• Zlatka

    Ahoj all,

    potřebuji poradit co je špatně nastaveno (moc velká vůle v seřizování os a ložisek) na těchto kolech, když mi jako první a velice rychle (3000km) odešly ložiska na straně u kotoučů. Nebo se jedná o standartní záležitost ?

    Hlavně tedy přední je již na výměnu. A k tomuto mám druhý dotázek na koho a kam se obrátit v Praze.

    Již jsem si dopisovala s K. Stárkem z Kastaru, ale úplné detaily jsme neřešili a také mi nikoho přesněji nedoporučil. Tak jako nedoporučuje do těchto kol keramická ložiska. Máte někdo nějaké širší zkušenosti, podobné starosti s těmito koly a ložisky do nich ?

    Moc dík.

    0 0
    • kesu  

      Ahoj,to je celkem zvláštní ložiska mi na 20mm osách jak na XL tak i na SX drží dlouho,možná byla moc přetažená ale to se mi moc nezdá. Každopádně na servis bych je dal do bicyclecafé

      0 0
    • Honza321  

      V Praze nemáte žádný servis na kola?… si děláte prdel lidi nebo co:-) Třeba 9395 že by? ;-)

      0 0
      • kesu  

        já vim, v brně máte lepší:DDDDDDD

        0 0
        • Honza321  

          nejsem z Brna, takže servis v Brně ti opravdu neporadím:-)

          když bych si ale šel servisovat kola skoro za 20tisíc, tak asi za profi mechanikem bo cena po Praze v luxusních servisech odhaduji bude téměř stejná a vysoká:-)

          0 0
    • kubad  

      DOPORUČUJI SI PŘEČÍST NÁVOD KE KOLŮM!!!

      na C-Maxech jsou matice s 4 diráma pomocí kterých se dá vymezit vůle v ložisku, chce to s citem, pokud přetáhneš ložiska rychle odejdou, pokud vůle už nejde vymezit jsou ložiska v háji.

      Keramické ložiska bych tam necpal, ale hybridních keramických bych se nebál, šlapou dobře a vydrží :-)

      0 0
      • Honza321  

        jest tak a uvedených 3000km je sakra málo…to by se muselo jezdit pořád ve vodě…a ložiska bych dal skf nebo něco podobného, jinak zbytečně vyhazuješ prachy krom pocitu že máš něco extra a do kopce to jakože pojede samo:-)

        0 0
        • Zlatka  

          Bláto, voda, sníh, bláto, sníh, voda, mráz, ono je venku ještě jinak ?

          0 0
      • Zlatka  

        Návod jsem si někde našla na netu. Žádný papír k nim nebyl.

        Ten plastový čtyřbazmek na regulaci mi nějak taky skonal :(, nešlo s těmi matky téměř hýbat. Vůle tam byla cca. 0,5mm a šlo s tím otočit o jednu otáčku závitu. Teď je to bez jakékoliv vůle, ale tím jsem pouze docílila, že se ty ložiska točí ještě mizerněji než s tou úplnou vůlí a navíc hlučí jako bez maziva.

        Prostě jsem na to přišla pozdě, že to nebylo seřízeno tak jak by člověk od výroby čekal u těchto kol..

        0 0
        • kubad  

          no oni totiž v manualu k těm kolům pášou že si to má uživatel hlidat a seřizovat :-)

          ložiska sou podle toho co píšeš KO, takže nakup nových a výměna, pokud chce 300% ušetřit udělej si to sama doma, pokud nezvládneš tak servis, doporučit někoho kdo dokáže nalisovat ložiska je asi zbytečné to by měli umět všude.

          0 0
          • Zlatka  

            Ušetřit bylo v mém plánu avšak vylisovat neumím, ještě tak možná zalisovat přes prkénko gumovou paličkou. Navíc absence stahováku mne nutí vyhledat servis, což bude zřejmě nejlepší volba. jestli bikelive ještě nevím a také nevím jak je to s dostupností ložisek pro QR15, neboť nejsou náhodou větší a širší než na RU ?

            0 0
            • kubad  

              z hlavy nevím, ale pokud chceš výrazně ušetřit, tak sehnat ložiska samostatně v prodejně ložisek, sada originál od Mavicu je výrazně předražená, a v kolech sou normalizované ložiska.

              tady:

              http://enduroforkseals.com/id208.html

              se dají sehnat sady komplet ložisek, odkaz je na hybridní keramické, někde tam najdeš i obyč.

              0 0
              • Zlatka  

                Výrazně ušetřit v prodejně ložisek a ještě lépe v České kamenné, než si to nechat posílat odněkud odtamtud (pokud někdo zrovna neřeší objednávku někde, kde tato ložiska mají skladem). Dejte případně vědět.., díky.

                K nákupu zde v ČR potřebuji přesné označení, tedy rozměry těchto normovaných ložisek.

                Takže pokud někdo rozměry ví, nebo by věděl kdo by mohl vědět, tak prosím o postnutí semka.

                Předpokládám, že servisáci tyto informace neposkytují.

                0 0
                • cragsman  

                  na ložiskách označení většinou najdeš…:-))

                  0 0
                  • Zlatka  

                    To mne také napadlo, jenže u těchto by se to nejprv muselo rozebrat, protože jsou celkem nedostupná. A také to na nich být nemusí nebo na odvrácené straně.

                    No ještě najít šikulku co by mi je vylisoval a já si je pak dle rozměru splašila. Pak také do zásoby.

                    Jak se v servisu staví k tomu, když si někdo donese komponenty k montáži se svých zdrojů ? Aby se pak necukali se zárukou. Dneska člověk narazí v servisech na různá stanoviska.

                    0 0
                    • kubad  

                      Cisla nikde nezjistis, servis nerekne protoze nezna. Original loziska od Mavicu jsou SKF ale Mavic ma svuje cisla ktere ti nic nereknou.

                      Jedine by ti nekdo kdo menil napsal cisla, nebo vyndat a bud to na lozisku bude nebo zmerit a podle rozmeru.

                      Ja ty cisla po ruce nemam bohuzel.

                      Jinak ty loziska z odkazu te vyjdou levneji nez original :-) a sou keramicke jaks chtela. Obyc sou tam tusim za polovinu.

                      0 0
                      • Vilém  

                        Co jsem koukal na ebay, tak by ty cisla sly asi zjistit. Nekteri prodejci setu lozisek uvadi jejich rozmery i cisla.

                        0 0
                        • kubad  

                          Tak pro nekoho kdo tomu trochu rozumi to problem nebude. :-)

                          I na strankach EF kdyz to prolezes tak se to da vylovit

                          0 0
                          • Zlatka  

                            Jen pls nějaké info, že do tohoto rozměru lze počítat i hub na 15mm osu. Nebo víte přesně, že jsou ta ložiska stejná jak pro ru, tak pro qr15 ? Já se v tom tak neorientuji, ale jen tuším, že by mohla být stejná. :)

                            A pak, když to bude rozebrané, tak rovnou i ložiska do ořechu. Chtělo by to zakoupit celý set pro tato kola..

                            0 0
                            • kubad  

                              V odkaze sou vsechny verze nevim jestli ma 15mm stejne loziska. Myslim ze jo.

                              0 0
                    • Patar  

                      Zlatko ,v Praze je 17 vyškolených servisů pro Mavic firmou KASTAR. Jdi na stánky www.kastar.cz a dále na Tech Dealer. Máš tam seznam 96 servisů Mavic v celé Č. R. republice . Tyto servisy jsou vybaveny patřičným nářadím a pracují se zárukou.

                      0 0
                      • Zlatka  

                        Jé zdravím, pěkný Nový rok !

                        Jj já vím, Kastar znám a servisní střediska již taktéž. Ale já se ptala na zkušenosti ostatních. Na to, zda narazili, že originální Mavic ložiska jsou mizerná bůhvíjaká Čína, která nic nevydrží. Přestože jsou to nejvyšší kola od Mavicu.

                        Někdo s tím přece již musel přijít do konfliktu a také třeba řešil, tak jako já nyní, jak ušetřit pár peněz a nakoupit i do zásoby. Pak jsem zvažovala ta keramická.

                        0 0
                        • kubad  

                          Original loziska sem mel v kolech SKF tedy asi to nejlepsi na trhu !!!

                          Jinak zivotnost lozisek je hlavne o blate a o miti wapkou.

                          Odkaz na slusne keramiky sem ti postl nekde nahore.

                          0 0
                          • Zlatka  

                            Wapka je v každém případě to nejhorší co může člověk použít na mytí kola. Ten kdo takto myje, jezdí dávno bez ložisek. ;)

                            0 0
                        • Patar  

                          Rovněž mnoho úspěchů v tomto roce přeji.

                          Co se týká ložisek , mavic osazuje (jak píše Kubád) ložisky SKF , většinou ale italské produkce a to i na kola , vyrobená v Rumunsku. Rozměry Ti ale na počkání neřeknu , mám je v servisu.

                          0 0
                        • scret  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                          0 0
                        • scret  

                          jen nechapu mit kola za dvacku a pak resit cenu lozisek…

                          0 0
                          • Vilém  

                            U kol za dvacku se loziska nemeni?

                            0 0
                            • scret  

                              meni:) ale resit cenu lozisek? tak jako kdyby nekdo brecel ze rafek stoji trojku… to je hoolt udel a kdyz na to clovek nema, muze si koupit neco jinyho…

                              0 0
                              • Zlatka  

                                Máš jistě pravdu, ale jak tak počítám, tak pokud je budu muset měnit 2–3× do roka tak to vyjde v servisu i na 3–4k.

                                Považuji to za zbytečné takto utrácet za autorizovaný servis, ikdyž to je opravdu na delší diskuzi, máš recht.

                                Mne spíše zajímalo, zda si někdo pohrává s tou regulací přítlaku pojistné matice k ložiskům a její pojištění.

                                Jak jsem pochopila z diskuzí na netu a ze snímků na youtube tak je to pohrání si, menší alchymie. Což je pro fajnšmekry.

                                Určitě nikde ale nepíšou jakým přesným způsobem je seřizovat a tím jim poskytnout co nejdelší životnost.

                                A to je také prácička pro ten odborný servis, který by měl vzápětí také podat radu jakým způsobem a kdy si ta ložiska přitáhnout.

                                Nebo každý chodí do servisu i s tímto a platí i za toto třeba 3× do roka ?

                                0 0
                                • kubad  

                                  Co je sloziteho na pootoceni krouzkem na namontovanych kolech tak aby se kola tocila lehce a pri tom mela minimalni vakl? Prace na 2 minuty max.

                                  Tohle nastaveni zajistuje nejdelsi zivotnost lozisek.

                                  0 0
                                  • Zlatka  

                                    Chápu Tvé rozpaky nademnou, ale já s nimi teprve sbírám zkušenosti a tak jsem se otázala zkušenějších.

                                    Neměla by se ta reg. matice něčím jistit, dát třeba na barvu aby se nestalo, že se samovolně povolí ? Ikdyž ty moje šly velice těžko rozhýbat (hlavně vzadu) a zničila jsem na tom ten originální plastový klíč. A to jsem to předtím nechala hodinu pod nátlakem WD40.

                                    0 0
                                    • jonti  

                                      To, ze tim neslo tocit znamena nejspis, ze to bylo pretazene, a ne malo. To vidim taky jako duvod tak rychleho konce lozisek, na prednim crossmaxu mam skoro 20000km a loziska jsou bez problemu, zadni vydrzel asi 10000km a vymenit jsem to musel jen kvuli blativym zavodum.

                                      0 0
                                      • Zlatka  

                                        To by tam nebyla znatelná vůle, která mne donutila se do toho pouštět.. Nebo myslíš, že tím, že byla ta ložiska již předtím přetažená, se dříve zničila a udělala tuto vůli ?

                                        0 0
                                    • Patar  

                                      Nemáš náhodou tu verzi distance s červíkem?

                                      0 0
                                      • Zlatka  

                                        To je pro mne možná španělská vesnice, ale žádný jistící červík tam nebyl. Jediné co pomohlo před tím, než jsem úplně zničila ty výstupky na klíči, bylo imbusem povolit celou osu z druhé strany od ořechu, tedy po jeho sundání.

                                        Měla jsem to nafotit, ale řešila jsem přes svátky. Jen teď před sezónou se to stává aktuálním. Jezdím na zimáku, ale na něm mám také c-maxy. :) RU.

                                        0 0
                                        • Patar  

                                          Pak je to jasné. Náboj byl příliš stažen a tím došlo ke zničení ložisek. Při montáži osy nebyl dodržen správný postup Schválně se podívej , zda také nechybí podložka mezi ložisky v ořechu . Bez této podložky by se ale také netočil ořech . obě ložiska v ořechu mají průměry 8/22 mm, levé ložisko má myslím vnější průměr 28 mm. Při montáži levé části(maticové- Alu) osy musí být distance nedotažena až do doby, kdy bude osa pevně spojena s pravou (šroubovou-Fe) částí. Spojovací závity na ose se musí jistit tmelem. Teprve potom se vůle v náboji seřizuje.

                                          Při chybné montáži může takě dojít k poškození závitu maticové poloosy. Kompletní osa včetně seřizovací distance stojí pak cca 970,– Kč.

                                          0 0
                                          • Zlatka  

                                            Díky za osvětu, zřejmě to tak bylo a já si pouze všimla pozdě, že odchází ložiska. Prostě jsem to nekontrolovala, než se to začlo podivně chovat. Změnily se jízdní vlastnosti. :)

                                            Jsem ráda, že nebudu muset často měnit ložiska. :) Už jsem se lekla, že je to tak standartní, normální, jen se o tom pomlčí. Každopádně je šoupnu do servisu, rozebírat je už nechci a kontrolovat absenci něčeho také ne, nicméně si myslím, že tam nějaké podložky byly, nejenom jedna.. :)

                                            0 0
                                            • scret  

                                              proto doporucuju neskudlit a rovnou to soupnout do servisu, kde na to nebudou koukat jako z jara a kde s tim maji zkusenosti!

                                              0 0
                                  • Peatreas  

                                    Hmm, minimální vákl na namotnovaných kolech? Já vždy myslel že s utaženým RU, by kola neměla mít žádný vakl, i když se pak točí malinko méně lehce. Takže minimální vakl je OK?

                                    0 0
                                    • kubad  

                                      Jj ale sotva znatelny. Pretazeni lozisek vadi mnohem vic.

                                      0 0
                                      • Peatreas  

                                        Aha, tak díky, to je užitečná informace :)

                                        0 0
                                • scret  

                                  dotahuju podle citu… loziska mam stale jedny a ty sama… a je divny ze ti loziska vydrzely tak malo, musely byt nejspis pretazene jak psal kubad… myslim ze tu hodne lidi jezdi CMaxy a dost lidi za vsech klimatickych podminek a urcite jim tak casto loziska neodchazej…

                                  mozna by nebylo spatny v bordelu jezdit na zimaku… tezko si dovedu predstavit ze jezdis furt jenom SLRka…

                                  0 0
                                  • cragsman  

                                    na cmaxech jsem toho najezdi fakt dost a loziska jsem nikdy nemenil…

                                    0 0
                                    • Zlatka  

                                      No já nevylučuji, že se jednalo o chybu výrobce, prodejce, servisu těchto kol před prodejem do rukou mých. A posléze také mojí chybou a nepozorností, ty jsi je nikdy ani nepotřeboval seřizovat ? Točí se Ti ještě ?

                                      0 0
                                      • cragsman  

                                        uz je nemam, ale vzdy jsem je serizoval podle citu. Kola jsem drzel v ruce, tocil, postupne dotahoval a jak to zacalo trosku drit tak jsem kousek povolil a bylo hotovo…cca 3 za rok

                                        0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Přesně tak, mám tu jedny STčka, která mají skoro 10tis. km a ani náznak toho, že by ložiska byla na výměnu.

                                      Na druhých asi 5tis. a to samé.

                                      Samozřejmě jsem si hlídal, jestli jsou dotažená akorát a některé kolo jsem lehce dotahoval.

                                      0 0
                                  • Zlatka  

                                    Jenže ona nebyla přetažená, bylo to bráceně, byla tam 0,5mm vůle. Ve výsledku při zahýbáním kola nahoře za pneu až 3mm vůle. Po přitažení nalehko je to již téměř bez vůle, ale ložiska vyluzují zvuk podobný tomu, když ložisko je úpně suché. Při zpětném povolení se tento zvuk snižuje. Ta ložiska jsou na straně kotoučů v háji, na druhé straně jsou zatím v pořádku. Bohužel byl rok 2010 a hlavně podzim pouze samé bláto a voda. Navíc nejsem nejlehčí a sjezdy si užívám.

                                    0 0
                                    • scret  

                                      zkus to nechat vymenit a pak kontroluj dotazeni a verim ze ti ta nova uz neodejdou po takovy chvilce…

                                      sjezdy si taky uzivam, vazim cca 77kg a loziska ok… mozna nesmis tolik brzdit:)

                                      0 0
                                      • Zlatka  

                                        To je také fakt, už mi někdo radil, že lépe je nebrzdit. Polepším se. :))

                                        0 0
                • cragsman  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                  0 0
    • raf007  

      Ahoj. Nekolikrat jsem resil vymenu dratu, orechu a jednou celeho rafku na cmaxech, vzdy v Bikelive. Mohu jen doporucit.

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce