• Iprom_Enith

    Dobrý den, zdravím vás cyklisty,

    chtěl jsem vás všechny poprosit, jestli by jste mi někdo nemohl poradit s materiálem ozubeného kolečka u jízdního kola. Dostal jsem to jako semestrální práci, ale o kole nevím v podstatě nic a na internetu žádný materiál není uveden.

    Zatím jsem přišel na to, že by to mohla být nějaká ocel třídy 11600 na plechy, protože se domnívám, že by se kolečko mohlo stříhat.

    Pokud by jste někdo věděl něco o této problematice, budu moc rád, když mi poradíte. Děkuji

    0 0
    • oddie  

      Většina pastorků jsou skutečně výstřižky, je to na nich i vidět, ovšem zcela klasicky spolu souvisí konstrukce, technologie a ekonomika – levné a jednoduché na výrobu má mizernou životnost. Co všechno máš v té semestrálce zohlednit?

      0 0
      • Iprom_Enith  

        Jedná se mi v první řadě o materiály pastorku, mám to do předmětu strojírenské materiály a jde o tyto body:

        • Zdůvodnění výběru daného materiálu.
        • Alternativní materiály – možné ekvivalentní materiály,

        kterými lze zvolený materiál nahradit.

        • Druh tepelného, či jiného chemicko-tepelného

        zpracování nutného k dosažení požadovaných

        užitných vlastností součásti, nutné povrchové

        úpravy,…

        Druh zpracování a úpravy pro dosažení lepší vlastnosti jsem si vyhledal zatím jenom černění, které bych použil.

        0 0
        • bikekralik  

          Zkus napsat o info do http://www.velosteel.cz/ nebo http://www.bikehazard.cz/. Myslím, že ozubené kolca vyrábějí.

          0 0
        • bikekralik  

          A další úpravy jsou ještě cementování, kalení, pouštění, žíhání..

          0 0
        • Volf  

          Ke zpracování. Ten pastorek můžeš stříhat, lisovat frézovat, odvalovat, můžeš ho i odvrtat a dopilovat :-). Půjde jen o efektivitu a produktivitu. Čili poměr mezi nákladovostí výroby a prodejní cenou. K té povrchové úpravě jen tolik, že černění je spíše jen kosmetická úprava. Jde o to, zda se jedná o chemické černění a nebo o tepelné. Domnívám se, že třída 11 je nelegovaná konstrukční ocel a nejsem si jistý zda by se dala použít pro kalení neba další zušlechtění pro delší životnost pastorku. Snad jen na nějaký tesco díl. Na pastorky bych odhadoval použití oceli třídy 12, protože je možné ji kalit nebo cementovat a zušlechťovat obecně a hodí se pro výrobu takového dílu, který popisuješ.

          0 0
        • oddie  

          Jestli je to jen do materiálů, tak tenhle plech + černění můžeš uvést jako úplně základní a nejlevější variantu, obecně ale je třeba uvážit namáhání pastorku (je to přeci jen řetězové kolo), takže jako alternativu uvést něco, co podstatně zvýší tvrdost zubů, a to zdůvodnit potřebou vyšší životnosti pastorku. Záměrně neuvádím, co by to mělo být, to už by měla být tvoje práce :) Ještě je třeba vzít v úvahu odolnost proti korozi a vzhled, to taky prodává a lesklé vypadají líp…

          Jako další alternativu (spíš okrajovou pro zajímavost) pak můžeš uvést ještě titan, z kterého se vyrábí největší pastorky těch nejdražších (závodních) sad), ale to je opravdu spíš jako dokreslení situace.

          0 0
    • Jakobo  

      Na kladky v prehazce ses sice neptal, ale kdyby, tak v pripade tech plastovych je to POM – polyoxomethylen, ma mimoradnou odolnost vuci abrazi a kdyz se zapali, hori kratkym, modrym, neviditelnym plamenem. Po zfouknuti (jde to obtizne) unika desne stiplavy formaldehyd. V tech kladkach je asi plneny, protoze POM je normalne bily (bo ma vysoky stupen krystalinity, az 97 %).

      0 0
      • JSt  

        tak kratky modry nebo neviditelny plamen? :-))

        0 0
        • Volf  

          to mně připomělo jenu miji kamarádku, která si kopila tmavě bílé auto :-))

          0 0
        • Jakobo  

          No prave ze ten modry plaminek neni skoro videt. Kdo neveri at tam bezi a zkusit to muze kazdy :-)

          0 0
          • Volf  

            Je to stejné jako větší polovina a podobně :-) jen jsme si zažertovali. nic osobního …

            0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Neunzikger  

      Zdar, navrhuji zohlednit:

      1. působící síly. Např. když metrákový cyklista s délkou klik 175 mm

      se postaví do pedálu při převodu 22×34.

      1. styčný materiál – řetěz.
      2. Jestli do zadání spadají i přední převodníky, tak ty s většími

      průměry (cca od 38 zubů) mají solidní životnost z Al 7075. www.gebhard.cz z něj dělá obrobky. Gramařští alternativci jsou schopní z toho vyrobit i pastorky s tím, že životnost je zoufalá. http://mtbs.cz/…ike-technika.

      Seminární práci bys tu měl – včetně posudků – zveřejnit.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.