Ahoja.
Pred casem jsem nekde na webu videl ceskej manual na odvzdušnení brzd Shimano konkretne LX nevíte nekdo kde ho hledat dík moc vsem
Ahoja.
Pred casem jsem nekde na webu videl ceskej manual na odvzdušnení brzd Shimano konkretne LX nevíte nekdo kde ho hledat dík moc vsem
mačkat, mačkat, mačkat. Držet zmáčknuté a otevřít odvzdušňovací ventil. Na ventil je dobré nasadit hadičku a at se to nerostrikne po okoli, napr. na brzdy.
Takto ca 3× zopakovat.
Tento zpusob je naprasto univerzalni pro hydraulicke systemy – motorky, auta, kola- pro bzrdy a spojky.
kdyz ja bych radeji ten manualek myslim ze byl v pdf :(
http://techdocs.shimano.com/…s/blevel.jsp?…
http://techdocs.shimano.com/…30621527.PDF
nevim jak to Shimano testuje. Ja odvzdusneni brzd testuju takto – rozjedu na 200–250km/h a zatapnu predni brzdu, kdyz se kolo okamzite nekousne tak je to spatne. Zatim se mi vzdycky kouslo. A jelikoz stejny postup delam i na kole (XTR brzedy) tak mam statisticky zaruceno, ze je to OK.
rozjedu na 200–250km/h??? :-O
samozřejmě mi chvilku trvá ca 5km, než se dostanu na dálnici, kde to můžu tak rozjet, takže mám předtím už jakouž takouž jistotu, že ty brzdy by mohly i brzdit
no nevim, na dálnici sem na kole ještě nejezdil :-)
není ani náhodou – řada brzd se dělá jinak, ale pro shimano je to OK
Tak já jsem to vyzkoušel. Mačkal jsem, mačkal, moje řvala jak třiapůla v bahně ale čelisti slabě drhnou o kotouč. Tenhle návod je na víš co? :D :D Mačkání až na večer.
Odvzdušňovací ventil je podle tebe co? Ten nahoře nebo dole? Dobrá, zkusím ten nahoře, tak tedy: srovnám páčku brzdy do vodorovné polohy, pomačkám brzdu (podle tebe jdu krok po kroku) a pak domačkám, budu držet páku stisknutou a vyšroubuju uzávěr odvzdušnovacího ventilu. V tu ránu mi to vylítne ven. Nahoře se nedá hadička nasadit dokud není těsnící šroub venku. Blbost.
Když toto udělám na spodním ventilu, kam se dá nasadit hadička a povolím ho jakmile domačkám a budu držet páku stisklou, vytlačím leda tak kapalinu z hadičky. Teď mně bude akorát tak chybět kapalina v hadičce. Někde udělali soudruzi z NDR chybu, ne?
Tak já jsem to vyzkoušel. Mačkal jsem, mačkal, moje řvala jak třiapůla v bahně ale čelisti slabě drhnou o kotouč. Tenhle návod je na víš co? :D :D Mačkání až na večer.
Odvzdušňovací ventil je podle tebe co? Ten nahoře nebo dole? Dobrá, zkusím ten nahoře, tak tedy: srovnám páčku brzdy do vodorovné polohy, pomačkám brzdu (podle tebe jdu krok po kroku) a pak domačkám, budu držet páku stisknutou a vyšroubuju uzávěr odvzdušnovacího ventilu. V tu ránu mi to vylítne ven. Nahoře se nedá hadička nasadit dokud není těsnící šroub venku. Blbost.
Když toto udělám na spodním ventilu, kam se dá nasadit hadička a povolím ho jakmile domačkám a budu držet páku stisklou, vytlačím leda tak kapalinu z hadičky. Teď mně bude akorát tak chybět kapalina v hadičce. Někde udělali soudruzi z NDR chybu, ne?
Tak já jsem to vyzkoušel. Mačkal jsem, mačkal, moje řvala jak třiapůla v bahně ale čelisti slabě drhnou o kotouč. Tenhle návod je na víš co? :D :D Mačkání až na večer.
Odvzdušňovací ventil je podle tebe co? Ten nahoře nebo dole? Dobrá, zkusím ten nahoře, tak tedy: srovnám páčku brzdy do vodorovné polohy, pomačkám brzdu (podle tebe jdu krok po kroku) a pak domačkám, budu držet páku stisknutou a vyšroubuju uzávěr odvzdušnovacího ventilu. V tu ránu mi to vylítne ven. Nahoře se nedá hadička nasadit dokud není těsnící šroub venku. Blbost.
Když toto udělám na spodním ventilu, kam se dá nasadit hadička a povolím ho jakmile domačkám a budu držet páku stisklou, vytlačím leda tak kapalinu z hadičky. Teď mně bude akorát tak chybět kapalina v hadičce. Někde udělali soudruzi z NDR chybu, ne?
Odvzdusnovaci ventil je to dole. Kdyz postupujes timto zpusobem, tak soucasne musis mit i otevrenou zatku na pace a mit tam nejakou zasobarnu oleje, nebo oddelane vicko paky a olej dolevat.
Takze mozna zkusit kouknout na nejake video, nez tu zacnes vykrikovat, jak je to nahovno postup, protoze chyba neni v postupu, ale tvem nepochopeni.
Nic na tom neni, delal jsem to ted na dvou kolech, kvuli zkracovani hadic, poprve v zivote a naprosto bez problemu. Dve strikacky a min. olej a za 5 min hotovo.
Jen se zeptám, nevíte, kolik tak stojí odvzdušnění brzd v servisu? Bych to udělal sám, ale koupit olej za 200, sehnat odvzdušňovací ventil nevím za kolik, to bych to asi spíš nechal udělat. Díky.
cca 200kč za jednu brzdu
jen si to kup ušetříš, navíc na shimano potřebuješ jen olej a kus hadičky, tu koupíš v mototechně za pár korun
Já mam zatim Aurigy Comp, odvzdušnění je jednoduchý, hadičku, stříkačku mam, jen teda sehnat ten ventil. No jestli 200 za brzdu, tak to určitě sám, já počítal tak do 200 za obě, to teda nemam přehled, v servisu jsem nebyl od Kuvajtu napadení :)
Ahoj, mám takový problém. Odvzdušňoval jsem shimano xtr (m975) podle návodu z modré knihy parktool. Poprvé jsem odvzdušnil obě celkem v pořádku, ale teď mám problém se zadní (už to bylo celkem dávno, kdy jsem to odvzdušňoval poprvé). Dám mezi pístky imbus, doliju olej, mačkám páčku a klepu do třmenu a hadice, vychází bublinky. Potom páku držim stisknutou, rychle povolim a utáhnu odvzdušňovací šroub, potom znova, doliju olej. V tomto kroku jsem spokojen s délkou chodu páčky, ale když dám těsnění, dotáhnu víčko na páčce, vyndám imbus a dám desky + kotouč, tak jde páčka až k řidítkům :( PS: desky sjeté nejsou a žádné další bublinky nevychází.
A kolikrat jsi tu paku zmacknul? Ze jde k riditkum je normalni, musis napred dosahnout toho, aby se desky dotkly kotouce.
mas „moc“ zamackle pistky, spis je mej vysunute vic ven a necim, treba zase vlozenym imbusem, je mej zajistene proti dalsimu vysunuti. Pak odvzdusnuj jak jsi zvykly. Timhle postupem budes mit v okruhu vic kapaliny a tudiz i paka pak zabira driv.
..a kua, rok stary prispevek :D
Ahoj chtěl bych se zeptat de může být problém, při odvzdušnění zadní brzdy jde vše v poho až na to že po odvzdusnění je tuha ale páčka je taková gumová ne jak u přední kde je volná a pak je hned tvrdá, nevím jak mám toho docílit. Dík za rady :)
Zadni brzda byva o trosicku mekci kvuli delsi hadici.
Nebyva to vsak extra vyrazny rozdil. No a nebo tak spatne odvzdusnene. Nevim zda jsi to delal na kole, v jake poloze atd.
No podle mě to je trošku víc nevím o kolik to může být gumovější… Odvduňoval jsem to na kole třmen jsem nesundával, zkoušel jsem to horem spodem a tak jsem udělal nějaký střed a to vyhovovalo nejlíp. Nepoužíval jsem original mineral od shimana ale LHM+ co jsem tu vyčet…
Nevim jak mas vedenou hadici, ale idealne by to melo byt tak, aby nikde nebylo zadne misto, ci zahyb, kde by se mohl vzduch zdrzovat. Idealne to udelat sundane z kola a brzdu si zavesit.
Mam jedno kolo s vnitrnim vedenim hadic a to je akrobacie odvzdusnit. Musi se to udelat na kole, kolo mit ve stojanu jakoby stalo na zadnim kole, oddelat trmen, nechat jej viset a az potom se to da uspesne odvzdusnit.
Ohledne toho, zda je ten rozdil velky nebo maly, by bylo idealni to zkusit na jinem kole (kolech) se stejnejma brzdama.
Ok, zítra se pokusím to udělat když to sundám jenom jsem zjedav jak to udělam bo žádný stojan nemám a hýbat s skoro 2 metrovou hadicí když říditka jsou jenom přez metr vysoko bude trochu problém, max se nato vyprdnu a hodim to do serviu… ale jinak dík za rady :)
Tka jsem to odvzdusnil jak jsi mi radil akorát s tím že jsem to celé vypustil a od spoda plnil a pak tak nějak na střídačku. Je to oněco lepší, uvidím jestli se to trochu nerozjezdí…
Mám otázku, je při odvdušňování shimano brzd 596 nebo 615 nutné rozdělávat celou brzd. páku? Jakože sundat ten plastový kryt s nápisem DEORE, demontovat ten plíšek, výtohnout tu gumu apod…? Nebo stačí odšroubovat ten imusový šroub s o-ringem a tam dát nálevku a začít odvzdušnovat? Dle manuálu shimano by to takhle mělo být. Navíc mě překvapila informace, že brzd. páky by neměly být ve vodorovné poloze ale v poloze 45° se zemí :-/
stačí si na netu najít návod a budeš mít jasno
Jen sroub, je to v kazdem navodu k temto brzdam.
návod jsem si našel, např. na iVelu. Tam vidím, že to rozebral celé. Tak jsem to udělal taky. Te¡vidím, že stačí šroub. Tudíž jsem si v tom chtěl udělat jasno, tak se ptám.
Tak se vyser na ivelo a koukni na navod vyrobce, pripadne nejake jeho video, ten by mel nejlip vedet jak na to.
Jasný :-D Teď jsem chytřejší, díky ;-) Ale dejme tomu, že jsem při prvním odvzdušňování udělal postup takový, že jsem dal páky do vodorovné polohy, rozebral páky tak, že jsem se dostal jen do nádžky, čili jsem vytáhl i tu gumu. Klasicky jsem to odvzdušnil, dolil pak olej až pa okraj, nacpal tam zpět tu gumu a TEĎ přijde moje hlavní otázka, dolil jsem kapalinu i do té gumy!, přiložil tu plastovou vložku, pak tu kovovou vložku, zašrouboval a přiložil plastovou krytku s nápisem DEORE a zašrouboval. Jako brzdy fungují fantasticky, ale přijde mi, že z pod toho plastového krytu pořád jde trochu oleje.
To bude asi tím, že jsem nalil ten olej i do té gumy, že? Tam to vůbec asi nebylo třeba už dolívat, mám pravdu?:-)
do te prohlubne v gumovem tesneni ten olej opravdu nepatri, nicemu tam neskodi, ale bude ti to chvilku „cakat“ ven, nez to cos tam nalil vsechno vytece
OK, to jsem potřeboval vědět:-) Díky moc!
Zdravim. Nechaval som v servise predlzovat zadnu XTckovu brzdu, pretoze som ju daval na vacsi ram. Na prednu sa nesahalo. Ked si teraz porovnam chod packy, tak ta zadna sa po uvolneni vracia do povodnej polohy pomaly. Oproti prednej, ktora hned po uvolneni „vystreli“ do povodnej polohy. To spomalenie zadnej nieje nejak extra vyrazne, ale je to citit. Nijak mi to neprekaza a ani som nepostrehol ze by zadna brzda brzdila nejak inak ako predtym. Tak ma len zaujima, cim moze byt sposobeny ten rozdiel v chode brzdovej packy?
Dik
typl bych to na jinou než originál Shimano náplň brzdy, případně použily jinou hadici než tam patří, nevím o jaké XT jde
Hadica sa zda byt totozna ako je ta na prednej. Davala sa tam original na XT, ktora sa ale este skracovala. Je teda mozne ze tam dali inu napln. Brzdy su XT BR-M785.
Hadice maji na sobe obycejne vyrazeny typ
Asi neoriginal olej.
Já jsem letos kupoval nové XT a taky se páčky vracejí pomaleji.Ještě budu zkracovat hadičky a odvzdušňovat tak jsem zvědav jestli se to zlepší.
Tak konečně jsem se ktomu dostal a mám vyměněno na Aurigy Comp a shimano.Chvilková práce. Na aurigy jsem žádnej šroub nepotřeboval stačí pouze obrousit hadičku aby se na těsno vlezla místo šroubu.Celkem výměna litr lhm plus 119 kc,metr hadičky průměr 4 za 4 Kč a stříkačku jsem měl.Použito na jedno kolo ani ne deci.Olejem jsem nešetřil po těch letech
Ahojte, chystám se naučit odvzdušňovat brzdy. Postup už tak nějak vím, hadičku, injekci, kalíšek a olej mám. Ale teď jsem někde četl, že je ideální sundat i destičky abych je případně vlastní nešikovností nepokecal. Ok, ale jak to odvzdušnit když mám sjeté destičky?
Někde jsem viděl že se na to používají nějaké distanční spacery? Dá se to někde koupit, poradíte?
Díky
Do třmenu mezi pístky můžeš vrazit cokoli co tam vleze a zajistit to můžeš třeba izolačkou.
ok,takže jde o to maximálně oddálit pístky? Pak tam zase můžu vrátit ty sjeté destičky a ono si to samo zase sedne?
jo, jakmile máš hotovo vyndáš zarážku, vrátíš desky, párkrát zmáčkneš a pístky se nastaví jak je potřeba
Můžu se ještě zeptat? Jak funguje to nastavení pístků po tom co párkrát zmáčknu páku? Co se tam uvnitř děje?
Jinak díky za rady, odvzdušnění se mi podařilo :-)
Ano.
Bude trochu delší chod páky, ale kdybys to odvzdušnil na menší mezeru, tak se ti tam pak nemusí vejít nový desky, když budeš ty sjetý vyměňovat. Na to teda teoreticky stačí otevřít šroub na páce a zatlačit na pístky, přebytečná kapalina by měla z páky vytéct, ale je to ****** navíc.
Díky chlapi!
včera jsem se pokoušel odvzdušnit brzdy… jedna se mi to moc nepodařilo, ale co mě hlavně zarazilo, že při zmáčknutí brzdové páky mi z otevřené nádržky doslova cáká olej – nevíte co dělám špatně? postup jsem zvolil takový: http://www.ivelo.cz/…ickych-brzd/ . Brzda byla v servise rozpojena (kvůli vnitřnímu vedeni – měl jsem je na reignovi a měnil jsem je za XT) a teď bych ji dal rád robce na kolo.
Odvzdusnoval som dnes svoje brzdy Deore BR-M615 a neviem, co som spravil zle, ale paka je prilis tuha, ma minimalny chod a dosticky skrtaju o kotuc. Pritom som pocas odvzdusnovania pouzil ten zlty spacer a dosticky mam tak v polovici zivotnosti, takze vela oleja v brzde nehorzi.
Neviete, v com by mohol byt problem?
Pls nevíte někdo rozměr hadičky co se cpe dolů na odvdušňovací šroub? Dal jsem z akvárka a bohužel to nedrží, když chcete kapalinu tlačit spodem. Dík
tuším 4 mm
tady to máš je to 6×4
4mm vnitřní průměr
Díky oboum. Právě že 6×4 je akva hadička, mám ale asi slabší stěnu, prostě pokud jsem to cpal spodem přes třem teklo spousto okolo. Podívám se po nějaké jiné. Díky ještě jednou.
A ten odvzdusnovaci sroub jsi povolil?
No samozřejmě :-)
Ta akva hadička co mám má děsně slabou stěnu, takže asi proto to málo drželo. Ještě jsem zkoušel odstranit tu gumovou záslepku z odvzdušňováku, aby byl dřík na který se to nasadí delší, ale i tak to teklo. Rovnou říkám, že jsem měl odzvdušňovák povolený jen trochu, takže z něj po závitu to nešlo :-)
jak píše Vilém já používám klasickou akvarijní ale pasuje stejně jako ta origo sh
Takovy hloupy dotaz … Kolik ml zhruba protlacit, abych vymenil obsah oleje v Saintech? Netusim, jaky to ma cca objem, diky.
Až se ti objeví nahoře čistý růžový olej. :-)
To mas jednoduchy, protlacenim ten olej nevymenis vsechen ale jen rozmichas (v pistcich zustane nejaky puvodni), takze jestli chces novou napln, tak jedine vypustit a znovu napustit.
+1 vypustit a pak novej olej
Vypustit a napustit je možný, ale pak zvyšuje pravděpodobnost, že mu někde zustane vzduch. Na druhou stranu je pravda, že nejvíc nečistot bude u třmenu, kam leze prach přes pístky. Pokud bych chtěl systém pročistit a měl bych 1l balení oleje, tak napustim kalíšek, vyklepu vzduch z páky, narovnám hadice do svislý polohy, otevřu dole třmen a nechám dolu protéct tak 100ml (někde v půlce procesu může preventivně 20ml protlačit nahoru). Olej co vytekl stačí nechat prokapat palivovym filtrem do motorky, případně nechat usadit a pro domácí účely je znovupoužitelnej (pokud v brzdách nebyl roky nebo se každej víkend nevařil), případně lze odvést do sběru.
Jako kdyby bylo odvzdunění Shiman nějak obtížný…
Úplně stačí pověsit nějak inteligentně třmen dolu a po naplnění nechat vzduch vyšplhat do páky a přes kalíšek ven.
Se sadou 2 stříkaček jako na Avid/SRAM to může při napouštění novym olejem několikrát protlačit dolu a nahoru a má to hned.
Takhle jsem to dělal, ale stejně jsem asi ze třmenu nedostal všechno pryč, ale lepší než to protlačovat dolů.
Sám mám v plánu udělat příští odvzduš. od spoda nahoru, ale potřeboval bych našroubovat do páky ventil, který nemám. Sadu je kvůli tomu bazmeku zbytečné kupovat, protože hadiček i stříkaček mám dost.
Nesháněl jste to někdo?
Shimano kalíšek se prodává i samotný za cca 70 Kč
Součástí je i podrobný návod na odvzdušnění brzd. Pak ti stačí hadička a stříkačka a olej. Celkem za pakatel.
Myslel jsem spíše jen ten ventil, na který by se navlékla hadička se stříkačkou. Cena hrůzná, na to, že jde o kus plastu, ale díky za reakci.
Teď úplně nevím co máš na mysli, Shimana přímo na třmenu v podstatě ventil přeci mají. Stačí ten dutý šroub povolit až po nastrčení hadičky a naopak stříkačku odebrat až po utažení toho šroubu.
A nahoře ventil nepotřebuješ, tam stačí dát páku do vodorovné polohy, po odebrání stříkačky na dirku kápnout 2–3 kapky a pak zašroubovat šroubkem.
Nektere shimana na trmeni odvzdusnovak nemaji.
Ale mají záslepku jak na páce..
Mám pocit, že on chce tlačit olej vrchem pod tlakem stříkačkou, ale to u shimana není potřeba. Stačí kalíšek našroubovat místo šroubu na páce, vrazit tam ten „kolíček“, naplnit kalíšek olejem, na třmenu povolit odvzdušnovák na který nasadíš hadičku, aby mohl olej odtékat. Pak jen vytáhneš kolíček a olej protéká dolů do třmenu.
Ventil je na třmenu, ale ne na páce. Chci tlačit olej od spoda a nahoře ho jímat nejlépe do stříkačky. To znamená, že bych našrouboval ventil na páku, na něj dal stříkačku s hadičkou.
Viděl jsem tento postup v nějakém díle iVelo, možná bych ho i našel. Přijde mi to jako nejlepší postup.
Na paku se ale zadny ventil nesroubuje. Pokud mas paku, ktera se odvzdusnuje po vysroubovani sroubku na vicku, tak misto nej staci nasroubovat strikacku bez pistu, pripadne kalisek k tomu urceny.
Vycházím z iVela http://www.ivelo.cz/…-avid-juice/ Na jednom obr. je vidět, že má na páce našroubovaný ventil. Na SH páku by šel také, protože tam ten závit je.
Ale bude stačit ta stříkačka, jak píše novas752
„3.díl Avid“. To je ale „trochu“ neco jineho. Zkus kouknout na manualy shimano.
Páky jsou podobné. Je tam také závit na ventil, ale stříkačka tam jde také a bohatě stačí, tak OK.
Pokud vim, resil jsi ventil, ktery stoji nemale penize. No a taky postup odvzdusneni Avidu a Shimana je „trosku“ jiny.
Postup ano, ani to nikde nezpochybňuji.
Normálně vezmeš vnější díl ze stříkačky, zabodneš ho do páky a až se ti do ní protlačí olej a vylezou bublinky, před odebránim dírku na dně zacpeš zeshora špejlí.
Na odvzdušnění Shiman v 99% případů stačí jen ten kalíšek, nejlepší jsou pak 2 stříkačky a opakovaný protlačování nahoru/dolu/nahoru…
Cena hruzna – 70 korun? Nedas si dve plzne v kolbence a zbyde na kalisek.
Nechápete mě správně. 70 Kč není nic, ale je rozdíl, za co těch 70 pětek utratíte. Mě prostě přijde za kus plastu s výrobní cenou +/- nic dát 70 Kč hrůza. Vystačím si s tou stříkačkou.
Jo, kdyz to delas jednou rocne, strikacka staci. Ja to pouziju treba 10× za rok, tak se mi nechce se strikackou crcat. Navic on ten kalisek je docela vymyslenej co se tyka spuntiku a podstavce, tam ho odlozis, kdyz je plnej oleje.
Bez kalichu zkrátka nezažije tu pravou rozkoš z odvzdušňování.
Tak budiž, třeba na něj jednou dojde :-)
Jo, to pověšení brzdy a natažení hadice pomůže hodně. Já mam brzdovou hadici v rámu, takže jsem s tim docela bojoval, ale stejně byl asi spíš problém, že jsem stříkačkou fouknul (nebo si to nasálo přes hadičku bokem) trošku vzduchu do třmenu a ten tam zustal/nešel protlačit nahoru a ven jsem ho vyklepal až o 14 dní později. Proto ve většině návodech úváděj na konci odvzdušňování nechat trochu odtéct spodem přes třmen a pokusit se vyklepat vzduch, kterej tam mohl zustat.
Nejvic bordelu byva s prehledem v pace, ktery se tam dostava pres „jednosmerne“ tesneni na pistku v MC.
Ale vypoustet a napoustet brzdu mi prijde mega kontraproduktivni :)
Koupil jsem si sadu na odvzdušnění brzd:
https://www.kupkolo.cz/…582_z104718/
Je tam takovej bazmek do červena. Nazývá se bleed block, ale přijde mi moc velký.
Bude fungovat na moje brzdy Shimano mt500? Btw jsou ty destičky na fotce ok nebo k.o.?
Díky.
Edit: a ještě blbě zařazeny příspěvek :((((
Žltý kus plastu od Shimana vvymedzuje 1cm a ide občas ťažšie zasunúť do brzdoveho strmeňa. Piestiky sa musia opatrne zatlačiť najlepšie s namontovaným odvzdušnovacím kalíškom na brzdovej páke.
Originál bleed block (žlutý) Shimano bys měl mít s dalšíma věcma cos dostal od Canyonu. Prohrabej se v tom a určo to tam najdeš. Dává se to do třmenu bez destiček a musíš ještě před tím roztáhnout pístky, protože jak se sjíždějí desky, tak postupně vylézají.
Jinak ta sada od Force je celkem zbytečná. Stříkačku koupíš v lékárně, hadičku v hobbymarketu za zlomek ceny. A pak stačí ten originál kalíšek Shimano – https://www.kupkolo.cz/…brzd_z90461/
Lépe se s tím dělá.
Sjeté destičky poznáš tak, že tloušťka brzdné směsi se v kterémkoliv (destičky se málokdy sjedou rovnoměrně) místě blíží tloušťce rozpěrné pružinky. Pak už škrábeš tou pružinkou po kotouči a to nechceš :-)
Nějak jsem tam ten bleed block dostal, naštěstí jsem tam neměl moc oleje. Příště namontuji kalíšek a pak to tam budu rvát.
Při prvním zmáčknutí páky se úplně propadla, ale teď už je tvrdší. Akurát pořád nemůžu vycentrovat třmen tak, aby se kolo točilo úplně potichu. Buď sem levej nebo fakt potřebuji nové destičky.
Jinak při povolování odvzdušňovacího šroubu jsem zlomil jeden 3mm imbus :( Naštěstí byl starý a nový park tool vydržel.
A kotouc je rovnej?
Kotouč je rovnej, šustí to pořád a ne občas :(
A odvzdusnoval jsi to se zcela zasunutelma pistkama do trmene? Podle fota to neni zrejme a nejsem si jisty, ze by force rozperka mela presne tu spravnou sirku.
Jo ta force rozperka byla tak široká, že musely být písky zasunute, jinak by se nevesla.
A přečetl sis manuál od shimano, jak odvzdušňovat brzdy? je česky a krásné popsaný…
Moje Google fu mi moc nefunguje :( máš lnk? Dík.
Ntvl, napovím shimano.com Jsi vylezl ze školky?
Tam jsem našel toto:
https://si.shimano.com/…-008-CZE.pdf
A to mi nepomohlo. Není tam nic, co by mi pomohlo.
Tak jsem to našel. Dík.
Tohle je ale na https://si.shimano.com/#/ v dokumentech označených jako Dealer's Manual
Bohužel u těchto brzd je šroub ventilu trochu v kolizi se šroubem co drží třmen na rámu, proto je lepší ho vyšroubovat a pak se hezky inbusem dostaneš k šroubu ventilu a nezlomíš inbus. Navíc není potřeba dotahovat nějak na sílu.
Třmen centruju zásadně okometricky. Nepoužívám metodu zmáčknutí brzdy a dotažení třmenu, protože se to málokdy povede nehnout při dotahování a pak trošku šustí nebo škrtá.
Centruju třmen tak, aby při pohledu do třmenu byla stejná mezera mezi destičkami a kotoučem. Pak pomalu dotahuju šrouby na střídačku při současné kontrole okem. Protočím kolo, zabrzdím a eventuálně doladím. Podmínkou je neházející kotouč a správně rovinné dosedací plochy pro třmen na rámu (adaptéru).
Ten šroub jsem nakonec hodně povolil. Pak to šlo asi lépe, ale bylo to hodně utazene.
Zkusím podesáté okometricky. Dík.
Kotouč neháže.
Nektere brzdy to tak delaji, u nekterych tam maji nad dirkou od pistku kryci plech, aby k tomuto nedochazelo.
aha, díky za reakci :-)
koupil jsem takový ten odvzdšňovací kalich ( http://www.bikestore.cz/…-40077-v.jpg ) a budu kapalinu tlačit stříkačkou od třmenu k páce, tak snad to půjde lépe :-)
Nikde jsi neuvedl jake brzdy mas, takze proto jsem odpovedel tak jak jsem odpovedel. Z toho co postujes by se dalo usoudit, ze mas nejake nove brzdy, ktere se odvzdusnuji bez sundani vicka, takze tam ten plisek, o kterem jsem psal, nemaji, protoze na nic neni potreba.
Misto toho kalichu staci pouzit strikacku, ale s tim kaliskem je to jednodussi.
Stříkačka funguje, tak jsme to s ní 2× dělal, ale pak jsme si u jedné objednávky vzpomněl, že bych mohl objednat i tu nálevku a s ní je to opravdu mnohem pohodlnější. Takže nutnost to fakt není, ale když už si budete někde něco kupovat, tak si nechte přibalit i tuhle drobnost za pár korun.