• Pavkos

    Zdravím, dost intenzivně jsem se zajímal z jakého materiálu jsou jednotlivé typy převodníků (střední 32 zub). Pokud například uvedu konkrétní obyčejný typ: Shimano Deore FC-M510 32 zubů, rozteč 104 mm. Některý z prodejců na internetu má uvedeno, že se jedná o hliník, jiný zas, že je to ocel. Kdo se v tom pak má vyznat…:D Nebo jestli je to tedy slitina? A určitě by Shimano nevyrábělo jeden typ převodníku z různých materiálů, ne?

    0 0
    • kubad  

      ocel, ruzné alu slitiny, titan

      lisované, frézované je toho kopec, je potřeba konkretizovat dotaz :D

      0 0
    • Vilém  

      Na zminovanych klikach to byla ocel.

      0 0
    • makaltom  

      využiji vlákna:

      na nových klikách, převodnících SH XT 785 se na malé pile namotává řetěz (lepí se na převodník, drbe ze spodu řetězovou vzpěru a dává na prdel přesmyku a šaltru)

      stává se tak na bahnitých závodech při prudkých výjezdech do kopce a to častěji než bych chtěl

      Kliky mají najeto asi 2k km a dělají to už od začátku, řetěz už jedu druhej a dělá to stále, v šaltru vyměněny rolničky. Opotřebení zubů nejmenšího převodníku žádné, na oko tomu nic nevadí.

      Závěr: rozhodl jsem se vyměnit origo XT hliníkovou 24ku za ocelový převodník ze starých deorek co jsem vozil před tím.

      0 0
      • Kosta  

        Hned budu mít klidnější spaní.

        0 0
        • makaltom  

          Já myslel že by se o tom dalo na foru diskutovat.

          Zda má někdo podobný problém?

          Zda tento problém výměnou Fe za Al převodník odstranil?

          Není chyba ještě někde jinde?

          více hlav více nápadů

          Pokud tě to přečtení tolik obtěžovalo nemusel si na to vůbec reagovat, ale já jsem rád že se ti lépe spalo.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
      • jIrI___  

        Vezmi zuby pilníkem a myslí si, že i ten hliníkový bude zase fungovat tak jak má.

        0 0
      • Pavkos  

        Zkus si pročíst tohle

        a tohle

        0 0
        • makaltom  

          tahle technika je mi známá, jen se mi to nechce dělat na nových převodnících, navíc když na stojanu koukám jak řetěz opouští převodník nedochází k žádnému nežádoucímu kontaktu zubů a řetězu.

          Kliky a převodníky jsem koupil před Těžkou Pohodou tam si nevybavuju jestli to dělalo brajgl (nějak těžce se tam nešlape) ale na dalším závodě tuším že Kpž Vrchlabí už se mi řetěz motal pod středem. 400 km je pro mě stále ještě nedotčený převodník.

          Chtěl jsem vědět zda je na vinně špatný tvar zubů z výroby, špatný materiál či bůh. Než to opiluju zkusím tam dát ocelový převodník z toho deorka.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.