Ja, jako jeden z lidi, kteri se pocitaji dle Milan1 ke clenum mistniho „povlu“, jsem se odhodlal opet prostudovat a trosku se postourat v XBIKE.cz. Pomineme takove veci, jako ze
na XBIKE.cz NEPRODAVAJI znacku SR Suntoru (prodavaji Marzocchi, Manitou a ZOOM) a ze XBIKE.cz je veden jako Blog, ale neda mi to, nezkusit zde vyvratit vylozene
NEPRAVDY (+ zkreslene pravdy), ktere se vyskytuji v clanku o vidlicich – http://www.xbike.cz/…330_item.php
Da se rici, ze cely clanek zacina bagatelizaci toho, co od pruzeni clovek ceka. Nehlede na osobni preference lidi se zde uvadi tvrzeni "Co od odpružení očekáváme? Především
komfort, to je každému jasné, proto musí být velmi citlivá aby zachytávala i drobné nerovnosti." – toto je vylozena nepravda. Pokud budu mluvit o lidech, tak znam minimalne
jednoho zavodnika CP 4X a DH HT, ktery vylozene konfort spise nesnasi – jeho vidlice nesmi brat male nerovnosti -smi reagovat az na velke nerovnosti a bezne chodi na
maximalne 60% zdvihu. Proto ma specifickou upravu vidlice, ve ktere ma husty olej a vysoky tlak. Budu-li mluvit sam za sebe, ani jednoho bajka nemam postaveneho na cisty
konfort, protoze to proste nevyzaduji. Ano, jsou zde lide, kteri maji radi pohodli – je jich urcite hodne, ale jiz toto zjednoduseni je velmi milne. (s tim, ze ne kazda vidlice se pri
„svihovem“ nastaveni nepohupuje souhlasim – treba Scareb Comp 03 muze byt nastavena jakkoli a pohupovat se bude – i kdyz minimalne)
Ve druhem odstavci se jiz pisatel dopousti mnohem zajimavejsich omylu a pise ZAMERNE NEPRAVDY! – zminuje a opira se zde o VELO 3/04. Dobra, pouzijeme ho pro
srovnani s tim, co zde uvadi. Prvni – „Kolo je zatíženo především vahou jezdce ve VELU píší, že připravili vidlice pro jezdce vážící 75 kg( i když nevím proč zdá se mi že všichni mají víc).“ – v clanku ve Velu
je uvedeno, ze vidlice byly nastavene na 70–80 kg jezdce – nikde zadnych 75kg. – krome toho to i ve Velu pisou dost nesrozumitelne, ale to je jedno. Technicky zamereny typ si s
tim jakz takz poradi. Druha – „při nasednutí na kolo je váha rozložena na přední a zadní kolo rovnoměrně a na předek připadne zhruba 40% váhy“ – ktere kolo, jaka geometrie – pise zhruba – ok – v
jakem rozpeti – na mym druhym kole, ktery ma obvykle dualovy ram sedim temer vyhradne na zadnim kole – vidlice se mi prakticky vubec neponori. Na stejnem kole, ale s jinym
(o 3" vetsim a urcenym na XC…) ramem se vidlice zanori – proto je NUTNE rozlysovat geometrie kol! – proto zde tech „zhruba 40% vahy“ je v realu klidne i 20%…to uz je
trosku velke zhruba, ne? Treti – "Když se podívám do VELA na grafy vaší oblíbené Marzochi se zdvihem 100 mm a tlakem vzduchu 40 Psi zjistíme, že křivka začíná svůj pohyb na hodnotě zhruba 35 kg (
je to zhruba 350N v tabulce — přepopčet)." – v clanku, ktery pisatel pravdepodobne pouze preletel se vylozene PISE, ze Marzocchi zacina na 250 N a ne 350 N a to by pisatel
zjistil i kdyby se podival na graf – pri 350N je dle meho nazoru a tohoto grafu vidlice jiz na 12mm a tudiz ma za sebou pres 10% celkoveho zdvihu!!! – proto nasledne prohlaseni,
ze vidlice nastavena dle Vela na 70 az 80 kg jezdce se vubec nepohne minimalne usmevne – skoda, kdyz to vezme nejaky ctenar toho Blogu vazne. – minimalne bych zadal
pisatele, aby tento clanek dukladne prepsal nebo radej uplne vymazal – mate verejnost! Ctvrta – „Protože v článku máme ještě další vidlice a to konkrétně FOX a MANITOU BLACK můžeme se podívat, že tyto reagují jinak — již od hodnoty zhruba 2 kg.“ – je to
zvlastni, ale vidlice zacina svou pout na 50N (i kdyz Velo prohlasilo, ze zacina prakticky z nuly, tak to graf vyvraci) – tj.5kg. – to uz je ale z celeho clanku pouze malickost.
Zbytek clanku se venuje nejdrive srovnavani vidlice Marzocchi MX COMP Air a vidlice FOX TALAS RL (FOXka je skoro 2,5× drazsi…to nevadi…klidne je srovnejme) – opet
uvadi fakt, ze MX COMP se ani nepohne, kdyz se nasedne na bajka – no co uz, to jsem vyvratil. Velmi by me ovsem zajimalo, kde pisatel vzal informace o tom, jak se skutecne
chova FOX, kdyz se snizi o zminenych 60mm – jak vi, ze se skutecne pritvrdi? Nektere vidlice se nepritvrdi…nektere ano a nikde neni zmerena charakteristika FOXe pri tomto
snizeni!?!
Zbytek clanku bych jiz radsi nechal byt, protoze se opet nikde neopira o grafy ci nejaka data a informace zde uvedene jsou pouhou snuskou polopravd (napriklad uvedene veci v Tuning testu samotnem beru jako mirne zavadejici).