Už jsem to určitě někde četl, ale jak se dá snížit zdvih na Marzocchi 66 RC2X, případně i na ostatních modelech 2006 kromě vzduchových, ze 170 na 150 mm? Dá se tam delší negativka a zkrátí pozitivní pružina, nebo pružinovej kit,…??
Už jsem to určitě někde četl, ale jak se dá snížit zdvih na Marzocchi 66 RC2X, případně i na ostatních modelech 2006 kromě vzduchových, ze 170 na 150 mm? Dá se tam delší negativka a zkrátí pozitivní pružina, nebo pružinovej kit,…??
:-) to me zajma, teda ale spis na modelech O7
ty jo když chcete 150 proč si nepořídíte Z1???? jenom taková otázka a jinak nevim jestli to jde neslyšel sem o tom ale určitě bych kouknul na ofiko stránky marušek a tam to je někde napsadý jako upgrde
jednak je 150 malo a chtel bych 160 :-P, jednak mi Z1 pride krehka a v podstate ji ted mam a posledni duvod je ze kdybych kupoval takle „drahou“ vidli tak bych si ji treba v budoucnu chtel prehodit an jinej ram a ten urcite nebude mit mensi zdvih-spis vyssi
jasně chápu já mam 66rc2× na monstru Ht ale nesnižuju a taky počítam s fullem do budoucne…jiank k tý křehkosti..nejsem si tim uplně jistej ale myslim že v nsx 9 dává simmons s allmountainem od marušky docela macatej drop kterýmu bych 5–6 určitě odhad..ale to je jenom poznámka…jinak tě chápu
jenze i kdyby nic tak 66 se mi libi :-)
máš nějakou fotku toho dropu?Nahod sem něco:-)
mam tři fotkytohle je první Wade a fakt si myslim že je to AMko
tak tady další neni to wade ale je to stejnej drop
a tady poslední
hele máte tam ty fotky????
Co myslíš?;-)
no k těm třem mejm příspěvkum by měli bejt fotky
No to jsem pochopil. Každopádně nejsou.
niesu tam..
tka to zkusim znova…první
ha už vmi kde je chyba oni to sou BMP..jdu to předělat
tak teď už snad
konečně tady další
tak a poslední a bude to
Vzdyt ma 888 ne?
to je jednokoruna dává X-up myslim že jediný co maruška v šedý dělá je AM
No z tehle shotu to vypada vselijak, kazdopadne takovy zachazeni mi na all mountain prijde dost..
naprosto odpovídající zacházení vzhledem k tomu že jde o sponzorovanýho jezdce a video :-))
V sedy se delala jeste Z1 Sport
no le když vemeš že je sponzorovanej tak má model na letošní rok(2007 když to je točený loni
to není jistý..muže tam mít uplně cokoliv
to je taky fakt ale z toho videa to vypadá buď jako Z1 nebo AM a já bych se osobně přiklonil k Am ale večer to ještě důkladně zkouknu a podam info jo..
technická poznámka: ty fotky by si zasloužily deinterlace
není až tak třeba pokud to aspoň trochu dobře grabneš:
na té poslední už má 888 a jiný kolo – je to vidět dle barvy spodních nohou
ty druhý dvě nejsou WADE ale někdo jinej jinak sem to sem daval na rychlo
vyriesi to Lyrik.
neresi hlavni problem me stavajici drop off 4-stribrny vnitrni nohy :-)
navic lyrika taky nedelej zadnyho co by se mi libil, chtel bych meneni zdvihu s maximem na 180
No tak urcite nejjednoduzsi je zkratit pozitivni a prodlouzit negativni pruziny. Akorat nevim, kdo to dela. Snad jedine milan by to mohl mit v nabidce. U tech starsich byl jeden typ, ktery se delal jak na 150 tak i na 170mm a tam by to snad mohlo byt pomoci podlozky jako kdysi. Saci rozebrat a podivat se.
Já většinou tyhle úptavy lidem rozmlouvám. Snížení zdvihu znamená jednoznačně zkrácení pružiny a to je nevratné. Mohl bych to klidně provést, protože když si to někdo přeje, tak se mu to splní, já namísto toho lidi přemlouvám, že tohle je zbytečné. Mnoho lidí má představy, že zdihy se dají jednoduše měnit přehozením podložek. Ano dá ale je to jenom u typů, které jsou k tomu určeny. Snížení zdvihu u vidlice, která to neumožňuje jde jednoznačně jedině krácením pružin.I když tady je známý i pokus, když si jeden biker prostě zkrátil plunžr :-( Přiznám se, že nerozumím výběru vidlic, které se následně kdekdo snaží přestavět, jedni na zdvih vyšší, druzí na nižší. Nabídka vidlic na trhu je tak obrovská, že nevidím k takovýmhle úpravám nejmenší důvod. V tomhle vlastně vystupuju proti svým zájmům ale mě netěší dělat takovéhle zbytečné a mnohdy mrzačící úpravy.
Z mnoha prikladu tady na foru muze bystry ctenar zjistit, ze nabidka vidlic neni zdaleka tak rozmanita, aby pokryla pozadavky vsech zakazniku ;)
I v tomhle případu?
Tak schvalne. Co bys stavel proti Marzocchi 66RC2X na 150mm ?
a co treba totem soloair?ikdyz bych si radsi nechal prestavet tu 66tku
Rozhodne vyssi cena. Pro nekoho moc macaty vzhled (40mm nohy) Vzduch. Nemoznost pouziti mensiho kotouce…
Budeš se divit ale na 66 beru její největší výhodu právě onen zdvih o který se jí snaží majitel připravit. Vyjímečná bytelná jednokorunka na 180 mm se tak nejednou stává zcela fádní 150 mm a když dáme mejiteli daleko levnějšího Travise, tak kromě image netrpí žádnou újmu.
Snad jeste citlivost, tuhost, reverse arch (kolize s ramem, blatnikem, nevzhled). Ale kdyz prekona odpor k Manitou, tak proc ne. Cena je urcite zajimava, ale na vyssi zdvih ji pak uz neda…
Stejná váha, jeden milimetr rozdílu v průměru nohou, citlivosti bych se rozhodně nebál ale ztráty image před posuzovateli rozhodně. Když se navíc zcela záměrně okradu o tu největší výhodu a tou je právě ten zcela vyjímečný zdvih u Marzocchi, tak nevím o co by jinak přišel. Možnosti nastavení kompresí jsme už probírali.
Komprese… kdyz si nekdo koupi RC2X, tak to tam asi chce. Jinak by si vzal VF2. V tuhosti neni prumer nohou vsechno. Podivej na krosove modely a freeridove. Oba maji napr. 32mm nohy, ale rozdilnou tuhost.
Pozor, jabka, hrušky. Xc a Freeride stejný průměr nohou ale jiná váha. tady je podobný průměr a stejná váha, nemíchat koktejly. A k RC2, kolik znáš jezdců, kteří to umějí opravdu aktivně využívat. Ze své zkušenosti musíš potvrdit jediné. Jakmile začneš přitahovat kompresi, vždy ztrácíš citlivost na počátku. A citlivost jsi zrovna podsouval jako výhodu 66. Je třeba říct, že Travis bude citlivý tak, jako 66 ka na nejnižším nastavení kompresí. S jakýmkoliv vyšším nastavením bude ztrácet a celkově může dostat z vidlice lepší výkon jenom ten, který na sebe dokáže opravdu sladit, za prvé, pružinu a následně i využije veškeré vymoženosti nastavitelného tlumení. To by ale měl rozhodně testovat taková nastavení a využívat je v závodech. Při tomhle využití uznám, že 66 nemá konkurenci a takhle považuju za rozumě využitou investici do ní. To, co nabízí 66 ka považuju za velmi dobrý poměr cena- výkon a také rozhodně kvůli tomu zdvihu.Protože čím vyšší zdvih, tím víc mají smyslu všechna kouzla, co nabízí tlumení.
Mi treba Travis (jednokorunka, bez intrik :) neprisel nejak extra citlivy. S RC2X mas sice pravdu, ale proc si teda nevzal VF2… to bych udelal ja. Mas uz nejake zkusenosti s RV atd. od Marzocchi? Se chlubi pozicne promennym tlumenim… by me zajimalo co je na tom pravdy.
TPC plus, intrinsinc, to jsou systémy s pozičně proměnným útlumem. Závisí skutečně na pozici. RC2, tedy high speed a low speed komprese nejsou pozičně citlivé. Jsou to systémy, které reagují, nebo spíše se dají nastavit na určitý práh odtržení a potom už fungují v celé dráze zdvihu stejně. Průtok už se mění hlavně od rychlosti průtoku a nejsou tedy nijak závislé na pozici. Na trychlosti průtoku jsou závislé ostatně i veškeré jednodušší systémy nastavení kompresí tedy rozhoduje hlavně o počátku funkce. Tohle je jenom zjednodušeně. V praxi to přináší mnoho možností ale jak uvádím, tady je rozhodně základem vyhovující pružina. Nemyslím, že právě tázající se zabývá takovýmihle věcmi a právě onu pružinu se snaží domršit.
Chapu to tedy tak, ze s RV zatim zkusenost nemas. OK. Clovek aby mel prekladac :)
Pokud jsi se nespletl, tak nevím, co by mělo být na extra zkušenostech s externím nastavením odskoku, vidíš v tom nějakou vědu?
Tak si asi spatne vykladam vetu „the RV (Rebound Valve) system permits the control of compression and rebound speed based on the fork’s accomplished travel.“
Pokud se pořád pohybujeme okolo 66 ky, tak je tam podle mě systém RV a ten je pouhé nastavení odskoku a nic víc a další je RC2X. RC2 značí popsané systémy kompresí a X by mělo znamenat možnost doladit koncový útlum. Jen tak mimochodem koncovým útlumem disponují všechny předchozí Marzocchi a je to onen hliníkový váleček na konci plunžru zapadající do prostoru pod tlumící záklopkou. Tohle provedení bude jistě jiné ale mám jiný dotaz. Měl jsi někdy problém u správně nastavené Marzocchi s chodem na doraz? Tohle přesně bude řešit ten systém, o kterém požaduješ reference a spletl jsi přitom názvy.
Seru na to. Nespletl jsem nazvy. Ptal jsem se presne na predchozi doslovne citovanou vetu. Zas nekdy priste.
Tímhle jsi mě jenom potvrdil o co zase šlo. Příště se s nějakým vysvětlováním nebudu zabývat.
RV není značka externího odskoku ale patrony od marušky, stejně tak RCV…a oboje by to mělo bejt pozičně závislé tlumení..shoda s externíma štelunkama je čistě shoda.
Jedná se o typ 66 RV co má za nastavení tenhle typ? Myslím, že se bavíme o R 66 ne?
Additional Feature:
With its speed type valves, the RV (Rebound Valve) system permits the control of compression and rebound speed based on the fork’s accomplished travel. The RV pumping rods are equipped with rebound adjusters (internal or external).
jen taková nedůležitá drobnost: ten váleček na konci plunžru prakticky nezpůsobuje žádný koncový útlum, ani teoreticky mu nelze tuto funkci přisuzovat.
chapu to tak ze to dovoluje kontrolovat rychlost stlaceni a navratu zavislým na kroku vidlice,ale nepodepisu se pod to…
no v základu by to mělo fungovat v každá části zdvihu jinak…proste komprese a odskoky na začátku kroku jiný a na konci taky
no vida,to sem skoro trefil,:)
A k novinkám a nebo jejich detailům. Na stránkách www.eurobike.sk je odkaz na detaily Mision Controlu, v tom odkazu jsou moc hezké obrázky detailů a je to sice mimo ale když jsme u těch kompresí, tak koho to zajímá, tak si tam může najít funkční detaily.
V tomhle případě zcela určitě, mě konkrétně Marzocchi dost naštvali, když začaly všechny nevzduchový 66 dělat na 170. 150 by se mi hodila mnohem víc, všechny 150 jsou křehčí a Lyrika a podobný věci nechci. Prostě tady ta 66 na 150–160 dost lidem chybí.
souhlasím – chybí.
za první tu vidli ještě nemám, přemýšlím o relativně výhodné koupi mírně jeté 66 rc2× model 06 (kvůli výšce vidle), taky jsem samozřejmě posuzoval:
mám teď kolo se zdvihy 150/150 a chtěl bych geometrii zachovat, protože mi maximálně vyhovuje, a přitom chci bytelnou vidli, hmotnost ani tak moc nerozhoduje, takže proto vede ta 66 – nemusí být nutně rc2×, jde mi o tu možnost to shodit na 150, neberu to tak, že tu vidli obírám o to, co je na ní nejlepší, nejlepší je na ní ta robustnost, zdvih je až druhořadej…
nicméně i těch 170 bych snesl, pokud by to nešlo nějak jednoduše snížit – kamoš má na stinky 2004 vidli junior-t 170 mm a nezdá se to být nějak nakoplý nebo jinak horší…
Jejejej!No to je hokej.Předně pro Milana 1,člověče,piš o něčem,čemu rozumíš.Na tomhle ledě viditelně plaveš,tak jdi raději mazat kluzáky na RST,tam nic nepokazíš.Tak to vezmu po řadě.Nejdříve Radek Broz,v nabídce máš zdvihy 160/180mm,tak neříkej,že si nevybereš.Jen pro příklad,66 je v provedení SL1,SL2,RV ETA,RV160/180,RC2 ETA,RCV 160/180,RC2X. Pádlistu zajímal 66RV.To je verze s polopatronama,kde je možno seřizovat dole knoflíkem rebound,kompresi ne,ta je daná konstrukcí polopatrony.Je ale možné kompresi ladit při rozebrání.Kdyby jsi něco potřeboval vědět,řekni Cigimu,on ví koho se zeptat.Při tomhle provedení je průtok přes kompresi konstantní,po celé délce zdvihu.Verze,kde i kompresní polopatrona má externí ladění,je RCV. Důvod,proč chtějí kluci měnit zdvihy,je prostý.Vidlice něco stojí,když potom mění rám,chtějí sladit geometrii. Ale k věci,technicky vzato,není nejmenší problém snížit zvih.Rozhodně ne tím způsobem,že se uřežou pera.To může udělat leda opravdový muftič.Od toho jsou sady,pera se dají o požadované snížení kratší.Takže je nesmysl,že je to nevratný proces.Další nesmysl,který jsem tady od Milana1 četl,je,že komPresní patrona u RC2X snižuje při štelování citlivost už od počátku.Tak tohle,byl blud století. Tady bych chtěl vysvětlit rozdíl v chování komprese u polopatrony a ETY.U polopatrony,není příliž žádoucí brzdit příliš průtok,pak je vidle opravdu méně citlivá.Pak se může stát,že když má někdo měkké pera,při některém skoku ji může dát nadoraz.Tady má komprese stejný odpor,v celé délce zdvihu. Ale jiné kafe,je kompresní ETA u RC2X.Aby se zabránilo,dát vidli nadoraz,má ETA štelování komprese nahoře kolečkem.Funguje naprosto stejně jak u zdvihu 160,nebo 180mm.Dám příklad zdvih 180mm.I když zavřete kompresi úplně natvrdo,jde patrona dolů jako po másle,bez sebemenšího odporu nějakých 130mm.Teprve s blížícím se dorazem,začíná komprese brzdit.Ale ne jak by si někdo představoval,že odpor,musí být veliký.Jen tolik,kolik vydrží 8mm silná,dutá pístní tyč,při své délce,aby se nezlomila.
takže rc2× nemá štelování pomalé a rychlé komprese…ona má prostě kompresu a „doraz“?
a ještě proč M popisuje rv a rcv patrony jako závislé na pozici?
Tak vidím, že se tady zase začíná předvádět nějaký borec. Podívej se neproběhlo tady nic tak strašného abys mě musel napadat takovým stylem a tvá drzá doporučení jsou hloupá. Jsou o to hloupější, že guláš v tom máš ty. Já se tady pokusím rozklíčovat co pleteš všechno dohromady a ty si to přeber jak chceš, není to ostatně vysvětlení pro arogantního a nechápavého týpka jako ty ale pro jiné. Rebund komprese je zpětný útlum – píšu o tom zcela jasně, že to nechápeš ty je věc jiná. Problém snížení zdvihu bez úpravy pružiny, nebudu to komentovat, znám tady lidi, kteří na novou pružinu nemají a ani tady ten, co se táže jistě s novou neuvažuje, nebo jsi to vyčetl? Když ano mohl jsi radit namísto toho aby ses tady na konci takhle předváděl. Seřizování komprese. Zřejmě jsi se k tomu ještě nedostal a nebo jsi se nestačil doptat. Kdybys třeba jenom lépe četl, všiml by sis dokonce shody mě a pádlisty v této oblasti. Nepotřebuju se na to doptávat jako ty, znám to a jednoznačně potvrzuju. Seřizováním, přitvrzováním kompresí low speed a high speed opravdu ztrácíš citlivost již od počátku. Jediné, co popisuješ správně je onen koncový útlum, ten je tady naznačen jenom pádlistou a nebavíme se o něm nijak podrobně, tvůj popis je podrobnější a jeho funkce nemá s low speed a hig speed kompresí nic společného, je to jiná funkce. Ovšem zase tvá představa, že je tam geniální nastavení, co přesně zohledňuje pevnost pístní tyče, to je trochu mimo. Ale prosím. Chod na doraz nebyl nikdy problém Marzocchi ale o tom ostatně taky píšu, četls vůbec něco? Když zase příště budeš mít pocit, že se můžeš o někoho pořádně otřít a shodit ho, tak se s někým, kdo tomu opravdu rozumí ještě dvakrát poraď, jinak shodíš jenom sebe a tu aroganci si odpusť vždycky, ode mne se dočkáš pokaždé odpovědi takové jaký impulz jí vybudil.
Kdyz se kouknes na vsechny jeho prispevky, tak jsou v takovym stylu i kdyz tady mel uz i drsnejsi, osobne by me zajimalo co to je za existenci.
A za me – tak jsem byl v pohode rozhodnuty, ze si koupim boxxera Race 07 a ted premyslim jestli si nemam koupit 07ckovou 66RV :))
Podle mě má nějaký vztah k Bartoníčkovi, jestli si dobře pamatuju tak tady za ně dost kopal.
To povazuji prakticky za jiste, ale v jakem vztahu…z toho jednani bych tipoval zamestnance…
Podle mě se motá někde u servisu ale moc toho ve skutečnosti nechápe akorát sem tam něco, posbírané střípky a vzor pro něho bude ten, na koho odkazuje abych se zeptal, to by mohlo být vodítko.Takže ten Cigi, jestli to tobě něco říká nevím, mě rozhodně ne.
No, je patek, dnes po nikom uz patrat nebudu,ale uvidime jak se dal projevi :)
A to RV si ověř podrobněji, podle mě je to akorát seřizování expanze a nic víc. Vycházím rozhodně z ceny a s tím, co má popsáno za funkce vyšší typ. Kdyby disponovalo RV jakousi speciální funkcí, tak by to bylo zdůrazňováno i u dražších. Ta expanze jestli tam má být něco extra může mít seřizování Low speed a high speed napevno. Mimojiné tohle přesně má i ten tvůj Nixon ale nikde se to ale moc nezdůrazňuje.
Ja zadnyho nixona uz par mesicu nemam…nemam uz ani Travise. Ted aktualne mam pouze jednu Rebu SL na mym Scottovi a doma mi stoji jedna Tora co jezdi moja…vidli ted musim vybrat :)
Ad RV – ono neni moc co overovat, staci se mrknout do manualu – clovek si tam pouze muze upravit rebound dole na pravy noze a prifouknout pravou nohu zeshora…nic vic, ale me by spis zajimal jizdni projev v porovnani s Boxxerem a to, co by se mi vic hodilo na bajka (jednoduse receno vlastne vybiram vidli co nema temer zadny nastavovani – toho si dost uziju na XC – a ktera bude chodit v tovarnim setupu dobre…jenze to je otazka – nechci linearitu a nechci uplnou zvejku… :)) )
hele, prosimte nevic jak byl ten travis vyzokej ? nikde sem to na netu nenasel :-( a kdyz mi tu onem napises par radek :-) tak mi udelas radost, dik
540mm a jednoznacne nejlepsi vidlice kterou jsem kdy jezdil. Skoda ze ji nedelaj ve 180mm verzi s 1 1/8" sloupkem za ty penize co 150mm :))
sakra, kdyby s toho vymackli aspon 160 :-( ale za ty prachy…
148mm realny zdvih verze 06 :)
jezdil sem stance flow-a ac to byla levna vidle tak chodila fak moc dobre, ted mam drop off 4 a ten stance mi teda prisel lepsi, este jedna otazecka-sem tlustej (90) a budu patrne potreba pritvrdit, dej se nekde rozumne sehnat pruziny ? u dovozce sem je nako nenasel… (ale nevolal sem tam)
Dovozce by mel byt, potreboval by jsi uz asi o stupen tvrdsi nez tam je.
jakej z té vidle máš dojem hlavně co se týče chození na doraz při freeridu? jak sem už psal výš, tak mám dost strach z příliš lineárního chodu i s tvrdší pružinou, čímž bych ale zase ztratil citlivost na počátku chodu… jezdil sem na kamošově stance blunt a tam to je přesně tento případ – s originální střední pružinou furt na dorazu, chod super, teď s tvrdší už dorazy tolik nejsou, ale furt se to tam dá dostat, ale taky horší citlivost na drobný nerovnosti…
Nema na FR malej zdvih? No mozna tak na FR HT.
Linearni – jo to docela je dost i s pritazenou kompresi i kdyz tou se to dost zlepsi.Nicmene to co popisujes je tak spis na klasickou Marusku.
Nicmene – doraz jednou, dvakrat za kolo v DH neresim, to je pro me normal, jinak by tam nebyl. :)
no dobře tak ne FR, ale malinko lehčí FR, prostě v rámci možností mýho kola :))) mám tam 150/150 a výrazně výš jít kvůli geometrii nechcu, a pětimetrový dropy taky nedávám, to už by mi mozek nedovolil…
Ja taky nedavam 5m dropya jdu do vyssiho zdvihu :-))…v tom dropu to nebude :)
no to by chtělo to projet… nejseš náhodou z Brna? :-)))
Viz vyse. :)
aha už vidím, nečtu pořádně a pak to tak dopadá :)
No joooo no… :)…ted musis do OVY :)
Vím, že nemáš rád grafy ale kdyby byly k dispozici, tak na tohle ti odpoví. Já bohužel nemám Boxxera k dispozici z žádného zdroje. Mám už třeba Lyrika a Foxe 36 2007a dokonce i dvoukorunku Specializedu ale toho Boxxera bohužel. V tlumičích bych velký rozdíl u těchhle vidlic, které uvažuješ neviděl a tak opravdu ten graf by dal jasnou odpověď. Třeba by měl Mlok něco k dispozici ale pochybuju.
jakýho foxe a jakýho lyrika?…by mě docela zajímaly ty grafy..mohl bys je tu prosím zveřejnit?
Vzduchový verze, vydrž, připravím stačí ti na max zdvihu?
jasně…VANa 07 mam na kole a ten je celkem super ale co jsem zkoušel ve skladu novýho talase a floata 36 tak tam pořád byl velkej odtrh.....nadruhou stranu jsem potkal pak člověka s floatem 36 zajetým a chodil o moc citlivěj než v tom skladu
Grafy samozřejmě přesně potvrzují tvojí zkušenost. Já k tomu ještě dodám, že ten moment odtržení se opakuje prakticky vždy. Co já jsem poznal, tak tomu tak bylo taky a přesně. Když narazíš na něco citlivějšího asi by to chtělo ověřit. Já si myslím, že to bude nastavené na extra lehkého jezdce, s daleko menším tlakem. Tady tuším mar-tin, nebo někdo hlásil, že se to zlepšilo se zimou, to je pokles tlaku jasný. Tyhle křivky jsou samozřejmě přebrané a u nastavovacích parametrů jsem nebyl.
Zapoměl jsem obrázek, tak samozřejmě spodní křivka Lyrik a horní R 36
tak lyrik vypadá celkem schopně, možná se bude taky trošku nořit ale díky tomu že bude citlivej tak nebude třeba podhuštovat a bude chodit o třídu líp jak talas. Co jsem ještě vypozoroval u talasu 36 je že v zimě tuhnou a nechtějí se pak vracet…ale není to dané tlumičem, samotnej system talas jde tak ztuha že se stává sám o sobě dost přetlumeným reboundem…jen ještě pro info u toho lyrika, šlo o solo air nebo 2step?
Byl to 2 step a křivky ti teda můžu dodat i ve sníženém stavu chceš taky?
todle stačí dík…
Já už jsem to emzitím připravil, tak je to dole.
K tomu lyriku ještě dodám, na konci je tam zlom křivky těsně u konce. Je to přesně na hranici zdvihu a je to celkem brzo. Jak jsem psal nebyl jsem u nastavování ale Lyrik by mohl mít trochu problés možným cvaknutím na doraz.
proti talasu kterýho je nemožný za nic na ten doraz dostat asi bude víc chodit na doraz ale není to ultimátní fr vidle tak to snad nebude nic drastyckýho…chtělo by to dostat do rukou aspon na den aj kuli tomu jejich tlumiči.
myslím, že to bude pořád stejný, jak jsi to poznal ty. já tam žádný extra posun nevidím a ten tlumič je fakt poškozen právě touhle pružinou, není to dobrá kombinace. To Mision control by se mohl na Lyriku předvést daleko lépe.
Fox je tady na 100 mm Lyrik na 120.
Zase překlik, takže obrázek je tady
zajímavý jak ten lyrik na začátku ztuhl..přitom na výjezdy by se hodil opak
Mě se chování lyrika zdá daleko lepší i v tomhle snižování křivka je strmější a je to logičtější, to, co se zase děje u Foxe je divné.
Potvrdzujem meranie, sice mam solo air, ale zda sa mi, ze toto celkom vystihuje jeho chod. Mne by mozno trochu viac pomohla vacsia progresivita. Celkom to chodilo nadoraz…ale to som to este neskusal poriadne ladit (hi-speed) kompresiou – uz som dlhsi cas na biku nesedel.. V kazom pripade najcitlivejsia vidla co som zatial mal, je este o nieco cilivejsia ako pruzinovy pike(ktory mal tiez sklony k dorazom ale nedal sa dost dobre externe ladit.)
pružinový pike sklony k dorazom?..preboha co s tím jezdíš :-)
Ja neviem jazdit, to bude tym ;)
Ale nie, mame tu jeden taky kriticky transferodropik:) Tam to slo obcas na doraz..
Tak ti přiložím ještě tohle srovnání. Je to lyrik proti pružinovému Pike. Měření obou je převzaté. Pike a jeho citlivost bývá ještě lepší než ukazuje tenhle počátek. U Lyrika není uvedeno přesné nastavení pike je pružina a je tedy jasný. Už i z tohohle je potvrzeno jedno. Křivka na počátku se měnit nebude ale cca od 50 mm dále se dá Lyrik tlakem přitvrdit. Nemělo by to tak chodit až na doraz jak ukazuje jasně křivka. Je ale třeba počítat, že to bude v druhé části zdvihu vždy měkčí než Pike. Jak se projeví ladění kompresí na to ti tohle neodpoví ale rozhodně počítej v dynamickém projevu ztrátu citlivosti zvláť na počátku. Nebylo by špatné, kdybys doplnil informace o své měření.
Sry,ale neviem ako to odmerat…na tom grafe mi pride Pike hodne progresivnejsi ako Lyr SA…
Návod na měření mám na svých stránkách. Potřebuješ osobní váhu, tabulku, do které budeš případně vynášet si můžeš vytisknout je tam ve formátu jako dávám tyhle grafy. Měření je lepší dělat ve dvojici pro vyšší zatížení ale pro přehled stačí i to co zvládneš sám. A Pike by měl být opravdu progresivnější.
Komentar k mereni: vazim 85kg, do 55kg nebyl problem s merenim ale nad 60kg uz jsem to proste neudrzel tak, abych byl vubec ochotny pripustit spravnost namerenych hodnot (proste to litalo, kilo nebyl problem…moja merila zdvih :) )…tak nevim jestli maj mnou namereny data o Rebe k necemu smysl :) (na 60kg jsem se dostal na 42mm zdvihu)…jinak neni problem sem hodit obrazek SLka 07 do 60kg a 42mm zdvihu :)
Komentar k Rebe – neni to spatna vidle, rozhodne ma dobrou cenu a ma dobrou funkci (i kdyz ja bych teda tu fci potreboval upravit :-/ ) ale nejak nechapu proc je tak oblibena, kdyz pri nastaveni na 115mm chodi 100mm… :-/
Měřit to chce ve dvou. Vážím 70kg, kamarád taky a nebyl problém s hodnotou 120kg (která byla určena ještě dost přesně), 130kg už jsme pak přesně nedali. Jeden se pověsí celou vahou a druhý pak zatěžuje pomalinku a rovnoměrně, aby váha nešla přes měřenou hodnotu. A k té poslední větě, o U-Turnové verzi 06 to právě neplatí. Teď ji jezdím zase zpátky na 100/100psi, což jsem i na začátku zkoušel a takto dám 11cm zdvihu poměrně často (a těch 5mm je tam rezerva, to už je v pohodě). Proto nás zajímá to změření 07 dualair verze, aby se potvrdilo první Pekáčkovo měření, že jsou méně progresivní jako ta U-Turn 06 verze.
No tak takhle to urcite nezmerim, to mi prijde znacne humpolacky. Vcera jsem ji jezdil 110/110 a taky jsem vic nez 100mm nedal :)…dneska jsem zkousel co slo a pri tech 120/120 taky vic nez 100mm nedam – dokonce je to presne 100mm :))
I kdyz, kdyz se nad tim tak zamyslim, tak to ze chodi o 15mm min nez ma je vlastne u vsech Reb bez U-T normalni :)
MAm Pika 426 U turn a chtel bych ho vymenit za Pika 454 dual air popripade air u turn. ted by me ale zajimalo bude air pike taky tak citlivy? mate nekde srovna ni techle verzi(graf)
o maličko méně, když ho nastavíš aby byl super citlivý stratíš 5–10mm zdvihu.....dá se jezdit ale trošku podhuštěný protože je hodně progresivní ale potom mě vadila zase zanořování a s ním spojená změna geometrie…jezdil jsem je oba
to by bylo ok na reignovi by to nevadilo (teda pokud to chapu spravne ze kdyz nafoukas dual air tak ze v negativce mas vetsi tlak nez v pozitivni komore tak vidle zajede neco malo dolu)
jo chápeš to správně..je to jinak ale super vidle..doporučuju
Nebude, najít si to můžeš v Mlokově odkazu.
jj dik ale stejne by to chtelo nekoho kdo umi nemesky:D
Na graf to nepotřebuješ, tady máš komentáře a tam vidíš co to ukazuje. Důležité, co sleduješ je počátek grafu. A z toho testu je další zajímavý údaj a to je samostatná tabulka, která udává pevnost vidlic.
hmm na to moje pohodove jezdeni je myslim ten muj pike dostatecne tuhy;)
Hmm jak to tok vypada tak si asi necham 426
Jo a poděkovat můžeš mlokovi, to on to sem dal.
No nemam no :))) Ty jo, ja si snad koupim zas Marzocchi…no uvidime. (nicmene Pekackovi jsem slibil, ze mu o vikendu udelam graf Reby SL 07 co mam na www.bajkshop.com/PR/scott.jpg :-)))
Tak podle toho, co sem dal Mlok k dispozici ti zkusím trochu probrat tu verzi 66 RV. Váhu, kterou jsem zjistil je u tohohle provedení 3650g – to je ale mimo, vše další už bude z podkladů Mloka. Pružina a její graf, který je vidět na verzi 66 v testu je jak dělaný na typ s laděním high speed a low speed kompresí. Teprve v takovémhle provedení pružiny se ukáží pravé vlastnosti, které může systém ladění nabídnout. Jestli jsou ale stejné pružiny použity i na typu RV, bude všechno špatně. Extra měkká pružina ve spolipráci s nejzákladnějším tlumičem ukáže pravý opak toho, co umožní u dražšího typu. Dalo by se říct, že tyhle vidlice se budou od sebe velmi zásadně lišit. Myslím, že rozdíl ceny zdaleka neukazuje o kolik to bude jiné a levnější ty, který, když se prokáže, že je na stejných pružinách bych ti rozhodně nedoporučil.
A teď ještě pro Hanze, který zná obě vidlice hodnocené v testu. Všiml sis hodnocení Foxe 36 ve verzi talas a Van? Talas je prý Super a Van je jenom sehr gut? Nesouhlasím s jejich hodnocením a jistě i ty se podivíš.
Hmm, pro me je jasny akorat to, ze jsem se z toho testu nic nedozvedel…nema pro me vlastne vubec zadnou vypovidajici hodnotu… :(
Mě neřek taky nic, protož se jenom odhaduju, že je tam stejná pružina. Kdyby byl ale v testu typ RV a zároveň tahle charakteristika, tak bych ti to jednoznačně nedoporučil, takhle tě jenom upozorňuju aby sis to ověřil ještě nějak jinak.Stoprocentní jistotu nemám. Ovšem o té váze to si myslím, že je přesné.
No jestli je tam moznost to prifouknout vzduchem, tak by to lehoucce snad slo poladit i kdyz vzduch tam teda cpat nechci… :-/
Hele – zijeme v CR, takze:
Ale co si myslim – nema vubec cenu se ohlizet na tuto 66 Light ETA, protoze ma pruzinu pouze v jedne noze a ve druhe ma vzduch – 66 RV ma pruziny v obou, coz je presne to co chci, takze vychazim z toho, ze ta 66RV bude kompletne jina, predpokladal bych, ze jeji charakteristika by mohla byt jako 888VF, coz by bylo perfektni :)
Nevím, za jakou to máš cenu ale RC 2 mě vychází jako nelepší volba. RV je proti tomu po všech stránkách moc okradená. za tu úsporu to rozhodně nestojí.
co se týká toho pdfka od mloka tak ten test a hodnocení je dost haškapaška.....asi dobrej inzerent, dobrý recenze…oběktivnost nikde
Jenže tady v tom případě tomu nerozumím ani trochu, jedná se přeci o stejnou značku a ke zkreslení nevidím jediný důvod.
jenže talas system je jednou z chloub foxu…co by všichni řekli na to že je ve skutečnosti hodně špatnej a jen o 100g lehčí jak pružina…to nejde, je tak drahej tak musí mít tak dobrý vlastnosti.
žeby u talasu šlo především o tu schopnost dostat se jedním pohybem páčky o 60mm níž?;)
po asi 5-ti letech co ten system maj?…pche..slabej důvod a ještě slabší výmluva nato že je necitlivej a propadací…navíc do ted to nebyl jeden ale 20pohybů :-)))
jako já s tebou(co se dá převést na 32) souhlasim, jen upozorňuju že tohle zatim konkurence nezvládla;)
no lyrik 2step vypadá že je „dokonalej“…citlivej, regulace zdvihu taky jedním pohybem a dokonce levnější, váhu nevím jak přesně na tom je. jinak nesoudím 32jku talase..ten mě osobně přijde celkem fajn ale nejezdil jsem ho dlouhodobě.
Lyrik mě taky překvapil, jak se jim poved ten citlivý počátek. Takže když to jde u Lyrika, tak by to taky mohlo jít i u nižší zdvihů (Reba, RVL).
2step jo, ale pořád to z 160mm vidlice neudělá XC100 do kopce.
ale většina výtek na 36 pozoruju i u 32(využívání zdvihu, propadání) možná bych přidal necitlivost na větší(4–5cm) podněty..
tak jasně že neudělá..ale z kola na který je určená takovádle vidlice to rázem udělá lépe stoupavější kolo..ale že to pořád bude mrsk(jen menší) víme všici
No jo, ale u Talase 32 je ten systém super, takže mě není jasný, proč je Talas 36 RC2 tak odlišný na počátku chodu.
Super? Jak pro koho, mne treba Talas RL co jsem mel nevyhovoval…
A v čem? Pokud se to týká progresivity chodu, tak to nesouvisí ale s Talas systémem.
Tohle jsouu právě taková vyjádření co nic neřeknou. co ti nevyhovovalo? Citlivost jistě ne. Využití zdvihu zřejmě nešlo úplně do krajnosti a nebo co vlastně?
No praveze ta citlivost…resp. necitlivost – verze RL co jsem mel byla prilis linearni a nevyhovovala mi ani za mak, takze mozna kvalitni talas, ktery dojel na tlumici system, ale pro me jednoznacny signal prodat celou vidlici. Vyuziti zdvihu – 100%.
Kéž bych mohl říct já z mojeho pohledu, až mi Talas dorazí, že je příliš lineární.
Hehe, hodne stesti… :))
mmt, ty tvrdíš, že je talas super a ještě ho nemáš?! to je tochu moc…
teda já sem si taky myslel, že je talas super..
U tebe je marný tě přesvědčovat, že z grafu je jasné, jak se bude přesně chovat (a u sebe to mám ověřený u dost vidlic, kde jsem nejprve viděl graf a pak si ji projel). Tedy to moje tvrzení je k 06 modelu, u 07 modelu graf nemám.
řek bych, že neni: např. nikde sem nevypozoroval něco co by vysvětlilo proč sice jsou citlivé první cca 2cm, ale zbytek už tak aktivní není(4–5cm kořeny fakt nic moc) nedá se normálnim ježděnim dostat nad 110mm, zato se při zatížení např. ve sjezdu silně propadně skoro až do poloviny zdvihu.
je tohle z grafu někde jasné?
Že je progresivnější tam vidět je, ale zase ne tolik, kolik píšeš (což je těch 110mm, ale možná ho jezdíš moc nafoukaný, kvůli tomu citlivému začátku je třeba jezdit s větším sagem než u jiných vidlic), i když třeba pro Tinka je progresivní stále málo (nebo ten ho jezdil méně nafoukaný, jak by se vozit měl a pak byl pro něj progresivní málo). Že se ve sjezdu propadne při větším zatížení více do zdvihu tam je vidět také a to zcela jasně (jen to není polovina ale o něco méně, takhle se bude chovat každá citlivá vidlice).
Akorát ty kořeny, tam je to trošku divné a jsi jediný o kom vim, že si na tohle stěžuje. Naopak dle velkého množství názoru majitelů, co jsem četl na mtbr tohle žádný problém není.
Jak velký jezdíš sag?
A mě přijde, že u tvojeho kola a nastavení totiž problém je.
Protože se ti nelíbí větší sag při sjezdu (což u tvojeho kola už nemusí mít opravdu zrovna nejlepší, už budeš mít divnou geometrii), tak foukáš toho Talase na moc velký tlak a pak nevyužiješ zdvih. Pokud je foukán na adekvátní sag (20–25%), tak musíš být schopen využít u Talase 06 více zdvihu než u Reby U-Turn. Rebu naproti tomu foukáš na relativně nízký tlak (protože nemá tak citlivý počátek grafu), tak se ti tolik nenoří ve sjezdu.
Já ale volím jiné kolo s jinými zdvihy, kam se pak ten Talas podle mě hodí mnohem více a ty problémy, které ty máš nebudou. Vzadu bude jen 125mm a ve předu Talas 07 se 140mm. Ve sjezdu tedy žádný problém s větším nořením nebude (tedy noření tam větší bude ale problém to nebude). Ve výjezdu pak budu pravděpodobně muset častěji snižovat zdvih, ale snad to půjde rychle (tohle je věc, kterou z grafu nevyčtu a na kterou jsem zvědavý, jak to u modelu 07 půjde).
I když to noření u Reby zase není o tolik menší. Při prudkém sjezdu mám sag klidně 4,5cm při 100/100 psi. Ty jsi tu někde psal, že vozíš 95psi a ještě máš o pár kg víc než já, takže klidně musíš v prudším sjezdu dát sag 5cm, což už je taky skoro 45% a to na Talasu bude v % možná o chlup méně dokonce.
Hele ja Vam do toho nechci remcat, ale u me to je presne naopak – Reba je u me citlivejsi nez Talas a pri tom se mi ve sjezdu nori min a chodi lip…
Abych byl konkretnejsi a ukoji Vase pudy :-)), tak radej doplnim, ze myslim citlivost na rovine na drobne podnety a ve vyjezdu.
Právě tohle by měla být doména Talase obzvlášť proti Rebě a jak jsem napsal jedná se o jedno měření, které je k dispozici. Pokud by bylo potřeba porovnat jízdou Epicon, se zaručeně obdobnou citlivostí, jako má uváděný talas by byl klidně k dispozici.
Nejspíš by pomohlo, kdyby tady dal někdo z Vás graf toho svého talase, my totiž vycházíme z jednoho jediného měření. jak vypadají Vaše konkrétní vidlice nikdo jinak na dálku neposoudí.
Bohuzel, ten muj je uz prodanej.
Ja nechci aby tady nekdo posuzoval moji vidlici, osobne je mi taky jedno co si o ni kdo mysli, spis jsem chtel poradit s tou 66 a aspon podotknout, ze talas 32 neni pro vsechny uplne dokonaly.
Jenomže konkrétně pro mloka by zrovna tahle informace byla zrovna tak zajímavá, jako zajímá tebe 66. To, co ukazuje graf je totiž velice odlišné od konkrétních vidlic, co tady popisujete.
Vsiml jsem si, ale nemuzu pomoct, ja osobne uz talase nechci dokud neuvidim evoluci.
Jo, to jsem videl uz 2×.
Takze Evoluce 2.
já sem graf talase dával a moc se ti nelíbil;), řekněme že digitální váha s velkou prodlevou prí měření neni úplně ideální.
Řekněme, že tohle není tak docela pravda. Velmi pochybuju, že problém tenkrát byl ve váze.
Ještě tu mám jednoho Talase RLC, ale 05 model a ten je na tom o něco hůře. Odtržení má někde kolem 10kg. Ale přesně to není z toho málo podrobného grafu vidět a je to model 05. A dále jsem tu našel Fox float X trail tune model 06, který taky má graf od počátku (tedy sílu k odtržení 0). A několik dalších Foxek, kde je ta citlivost taky skvělá (vzduchových verzí), ale to není Talas a může to být odlišné. Ale jinak teď už je to stejně jedno, kolo je s Talasem objednané a bude každou chvíli. Takže graf si změřim sám hned jak přijde a hned se situace ujasní a to pro model 07, který může být stejně trošku jiný.
Pokud by se náhodou ukázalo, že citlivost u modelu 07 nebude tak dobrá, tak mě to třeba popožene k výměně za Epicon (kde vim, že bych byl spokojen jak s citlivostí, tak s celým průběhem, zatím jediná nevýhoda s tou změnou zdvihu – to ale hned po otestování kola zjistím, jak moc je to nutné nebo ne).
Pak jsem ještě našel
Reba a noření u tebe je jasné, ty ji jezdíš na nižší tlak než já a cabbage, protože i tak využiješ ten zdvih. Proto ten rozdíl. Mě se ale Reba noří taky dost (přesně podle toho co ukazuje graf). A ta citlivost se tedy ukáže až mi vidlice přijde.
Hele to zni nejak divne. Jinak – vozim 120 na 120.
A máš dualair nebo U-Turn verzi a kolik vážíš?
Abych napsal svoje, tak pro U-Turn verzi vozím 100/100psi při 67–70kg (a pak + 4kg camel).
Mam 85kg + 2kg Camel, Reba SL 07, 115mm zdvih, chodi 100mm.
Tak nedokážu srovnat ty tlaky, protože ta ne U-Turn verze se díky jinak velké pozitivní komoře i jinak fouká. Ale je pak jasný i ten rozdíl noření díky jinému průběhu. Já v prukdém sjezdu dám i těch 4,5cm sagu (což je dobře na U-Turnu vidět, to je akorát když zmizí nápis 85mm).
A to ti nevadí, že chodí jen 100mm?
No vadi, nevadi – ja nevim jakou jinou vidli koupit, takze to neresim, resim jak chodi a ve vysledku chodi dobre, takze to neni vec k okamzitemu reseni, pouze to bude zaminka pro jeji prodej :-)))
Mimochodem – se 110/110 mi chodi taky 100 :)
Jeste se doplnim – v ramci moznosti chodi dobre…
Ale to o tom, že to nejde vyřešit jenom tlaky, to už jsme tady řešili dávno.
Mas snad chut mi ji upravit? :o) Ja mam stezi cas jezdit a i tak jezdim po nocich :)
Ne, kvůli tomu to neříkám. Připadá mě, že tady vodíš mloka pořád dokola a ve skutečnosti se probírají jenom známé věci. Já myslím, že Reba ve verzích 06 je tady probrána do takových podrobností, že mnoho nového nepřinese. Daleko zajímavější by jistě bylo něco konečně nového o talasu.
Já se jen chtěl dobrat toho, proč mu ta Reba tak vyhovuje oproti Talasu. Jsem si myslel, že když je na něj podle jeho slov Talas málo progresivní, že i u té dualair verze dokáže využít celý zdvih. Ale jak je vidět tak taky ne. Ale pořád to moc nechápu.
U Talasu ty info snad budou už brzo (teda pokud se nebude protahovat dodání nového kola). A hned snad u té příležitosti změřím jednu dualair Rebu 07, co bude mít kamarád (i když přijde nastavená na 100mm, takže měření bude spíš až po přestavení na 115).
No ja uz se snazim jenom odpovidat na otazky…to se dela, kdyz je clovek tazan.
No nelíbí se mi to, že když se někdo mloka na něco zeptá, tak on se snaží maximálně pochopit oč tázajícímu jde a dle svých nejlepších znalostí odpovídá, ty mu tady udrobuješ kousek po kouku abyste se nakonec dostali k dopředu známým věcem. Zdá se mi, že to maximum úsilí stojí mloka k něčemu se v tom dobrat. Takhle mi to prostě připadá.
Nechapu v cem je problem? Ja uz jsem vsechno co jsem predpokladal za dulezite napsal davno, ted uz jenom odpovidam. Jestli se Ti to nelibi, tak protestuj.
Ale ne na mym rameni.
Proč bych protestoval, ono je to vlastně krásné srovnání. Mlok potřebuje získat informace a takhle složitě se musí dotazovat aby zjistil to, co může normálně vyčíst z grafu. Graf mu tady ale není nikdo ochoten nabídnout i když by jistě mohl (tohle není na tebe). Ty i když na základě přesného dotazu ale opravdu jenom na přesně mířený dotaz odpovídáš. Přitom mlok evidentně dá vždy k dispozici vše co má sám k dispozici. Tak tohle není na protest ale na chválu to tedy taky rozhodně není.
No kdyz myslis :)…ja napr mam graf svy Reby v pocitaci v excelu (sice doma a ne v praci, ale mam), ale jenom do tech 60kg, ktery jsem tu deklaroval.
Radej odpovidam na to, na co se zepta – nevznika tu tolik balastu, je to o neco lepsi, tendle thread by nekomu mohl neco prinest :)
Osobně vidím jediný smysl v rozhovoru nás tří a to, že by se tímhle chtěl ještě někdo jiný probírat o tom pochybuju.
A ta věta zní divně, protože jsem se upsal, mělo být, že ji jezdíš na vyšší tlak než já a cabbage a přesto využiješ celý zdvih. Ale jak je vidět, tak ho přesto celý nevyužiješ. Ale logicky se ti pak nenoří při sjezdu tolik.
Samozřejmě, že právě tohle je z grafu zcela jasné ale graf tvé vidlice nikdo nezná. Možná by bylo dobré se namísto neustálého vyptávání zda to jde, nebo nejde, taky věnoval alespoň minimální své aktivitě a zkusil si to ověřit sám?
To by možná bylo zajímavé, kdyby svůj graf změřil. Možná se pak budeme divit, jak prapodivně jeho Talas chodí nebo pokud chodí jak má, tak to pak nechápu, jak se snažím v těch posledních dvou reakcích vysvětlit (třeba s tím sagem, který bude u Reby U-Turn při jeho nastaveních taky ve sjezdu velký).
On totiž nepotřebuje a ani nechce přispět žádnou svojí aktivitou, nevšiml sis?
Počkej tady stop, jak to, že talas dojel na tlumící systém?
Jednoduchy – nemoznost upravit si kompresi – proste nastavena tovarni hodnota mi absolutne nevyhovovala.
Předpokládám, že jsi chtěl kompresí řešit chod na doraz, je to tak?
Vubec, potreboval jsem upravit komplet celej chod – ciste uprava chodu na doraz by nepomohla, furt by se noril (coz dela dost i Reba)
Tezko popsat vic takhle na papir, uz jsem tu dostkrat psal, ze vidle soudim podle pocitu a ten se popsat neda :), ale zk data uz znate – resp. co mi nevyhovovalo, takze muzu jit s klidnym svedomim uz spat :)
spis neni skoda dat na ram co ma vzadu 125mm nizsi vidli?btw jak ti ten scott vlastne sedl,docela by me zajimal tvuj nazore,ja se na tom svezl par metru a prislo mi to super..
Neni, je to v pohode.....ta Reba ma 490, Talas mel se 130 vysku 500, coz je presne to, co jsem vozil (vetsinou 120 na talasovi)…navic vozim otocenej predstavec dolu a rovny riditka – ja to mam jako svyho pohodovyho chrta na kterym se da jet pomerne dobre i z kopce…teda vic nez dobre.
No, shrnu to – funguje to fakt dobre, packa na riditkach je supr, funkce mi vyhovuje. Mas zajem? :-)
tak to jo sem myslel ze to mas misto commercala..
ne dekuju za nabidku ja shanim penize na ransoma,jen me zajimalo co na todle reknes.
N, nastesti ne :)
A ta tovární hodnota nastavení komprese ti přišla příliš malá nebo velká?
Mala.
Tak to je dobře. Tohle je jediná z věcí, který z grafu nepoznam a kdyby ti přišla moc velká, tak bych dostal z Talase ještě strach :-) Takhle je to v pořádku.
A proti čemu se ti zdála citlivost Talasu špatná? To se mi taky nezdá.
RS: Reba, Tora, Pike Manitou: Splice, Black, Nixon, Travis Marzocchi: Marathon S
Napriklad proti tady temto. Proste moje soucasna Reba je lepsi – pro me, nikomu to nenutim, ja mam mozna trosku jiny pozadavky, ale kdyz jedu jak me bavi, tak proste nechci byt imrvere u dorazu.
S tim, že ti víc sedí Reba nemám žádný problém a pokud máš dualair verzi, tak je ten doraz naprosto pochopitelný. Jen ta citlivost mě zaráží.
rozdíl ceny RC2 a RV je od 3000 neco až do 5000 podle obchodu a to je v ČR už dost veký rozdíl
S tímhle rozdílem právě počítám a upozorňuju, že to za ten rozdíl rozhodně stojí. Tyhle vidlice budou funkcí hodně rozdílné a ta cena vzhledem k tomu není tak velká. Jediné, čeho bych se obával je to, co naznačuje Tink, jestli někdo bude mít trpělivost a bude se zabývat využitím všech možností.
Nebudu, prave to vim moc dobre a proto me laka ta RV…RC2 kupovat nebudu, rozdil je 4,3KKc.
Zapomeň na Hanzova FOXe, tohle by mělo být podstatně jiné. ale využití pro běžné ježdění zas takové není. Tohle je opravdu už pro někoho, kdo potřebuje přesné chování za různých podmínek a závody jsou to pravé. Představa, že při vyjížďce ladíš podle podmínek a charakteru povrchů je nesmyslná. Přesto ale pro běžnou jízdy by měl jít tenhle konkrétní systém vyladit tak, že ve sjezdu bude vždy o mnoho lepší, než levnější varianta ale zaplatí za to tím, co si možná ceníš a to je citlivost na drobné podněty v jízdě po rovině.
Ja par 36tek mel taky ;)…
Ale – tento system nechci, chci cisty sardinky v oleji, do RC2X me zatim nikdo neukeca, natoz od Marzocchi.
Ja par 36tek mel taky ;)…
Ale – tento system nechci, chci cisty sardinky v oleji, do RC2X me zatim nikdo neukeca, natoz od Marzocchi.
Ja par 36tek mel taky ;)…
Ale – tento system nechci, chci cisty sardinky v oleji, do RC2X me zatim nikdo neukeca, natoz od Marzocchi.
dobře dobře…jednou stačilo, my ti věříme :-))
Pracovni nasazeni jsem prenesl do diskuze :-)))
Ty pacujes jako kopirka? ;oP
No to zrovna ne :-))
Za dobrou.
RC2 – todle mi nahani husi kuzi, je to presne to, cemu se chci vyhnout a nechci to ve vidlici pro tento rok urcite mit.
Nerikej, ze ji kupujes na celej rok, tomu u tebe ani trochu neverim;-)
Ksa ksa :)
Za kolik ji pak budes prodavat?;-)
Jestli vemu 66, tak to pude i s Commencalem…
Jsem původně myslel, že už ho nemáš.
www.bajkshop.com/PR/scott.jpg – dole…mam ho ted uplne cely rozebrany, menim loziska.
i dvoukurunku od specializedu? to mě vcelku zajímá, jejich vlastní graf sliboval vyřešit to, co mi ukrutně vadí u talase, jak dopadlo tvoje měření?
Jsem tenhle thread nějak přehlédnul, tak se spožděním, graf Booxxera jsem náhodou našel. data.mlok.net/federgabeln_race_allmount_0306.pdf
Tak jsem dal odkaz na jiný soubor. Správně data.mlok.net/federgabeln_endu_freer_0206.pdf
at koukam kam koukam, tak RV se 160 nedela, jenom ta vzduchova (140–180)
Koukal jsi se spatne, oficialne nic neexistuje, ale – www.commencal-deutschland.de/…reme-6.1.jpg – moje oblibena znacka 66RV na 160 dava na myho bajka :)…Ale oficialne..nevim nevim.
jak to tak vypada tak budu asi mit moznost koupit za dobry penize 66vf2 ..lonsky model…
mam ACcko od Giantu… origo je tam splice 130mm tak nevim jestli taky nebudu resit problem jak sundat zdvih…snad ne, netusite nekdo jak je vysoka ta 66… …a myslite ze je to uplna blbost dat to na AC? vzadu je bud 135 nebo 165 … tak si myslim ze by tech 170 vepredu nemuselo tolik vadit… jo a jeste ke vsemu je bial – k tmave modrymu biku bleeee:) no kdyz to bude na ho.. tak bude na prodej jedna nova 66:)
Kludne to tam mozes dat, ale do kopcov to uz bude na hrane. Ak s tym teda chces jazdit aj do kopcov.:)
pokud bys ju nechcel, tak já bych si ju vzal klidně :)) bílou chcu! :)
jestli dorazi a bude to moc velkej chopper tak tu bude na prodej …ale doufam ze to pujde… je asi o 50mm delsi nez splice… vcera sem to podkladal a nevypada to uplne zle…uvidime jak se na tom bude jezdit......
aku ma vysku ta 66? ja mam na accku 545mm vidlicu od osy po korunku a je to akurat, este nieco by to znieslo…
555mm :)
dyztak pujde do sveta nebo k mrazkovy na zmenseni :) …teda jestli se cestou neztrati…
Myslim ze ten cm tam este sadne…
Di myslim ze jo :))
A s temadle raminkama by to bylo enonuno i s tim Shiverem :)..190/190…to je total-XC :)
kolko to ma potom zdvih:? 200? :o
Ehm…no, tolik kolik pisu – 190 :-)
A to ti na XC stačí tak málo? :-)
Ne, mne staci na XC 125 a i tak to vozim v polovine pripadu stahnuty na 60% :))…na DH vozim 150 :)…ale XC se 170+ je taky fajn.
už si to ujasni…dva roky do mě hustíš jak je xc na 160mm super a pak taková zrada
:DDD
A pak jezdí na 125mm s Rebou která chodí jen 100 :-)
No jen pockej, sem zvedavej co vyleze z Tebe…se vsadim ze to ani tech 120 nebude ;)
hele bude zejtra ta osa?
Nevim, ja dnes nemel fakt ani jeden telefon, takze to zjistuju zitra rano, predpokladam ze nevim.
dědové:))))
Pamatujes si jeste to prijmeni na tom baliku co Ti dosel? :-))))
to som prehliadol..
jo to je pekny…to doma namerim, nakreslim a vyfrezoval bych si dyztak delsi raminka…sem nad tim premyslel … kvuli 200mm dlouhemu tlumici… nemas nahodou rozmery nebo vyrobce co dela tyhle… ze bych je od nej okopiroval:)
pika sem chtel taky…ale pak sem nasel tohle ve statech za lepsi money nez pike tady…
co tam mas za brzdy? ja bych potreboval nejak posunout abych brzdil jen jednim prstem a nejak se to s tim razenim neda.....
teda presmyk stejne asi zahodim a dam tam napinak…tak to budu muset poresit na pravy strane:(
loňská VF2 je černá bílá byla jenom ve státech myslim…jinak já mam 66 na 170 na pevňáku takproč by to nešlo na filla:D:D
No jde o to jaky ma uhel hlavovy trubky, kdyz ty ji mas na norkovi tak je to v poho, ale zkus to dat na nejakyho authora a bude z toho chopper, u fullu je to to samy ja mam na mym Scottu 130 a rek bych ze je to takova hornni hhranice, na Speslu mam 170 a rek bych ze je to dolni hranice:-)
mas pravdu…jede ze statu...... uz je objednana tak doufam ze ji nejak kuwa postacka neztrati nebo neukradne… taky by me asi nastvalo kdyby to bidak celnik otevrel a ja zaplatil clo a dph… takze se modlim aby to doslo OK