Ahoj, byl tady z vás někdo v Maroku? Jaký je tam stav silnic? Zvládne to moje Grade s 28 mm slicke plášti? Nějaké poznatky se spaním na divoko? Plán je za deset dní urvat asi 1600 km, co by snad neměl být takový problém.
Trasa:
Ahoj, byl tady z vás někdo v Maroku? Jaký je tam stav silnic? Zvládne to moje Grade s 28 mm slicke plášti? Nějaké poznatky se spaním na divoko? Plán je za deset dní urvat asi 1600 km, co by snad neměl být takový problém.
Trasa:
:-) naposledy v Maroku spaly „na divoko" nějaké dvě pizdy a místní negramotný lid jim uřízl hlavy :-)
Nebyly to pizdy, ale studentky, které chtěly poznávat „krásy“ tamní krajiny. Kolegové jezdí poměrně často pracovně do Tangieru a dle nezávislých vyprávění je třeba se připravit na to, že na severu Maroka končí civilizovaný svět a čím člověk jede níže na jih, tím více je obyvatelstvo primitivní. Ten smutný příběh dvou holčin to bohužel potvrzuje zcela jasně. Pryč jsou časy Zikmunda a Hanzelky, kteří mohli cestovat s puškou na zádech a kvůli lvům ji měli až druhořadě.
Čím primitivnější oblast a obyvatelé (v Maroku), tím bezpečnější pro tůristy i holky, vím to byl jsem tam, ale za rozumného chování jde skoro vše, zabíjí se bohužel všude, lidi co někde v Africe pracujou mají obvykle názory jako někteří tamní nebo evropští bílí, ale v Maroku je to rozhodně obecně bezpečnější a bál bych se spíš ve velkým městě v noci, ale jen spící nebo o sobě nevědící či dělající blbosti kde nemám, jinak opravdu bezpečná turistická země, samozřejmě smůla a zabití může být kdekoli, včetně ČR nebo Evropy při cestování, řek bych i víc a v Maroku naopak spíše na severu v turistickém městě, tam to přitahuje kriminalisty, ale pokud je možnostř aby něco ukradli bez útoku na životy a zároveň to nebylo vše co mám myslím, že to udělaj, jako všude, zabití ženskejch bývá nejspíš z jinýho důvodu a stejný se to může stát i klukům, pokud jsou cílem a objektem a navíc ne opatrní, bez znalosti podrobností případu bych to nikdy nevztahoval na bezpečnost země nebo lidí v ní, tady jak říkám čím víc jih nebo prdelákov, tím bezpečnější, vyzkoušeno i se spaním venku.
Diky za pohled a zkusenosti. Jenom teda kriminalisty to asi pritahuje, ale to bude nejspis druhotnej jev. Prvotni bude, ze to pritahuje kriminalniky :). Sem si to nemohl odpustit, no :)
Ty jsi lojza , negramotný lid ze Švajcu?????? https://eurozpravy.cz/…ony-koranem/#…
Jo, to máš pravdu. Na druhou stranu, když byla teď jedna paní v práci na benzince, tak ji zastřelili…
Byl jsem tam kdysi ve třech chlapech, věk 20–26, před cca 20 lety, cestování autobusy, vlaky a taxi, spaní venku včetně pouště a hor, nebo u Maročanů co nás pozvali domů… problémy žádný, naprosto bezpečný… to samý nám říkaly holky co jsme potkali… spaní venku bez problémů mimo velký města, i když i tam třeba v parku to jde, ale v těch velkých městech spíš ne a dávat si pozor, tam kriminalita je… Na cesty grade s kvalitními 28 mm plášti a latexx dušemi bude stačit pokud to nebude extrém. Třeba se předem večer zeptat místních, jestli to projedu, sami tam jezdí většinou na kostitřasech nebo supermarket MTB a oboje všude OK… teď minulý rok v llednu jsem tam byl s rodinou ve třech, já, žena a 14 let syn… půjčené auto, protože jsme měli jenom táden a půl, taky naprosto bezpečné arojeli jsme obyč Dacií levnou a jetou z půjčovny všude i mimo oficiální cesty, bydleli jsme sice v hotelech/hostelech, ale bezpečno i tak, na kole to samý myslím, jen dávat bacha na ty turistický města když tam budeš a kolo nikde nenechávat bez dozoru, snad jen u známých doma… cesty/trasu vybrat podle cyklo příběhů a videí na netu asi, cfelý Maroko odzhora doplů bys stejně nedal ani za půl roku na kole, nahoře turistický, pobřeží jako na opačné straně středozemního tak trochu, uprostřed turistický jen někde, třeba kolem Marakéše, pouště, hor atd, ale v pohodě a zajímavý a doporučeno od Atlantiky až na východ země, odtamťud dolů není tradiční Maroko, více zaostalý, méně turistu, nebyl jsem tam pořádně, ale asi dobrý, rozhodně na Atlantik pobřeží, tam jsem byl… asi bych dal Marakéš přílet (tam se lítá levně) a okolo po Atlantickém pobřeží dolů jak moc to půjde, pak kolem Marakéše do hor a na pouš%t na východ, dolů uvidíš, do vnitrozemí kromě Atlantiku taky doporučeno, ale ne všude a je to daleko na kolo…Nebo se taky dobře a levně lítá do Fes(u), ale to je nad horami co jsou kousek o d něj, v lednu tam třeba byla kalamita sněhu, ale v lůétě OK, po Atlantik pobřeží Ok a bez obr kopců… do Casablanky bych radši nelítal, město nic moc i přes název a pověsti, když tak jenom přiletět a jet hned pryč…
Ty Maročany/kontakty aspoň tři jsme získali od Marocké studentky na Strahově (kolejích) večer před odletem tenkrát, našel ji kolega podle seznamů cizinců studentů snad, to samý doporučeno, na místě nám ti kontaktové dávali další a přimlouvali se za nás, jde se ubytovat v soukromí i na dotaz asi, za symbolický peníc, dárek, nebo službu asi, ale i zadara, jsou štědří… taky dobrý se občas svézt taxíkem/velkou dodávkou typu starý Ford nebo Mercedes co jezdí třeba i místní, kolikrát s velbloudem vzadu, těch se zeptat co a kde dělat a většinou pozvou třeba do tábora nebo domů, taky jsme dělali.
Predpokladam, ze alespon na video od GCN jsi koukal. Je to sice jen maly kousicek Tve planovane trasy, ale zase hezky natoceny.
Nekoukal. Díky za odkaz. Mrknu na to. Je to momentální nápad a doplnění cesty z minulého roku, kdy jsem trochu vyměkl…
V Maroku jsme byli s kámošem v listopadu, plus/mínus jsme kopírovali trasu borců z GCN, ale víc v terénu a o něco delší. Jeli jsme na MTB. Ta trasa co chceš jet mi připadá moc po hlavních a často přes města, bude tam myslím docela provoz. Kvalita silnic v pohodě, lepší než u nás, za poslední dobu tam dost investovali do infrastruktury. Města jsou ale peklo (aspoň tedy Marrakesh), zvášť na kole. Mumraj, spousta lidí a aut, zácpy. Pokud bych nemusel, do měst bych nejezdil. Hory byly super.
Bivakování v horách mimo civilizaci se dá najít a je to ok. Mimo hory je to dost hustě osídlený a bivak se bude hledat těžko bez toho, abys někomu lehl na pole nebo přinejmenším aby s tebou někdo nezačal řešit co tam vlastně děláš. Mimo hory jsme volili nocleh v „gitech“, což jsou jejich bed&breakfast hotýlky, nebo v riadech. Standard většinou nic moc, ale dalo se. Na jídlo jsme si určitě nestěžovali, vaří tam dobře.
Lidi na venkově v pohodě, přátelští, otevření, komunikativní, ale musíš umět francouzsky když si chceš popovídat.
Pobíhá tam spousta děcek, taky většinou přátelští, někdy budou chtít nějakou sladkost nebo napít, když se jich sejde víc můžou být dotěrní.
Ve městě tě budou považovat za chodící europeněženku.
Je smutný, že tam podřízli ty holky, ale to se může stát i v německu nebo ve francii. Vláda tam po teroristech jde, hned pozatýkali pachatele a jejich kumpány, byly demonstrace proti terorismu. My jsme se tam cítili v pohodě, bezpečně.
pro úplnost trasa a pár fotek.
Dál na východ Arzazate, Tinghir a Ela Rachidia, plus Bouaria a dál tuším na Saharu, je krajina taky super, myslím, že i na kolo, ale je to dál, kousek možná přeskočit i s kolem v těch velkých taxí dodávkách a pak to dokončit směrem na Fes, ale asi na kole ne přes ty největčí průsmyky? I když v čistém létě asi OK když si chce člověk máknout, v kednu únoru radši ne, i když jinde je skoro léto, tam zima snad i když není kalamita, až na vyjímečné roky…
Jak dlouho jste to jeli? Pěkný, děkuji moc za inspiraci…
Žádný extrémní výkony, dali jsme to za 6 dní, ale i tak některý dny daly zabrat – protože převýšení a občas těžko sjízdný šotoliny. 2× bivak v horách, jinak gity/riady.
Kilo na den v kopcích a terénu málo není…:-)
Kluci, děkuji moc rady…Jsou tady i normální lidi. Hurá, hurá, hurá :-)
Stačí chvíli googlit něco jako cycling trip route v ENG nebo v jiném Tvém jazyce a budeš mít informací tři ******… průvodci klasický vč mé kdysi oblíbený Lonely Planet jsou dneska skoro zbytečný i pro pěší/v autech, akorát na zjištění které místo je asi dobrý navštívit, ale třeba detailní info o spaní nebo cenách tam nejsou ani pro hotely nebo hospody, prostě už je to jiný, Internet a poznámky předem lepší… LP Maroka z loňskýho roku Ti můžu půjčit, ale na netu to najdeš taky.
Osobně bych preferoval spíš se snažit sehnat bydlení u místních, bude to imho větší kulturní zážitek a přitom bezpečnější. Nemyslím že by člověku hrozilo fyzický nebezpečí, ale minimalizuješ tím riziko okradení.
Když jsem byl před lety v Tunisku (s cestovkou) tak mě překvapilo, jak velkej kus trasy s náma jezdili sami od sebe policajti (ještě před arabským jarem). Chtěli si být jistí, že se nám fakt nic nestane.
Provoz na silnicích bude asi dost mazec, my naštěstí jezdili jen po hodně vedlejších, i tak nás občas míjely karavany turistů z Djerby a bylo to prakticky vždy nepříjemný, něco jako bezpečný odstup fakt neuznávaj :-)
V Maroku jsem byl v říjnu 2018, sice né na kole, ale na blind s kámoši přes Fez, Marakéš, Agadir a Tangazouth.
Jak tu psali výše silnice tam mají pěkný, lepší jak u nás, toho bych se nebál, ale připrav si nervy na řidiče, předpisy jim nic neříkají, představ si to jak dopravu v Indii, tak na to pozor, hlavně bacha na kruháče! tam každý jede a bliká jak chce, standart jsou tři auta vedle sebe.
Lidi tam jsou v pohodě a milý, jen opět jak již bylo zmíněno, vyhnul bych se větším městům, tam jsou pojebávači jako všude a pozor na svoje věci tam, pokud nemáš ubytko přes booking nebo něco podobného, tam si moc nedovolí si tě okrást.
Jinak z Agadiru do Tangazouthu, pokud se koukal správně tak jeden přímo po hlavní, tak než vyjedete z Agidiru, tak si asi užijete, tam to na kola moc není (blbá doprava a průmyslová čtvrt), ale pak krásná cesta do Tangazoutu, ovšem tam se cesta zhorší (povrchem) až občas zmizí i asfalt dál sem nebyl :D Jinak pokud budete mít chvilku tak v Tangazouthu doporučuji chvilku zaserfovat (klidně pošlu odkaz na chlapíka, kde jsme byli mi), Marakéš je krásný, zvláště náměstí u medímy v noci (tam jsou i ty ojebávači) :D a Fez je žumpa, hlavně medína, to města bych zboural se zemí :-)
No proč ne, teda úplně je vynechaná Sahara na východě, tam bych to asi zkusil protáhnout z El Rachidie na severovychod? I když teda je to jednotvarna krajina po cestě, tak to za to stojí, když tak to urychlit tim taxikem dodavkou i s kolama a místňákama, bylo by to za levno a za den… no a možná bych preferoval Marakesh do ouarzazate, pak tu poušť a zpět, pak na pobřeží, tuším i Jadida byla pěkná, dolů po pobřeží jak to pújde, zas rovná rychlá krajina, pak z Agadiru asi jak to máš (na dálnici kola nesmí myslím) a zpátky do Marakeshe na odlet? Jako takovou „jízdu-osmičku“ tvarem, u které se bude líp dát zmenšit nebo zvětšit každé kolečko podle rychlosti a kam to ještě stihnete… poobřeží je myslím relativně rychlé na přesuny, je tam malá cesta u moře i tam kde je dálnice a až asi na dvě nebo tři místa jsou všechny „města“ na pobřeží dost stejná, spíš více na jih je to zajímnavější prej… ny dali za těch cca 10 dní Fez, Meknes, Rabat, El Jadida až po Agadir poo pobřeží, pak do Marakéše, pak Ouarzazate, až na tu pout, a zpátky do Fezu (velký průsmyk , na kolo asi ne), bylo to malým autem, asi 100–200 km/den max a většinou to i se zastávkama bylo na většinu dne… na noc vždycky v jednom městě vč. těch co jsem nevyjmenoval plus na poušti, u Meknesu ale bokem je Římzké opuštěné ale zachovalé město, tam taky noc a doporučuju, jinak pobřeží doku Vás bude bavit a bude čas, a tu makačku z Marakéše přes hory a pak po poušti zpátky přes hory a do Marakéše nebo poblíž a pak na to pobřeží tu druhou spodní část osmičky, to bude lehčí a tychlejší po rovině a upravitelné na dýlku i trasu když tak, nebo dojetelné tám taxíkem nějakej den kdyby něco. Marakeš akorát tu medinu a spát do hostelu uvnitř i s koly, jsou drahé když super a historické, nebo levné, historické a ne tak super, bez služeb, ale není problém… na booking.com třeba, buď zabookovat předem něco, za co se neplatí předem, nebo to nechat na last minute, to jsou některý zlevněný, ale není jich moc a některé mohou být pryč i když předem budou za slušnou cenu…
Tvl. proč Tě tady každý pomlouvá. Vždyť si úplně normální. Pokud Ti tedy mohu tykat, asi budeš malinko starší, jak já. Jinak trasu neber úplně na 100pro. Je to nástřel a podle situace se může dost měnit. Děkuji za rady a ještě se na vás tady obrátím. Já to raději čtu od někoho, kdo tam fakt byl. Ne z článků LP.
Fakt bych se nebál vedlejších silnic, na těch hlavních jak to máš bude provoz.
Příklad: u Aoulouz se dá odbočit doleva a jet po jižním úpatí High Atlasu přes Tisrasse, Tifnoute, Tidli, Agouim (tam je pěknej hotýlek). Spektakulární příroda, dobrá silnice, minimum provozu.
Taky bych asi nevynechal nejznámější silniční sedla v High Atlasu – Tizi n'Test a Tizi n'Tichka.
Nebo třeba kaňony kolem Ijoukak a Ouirgane, případně Ourika.
To ale pak záleží na tom kdy tam vlastně chceš jet, v zimě býva ve vyšších polohách zima a sníh.
Mimochodem 10 dní, 160km za den v neznámým členitým terénu s nějakou bagáží – pro mě naprosto nedosažitelný, i když chápu, že jsou borci, kteří to v pohodě dají :-)
Jinak orientace bude ok. Mapy.cz mají offline mapu Maroka. Nejlepší prdel je, když mě někde lidé chtějí pomoc se směrem. Ukážu jim naše mapy a koukají jako blázni. My češi nejsme špatnej národ.
My tam jeli podle mapy v aplikaci maps.me, ke stažení na Android i jabka okousaný na https://maps.me/ nebo i na telefonu ve shopu asi, zadara, mapy pro různé části Maroka nebo jiných zemí pak z aplikace, připadalo mi to povedenější než mapy.cz a líp se to chovalo (např zaznamenávalo kde už jsme byli a kudy šli nebo jeli… už jsem podle toho chodil na Sri Lance po divocine i cestoval MHD, hotel nebo místo taky najde podle vyhledávání…). Doporučuju. Pak jsem měl pár appek ze storu na telefonu k Maroku, různé turistické, průvodce atd, už si nepamatuju co jsme nakonec používali a co ne, můžeš vyzkoušet co tam je a uvidíš. Asi bude i něco na cestování kolem?
Já jsem s mapama.cz spokojený. Nemám důvod měnit. Neměním, co mi funguje…:-)
zrovna nedávno jsem koukal na tohle video a ta cesta vypadá úžasně.https://youtu.be/FfbFkfRRb7A
btw jedes teda? co letenky a kolo v letadle. Já bych nejraději vyrazil taky upřímně :)ale mohl bych jen tu kratší cestu.
Jo jedu. Jinak bych to tady neobnovoval. Ja neplacnu neco jen tak. Letim 21.4 a vracím se 2.5. Poprve na trasu asi vicemene hazim bobka. Proste prvni 3 dny uvidim co se da zvladnout a podle toho se přizpůsobím.
sakrys, zjišťoval jsem hlavně jestli by mi náhodou nesedla termín :). po dvou letech jsem se vrátil k bikepackingu a vyloženě nějaká taková akce se vybízí jako ideální start sezóny. Navíc mám nějaký ten týden dovolené navíc než přítelkyně, tak už už rozvazuju. předpokládám, že pojedeš na lehkou, že?
No nalehko? Snazim se, ale vis jak:-)
Jasně, ještě jak si sám, tak to chce mít aspoň nějaké rezervy a to už je nalehko výzva :). ale nosič kole nebude ne? kdybys měl v plánu něco obdobného přes rok, tak se rád přidám. stejně něco v tomhle smyslu ale jiná destinace budu vymyslet. zatím jedu jen do kyrgystanu v srpnu, ale chci k tomu něco přidat.
Termín duben/květen…
tak to potom bez obav do hor, tam bude příjemně, naopak ve vnitrozemních nížinách se bude už v květnu dělat docela horko.
trošku z jiného bikového soudku, ale zase něco ti to asi řekne – https://www.dolekop.com/…tb-destinace
Jinak mám v Maroku sestřenku a fakt bych tu zemi skrze bezpečnost nedémonizoval. Stát se ti může všude cokoliv.
A kde ji máš? Nechal bych si u ní obal na kolo:-) A bezpečnost. Já strach nemám. Všude jsou dobří lidé, ale i ti špatní…
Casablanca
Nemáte někdo někoho známého v Marrakeshi? Díkes.
Kdysi dávno:
http://cestopisy.xf.cz/index.php?…
Dávejte si pozor na vodu, pijte pouze balenou a vezmi si hodně léků proti průjmu. Nejlepší je ale prevence 2× denně hruškovice ;-)
Tak nakonec to bylo opravdu hodně easy…
Pěkné.
Byl jsem v Maroku začátkem března a vyznávám stejný způsob cestování.
Ten obal na kolo jsi vezl celou cestu sebou?
Já jsem před odletem koupil 3 metry zahradní fólie a omotal kolo, přelepil páskou a prošel.
Nelámou se bowdeny, když sundáš ty silniční řídítka?
Nebo na to máš nějaký fígl?
Neměl si tam nahoře moc sněhu? Březen mi přijde brzo.
Nevezl, byl schovaný u tohoto pána za 4 české tyčinky:-)
Jo, koupíš ta vše, co potřebuješ a proč by to neprošlo. Zabalené to je ne?
Nelámou. Tohle se mi fakt ještě nestalo. Já řidítka sundám a otočím pouze o 90 stupňů a přidělám izolepou k rámu.