Shimano freestroke - odvzdušnění

15 nepřečtených
  • F3RDH

    Potřebuji poradit, jestli má být freestroke šroubek při odvzdušňování zcela vytočený a nebo úplně zašroubovaný? Nerad bych brzdu nějak přeplnil. Oficiální shimano manuál, kde by bylo popsáno v jaké pozici má být freestroke šroubek při odvzdušňování, jsem nenašel. Díky

    0 0
    • scoty  

      Zašroubovaný.

      0 0
    • Breakpain  

      Oficiálně zašroubovaný, já to dělám s vyšroubovaným, abych to přeplnil :-) …

      0 0
    • novas752  

      Zašroubovat, ale když na zadní brzdě necháš o trochu povyšroubovanou a zašroubuješ až po odvzdušnění a seřízení, maličko tim zkrátíš chod zadní brzdy = srovnáš s délkou chodu pední brzdy.

      0 0
      • allrose  

        Už si nepatuji kde,ale.někde ofiko psali vyšreoubovat na odvzdušnění..

        Ale když už jsem praktikoval i zaříkání.tak jsem to zkusil,výsledek mi přišel lepší…asi správné postavení hvězd ;)ľ

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • scortis  

        Nejlepší postup co se mi osvědčil je nastavit si bite point (aby byly obě brzdy stejné) tím otáčecím šroubkem a poté doladit vzdálenost páky free strokem :)

        0 0
        • scoty  

          No tak se to taky správně dělá, páky nejdál od řidítek a pak doladit.. :)

          0 0
    • F3RDH  

      .

      0 0
    • maroked  

      Ahoj, chtěl bych se zeptat místních znalců, protože jsem se chytl odvzdušňovaní mých SLX 7120 a s výsledkem nejsem tak spokojený jak bych čekal. Říkal jsem si, že podle ohlasu bude odvzdušňovaní brzd shimano hračka a asi je, ale třeba dělám někde chybu. Chtěl bych se zeptat hlavně na jednu věc. Jelikož jsem to odvzdušňoval dle návodu, dělal jsem to se stlačenými pístky a tou žlutou kostkou. Po odvzdušnění jsem dal zpět z poloviny opotřebené destičky a chod paky byl velmi dlouhý i po napumpování, koukal jsem a vypadá to, že tam nemám ani ten freestroke šroub nebo tam je ale přišlo mi to, že je opatřen takovou hlavičkou aby na to nikdo nesahal. Tak se chci zeptat jestli jsem to odvzdušnil pouze špatně a expanzní nádobka to musí krásně všechno stihat nebo na ty opotřebené desky je třeba odvzdušňovat nejlépe přímo s kolem.

      0 0
      • novas752  

        No freestroke šroub je na SLX nahrazen tím šroubem se dvěma dírkami – tělo je stejné jako XT, tak tam fyzicky je, ale oficiálně není – proto ta přiblblá hlavička.

        S hodně ojetýma deskama a zároveň hodně ojetým kotoučem to už má trochu problém, jinak by to dělat neplechu nemělo a krok páky by měl být stejně dlouhý jako na novym kole. Samozřejmě se to dá odvzdušnit i s tenčím blokem – povyjetými pístky, ale pak je nutný při výměně destiček pístky roztahovat s otevřenou pákou.

        Otázkouteda zůstává jak dobře je to odvzušněný – oproti oficiálnímu návodu je lepší na třmen připojit stříkačku a střídavě to několikrát protlačit nahoru a tahat dolů. Při tlačení nahoru párkrát promačkat páku. Když poprvé do kalíšku vyleze olej černej tak ho vylejt a nalejt novej. A je třeba zajistit aby byl vývod do stříkačky nebo připojení hadice bylo vždy v nejvyšším místě třmenu, podle směru jakým to zrovna tlačíš/táhneš = třmen odšroubovat z rámu/vidlice.

        3 0
        • maroked  

          No stříkačku jsem používal, ale netahal jsem to zpátky to vyzkouším a třmen jsem měl taky na rámu. Koukal jsem, že zrovna tento typ má odvzdušňovací šroubek ze spodní strany jinak býval nahoře. Tak zkusím to ještě znovu a lépe. Díky za rady má to cenu zlata. Na youtube je tisíc návodu a každý to dělá trochu jinak. Jinak má cenu řešit i ten freestroke?

          0 0
          • novas752  

            Nemá, on je tam úplně zašroubovaný, kratší chod to neudělá a proč by chtěl někdo delší…

            2 0
    • Breakpain  

      Kdyz vysroubujes FS, odvzdusnsis a pak ho zaseoubujes, zkrati to lehce chod.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.