manitou skareb super 100 - nevidlí

29 nepřečtených
  • libird

    Ahoj , měl bych dotaz ohledně vidlice manitou skareb super 100mm, poslední dobou ji musím přefukovat víc než je udáváno výrobcem (110% váhy jezdce v PSI = cca 83) na nějakých cca 150PSI… Hledám radu čímpak to může být… zda je již odjetá nebo se to dá ještě něčím opravit.. byla teda na přetěsnění+servis, ale moc to nepomohlo… I na tenhle tlak jde relativně lehce nadoraz… Budu rád za jakoukoliv radu..

    0 0
    • Daf  

      Mam teda skareb super 80mm. Foukam na 110PSI na zhruba 65kg. Jasne ze u 100mm to muze byt trochu jiny, ale 85PSI je strasne malo. Podle me tlak pres 100 je uplne normalni. Navic zalezi taky jakou tam mas pruzinu.

      0 0
    • ememem  

      len tak mimochodom vaha jazdca je v librach cize ak mas podla toho co pises a­si 75 kg(ak je moj predpoklad spravny a zratal si to v kilach) tak od­porucany tlak po z­adani v librach by mo­hol byt az 180 tak­ze tych 150 b­y mohlo byt aj ma­lo

      0 0
      • libird  

        to snad je v kilech ne, když je to českej manuál…  to by ten max  povolenej 190 PSI dal každej 85ti kilovej frajer…

        0 0
        • náčelník  

          Je to v kilech.

          Pro zdvih 80 mm – 165 % (váha jezdce v kg) nebo 75 % (lbs)

          Pro zdvih 100 mm – 110 % (kg) nebo 50 % (lbs)

          Vypočtený tlak je pro kontrolu SAGu, ale +/- sedí i jako doporučený.

          0 0
    • náčelník  

      Při tlaku 150 PSI jde lehce na doraz? A drží ten tlak vůbec?

      0 0
    • RedAce  

      Myslim si, že ti to utíká. Taky sem mě ltenhle problém, zašel do Progresu, dolu do přizemi za nejakym panem a ten mi prodal vzduchovy pist asi za 300,–. Od ty doby pohoda.

      0 0
      • libird  

        no právěže i utíká, proto byla dvákrát v opravě, nevím jak dopadla ta druhá oprava, to zjistím zítra na závodech, ale pokud je to píst a stojí tři kila, tak je svět růžovej… -)

        0 0
        • náčelník  

          Taky jsem dával před časem nový píst:

          http://www.bike-forum.cz/…9/forum.html#…

          0 0
        • RedAce  

          Vždycky sem to nafouk a v pulce zavodu sem to měl prazdny a musel jsem dojet na zamklý. Po výměně toho pístu (práce na 15minut) uplna pohoda.

          0 0
          • libird  

            to redace: po dvou víkedových závodech je výsledek opravy vidle asi náledující.. chod se zlepšil, ale stále utíká tlak, po nfoukání na cca 160 PSI to po závodě padlo na nějakých 125… myslíš, že po výměně pístu budu foukat do těch cca 100 PSI nebo může být zádrhel ještě někde jinde…

            0 0
            • náčelník  

              Otázkou je, zda ti tlak utíká opravdu přes píst. V mém případě bylo jasně slyšet, jak probublává olej ze vzduchové komory do prostoru pod píst. Následně došlo k vyrovnání tlaku nad a pod pístem, tím ale vidlice při nižším tlaku ztvrdla.

              Únik je možný též přes zátku (poškozené těsnění) nebo přes ventilek.

              0 0
              • libird  

                vidle by měla bejt celá přetěsněná a přes ventilek taky neuchází.. nic, počkám až budou ty písty mít a pak budu řešit dál…

                0 0
            • RedAce  

              myslim si že jo. 300 nic neni…

              0 0
              • libird  

                300 nic není, akorát tady dnes někdo na jiném vlákně psal, že ty písty nemají, tak musím počkat a pak se uvidí

                0 0
                • scret  

                  oni totiz nemaji nic! ja takhle marne cekam na pruzinu do tlumaku:((

                  0 0
    • Daf  

      Ono nekdy hodne tlaku utece pri samotnem odpojopvani pumpicky od vidlice. Po odpojeni je potreba znovu pumpicku nasrpubovat. Zjistit o kolik to uteklo a pak to nafoukat o to vic.

      0 0
      • náčelník  

        To jsem si taky vždycky myslel. Ale onehdy se tady řešilo, že tomu tak není.

        0 0
        • Daf  

          Opravdu. Staci kdyz je v pumpicce o­potrebovane tesneni a vyfoukne se skoro cela vidlice. Me se to uz stalo, tak si na to davam bacha.

          0 0
          • MlokCZ  

            Pokud je nějaká závada na pumpičce jako vadné těsnění, tak se to stát může, ale v tu chvíli je nutné to pořešit, protože v tomto případě uteče z vidlice pokaždé úplně jiné množství vzduchu a nafoukat tedy na nějaký konkrétní tlak je skoro nemožné.

            A test na zjištění, zda něco utíká z vidlice nebo je to jako ve většině případů jen z hadičky už jsem tu popisoval několikrát (pomalé odštroubování až do kritického bodu, kdy to začne malinko utíkat a tam to nechat delší dobu, pokud utíká vzduch z vidlice, tak se celá vypustí, pokud ne, tak tam všechen vzduch zůstane a bylo to jen z hadičky).

            0 0
            • Daf  

              No prave. Ono zalezi jak moc je to tesneni ve vidlici tluste, nebo jak moc presahuje ventilek to sroubeni. Pokud je to tesneni dostatecne vysoke, tak to skutecne muze uchazet jen z te hadicky.

              0 0
    • Mr.Data  

      Neutíka někomu vzduch jenom v zime? Nevim jestli to mam resit, mam pomerne jeteho skareba rok 2004 a nikdy neutikal. Ted pri –10 je prazdny do par minut. Vse jsem rozebral, vycistil, naplnil, nad pistek taky a utika porad. Prsilo mi, ze vzduch sel dolu do nohy a ta zatvrdla. Ma cenu shanet novy pistek? Nebo po ni chci moc.

      0 0
      • Daf  

        Není problém spíš s ventilkem? Přijde mi to pravděpodobnější, než že by to tak ryhle uteklo přes píst.

        0 0
        • Mr.Data  

          Dotahoval jsem ho tim zobackem na cepicce a je pod kovovou cepickou. Spis mi prislo, ze to jde pres pistek. Zkusil bych sehnat pistek i streva ventilku. Jen bych rad vedel, jestli i v mrazu ma drzet vzduch takhle jeta vidlice po vymene tesneni.

          0 0
          • kubad  

            držet by to mělo i v chladu, ale díky většímu smrštění materiálu v zimě může opotřebované těsnění začít pouštět.

            pravděpodobně by tě to za čas čekalo i v normálních teplotách.

            ale určitě nejdřív zkontroluj ventilek jestli dobře těsní

            0 0
          • McBlacky  

            měla by, ale často se tohle stávalo u RS když se vydřela vnitřní noha. Zvlášť Sidy jednoho ročníku to dělaly (2009?) i s novým těsněním to pak nedrželo tlak

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.