• wraith

    Ahoj, rád bych novou vidlici a dneska sem narazil na velohanak.cz na tohle manitůčko , hlavně mě překvapila ta cena, vidlice ještě prý mají a tak by mě zajímalo co vy na to? Jezdím XC, vážím ± 70Kg, nepožaduju extra citlivost – můj neupravený Epicon mi citlivostí stačí,  kotouč vepředu je 160mm, jediný v čem by mohl být háček je, že je to OEM vidle, nejsou nějak ošulený nebo tak? Díky za odpovědi :) http://www.velohanak.cz/…_detail.aspx?…

    0 0
    • MlokCZ  

      To že ti stačí neupravený Epicon citlivostí ale ještě nic neznamená, R7 na tom bude totiž hůře.

      0 0
      • wraith  

        Tos mě překvapil, myslel sem, že na tom ty letošní R7čky – je to ta, co je letos na supech, budou líp, tu citlivost tu ale pls neřešte, spíš mi jde o to, jestli nebude nějakej problém právě v tom OEM, jinak ještě drobnůstka – krk je seřízlej na 180mm ale to mi stačí :)

        0 0
      • beranek666  

        jel jsem ji na testovacím půjčeném kole a byla skvělá!!! citlivost úžasná…

        co jsem měl možnost vyzkoušet tak pocitově určitě lepší než epicon, ale horší než reba

        0 0
        • wraith  

          Díky za reakci, rád bych ještě nějakou dlouhodobější zkušenost a půjdu do ní nejspíš :)

          0 0
          • scret  

            dlouhodobejsi zkusenost? mam sice R7mu,ale Super 100mm, LO a pak cerstve ma jetou R7 super 80mm LO, 80ka chodi i bez upravy lip,ale mozna je to jenom muj pocit… ja mam tu svoji upravenou od Milana a konecne je to vidle ktera mi vyhovuje! pred tim byla dost necitliva,ale extrem to taky nebyl…

            a co se tyka pevnosti a podobne: jezdim ji na veckach, vazim cca 73–75kg + kejml, foukam tusim cca 90PSIku (ale ted si nejsem uplne jistej), vidle funguje dobre, zas tak moc se nekrouti, vzduch neutika, ted po 2letech zacina trochu rosit zespoda kluzaku (novy o-krouzky to vyresi), takze ja si nemam na co stezovat…

            a pokud ti vyhovuje dylka krku, tak bych nevidel jediny problem v tom ze je to OEM verze! za ty prachy… neni co resit!

            a v budoucnu ji muzes treba nechat poladit na vetsi citlivost (musel bys napsat Milanovi, nevim ejstli tuni i Absolute)…

            0 0
        • MlokCZ  

          Jenže on je často neupravený Epicon s citlivostí téměř na úrovni Reby (pokud je v dobrém stavu). Ale je to jak kdy, u RS jsou dost velké rozdíly kus od kusu (v originálním stavu).

          A jak může být citlivost úžasná, když je horší než Reba, která je sice slušná, ale rozhodně ne úžasná.

          0 0
          • beranek666  

            zatim jsem nepoznal lepší, ani fox nechodí lépe než moje reba

            0 0
          • beranek666  

            a Epicon na úrovni reby, to snad nemůžeš myslet vážně :D

            a to ani za ideálních podmínek za sucha. jakmile se však na kluzáky epiconu dostane bordel tak začne přidrhávat, přidrhávat až nakonec nechodí vůbec. což se třeba o rebě říct nedá.

            0 0
            • MlokCZ  

              Pokud je neupravený Epicon v dobrém stavu, tak přidrhávat nezačne, ale je to vazelínou mazaná vidlice se všemi nevýhodami. To bylo uvedené jen jako příklad citlivosti, že i ten se ji může vyrovna. Ale díky mazání vazelínou je neupravený Epicon stejně zcela nezajímavá vidlice. O celkové srovnání těhle dvou vidlic jsem nic nepsal.

              Když ale porovnám s upraveným Epiconem (neupravený Epicon bych nekupoval, jen jsem uvedl jako příklad, že Reba není rozhodně dokonalá), tak nechodí jako Reba, to máš pravdu, ten chodí výrazně lépe (než neupravená Reba v originále). Neupravený jsem testoval jen párkrát a to dva kusy v dobrém stavu, žádné přidírání se nekonalo, ale zázračný chod samozřejmě nemá (citlivostí se ale oba dostaly na úroveň průměrné Reby, u RS záleží hodně kus od kusu, občas je některá výrazně lepší, některá výrazně horší). V okolí ale neupravený Epicon nikdo dlouhodobě nevozí, všichni mají upravený.

              A Reby mám doma dvě, jednu upravenou a jednu neupravenou, takže je trvalé srovnání s upraveným Epiconem (který jeden vozí kamarád v partě a o dalších dvou vím v mojem okolí a zkoušel jsem je). Ta neupravená Reba je jednoznačně nejhorší z těch vidlic (a těch neupravených Reb jsem zkoušel minimálně dalších 5 kousků (3 Reby jezdí se mnou v partě pravidelněji, z toho jedna upravená).

              Upravená Reba se pak už upravenému Epiconu vyrovná, u u-turnové verze Reby stačí zlepšit citlivost, u neuturnové je třeba ještě nechat změnit progresivitu, která u neuturnové Reby stojí za prd.

              Přidrhávat nezačne žádná z těch vidlic o kterých píšu, to je naprostou samozřejmostí (pokud by některá přidrhávala, včetně upraveného Epiconu, tak s tou vidlicí není něco v pořádku).

              Nové Foxky většinou chodí o malinko hůře než Reba (teď mluvím v originále) díky té debilní kompresi, i když hodně záleží kus od kusu každé vidlice.

              Tedy pokud Rebu v originále považuješ za tak úžasnou, tak by to chtělo nejprve zkusit i něco lepšího. Z mojeho pohledu je neuturnová Reba v originále taková sporná vidlice. Celkem slušná citlivost (v originálním stavu patří k tomu nejlepšímu, což je ale z mojeho pohledu pořád málo, na všech kolech doma mám citlivější vidlice než je Reba v originále, tedy až na tu jednu neupravenou Rebu, ale ta je momentálně sundaná). A průběh je vyloženě mizerný. Samozřejmě sem tam někomu ta extrémně velká progresivita sedne, ale moc lidem to nebude.

              0 0
              • Medvjedok  

                beranku – tuto to mas marny :)

                0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
    • MlokCZ  

      Pokud ti nevadí ta citlivost (nebo ji necháš upravit), tak už tu budou samé výhody. Mazání olejem je zásadní věc, což neupravený Epicon není.

      A jak už psal scret, oem verze bych se nebál a tuhost je také slušná (jen nepatrně horší než u Reby i přes 30mm nohy).

      0 0
    • wraith  

      Ok, někde sem  tu četl že s OEM verzemi byly nějaký problémy…tak sem se chtěl jen ujistit, takže díky kluci, půjdu do ni :)

      0 0
      • bikerskrnov  

        Tuto zmiňovanou vidlici jsem koupil před týdnem, první vyjížďka byla bez problémová, při druhé se při jízdě v sedě ozvalo klepání, tak jako by bylo uvolněné hlavové složení, proto jsem ho dotáhl. Po rozjezdu klepání na rozbité cestě neustávalo, zkusil proto vidlici zamknout a vše přestalo, také se žádné zvuky při otevřené vidlici neozývaly pokud jsem jel ve stoje, čím to může být způsobeno? Vidlice je nafoukaná na 100psi a má váha činí 70kg.

        0 0
        • Jarkis  

          tak to vážně netuším, čím by to mohlo bejt ale zase manitou prý mají problémy s utikáním vzduchu

          0 0
          • bikerskrnov  

            Vzduch drží naprosto v pohodě ale klepe, asi to zanesu na reklamačku.

            0 0
            • wraith  

              Hledej už to tu bylo, byl tu i postup jak to odstranit ale v podstatě to nemá na funkci žádný vliv :)

              0 0
          • McBlacky  

            neřekl bych že více než jiný značky. měl jsem blacka a dvě R7, přítelka má scareba a s tímhle problém nikdy nebyl

            0 0
        • Bulda  

          dělá to kovová záklopka zpětného ventilu útlumu komprese :)), jinak viz wraith

          0 0
        • stumf  

          To klepaní je u většiny R7. Mě se to stalo taky a klukům z teamu též. stačilo dolít malinko oleje a vše bylo v pořádku. Jinak po ročním jezdění s nima nikdo nemá problémy, trochu se kroutí při brzdění ale to neřeším, nepřišel jsem na nic na co bych si mohl stěžovat.

          0 0
          • Dalibor  

            Moje R7 klepe pořád,olej jsem ještě dolýt nezkoušel.Jinak funkčně nejlepší vidle co jsem měl,využívá plně zdvih,při plném otevření velmi citlivá,při uzamknutí se nehne,v závodě jezdím na 3.stupeň uzamčení(ze sedla je jako zamklá,ale při projetí díry propruží).V po­rovnání se mnou ježděným SIDem World Cup 06 výrazně lepší vidle za 1/3 cenu

            0 0
    • vitki  

      Moja klepe takisto, ale uz som si zvykol. Inac funkcne 100%. Ja vyuzivam hlavne 1. a 2. stupen, 3. ked idem po asfalte, alebo rychle vyjazdy zo sedla. Myslim, ze R7 08 je uplne inde ako starsie rocniky. Ja byt tebou, tak by som mozno pockal na 09, to by mala byt vyroba uplne prestahovana do USA.

      0 0
    • foxhound  

      čau, mám takový problém…včera jsem s ní jel, mám jí asi 3 měsíce a na asfaltu, když jsem jí zamkl, tak jakoby ten lockout přestal fungovat a chodila normálně dál, asi v polovině zdvihu… tak jsem jí sundal z kola, že to zanesu na reklamačku a dneska ráno zase chodí normálně mi příjde..nevíte někdo čímto? Dík moc

      0 0
      • Daf  

        Máš dobře dotaženou zátku LockOutu? Ještě to může být tím, že tam máš málo tlumícího oleje.

        0 0
        • foxhound  

          to jsem si říkal taky, jestli tam není málo nějákého oleje… ale když to najednou přestalo chodit? kde by se ten olej ztratil? ted jsem to zkoušel a když jí zamknu, tak není úplně tvrdá, ale chodí třeba jak Rock Shox, na centimetru…

          0 0
          • Daf  

            Ještě to může být tím povoleným víčkem. To už se mi stalo. Pak nejde lock uplně zamknout a chová se to podobně jak popisuješ. Zmizet olej by asi jen tak neměl, to by tam musela být nějaká závada (těsnění). Pokud se to ale nepokusíš rozebrat, tak na nic nepřijdeš ;)

            0 0
      • nnoe  

        Je to nedostatkem tlumícího oleje…dělala mi úplně to samí a taky jsem myslel, že to nebůže být tím :-) Když jsem ho doplnil, tak je vše OK…

        Zkus přeměřit, kolik ho tam máš a uvidíš. Správně by měla být hladina oleje cca 85 mm od horního okraje (viz návod).

        0 0
        • g-ice  

          je normální že musím R7 super lo 80mm druhý den po vyjížďce foukat? proste přez noc zmizí vzduch, dycky tak 30 PSI… :/

          0 0
          • kubad  

            normální to není, mám jednu otázku co se stane když vidlici nafoukáš na požadovaný tlak a za 5 minut změříš znovu – kolik tam máš?

            0 0
          • McBlacky  

            to je divný, mám už druhou a jediný kdy na to šahám, je když chci podle typu závodu přidat nebo ubrat vzduch. vydrží to klidně přes zimu bez ztráty tlaku.

            0 0
            • scret  

              presne tak, tlak mi ma R7ma udrzi treba pul roku aniz bych na to sahl…

              0 0
          • scret  

            normalni to neni… jak ji mas dlouho? kolikrat jsi kontroloval olej na vzduch.pistu? vetsinou byva problem v tom ze lidi prdej na udrzbu, zmizi ti olej na vzduch.pistu (leva noha) ktery pomaha tesneni, to se vydre a timpadem ti to pak netesni/neudrzi tlak…

            0 0
          • nnoe  

            Jak píšou ostatní, normální to určitě není. Zkus zkontrolovat množství oleje na pístkem (levá noha). Pokud bude pístek suchý, tak už mohlo dojít k jeho opotřebení a netěsní již ideálně.  Pokud tam olej nebude, zkus ho doplnit, třeba se to zlepší…pokud ne, tak budeš muset vyměnit těsnění

            0 0
      • scret  

        budto mas malo tlumiciho oleje (prava noha) nebo se to muze stat kdyz mas vidli vzhuru nohama a parkrat zapruzis… pak chvili LO nefunguje… podobne to bude nejspis i s Absolute..

        ale pokud popisujes ze tu pri „zamceni“ chodi podobne jako RS, tak je to na 99,99% malo tl. oleje…

        0 0
        • g-ice  

          ok, no muze to byt dozajista tim olejem, blbne mi totiz trochu to tesneni v leve noze. vidla je 2roky stará a minou sezónu jsem ji poslal do progresu na údržbu a výměnu oleje. dá se to těsnění koupit a vyměnit? nebo ji budu muset posílat do prahy?:/

          0 0
          • scret  

            zalezi ktere tesneni, ono jich je tam vic:) jinak koupit se samozrejme da..

            0 0
            • g-ice  

              prostě levá noha vypouští trochu víc oleje než je zdrávo… když ho doplním tak to sice pak možná udrží tlak ale zas to je z bláta do louže ne ? za chvíli budu moct dolívat znova:-)

              0 0
              • scret  

                leva noha??a odkud presne? to slysim poprvy ze by neco teklo z leve nohy… vetsinou je to prava noha, at uz nahore u LO nebo dole u stelovaciho kolecka odskoku…

                0 0
                • g-ice  

                  zítra tu hodím fotku. prostě jak máš kluzáky tak dole. u toho těsnění. je to levá noha (s vzduch. ventilem)

                  0 0
                  • scret  

                    tak tam to tusim tesni sroub se silikonovym o-krouzkem… ale to by ti teoreticky mel vytejkat mazaci olej, ne?

                    0 0
                    • g-ice  

                      vsak vytéká mazací olej :D, já se ve vidlích nevyznám:) ale rád bych vyřešil ten problém s tlakem…

                      0 0
                      • scret  

                        pockej pockej, takze ti vidle neudrzi tlak vzduchu a jeste ti pres gufero na levy noze leze ven olej? chapu to dobre?:) jsmne si asi trochu nerozumneli, kdyz jsi psal dole, myslel jsem dole na vnejsich kluzacich/nohach…

                        hmm, a to ti to dela jentak z niceho nic? divny, protoze to jsou dve ruzny zavady…

                        0 0
                        • g-ice  

                          jo tohle oboji. ten vzduch už dřív ale tohle poslední dobou. dneska jsem tam dolil ten olej u vzduchového ventilu. v manuálu bylo že tam má být olej 2OW50 ale ten jsem neměl, tak jsem tam dal 15W40 a doufám že to bude v pohodě.

                           

                          to unikání se dá vyřešit jak? kde koupím ty těsnění atd..?

                          0 0
                          • scret  

                            no pokud to nebude drzet tlak ani po doliti oleje, tak bude nejspis nutna vymena vzduch.pistu… tzn. nekde v manitou servis centru nebo primo v progress cycle… pripadne muzes napsat userovi milan1 neboli www.tuning-test.cz

                            no a unikani oleje ti vyresi novy gufero, opet viz progresscycle.cz nebo nejak se domluvit s milan1

                            0 0
                          • McBlacky  

                            pokud tam nebyl olej na pístku tak to jasně uniká.

                            celkově to na mě dělá dojem že trochu sereš na údržbu, proto obě závady.

                            R7 jsem vozil dvě a pokaždý super spokojenost. Jedna tuněná od TT, druhá stock

                            0 0
      • Alliosa  

        Zdar, mě se stalo něco podobnýho. Při čištění věšim bike za zadní kolo. Jednou sem ho ale pověsil za předek.. Olej asi natek kam neměl protože pak zamknout prostě nešla. Ujel sem na ní asi 10ku a pak dyz sem to zkusil zamknout bylo vse OK.

        0 0
      • fousek  

        Jeste ze lock zasadne nepouzivam, jeste bych moh zjistit ze mi vidlice nefunguje tak jak ma:-)

        0 0
        • MlokCZ  

          Jako myslíš, že kdyby lock náhodou fungoval, že bys to pak musel reklamovat, že vidlice nefunguje? :-)

          0 0
    • Tušnak  

      Zdarvím, oživím tohle vlákno, protože uvažuju, že bych si tuhle vidlici pořídit. Jediné z čeho mám strach je, jestli vidlice nebude málo tuhá vzhledem k mojí váze (80 kg i Kejmlem) a na 180mm kotouči. Citlivost momentálně moc neřeším, pokud by mi přišla vidlice málo citlivá tak bych ji poslal Milanovi… Nějaké prasárny nejezdím, ale ve sjezdu si to pustím, ale v rámci mých jezdeckých dovedností:)

      0 0
      • nox159  

        cau vazim 70kg a vidlu jezdim uz cca 6000km mam ji na Včkach a jako nejak vylozeme mekka se mi nezda. Ale kdybych si mel vybirat znova už bych ji nekoupil. Vubec se mi nelibi ten jeji chod.

        0 0
        • scret  

          tak ji posli milanovi!

          0 0
          • McBlacky  

            nejde jen o citlivost, jde i o křivku. Manitou proti RS a fox je více lineární. Což nemusí vyhovat těm co chtějí max citlivost a zároveň si to občas někde pěkně pustí v těžším terénu.

            0 0
            • nox159  

              o max citlivost mi nejde, ale pokud ji foukam tak jak mam sag cca 10–20% tak sem vecne na dorazu. a to jsem v porovnani z ostatnima celekm lehky.

              takze mam nafoukano na o dost vic tzn bez sagu vidla reaguje az na vahu pres 30kg a na doraz uz moc nechodi ale tech 30kg mi prijde celkem dost.

              ale jezdit se na tom da zvykl bych si na to. mozna pres zimu poslu k milanovi a uvidim co by s tim mohl vykouzlit ;-)

              0 0
              • McBlacky  

                to je přesně to o čem mluvím. Trochu to pomůže, ale RS z toho neuděláš

                je to dost daný neexistencí seřizovatelné negativky

                0 0
                • nox159  

                  jak je to v te vidli vlastne resene z tou negativkou? ( s tim ze se neda seridit) nikdy sem ji nemel rozebranou…

                  0 0
                  • McBlacky  

                    je tam pružinka na compresním trnu levý nohy. liší se akorát pro 80 a 100mm provedení a v provedení platinum je titanová.

                    poslední vidle kterou jsem měl a šlo to jako spare part nahradit v různých /3/ tvrdostech byl Black super air 100 rok 2006

                    Myslím, že by to zručný mechanik uměl nahradit za nějakou custom made, případně z jiný vidle.

                    0 0
                    • nox159  

                      dik, jinak myslis ze je milan schopny tu vidli poladit tak aby byla citlivejsi a zaroven progresivnejsi?

                      0 0
                      • McBlacky  

                        myslím, že ano. Ale těžko za někoho mluvit, že. Citlivější umí určitě, to dělal mě.

                        0 0
                        • scret  

                          souhlas..

                          0 0
                        • nox159  

                          citlivejsi o tom sem slysel dost ale jestli umi to aby byla vidlice progresivnejsi

                          asi bude nejlepsio se ho zeptat ;-)

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Nejde jestli to umí nebo ne, to samozřejmě umí. Ale ne u každé vidlice to díky její konstrukci lze a když ano, tak se vždy liší v jakém rozsahu lze měnit.

                            0 0
                            • McBlacky  

                              právě, je to vázaný na systém tlumení komprese a z části i odskoku. Pouhá redukce objemu vzduchové komory to rozhodně nevyřeší ideálně.

                              0 0
                          • scret  

                            no to by bylo uplne nejlepsi nemyslis?:)

                            0 0
      • scret  

        mam ted bez kejmla 75kg a vidle s touhle vahou, je standardne tuha… jezdim ji ale na veckach…

        0 0
        • Tušnak  

          já si taky nemyslím, že by byla nějak extra měkká, ale jen si nejsem jistý co by s ní udělal 180mm ktouč? :/

          0 0
          • hompmo  

            Taky mám problém s klepáním ve vidlici MANITOU R7 Super Absolute LO …takže radíte doplnit více oleje?? Ve čtvrtek jsem dovezl nové kolo a klepe to…docela mě to štve:-)

            0 0
            • hompmo  

              jo a ještě jeden dotaz…na funkci vidlice to teda nemá žádný vliv???jen to nepříjemné klapkání:-)

              0 0
              • Honza321  

                R7 osazené na kolech klepou, v Progressu toto klepání odstraňují zdarma v případě že máš na kolo doklad a záruční list.

                0 0
                • hompmo  

                  jasně…kolo je kupované minulý týden…tak snad , když to dovezu do obchodu, tak to odstraní:-)

                  0 0
                • novcze  

                  mno, R7 koupenou i s kolem mám taky a nic neklepe …

                  0 0
                  • hompmo  

                    hm…tak co myslíš???rekla­movat???

                    0 0
                    • vitki  

                      ja mam R7 08 a mal som ten isty problem, dal som to reklamovat a odstranili to, ale len ciastocne, v druhej otvorenej polohe to furt klepe. Uz som si na to zvykol a neriesim to. Radsej som ju potom dal vytunit do TT a teraz je to nova vidla:)

                      0 0
    • blisterexist  

      nevíte někdo jestli pouzdra a gufera z této vidlice budou pasovat do RST F1 platinum?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.