neco pro gramohoniče :-) minulá magická hranice bola dostať sa pod 10kg, teraz som nasadil laťku o niečo vyššie, tak sa pochválte …
neco pro gramohoniče :-) minulá magická hranice bola dostať sa pod 10kg, teraz som nasadil laťku o niečo vyššie, tak sa pochválte …
Anketa: kolik váží váš bike?
muj bajk na vaze spis pribira, ale zatim mi to tak nejak nevadi:)
pre FR, DH a Enduro bajky by som mal asi založiť samostatnú anketu, táto by bola iba diskrimináciou, kokial tu ovšem niekto nema celoodpruzeneho 9,9 kg scota :-)
No jo, ale ty máš 16" rám…
muhahahaha ak krpci majú svoje výhody :-))))))
Me to takhle vyhovuje…cekam, ze vaha pujde trosku dolu s vymenou vidlice, ale gramy nehonim, nemam proc. Endorfiny mi vyplavi i dvanactikilovy bajk, tak proc utracet za to, abych tri kila shodil:)
ono to gramohonenie najvacsi vyznam vtedy, ked musi bajk tlacit hore do prudkeho kopca, tam sa tie nadbytočné kilá prejavia najviac
je pravda, ze kdyz jsem dneska bajk musel kousek prenest, trosku jsem to citil…ale nic drastickeho:)
Se svyma 17,5 kilama mam co shazovat :-)
ja se toho svojeho bika bojim zvazit,dyt jenom ta suntourka ma 2,2 kg:(:Dbohuzel nema este ani rok a z trucu ju necham az do jeji smrti.at si trochu potrebuju,na tech 9kg bajkach o treninku neni ani rec;)
S těma pedálama a kolama bys měl pospíšit. Na to jaký si gramhonič je teda máš proklatě těžký. Ty máš dokonce těžší pedály než já, tak to už je teda krize :-)
kolo nevážim, já na něm jezdim a potřebuju aby něco vydrželo a nějaký to kilo neřešim, dám dvě pivka navíc a úspora gramů je v prdeli … :))
no, s takhle lehkým kolem si pak můžeš dát klidně 3–4 pivka
…a ta úspora tam pořád ještě je. :)
pravda, ja ked si dam 3–4 pivka, tak vyčuram tekutiny o objeme 4–5 piviek, alkohol značne dehydruje, takze páni z doho vzniká ponaučenie, čím vyše piva – tým rýchlejší a lahší jazdec :-)
je vidět, že to máš pěkně zmáklý, akorát já dám tři a vyčůrám jedno, zrychluje se mi to až po šestym,ale tolik jasem na kole kromě krále šumavy nevypil a když vypiju, tak už nejedu :)))
zmáklý to teda mám :-) a tak napr. po desiatom pivku uz si radsej volám taxíka (poznám jedného, čo má alhambru) a to pak to ide aj cez 80 km/h :-)))
Kolo nevážim, ale 10,7 bylo napsáno v návodu (včetně pedálů). GF Paragon, t.č. už nefunkční. V.
hah takove vahove rozmezi…Kdybych sundal ram a vidlu tak se mezi vás možna taky vejdu :-D Papírově 16kg ale ještě jsem to nevažil
8 kg a este ma rezervy ;)
zkus 2× zeslabit ram a riditka,dat titanove srouby a pak dej vedet:)
Nejak mi unika smysl tohoto threadu.Chces pripomenout zes poskladal NoSaint a trosku zamachrit? nebo jaky jiny smysl to ma.Pokud bys napsal,poradte kde usetrit gramy,tak to bych pochopil,ale toto fakt nevim.
si ma prokoukl :-) keby mam spocitat vsetky zbytocne thready na tomto fore, kak sa asi nikdy nedopocitam, tak mi tu nepruď v mojom threade, ďakujem
Jak si prejete sefe.
jo:)toto uz se resilo s luckem a jeho tepama
ale nee, ja som to tak nemyslel, len take male pokracovanie prveho dredu, ktory mal vtedy vcelku uspech www.bike-forum.cz/…0/forum.html#… a urcite aj nejaký prínos, vlasne je to o odlahcování bajku a kde sa dá ešte nejaký ten gram ušetriť len to nebolo priamo napísané v názve, ale zámer debaty bol snáď jasný :-)
mám teda jednu velmi praktickú otázku , uvažujem nad novými pedálmi (nie že by tie čo mam boly zlé, ale sú strašne ťažké) a v novom Vele bola taka zaujimavá recenzia na nášlapy. Nie že by som veril všetkému, čo tam píšu, ale šlehače z toho vyšli najlepšie a čo je podstatné, pomer váha/cena je tiež celkom priazdnivý. Vozí to tu niekto Crank Brothers pedály? Ani ma tak nezaujíma, ako sa na ne našlapuje, to mam na saláme, človek si dokaže zvyknúť na všetko, zaujíma ma hlavne životnosť, t.j. kolko mi vydržia pedale za 7 litrov (myslené v SKK) ako rychlo chytia vakel atd. Dalej v pomere váha/cena nevyšli zle exustary, ale písali tam, že v nich lietajú kufre a to zrovna nechcem.
najviac sa mi pozdávajú tieto: eshop.bikezone.cz/index.php?switch=detail&id=3471&kat=1124&trideni=NAZEV&pocet=20 poprípade ked bude dobrá výplata tieto: eshop.bikezone.cz/index.php?switch=detail&id=3469&kat=1124&trideni=NAZEV&pocet=20
skor ako pedaly by som bral na tvojom mieste nove kola-urcite by to bola lepsia investicia-www.dtswiss.com/index.asp?… usetris 300g a urcite sa to aj viac prejavi
počkať, počkať – pedále su predsa tiež rotujúca časť, či nie? :-) samoška, že nové kola, ale momentalne nemám jaksi zbytočných 30 000,– (SKK). A čo nové XTR scandiové kolesá ? Keď už tak tie sa mi páčia viac, ale zase tá cena :-(
to hej ale obcas sa na nete objavi zaujimava ponuka-minule na cyklobazare ZTR olympic na FRM nabojoch+kotuce=1400g=13tCZk
ta cena bola predpokladám za používané, že? lebo ak za nové, tak rýchlo pošli link, za tie prachy jako zadarmo :-)
boli nove z vystavneho bika(aspon to som sa dozvedel z kontaktu)len uz som ich dlho nevidel takze asi predane
hezké kola na jednu sezonu :-)
otázka na teba, jak je to s tým lietaním kufrou na exustaroch v horizontálnom smere jak to píšu vo vele, je to pravda?
Nic takového nepozoruju. A to střídam se stejnyma botama Exustary a XTR na druhém kole. Kdyby tam ta vůle byla dost by mě to vadilo.
tak už som na 90% rozhodnutý pre exustary, len tá zlatá farba sa k tomu čiernemu rámu vobec nehodí :-( napadlo ma, titan je predsa povodne taký neutrálny, strieborný, prečo to gebria tou zlatou farbou, myslíš, že by sa to dalo rozobrať a tú zlatú farbu nejako zbrúsiť dole a potom vylestit?
ta zlata taky muze byt titan nitrid ktery je tam jako ochrana vrstva
Zlatá bude zajímavý doplněk, tím bych si hlavu nelámal. Na to co už mají pedály za sebou, tak ta zlatá drží jak čert a nikde dolu neleze, takže to bude asi kvalitně udělané, ale asi je to jen na povrchu takže dolu by to asi šlo.
a posledná otázka, kolko vážia? myslím reálne
byly ještě trochu od prachu :-), po vyčištění ukázala váha 213g.
parada, tak to usetrim 140g oproti M540, mal si ich už rozobrané? myslím tým, či sa dajú rozobrať v domácich podmienkach pomocou bežne dostupných klúčov. Tú zlatú by som predsa len chcel dať dole, stale nechapem, načo potrebuje titan ochrannú povrchovú upravu, nie je to nahodou jeden z najodolnejších materiálov vôbec?
Není to ochrana ale vzhled, CB s Ti osou jsou taky zlaté, Rozdělané sem je neměl, není důvod :-) Ta zlatá krytka se dá lehce imbusem povolit a sundat tuším je to hliník.Tu sem dole měl.
eshop.bikezone.cz/index.php?switch=detail&id=3471&kat=1124&trideni=ID_KAT&pocet=10 tieto maju osku z titanu a su strieborné, presne takto by som to chcel, ale su odosť drahšie ako exustary a ešte navyše aj tažšie, takže najlepšie na trhu čo som zatial našiel tak v pomere váha/cena jednoznačne víťazia exustary :-) a ešte aj kompaktibilita so shimano kuframi je super
pišem blbosti, tieto maju osku z ocele
Fotka neodpovídá popisu :-)
Ti osu mají až ty nejvyšší dřív 3-Ti, dnes 4-Ti a je bvždy zlatá.
skus sa pozriet tu the.mtbiker.sk/index.php?modul=bazar&kat2=0&slovo=crank&kat=all&B1=N%E1jdi%21 nejake cranky za dobru cenu
to je jednoduchy pokud udelas na titanovy ose titan nitridovou vrstvu tak tim ziskas povrch ktery je s tvrdosti nekde uplne jinde nez Ti (podobne jako nitridovani hliniku u vnitrnich nohou vidlic). Ziskas tim treba velmi tvrdou drahu pro kulicky v lozisku. Jestli je tomu tak skutecne u tech slapek nevim, nicmene ta nitridace bude podle myho nejsnazsi cesta jak tam udelat zlatou. A jsem si temer jiste ze v tom pripade z toho tu barvu nedostanes.
maximalne na pol:-))
no to teda dík za dobrý tip
gramarske veci vydrzia fakt velmi malo preto som odporucal tie DT-cka(ja by som ich hned bral ak by mi ich niekto vymenil za C-maxy)
Pedaly sice jsou rotujici soucast, ale VELMI POMALU rotujici soucast a kineticka energie roste s druhou mocninou rychlosti, takze jako by ty pedaly o rotaci ani neslysely (porovnej si obvodovou rychlost pedalu s obvodovou rychlosti kola).
no dřív to bylo míň ale ted je to lepsi kolo;)
si xcel povedať že lepší vidle(rám), že? ostatné je až na pár vynimiek postarom
resp. vidle ti ostala, iny ram, ale prečo si pribral? že by si presiel na kotuce? kedy daj bajka do profilu?
do profilu dam, menil sem ram – za fula:)
Fula? co stavíš
mozno nejaký tank :-)))
mama feula – treka. Vim někdo řekne že to neni ani full, ale v podstatě mě 80 mm nad oběma kolama stačí, nikdo mi zatim s kopce neuždí tak co:) A jede to parádně:)
mam:)
nove kola+plaste a pedale by sa hodili aj mne-mozno by to bola nova magicka hranica-pod 8 kg:-)))
nestraš woe, to by si tu asi trhol rekord na b-f s HTčkom, ale priznám sa, osemkolový baj by som bral, ale oplatí sa to už za tie prachy? ale zopár žiletkárov by to určite poriadne nasralo, že máš bike lahší ako ich silnička :-)))
lenze to uz by bol skor vystavny bajk ako stroj na jazdenie-ale mozno by to nestalo az tak vela-pocitam tak 20t-minule som mal v ponuke cranky 2ti za 2000 len som nemal pri sebe dostatocnu hotovost…smola
No ja to mam teraz s odpruzenou tesne pod 9 ale uvidime kolko do jesene zarobim. Ak by sa vymenili kolesa(tune), pedale(crank) a nahodila naspat pevna vidla mohlo by sa uz aj tych 8kg nahlodat :-)
U ankety sem kliknul o chlivecek vedle… Na te tve „kolobezce“ se gramari dobre. Az das pedaly, treba titanove exustary a misto foxe das sida… To moje priblizovadlo bych dostal pod 10kg jeste za par korun, ale i tak jsem linej to delat jen kvuli tomu, abych mel dobrou vahu. Kazdopadne – Enjoy the ride!
všechny intervaly jsou moc vysoko. Těch 9–10 má i s dvěma plnýma bidonama :-)
to sa ti hovorí… na žiletke :-)
musel jsem si rejpnout
no počkaj ked si postavim 6,5 kilovú silničku :-)))))
jen stav, konečně poznáš co to je jezdit na kole .-)
To stavíš na výstavu nebo normální ježdění?
spíš možnost č.1 :)
ale nee, to som si zase rejpnul ja, nic nestavím a zatial ani neplánujem, na rozmrdaných slovenských cestách sa to ani nedá, tu aj na normálnej asfaltke by bolo niekedy zapotrebí fula, a zadalsie nenávidím kamióny, ked v tesnej blízkosti prefrčia okolo teba, silnicku – dakujem, neprosím, jedine, že by som sa prestahoval niekde, kde su lepsie cesty alebo si dal na žiletku odpruženú vidlu :-))
Když ho vážím doma nebo u kámoše, tak mi váha vychází zhruba 8,5 kg, ale u kámošky o kilo víc, tak nevím. Ale nic extra těžkého na něm není, i když tak 800 – 900 g by se dalo ještě ušetřit – na rámu, pláštích a sedle. Ale to už by se zase na něm nedalo jezdit :-D
Tak jak to máš , to bude lehce pod 9kg
tak beru zpět součet dílů ti vychází 9,4kg váha u kamošky váží dobře :-)
Kdyby ses radeji vysral na gramy a hodil tam normalni vidli…
…tak by mi moh prodat toho Pellse:) Hodil by se mi na singla.
koukám chceš pochválit že ??? neboj z toho vyrosteš časem.....
A co je na tom spatnyho? A proc by to same nemohl delat clovek tveho veku?
fšak já mu to neberu … ale kolo není o váze ale o nohách a ty ničím nenahradíš… a pokud vidím jen komponent jen skrze laboratorní váhu – hmmm no coment …
Něděláš ty náhodou učitele nebop bachaře ?
vim ze to neni uplne ono ale podarilo se mi ze srotu pritelce postavit fulla, co ma komplet 11,7 kg (velikost ramu L-18)
Zkuste někdo hodit tip kde je podle vás nejlepší začít šetřit gramy když má člověk kolo jako mám já a má omezený rozpočet (studuju). Předem děkuju za všechny tipy.
O ráfcích už přemýšlím, myslel jsem na Remerx Eagle což dělá 100g/ks. Na drátech se dá šetřit váha? Jak? A ten rám já mám rád, tak bych si ho chtěl nechat… Jinak jsem nedávno dával UL duše Maxxis a zatím spokojenost a taky to trochu ušetřilo, vozím tři(jednu v brašničce), tak to dělá cca 200g/3ks.
Draty zeslabovany.Pripadne Al niple.Ty bych vsak doporucil jen dopredu.Hodne bys usetril na plastich.
A nevíte někdo kolik je zhruba rodíl ve váze velkýho převodníku mezi Truvativ Trushift (ocel) a Shimano Deore (alu)? To asi taky stojí za tu výměnu, že?
Slušný Alu převodník má cca 82 gr. kolik má ocel nevím, ale odhadem 2,5× tolik
To sem se sek.
Pro me je magicka hranice 500km/den a 100km/h oboji zatim ceka na pokoreni a oboji doufam letos.
Těch 100km/h není až tak složité, když je na to kopec, ale těch 500km to teda ti nezávidím :-)
pro me tak leda v aute:-)
Na těch 100 km/h u nás asi není kopec, aniž by se člověk nezrakvil, ale za kamiónem se to dá, když máš 11-ku. 500 km za den už docela bolí, ale zážitek je to silný a stojí za to :-D
Bych měl spíš obavy ze zrakvení se za kamionem…představa, že jedu stovkou metr dva za kamionem, kterej najednou zabrzdí – no nic moc. Btw nemají kamiony omezovače rychlosti na 90? Známej jel na silničce z Hlíny (kopec u Brna) 101 a věřím že jsou v ČR i podstatně rychlejší kopce.
100km/h :-) maš asi nejaku dobru zivotnu poistku, ze? dostat tak napr defekt v takej rychlosto alebo prejst po jame, vymole…
tak dle tohot clanku www.mtbs.cz/…biky-cl.html bych rekl ze jit s vahou pod 9.5 kg asi nejde uz na ukor funkcnosti
Ten článek no nevím :-) třeba Sauserův Spešl má pod 9 kilo. Ale je fakt jak píšeš kolem těch 9,5 už ta hranice někde je.
jo ale za cenu aby to bylo fcni a spolehlivy tak jak tu nekdo psal ma pry pet ramu na sezonu, o dalsich komponentech nemluve:-)
Otázka je co je to spolehlívé? Špičkový závodník potřebuje za každou cenu dojet(samozřejmě co nejlíp), tomu podřídí všechno a díly se mění automaticky a preventivně.To že má na sezonu 5-rámů neznamená že je zničí, a jedna sezona pro kolo takového jezdce je 2–3 roky ježdění normálního bajkera :-) Ale nechci se hádat, psal sem že s tím limitem máš zhruba pravdu.
ja se taky nechci dohadovat, nicmene to ze profici davaji ramum vetsi kour nez hobici bych netvrdil tak jiste. Jednak jsou to lidi kteri na kole umi jezdit, navic se nejedna o zadny tezky vahy. No a hlavne – vetsinu toho najezdi na silnici takze verim tomu ze fakticky na biku najedou treba 4 – 5 tis do roka, coz kdejakej hobik da na biku vic. A myslim ze nejvetsi kour dostava vetsina komponentu pri jizde z kopce a tam je clovek limitovan hlavne pudem sebezachovy takze i verim ze se najdou strelci co by s elitakama v pohode mohli drzet krok:-)
JJ s tím bych i souhlasil.Většinou trénují v lehčím terénu nebo i na silnicích a ty samotné závodní tratě často moc technicky náročného(tím myslím šutry, kořeny apod.) nejsou. Navíc ta jejich muší váha. Ale zase toho najezdí za rok víc. takže bych to bral tak vyrovnaně. JJ z kopce není problém eliťáka dostat(a ani nemusí být človět bezhlavý střelec), ale dokopce je to pro mne a myslím pro většinu hobíků bez šance.
Koukám co je to za výrobce a model vidle co má Irina Kalentieva na kole.Ty ostatní to jsou pace ne?
co treba RS Sid WC?
Jo, ale proč je na něm samolepka Epicon? :-D
:))) to je nejspis na 99% Ergon – sponzor
kucii kucii vy uz z teho Epicona mate pekne zamotanou sisku:)))
jo a dokonce to v tom clanku i pisou:))
„Vzhledem ke své tělesné výšce 156 cm vozí Irina rám velikosti XS, tedy 16“. Stejně jako její soupeřka Marga Fullana, i Kalentieva vozí Sida World Cup. K tomu krátký představec Thomson a zahnutou sedlovku od stejné značky. Gripy a ergonomické karbonové rohy pocházejí z továrny jednoho z hlavních sponzorů – firmy Ergon. Pohon je v režii Japonců – nové XTR, tentokrát s řadicími páčkami Rapid Fire Plus."