Ahoj, sháním nějakou vidlici s menším offsetem a narazil jsem na Marzocchi Bomber Z2":https://www.bikenero.cz/…a-44mm-rake/
má někdo zkušenost, můžete srovnat s FOX FLOAT 34 nebo RS PIKE?
četl jsem někde, že jsou ted myslím pod Foxem?
Ahoj, sháním nějakou vidlici s menším offsetem a narazil jsem na Marzocchi Bomber Z2":https://www.bikenero.cz/…a-44mm-rake/
má někdo zkušenost, můžete srovnat s FOX FLOAT 34 nebo RS PIKE?
četl jsem někde, že jsou ted myslím pod Foxem?
Ahoj vytáhnu to znovu. Kámoš to asi bude mít na novým kole 29 na 140 mm. Dík za zkušenosti – jak to chodí, servis atd.
Aby to nezapadlo všude to chválí. Že snad lepší než základní pike select. Jak je kámoš spokojen? Už ji servisoval?
Na kolo porad jeste ceka, takze ji jeste nejezdil ani neservisoval … kolo by melo byt snad v dubnu.
Pokud se potuní https://www.bike-forum.cz/…2-tuning-tip
tak za mě slušná vidle typu „nafoukej a jezdi“ – prostě to dělá co má.
Ano Marzocchi vlastní fox. Bomber Z2 jsou vnotřní nohy a vzduchová pružina z Fox 34 + vlastní spodní nohy a upravený tlumič.
Nemáte někdo nějaký tip na blatníček na vidli Bomber Z2?
Nějak nic hezkého nemůžu najít.
Předem dík
Co Mucky Nutz?
Tak docela zajímavé.
Ty fendery mají pěkné barvičky k mojí nové hračce (Qayron Carma MK II 29 Q),ale zdají se mi dost dlouhé.
Dík za tip
Zdravím, chtěl bych se zeptat… doplňoval jsem olej do vnějších nohou vidlice Marzocchi Bomber Z2, ale místo 10ml jsem tam nalil 20ml do každý (geniální si množství zkontrolovat až po zákroku…) Mám se na to vykašlat a nechat to tak nebo to mám radši zase rozdělat a dát tam správný množství?
Vylil jsi zbytek? A cos tam nalil?
Doplňoval?
20ml neni problém. Ale jestli si doplnil 20 tak tam je teď 30.
Olej jsem rovnou měnil, takže je tam těch 20ml. Dával jsem tam RSP Air Fluid F20 GOLD 20wt, tváří se to jako kompatibilní s originálním FOX 20wt olejem, co tam patří podle manuálu (ostatně těch 20wt je důvod, proč jsem tam nalil 20ml…)
Tak to řeknu rovnou! :-)
20ml neni problém. Ostatně do konstrukčně dost podobné Fox 34 se dává až 25ml do vzduchové nohy. Myslim že jsem si do ní taky dával 20 do obou. minimálně 15 určitě.
Nojo, koukám že jsem napsal doplňoval (facepalm emotikona mi tu chybí…), pardon za zmatení a díky moc za odpovědi, nebudu to řešit teda.
Tak je to o tom, kolik je prostoru ve spodních nohou. Každá vidlice to má jinak, nejhorší(*) co by se mohlo stát je, že to bude moc progresivní le konci zdvihu pokud je tam místa málo.
*) výrobci varují, že můžeš tlakem ve spodních nohou způsobit jejich zničení. Neslyšel jsem o tom, že by se to někomu stalo.
A jseš si jistej, že do obou noh patří stejný olej? U Grip patrony to tak totiž není
Rail tlumení je něco jako MotionControl, do spodní nohy patří taky 20WT.
Jj, to já se snažil postupovat podle návodu, leč není každý den posvícení a u toho množství se mi to holt nepovedlo…
Rozdělat a dát správné množství. Vzduchová komora je z rhythm vidlic, které si rády nasávají olej, jelikož nemají stírací manžetu pod těsněním – narozdíl od vyšších fox vidlic. Čím víc oleje tam je, tím víc to má tendenci „nasávat“ a může to vyústit v dost nepříjemný problém zaplněné negativky a částečného stuckdownu.
V druhé noze je pak rail tlumení, které je na to stejnětak náchylné.
Znovu použiju toto vlákno. Rád bych se zeptal… Mám se Z2 problém… když jde do zdvihu tak ze začátku kroku je to vcelku bez větších problémů, ale po pár cm (1 – 2 cca) se zadrhne a musím použít větší sílu, abych překonal odpor a pružila dál (prostě jako by nebyla moc mamazaná). Servis spodních nohou plus výměna oleje se dělala dvakrát během půl roku, jednou já a jednou servis, ale problém to nevyřešilo. Je ještě něco co se dá zkusit krom velkýho servisu? Díky.
Tak pokud je to suchy ve vnitřních nohách, tak servis spodních nohou moc nepomůže podle mě. Podival bych se určitě i nahoru.
No jo, do toho se mě ale moc nechce pouštět, ale buď se k tomu rozhoupu nebo servis, tomu se holt nevyhnu.
Nemáš jí náhodou zamčenou a v tlumení málo oleje? :-)
No to jsem se pro jistotu 2× koukal a nemám, ale přišlo mi, že i když jsem zamknul tlumení co to šlo, tak stejně dost pružila. Ona by ten velký servis už asi stejně potřebovala, takže na něj holt půjde, jenom není úplně nej doba, ale kdy je:)
Tak jestli máš v tlumiči málo oleje tak se to bude chovat jak popisujes. Nejdřív to jde do zdvihu bez kompresního útlumu kterej tam vždy nějakej je, jak hladina oleje „narazí“ na kompresní tlumič tak bude cítit hranka a pak už to pojede zas plynule a díky tlumení bude o něco větší odpor než na začátku. Při jízdě to nejspíš nepoznáš protože v sagu už bude kompresní tlumič v oleji, případně bude olej napěněny, na místě se to projeví nejsilněji.
Mam Bomber Z2 a nejde zamknout. Lankem to neni. Nevi nekdo co s tim?
Diky
Mrknout dovnitř. Buď je tam málo oleje nebo je něco špatně ve vrchní části tlumení.
Muze protect olej z vrchni casti do spodni?
Na jakem principu to zamykani funguje?
Je to rok stare kolo, cca 3000km max lehky teren a silnice.
Diky
Tak to už stejně mělo projít servisem. Předepsaný interval je 125h jízdy.
Může když praskne těsnění na spodním sealheadu. V takovém případě by byla z vnější hodně mastná pravá noha – olej by zespodu protékal ven okolo gufera.
Princip nestlačitelnosti kapaliny – zamknutím mu zavřeš oleji ventil kudy normálně může proudit. A když proudit nemůže a není stlačitelný tak braní vidlici ve stlačení.
Z vidle nic netece. Nevi nekdo rozmery o-krouzku do Bomber Z2?
Diky