• Zucco

    Ahoj,

    má zde někdo silničku/gravel Marin Nicasio ? Jak jste s ním případně spokojeni ?

    Chci si pořídit náhradu za silničku Author A4401, která už dosluhuje a navíc chci něco komfortnějšího na rozbité silnice, které všude převládají. Na Authoru cítím každý kamínek až v páteři. Na Nicasio jsem vesměs nalezl pouze pozitivní testy ve smyslu zábava-cena-komfort. Jezdím převážně hodně rozbité silnice, občas polňačka, rekreačně max. 2000 km/rok. Do lesa a na výlety s dětmi mám trekkingové kolo.

    Děkuji za případné odpovědi

    0 0
    • Prazak0  

      to kolo mě taky zaujalo, ale nejsem si jist, jestli ho pořídím. Ocelový rám, takže váží asi o kilo a půl více než třeby Kellys Soot 30. Což nevypadá tak zle, ale Nicasio má docela úzké pláště, takže při stejném obutí je rozdíl ještě větší. Ze zkušenosti mi přijde, že z hlediska pohodlí víc záleží na šířce pneu a nahuštění než jestli je rám ocel nebo hliník. Nicasio má podivné kliky, prostě to nejlevnější, náboje vlastní kuličkové, Soot má náboje Novatec a pevné osy (což nemusí vždy být vnímáno jako výhoda, ale je to asi lepší). Jinak obě kola mi přijdou dostatečná pro uváděný nájezd. Sám nevím, pro co se rozhodnu, jestli Nicasio a měnit kliky a obutí, nebo Soot. Nicasio má asi kratší zadní stavbu, i když to měření není stejné. Pokud jedni uvádějí vodorovnou vzdálenost středu od středu zadního kola a druzí uvádějí skutečnou délku zadní řetězové vzpěry, která není zcela vodorovně, tak ty údaje nejsou zcela srovnatelné. Marin Gestalt má ještě kratší zadní stavbu, ale je z hliníkové slitiny, o něco dražší, méně než Soot, ale s horšími klikami je to fakticky dražší.

      0 0
      • Zucco  

        Nicasio mam domluvene testovani na srpen dokonce ve dvou velikostech. Zatim jsem zkusil zakladniho Gestalta a uz ten mi prisel jako super kolo, krasne rychle a pohodlne. Ale brzdy byly hrozne, skoro nebrzdi a nektere komponenty nevzbuzovali moc duvery. Ram jako zaklad velmi dobry. Proto chci jeste zkusit to Nicasio. Mozna nakonec jen koupim zase jinou jetou silnicku a nasadim sirsi gumy. Jezdim prakticky jen silnici, ale ty silnice jsou fakt v prisernem stavu. V terenu jsem vzdy vse zvladl s obycejnym trekovym kolem.

        0 0
        • Prazak0  

          Nicasia měli na zdejším partnerském obchodu, který nyní toto fórum provozuje/pod­poruje. Jestli ještě mají, tak jen okrajové velikosti.

          Co jsem se díval, tak obě kola od Marinu jsou podobně vybavená, tj. kliky FSA na čtyřhran, převodníky snad nalisované, dle zahr recenzí občas může být problém, že škrtá o přesmyk . Asi i podobné brzdy a obutí, Nicasio má lanka vedená venku, Gestalt to má vnitřkem. Spíš kdo hledá rám z legované oceli, tak asi Nicasio. Přijdou mi i podobné pláště, myslím 30 nebo 32 mm, což je docela úzké. Projdou ale pláště širší, u obojího myslím 40 mm. Obě kola jsou vlastně silničky – beyond road rozumím jako silnička, kterou jde jet i na polní cesty. Typická gravel kola mívají spíš 37 nebo 40, 42 mm šířku pláš/tů. Případně při použití menších výpletů jde dát i 47 mm. Některé silničky, myslím nové, co jsou v prodeji, tak pokud mají kotoučové brzdy, tak někdy umožní i 37 mm plášť taky. Myslím třeba Trek Domane. U řady silniček se ale nevejde víc než 28 mm, někde jen 26mm, což je pro silnice v okolí Prahy a středočeském kraji moc málo.

          Co jsem si všiml. tak ta kola krom MTBiker.sk mají mít v mojekolo.cz a cyklo Tarant. Něco mají, hlavní mají dodat o prázdninách. Nezdražila jen nová kola, ale i použitá. Myslím, že je lepší koupit kolo nové, peníze stejně rychle stravuje inflace. bohužel ta použitá kola jsou občas docela předražená. Jestli se mohu zeptat, kde jsi to kolo zkoušel?

          0 0
          • Vilém  

            Bylo by dobry precist si specifikaci toho Marinu, ohledne sirky plastu.

            0 0
            • Prazak0  

              Ano, já to psal z paměti, ale specifikaci jsem četl vícekrát. Pro kontrolu jsem si vyhledal

              Vee Tire, Apache Chief, 700Cx30, Wire Bead

              uvádí výrobce. O těch 30 nn šířšky jsem snad psal? Gestalt má uvedeno toto

              WTB, Exposure Comp, 700Cx32mm, Wire Bead

              • já snad uvádět dvě šířky, 30 a 32 mm, jen jsem to nerozepisoval, které kolo.

              Snad jsem uvedl i průchodnost plášťů, i kdy ne vyčerpávajícím způsobem

              The Nicasio frame and fork has clearance for up to 700C x 35mm or 650B x 47mm tires.

              Možná jsem uváděl 40 mm, u menších kol ale 47 jsem uvedl správně.

              Počítám, že kdo kolo bude kupovat, tak si to najde u výrobce sám. Já si to docela pamatoval, měl jsem jen minimum nepřesností.

              0 0
          • Zucco  

            Kolo jsem zkoušel u Cyklotarant v Praze. Zrovna tam měl velikost 56 o které uvažuji a docela seděla. On tam nějaká kola má skladem, ale většinou jede přes objednávky a dělá asi hlavně servis. Chci ještě zkusit 54, jestli mi nebude sedět více. Mám 178.

            Na Mojekolo budou mít Mariny až někdy koncem sezóny.

            Mě se u Marinu líbí, že ty rámy vypadají fakt solidně a vše vyvíjí hlavně pro zábavu. Důležité je mít kvalitní rám se sednoucí geometrií a zbytek se dá postupně vylepšovat. Potřebuji pohodlnou silničku na rozbité silnice, nechci ze silnice dělat MTB.

            V podstatě jsem na Nicasio nenašel žádnou špatnou recenzi, jediná nevýhoda je vyšší hmotnost. Prakticky ve všech testech vyzdvihovali okamžitý záběr, obratnost, komfort a poměr cena/hodnota/zá­bava.

            Ale v Čechách jsem ho nikdy neviděl, i když se dělá už 7. rokem, proto by mě zajímalo, kolik lidí na něm v Čechách jezdí.

            0 0
            • Cen da H  

              Ze by se prodavala jen samotna ramova sada je asi nulova pravdepodobnost coz? Ja na Nicasio koukal uz loni v lete, nakonec jsem sel jinou cestou ale ram se mi libil, jen bych si ho osadil sam jinak.

              0 0
              • Zucco  

                Rámova sada se dá sehnat na Ebayi, za nějakých 15t s dopravou, což je dost peněz za základní model a většinou jsou to jen malé velikosti. doprava dnes dělá skoro půlku ceny. To už by se pak asi vyplatilo koupit sadu pro Ronina, která je asi lepší a více profláklá.

                Myslím, že do 23t jako stojí celej Marin by to postavit nešlo, leda nový rám a jeté komponenty.

                0 0
                • Prazak0  

                  To je lepší to koupit rovnou, pak pár věcí kdyžtak vyměnit, měnit se nemusí hned vše najednou. To kolo má celkem slušnou cenu. Myslím, že bude i dobře jezdit. U geometrie rámu asi nezáleží na každém detailu, ale na celkových parametrech, třeba efektivní délka horní rámové trubky, stack, reach, délka zadní stavby. V tom posledním se kola trošku liší, třeba u kol Stevens ta levnější (což je zde i přes 40 tisíc) ji mají dlouhou, dražší (přes 60 t.) ji má už docela krátkou. Rozdíl v délce chainstay u těch kol je docela velký, radši to nepíšu z hlavy, třeba bych s malinko seknul a hned by někdo přispěchal mě pokárat …

                  Velmi často celé kolo bývá levnější než to kupovat po částech, předražené samotné rámy nabízejí i české značky (nepíšu výrobci, ty rámy dělají někde v Asii).

                  Já teď nemám moc času, k případné koupi se dostanu asi stejně až v červenci. Ale zajímá mě vědět o tom kole co nejvíc, dosti jsem si přečetl na internetu v anglicky psaných recenzích.

                  0 0
              • Prazak0  

                Tak to se běžně dělá, koupí se nové kolo a pár věcí se vymění, pak prodejci inzerují „sundáno z nového kola“. Já bych tady asi vyměnil kliky, pláště bych nechal, širší bych měl na druhé sadě kol, tady zkusil ty úzké. Ty kliky i záplety jde brát jako spotřební materiál, i když pochopitelně se nemění tak často jako řetěz.

                0 0
            • Prazak0  

              Díky za info, na moc místech tato kola neprodávají. Velikost kola se uvádí buď dle podsedlové rámové trubky, nebo horní rámové trubky. Třeba u kola Kona mám velikost 54 (tu trubku měří až k jejímu konci), efektivní délka horní rámové trubky tam je cca 56 cm. Myslím, že velikost 56 – zde braná podle efektivní délky horní rámové trubky (tj. vodorovně) by měla sedět dokonale. Mně tehdy prodejce radil menší velikost. Kdysi jsem měl malý rám krosového kola, nešlo na tom pořádně jezdit.Velikost 20 palců myslím znamená 51 cm sedlové rámové trubky.

              On nechá na kole se projet? Já tu možnost při koupi měl taky, ale bylo to projetí se po chodníku, šel jsem z práce, bylo to koncem listopadu, takže v kabátě a džínách. Ale na kolo si nestěžuji ani nyní. Kola Marin mají kratkší zadní stavbu.

              Ano, já to taky beru, že tu kupuji docela kvalitní rám (mně nevadí RU, o pevnou osu zas tak nestojím), váha pri mé hmotnosti asi není tak podstatná (dlouho jsem se nevážil, obávám se, že to bude asi 80 kg). Osmičkové řazení mi nevadí, trošku mi vadí kliky, jednak ty FSA nemají moc dobrou referenci, potom chci s integrovanou osou Hollowtech 2. Nechat si stavět vlastní rám by možná vyšlo podobně draho jako koupě nového kola. A časově asi náročnější, pak to kolo stavět.

              0 0
              • Zucco  

                Ten Marin udává velikostí rámu délku horní rámové trubky. Moje zkušenost je, že nejlépe se mi jezdí na delším rámu s kratším představcem a více vysunutou sedlovkou. Author to dříve uváděl střed-střed sedlovky, takže rámy byly většinou o 2 čísla větší – sám mám silnici v podstatě 58 klasických. Za mě určitě lepší menší velikost – rám se tolik nekroutí, má lepší záběr a nabízí větší komfort. Mám ještě starého bika Scotta z devadesátek a ten má tak perfektní geometrii, že oproti silničce jsem na něm jen o několik málo km pomalejší, za mlada jsem pak normálně na něm jezdil na tlustých pláštích se silničáři. Geometrie mi přijde ze všeho nejdůleřitější.

                U Cyklotarant mi kolo normálně půjčil asi na 20 minut, projel jsem se tam po okolí – menší les, silnice, rozbitá silnice, obrubníky, od všeho trochu jsem našel. Kolo bylo perfektně ovladatelné a geometrie seděla. Zatím nejlepší, ze všech, co jsem zkoušel, když pominu Ronina, který ale stojí dvakrát tolik.

                0 0
                • Prazak0  

                  Díky za info. Porovnával jsem délku horní rámové trubky u svých tří kol. U rámu Bareš jde o vodorovnou trubku, tj. její fyzická délka. Pak slopingový rám u Kona Rove DL a krosového kola Author. Všude to bylo 56 cm, možná s odchylkou půl cm. U Kony jsem bral údaj z jejich www stránek, na ostatním to měřil. Myslím, že jde o rozměr od středu trubek, na které to je navařeno. Vzdálenost mezi geometrickými středy trubek. U kola Bareš je výška sedlové trubky 58 cm, což se tehdy doporučovalo pro výšku 178 cm. Rám mi přišel jako tuhý, předím favorit a byl to rozdíl. U kola Author jsem rozdíl nevnímal, ač rám je kvůli slopingu menší, velikost 20" je docel méně než 58 cm. Kolo Bareš má ovšem dolní rámovou trubku širší než je horní a sedlová trubka rámu.

                  Co jsem se díval, tak ten rám Nicasio mi přijde velmi podobný jako u Kona Rove. Liší se detaily, ale délka horní rámové trubky je téměř nebo přesně stejná. Výška sedlové trubky asi tak podstatná není, nastaví se to sedlovkou. To kolo jezdí dobře, ale není to ocel. Hliník je možná tužší. U té geometrie je asi podstatných pár rozměrů, konkrétní provedení zřejmě ne. Myslím tu vzdálenost horní rámové trubky, stack, úhel sedlové trubky. Nicasio má o něco kratkší zadní stavbu, tak je myslím ještě podstatnější, co se týče tuhosti rámu. Hlavní konstrukce rámu je ze silnějších trubek, přitom zadní stavba asi nejvíc přenáší ten záběr přes pedály.

                  Jestli se mohu zeptat, zkoušel jsi Nicasio nebo Gestalt?

                  0 0
                  • Zucco  

                    Zkoušel jsem Gestalta. Ty teď jezdíš Kona Rove ? To jsem chtěl také vyzkoušet. Hliník je určitě tužší, ale chci zkusit tu ocel, jestli je fakt o tolik pohodlnější. Teď už na kole nezávodím, ale jezdím pro radost a abych měl dobrou fyzičku, bez zničených zad a vyklepaných kloubů. Než si něco koupím, tak to chci všechno vyzkoušet, i když to bude trvat skoro rok. Kolik ty měříš ? Musíš být cca velký jako já. U Authora mám sedlovou trubku dlouhou 59 cm a horní rámovou 57 cm. Nedávnou jsem zkoušel Authora se stejným rámem, ale o číslo menším a jezdilo se mi na něm lépe, tam byla sedlovka 57 cm a horní 55 cm.

                    Vyloženě nutně nemusím mít Nicasio, jen se mi líbí a všude na něj čtu dobré recenze, ale nikdy jsem na něm nejel.

                    Chci ješte zkusit Konu Rove a Cube Nuroad.

                    0 0
                    • Prazak0  

                      Ano, asi 4 r. mám i Kona Rove DL, se Sorou. Hliník je tužší, ale pláštích 40 mm mi to přišlo naopak měkčí toto. Najednou mi to umožnilo rychlou jízdu po polní cestě. Kde jsem dřív jezdil na 35 mm pláštích tak 15–17 km, tak najednou šlo jet 20 km/h. Ne všude, ale většinově.

                      Zkoušet je problém, na zdejším spřízněném shopu měli Nicasio za lepší cenu, ale už to vyprodali. Měřím 178 cm. Kolo Author máš docela velké, 59 cm je docela dost, takže menší rám musel být lepší pocit. U Kona Rove si nejsem jist, jestli 52 cm je lepší než 54 cnm (berou to dle sedlové trubky. Konou určitě chybu neuděláš. U kola Author, starý Stratos, tam jsem původně měl rám, který mi byl moc malý. Pak jsem pořídil 20" a vyhovuje výborně. Možná by šel i o palec menší, méně ale ne. U Cube Nuroad si nejsem jist, jestli není zadní stavba moc dlouhá. Nicasio ji má kratší než Kona Rove, což je asi lepší, jen průchodnost plášťů je malinko menší.

                      0 0
                      • Zucco  

                        A kde jsi Konu Rove kupoval ? Hledám, kde by se dala vyzkoušet. Našel jsem zatím jen Ski a Bike centrum Radotín. Cube prodávají někde na Černém mostě, ale nevím, jestli budou mít něco skladem. Připadá mi, že všude jsou silničky a gravel vyprodané, mají většinou jen hardtail MTB. Klidně budu několik měsíců zkoušet, než se rozhodnu něco koupit. Author mám velký rám a takhle velký už nechci. Ale nevím, jak ta Kona bude jezdit na silnici, přijde mi přece jen více do terénu, ten Marin je taková víc silnička. Jak se sní jezdí na silnici ? Má i silniční převody ?

                        Trekingové kolo mám taky 20´´ Maxbike rám a jsem spokojen, předtím jsem měl 18 rám a pořád jsem měl pokrčené nohy a bolavá kolena, rám měl hlavně krátkou horní trubku.

                        0 0
                        • Prazak0  

                          Albie.cz, ale jak jsem se podíval, nemají ji. V nabídce mají jen dražší modely, od 56 tisíc, druhý za 60, což zřejmě nehledáš. Ale i tato dražší kola nemají – momentálně nedostupné.

                          Kona Rove DL, tehdy se Sorou – i kliky, tj. 50–34, vzadu 11–34. Ale patka k přehazovačce mi přijde delší, bez problémů přehazovačka Sora pobere i 40z pastorek, tipuji, že by vzala i 42. Přitom standardně na běžném rámu/patce zvládá jen 34z. Kdyžtak by to zvládlo s přehazovačkou Deore, tou standardně na 36z.

                          Z mého pohledu na silnici jezdí dobře, pláště lze dát užší. Geometrie mi přijde podobná jak u Marin Nicasio nebo Gestalt, jen o něco delší zadní stavba. V současnosti jsou kola Kona Rove spíš jen s Clarisem, cena vyšší, snad šidí i kliky, tj. na čtyřhran místo s Shimano Hollowtech II. Mně sedí rámy velmi dobře, v podstatě nevidím rozdíl, Bareš 58cm sedlová trubka, Kona 54 cm a Author Stratos s 20", Přijde mi občas, že na silnici by to chtělo ještě širší pláště než na polní cestu. Protože když tam jsou velké díry, je to o úraz a rozbití kola, proti tomu výmoly na polní cestě bývají méně nebezpečné. Na jednom crossu mám užší pláště (32 mm) a s Konou jedu rychleji s plášti 40 mm. Pláště jsou měněné, ty původní byly pomalé, i když užší, mám tam Schwalbe CX Comp.

                          S rámem 18 Author Stratos jsem měl podobnou zkušenost, po čase jsem pořídil 20" a je to v pohodě. Takže jsem se bál brát velikost 52 cm, jak mi prodejce radil. Vzal jsem veliksot doporučenou výrobcem

                          0 0
                        • Prazak0  

                          Konu Rove skoro nikde nemají. V cenové hladině Nicasia ji mají v Praze jen zde. https://www.bikeassault.cz/…auve-54.html

                          S ocelovým rámem je doporučená cena 40 tisíc, přitom jen Sora. Kola jsou dosti dražší. Ten odkaz, co jsem dal, to je Al verze. Kliky nejsou s Hollowtech, ale čtyřhran nějaký no-name. Koukal jsem, geometrie je stejná, jak mám já.

                          0 0
        • mirekk  

          Hele,budu kupovat toho základního Gestalta, kterého jsem v práci stavěl z krabice na prodejnu. Ty „Promax“ brzdy jsou voser,naladit to tak aby to aspoň brzdilo je otravný....... Ale ten zbytek,Claris od Shimana by neměl být špatný. Aspoň co v práci vidím,tak Claris se skoro vůbec nevrací na opětovný servis. Shimano mě nikdy nezklamalo. Shimano dobře řadí, dobře brzdí. ????

          Hele,u nás v práci stojí 19 tisíc.,to je za hubičku. Ale už je celkově poslední,a v mojí velikosti,což je moc fajn. Těším se na něj. Hlavně,je to úplně obyčejný základ Gravel a to přesně jsem chtěl. Jsem nenáročný.

          Na Koloshopu stojí 25 tisíc. ????

          Takže pokud ti to je jedno,tak ber. O kus lepší je Gestalt 1,ten už má pevné osy.

          0 0
          • Zucco  

            Díky za info. Mám od června zarezervované 2 velikosti na vyzkoušení a v lednu by měly dorazit.

            Zkoušel jsi v práci to Nicasio ? Jezdí se na něm opravdu tak pěkně, jak se píše ve všech testech ?

            Nějaké extrémní nájezdy nemám, ale chci si po více jak 20 letech dopřát nové kolo. V Praze to nabízejí za 21 tisíc, ale jsou mi ochotni slevit za to dlouhé čekání.

            Jsem rozhodnutý, že která velikost mi lépe sedne, tu beru. Pokud budu s kolem spokojený. Byl jsem i na Bike fittingu a velikost 54 vypadá takřka ideálně, stejně jako Kona Rove 52. Hledám kolo, na kterém se mi bude dobře jezdit a bude nejšetrnější k páteři

            0 0
    • Frantisek27  

      Ahoj, pokud bys chtěl toho Authora prodat, ozvi se mi. Author a4401 sháním. Díky. František

      0 0
    • Zucco  

      Tak jsem si Nicasio pořídil a mám ho doma a za sebou pár vyjížděk. Musím říci, že po roce testování všemožných kol je Nicasio kolo, které mi geometrií okamžitě sedlo. Jízda je neuvěřitelně pohodová a příjemná. Je to ideální kolo pro dlouhé a sportovní vyjížďky v obstojném pohodlí. Rozhodně to není moc kolo na nějaké závodění, ale to já nevyhledávám. Za ty peníze si myslím že je to velmi vyvážené kolo s velmi dobrým základem. Vybral jsem si ho v té stříbrné variantě v 54 a na živo vypadá mnohem lépe než na fotkách a velmi pozitivně mě překvapilo zpracování rámu a kvalita laku. Nezaznamenal jsem ani častý problém s Toe overlap (velikost 54).

      Standardně se ke kolu dávají velké plastové pedály, které jsem ihned vyměnil za kombinované s SPD.

      Z minusu musím uvést, že lanko přehazovačky lehce drhne o spodní šrouby pro přídavný košík zespod rámu. Tyto šrouby jsem dal pryč a je klid. Dále pak bovdeny drhnou při zatáčení o hlavovou trubku, takže tam chce podlepit rám, aby se neodřel. Ale toto jsem objevil skoro u všech kol. Kliky a středy působí velmi lacině, ale fungují dobře. Přehazovačka občas přeskočí, ale to si ještě určitě sedne.

      Trochu jsem se bál, že kolo bude hodně těžké, ale subjektivně mi to přijde úplně v pohodě, na to že má mít lehce přes 12 kg.

      0 0
    • Jenda53  

      Pořídil jsem si gravel MARIN DSX výměnou za stařičkého KELLYSe,na své cesty natěžko.

      Kupoval jsem u MOJEKOLO.Nečekal jsem raketu,ale nějaký standard.Počáteční spokojenost přehlušily po 60km skřípající brzdy-kolo není osazeno tím,co je v nabídkovém listu.Až poté jsem si dole přečetl poznámku kde prodejce vás nemusí informovat o změně komponentů.

      Takže pozor při koupi a doporučuji kontrolu komponentů.

      Jinak kolo je lehčí asi o 3kg než bylo staré a jezdí vcelku ok.

      Honza

      0 2
      • tompca  

        Prodejce za to moc nemůže, ta věta je od výrobců kol. Mají to tak všechny značky, není to nic neobvyklého.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.