chci se vas zeptat jaky tlak vozite na pluskach ? mam 100Kg a predek 1,5 na zadku 1,8. A po prifouknuti me zacalo mliko prosakovat pres plast? Ma na prosakovani tlak vliv? Kolo mam v byte a nebavi me obcas pod kolem utrit kapicku proto bych treba ufouknul kdyz nepojedu.
Co mas za kombinaci plast- rafek? Ja mam 70 a foukam pod atmosferu. Nemam TLR rafky a trosku mi utika predovka, ale nic nesakne. Gumy 2.8 Maxxisy Rekon 3C Exo. 1.8 mi prijde dost beton i na 100kg. Ja vzdycky ubiram tlak az do te doby, dokud nechodim na rafky. :-) zkusil bych ubrat na 1.2 a 1.6
pláště Specialized 6Fattie Ground Control 27,5 × 3.0, ráfky WTB Scraper i45
je to kolo Specialized Fuse Comp 6fattie 27,5+
nema. Nevidim v tehle kolech zadny potencial, navic je to pomaly jak prase :D
Kolik jsi na tom najezdil ? V jakém terénu ? A na jakých gumách a ráfcích a s jakým tlakem ?
Ahoj, mám trek roscoe na 27,5 + /2,8. Chtěl bych pořídit druhou sadu kol na „29“. Dají se někde koupit v eshopu, nebo je potřeba nechat zaplést. Pokud zaplést, neměli by jste nějaký tip u koho… Předpokládám, že se tam kola vejdou a z řetězovou linkou nebudou problém, když tam budou stejně široké náboje…(přemýšlím nahlas) :-)
Díky, Marcel.
Problém to trochu bude kvůli boostu bez pevné osy vzadu (Boost141), ale nevím jak velký, respektive drahý.
Ahoj, já ho mám tak a taky jsem nad tim přemejšlel a nejjednodussi reseni je tam dát kola z xcaliberu.., ale to už nejspíš víš :) šel jsi do toho?