Má smysl přejít na bezdušáky?

356 nepřečtených
  • Rudyn

    Ahoj odborníci.

    Budu brzy měnit pláště a napadlo mě, zda uvažovat o bezdušovém systému. Nikdy jsem tohle neřešil, takže o tom nevím nic.

    Musí na to být speciální ráfky?

    Jezdím fulla, cca 2500km/rok, musím konstatovat, že terén čím dál tím méně…

    Nejsem žádný závodník ani gramař…

    Mám se tím vůbec zabývat?

    Díky za názory.

    0 0
    • Lada,s  

      Doporučuji vyhledávání a přečíst historii, o bezdušákách je tady toho tuna napsaného

      0 0
    • metr-x  

      Projdi si forum, je toho tady dost a dost. Jinak podle mě je bezdušový systém mnohem lepší, než duše. Jezdím bezduš cca 2 roky a za tu doby proběhly 2 defekty.

      0 0
    • BigKarel2  

      určitě, vyplatí se to…je to lepší…

      0 0
    • MirosPikos  

      Pokud nejezdíš terén, nebo čím dál míň, tak bych to asi neřešil a jezdil dál duše, nejspíš přefoukaný.

      0 0
    • Necris  
      1. Je potřeba speciální ráfek, do kterého zapadne patka. Jde to i bez

      toho, pomocí tzv. konverzních kitů. Předělané ráfky

      mohou i dobře fungovat, ale často uniká vzduch víc než je zdrávo,

      případně se to celé blbě utěsňuje a nasazuje. Nejpoužívanější je

      Stan's NoTubes. Je to celá sada, od pásky až po mlíko.

      1. Všechny pořádné pláště už jsou dneska dělané hlavně na použití

      bez duší.

      Máš dva systémy:

      • UST → není potřeba používat mlíko anidalší věci,jen UST kompatibilní plášť. Systém těsní sám o sobě. Nicméně USTpláště jsou těžké a při absenci mlíka to ztrácí pointu, kdy přilehkém průrazu duše budeš mít defekt zacelen. Samozřejmě si tam mlékomůžeš nalít, ale potom nepotřebuješ UST.
      • TLR → Tubeless ready je systém, kdy patka rovněžtěsní, ale většinou se do ráfku dává ještě páska, která těsní díryna niple. Pro celkové dotěsnění, třeba i pláště (některé pláštějsou už z výroby trochu děravé, například Rocket Ron s oblibou chodíděravý), se do pláště přidává (buď zdlouhavě přes ventilek, nebojednoduše nalitím do pláště před nafoukáním), mléko.
      • Bontrager TLR → Stejné jako TLR, jen si můžeš koupitráfek Bontrager, do kteréo pasují Bontrager pásky, které se do kola jennasadí. Váží jen o pár gramů více než normální páska, pokud vůbec.Výhodou je, že tam mohou zůstat opravdu dlouho a nikde nic neuchází (je tojeden kus který se vcucne naprosto přesně), nemusíš řešit bublinyv pásce, odlepování, složitější montáž a jiné nepříjemnosti.

      Mé poznatky s mlékárenskými společnostmi

      Nejpoužívanější je NoTubes, asi celosvětově. Já mám teď v jednom kole NoTubes mléko, v druhém mám Caffé Latex. Jinak vozím právě systém od Bontrageru. Ačkoliv všichni tvrdí, že Stan's je nejlepší, fakt je ten, že přední kolo mi s ním uchází a musím jednou za 14 dní dofukovat, kdežto zadní s Caffé Latexem drží perfektně. Na obou kolech jsem měl miniaturní defekty, oboje zaceleno. Ale Stan's určitě těsní velké díry lépe, už jen kvůli té své konzistenci.

      Když si to napoprvé vyzkoušíš, tak konkrétně nasazení nového pláště je u mě otázka stejného času, jako výměna pláště s duší. Prostě jen objedu patky mokrým hadrem, nasadím plášť, doliju mléko, nasadím plášť zcela, nasadím kompresor, pustím tam vzduch, patky se nalepí a zacvaknou do ráfku. Přesný tlak dodělám nožní pumpou.

      0 0
      • scret  

        az ti pres defekt bude strikat Cafelatex a nic se dit nebude, myslim, ze rad dolejes NT i do druheho kola:))

        0 0
        • Necris  

          Až se to stane, rád přejdu ! ;)

          0 0
          • scret  

            jezdim uz nekolik let na bezdusich, vzdy jen pouzivan NT…

            Po nekolika neutesnenych a strikajicich zazitcich spolubikeru se musim jen potutelne usmivat… ale kazdy sveho stesti…

            0 0
            • metelesku  

              a je ti jasny, ze se kolo musi tocit, aby se odstredivkou ucpalo komplet a neprskalo az do vypusteni?

              ptam se jen pro jistotu…

              0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • Saurik  

        Mám právě objednané kolo s UST ráfky a bezdušovými plášti. Jelikož zatím celý život jezdím jen na duších, tak bohužel nevím, jak se přesně mlíko používá, jak se řeší defekty apod.

        Nějaké mléko od Schwalbe jsem si zatím objednal a taky s pumpičkou a nějakou sadičkou pro lepení bezdušových plášťů. Ale prosím o nějaké info, když budu 100km od domova v lese a dojde k defektu, tak menší defekt chápu zacelí samo to mléko a větší defekt znamená sundat plášť, zalepit podobně jako duší a nafoukat pumpičkou?

        Dále v horním příspěvku Necris píše: „Nicméně UST

        pláště jsou těžké a při absenci mlíka to ztrácí pointu, kdy při lehkém průrazu duše budeš mít defekt zacelen. Samozřejmě si tam mléko můžeš nalít, ale potom nepotřebuješ UST.“

        Proč mluví o duších, když to má býž bezdušový systém?

        Rozumím tomu tak, že i do UST určitě doporučuje mléko pro zacelení drobnějších defektů ale nerozumím proč nepotřebujeme UST, když tedy to mléko používáme. Pořád chápu, že u UST nemusím řešit pásku, která těsní díry od niplů.

        Díky za info a upřesnění.

        0 0
        • scret  

          UST gumy – jsou tezsi ale odolnejsi a tesni i bez mlika, ale mliko se tam dava kvuli utesneni defektu… Gumu u auta taky pichnes (nema mliko)…

          Anebo muzes pouzit tzv. TLR plaste, ktere potrebuji mliko i na zatesneni, aby neztracely tlak…

          Pasku do UST rafku nepotrebujes…

          0 0
        • MlokCZ  

          Ta věta „Samozřejmě si tam mléko můžeš nalít, ale potom nepotřebuješ UST“ je taky pěkná blbost.

          Jak psal scret, UST pláště jsou výrazně odolnější. A nejen to, také v nich funguje tmel znatelně lépe (díky více vrstvy gumy pláště zacelí tmel i výrazně větší defekt než u neUST pláště).

          A oproti např. double defense verzi, která má ochranu běhounu i boků, takže je hodně odolná, tak UST verze neztrací na valivém odporu a jedou srovnatelně jako obyč lehká neodolná šlupka.

          K tomu ještě kombinaci UST plášť + UST ráfek nafoukneš v 95% případů i malou pumpičkou a není třeba kompresor (u TLR plášťů někdy potřeba je, někdy ne).

          A nemáš žádné starosti s počátečním zatěsněním (když to těsní i bez tmelu). U snake skin verze u Schwalbe to také těsní jakž takž i bez tmelu, tedy žádné problémy se zatěsněním také nebývají. Zase ale snake skin verze u Schwalbe (konkrétně platí pro RoR a RaR) jsou pomalejší než UST verze (díky 127tpi UST verze x 67tpi snake skin verze).

          UST pláště tedy mají výhod spoustu oproti TLR a za ty výhody platíš daň vyšší hmotnosti.

          0 0
          • Necris  

            Vždyť je ta věta pravdivá, k tomu účelu UST nepotřebuješ. To že to s mlékem lépe odolává nástrahám planety, je věc druhá. A hlavně, je to zdaleka nejtěžší řešení.

            0 0
    • jachymk  

      Má, víc už se tu určitě řešilo! :)

      0 0
    • Tina  

      „Bezdušáky“ sú jedným z najlepších vylepšení bajku aké som kedy na bajku urobila. Rozdiel v jazdných vlastnostiach je neporovnateľný. Ale najväčšie výhody sú poznať hlavne v teréne pri správnom nahustení. A u teba je hlavne na zamyslenie to, že jazdíš fulla a terén čím ďalej tým menej.

      0 0
      • Tea_pack1  

        Když je to tak úžasné – co s dírou, která se prostě nezacelí? Je nějaká možnost jak to v terénu spravit? ..za předpokladu, že nechci vozit náhradní duši.

        0 0
        • jIrI___  

          Knoty.

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
        • Sayuz  

          Takto stejně se tě může někdo zeptat po tom, co píchneš obě duše a vylepíš si po cestě celý lepení…

          0 0
        • mastihuba  

          uplně stejně jako knot funguje kousek tkaničky nebo motouzu. Hlavně to chce zachovat klid a nepanikařit. :D

          0 0
        • kubad  

          použiješ knot, nebo zalepíš zevnitř

          0 0
        • Tina  

          Pozor! Písala som, že úžasné sú jazdné vlastnosti bezdušových plášťov. Nepliesť si s jednoduchos­ťou/zložitosťou prípadnej opravy v teréne.

          Podľa mňa je náhradná duša najbezpečnejším riešením. Vozím jednu ultralajt prilepenú na sedlovke. Pumpu musíš voziť tak či tak. Skôr ako v teréne v nepredvídateľnom počasí čosi spravovať a babrať si prsty s mliekom tak radšej zvolím najjednoduchší spôsob a nahodím dušu.

          0 0
          • mr.antik  

            ideální je mít všecko pro všechny případy, Větší řezanec nezvládne ani duše, natož UL, takže ještě něco na podlepení.

            0 0
            • Tina  

              áno, pravdu máš, ale takto by sme mohli pokračovať a dostali by sme sa až k doprovodnému vozidlu ;) Každopádne malá lepiaca súprava fakt nezaberie veľa miesta a neváži skoro nič. Počet vecí ktoré nosím so sebou je priamo úmerný vzdialenosti plánovanej jazdy.

              0 0
        • Necris  

          Duši už s sebou na denní trénink nevozím. Počítám s tím že jednou píchnu. Prostě se opřu o kolo a počkám těch 30 min, než někdo z rodiny dojede. Zatím se mi to na bezduších nestalo (jen na duších, kdy jsem měl jednu náhradní duši a defekty byly dva, oba zmijáky), ale počítám, že stane.

          Na delší vyjížďky nebo při cestách v zahraničí samozřejmě duši do dresu.

          0 0
          • mr.antik  

            tak to máš dobrý otroky v rodině, bych se na tebe vyprdnul, kvůli duši startovat auto a někam jezdit…

            0 0
            • jIrI___  

              +1

              Ale musí se nechat, že zařízené to má fajně.

              0 0
              • nox159  

                tak pokud mam problem tak taky volam bud svoji nebo tatkovi… ale ja sebou vsude vsechno taham…

                zrovna v nedeli mi volal tatka jestli jsem rano po akci schopny jizdy ze se mu urvala cela patka z plaste tak jsem mu vezl nahradni plast to byl porod :D na silnici v horku… :D

                0 0
            • Necris  

              Tak zatím se mi to stalo jen jednou a to jsem náhradní duši měl. Nevím, proč ti to přijde jako otroctví. U nás nám nedělá problém pro sebe jednou za pár měsíců (v tomhle případě i let) pro sebe něco udělat a obětovat trochu času.

              Ale tak každý podle svého, své rodinné situace a výchovy. Jestli tě rodina a kámoši naučili, že jednou za pár měsíců pro tebe někam dojet je otročení, tak to tě docela lituju, fakt :D

              0 0
              • mr.antik  

                Určitě by přijeli, kdybych zavolal. Já bych taky přijel.

                Ale riskovat někde 30minut (v ideálním případě, ale třeba taky několik hodin když zrovna nesedí doma nebo v autě) čekání, v dešti nebo sezřanej od komárů, jen kvůli tomu že jsem línej vozit pár gramů pumpičku a lepení? Já bych si docela nadával.

                Statistika nestatistika, defekt může přijít kdykoliv a nepovažuju to za nějakou extra nehodu ale běžnou nepředvídatel­nou věc.

                Litovat mě nemusíš, nejsem žádná chudinka, dík.

                0 0
          • pepek  

            A těch 5 – 10 km k nejbližší silnici tě někdo odnese?

            0 0
            • nox159  

              on jezdi jen po silnici takze o starost mene…

              0 0
            • Necris  

              10 km k nejbližší cestě ? To se v ČR dá na hodně místech, že ? :D

              0 0
              • jIrI___  

                Třeba v Beskydech není zas až tak velký problém taková místa najít.

                0 0
          • marco  

            Občas jsou místa kde se i někdo z rodiny nedostane aby mě vyzvedl. Případ kdy vjedeš do lesa a kilometry nepotkáš náznaky civilizace takže nezbývá než se zorientovat a nějak se přiblížit pěšky civilizaci kde už není problém s vyzvednutím.

            0 0
    • pepek  

      Po nechtěném návratu k duším u mně klesl počet defektů o 90% a počet obtížněji řešitelných defektů o 100%. Tím nechci ale vůbec nic tvrdit, ba ani naznačovat. Každý svého štěstí strojvůdcem :-)

      0 0
      • mr.antik  

        můžu nahodit úplně opačná čísla, ale to je jedno.

        Nicméně pro někoho, kdo se stim nechce moc drbat, utrácet a jízdní vlastnosti i hmotnost mu jsou ukradený, kolo půl roku stojí v koutě, tak mu duše udělá lepší službu, čistá práce, při výměně pláště to vezme i s duší…

        0 0
        • zbartos  

          Někdy se divím, jak jsme mohli v těch letech 1990 – cca 2005 vůbec na MTB jezdit (a někteří i závodit).

          Pár informací o pláštích viz http://cykl.cz/…ho-mechanika .

          0 0
          • jIrI___  

            To je úvaha hodna uznání… Aneb zpět do pravěku :)

            0 0
          • pepek  

            Trochu tam kecá: // . . . . speciální vzorky určené pouze na předek. Typickým představitelem byly Panaracer Smoke// – Smoke byl na zadek, na předku byl Dart. (Držel fest, ale ten odpor, ten jízdní odpor :-)

            0 0
            • karliner  

              Spíš je to tím, že než odpověděl, tak neměl možnost, na rozdíl od tebe, gůglovat a pak dělat chytrýho. Občas se stane, že lidi si úplně přesně nepamatujou, jak to bylo před 15–20 lety, neřku-li minulý víkend..

              0 0
              • pepek  

                Já jsem nemusel guglovat, byly to tehdy moje nejoblíbenější pláště. Chytrýho bych si dělat nedovolil, na to nemám ani to správný bydliště :-)

                0 0
        • pitos  

          Jaký tlak vozíš v pláštích když jdeš sjezdovat?

          Asi se to bude lišit podle povrchu a jeho stavu, ale kolik tam dáváš při suchých podmínkách nejméně?

          Vozíš XC šlupky a zajímalo by mě, zda se to nežvýká a nemá tendenci se vyzout, protože i sjezdové UST gumy mají s tímto problém.

          0 0
          • mr.antik  

            Já už nechci přesný čísla psát, protože na té pumpě se to nepozná. Ale dle ní tak 1,8 prostě neco mezi 1,5 a 2. Pod 1,5 už to vzadu není přijemný pocit. Předek o fous méně, ale tam je 2,4 Trailstar. Vzadu 2,25 Pacestar, oboji bez duše, ale s duší bych dával vyšší tlak kvuli defektu. Jinak teď v rokytnici bu to sneslo hrubší gumu vzadu v některých úsecích, to nepopírám :-)

            0 0
            • pitos  

              Stačí ty orientační tlaky.

              Jdi mi o to, že jsem se snažil v poslední době trošku sondovat jak se ty UST chovají u lidí co sjezdují.Ono je to trošku problém,protože těch lidí vozící bezduše u technických disciplín moc není.Buď všichni často přezouvají a nebo jim prostě ty gumy nesedí,žvýka se to,hrozí vyzutí.

              Naposled jsem se ptal Elwing na její UST miniony a moc nadšená nebyla.Už při tlaku pod 2bar psala o nepříjemném pocitu při jízdě a strachu z vyzutí.Je to žena a i když jezdí šlušně, tak přece jenom ne tak agresivně jako chlap.Ty ust mají tenčí stěny jako butyl a takto nízký tlak na XC gumě si při sjezdu nedovedu představit.To se musí strašně bortit.

              Osobně vozím na suchu tlaky nejčastěji mezi 1,5–1,8bar na butylových gumách,defekty nemívám.

              0 0
              • mr.antik  

                no ale stejný pocit musí mít třeba při 1,5 s duší… Další je asi šířka ráfku a šířka gumy – tím že mám vzadu poměrně úzkou gumu, která stejně spíš ustřelí, je to v pohodě. Já to nijak po hranách nehrotím, opírám se o jen když mě drží terén (stopa, klopka atd..), to sem zvyklej z xcéčka :-)

                Kdybych začal víc jezdit do parků a chtěl to hrotit na rozbitých tratí, tak bych asi napletl ještě jednu sadu nějaký obyč kol a nějaké nevegaly nebo miniony nebo co se to vozí…

                0 0
                • pitos  

                  Jelikož butylové gumy mají daleko širší stěnu tak dovolí vozit i extrémně nízký tlak.Jsou lidi co klidně v určitých podmínkách mají s takovýma gumama i tlak pod 1bar a vesele jezdí:)Sám vozím na blátě i tlaky k 1baru,což už jde sice znát ale v takových podmínkách jedu stejně pomalu, tak to neřeším a naopak ocením lepší přilnavost.

                  Jinak doporučuji nějaké odolnější gumy do parku vyzkoušet,jízda se posune zase trošku někam jinam.Sjezdové pláště se nevozí jenom proto, že jsou těžké:)

                  0 0
                  • mr.antik  

                    my tu máme 90 procent terénu podobného rychlebkám, takže NN ideál. Loni ve francii jsme jezdili na Nevegalech a ten posun byl dost znát, nicméně asi to samý (možná s menší jistotou) dal i na těch NN. Rychlá jízda v bordelu mi moc neřiká…

                    0 0
              • Elwing  

                Příští týden to pořádně otestuju v rakouských bikeparcích. Je jasné, že se do toho nikdy neopřu jako 80 kg chlap, ale jak psal antik, tak mě naopak rychlá jízda v bordelu dost oslovuje, pokud si to můžu dovolit (díky kolu a gumám), tak si stopu moc nevybírám a rvu to kudy to jde.

                0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • mxv  

        no ja mam opacne zkusenosti zase po chtenem prechodu na bezduse, takze velmi vazne uvazuju o navratu k dusim..

        0 0
      • mastihuba  

        tak motyll už prej má taky celej dvůr vod mlíka :D

        0 0
    • scret  

      pokud nejezdis moc v terenu, defektu taky moc nemas, pak bych asi duse vozil s klidnym svedomim dal… Je to ve vysledku levnejsi a neni s tim takova drbacka… Ono kdyz ma clovek vic bajku, tak tmel vyjde docela draho… Obvzlast kdyz dolejvas tmel á 2–3 mesice… Driv mi stacila jedna litrovka na rok, ted spotrebuju klidne dve…

      Prestoze sam bych se na duse nevratil, u tatika jsem to nedavno resil a dosel k nazoru, ze duse jsou pro jeho pouziti daleko lepsi… Beztak je sotva schopny vymenit dusi…

      0 0
      • jIrI___  

        To máš spotřebu tmelu jako já. Jenže já mám jen jedno kolo a asi špatné okolní ovzduší (ježci…) :D

        0 0
    • Slavoš  

      Ano,má smysl přejít na bezdušový systém.

      0 0
    • Seky  

      Rozhodně né, vyser se na to.

      0 0
    • campijozo  

      Ahoj

      Mám otázku. Vozím duše. Přemýšlel jsem že bych udělal bezduše, ale nic o tom nevím. 3lo by z ráfku WTB SX24 Udělat ráfky na bezduše? Plášt WTB NANO 2.1 šlo by na bezduše? Na kolik by to asi vyšlo předělat obě dvě kola?(kč)

      díky. campijozo

      0 0
      • Necris  

        Jedině konverze, výrobce u něj nic jako TLR nepíše.

        0 0
      • mr.antik  

        rubena sada 360 (cca) ale k tomu rovnou jedno Notubes mlíko za 500,–. Asi by se dalo i nějak homemade za nula korun, plus to mlíko.

        0 0
      • scret  

        doporucuju zlutou NT (No Tubes) pasku, tmel NT, ventilky… Do litru se vlezes…

        Anebo 24 duse a udelat ghetto tubeless + NT tmel…

        0 0
      • campijozo  

        Díky na všechny odpovědi. Nějak ještě budu skoumat dála apk se uvidí ;)

        0 0
    • Rudyn  

      Ahoj, díky všem za názory. Budu si hlídat tohle téma, zajímá mě.

      Zvlášť děkuju Necrisovi :-).

      0 0
    • lidumil  

      Přešel jsem na bezduše před rokem a pocitově se mi jezdí líp. Hlavně je potřeba si najít vyhovující tlaky, pak je jízda pohodlnější. Ale pokud jezdíš terén čím dál méně, neřešil bych to a dal bych znovu dušové.

      0 0
      • LUDVICEK  

        Ahoj, já spíš jenom sonduju možné kombinace bezduší a jejich výhody a nevýhody. Jsem zvyklý zvlášť vepředu vozit docela nízký tlak. Co mě ale zajímá je jak se bezdušáky chovají při častějším přifukování/u­pouštění vzduchu. Někteří píšete, že bezdušáky jedou při nižších tlacích líp než klasické duše, jenže když mám teď vepředu kendu blue groove, tak je sakra rozdíl jet třeba 25 km do kopce po asfaltu s podhuštěnou gumou, která se úplně na asfalt přilepí nebo když ji nabuším co to jde a jedu víceméně po středu vzorku. O kolik vysychá tmel rychleji, když by se každou vyjížďku kolo přifouklo a upustilo?

        0 0
        • lidumil  

          To nevím, nezkoušel jsem to. Ale ta diskuze o tlacích platí pro terén. Na asfaltu s tím moc nejezdím, tak nevím. I když teď jsem byl se skupinou v Lužických horách a jeden den to bylo víceméně po asfaltu a nepřišlo mi, že mi to jede hůř než v terénu. Vozím aktuálně Hutchinson Toro 2,15 Tubeless Hard-Skin vepředu na 3,5 vzadu na 3.

          0 0
          • Slavoš  

            Přední kolo foukáš víc jak zadní ? Tak jak šlapeš,když jezdíš po předním kole ?

            :-D

            0 0
            • lidumil  

              Eslivá to nebude tím, že mám hardtaila a odpruženou přední vidlí :-O

              0 0
              • nox159  

                pokud bys mel fula s pevnou vidlou tak bych to jeste chapal no… :D

                jsi trochu mimo ale co uz :D

                0 0
                • lidumil  

                  No mi to takhle vyhovovalo kvůli pohodlí a odporu s dušemi, tak to tak vozím i teď.

                  0 0
          • Tina  

            Pri takýchto vysokých tlakoch ti to na asfalte ani nemôže ísť horšie ako v teréne. V teréne to však musí byť peklo. Skús do terénu znížiť tlak a uvidíš ten rozdiel :)

            0 0
            • lidumil  

              No vzhledem k tomu, že mám přes metrák, tak mi nižší tlaky už moc nejedou.

              0 0
              • Slavoš  

                To je divný ,já si pořád myslím,že i s tvou váhou by jsi měl přední foukat míň než zadním,protože na předním není tolik váhy jako na zadním kole.Přefouknutím plášťů,ničíš jejich vlastnosti.

                0 0
                • lidumil  

                  No vidíš i tak mám víc sjetý zadní plášť :-O

                  0 0
                  • Tina  

                    tak to je myslím úplne normálne, nie?

                    0 0
                    • lidumil  

                      No je. Jen reakce na to že se i přes vyšší tlak v předním víc ničí zadní a zatím se mi netsalo, že by mi pořední nějak ustřelil viz – Přefouknutím plášťů,ničíš jejich vlastnosti – ale jak píšu níž, zkusím nižší tlaky o prázdninách.

                      0 0
                      • Tina  

                        Jasne. Nič v zlom :) Iba som chcela poradiť ako zlepšiť jazdné vlastnosti bajku v teréne.

                        Myslím, že sa niekedy až moc rieši výber komponentov, ale správne nahustenie bezdušových plášťov môže urobiť divy. Laborovaním s tlakom vlastne zadarmo vylepšíme jazdné vlastnosti bajku. Kolo lepšie drží v zákrutách, v strmých výjazdoch, lepšie tlmí nerovnosti v rozbitom teréne plnom kameňov a koreňov (hlavne u HT). V mokrom teréne je to ešte výraznejšie.

                        0 0
                        • lidumil  

                          Jj v pohodě, ale jak jsem psal, mám je rok, takže jsem toho nestihl zatím moc vyzkoušet. Začínal jsem na maximálním doporučeném tlaku někde kolem 40, dneska jsem na 30, a chci zkusít míň ale na delší dobu, ne na jedné vyjížďce. Prázdniny na kole jsou na to ideální, jen se to blbě zkouší v Alpách, protože vozím malou pumpu, kterou to napumpovat zpátky je fakt opruz.

                          0 0
                          • newbie  

                            40 nebo 30 (psi) není málo, ale je to relativně ok… jenže o kousek výš jsi psal 3,5 a 3… předpokládalo se, že barů… a to už je fakthodněmoc

                            0 0
              • kubad  

                30/35psi ti musí stačit i s vahou přes metrák

                0 0
                • lidumil  

                  Však to taky tak foukám. Zkoušel jsem i míň ale měl jsem pocit, že to jede hůř. O prázdninách se chystám zkusit menší tlaky na delší dobu. Zadní guma je na hranici živostnosti, tak už ji moc nezničím.

                  0 0
                • Martin  

                  mám kolem 100 kil, foukám taky cca 30 PSI a v pohodě. chce to si zvyknout.

                  0 0
                  • Slavoš  

                    Vyhodíš duše a budeš foukat ještě míň.

                    0 0
                    • Martin  

                      musíme si udělat válečnou poradu někde na kole :)

                      0 0
                    • McBlacky  

                      30 dozadu dávám se 72kg a sem tam to jde na ráfek. 25 do bahna ale to už dost plave.

                      0 0
          • maajkee  

            Tak to fakt promiň, ale foukat předek na víc je fakt ********* :)

            Mělo by to být spíš přesně opačně.

            Jinak já mám taky ke sto kilům a foukám vzadu 3bary max, vepředu 2.8barů max, někdy když vím, že bude hodně kořenů upouštím na míň.

            0 0
            • lidumil  

              No vidíš a mně to tak vyhovuje, relativní pohodlí vzadu a vepředu dobře drží. 3 bary je dost, tak jsem foukal duše a zezačátku bezduše.

              0 0
              • ClAyD  

                Jak může dobře držet při takovým tlaku? :D Dozadu se dává víc, protože je víc zatížený a abys necvakl, naopak vepředu míň, aby to dobře drželo. Např. já mám vzadu 2,2bar a vepředu 1,8bar. Dřív jsem vozil míň, ale cvakal jsem, tak jsem to musel přifouknout.

                0 0
                • lidumil  

                  Ale to já vím jen protože jsem trochu nataženější vyhovuje mi to tak. Já píšu tlak v PSI Ty v barech a když jsme to měl míň, tak se mi přední žvejkal.

                  0 0
              • maajkee  

                Právě že čím měkčí tím lépe bude držet.

                0 0
                • lidumil  

                  Jasně, ale jak píšu výš – žvejkalo se mi to.

                  0 0
                  • ClAyD  

                    K tomu žvejkání: je to přirozený, že zezačátku, jak přestaneš jezdit přefoukaný pláště, se ti bude zdát, že se to žvejká, ale časem si zvykneš a větší pohodlí a přilnavost oceníš…

                    0 0
    • kubad  

      tenhle mezikrok bych vynechal, Saxovy bezplášťáky jsou nejlepší řešení

      :-)

      0 0
      • mastihuba  

        ano :) ještě se patří vysr… na brzdy a jezdit fix, odpadnou zbytečný nákupy a ladění brzd, pak taky to odpružení, sice to trochu drncá, ale zase to nevrže… :)

        0 0
        • Martin  

          a ještě pohon řemenem, ten nepíská jak řetěz, takže odpadne problém s mazáním :)

          0 0
          • maajkee  

            A vůbec, rovnou bych bral kliky na předním náboji a nepotřebuje ani řemen :)

            0 0
            • Necris  

              Tohle byl údajně první prototyp kola se šlapkami. Ihned po „Laufmaschine“ z německa, která šlapky neměla :D

              0 0
        • JSt  

          mne krupe v hlavovym slozeni a predtim to byla sedlova objimka nez praskla uplne. :-D

          ale bezplastaky teda nemam, tak mozna proto…

          0 0
          • LUDVICEK  

            Dejte si všichni lečo a uvědomte si,na co vůbec lidumil reagoval!

            0 0
            • Sayuz  

              Přesně tak hlavně to chce klid a slunce v duši :D

              0 0
            • JSt  

              ale v teto vetvi vubec zadnej lidumil nevystupuje :-P

              0 0
            • pepek  

              Já nevím na co Lidumil reagoval, ale 3,5 psi v plášti se mi zdá býti poněkud málo.

              0 0
              • LUDVICEK  

                :D Tak jseště jednou: Jak se chovají bezdušáky, když se častěji (každou vyjížďku) mění tlak?

                0 0
    • Necris  

      „Podrobný návod“: http://youtu.be/jqN8-hKf3o8

      Netřeba číst celé vlákno. Tady máte na videu od profesionálů všechny rady na jednom místě.

      0 0
    • Necris  

      Tak a máme tu latex v akci. Tenhle Ralph má přes 2 tisíce najeto a na dvou místech je z nějakého důvodu takto extrémně sjetý (je vidět okolí).

      Stalo se to jak už se to v létě v ČR stává… rozteklá silnice posypaná drobným kamením, ostrým jako břitva. Díry byly 3, dvě největší na foto.

      Latex docela zafungoval. Jenom jsem slyšel zasyčení a zespodu mi to trochu pocákalo sedlovu. Tak jsem asi po padesáti metrech zastavil a co nevidím na zadním kole. Dojel jsem s tím ještě nějakých 28–30 km domů a žádný problém, žádná citelná ztráta tlaku. Když jsem dojel domů, nic už neteklo a celá díra byla zalepená tou gumou, kterou to udělá (a zežloutne).

      Akorát plášť na vyhození.

      0 0
      • Slavoš  

        Proč na vyhození,podlep to zespoda a dojezdi ho.Klidně jako bezdušák.

        0 0
        • Necris  

          Mám obavu, že bych ho zase někde říznul. Navíc teď vyrážíme pryč a nechci v alpách podlepovat znovu. Spíš mě štve, že do úterý těžko seženu Maxxis Ikon 2,2 29" ;)

          0 0
          • Slavoš  

            Říznout jde při shodě náhod a nešikovnosti každý plášť,nechal bych tam tento a vzal rezervní plášť s duší,to snad do Alp bereš ne? (náhradní plášť)

            0 0
          • Tomas94  

            ale tak sehnat se dá… http://www.bikestore.cz/…20–34932.htm tady je skladem a pokud jim napíšeš ať ti to pošlu express že si to připlatíš tak nevidím žádný problém.,. už hodnějkrát jsem takhle potřeboval něco koupit a měl jsem to doma někdy i tentýž den :)

            0 0
      • Necris  

        Tak hoši, toto je stav té největší díry (vlastně dvou) dneska. Po ránu pořád držel tlak, ušlo tak 3 PSI, takže jsem dofoukl na 35 a vyrazilo se. Pak jsem v terénu po pár km udělal tuhle fotku. Pro mě Latex zatím funguje.

        0 0
        • jIrI___  

          To se mi nezdá. Že by nějak změnili původní směs?

          0 0
          • Slavoš  

            Co se ti nezdá,proč by kecal ?

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • jIrI___  

              Mám s CL svoje zkušenosti z dob, kdy čerstvě přišli na český trh a rozhodně tehdy nefungoval tak dobře, jak se zdá z fotek Necrise.

              0 0
              • Necris  

                Já můžu dodat jen jednu tuto zkušenost a fotky. Víc těžko soudit. Každopádně do nového ho naliju znova a uvidíme, co se stane. Přemýšlím, že bych pak zkusil slime do plášťů. Když se k tomu nikdo nemá.

                0 0
                • fousac  

                  nedavno sem videl slime v akci, kdy dotycna bikerka vypadala jak Sverak v legendarni blatnikovy scene z Obecny skoly, akurat pekne nazeleno…

                  a pritom v plasti dirka co s NT ani nestoji za rec…

                  tolik ke slime.. ;)

                  0 0
    • Hynas  

      Bezdušově jezdím už 9 let, bohužel si na provoz s dušema už ani nevzpomínám, takže nevím, v čem je provoz s dušemi nebo bez nich lepší. :o)

      0 0
      • skier  

        Chtělo by to registraci značky BEZDUŠE NEBRAT!!! :-)Jinak já po 7 letech bezduší přecházím na galdy :-o

        0 0
        • Hynas  

          Přijít i s touhle hláškou, tak to někteří už opravdu nepřežijí…:o)

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • fousac  

      tak sem si tuhle řikal, že bych už moh taky dolejt mlíko, ale jelikož sem celkem spěchal, ještě o den sem to odložil a ejhle… v lese defekt ani nevim o co, trocha sykotu a hotovo…

      po lehkém boji a o několik zauzlovaných montpák později koukám, tmel nikde.. inu asi ho vyčerpal nedávný centimetrový zářez, který nakonec vcelku se ctí utěsnil..

      ke slovu přišla rezervní duše a jedeme dál…

      doma už v poklidu výměna duše zpět za trochu tmelu, nafoukáno a pohoda..

      až do soboty…

      na 30 metrech cesty od auta na start závodu sem ulovil zadním kolem krásnej 6cm hřebík, což se ukázalo hned v prvních metrech závodu, vaklající hřebík trčící 2cm z gumy notubes utěsnit nedokázal… on ten hřebík byl vůbec nějaké veselé nátury, protože prorval i pásku v ráfku, což se ukázalo záhy, když při pokusu o foukání začalo mlíko elegantně prýštit kolem niplů a ventilku.. na to už byla pidihustilka krátká a tak došlo na řešení tradičnější duší…

      mometální stav, kdy ventilek i při lehkém dotyku vypustí z pod matičky laškovný proud tnelu rovnou mezi oči (příp. žene na nové papuče, na kočku nebo návštěvě na svrchník..), i přes mou nekonečnou trpělivost neshledávám trvale udržitelným…

      Ale mám geniální plán!! Hned jdu vysvětlit ženě, že potřebuju nový ust FRM3, abych jí moh k narozeninám dát zánovní FRM5.. Jo, to by mohlo vyjít… ;)

      P.S. bezduše rozhodně jo, tolik legrace s ničim jinym nezažiješ.. :D

      0 0
    • rexa  

      Ahoj, dovolím si zneužít tohle vlákno. Netušíte proč tenhle chlapík dává do ráfku WTB LaserDisc nejdřív NoTubes pásku, pak pěnovou pásku a pak ještě Caffé Latex pásku?

      http://www.youtube.com/watch…

      Je to kvůli tomu hlubokým žlábku v ráfku? Samotná Caffé Latex páska by nepasovala jako tady:?

      http://www.youtube.com/watch…

      Také mám právě LaserDisc Trail a rád bych je předělal na bezdušáky. Ale jsem trochu zmatenej a nevím kterej systém pro tento ráfek ideálně zvolit. Někdo tady zmiňoval že tyto ráfky mají být TL-ready, ač to výrobce neuvádí. Proto se domnívám, že bys stačil systém bez gumové vložky, jako třeba právě Caffé Latex. Případně alternativně použít pevnou pásku jako tady:

      http://www.singletracks.com/…ntain-bikes/

      Netušíte prosím kde by se dala podobná vhodná páska sehnat?

      Díky!

      0 0
      • obda  

        Mám WTB SpeedDisc. Podle oficiální rady na NoTubes fóru (http://messageboard.notubes.com/viewtopic.php…) jsem dal žlutou pásku, pěnové těsnění do oken a pak gumovou pásku NoTubes. Funguje perfektně, všechny pláště (NN EVO TLR, NN EVO Snake Skin TLR, Maxxis Crossmark, WTB Nano Race, Conti MK SuperSonic) jsem nahodil bez jakýchkoli problémů ruční pumpou. (Jen ten SuperSonic se nechtěl moc zatěsnit ;))

        IMHO je to kvůli extra hlubokému žlábku ráfku.

        0 0
        • pelhrimov  

          i Supersonic jde ruční pumpou, na poprvé musí ležet na bok.

          0 0
          • obda  

            Četl jsi to? Nahodil jsem ho zcela bez problémů. Ale co se nezatěsní do hodiny, to odmítám dál řešit. (Ucházel pomalu, ale jistě. Na boku samozřejmě byl, jel jsem podle origo NoTubes videa.) Ale s trochou trpělivosti by to určitě šlo.

            0 0
            • MaPa  

              Stejná zkušenost. Ale je to už dávno. MKI 2,2 supersonic.

              Někomu se to zacelit podařilo, ale z pár z nich pak vylezly zkazky že to byla až po „pár set“ km, takže taky nic pro mne.

              0 0
              • obda  

                Ten můj měl slušnou nadváhu oproti katalogu, tak jsem to zkusil, jestli to snad nebude lepší. Nebylo ;)

                0 0
        • rexa  

          Prima. Dík za radu! Jsem lenoch a nechtělo se mi tam dávat tolik pásek :) Ale když čtu jak ti to drží, tak se asi vydám cestou jistoty :)

          Jo a prosímtě, ta NoTubes páska je nějaká speciálně úzká? Jde to běžně koupit? Dík.

          0 0
    • jimac  

      Ahoj, zneužiju toto vlákno nemáte někdo zkušenost s konverzí ráfků Remerx MasterDisc 7320 na bezduše? Pláště bych asi koupil Schwalbe RacingRalph. Díky

      0 0
      • jimac  

        Nikdo nic? Ani nějaké podobné? FastDisk, Magic má taky docela podobnej profil se mi zdá.

        0 0
        • kubad  

          konverze je tu popsána milionkrát stačí hledat, je to +/- pro většinu ráfků stejné

          0 0
        • Vilém  

          Magic mi funguje s zlutou NT paskou normalne.

          0 0
          • jimac  

            Díky, asi do toho pujdu :)

            0 0
            • JakeF  

              Tak ale Masterdisc není Magic a kdoví, jestli má stejnej profil. Já bych tipoval, že ne a pak to dost možná se žlutou páskou budeš mít problém vůbec nahodit.

              0 0
              • jimac  

                aspoň rozměry má stejné MasterDisc , Magic no uvidíme . . .

                0 0
                • Vilém  

                  ..ale profil zcela jiny. Magic ho ma dost podobny rafkum urcenym na primou konverzi na bezdusaky. Toho masterdisca bych asi radsi pouzil vcetne treba Rubena pasky, to bude jistota, ze pak nebude problem s nafoukanim.

                  0 0
                  • kubad  

                    jj pujde to tak i tak, je to jen o jednoduchosti nafoukání

                    0 0
    • Tehu  

      zdravim odborniky na bezdusaky :) jezdim Stumpa Fsr comp 2012. Jezdim s tim vsude mozne hlavne singly. Vyjimkou nejsouvani sjezdy typu rychlebky. Chtel bych prejit na bezdusaky hlavne kvuli prurazum typu trny rebiky. Stava se mi to cca 5* do roka. Nastesti se mi plast jeste trhnout nepodarilo na zadnem kole Tuktuk tuk :) dalsi vyhoda byla usporena hmotnost. Plaste MountainKing 2,4 xking 2,2. Jelikoz se s tim nechci babrat sam tak jsem byl v obchode a za cca 2–300kc na kolo mi to prestavy. Ale co me zarazi je ze je nutne co 14dni dofukovat.

      1. ma smysl prejit na tohle jezdeni a neni to nachylnejsi na sutrech ?

      B)je ten unik normalni ?

      C)kolik by se dalo usporit g ?Rozdil na plastich je cca 250–300g

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.