Materiál na maraton - karbon nebo hliník?

173 nepřečtených
  • RUSH

    Na příští sezónu uvažuju o novém stroji. Měřím 193 cm / váha kolem 90 kg na maratonech kpž dojíždím kolem 300.

    Moje představa je 29 HT (např. Stumpjumper HT Comp 29 velikost 21 nebo i Trek, Scott, Merida apod.).

    Otázka zní: Karbon nebo hliník?

    Zajímá mne to hlavně s ohledem na možné poškození rámu zvláště během maratonů (např, odletující kamínky a kameny). Ptám se na to proto, že poté co jsem loni a letos absolvoval cca. 10 maratonů, mám lepší představu o tom, jak materiál během některých závodů trpí. Teď bych řekl, že z tohoto pohledu bude hliník odolnější. Jsem si vědom i toho, že karbon bude zřejmě pohodlnější. Ovšem riziko, že rám během závodu např. prorazím, je dle mého názoru u karbonu vyšší.

    Co radíte?

    Anketa: Jaký materiál rámu na HT 29 je vhodnější na maratony?

    45x
    88%
    6x
    12%
    0 0
    • kubad  

      chrtí Al full v 29" bych osobně viděl jako ideální variantu pro tebe – Epic, nebo něco od Giantu

      0 0
      • RUSH  

        Ano, ale to je druhá otázka – full nebo HT. Tu budu řešit tak, že si na jeden maraton půjčím Spešl HT29 a uvidím jak mi to sedne.

        0 0
    • PatrikL  

      Možno trochu pomôžu tieto testy

      http://www.mountainbike-magazin.de/…604413.2.htm?…

      http://www.mountainbike-magazin.de/…644736.2.htm?…

      Cenový limit na komplet bike je aký?

      0 0
      • RUSH  

        Kolem 40 tis. za AL a kolem 60 tis. za karbon – zhruba tedy okolo toho Spešla Stumpjumper HT Comp 29 (ALU/karbon).

        Mám v plánu toho HT spešla vyzkoušet na jednom závodě kpž. Asi to bude jeden z maratonů, který jsem jel už loni. A tím si vyzkouším, zda mi HT 29 bude pasovat nebo ne. Na papíře, podle geometrie bych čekal, že to bude ok.

        A protože už mám představu, jak dostane kolo zabrat na některých závodech, nechci si zadělat na problém s poškozením rámu. Když pode mnou v záruce prdne hliník, tak by to neměl být problém. Pokud šutr poškodí karbon, problém to bude. A jelikož letos dojíždím tak kolem 300 místa, nemyslím, že by mi karbon nějak pomohl k výrazně lepšímu umístění. Možná je o něco pohodlnější. Ale já mám obavy z možného poškození karbonu.

        A hlavně kolo si vyberu sám, ale chtěl bych mít představu, zda je karbon dostatečně odolný na maratony, nebo jestli je hliník v tomto ohledu jistější.

        0 0
        • nox159  

          na bezne vyjizdce dostane podle me ram vetsi sadu nez na zavodech, kpž nebude zadna tereni brutalita… v zavodech muzou dostat vetsi sadu kola protoze jak jedes v haku tak nevidis do ceho a jak vjedes…

          pises ze na zavodech zadne slusne umisteni nezajizdis a pokud to kolo nevybiras ciste jen na zavody tak bych vybiral spis to na kterem si uzijes vyjizdku ktere bude pohodlnejsi… :)

          0 0
          • RUSH  

            Dovolím si nesouhlasit. Moje zkušenost je taková, že pokud bych se rozhodoval pro kolo jen na běžné ježdění, neváhal bych a bral bych karbon.

            Ale na závodech, v neznámém terénu, při únavě atd. dostává kolo celkově víc zabrat. To je moje zkušenost.

            0 0
            • nox159  

              tak to mas jasne ber karbon :)

              0 0
            • zipi  

              no tak potom co řešíš…pro klid duše si vem hliník, stejně rychlejší nebudeš…je to stále jenom v nohách, já startuji a dojíždím hluboko pod 100 místem a mám 11 kg hliníkový kolo, kde mám některý komponenty co se bežně dává na kola za 10000 Kč

              0 0
              • Ruprt2  

                Po pravdě jsem nepochopil, jesli se chlubíš nebo si stěžuješ.

                0 0
                • zipi  

                  to si klidně vyhodnoť sám

                  0 0
                  • nox159  

                    nahovno umisteni na hovno kolo na hovno nohy – asi si stezujes no…

                    0 0
                    • zipi  

                      uplně s tebou souhlasím, bohužel :( …ale jednou koupím karbon a 29 a budu vyhrávat :)

                      0 0
                      • Lada,s  

                        a ty nohy k tomu dávají zdarma?

                        0 0
                      • hony007  

                        Tak ve 40+ už nebude taková tlačenka :-)

                        0 0
                        • pelhrimov  

                          Až jednou nebudeš tak hloupý, tak zjistíš, že ani ve 40 to není jednoduché vyhrávat.

                          0 0
                          • hony007  

                            Já jsem napsal, že tam nebude taková tlačenka, ne že je jednoduché vyhrávat, takže to zkus bez těch urážek ad hominem, díky.

                            0 0
        • šimlos  

          Na karbon jsi i dost těžkej,hliník je spolehlivej i když těžší.Já bych to neřešil a šel,po vyzkoušení 29 – myslím,že ti sednou,měřím 192cm a když jsem si zkusil HT 29 tak se mi na tom jelo dobře,do toho Spešla Stumpjumper.

          0 0
          • nox159  

            Na karbon jsi i dost těžkej,hliník je spolehlivej i když těžší – na to si prisel kde? :D

            0 0
          • jonti  

            Nesouhlasím, ty rámy od Specialized jsou docela masivní a těžké, karbonový rám váží asi 1500g v L. Vůbec bych se toho nebál ani při vyšší hmotnosti jezdce.

            0 0
            • JakeF  

              Fakt? Viděl jsem na váze S-Works a měl 1180g a vypadalo to jako nejspíš Lko.

              0 0
              • jonti  

                jsem četl recenze na mtbr a tak nějak to tam bylo

                0 0
                • JakeF  

                  Mně se to moc nezdá, celý kola mě naopak spíš překvapily, jak jsou lehký… No uvidíme :). I když rozebírat to kvůli zvážení rámu asi nebudu…

                  0 0
                  • Bysto  

                    Ono tie biky od speslu sú preto take relatívne ľahké, že používajú docela ľahké komponenty, aj ked na papiery to tak uchvacujuco nevyzerá.

                    0 0
              • siafu  

                z netu Specialized Stumpjumper S-Works 29er 19" 2012 – 1173 g, takže lehčí než moje Orbea v S :D

                0 0
                • JakeF  

                  To odpovídá tomu, co jsem psal, ale teď nám jde hlavně o obyčejnej ne-S-Works SJ HT rám a ten nikde najít nemůžu :(.

                  0 0
                  • mr.antik  

                    rozhodně to není ale žádnej gramařskej úlet, takže materiálu by tam mělo být dost

                    0 0
                    • JakeF  

                      Tak já tu váhu až tak nehrotím, ale pod těch 10 by to chtělo :).

                      0 0
        • Kubiczech  

          Jestli trváš na 29", tak bych vůbec nepodceňoval, jak bude kolo těžké. Alespoň pro mě dává lehká devětadváca mnohem větší smysl a ty gramy jsou při akceleraci prostě znát.

          0 0
          • RUSH  

            Váhu jsem ve svém příspěvku opomněl, to máš pravdu, to je argument.

            0 0
            • jonti  

              Spíš bych si na závody dokoupil jen sadu lehkých kol, je to cítit víc než hmotnost rámu.

              0 0
        • JakeF  

          Určitě karbon… Spodní rámovku ochráníš celkem slušně nalepovací fólií, takže odletující kamínky není třeba řešit… Navíc proti těm ani hliník není úplný řešení, ještě u Authora mi odlítlej kámen spodní rámovku promáčknul a to byl celkem masivní rám. Takže za mě SJ HT v karbonu, klidně za cenu horšího osazení, to se časem v pohodě doladí, rám se mění hůř… Jinak pokud jde hlavně o pohodlí, tak bezduše jsou základ, ať už na hlíně nebo na karbonu…

          0 0
          • RUSH  

            Spešl to má tak, že osazení je stejné, cena je u karbonu zhruba o 14 tis. vyšší. Nejsem si jist o kolik je lehčí. Nevíte to někdo?

            Ohledně promáčknutýho hliníku – toho se nebojím, ale proražený karbon mě straší.

            S kolama máš pravdu, dokonce na kola na tom spešlu jsou ne příliš kladně hodnocená kola (hlavně náby). Takže bych je asi měnil jako první a to asi za Fulcrumy.

            0 0
            • JakeF  

              Fólii na spodní trubku, v případě neuznaný reklamace není nejmenší problém karbon opravit, takže za mě body spíš pro karbon… S kolama souhlas, sám budu mít Rovaly jen jako záložní/trénin­kový/na dojíždění starších plášťů a na závody nejspíš zapletený ZTR nebo FRM.

              0 0
              • RUSH  

                Kde opravují karbonové rámy?

                0 0
                • ememem1  

                  http://www.bmeres.com/, http://www.carbonmike.sk/ , niektory z nich tu bol aj ako user, co vsetko ale konkretne vedia urobit je otazka na nich. svojho casu som tu pisal ake boli peripetie s diagnostikou, ono urobit ide asi dost ale zas ze by to robil spolahlivo kde kdo o tom pochybujem. ale nebal bych sa toho, poskodenie carbonu je asi rovnako pravdepodobne jak hlinika, problem ale je v tej diagnostike ked nevies ci opravit alebo kaslat na to a jazdit dalej.

                  0 0
                  • AsiJura  

                    Zas bych to tak černě neviděl, pokud má mechanik nějaké zkušenosti s kompozitem, tak pozná defekt téměř 100%, ono i při diagnostice kompozitových dílů na letadlech se provádí tzv. TAPTEST, tedy poklepání mincí nebo speciálním kladívkem na místo defektu a podle zvuku jsi schopný poznat, jestli je ta nějaké vnitřní poškození nebo ne, obyčejné dílny zabývající se opravou karbonu určitě nedisponují rentgenem, ultrazvukem a podobnými pokročilými NDT zařízeními.

                    0 0
                • JakeF  

                  Já nechával opravovat 2 rámy v GMS a vlastnostma to není poznat vůbec, vzhledem, když víš, co máš hledat, tak trochu a váhově o 8g :).

                  0 0
            • PatrikL  

              Hliníkový má údajne približne 11.5kg s nejakými pedálmi ( :) ), podľa http://www.mtbr.com/…1548crx.aspx

              V tej recenzii od užívateľa „Gianni“ je aj zaujímavá poznámka o malej tuhosti, síce váži 105kg ale pevná os vpredu by sa hodila aj pre 90kg :)

              Za nízku cenu a s fajn výbavou sú aj tieto http://www.roseversand.de/…mr-big-2012/

              http://www.kubicasport.eu/…-29-SL-2012/ (len tie kolesá nebudú na tom tuhosťou asi najlepšie)

              0 0
              • RUSH  

                Na MTBS je test 29 Stupmjuper Comp 2012 AL a tam navážili u vel. 17,5 bez pedálů 10,6 kg. čekal bych, že to bude u vel. 21 kolem 11 kg. Pokud vylepším kola (např. FULCRUM), bude to jistě pod 11 kg a tuhost celku půjde také nahoru.

                0 0
                • PatrikL  

                  Pokiaľ tam nebude „ozajstná“ pevná os, tak to nejakú extra tuhosť stále nebude mať :)

                  0 0
            • AsiJura  

              Si na spodní trubku nalepíš nějaký rock guard a máš po problému:)

              0 0
          • iceek  

            Ta folie na spodni ramovku se da sehnat primo na kolo, nebo to z neceho vetsiho udelas?

            0 0
    • John Tequila Lemon  

      Zapomen ze by byl hlinik odolnejsi :-). Tak mozna protizatloukani hrebiku do ramu, ale to se uplne bezne na MTB nedela. Ale nechci radit, zkusenych tu je asi dost, kdyz pisi ze by pro tebe videli to a to kolo s tim a s tim osazenim :-). Hele, vsiml sis, ze profici si matros nevybiraji, ale ze ho dostavaji? A ze jeden rok jezdi matros od firmy XY a druhy rok od firmy ZZ a ze vykony furt srovnatelny? Cim to bude? Ze by tim, ze to od jiste urovne matrose to vubec o tom matrosi neni? Zamysli se … a pak si bez koupit kolo … a taky helmu a tretry … kup si neco hezkyho, co se ti bude libit, bude to sexy a bude to patrit do nejake vyssi lajny nejakyho rozumnyho vyrobce … a ver tomu, ze to bude dobrej matros. A kdybys chtel mit jo neco echtovniho, tak si od nich vem jen ram, vidlic moc na vyber ve slusne kvalite neni tak to neni velkej problem vybrat, nechej naplist ZTR na DT nebo ChK a sadu si porid nejakou vyssi od sramu nebo shimana podle toho k cemu tihnes … A tak nejak se dela zavodni kolo. A kdybys jo chtel tip na nejaky konkretni kolo podle myho gusta, taky muzu slouzit, ale to by bylo silne subjektivni.

      0 0
    • scalar  

      Řešil jsem podobný problém, volba padla na titan a nelituji.

      0 0
      • delfyn  

        co jsi na tom MRX poznal u titanu? Byl nárust pohodlí?

        0 0
        • scalar  

          Oproti hliníku pokles hmotnosti a velký nárůst pohodlí, lepší jízdní vlastnosti, zadní kolo sedí, neztrácí kontakt s terénem.

          Jedním z hlavních důvodů, proč titan, byla životnost a odolnost.

          0 0
    • RUSH  

      Tak fajn, já to zúžím. Tak buď Specialized Stumpjumper Comp 29 (AL) nebo Specialized Stumpjumper Comp Carbon 29.

      S tím, že mám plánu vyměnit kola za lepší, samozřejmě bezduše.

      0 0
      • HELLBOY22  

        Carbon. Pri poruche nie je problém opraviť aj rám prerazený na 2 polovice, ľahší čo pri 29" bikoch využiješ, lepšia zostatková hodnota, atď

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • ememem1  

        ja bych pri ht teda nevahal bral carbon. pri fulle mozno ale dnes uz asi ani to nie.

        0 0
      • Kamikaze 591  

        100% carbon.

        0 0
    • RUSH  

      Díky všem za hlasování, dopadlo tedy opravdu jednoznačně ve prospěch karbonu.

      Mám teď AL 26 full 110 mm (CD Rush), a že při mé výšce (192 cm), přemýšlím o HT 29.

      Na takovéto mé tréninkové ježdění na sever od Prahy, věřím, že by to mohl být ideální nástroj. Ale jak je to 1/2 maratonech typu kpž (např. Ještěd nebo Šumava), to asi budu muset vyzkoušet osobně. Vždyť moje průměry se na domácích trasách pohybují lehce přes 23 km/h, zatímco ,na maratonu je to s bídou přes 15–16 km/h (Ještěd).

      Takže, je to dobrý nápad vyměnit full 110 mm za HT 29 (karbon)? Bude to na těch maratonech lepší, horší nebo to samý? Anebo, jak říká kubad – nejlepší pro mě bude Epic v AL?

      0 0
      • bezhlavy jezdec  

        Me treba by zajimalo.Neni lepší nez mit vsechno z karbonu tu rozdilnou vahu mezi hlinikem a karbonem vyrovnat spíše tim ze clovek pokud to jde zhubne ?Pokud teda ma co .Ale je divne ze 120 kg kusy pomalu do klobas uvazuji o karbonu a resi ze tam je to lehci o 100 g a tam o 60 g pritom vime jak je lehke zhodit treba (pokud mam nadvahu) i 5 kjg coz na kole bude vetši problem ..

        0 0
        • JakeF  

          A když máš karbonový kolo, tak už o tolik zhubnout nemůžeš?

          0 0
        • kubad  

          ty vole nechces jit delat politiku?

          s takovyma napadama to bude super :-)

          0 0
        • jIrI___  

          Na tom něco bude.

          0 0
        • Seky  

          Tak nevím, ale vzhledem k tomu co psal zakladatel „Měřím 193 cm / váha kolem 90 kg“ mi přijde, že ta jeho váha je celkem vpořádku.

          0 0
      • ememem1  

        pokial radikalne nemenis charakter svojho jazdenia tak tvojej uvahe 29ht carbon namiesto 110 full moc nerozumiem. jazdnymi vlastnostami ani pohodlim sa to nebude k sebe blizit ani vo sne, trocha vacsie kolesa isto nenahradia pruzenie vobec v nicom, to je ciste pr oblbovanie. 29ht carbon je cista dupacia raketa na preteky okolo pardubic kde moze mat svoje opodstatnenie, 110 full je v pohode aj do alp. takze zalezi na tom o co konkretne ti ide. ja navyse neverim ze zmenou biku zasadne zmenis svoje casy na pretekoch.

        0 0
        • JakeF  

          Prosímtě, kolik že jsi těch 29erů jezdil?

          0 0
          • ememem1  

            jeden (spesl) pozicany ako testovaci bike na vikend, do kopy asi 200km. imho dost na to abych sa utvrdil v tom co som si myslel aj predtym. co konkretne z toho co tvrdim je blbost?

            0 0
            • Seky  

              Taky pořád tvrdím, že zdvih ničím nenahradíš :-) Nicméně 29" HT je pohodlnější než 26" HT, ale srovnávat to s fullem fakt nejde.

              0 0
              • JakeF  

                100mm zdvih v pohodě nahradíš slušnou technikou, to je jen o pohodlí… Kolem 150mm už můžem začínat mluvit o tom, že to je posun i v možnostech ko­la.

                0 0
                • ememem1  

                  100mm zdvih v pohodě nahradíš slušnou technikou, to je jen o pohodlí… – to hej, otazka je ak neni zavodnik s ambiciou na bednu ci to stoji za to.

                  0 0
            • JakeF  

              Větší kola překážky dost zjemňujou, cítil jsem to jak na mnoha HT, tak i na 100mm 29er fullu. To samý rozdíl full vs 29 HT, pokud máš slušnou techniku, tak na tom projedeš minimálně stejně, já naopak v technických pasážích víc díky lepší trakci (hlavně pak co se týče brždění před zatáčkou). Proti Rushovi počítám i časy o něco zlepší, protože to je full, co sice nijak moc dobře nechodí, zato dost houpe…

              0 0
              • RUSH  

                Používám propedal, to houpání není tak hrozné…

                Jinak souhlas, moje úvahy se ubírají podobným směrem, ale s tím rozdílem, že na 29 nemám najeto nic. Ale hodlám to napravit.

                0 0
          • fousek  

            Ale ma pravdu. 29" HT s jakymkoliv fullem (ne softtailem) nejde srovnat. Jezdil jsem jak na 100mm fullu AL i karbon tak na 29" HT karbon.

            Proste pevnak zustane pevnakem i kdyby si na nej nandal 30–40" obruce.

            A samozrejme to o pohodli neni. Je to hlavne o jizdnich vlastnostech. Pohodli je az druhotnej efekt.

            0 0
        • RUSH  

          Z technických důvodu, probíraných jinde na bike-foru, je možné, že se budu muset fulla zbavit a tak se rozhlížím po něčem jiném. A že by mne pouhá výměna kola učinila rychlejším, o tom ani neuvažuju. Nerad bych ale kvůli kolu zpomalil, to by byla naopak tragedie…

          Jestli karbon nebo ALU, to něřeším kvůli váze, ale kvůli jízdním vlastnostem, pohodlí atd.

          Vzhledem k mé výšce to na 90% bude 29. Otázka zní, jestli Epic nebo Stump a jestli ALU nebo karbon.

          0 0
          • JakeF  

            Epic nebo SJ HT by chtělo vyzkoušet, tam těžko odhadnout, co ti bude vyhovovat… Materiál bych bral u HT karbon určitě, u Epica podle peněz, ale spíš taky.

            0 0
          • ememem1  

            ak nebrania finacie tak isto carbon. obzvlast spesl v al prevedeni neni zrovna ultra light.

            0 0
          • ememem1  

            Vzhledem k mé výšce to na 90% bude 29. – ja bych si len dovolil zopakovat co som tu uz pisal – jedna vec kde 29 prehrava na celej ciare je tuhost kolies, pri nasich kilach je to citelne aj bez akychkolvek merani. (aspon tie rovaly co som jazdil ale testy co som videl to potvrdzuju voac menej vseobecne)

            0 0
            • RUSH  

              To vím. Proto taky mám jednu možnou variantu STUMP 29 AL + lepší kola.

              0 0
              • JakeF  

                Tak ono by možná stačilo nechat těm stávajícím udělat spojený křížení drátů. Co jsem zatím slyšel, tak to pomůže dost výrazně a sám si to nejspíš nechám udělat na závodní kola, i když vážím jen lehce pod 70kg.

                0 0
                • RUSH  

                  Jak se to dělá?

                  0 0
                  • JakeF  

                    Dřív se to tuším nějak letovalo, teď Hnoj říkal, že to dělá nějak karbonovou páskou…

                    0 0
              • ememem1  

                to je potom na zvazenie aj ked som vravel ze inak jednoznacne carbon. cely problem je v tom ze pre kolesa to asi plati vseobecne aj pre tie hodne drahe (fulcrum zero 29, fulcrm carbon a co ja viem co v tom teste este bolo) cize asi skor ak maju byt tuhe budu dost tazke. dalsi vec je ze spesl v strednych cenovych relaciach (kde sa u neho al biky pohybuje) v pomere cena vykon neni nic moc (asi jak mercedes, S-ko je S-ko, C-ko je tiez mercedes ale octavia za polovicu urbobi rovnaku sluzbu :-) ), proste tazke s priemernymi komponenetami. takze kebych sa ja rozhodol pre hlinik tak bych sa asi pozrel po inej znacke.

                0 0
          • RUSH  

            Opakuju: s 26 fullem jsem spokojený. Pouze pro případ, že kvůli problémům s Lefty, se ho budu muset zbavit, zkoumám, zda nejít zase do něčeho jiného. A jako první mne zaujal 29 HT (Stump).

            Před fullem, který mám 4 roky, jsem jezdil 26 HT (Olpran od 1992 a pak 2× Merida Matts).

            0 0
            • kubad  

              po přechodu s 26" fullu na 29"HT budeš vcelku zklamaný, buď 29" full nebo zůstaň u 26" fulla

              můj názor

              0 0
              • RUSH  

                Nějakou tu 29 pořádně vyzkouším a uvidím…

                0 0
        • MichaelSimek  

          A ja jezdim na 29 HTcku v alpach, to asi delam neco spatne co?

          0 0
          • ememem1  

            ja nehovorim ze robis nieco spatne ale ze imho 26 full je na to vhodnejsi.

            uz som to tu pisal ale zopakujem – mam 190cm/95kg. pre mna bol limit v tazsich technickych zjazdoch ten kolesa su citelne menenj tuhe ako 26 (moze byt ze 70 kg to neciti) a ze mi pomerne casto pri jazde za sedlom koleso ohoblovalo prdel. teraz som sa trocha flakal po alpach a na garde a za 2 tyzdne som tam tych 29 stretol tak asi 5, vsetko chrtie biky vhodne tak na vyjazd aj zjazd klasickou alpskou sotolinovou zvaznicou po ktorej chodia aj ososbne auta len u nas sa to berie akoze terenna cesta a prve etapy TDF pred par desatrociami to davali v pohode aj na silnickach. v tazsom terenen som nestretol ani jedinu 29-nu. mi to len potvrdzuje co si o 29 myslim, teda nie ze su zle ale ze su vhodne na isty konkretny ucel a cele zovseobecnovanie ich vyhod voci 26 je pr masaz vyrobcov.

            0 0
            • RUSH  

              Díky za názor. To je přesně to, o čem bych chtěl, aby se diskutovalo. Osobní zkušenost je nejlepší.

              A třeba to pro mne nakonec dopadne tak, že 26 full si nechám a k němu si koupím bazarovou silničku.

              0 0
            • MichaelSimek  

              a ja mam 29ku a sjizdelel jsem tam nekolik downhillek (skoky sem nedaval, na to sem srab), a jezdil moc pekny terenky…i v cechach vyhledavam cokoliv jenom ne sotolinovou zvaznicu

              takze kde je u me ta pr masaz vyrobcu?

              ano na fullu bych nektery veci jel rychlejs, i kdyz predjizdel jsem tam par maniku na tak 120/120 minimalne s integralkama, a urcite bych si mozna troufal vic na ty mensi skocky, to ale fakt neumim…ale ze by se na 29ce HTcku nedalo uzit i tezsiho a slusne klikatyho terenu to fakt ne…pokud si myslis ze je to na sotolinky kolem mesta, tak ses dost mimo

              vim o mistech ktery jsem na 26ce daval lip o chlup, ale ja bych zpet nemenil, jezdi se me na nem lip, pohodlnejs a cejtim se na nem dobre

              kritika 29tek je ok, ale placat kraviny jako ze to neni do terenu to si odpust, akorat mates tady chudaky co se rozhodujou

              Jinak pro RUSHe, poradit ti nedokazu, a asi ti nikdo neporadi. 29ka HT s dobrejma kolama je krasny pojezdeni pro me, verim ze 26ka full je super taky a v nekterych pasazich urcite pohodlnejsi a bezpecnejsi a rychlejsi, je to ciste o tvojich preferencich, o tvojim stylu jizdy o tom jak chces jezdit

              0 0
              • ememem1  

                povedal som svoj názor ktorý je iný jak tvoj a le netvrdím že placas proste ja to takvidim a hotovo nech si kazdy vytvorí z diskusie obraz aký chce

                0 0
                • MichaelSimek  

                  ty mozna nerikas ze placam, ale ja rikam ze placas ty :D

                  rikas to co rikaji anti-29kari, co si mysli ze to je vsechno marketing a najeli na tom par metru po sotoline

                  0 0
                  • ememem1  

                    keby si cital co som napisal tak zistis ze nie len po sotoline a preco si myslim ze to neni najlepsia volba. a evidentne si to nemyslim sam kedze v tazsich terenoch som nijaku 29 v zivote nevidel. ale opakovat sa nejdem. ak ti to vyhovuje ok ale nesuhlasim s tym ze je to univerzalne lepsie riesenie jak sa to bezne podava.

                    0 0
              • roman 3D  

                on ti chtěl mezi slovy říci že nejlepší je nový rozměr 27,5 který spojil všechny výhody 26 a 29 a zároveñ odstranil všechny nevýhody, on je znám jako propagátor a zároveň vizionář nového rozměru/budoucnosti horských kol

                0 0
            • JakeF  

              Jediná opravdová nevýhoda 29erů je zrychlení a delší prudší stoupání. S čímž samozřejmě souvisí i tuhost kol, i když myslím, že když lidi neměli problém jezdit bez pevný osy, bez tapered krku a na Crossridech, tak slušná 29ka bude v kompletu tužší. Navíc při nízkým tlaku udělaj na deformacích daleko víc pláště a když si člověk dá na 26" nějaký 2,25" pláště, čímž možná ještě stejně tu trakci 29eru ani nevyrovná, tak nakonec díky žvejkání pláště to vyjde hodně podobně a váhově s rozdílem pár desítek gramů.

              Co se týče těžkých technických sjezdů, tak to chce si na 29er zvyknout, do toho zatáčení nejde tak ochotně a radši drží stopu, ale to už je o zvyku a člověk se s tím musí sžít (a taky na to mít dost síly, což byl přesně důvod, proč jsem doteď několik let 29er odmítal, ale počítám u 90kg chlapa to nebude problém, já dřív vážil pod 65kg), po návratu mi pak 26" přišla děsně nestabilní… Co se týče ostrejch zatáček, tak tam je 29er se slušnou geometrií horší jen opravdu o málo. Mě třeba 29er posouval dost, na 26" právě už často narážím na limity plášťů a uvažoval jsem kvůli tomu začít vozit trvale 2,25", jenže tu už se mi zase povedlo vepředu zout z ráfku, takže další bod v rozhodování pro 29er.

              Zrychlení se přesně trochu bojím, ale zase na svým Scottu vozím 1400g s bezdušema, tak je jasný, že mě na 29eru ty těžší kola s dušema trochu zklamaly, ale počítám že výměnou za nějaký DT 350, Sapim CX Ray, FRM se spojeným křížením a váhou tak pod 1550g, by se to mělo dostat na slušnou úroveň.

              0 0
    • šimlos  

      Z toho všeho vyplývá,kup AL chrtí full :-).Třeba tenhle: http://www.giant-bicycles.com/…/8376/46648/

      0 0
      • RUSH  

        Aby mi to nebylo krátký, už teď mám na CD Rush rám 65 cm + 13 cm představec…

        0 0
        • šimlos  

          Píšeš,že se budeš muset z technických důvodů fulla zbavit,proč? Pokud se rozhodneš pro HT,tak to bude utrpení:-). Taky jsem měl podobný tendence na pořízení HT kvůli svižnější jízdě,ale po vyzkoušení jak na 26 kolech tak na 29 jsem se radši hezky vrátil ke svému Treku EX a několikrát se mu omluvil za zamýšlenou zradu:-),už jsem si na to pohodlí,co má full proti HT zvyknul a není cesty zpět…

          0 0
          • RUSH  

            Mám problém s Lefty. Netuším jak to dopadne.

            Není full jako full. A HT 26 není totéž co HT 29. Ale bez důkladného vyzkoušení do toho určitě nepůjdu. Spešly si je možné navíc půjčit i na jeden závod kpž.

            0 0
            • RUSH  

              Odjel jsem na vypůjčeném Spešlu STJ 29 (AL)závod kpž v Chrudimi. Pocitově jedou velká kola super, po celou dobu jsem měl stále dojem, že jsem velice rychlý (neměl jsem ovšem cyklocomputer), výsledkově je to ale to zhruba samé (jak v porovnání s umístěním v jiných závodech kpž na Rushi a i s kolegou, se kterým jsme na stejno). Při závodě mi full nechyběl (i když je pravda, že Chrudim je rychlý závod více méně po polních cestách), po závodech ale trochu cítím i jiné svalové partie než obvykle.

              Geometrie (vel. 21) přesně odpovídala mým představám (délka rámu je téměř shodná s Rushem XL), a kolo mi sedělo od první chvíle. Ani převody mi nečinily nejmenší problém (poprvé jsme jel 2×10). Prostě kolo splnilo přesně to, co jsem od tohoto typu kola očekával.

              Mechanik od Spešlu mi řekl, že pokud se chci účastňovat podobných závodů, on by mi doporučil Al provedení, z důvodu větší odolnosti. Potvrdil mi, že karbonový rám je o trochu pohodlnější, ale že má zkušenosti z poškozením karbonových rámů při pádech či nárazech právě při závodech. Ale potvrdil i to, že podobná poškození jdou opravit.

              0 0
              • RUSH  

                Abych mohl lépe porovnat, zda je HT 29 rychlejší než můj full 26, asi bych potřeboval ještě jeden test na domácím okruhu, nemyslím si ale, že bych objevil něco převratného.

                Pokud vezmu poměr asfaltu a terénu na domácích tratích, na kterých trénuju, pak mi ten STJ 29 přijde vlastně univerzálnější než 26 full. Po asfaltu má blíž k silničce a v terénu za fullem určitě neztrácí, jen je o chlup méně pohodlný (což já osobně asi překousnu). Ale já v tréninku stejně nejezdím težší terén než je obvykle na maratonech kpž.

                0 0
                • kubad  

                  a teď si představ chrtí 29" Epika, Anthema, a podobné :D jaké to bude

                  případně si srovnej jak jede Skalpel proti tvému původnímu kolu

                  0 0
                  • RUSH  

                    Scalpel mám teď doma, jako náhradní kolo po dobu opravy Lefty na Rushi. Na nějaké větší dojmy je ale ještě brzo.

                    Pokud ale bude s Lefty nějaký neřešitelný problém, do další Lefty už asi nepůjdu :-)

                    0 0
                    • kubad  

                      no však píšu testuj testuj, a nezapoměň na 29" fulla

                      kamoš nedávno řešil něco podobného, nakonec vybral 29" Epika a spokojený

                      0 0
                  • RUSH  

                    Pocity ze Scalpela 26 mám rozporuplné. Je lehoučký, do kopce jede pocitově výborně, se zamknutou Leftynou ve stoje ještě lépe. V terénu je pohodlný, takový tichý.

                    Bohužel je to velikost L a je mi o chlup menší (kratší). Řazení 2×10 (mám 3×9)v principu (dvojtác) dobrý, jen převody mi přijdou nezvykle lehké (38/11 nejtěžší). Ty samé převody mi právě přesně seděly na STJ 29, tam mi to pasovalo. Chvíli mi trvalo, než jsem vyladil zadní tlumič, aby se zadní stavba nehoupala (RockShox Monarch RT), teď už je to ok, ale lepší tlumič by mi tam seděl víc (Fox RP23). U kola za 90 tis. mě to překvapilo. V kole při přejezdech přes větší překážky občas něco lupe, předtím jsem dotahoval řízení, mazal sedlovku, ale pořád se nějaké zvuky sem tam ozývají. Kolo mám půjčené, nijak extrémně se tím zabývat nebudu, ale moje hlava začíná být proti karbonu – je tam někde vzadu lehká nedůvěra. Když vrže hliník, je to většinou jen otázka najít, vyčistit a namazat, u karbonu mě ty zvuky straší, zní to jako když karbon praská. Asi u mě začíná nějaká lehká karbonofobie :-)))

                    0 0
                    • JakeF  

                      Skoro bych se vsadil, že z karbonovýho rámu půjde z principu míň zvuků, než z hliníku a že příčina praskání bude mimo rám (uchycení tlumiče nepočítám).

                      0 0
                      • RUSH  

                        To já bych se býval vsadil taky. Ale vypadá to, že to mohou být ty spoje karbonu s hliníkem (obvykle), jako jsou lyžiny sedla, sedlová objímka, šlapací střed, spojení Lefty-rám atd.

                        0 0
                    • RUSH  

                      Zvuky by se vychytaly, to by problém nebyl. Ale ani po delší době si nemohu zvyknout na ten Monarch RT. To vidím jako největší slabinu tohoto kola.

                      0 0
              • pepazdepa-84  

                Já teda osobně si myslím, že ty poškození kol při těchto závodech spíš vyhcázejí z karambolů s jiným účastníkem než při samotné jízdě. Podle toho co tam občas vidím. Já bych do ničeho jiného nešel než do toho karbonu.

                0 0
                • RUSH  

                  No přesně, ale karambolu z blbcem nezabráníš, nebo na to máš nějaký fígl?

                  0 0
                  • JakeF  

                    Já jo, jezdit vepředu… Jsou tam lidi, co víc umí jezdit a není to tam tak nahuštěný. Takže S-Works SJ HT 29er a pořádně trénovat :).

                    0 0
                    • RUSH  

                      To je pravda, ale já jsem byl letos zatím nejvíce vepředu asi na 280. místě a tam se zvláště z počátku pár blbců vždycky vyskytuje. Další posun směrem kupředu už půjde jen velmi pomalu (jestli vůbec) a vzhledem k rodině a k zaměstnání víc než 5 tis. km za rok stejně nedám. To mám začít trénovat s Alltraingem nebo co? :-)

                      0 0
                      • JakeF  

                        Osobně si myslím, že jsou i zajímavější závody, než KPŽ. Často právě kvůli tomu, že se tam nesejde tolik lidí a člověk pak může víc jezdit a míň řešit, jestli ho někdo zrovna nechce nebezpečně předjíždět… Ale tak je to každýho volba, KPŽ má taky něco do sebe.

                        0 0
                      • MichaelSimek  

                        trenuj lip, ne vic :)

                        ja taky davam akorat par k rocne a sice nejezdim tak vepredu jako tady blacky a jakef a dalsi, ale uz tam jsou lidi co to umi

                        jinak zavodu od kpz pres sudety po xc a i silnici mam najeto hodne ale nikdy jsem se s nekym nesrazil, pominu-li ze si drncnete riditkama nebo prednim-zadnim kolem ci tak

                        0 0
                        • jonti  

                          Rushovi je 45 a predpokladam, ze u nas, kterym je 30, to pojede s podobne kvalitnim treninkem lip.

                          Musim male souhlasit se zamerenim na kvalitu treninku, 5000km rocne na biku vubec neni malo, pokud to bude z velke casti ve vyssich intenzitach, tak to musi jezdit velmi dobre.

                          Zajimavy clanek ohledne treninku starsich sportovcu, taky se me to uz tyka, a bude to jen horsi

                          http://www.joefrielsblog.com/…11/q-a-.html

                          0 0
                      • RUSH  

                        Mě kpž celkem vyhovuje, jezdil jsem i Galaxy (např. Krakatit 2011 byl dobrý), ale všude se najde blbec, který si myslí, že třeba hned v prvním úzkém sjezdu je to nejlepší místo předjet co nejvíc lídí. Je to o náhodě, ale …

                        Co se týče tréninku, určitě je možné vylepšit pár detailů, ale bez výrazného zvýšení ročního objemu km se nemám šanci posunout o sto či více míst dopředu.

                        0 0
                        • kubad  

                          chce to trénovat a trénovat no, když sem začínal tak to byla 2-polovina zhruba jak ty po 3 sezonách už běžně druhá 50ka celkově :D

                          ale toho času na trening to fakt veme hodně

                          0 0
                        • pepazdepa-84  

                          Já začal jezdit loni (měl jsem nájezd 7500km) a jezdil jsem podobné místa. Letos mám 9800km zatím a už to bývá na KPŽ do 100. Záleží dost na startovním čísle, protože ty se vyzávodíš na začátku aby jses někam dostal, ale ten závod se odehrava později. Z vlastní zkušenosti i se startovním číslom kolem 100. Jinak jak se říká objem ničím nenahradíš, ale ono je to i hodně o kvalitě toho treninku. Jinak loni jsem začínal s váhou 106kg teď jsem na 90kg a mysím, že další posun nastane při snížení váhy na 85kg (snad příští rok). Nebyli to tuky, ale i tak tu váhu taháš. U mne je to směr, kterým se asi budu zlepšovat :-)

                          0 0
                          • McBlacky  

                            9800km touhle dobou – s tím bys v klidu mohl jezdit do padesátky.

                            0 0
                            • RUSH  

                              A já :-))) ? Tohle dobou 3 tis. km …

                              0 0
                              • McBlacky  

                                to bych se na závody z A do B vybod a jezdil pro radost z pohybu a objevování třeba MTBO

                                0 0
                                • JakeF  

                                  A já? 4300km :).

                                  0 0
                                  • jonti  

                                    Tak to se jdu zahrabat, ja mam letos ve vsech sportech asi 6800km, z toho nabehano 600km a MTB v terenu 3000km.

                                    Az ted se na to divam, to asi bude taky duvod proc mi to letos docela jezdi.

                                    0 0
                                  • McBlacky  

                                    ty koukej makat :) :)

                                    0 0
                            • pepazdepa-84  

                              Ber v potaz mojí váhu. Jsou závody kde to není reálné, třeba Vrchlabí. Ale třeba na Karlštejně jsem to měl takto poštelované a pak přišly technické problémi s kolem + jsme zabloudili a tak zase nic. Předtím jsem nic nezajel páč jsem startoval z 280 místa. Jinak třeba na Galaxii jsem dojel minule s tvým kolegou ;-)v Mikulově. Jde to pomalu dopředu.

                              0 0
                              • celevra  

                                Tak Lukáš jel ten závod s chřipkou a dost se trápil, navíc tyhle závody jako Pálava, kde neni pořádnej kopec sou hlavně o tom, jestli seš v skupině, která jede a hlavně neposrat začátek jako se tam povedlo mě a už sem si to nedojel.. a perlička na závěr, myslim, že Lukyn má letos najeto stěží tři tisíce a jezdí jak hovado, když mu to sedne, kdyby nepíchnul v Náměšti tak je na bedně.. :D

                                0 0
                        • MichaelSimek  

                          ja si prave myslim ze 5k rocne na biku je dost na to zajizdet do 100ky na kpz, treba se pletu protoze jsem kpz dlouho nejel, ale ja nenajedu o moc vic nez ty za rok mozna i min ale 55misto na Malevilu me fakt potesilo

                          jinak muj kolega cyklista je taky uz 40+ a je tam tom vicemene ± stejne jako ja, jak objemem tak vysledkama

                          0 0
                          • jonti  

                            55. místo na malevilu je podle mě ekvivalentní 100. místu na dobře obsazeném KPŽ. A na to KPŽ potřebuješ spíš rychlost místo vytrvalosti na Malevilu.

                            0 0
                          • Bjerndi  

                            no a dle rozebrání je ten bike úplně podružná věc. Až bude v nohách to co je potřeba a bude člověk cítit problém s kolem, tak pak možná přijde posun i tady.

                            Tím nechci říct, že radost z kola, pocit z lepšího svezení atd neudělá svoje a to jak po psychické stránce při tréninku tak následně i fyzické

                            0 0
        • RUSH  

          Ale libí se mi, o tom žádná.

          0 0
    • pepazdepa-84  

      Řeším obdobný problém. Mám Giant Anthem x1, letos nový rám (staré komponenty na něm z x1 2010), kola uts tune, na ztr olympic.

      Váhově jsme na tom podobně. Řeším co si k tomu mám koupit, nejdříve jsem nedal dopustit na full, ale teď ve mne hlodá takové přesvědčení, že to co jezdím za závody (KPŽ, Galaxy), tak tam ta 29 bude nejlepší. Anthema si nechám na projížďky.

      Líbí se mi Scott Scale 29 RC, ale pořád nechápu, proč mají tendeci na forech doporučovat vyměnit DT vidlici. Snad to není takovej aušuš. Vysvětlí mi to tu někdo?

      Jen aby jsi věděl, že tu s takovým problémem nejsi sám :-)

      0 0
      • RUSH  

        Já jsem zaznamenal jsem na forech problem z poruchami a zdlouhavým servisem u DT vidle. Je to poměrně drahá vidle…

        A díky za podporu!

        0 0
        • kubad  

          servis drahy neni – teda nijak výrazně proti RS a v Botticu jsou šikovní a rychlí – Lister potvrdí takže bych se nebál

          0 0
          • pepazdepa-84  

            No jo, ale to jsou otrokovice :-)Ale je pravda, že fox se posílá do Budějovic, tak to není až takový rozdíl.

            Nejezdí tu někdo toho Scoota Scalpela 29, zajímalo by mne porovnání oproti Sparcu 29 oboje rc? Sparca jsem jezdil a líbilo se mi to oproti té mé Anthemě. Ted mám objednaného Scalpela, tak uvidím. Škoda že nedám dohromady oba nejednou :-( na test

            0 0
            • PatrikL  

              myslel si Cannondale Scalpel alebo Scott Scale? :)

              0 0
              • pepazdepa-84  

                No vidíš jak jsem popletenej, myslel jsem Scott Scale. Ale Scalpel je také v mém hledáčku, jediné co mě na to mděsí je ta lefty.

                0 0
                • RUSH  

                  Možná mám jen já smůlu na špatný kus. Problémy mohou přece nastat u kterékoliv vidlice. Jen je třeba brát v úvahu, že nová Lefty stojí oficiálně min. 30 tis. Což obvykle jiné vidlice nestávají. A výměna Lefty za normální vidli také není levná varianta.

                  Dále je třeba brát v úvahu, že kola mají přední náboj na Lefty a vypletených setu na Lefty taky není moc.

                  Na druhou stranu Lefty je velmi tuhá a chodí parádně.

                  0 0
                  • pepazdepa-84  

                    Nevím jestli ten problém máš jenom ty. Co jsem zaznamenal, tak v tom nejsi sám. A ta pověst mě trochu odrazuje do toho za 150tis jít. Je možné, že s každou jinou vidlicí to bude podobné, ale tohle je můj osobní pocit.

                    0 0
                    • RUSH  

                      Spousta z nás dá na pocit. To je ok. Ale možná, že bude mít pravdu ASPIRE (dovozce CD do ČR), že totiž výměna spodní nohy (8 tis.) všechny problémy vyřeší (nic horšího to prý být nemůže) a já budu spokojeně jezdit dál.

                      0 0
                      • pepazdepa-84  

                        Jen takovej dotaz po jaké době?

                        0 0
                        • RUSH  

                          Po 4 letech. Zítra kolo odevzdám a oni (ASPIRE) začnou ten problém přímo v Brně řešit. Po tu dobu budu jezdit na jejich předváděcím Scalpelu (26), který mi na dobu opravy zapůjčí. Pak uvidíme…

                          0 0
                          • MaroH  

                            Tk to je luxusni pece ktera hovori podle me hodne pro CD

                            0 0
                            • RUSH  

                              Ano, zařídili to dobře, dohodli jsme se s ASPIRE na dalším postupu.

                              Ovšem je třeba brát v potaz situaci, že po neúspěšných opravách se nakonec musela vidlice odmontovat a odeslat z Prahy do Brna na prohlídku, která nevíme, jak dlouho bude trvat, a nebude-li třeba ji odeslat ještě do Holandska (Evropská Centrála CD).

                              Na tuto dobu jsem požádal o zapůjčení náhradního kola (předváděcí) a ASPIRE mi vyhovělo.

                              0 0
                      • RUSH  

                        Zajímavé srovnání by bylo např. s Rebou. Pokud Reba vydrží 4–5 let (celkem 20. tis km a v tom nějaké ty maratónky) a kolik pak stojí výměna za novou. Pak by se cena takové opravy dala zdůvodnit.

                        0 0
    • pepazdepa-84  

      Ahoj, tak jsem včera otestoval Scott Scale 29 pro. Musím říct že proti Antheme trochu drncá a ztrácí přilnavost ve sjezdech (nebyla úplně pěkně nastavená přední vidle sid). Jinak jsem nadšen jak to šlo za nohama a jak se ze sedla dá za to tahat! To pro mne vykupuje to určité nepohodlí. Asi to vidím, že půjdu do verze rc. Ale ještě mám dohodutý test fulla, pak uvidím přesně.

      0 0
      • RUSH  

        Pozor na to. Často je to totiž opravdu jen o pocit. Mám full 26, ale v poslední době jsem měl možnost testovat 29 HT (ALU) a 26 karbon full. U obou testovaných kol byl pocit, že to lépe jede, zvláště pak do kopce velice silný. Pokud ale dojde na fakta – časy na testovacím okruhu (cca 45 km) – výsledky jsou ve všech třech případech v podstatě stejné.

        Včera jsem po dlouhé době (skoro 3 týdny) zase jel na mém kole a pocity byly „že to moc nejede“ ale výsledný čas na testovacím okruhu byl dokonce o pár minut lepší, než naposled na karbonovém chrtím fullu. Navíc jsem měřil jen na hodinkách, počítač ještě nebyl namontován.

        0 0
        • pepazdepa-84  

          Já to včera testoval, že jsem si ty kola střídal. Je pravda, že ne na čas. I kdyby byl stejný, tak ten placebo efekt je také dobrý. :-)

          0 0
          • RUSH  

            Je to tak, ale obvykle to stojí peníze:-)

            Jinak je pravda, že speciálně při jízdě do kopce a ve stoje HT 29 jede parádně, ale asi ztrácí v jiných úsecích. Anebo jede parádně, ale nikoliv rychleji.

            0 0
        • JakeF  

          Pokud to nemáš srovnaný ještě minimálně tepovou frekvencí, tak to je srovnání o ničem. A ani s tím tepákem by to moc vypovídající nebylo, chtělo by to SRM. Ono rozdíl mezi kolama bude v řádu vteřin, zatímco vliv únavy, počasí, nálady atp v řádu minut. Jinak ale osobně myslím, že právě o ten pocit jde především. Pokud na kole závodím a nebo i chci prostě jet svižně, tak chci pocit, že to kolo chce jet, ne že se s ním peru.

          0 0
          • RUSH  

            Je to tak, souhlas.

            0 0
          • Ruprt2  

            Pamatuju si doby, kdy jsi tu na fóru fňukal, že na starém authoru na špičku mít nikdy nebudeš, že je to o kole a ne o nohách ;-)

            0 0
            • JakeF  

              Tak rozdíl mezi Authorem a prvním Trekem byl opravdu dost znatelnej, tam posun díky kolu byl velkej, navíc funkční vidle, bezduše. Pak ještě výměna za lehký ZTR měla celkem smysl, karbon beru jako dlouhodobou výhodu, že šetří záda, ale na čas už tolik vliv nemá, 8500ka byla opravdu velmi tuhá. Ale tak je jasný, že vliv nohou je o řád jinde. Na druhou stranu, kdybych měl dodneška jezdit na Tractionu, tak nikdy nejsem tam, kde jsem teď, protože by mě to prostě tolik nebavilo a motivace k tréninku by chyběla.

              0 0
        • RUSH  

          Byl jsem se dneska podívat ty stumpy v obchodě. Měl jsem je oba v ruce, viděl je na živo, potěžkal. Musím říci, že ten karbon je fakt jiná liga. Moc se mi líbí.

          Musím ho ještě testnout na kpž. Loni byly testovací stumpy AL letos už karbon. Jsem fakt zvědavej.

          0 0
          • RUSH  

            Taky jsem se byl podívat na 29 HT Karbon Giant v ProgessCycle v Hostivici. Tam už jsem tak okouzlen nebyl, ten rám se mi od pohledu zdaleka tolik nelíbil. Spodní trubka je jednoduše ohromující, tohle může být i problém upnout do střešního nosiče. Nejenom kvůli obrovskému rozměru, ale i proto, že mi ten karbon přijde (asi logicky) o dost tenčí.

            0 0
          • RUSH  

            Bylo mi řečeno, že letošní modely (Comp a Comp Carbon) mají lépe utěsněnou zadní nábu. Taky brzdy by měly být lepší (magura), ale to chce vyzkoušet na zajetém kole.

            0 0
            • JakeF  

              Brzdy se asi daj zvyknout, maj trochu delší chod páky, ale co znám pár lidí, co je vozí, tak si je celkem pochvalujou. Já je jel na testovačce, ale ty asi nebyly moc zajetý, protože to byla celkem tragédie. Na svým kole jsem je obratem vyměnil, protože Hope je Hope :).

              Náby neporadím, na tom mým jsou 350ky DT.

              0 0
    • Lance  

      nevidim zadny rozdil mezi karbonem a hlinikem, do karbonu bych uz podruhe nesel

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.