• oxyaction

    Marzocchi MX COMP 105 ALU Zvažuju že jí koupim.Jezdim všechny terény,ale jen pro zábavu.Většinou po tur.znackach.Na kole mam nějakou obyč.vidli a když sjedu po horší cestě s šutrama,dost to pod kopcem cítim.Ruce mi slušně brní.Ještě musim dodat že mam nad 90kg.Nebo víte o jiný vidli v ceně okolo 7000,– Tuhle můžu mít za 6300 i s montá­ží.Díky.

    0 0
    • mar_tin1  

      rockshox tora solo air eshop.bikezone­.cz/index.php?swit­ch=detail&id=4155&k­at=348&trideni=ID_KAT&po­cet=10

      nebo recon soloair eshop.bikezone­.cz/index.php?swit­ch=detail&id=4157&k­at=348&trideni=ID_KAT&po­cet=10

      podle mne jsou lepsi nez mx comp, tim spis na 90 kg. zalezi od vkusu kazdeho soudruha…

      0 0
      • Pekáček  

        kupkolo.cz/pro­duct_info.php?cPat­h=84_122&produc­ts_id=1279 I když nemám SoloAir moc rád, tady je Recon levnější.

        0 0
        • DragON  

          Uvažuji o koupi podobné vidle, můžeš popsat v čem ti SoloAir vadí?

          0 0
          • Pekáček  

            Nebudu tě odkazovat do historie (hysterie :o)). Tedy SoloAir se chová jako DualAir nahuštěný na stejné tlaky v obou komorách. Obě komory se plní jedním ventilkem a to znamená, že spodní komora se plní přes horní speciálním ventilem. Tím je píst samotný a k jeho uzamčení je potřeba cca 3–4mm zdvihu a ten jde jakoby naprázdno – velice lehce. Je to na pocit podobné, jako bys měl pružinu ve vidlici o 3–4mm kratší, při přejezdu nerovností když jedeš do kopce s odlehčeným předním kolem ti vidle bude chodit těch pár milimetrů naprázdno. To je vše. Teoreticky je tento systém poruchovější, protože je v něm více těsnení mezi komorama. Prakticky je blbuvzdorný, protože není možno jet s prázdnou a nebo přehuštěnou negativní komorou. O finanční úspoře nelze mluvit, ušetří se za jeden ventilek. Podle mě by, když už to vymysleli, to měli dávat jen na levné OEM vidle a na normální prodejní kousky dát DualAir, alespoň na Recona, protože ten se tak stává jen o cca 50g lehčí Torou s Alu nohama.

            0 0
            • DragON  

              Nejspíš bych něco podobného v historii našel, bohužel má vlastnost je i lenost:-)). Ale tvá odpověď je celkem vyčerpávající, dík.

              0 0
              • Pekáček  

                Poohlídni se po U-Turn pružinové verzi, ta tím netrpí. Přinejhorším seženeš tvrdší pružinu.

                0 0
    • Lone1  

      To je věc názoru.Já mám momentálně 97kg,Rok šrot Recon to pode mnou vydržel jen měsíc a šel do světa.Vůbec se mi po takovém humusu nestýská.Nyní mám vytuněného mx compa a drží,jsem spokojený.Zásadně mi vadí vidlice houpačky.Ale rozvaž,jaký máš styl,jestli jezdíš víc v sedle atd. Osobně bych ti radil počkej,za chvíli bude v Brně Sport live,tam si můžeš osahat více typů a značek.

      0 0
      • Pekáček  

        Copak se ti pokazilo na Reconu? Mě se zase pořád sype Maruna. Nyní začala ucházet a nevím kudy, ventilek jsem vyměnil, zátku přetěsnil, olej z ní neteče… Ale po 20ti km mám místo 50PSI jen 20PSI.

        0 0
        • mar_tin1  

          ponor to do vody

          0 0
          • kycis  

            No ja MXco mam, mel jsem s ni jen jediny problem,asi po roce provozu se z ni nahle ztratil vsechen vzduch, takze vymena tesneni a pohoda. Je pravda, ze zadna zehlicka to neni, spis spolehlive pracujici vidla, ktera te podrzi kdyz to potrebujes. S Torou zkusenosti nemam, ale docela by me zajimalo v cem je pry o tolik lepsi nez MX, mozna v citlivosti.Zalezi na tom co od te vidle cekas. Ale asi nejlepsi reseni je se na nich projet a uvidis sam:-)

            0 0
            • kycis  

              Kuwa jsem to blbe zaradil,ale vsichni urcite vite kam to patri:-)

              0 0
            • mar_tin1  

              proc to pises mne? ale kdyz uz… ja jezdil mx comp 2004 skoro 2 roky. vidle to je spolehliva, nikdy jsem nemel problem, akorat je fakt malo citliva a dost progresivni. ted mam toru, ta je o hodne citlivejsi, ma vyssi zdvih a je masivnejsi. taky ma delsi pouzdra, takze zrejme bude mene nachylna na vakl, ikdyz u mx comp jsem vakl nemel. jezdil jsem s kotoucem 160mm, na tore mam 180.

              0 0
              • kycis  

                Progresivita je prave to co ja od vidle cekam, protoze ja jedu treba celou vyjizdku na pulce zdvihu,a z jednoho kopce mi rupne v kouli a pak jsem i s Maruskou 0,5 cm pod korunkou, takze linearni vidle by sla na nadoraz. Jo, ta Tora asi bude dobra, zajimalo by me jak je na tom s zivotnosti, to ted po roce prodeje bohuzel nikdo nevi..A za to ze jsem to predtim blbe zaradil jsme se hned omluvil:-P

                0 0
                • mar_tin1  

                  he, uz jsem to mel rozepsany… takze omluvu jsem videl az po odeslani odpovedi. takze se ti ted omlouvam ja… to je tak, kdyz clovek musi pri cteni b-f i pracovat :-)

                  0 0
                • milan1  

                  Doufám, že se nezačneš čertit ale když napíšeš něco takového, tak za chvíli se toho chytne další a už je tady nový, mylný názor. Takže zásadní omyl. Ty u tvé Marzochy můžeš nastavit progresivitu jakou chceš. Co tam máš při tvém popisu nikdo neví. Progresivitu určuje to, kolik oleje máš ve vidlici a jaký tlak. Tím olejem vlastně stavíš objem vzduchové komory. Tuhle mořžnost ovlivnění objemu nemáš u RS. Tam je nastaveno vše napevno a když napíše někdo, že mu tohle nastavení vyhovuje, je to vyjádření k něčemu, co je neměnné. U tebe to pravda není. Budeš se divit ale ty klidně můžeš mít nastaveno na lineárnější, nebo progresivnější charakteristiku a to klidně velmi podobnou jako je třeba na Rebě. Přesto se vidlice budou projevem velmi lišit a to hlavně na počátku kroku. Ty totiž nenemůžeš dost dobře měnit právě tu citlivost na počátku zdvihu. Vidlice RS a tvá Marzocha se liší hlavně na tom počátku zdvihu, tam nedosáhneš žádné změny a tenhle detail stačí na to aby se vidlice zcela lišily a nějaká proklamovaná progresivita, nebo linearita v tom rozhodně není tím hlavním.

                  0 0
                  • kycis  

                    Nevim proc bych se certil:-) Jde o to ze ja nejsem typ ktery by se ve vidlici kazdy tyden vrtal a cekal co to udela, ja proste jezdim a jednou za rok ji dam do servisu. Predpokladal jsem, ze tam maji nejake doporucene hodnoty hladiny oleje od vyrobce a tudiz je toto chovani tovarni nastaveni. Tahle info je pro me docela zajimava, ale nevis nahodou o kolik vic oleje se muze dovnitr nalit oproti doporucenym, aniz by doslo k poskozeni jak pise nize Tomixx?

                    0 0
                    • tomek  

                      U vidle MX COMP 105 má být hladina oleje 6cm shora.

                      0 0
                      • mar_tin1  

                        hele, mne by jen zajimalo, odkud mas (a nejen ty)ten udaj o vysce hladiny oleje. na webu marzocchi je udaj v mililitrech.

                        0 0
                        • tomek  

                          Já byl u Bartoníčka na školení

                          0 0
                        • Jenda  

                          asi takhle – potrebujes aby pri plne vysunuty vidli byl olejem kompletne zalitej tlumic – dolni hranice (maximalni linearita – nejvetsi vzduchova komora), horni hranice nejni ale budes li mit moc oleje bude vidle moc progresivni a nevyuzijes cely zdvih i pri malem tlaku jak pise Milan 1 Ze mas moc malo oleje (neni zality tlumic) poznas tak ze pocatek kroku nebude tlumeny – pokud to ale bude min nez je sag tak by to nemuselo mozna az tak vadit ale nevim aby se tam neco nedokurvilo. Jinak ty mnozstvi oleje jsou pekna ptakovina, treba do moji MX Comp ETA se tolik oleje co pisou poradne ani nevejde:-)

                          0 0
                          • milan1  

                            Nezaváděj víc zmatků. Olej se měří vždy při zcela zasunutých nohách a proto se tam vejde vždy. Hladina oleje při ladění se nemění velmi výrazně a tak je tlumící část vždy pod hladinou oleje a nehrozí to, že by na počátku kroku scházelo tlumení.

                            0 0
                            • Jenda  

                              no kdyz nalejes do MX Comp Eta doporucenych 125 ml tak je to az k zavitu – fakt se to tam nevejde :-) no a pokud si chces hrat hodne s hladinou je vzdycky dobry pri VYSUNUTYCH nohach zkouknout jestli je fakt tlumic zalitej – pri optimalni hladine je tam olej jen cca 2 – 3 cm nad tlumicem (samozrejme situace v noze s ETA je obtiznejsi – musi tam byt dost oleje aby to fungovalo:-)

                              0 0
                    • milan1  

                      Tohle není žádné vrtání a čekání co to udělá. Tohle není nic jiného než správné seřízení a jak je vidět, tak je to velmi málo známé. S průběhem charakteristiky to udělá zásadní změny. Nepotřebuješ na to nic jiného, než znát souvislosti co dělá co a dokážeš si vše vyladit podle sebe a bez nějakého přesného návodu. Stejně se bude to tvé nastavení od doporučeného lišit. Pomocníkem v téhle činnosti může být graf charakteristiky. minimálně ti ukáže co se děje. Má to tyhle zákonitosti. Méně oleje ti zvětší objem vzduchové komory a ty použiješ vyšší tlak abys nešel nadoraz. Získal jsi méně progresivní průběh. Přesto bude stále progresivní ale méně.(lineární je v grafu přímka, progresivní je křivka, jak moc progresivní ukazuje strmý, nebo méně strmý nárůst) Tímhle je ovlivněna hlavně druhá polovina grafu a počátek, na který má vliv hlavně negativní pružina se mění méně.Bylo by to celkem dobré, kdyby šlo vše kompenzovat ještě seřízením negativní pružiny, tak jako to má RS. Ale to zase nejde. Je třeba připomenout, že bys měl s ohledem na negativku použitou u Marzochy zkusit vše vyladit na co nejmenší tlak.Jiné ladění ti, když se v tom nechceš vrtat nezbývá. Když dáš větší hladinu a použiješ nižší tlak opět nepůjdeš na doraz ale charakteristika bude daleko strmější. něco, jako je u Reby. Ať použiješ jedno, nebo druhé nastavení nepůjdeš na doraz,neprorazí se ti stíráky, jak tvrdí martyxx, ty na konci dosáhneš podobného tlaku. Ty se totiž na tu koncovou hodnotu, která rozhoduje o chodu na doraz můžeš dostat dvěma různými postupy a přesto výsledek a průběh bude zcela jiný. A jízdou ty rozdíly rozhodně poznáš, takže je velmi vhodné se právě tímhle zabývat. Tohle seřízení objemu komory a možnosti ladění zase u Reby chybí, tobě ale proti tomu chybí možnost nastavit počátek kroku a to je zase disciplína, ve které vede Reba. Takže tohle jsou různé možnosti vzduchu a jeho ladění. Nevím, jestli je výklad dostatečně jasný? Právě proto dávám přednost obrázkům s grafy charakteristu­ik,které dokáží tenhle výklad ukázat přesně.

                      0 0
                      • yetti  

                        Mam vidli EXR Pro Air a u te je to asi jinak, tam se s hladinou oleje vubec operovat neda. Kdyz dam oleje jen o trochu min, tak vidle jde na pocatku zdvihu par mm jakoby naprazdno, nebo spis hodne zlehka a je to za jizdy dost neprijemne a kdyz dam oleje vic, a staci velmi malo, tak ze 120mm zdvihu mam nejakych 80–90. Pritom principem a tim co je uvnitr mi MX vidle prijde stejna, takze moc neverim tomu, ze by u ni slo hladinou oleje nejak smysluplne charakteristi­ku menit.

                        0 0
                        • milan1  

                          Fyzikální zákony platí stejně i u tvé vidlice.

                          0 0
                        • Jenda  

                          no to laborovani s vyskou oleje je v radu cca 1 max 2 cm (odpovida to asi 1–2 ml), pokud ti jde v pocatku jakoby naprazdno tak pri vysunutych nohach koukni jestli mas zality tlumic.

                          0 0
                          • milan1  

                            Teď vidím, že jsi měl s těmi poznámkami o přelití a nedolití pravdu a je to třeba uvést. Já jsem nepředpokládal vůbec za možné, že by někdo takovéto extrémy v praxi dosáhl, je vidět, že to možné je.

                            0 0
                            • yetti  

                              To co jsem popisoval je opravdu v radu maximalne ±1cm vysky hladiny a dela to takovejhle bordel. Verim, ze u nekterych modelu Marzochy se da hladinou oleje ladit charakteristika vidle, ale u te moji to proste nejde. Psal jsem to proto, abych nekomu, kdo ma stejnou vidli jako ja usetril namahu.

                              0 0
                            • TinkTink  

                              Bohuzel, toto se v praxi uplne normalne deje…

                              0 0
                • poiko  

                  mam začátečnickej dotaz: jak se chová progresivní vidle, když si představim graf zatížení v závislosti na zdvihu? lineární má rovnoměrně rostoucí křivku a progresivní má ze začátku prudce rostoucí a ke knoci málo rostoucí, nebo málo rostoucí a na konci se rychle zvyšující? dík

                  0 0
                  • goofy  

                    Progresivni vidle ma graf v zacatku vicemene stejny jako neprogresivni, ale ke konci (od poloviny treba) se odchyluje od linearity a stoupa… Sila potrebna na dany zdvih se proste exponencialnie zvetsuje. Je to takova pulparabola.

                    0 0
            • vlk  

              citlivost, tuhost i možnost nastavení- co víc si přát :o)

              0 0
          • Pekáček  

            No nechtěl jsem jí sundávat, tak jsem z černé pásky udělal vaničku která udržela tolik vody, aby byla celá zátka pod hladinou :o) Původnímu ventilku jsem natáhl pružinku, byla úplně volná. Nic neucházelo, tak snad to bude dobrý.

            0 0
    • Charlie_R  

      MX Comp 105 2005 jezdim asi 2000km,mam skoro 90kg a zatim uplne bez problemu

      0 0
    • RUMcajs  

      Ahoj,

      mam M MX Comp ETA 105mm, r.v. 2003. Ma najeto tak 10tis, mozna vic. Nidky nerozebrana, necistena a stale funkcni k plne spokojenosti. Jezdim „agresivni XC“, tzn. maxxis wormdrive a DH trat na Komarce, obcas metrovej dropik s dopadem na rovinu ve meste, schody na potkani :-)))

      Muzu doporucit, na nove kolo sla stejna, ale 120mm r.v. 2006

      0 0
      • Polka  

        Mam obdobne zkusenosti. Moja ETA je model 2006, za letosek ma nakejch 7400km a urcite jsem ji nesetril, dostala poradnou pocatecni proverku a slouzi bezvadne ;-)

        0 0
        • Jenda  

          no moje ma po 6000 drobnej vakl ale pri jizde to nepoznam a nejak nevidim cemu by ten vakl vlastne vadil. Navis jsem ho vytvoril asi pri vozeni 200 kotouce s deore brzdama (cca 1000 km)

          0 0
          • Dijck  

            Z1 Drop Off 1 2004, po roku predana a vymenena za pike:) Vakel na nej bol neskutocny a bola velmi necitliva. 70kg jazdec. Ziadne extremne zveriny. Jazdena este so 160mm kotucom. Bez pevnej osi. To ze bola bezudrzbova mi bolo prd platne;)

            0 0
        • Karaya  

          Ovšem mezi 04 a 06 se udál zásadní pokrok v citlivosti :-)

          0 0
      • yetti  

        Sice nemam MX, ale EXR PRO AIR (ale kdyz jsem videl vidli MX comp rozebranou, tak bych rekl, ze je to konstrukcne hodne podobne) a muzu potvrdit, ze Marzocha vydrzi opravdu hodne. Vazim pres 90kg a vidli rozhodne nesetrim a po dvou letech provozu s kotoucema je vidle absolutne bez vaklu a i po rozebrani je uvnitr vse jako nove. Vadi mi „akorat“ silena necitlivost tehle vidle na pocatku zdvihu, ale zjistil jsem ze kamarad kterej ma prave MX je na tom uplne stejne :-( Takze dalsi vidle bude asi z jine staje.

        0 0
        • Pekáček  

          Vydrž, za chvilku ti začne trochu tahat olej jako mě a bude o dost citlivější ;o)

          0 0
    • kolobrnda  

      marzocchi jsou nejlepsi.....tak nevahej a ber. tva volba je dobra

      0 0
      • Vilém  

        Ac mam dve doma,tak toto bych si netroufl tvrdit.

        0 0
        • Polka  

          Ac mam doma jednu, tak urcite se najdou lepsi, ale imho je na tom dost dobre. Ale jak jiz nekdo psal, zalezi na vkusu kazdeho soudruha.

          Skoda ze nemuzu udelat pokus treba s 10 vidlema, ktery bych nastavil dle svyho „setupu“ a pak by se teprv videlo ;-)

          0 0
    • tomixx  

      Jezdím starou marušku z5 z roku 2001.Najeto asi 35000 km.Z toho tak 15000 s kotoučem 160 mm.Zdvih 115 mm(výměna dorazových pružin),váha jezdce 95 kg ±.Max spokojenost.Vůle velmi malá.Ta necitlivost jak píší ostatní mi vůbec neva,naopak.Nemám rád měkké vidle.Nechci aby při šlapání v sedě pružila a nechci zamykání.Jinak s hladinou oleje si moc nehrajte.Dáte ho moc a při chodu na doraz může ve vidly vzniknout takovej tlak,že olej proteče přes gufera.Tak bacha.

      0 0
    • Jenda  

      Takovej dotaz trochu mimo – cemu vlastne vadi vakl v marzocchi a pri jak velkym ho zacit resit? Co vsechno se dal nici tim ze je ve vidli vakl (nezajima me pocit z jizdy)

      0 0
      • RUMcajs  

        Tam kde je vakl muze docazet k uniku oleje, vzduchu, nebo treba k vniknuti necistot. Take je treba pocita s tim, ze v miste vaklu (mezery) dochazi k vetsim razum do materialu. Vakl se pak zvetsuje, zvetsuje az dojde ke zlomu.

        Prikladem muze byt treba hlavove slozeni a prudke brzdeni.

        0 0
        • wroum  

          vakl je ve futrech a olej se zacne ukazovat pri opotrebovanejch stiracich.

          0 0
      • Radek Broz  

        Imho to skodi jen tem futrum, co to zpusobuji. Po jejich vymene je zas na cas pokoj.

        0 0
        • Jenda  

          jo takze presne to co jsem si myslel – pokud mi neutika vzduch (coz by vlastne nemel v principu ani pri velkym vaklu) neuchcava olej a neni mi to neprijemny do rukou tak srat na to. Navic s tim vaklem bych rekl ze se zlepsila citlivost.

          0 0
          • Radek Broz  

            Presne tak – brachovi uz viklala dost, bylo mu to neprijemny, tak ty futra prelisoval. Me to dela min (v podstate od zacatku, co ji mam – objevilo se to dost brzo), nechavam to bejt.

            0 0
          • RUMcajs  

            Bezna provozni vule potrebna ke spravne fci vyrobku :-) Nelam si s tim hlavu.

            0 0
    • Archer  

      Prodavam RS Recon 351 U-Turn. Skoro novy – podrobnosti v bazaru.

      Na mojich 80kg byl trochu tuzsi, nedostal na 25% sag. Nikdy jsem ji nedostal nadoraz. Mozno na 90+ to bude akorat.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.