jednou jsem se bavil s kamarádem a chtěl jsem se zeptat zkušenějších.. Co je na vidlicích Marzocchi špatného?
jednou jsem se bavil s kamarádem a chtěl jsem se zeptat zkušenějších.. Co je na vidlicích Marzocchi špatného?
Necitlivost při prvním odtrhu a na drobné nerovnosti.Z1 light eta jinak dobrá vidlice – úžasná na dropy a skoky
Není to pravda pro všechny. XC 700 je na tom už z továrny docela dobře (± jako Revelation)…
Vzduchovky sou necitlivy, pruzinovky nepatrne tezsi a cvachtaj, jinak nic. Kdo ti tikal ze sou spatny?
jeden kámoš… že má každý foxe, že marzocchi není v módě… ale mi osobně vyhovuje. hlavně když se jede v drsnějším terénu …
Muhahaaa :-DDD
to bude jejich hodně stará pověst, že tečou a vaklujou a bůhví co. Už dávno to neplatí. A v kurzu jsou, třeba díky ceně. Nejezdim nic tvrdýho jako FR, street, dirt, ale myslim, že atm jsou zrovna docela oblíbený.
atm je tam , pardon
Kasli na modu a kasli na to co rikaji jini. Jezdis na tw vidli ty, ne kamosi. Ja mam treba Suntourku Axona, kazdy na ni nadava ale me vyhovuje, tak proc menit…
Přesně. Taky nevozim zrovna, co je IN
nejvíc in je říkat že vozím toto protože mě to vyhovuje ..pila..
:)
a taky proč mi to vyhovuje a ne kritizovat něco, co nevozim ( a třeba nikdy nevozil ), je tak?!
takže ještě jednou…nejvíc in je říkat že vozím toto, protože mě to vyhovuje i když jsem nic jinýho vlastně ještě ani nezkusil a tudíš ani nevím jak má fungovat vidle. Ale kdybych byl pořádnej chlap tak řeknu že bych rád třeba foxu nebo RS, ale prostě ted na něj nemám nebo mám jiný priority a se santurem se dá taky žít. Ale bulíkovat nám že zrovna todle je to pro mě uplně idealní ..........
todle není nikomu určené, jen jsem použil nejrychlejší přirovnání…
Ano, vše je o penězích. Autosugesce, že vidle chodí skvěle, pomáhá přežít období, než bude moct přijít ježíšek s jinou. Osobně jsem vždycky chtěl vidli od Acrosu ( Amoebu ), ale sehnat ji, zaplatit ji, servisovat? Jeden nejm. obchodník/závodník z Brna, který býval zastoupením pro ČR, se ani neobtěžoval mi opakovaně odpovídat na dotazy, zda jsou a za kolik. Z vidlema, se kterým jsem kdy pojezdil jsem byl vesměs spokojen. Ale nikdy jsem nezapomínal zařadit je do správné cenové kategorie a pak srovnávat/hodnotit.
Jenže já už na ježíška nevěřím a tak zůstávám u Suntouru. A nestěžuju si…
No dyk. Suntour ti vyhovuje a basta. Ostaní je slovíčkaření, že jo?! Upřímně většina „normálních“ smrtelníků nechápe, co je na tom tak drahý. Je to kolo a šlape se na něm. Mě taky vyhovují ty necitlivý krámy z Německa:-) Holt nemáme motivaci ( skutečnou ) utratit 20papírů za Lišáka. poměr investice k zisku je pro mě nezajímavá ( priority ). Funět do kopce budu stejně.
Tak to se mas opravdu cim chlubit! No ty vole ja nemuzu, co to tady je kolikrat za telata…
proc je nekdo tele kdyz mu vyhovuje SR vidle, neni to spis o tom, co clovek ocekava? nebo je tele holt nekdo uplne jinej.
já už bych konečně rád viděl tvoje kola.musí to být neskutečné pecky,tak proč se už konečně nepochlubíš?
:D:D :pila: :pila:
Dle mě při normálním zachazení vidlice s největší vydrží…pro mě asi nezničitelná, největší mínus…rozhodně váha. Hlavně kvuli ní jsem se ji zbavil a taky kvůli lockoutu zvany ETA.- nahovno
proč na h*vno??
Nebo mas vidlici dejme tomu zvich 105mm, a tu pouzijes na ram ktery je delany na tento zvih, a pak ji zavres a udelas zni nejakou vydlici o zdvihu 30mm…a tim uplne narusis geometriji kola. Navic nechapu smysl uzavreni vidlice kdyz se ti pak stejne jeste 3 cm pohupuje.
osobně nemám zkušenost, ale protože jsem taky nepochopil skutečný pozitivní význam, tak jsem několikrát kámošům koupil verzi bez ETA. Levnější a méně vnitřností na podělání.
A co máš za verzi? Mně se teda po zavření sníží jen asi tak o dva centimetry a pohupuje se minimálně. Řekl bych, že to má smysl třeba při jízdě do kopce, tam to může pomoct..
Měl jsem MX comp Eta 105,a nevim presne o kolik se snizila, ale jezdil jsem ji vetsinou zavrenou, a pohupavala se dost hlavne ze pri jizde ze sedla, navic vaha 2020g byla otresna…ale je fakt ze vydrzela uplne vsechno,ani jednou jsem ji neotevrel, nebo pri jizde kdy byla otevrena kolo uplne ztratilo akceleraci a mel jsem pocit ze to nejede.
Aha ,to bude asi starší vrze, já mám 2005, ta má kolem 1800g, což není už tak hrozný a jsem s ní spokojenej, že by mě nějka zpomalovala, to rozhodně ne..
tak to jsi celou dobu jezdil z narusenou geometrii kola :-)
vyuzivam ji pouze pri vyjezdu do prudkych kopcu nebo pri dlouhem prejezdu po silnici. Funguje to dobre, mne to vyhovuje a je to lehci, protoze to je ovladani pouze z korunky
Jojo. Mám starší MX Comp a Z4 a z hlediska životnosti to jsou, podlě mě, nezničitelý vidle. Jednoduchý, kde nic není, nic se nerozbije, bytelný, poctivý kovový pouzdra. Docela i choděj, i když MX půjde na tuning kvůli citlivosti. 5 a více let starý Maruny v provozu jsou naprosto běžné. O jinech značkách se to říct asi nedá, já osobně jiný nevídám.
„já osobně jiný nevídám.“…Jestli to spíš nebude tím, že tenkrát byla tahle firma na vrcholu s prodeji…
Rozhodně ale maruny nebyly jediný vidle. Takovou manitou mars jsem viděl za život asi 3×.
Tak slavná M moc nabídku neobměňuje. Navíc si myslím, že za pár let bude podobná situace s RS, která se nyni dost prodává.
Jenže Fox taky moc neobměňuje a manitou v zásadě taky ne. Takže půjdou-li vidle typu DT Swiss a Magura s cenou dolů, popřípadě vrhnou-li na trh nějaké levnější OEM modely, začnou zákazníci přecházet k nim – myslím, že na neokoukaný matroš se tu docela čeká… a navíc lidi (věřte tomu nebo ne) bohatnou a tak i takové DT Swiss a spol. budou cenově dostupnější.
Takže RS ani Marzocchi až tak chybu nedělají, spíš se bojí jít zásadně inovovat a jít kvůli tomu s cenou nahoru, a tak se z nich stávají okoukané značky. A inovovat v nižší cenové kategorii není tolik co. Ona třeba Reba SL pod 8000,– je sama o sobě marketingová inovace (stejný produkt pro jinou cílovou skupinu), protože tím, že se na trhu naskytují nové supertuhé a superlehké vidlice (nový sid, dt swiss), někdejší top kategorie jde s cenou dolů a otevírá se chudině… To ale image firmy nezlepší, to máš pravdu.
Ono, co chceš zásadně inovovat na současných vidlicích? Dle mého názoru Marzocchi udělalo zásadní chybu s řadou MX. Cena byla vzhledem k technice přemrštěná. Dlouhou dobu byla hlavní doménou otevřená lázeň s vnitřním štelování odskoku. Ve stejnou dobu byl u Manitou k dispozici systém TPC a v roce 2005 přišel RS s Motioncontrolem. Sice jednou provedli inovaci vzhledu, ale vnitřek zůstal stejný. Navíc, co jsem zde viděl na fóru, tak servisní podpora Marzocchi rozhodně neopovídá příplatku za značku.
Souhlasím s Martyssem. Každý, kdo tehdy (2001–2003) měl peníze si pořizoval Marcošku. Když si přečteš staré články tady na b-f, tak z vidlicí RS docela panoval strach – jak tečou, zlobí ap… konkrétně třeba můj Duke byl skoro noční můra a přitom jezdí už 5 let bez toho, že by tekl.
Já tedy pořizoval mou první odpruženou v r.2001 a po důkladném prolezení webů a fór jsem přišel na to, že nechci údržbu á la RS, tečení á la Marz., vakl á la Manitou,… Nakonec to vyhrála Belgie + Německo tedy Rond/Magura CP 85. Mám ji do dnes, nyní jí vozí manželka. NIC! ji dodnes není. Byl jsem nadšený z kvality, kterou jsem tehdy u Ski-Velo v Opavě zaplatil 14t. penězi. Dnes mám dva roky starou Phaon, jak jinak než opět Magura. A dokud to jen trochu půjde, tak si tuhle „exotiku“ budu dopřávat dál. Jestli zlevní a půjdou s tím dolů i s kvalitou, tak pěkně děkuju:-) p.s.: Výše zmíněné o otatních dnes již určo neplatí. To jen abychom se tady hned nerozvášňovali.
Bez problémů může fungovat x let každá vidlice od každé značky. Např. do dnes jezdí ve slušném stavu kdysi moje RS Judy XC model 09. Tedy ještě starší než ta tvoje. Pouze byla cca 5× servisovaná (běžná údržba jako výměna a doplnění oleje).
A na druhou stranu se hned může po…t každá vidlice třeba hned.
Jediné co by to mohlo aspoň trošku objektivně porovnat je nějaká větší statistika třeba z velkých servisů. A protože Magur u nás jezdí velmi málo, tak i vadných nebo porouchaných kusů bude málo, takže se tohle velmi těžko srovnává a pro mě jeden, dva kusy (ať už dlouho fungující nebo naopak velmi poruchové) nic neznamená u žádné značky.
Mělo být RS Judy XC model 1999.
Já zkrátka dal na velikej vzorek názorů a věnoval jsem tomu několik měsíců surfování po netu. Vyšlo to. Magury ofiko nikdo několik let nevozí. Bude jich tu fakt sviňsky málo. Zástupce Magury pro ČR se tvářil, že existují jen brzdy:--)
Mozna ze to jsou drzaky, ale proc bych si domu tahal necitlivy kram?
btw: ja vozim Z1 z roku 2002. Nesetrim ji a ani borec predemnou ji nesetril. Vidle drzi bez problemu a nema zadny vakl (jezdena na 8" kotoucich). Jednou praskla zaklopka ventilu – oprava stala 120 korun a jezdim vesele dal. Na blbe marzocchy ma aspon dovozce (ikdyz je to tak krapanek zid :-) ) nahradni dily.
Nerikam ze to jsou spatne vidle, ale zadny zazrak to taky neni, hlavne co se tyce chodu.
Phaon na tom není co jsem kouknul s citlivostí zas tak špatně (oproti některým jiným modelům od Magury je na tom přímo parádně), asi díky tomu, že to je pružina. Ale mít citlivost jako průměrný vzduch a k tomu průběh pružiny, to opravdu není zrovna ideální vidlice…
No jo, ale než ji zničim, budu mít šedivý vlasy. Navíc já ji nekoupil za 15000 ale za 5000. Na vidli za 5t. dobrý, ne?!
Pravda, že trocha progresivnějšího chování by neuškodilo. Mě chodí dost lineárně, což na plným zdvihu limituje možnosti ve sjezdech. Kde si splašil testy/křivky/charakteristiku? Díky za answer.
Phaon je v tomhle testu: data.mlok.net/federgabeln_0405.pdf
Necitlivý trochu jsou, ale v jejich případě je v jednoduchosti krása. Slovo krám bych v jejich případě neužil ani ve snu. Marzošky tlačim kamarádům, myslim, že jsou v poho. Tvá Z1 byla svého času TOP. Není divu, že ti slouží. Navíc jsou ( Z1 ) moc pěkný.
co je na vidlicích Marzocchi špatného? …dovozce
To myslim plati i o jinych vidlicich:-)
nejlip se to pozna pri pohledu na ceny novych vidlic v usa:)
Asi tak. Kdyz vidim ceny 55 v USA, tak se mi chce brecet :-)
Proto jsem si ji tam koupil. 465 usd (tst2) a poštovný zdarma.
Muzu vedet kde? :-)
Ebay. V listopadu tam měl jeden shop akci, kdy modelů 08 měl poštovný zdarma.
Aha…
Vzpomněl jsem si na jméno shopu – bikeangel.
Nj, ale kdo taky dnes kupuje vidlice v cesku..:)
Mel jsem Marzocchi EXR Pro Air 2004 a byla dost necitliva a pri jizde cvakala, ale na druhou stranu vydrzela nemozny a ani po trech letech provozu na kotoucich pri mych 90kg nemela sebemensi vakl. Vloni jsem ji hlavne ze zvedavosti nechal vytunit u Milana a nevim jak to udelal, ale vidle krasne zehli a je uplne zticha a kamarad na ni jezdi spokojene dodnes a myslim, ze mu jeste dlouho vydrzi.
Prosim tě, co stála ta úprava?
Nevim to uz presne (musel bych najit ucet), ale bylo to kolem 700Kč
super, dík.
nema chyby
ani těžké už nejsou :-)
Jezdil jsem AM1 2006 a mužu tvrdit že pracovala perfektně, za dobře vymyšlenou funkci považuji patronu TST. K Marzocchi nemám vůbec špatné zkušenosti, sám pozoruji že Marzocchi je nějakou dobu na BF dost zatracována, sám nevím proč tomu tak je.
Jezdil jsem AM1 2006 a mužu tvrdit že pracovala perfektně, za dobře vymyšlenou funkci považuji patronu TST. K Marzocchi nemám vůbec špatné zkušenosti, sám pozoruji že Marzocchi je nějakou dobu na BF dost zatracována, sám nevím proč tomu tak je.
moja skusenost je s x.fly80, je to stara vidlica, dost draha,rok 2001 ale po 7 rokoch stale chodi vynikajuco, mozno je to tym ze pravidelne ju cistim, nikdy som s nou nemal ziadne problemy, snad len to ze mi sem tam isla nadoraz :)
Necitlivost na začátku, aspoň u mojí Z1 RV a celkově by mohla být víc houba třeba jako 66, jinak paráda a při větším zatížení chodí krásně, když někdo řekne něco ve stylu „není v módě“ tak se musím smát..
špatně zařazeno :)
To ze jde vidle obcas na doraz neni nevyhoda
MZCH Corsa/marathon = můj sen…
Nevím jak kdo,ale já jsem maximálně spokojený
Nevím jak kdo,ale já jsem maximálně spokojený a hmotnost je taky v pohodě
OK, díky
Moc prosiiiim dej to sem jeste jednou!
Marcoki je odpad, to vi prece kazdej olkyc, ze nejlepsi je Suntour Raidon na Maxibikach.
a z aut je nejlepší Trabant. To ví přece každý wartburg:o)))
Měl sem možnost zkusit Marzocchi 55 140mm zdvich, kombinace pružiny a vzduchu- nemusí se měnit hned pružina, stačí do určité míry jen dofouknout či ufouknout, že by nebyla dobře citlivá mi teda fakt nepřišlo… Přišla mi super, nejspíš ji beru …
tenhle system maj myslim vsechny pruzinovy marzochy… problem je v tom ze jak tam k tomu peru neco fouknes tak vetsi tlak vzduchu tlaci na stiraky a maj vetsi odpor – mensi citlivost…
55 eta je cista pruzina
jj novy marzochy uz presly na system ze je pruzina jen v jedny noze.. taky maj jinak dimenzovanej ten most co spojuje spodni nohy… to co sem psal se tyka starsich kousku… a jeste ne vsech…
jinak jako majitel marzochy napisu nevyhody ze sveho pohledu :
3)vidlice lita hodne do zdvihu, z kopce se hodne ponoruje, pri brzdeni to same…
jinak mi prijde jako takovej neznicitelnej drzak predniho kola
ale po roce celkem ztuhleho chodu se mi docela rozbehala a vypada to ze zacala fungovat… nejvyssi cas ji otevrit a upravou zcela znicit:)
No zas tak hrozny to neni, ale pravda je ze jednoduchy stelovani komprese je spis takovej marketingovej trik. Naopak bych rek ze treba RS chodej do zdvihu vic
Já mám Marušu MX comp 105 a mám pocit,že když ji vyvýjeli,tak se jim asi zdálo o mě,protože je jako dělaná přesně podle mých požadavků.
mám ji taky – model 03 Coil a jednou za rok ji rozeberu, vyblejskám a vyměnim olej a nic víc, všechno (těsnění atd.) je původní, mám přes 100 kg, jezdím tak cca 5kkm/rok, středním až těžším terénem a těžká pohoda, rámy praskaj (mám už třetí), ale Maruna zůstává…
hmotnost a cena, resp ve stejné cenové kategorii je např. rockshox někde jinde. Za svoji odpruženou kariéru (10 let) jsem vystřídal dvě marzochchi a obě stále fungují.
Nejsou špatné, tedy mám postarší kousek – necitlivá, ale co se týče utěsnění, tak kam se hrabe Reba. Docela se divím, jaké ceny má dovozce RS (odkazuje se na nekompromisní servis, vím o tom svoje), ale je o jejich vidle zájem. Něco jsem zaslechl o niklování vnitřních nohou – nové Marzocchi, máte s tím někdo nějaké kušenosti?
Asi 150km s XC700… Na dotek je ta noha fakt hlaďoučká – subjektivně hladší než Tora, ale nic víc o tom nevím:) A prý by to v případě škrábnutí mělo stačit nechat přeleštit, ale o tomhle vím ještě míň – nejsem strojař.
Já mám All Moutain 3 rok 2006. Dělám s ní i věci na které není určená – dirty , seskoky z 1,5m na placku. Někdy mám těžké výčitky, že ji tak dojebávám. Nicméně vidle funguje, neutíká z ní vzduch ani olej. Je pravda, že první odtrhnutí po delší klidné jízdě je poněkud tvrdé, ale čím těžší terén – tím líp chodí a o to snad jde ne? Pokud ji nafoukáš tak jak máš tak se při sjezdech neboří. Hmotnost je opravdu vyšší, ale jako chlap bys měl mít nějakou sílu v prackách. Pro mne je to poctivý kus železa s účelnou a jednoduchou konstrukcí. Spokojenost s funkcí + téměř nulová úržba.
Jezdím marzocchi MXC air 85 2002, najeto něco málo přes 23 000 km za tu dobu jen otírání vnitřních nohou a mazání stíráků a dvakrát měněn olej. Za tu dobu praskly dva rámy. Mnohokrát se stalo , že po těžkým závodě kolo neřadilo ani nebrzdilo, ale vidle fungovala pořád. Její celkově tvrdší chod mi vyhovuje a vyšší hmotnost nevadí. Pravda je že v důsledku neúdržby má teď malej vakl, ale to spraví výměna futer a bude zase ok.
Na mařenách mě nevadí nic. A s tím vzduchem,že to přitvrdí,fouká se tak málo,že je to fuk. Každá vidlice funguje jen s prvotním zanořením,SAG. Tak,jaké pak problémy s odtrhem.
Zdar Marzošáci,určitě tu má někdo zkušenost se systémem TST5.Mam pár otázek,tak se mi prosím někdo ozvěte na mail. Díky moc. Jířa
Měl bych dotaz. Koupil jsem si vidli Marzocchi 66RC2ETA. Po Dlouhou dobu co tu sleduji fora jsem zachytil, že pokud je jezdec těžší než na co je pružina dimenzována a mělo by dojít k dofouknuti vidlice projeví se to znecitlivěním pružení. Vlastně pořadně nechápu čím je to způsobeno. Byl jsem toho názoru, že to tato funkce slouží pouze pro změnu tvrdosti pružiny. Velmi by mě tedy zajímalo co se vlastně v té vidlici odehrává pokud tedy dochází k tomu že je necitlivá (krom toho že dojde k zvětšení tvrdosti pružiny). Pokud je moje domněnka mylná jako že asi je budu rád pokud mi někdo vysvětlí co se vlastně ve vnitřnostech děje.
Co je tedy řešením (vážím 90 kilo – výkyv léto zima cca 5 kilo) V současné době bez nafouknutí je to opravdu měkké. Pomůže výměna pružiny a za jakou. Budu rad za jakoukoli radu.
klidne na mail kassar zavinac post.cz
podle mě neslouží k změně tvrdosti pružiny, ale k stvrzení chodu, tvrdost pružiny můžeš ovlivnit jen její výměnou.
Při dofouknutí dojde k ,,znecitlivění,, chodu, ale bude lépe bobírat velký pecky.
Já mám DJ 3 100mm a když jsem ji jel bez vzduchu tak žehlila nerovnosti. Mám stejný kila jak ty a bez vzduchu ji jezdit nemůžu…
pružiny se podívej na www.bartonicek.cz
ale me jde hlavne o to aby zehlila, ale abych nechodil na doraz. Chci ji vystelovat co nejlepe :-)
co na ní můžeš vše ladit ? jestli chceš žehlit, tak jedině tvrdší pružinu… to nebude podle mě zas takovej problém.
ladit muzu kompresy a snizovani zdvihu :-) ale tvrdost poze vzduchem
tak jediná možnost bude vyměnit pružinu, nebo si nechat natočit někde na svoji váhu. Myslím že kamošovi nějakej známej dělal pružinu do vidle…
ok dikes
Nevim jak je to u cartridge RC2, ale u ostatnich staci kapku dolejt olej
Jak tam nafoukas, pouzdra okamzite zacnou tlacit na stiraky a zvetsi se pasivni odpory. vidle tak z velke casti ztrati svoji citlivost, z jak velke nevim, nemam vtom praxi.
muzu mit jenom dotaz ktery je roven moji urovne technickych znalosti vidlice :-) jaka pouzdra
Ne pouzdra, ale těsnění – gufera.
toto sa mi už dlhšie nepozdáva. stále tu niekto píše, že po nafúkaní začnú tesnenia tlačiť na stieraky. ale ako? čo tam začne tlačiť? ten vzduch, ktorý je medzi hladinou oleja a tesnením pod stierakmi? v tom priestore sa predsa tlak nezmení. pozri sa na môj nákres. hladina oleja skrátka ten tlak nepustí. vzduch je uzavretý medzi vrchnou zátkou s ventilom a hladinou oleja vo vnútornej nohe. myslím si, že tie stieraky sú skrátka tesnejšie ako pri iných vidliciach a to nezávisle na tlaku vzduchu vo vidlici.
tvar břitů olejového stíráku nemáš vůbec podchycen a ty jsou pro tento jev zcela zásadní.
jemu slo o neco jineho… a pisu o tom o prispevek nize…
jo jo, nečtu pořádně
jo ale co spojene nadoby… myslis ze ve spojenejch nadobach kde do jedny strany nafoukas pretlak, tak na druhy zustane ten puvodni tlak?
nj… beriem späť. ja som si neuvedomil, že sú to spojené nádoby. asi by som si mal oprášiť základy fyziky zo zš :(
tak jenom kdyz to shrnu ........ tak nejlepsi je nechat vymenit pruzinu :-)
tak tak… ficura na prd anebo dobry na trailsy,dropy… dofoukas abys nemlatil o doraz a ze je vidle necitliva je ti sumak… ja osobne ale dropy a skoky kde by to slo nadoraz nejezdim…
a nevis jakou pruzinu bych tam mel dat ? vypadas jako zkuseny clovek co rozumi vidlicim
Predpokladam ze tam bude asi stredni velikost tak ze tu vyssi. Je nekde specifikovany na jaky rozpeti kilo to je??? (zkousel jsem to hledat, ale nejak se mi nepostestilo to najit)
takovou aby byl dobre SAG… jestli ta co ve vidli mas je spatna… ono vyrabej se v nejakych skocich… takze podle toho jak potrbeujes tak o jedno tvrdsi nebo mekkci…
ja chapu jak to funguje a par jich mam vyzkousenejch, ale vidle neladim ani neservisuju… takze nemam prehled kde a jaky pruziny jsou k dostani… zkus nejakeho ladice treba milana1…
jo a vzduchovy vidle je tohle jednodussi.. a co jsem videl tak uz i moderni vzduchovy vidle maj slusnou citlivost…
Před nedávnem jsem ti psal mail a nic, tak to zkusím tady. Jestli máš chuť, zastav se u mě, mám tu teď jednu 66 RC, není na kole, jenom volne, když, tak na porovnání na místě abys zkusil, co očekávat.
jj vim, davam dohromady nakres jak bych chtel udelat tu high speed kompresi… a jeste sem to nedal do kupy chtel jsem ti to poslat abys mi rekl jestli nevymejslim blbost. do kdy ji tam tak budes mit?
Protože jsem četl tady tvá vyjádření, tak jsem ti chtěl ukázat pár věcí a to by se právě hodilo a nejlíp názorně. Vidlice u mě bude nejspíš do soboty.
Dobry den, vas jsem chtel kontaktovat. Myslim si ze jste fundovany clovek co by mi mohl poradit a popripade upravit. Mohl by jste mi na sebe poslat nejaky kontakt? muj mail je kassar@post.cz
dekuji
A co se takhle kouknout do profilu Milana1 – tam to mas uvedeno
hehe sorry sem na to zapomel jsem nejak rozhozenej z prace :-)
Mam Z3 Coil 2001, najeto cca 30tkm, jezdeno s kotoucem, porad puvodni gufera i poouzdra, nikde netece, porad funguje vyborne, citliva pruzinovka bez zbytecnych hejblatek. Jedina moje udrzba spociva v tom, ze po vyjizdce otru vnitrni nohy, 1× rocne vymenim olej a 1× za tri roky vsechny vnitrni O-krouzky. Skoda, ze nema tlumeni na urovni treba HSCV, to by mi ke spokojenosti nic nechybelo.
Mám tu samou, najeto tak 20tkm. Od začátku s kotoučem, bez vůle (ještě ty má dlouhé pouzdra). Olej měním v létě a v zimě. Futra ani těsnění sem nevymněňoval, zatím nateče. Chodí super.
Kamarád, Martin, má něco podobného z roku 2001, najezdí dost v zimě v létě a až na váhu si také na nic nemůže stěžovat.
Na to, ze tam jsou dve pruziny, si na vahu nestezuji. S 200mm krkem vazi 1998g. I kdyz je skoda, ze ji tady tehda neprodavali s ALU krkem.
jezdil sem dohromady 4 marušky… první byl dirt jumper one qr 20 z roku 2002… krásná vidlička, ssvf měla, chodila moc hezky… ale 2× zlomená vnitřní noha a pohřbil jí prasklej spodní monoblok druhej byl starej monster z roku 2000… chodil o maličko hůř jak dj ( ssv ), vážil 4 kila, což se mi zdá celkem přijatelný na to, jaká to je vidle. je dost krátká 550,5mm osa – korunka, takže na ht dokonalost :-). kupoval sem jí s tim, že teče, jinak bez problémů třetí byl monster z roku 2003… z daleka nejhorší vidle od maruš, co sem kdy vlastnil… zbytečně vysoká, těžká ( 5,5kg bez krku ), i přez hscv chodila nejhůř, asi moc vysoká neodpružená hmotnost… jediná výhoda je to, že se prodala za víc než hezký prachy :-) a čtvrtá, co teď jezdim je super t z roku 2003… váha je v normě ( cirka 3,2kg ), nej chod ( hscv ), dá se sehnat za pakatel… prostě nej, co sem zatim měl
jinak chyba u maruš je qr20… fakt sem to nepochopil, pevná osa u starýho monstera byla o moc rychlejší a příjemnější na obsluhu… a s pevností v krutu já osobně problémy nemám se svojí váhou, ale tak je známo, že pevnosti pevný osy to nedosahuje
nevite nekdo o kartridgich do 66/888 za rozumnou cenu? shop, z posokozene vidlice? nebo uz stare/vadne – vymenene? stejne bych je predelaval…
diky