Zdravím,včera jsem koupil kolo Author a je na něm vidlice Manitou skareb…klasiku nastavování u vidlic co maj štelování na obou nohách znám,ale tady to je jiný…teď když jedu tak se zhoupne až 1cm ke konci…je to v pohodě? a jak se šteluje…Díky
Zdravím,včera jsem koupil kolo Author a je na něm vidlice Manitou skareb…klasiku nastavování u vidlic co maj štelování na obou nohách znám,ale tady to je jiný…teď když jedu tak se zhoupne až 1cm ke konci…je to v pohodě? a jak se šteluje…Díky
je to vzduchova vidlice takze nafoukat ( specialni pumpou) na pozadovany tlak…
A nevíte náhodou kolik je tlak? vážím cca 83kg…abych to řekl v servisu? díky
myslim si ze pokud to budes resit se servisem tak ti museji byt schopni poradit a nafoukat ti ji vicemene dobre.
ono tabulkova hodnota je jedna vec, druha vec je, jaky ma kdo na kolo posed jak je rozlozena vaha mezi sedlem a riditky…
je toho tady o tom napsaneho hodne hledej jako „sag“
Diky…ted jsem volal do servisu…pry to najdem v tabulce…ram kola to je starsi tip Author vision…
Kup si pumpu na vidlice a nafoukej si jí sám. Nejdřív si vyhledej, co je „SAG“ a jak se nastavuje…;)
U Skarebu ten sag ani hledat nemusí. Tam stejně moc rozumný sag nedosáhne. Skareb nafoukat dle využití zdvihu a nechození po dorazech.
Ostatne jako jakoukoli jinou vidli.
U jiných vidlic může ale aspoň dle sagu začít a pak doladit dle uvedeného. U Skareba kdyby začal třeba na 20% sagu by to opravdu nebyl dobrý nápad.
staci nalit dostatek oleje do vzduchove komory…
Bude záležet jaký je to ročník Skarebu. Jestli ještě s pozitivní ocelovou pružinou (těch bylo více ročníků), tak by ji musel měnit.
Přidání oleje si může pomoct jen do určité míry.
Fuknční poladěný Skareb s vyměněnou pozitivní ocelovou pružinou pořád doma ještě máme a chodí velmi slušně. Jen kdyby se tedy nekroutil jak had.
1+ :D
Kdysi jsem dal Manitou Scareb Elite na kolo pro 50kg přítelkyni. Asi to byl ročník 2004 (případně 2003). Tuhost této vidlice byla extrémně nízká a tlak je pouze v jedné noze. V té souvislosti po nasednutí(!) na kolo se vidla ohla tak, že plášť předního kola uhnul o 5mm na stranu. Nemluvě o divných pocitech za jízdy.
Pro holku dobrá, hodně citlivá vidle.
Tu vidli stále mám, používám ji totiž jen výjimečně, a plánuji ji osadit na dětské kolo, až děti vyrostou.
Z vlastní zkušenosti bych tě chtěl upozornit, že jestli máš stejný ročník této vidlice, abys na něm se svými 83 kg raději moc nejezdil.
ale notaak pane kolegoo:)
Btw. vetsina vidlic ma „tlak pouze v jedne noze“…
Scareba jsem mel chvili taky, kamarad ho mel taky na kole a samozrejme uz z logiky veci nemuze byt tuhy jako Fox nebo treba starsi Reba… Kazdopadne tak tragicky, jak popisujes to urcite nebylo… PO nasednuti vyhnuti kola o 5mm – to uz mi skoro zavani nejakou urban legendou:) Za jizdy ano, to nebyl problem… spalky skrtaly opravdu festove… S kotoucea to taky slusne cvicilo…
To je prostě zkušenost. Byly tam právě véčka, a musely být seřízené do strany, po nasednutí na kolo se brzda srovnala a neškrtala. Tlak v 1 noze vím, že je ve většině vidlic, to jsem uvedl do souvislosti s nízkou tuhostí, proč se to ohýbalo.
PS: No dobře, byly to 4 mm, ale ani o vlas méně. No fakt!
Scareba s Vckama ma mazelka taky na kole a to skrtani znam:) to je ale zpusobene necim jinym…po nasednuti na kolo se projevi SAG. cim je vetsi, tim vice se prohyba predni brzdovy bovden a jedna celist je tak blize.. tuhost ma na tohle minimalni vliv, spis to chce vyladit delku bovdenu a predni brzdus eridit trochu „nakrivo“, aby se po nasednuti „srovnala“.
Mám na oceláku Manitou Mars, která se třeba průměrem šavlí od Skareba neliší, a že by pod mým 90+ kilama někam uhýbala, to bych teda neřekl. Samozřejmě, že v porovnání s 32mm Sidem nebo 32mm Talasem je tuhostně jinde, ale taková trága to není…
Ten jeste nema reverse arch.
Tuhy neni, ale to tvrzeni vyse mi prijde hodne pritazene za vlasy.
A tak vozil jsem i reverse arch (R7 Platinum SPV) a taky se výrazně nekroutila…
Když přišli s R7, tak předělali design můstku spodních nohou, možná i korunku – takže já to vidím jako 2 různé výrobky a nedělal bych úsudek o tuhosti scareba podle tuhosti R7.
ano R7 je uplne jina vidlice, ale Scareb takova traga nebyla… Jen podotykam, ze v tu dobu mel RS tenouckyho Sida, kterej se kroutil mozna jeste vic:)
Viděl jsi někdy co dělá Skareb pod ostřejším bržděním kotoučovkou? To bylo kroucení do vrtule centimetry. Je nutné to pozorovat ve dvou. Jezdec v takové situaci moc pozorovat vidlici nemůže. Koukat na to ale mimo kolo z boku je fakt zajímavé (zkoušel jsem).
Jezdil jsem a doma stále máme verzi na kotouče. Na v-čkách jsem ho nejezdil.
Natoč to na kameru…;)
Na to jsem moc línej a ani nemám vhodnou kameru (stejně jako u testování vidlic bude potřeba více snímků za sekundu než by dal třeba foťák co máme doma).
Je to na záložním manželky kole na kterém už se téměř nejezdí. Je to jediné kolo doma na které by mi šel rovnou přidělat úchyt na vozík. Ale právě kvůli kombinaci kotoučovky a Skareb jsem tohle řešení rovnou škrtnul.
videl jsem 80mm…:) 100kovyho bych se ani neodvazoval:))
Jinak stary SID bylo jeste vetsi paratko, takze jak jsem psal, dulezity je srovnavat srovnatelne…
Doma máme také jen 80mm verzi.
Tak na sotolinovy rally je to jedno, ale zatacka pres koreny je i na R7 s mensi jistotou nez na Rebe (zvlast te starsi).
na tuhy vidli umi jezdit kazdej trouba, s „tavenakem“ se uz deli zrno od plev:))))
ja jsem pri cca 85kg jezdil vidli Man.Scareb Comp 2004 temer 10 let a problem byl akorat pri jizde ze sedla, jak zminuje Scret. o nejake deformaci po nasednuti na kolo nemohla byt rec.
Dobře no, nicméně ta moje byla bída. (Elite byla o 100g lehčí než Comp, mohlo to být relevantní?)
Jo, je to vidle leda pro děti.
Ten můj měl vyběhanou drážku od bočních špuntů pláště na podkově – a vlastně po každé zatáčce jsem musel nadhodit přední kolo, aby se srovnalo ve vidlici a neškrtal kotouč o destičky..
Zlatá Reba.
To jsem mel i na Blackovi. A to tam nebyla nikdy guma sirsi jak 2.1".
Pokud si dobře pamatuji tak kolem 120Psi by mohlo stačit.Ale jak píšou ostatní chce to vyzkoušet aby to nechodili po dotazech.
Podle návodu k obsluze a údržbě: Tlak vzduchu by měl odpovídat 165% tělesné váhy jezdce, maximální tlak je 190 psi.
Myslim, ze jsem ji vozil pri podobny vaze kolem 120–130 psi. Jeste se tam steluje dole odskok.
Btw. který ročník? Neměl jsi problém s tuhostí?
Diky…kdyz jedu tak o spalky nic nedrhne:-) kdyz zahrzdim tak se vidle zhoupne az tak 1,5cm od vrchniho kraje…na doraz ne…nevim rocnik zkusim zjistit od byv.majitele vim jen,ze nahore je na boku nohy napsano elit..myslim…jsem v praci prijdu domu a mrknu…nafoukat tedy plus minus 120–130?…dik
Tak býv.majitel r.výr. neví…na vidlici je nahoře elite a je to 80tka…a nějaký číslo"kód"…špatně čitelný :-(
Takze kolegove,zitra jedu s kolem do servisu…vazim kolem tech 82–84 kg…mam ji tedy napumpovat na tech 130?…asi vadi min nez vic ne?…
A ten odskok…to se steluje jak?ale to by snad mel vedet servisman…diky
odskok je zespoda prave nohy…
Zkus nafoukat na tech cca 130PSI a uvidis jak se to bude chovat… Maximalni povoleny tlak byl tusim kolem 180PSI, ale nejsem si uplne jisty…
Ok díky…nechám to nafoukat na těch 130…odskok snad bude v servisu vědět..u nás tady to dělá jeden típek…snad bude vědět :-)
Ještě se zeptám,když jsem tady četl vaše reakce na mojí vidlici..že se kroutí atd..nebyla by lepší tahle?…viz foto..jeden típek jí nabízí na netu nebo je ta moje to samý..díky
axel bude jeste horsi
Tak teď jdu ze servisu…vidlici nafoukal..pak že se mu zdá měkká…vypustil ji celou…a už mu nešla napumpovat…a to ještě ventilek prostříkl WDčkem no nasranost ak svině :(
Asi dobrej oddíl s tím WDečkem :-)
no jde o to jestli se stím něco neposere…teď mi volal,že to napumpoval,že jak byla celá vypuštěná musí se dlouho pumpovat ,aby začala něco ukazovat..tak snad dobrý…
prosimte co je to za Lojzu???
Ma tam vubec olej na vzduch.pistku???
Taknejak nechapu, proc kupovat takovou starou vidli, obvzlast, kdyz tomu nehovis a evidentne si to nedokazes odservisovat sam… Zatim to vypada, ze sis koupil dobrou „past“…
No nevyznám se v tom…jestli servismen neví tak nechápu proč já bych měl vědět…past nevím…koupil jsem kolo co bylo cajk…olej na pístu to je kde?…zas tak moc se v kolách hold nevyznám…když se v tom vyznáš co to WD jak jsem psal posere se tím něco?…díky
no, osobne bych WD nes.al do zadny vidle… ani ty, co neni moje:)
Je to stara vidlice, ktera mela nebo nemela servis a podle toho muze vypadat – tzn. bud je totalne KO anebo je v jakstaks rozumnym stavu… ale za cenu, ze se stejne bude muset do ni vrazit nejaka koruna, driv nebo pozdejs…
U vzduch vidli je potreba dolejvat olej na vzduch.pistek, z duvodu mazani pistku a taky castecne kvuli zatesneni… Pokud se tam nedolejva, vydre se pistek a pak vidle netesni… anebo to muze byt uz spatnym ventilkem…
To bys nasel po odsroubovani horniho vicka na leve noze vidlice… Klic tusim 24? samozrejme po vypusteni tlaku vzduchu…:)
Dale by bylo dobre vidli rozebrat a vycistit a urcite dat novy tlumici olej a pokud ma, tak i mazaci olej… ale myslim, ze Skareby se mazaly jeste vazelinou…
To je maznice zezadu na kazde noze, cca 4–5cm pod stirakama…
Hm…myslím,že by tam ole atd mohl být…bývalý majitel kola…nechával kolo stavět manželce před cca 4–5 lety…ta otěhotněla pak podruhé takže kolo je více méně nejeté…vidla byla asi starší,ale myslím,že servis který kolo stavěl to udělal..
nj, jenze myslet znamena h… vedet…
na dalku tezko muzu rict, jak vidle vypada uvnitr…
myslim, ze 4stovky nejsou tolik, aby to clovek nemohl dat do nejakyho slusnyho servisu na servis…
Vazelínou byl mazaný Axel, Skareb už olejem.
vsechny? myslim, ze ty prvni rocniky byly jeste vazelinou…
Scareb uz maznici nemel. Tu mel jeho predchudce Mars.
jj, ted na to koukam…
Me se zase neco mate, ze prvni rok je mel. Byla to ta verze pred prodlouzenim presahu korunky na vnitrnich nohou.
podle manualu 03 uz ma semibath – tzn. evil genius…
Teď jsem mluvil se servisem V české lípě…a prý jestli se to WD dostalo dovnitř tak to mohlo poškodit těsnění atd :-(…on ho stříkal na ventilek …pak ventilek zkoušel vyměnit…tak nevím..
tohle je Axel a to je jeste vetsi shit…
Tak kolem 2002–3 a problem s tuhosti? No jak jen to rict slusne…pri brzdeni a za jizdy je to snad videt pouhym okem, jak se nohy rozjizdej. Ale treba manzelka si toho vubec nevsimla.
Na veckach jeste pekne praskala barva v miste kde spodni nohy prechazeji do mustku.
Tak kolo je doma…je tam nafoukáno těch 130…ptal jsem se na to WD na ventilku a prý se to dovnitř nedostane…dnes to projedu a sem dohodnutý sním,že se zastavím na kontrolu tlaku jestli drží…
byl jsem pro kontrolu vidlice opět v servisu na přeměření…a klesla z 130 na 100…nevím,jestli jsem to neudělal já …doma jsem koukal na ventilek jak tam dával to WD…a zavadil jsem o něj a trochu se vypustilo…jinak zase to zkoušel nafoukat,protože se zase vypustila celá..podle mě mu to dělala pumpička..pak dal polohu šlahounu jinak a šla pumpovat..a to prý ho stála 3000..teď tam je zase 130…projel jsem to a ještě ráno se svezu a jsem sním dohodnutej,že se tam ráno stávím a kouknem na ní jestli ušla nebo ne..jinak když naslinil ventilek tak neutíkal…
Dobrý, těším se na zítřejší pokračování
Jak to myslíš? :-(… snad vidle není KO…když jsem kolo koupil a ezdil na něm než ho dal do servisu tak byla OK…en tam bylo asi 100…žena co na něm jezdila byla lehčí…
Tak jsem byl v tom servisu…zkoušet tlak podle pumpy se mu nechtělo…měl strach,aby se zase nevypustila…ale podle zkoušky zhoupnutí je vidět,že asi drží…posle mě má v háji šlahoun na pumpě…
Dobrý. Pár dní počkáš, až si pumpu spraví a je to.
Na něj čekat nebudu:-) dohodl jsem si jiný servis…:-) kousek od nás..sjedu tam na kole…kupuji od něj i funkční šátek..tak to vemu při jednom…tady ten má pumpu prý za 3000kč..a pumpuje sní 2× za rok…ale šlahounek je vidět že u pumpy jak se ohne tak je zkřivený…ještě čím by mohla vidle utíkat,když ventilkem to není?…Jinak to,že ušla byla asi moje chyba…koukal jsem jestli není na ventilku to WD a zkoušel to utřít a zavadil o ventilek a bylo slyšet jak utekl vzduch ..chvilku…On to pumpoval na plus mínus 13 a uteklo to na 10
pumpu na vidle za 3000,– jsem teda jeste nevidel, ta musi ale bejt:))
:D Asi pozlacená…
s malym diamantem:)
Bože a co ti brání si tu pumpu konečně za 400 koupit? Ten čas, co trávíš lítáním po servisech už byl dražší.|Do lesa s tebou ani ten druhý servisák nepojede.
no to je anabaze s blbou pumpou:)
Jeste se jednou zeptam, co je to proboha za servis?:)
Jediny servis tady u nas v mimoni…tipek tu ma malou dilnu…mel i kram,ale tady mu to asi nevydelavalo…
njn, mimon:( tam to stoji vseobecne za prd…:(
Tak to tedy nevím…bydlíme tu necelý rok a pohoda…hodně se poslední roky změnila…
mam aktualni zkusenosti – samej negr, vsude bida:( Tezky kraj na bydleni, resp. na to sehnat praci…:(
jj tak to tady plus mínus je…negři v centru už moc nebydlí…všechno to tu prodávají…my bydlíme v „lepší“ čtvrti..tady nejsou…ale jinak je tu dost změn…nová cyklostezka přes půl města…atd.atd…a naštěstí práci máme :-)))
Mám ještě dotaz…měl jsem jen pružinový vidlice…vzduchovou mám poprvé…chci se optat,když jedu nebo zkouším vidlici je vidlici dost slyšet…něco jako tlumiče na autě…jak jde dolu a nahoru jako ten vzduch odfukuje..je to cajk?…a takové čvachtání…díky…musím se s ní dostat do servisu,ale teď mi to nevychází:-(
to dela pravdepodobne tlumic – resp. olej, kterej prochazi pres trysky…
Díky a je to normální? nebo spatný:-)
mam to takhle tipovat na dalku?:)
zalezi jak byl casto delan servis te vidle, kolik je tam oleje atd.
Urcite syceni pri rozpinani vidlice je normalni…
Díky a je to normální? nebo spatný:-)
Zdravím…tak jen píši,že vidlice drží…projel jsem jí a jak jsem psal,že je slyšet čvachtání…tak je slyšet jen jako by vzduch…při pružení…včera mi v tom servisu měnil zadní 9ti kolo…skákal mi řetěz v 1 poloze..vepředu na prostředním a vzadu 5 nebo 6 kolečku…ale díky tý výměně jsem si koupil cyklo kraťasy…on měl loni i krám teď má jen servis,tak dal výprodej vše za 250kč…tak mám Haven z litru na těch 250 :)
Cvachtani je z tlumice, jak protika olej dirkama v pistku.
Když už jste u těch vidlic Manitou.
Manitou Black Comp…je to aspoň trochu funkční vidle?
nikdo ti nerekne, byly k dispozici totalne osizeny shity, tak i docela slusne funkcni vidle…