Bikeři, poraďte mi jaké zapletené kola si mám koupit? Rozhoduji se mezi Mavic Crossride nebo Fulcrum Red Metal 5? Obojí se pohybují kolem 4tisíc. Díky za vaše rady!
Bikeři, poraďte mi jaké zapletené kola si mám koupit? Rozhoduji se mezi Mavic Crossride nebo Fulcrum Red Metal 5? Obojí se pohybují kolem 4tisíc. Díky za vaše rady!
Z téhle dvojky bych vybíral čistě dle vzhledu, kvalitativně na tom budou ± stejně.
To se tu nesmí říkat.
když ti praskne drát na CrossRidech – jedeš dál … když ti praskne drát na RM5 na špatný straně – jsi v pr… :)
bral bych RM5 ale spíš připlatil za RM3 – pujdou ti snáz udělat bezdušáky
Nejsi. Mě se teda jen povolil a na kole byla při jízdě osmička, ale jinak pohoda. Při stání to člověk nepoznal.
je to možný – vím to stylem: jedna paní povídala :D ale příjde mi to reálný díky 2× většímu počtu drátu na jedný straně … kdyz prdne jeden tak už mas v tom místě 4 draty na jedny a 1 na druhý … navíc tam kde jich je mín asi budou víc napnutý
neni drat jako drat… tedy alespon srovnani RM3 a CR ty draty na CR jsou polovicni pri vyssi vaze jezdce a nebo kdyz na tom trochu vic radi jsou nepouzitelne.
Priplati trochu za RM3 je 100% super investice
„Priplati trochu za RM3“
Toto se mi vždycky líbí. Člověk chce kola za 4k a vždycky se najde nějaký chytrý, který mu poradí kola, která jsou jen trochu dražší – téměř o 100% původního rozpočtu :-D
Zopakuji větu z vedlejšího vlákna: Já bych napsal Hnojovi o jeho magické výplety. :-) Z těchto 2, co jsi jmenoval bych volil RM5.
No, nevím. Už tu byly asi dvě fotky s prasklým ráfkem :)
Jó, a na Crossridy se tady taky jen pičuje…už i na RM5tky…Moc bych na ty kecy nehleděl…ať vybere z těch 3 jaký chce, tak ani jedny nebudou špatný…
presne jak pises akorat musim doplnit ze to plati pro jezdce do cca 80kg (max) pro vyssi vahy uz to chce klasiku nebo aspon RM3
Hele já mám metrák a jezdil jsem bez problémů jak cridy, tak teď rm5, takže ono to tak horký nebude.
nevim no, mozna jsem mel spatny kus Cridu nebo jsem na nich jezdil beskydy (javorovy, travny atd) – asi jsem jim daval…
Kazdopadne neporovnatelne kola (CRidy a RM3) hlavne v tuhosti…
Jako RM5 bych řekl, že jsou tužší, ale podle mě cridy ani RM5 nejsou kola na nějaký bláznění, to je potřeba si uvědomit a pak nenadávat :)
Pozor ja vubec nenadavam, jen jsem upozonoval ;)
No to nebylo jako konkrétně na tebe, ale tak všeobecně :)
Ono je taky jezdit a jezdit:) Netvrdím, že tyhle kola jsou vyloženě špatný, ale po zkušenostech s nimi můžu říct, že každý klasický výplety s 32 špicema jsou tužší než CR a to dost výrazně. Vážím 75 a nedovedu si představit, že bych je vozil při tvé váze :)
Tak si to nepředstavuj :)
Ono to taky nechce jezdit v terénu s hodně nafouknutýma pneu, jak je to u hodně „závádníků“ zvykem :)
Asi máš pravdu. Já kdybych teď vybíral, tak bych vzal nejspíš RM3.
Koupil jsem sériovku, takže jsem kola nevybíral, ale jsou tam XT náby a moc nadšený z toho nejsem. Napřed se povolila strana u kotouče, tak jsem to seřídil a po chvíli se povolila strana u kazety. Jsem zvědavý, jestli to bylo málo dotažené a už to bude OK nebo se to povolí znova.
Na starém kole byly LX náby a nelezl jsem do toho 12t km :)
Trošku se přiživím … hledám pro kamaráda nějaká spolehlivá kola a líbí se mu DT 1900 … jezdí je tady někdo, jak jsou na tom ?
Za ty peníze IMHO šíleně těžký. Kdyby to mělo o 4000g méně, pak by to asi šlo…
Pardon, o 400g samozřejmě.
To má DT Swiss taky v nabídce, ale 3× dražší :-(
Vezmi buď Hnojáky :-) a nebo RM5, Cridy bych nebral ani náhodou, mám vyzkoušeno vše a Cridy už nikdy(hrozný bláto, a vytrhal jsem nýtování), taky patřím mezi šťastné co jim prdnul Magic, stane se, neřeším pokud dopadne dobře reklamace, pokud ne tak začnu a skončím u nějakých továrních zápletů typu RM1 nebo Cmax ST
No nevím, jestli teď někomu doporučovat Remerx Magic. Sám bych si je za současné situace nekoupil. Pokud bych o ně fakt stál, tak bych počkal, jak se situace vyvine.
Co myslíš současnou situací?
Tohle http://www.bike-forum.cz/…l-31043.html a není jediný…
dík
Praská všechno. A pár vlaštovek jaro nedělá :). Kdybych se měl řídit podle toho, co komu prasklo, tak nekoupím vůbec nic.
Ale něco víc a něco míň a remerxu toho poslední dobou praská nějak hodně :O( smutný :O(
To bude spíš tím, že ty lidi s tím jezděj jako prasata :) nějaký Magicy jsou dobrý tak na lehčí XC a cykloturistiku :)
remerx jsem měl vždycky za značku u který byli ráfky pomalu nezničitelný sám na nich mám ještě několik kol postavenejch ale tohle je prostě smutný :O(
Co je na tom smutnýho, prostě začali dělat šmejdy no, svět se nezboří :)
Souhlas navíc mám poctit, že se jim toho sype nějak hodně.
Aktuální asi šestou verzi Vikingů už musí snad dotovat.
Mají jakousi zaplétací mašinu a chodí od nich kola, co jsou šejdrem.
All star ráfek Magic se začal taky *****,
Navíc neustálý problém logistikou a dodávkama co jsem slyšel.
Vždy jsem jim fandil, ale neulehčují mi to :-)
Já mám Masterdisc a to jsou zatím opravdu držáci. Nedávno jsem po nepovedeném dropu naletěl předním kolem na hranu a vůbec nic se nestalo. Výplet se ani nehnul.
No jo, to jsou ale celkem těžký ingoty :)
Víc materiálu víc vydrží :)
Hele zatím jsem jich vypletl cca 60ks a vím o 5 prasklých, všechny na zadních kolech. To je cca stejný číslo, jako popraskalo podélně DT Swiss XR400.
Navíc Remerx to vyměňuje na počkání, sice vždycky tvrdí, že je to úplně první ráfek, ale reklamace řeší ihned.
Tak to je jen 8,3% šance že člověku prasknou :)
Šance, že něco praskne je vždy 100%, vždy je jen otázka kdy :-)
Třeba nevěra :)
nic v zlom ale to je dost.
No já mám taky Magic na kaši. Když jsem volal do Remerxu, tak se tvářili velice překvapeně a že jsou sami zvědaví, proč se to stalo. Nicméně jsem si ještě nenašel čas to poslat. To je nás opravdu tolik? Jak se tváří na reklamaci?
Zapomněl jsi dodat, že máš přes metrák!! Moje Cridy držej na obouch kolech, takže za mě v pohodě. Ale asi taky půjdu do vyšího levelu LaFu ;-)
když jsem se v 18ti rozhodoval co dál, RM5 pro mě byla jasná volba ;) už jen proto že mi docela hodně lidí říkalo že CRidy jsou spíš pro 60kg slečnu, a s RM5 maximální spokojenost, a ten cvrček, ten cvrček :)
Tak na cvrka si ani u CR nemůžu stěžovat … jen ty 2 praporky v ořechu mi přijdou málo, ale zatím musim zaťukat, že držej.
Měl jsem Crossridy a na nich jsem odjel cca 5000 km.Byl jsem s nimi spokojeny,zadny problem,pouze docentrování špic.Jezdil jsem úplně všechen terén.Nedávno jsem si koupil RM5.Mám na nich cca 2500 km a vidím rozdíl.Jsou lepší a to asi ve všech směrech…crossridy bych přirovnal ke žvýkačce…RM5 jsou opravdu tuhží a jde znát při jízdě že jsou lepší.Ještě dodám,že jezdím 90%terén a opravdu to nešetřím.Vážím 94 kg a možná mi nebudete věřit,ale ještě jsem je necentroval.Crossridy jsem po cca 500 km musel dát vycentrovat.Rozhodni se jak chceš,u obou kol neuděláš žádnou chybu.Já to napsal čistě z vlastních zkušeností.Biku zdar!
Já ti nevim, ale napsat, že CR jsou žvejkačky, každých 500km je musíš centrovat a završit to tvrzením, že jejich nákupem neuděláš chybu, to mi hlava nebere :)
S RM5 souhlas, mám je také, určitě mám víc, jak 80kg (jak tu někdo psal ten „limit“) a kola naprosto bez problémů, bez potřeby centrování.
dieegoo
Kup si RM3 a potom napiš své zkušenosti.
kup si RM0 a potom napiš své zkušenosti.
U Mavicu je to úplně to samé…
Nechtěl jsem to napsat tak,že kdybych měl Mavic Crossmax SLR aby si jiné kola nekupoval,jen crossmaxy.
Já byl s Crossridama spokojený až do té doby,než jsem zkusil RM5.Až potom jsem uviděl ten rozdíl a mohl napsat své zkušenosti.Nebudu a ani netroufám si psát,která kola jsou lepší,která si má kdo koupit…napsal jsem jenom a pouze moji vlastní zkušenost a mé hodnocení z praxe.
Jinak Giant Trance super.Biku zdar!
Klid, nemyslel jsem to jako rejpání ;) Ale pokud máš zkušenosti se dvěma typy kol ze stejné cenové relace a na základě těchto zkušeností jsi schopen říct, že jeden typ je lepší jak druhý, nevidím důvod neříct to na plnou pusu ;)
Já si teď na meridu pro cestování do práce a vejlety v malým terénu pořídil Crossride 2011. Jsou nádherný, ale určitě je vidět tuhost, respektive netuhost kol. To ale ani jinak nejde u takto levných kol..
mám teď cca 250 km RM5 po klasických výpletech na XM317 MAvicu s norm. DT 2.0 drátama a šušňám si blahem… :-) si nedovedu představit, co bych dělal třeba na 3-kách… :-)
a asi mám „vadný kus“, páč zadní nába nevydá ani zvuk… :-)) tak zdar
P.S. – myslím, že jim dost přidává „pseudopevná osa“ na obou nábách…
Jen se neboj, ta kola se rozebzučí. Když byla moje nová, bylo ticho po pěšíně, teď už je to jinej rachot :)
jj, taky si to myslím… :-)
Jo, když jsem je měl nová já, tak taky bylo ticho a teď po cca 5 000 km je ticho stále. :-) Vazelínou to není… Ale co, mám alespoň světové unikáty. Tiché Red Metaly. :-)
hmm nechtěl bych xD
To bych je teda reklamoval, nebo požadoval proplacení zvonku, místo kterého je používám :-)
Presne ;) taky je pouzivam misto zvonku, staci jeste protocit nohama nazpet a to je teprve cvrkot… Ja si zvykl a vubec to neregistruju, ale nekterym spolujezdcum to vadit muze…
K tomu cvrcku na zadnim naboji.
Pred dvema dny jsem koupil RM5, mam na nich najeto zatim jen 5km. A jak je tu jiz zminovano cvrcek neni vubec slyset, docela mi to vadi, byl jsem zvykly hlasiteho cvrcka..
(drive jsem jezdil naboje: Shimano Deore XT)
koukni nahoru… dočkej času… (nebo je protáhni skrz nějaký brod)… :-)
počkej až na nich budeš mít 5000km hehe :O)
To sem na to zvedav:D
Přítelkyně má FRM5 a cvrček je zatím v klidu, žádný řvaní. Na silničku jsem si koupil FRM5, na nich má cvrček zvuk jak cirkulárka, až mě to přakvapilo :-)
presne takovy zvuk to ma byt ;)
Mě začal cvrček řvát už po cca 150km :-)
nebo rozdelat a oddelat trochu vazeliny. maji ji tam moc a pak to nedela zadny zvuky :)
Otázku v tématu řeším vzhledem k přestavě manželčina kola na kotouče (spolu se snížením hmotnosti kola). Bylo by to na 58kg, v terénu spíše opatrnější jízda. Cenově Mavic CR 3.4k, RM5 4k, takže zatím bych to viděl vzhledem k váze na CR. Zajímaly by mne i jiné alternativy – např. ruční záplety, nebráním se ani Shimano kónusovým nábám.
napis Hnojovi a ptej se po „magickejch zapletech“:)
4430kč,made by Hnoj:),na 58 kilo bych se magicu nebál:),já mám 61…
JJ, o Hnojových „Magických zápletech“ samozřejmě vím a zapomněl jsem je tam dopsat. Na druhou stranu proti nim hovoří trochu vyšší cena a problémy s praskáním ráfků. Alespoň tu konečně je váha i cena na jednom místě :)
Jo, u Magicu mne taky trochu odrazuje šířka 18mm. Nevím, jak moc by se to mělo rádo s 2,25 plášti typu NN EVO PaceStar 2,25?
Vzhledem k tomu, že schwalbe 2.25" je cca 2.1 normálních, ehm :-D
Ne vždy. Schválně jsem to šel přeměřit, na 19mm ráfku mají 55.2mm, což od 57.15mm( =2.25") není zas tak daleko. Konkrétně ráfky WTB SpeedDisc 19, NoTubes, plášť Schwalbe Nobby Nic EVO 26×2,25 – PaceStar 2011. Ehm.
Myslím, že nebude problém pobrat i NN 2.4". Stejně odpovídá 2.25"
Na fullu mám ráfky 18 mm a plánuju dopředu X-King 2.4" RS. Myslím, že by to mohl pobrat. Předtím tam byl S-Works Purgatory 2.2", který měl šířku 56 mm, docela balon a nežvýkal se. Předpokládám, že XK 2.4" větši balon nebude.
X-king 2.4 má na 19mm ráfku 55mm.
jj, tuším jsem to i četl někde ve vláknu o XK. Na 18 mm ráfku bude mít o chlup méně. Ten původní S-Works Purgatory mě svou baloností překvapil. Má stejně nebo o chlup víc, než XK 2.4" . No je to nefalšovaná 2.2" :).
já ho mám na 19 ráfku a ta 2,4 je už fakt hraničí, v prudkých zatáčkách už se to trochu žvejká a já naměřil asi 57 šířku, vozím verzi RS.
Mně se na 18 mm ráfku pocitově dost žvejkal už i RK 2,2" (54 mm).
Tak na 18 mm nemám problém s X-King 2.2 RS
Bránit se kónusovým nábojům je povinností každého myslícího tvora ! :-)
:D
A zatraceně, to jsem netušil ;) Za mne jedině výborné zkušenosti. Jen je nutné nevěřit soudruhům ze Shimana a po koupi je povolit :)
A teď vážněji – nějaké zajímavé záplety do 4k např. na XT nábách?
XT naby, to sis tady dovolil dost;D
na XT nábách ? to pak nebudou zajímavé záplety :D
Tady je takovej mýtus, že kónusy jsou k hovnu, ale většinou je to jen zanedbanou údržbou majitele.
on to není mýtus, ona je to realita, pač to zatěsnění stojí za hovno, a kvalita klesá a klesá, kamoš má v XT kolech po sezoně
načatá dráhy, a to se to cca 2× ročně čistí a maže,
přes zimu se bude shánět nové tělo náby sem zvědavý jak to dopadne :-(
No jo no, to je pak ale druhá věc, kvalita výroby. Nicméně já jsem bez problému cca před 8 lety najezdil tisíce km na obyč Deore nábách.
S ložiskama je to ale každopádně jednodušší.
jj staré si spousta lidí pochvaluje
Toto má za sebou 38 000 km. Nebýt ta nába v naprostém pořádku, bez sebemenšího drhnutí i vůle, tak bych to celé zahodil. Nesmrtelnost té náby mě ale donutila dát jen nový ráfek. Dokonce se mi to podařilo přeplést i s původními dráty a niply, takže 10 nových mám v záloze, kdyby to začalo praskat, až vyjedu :-)
Keby ich zbytocne necistil a nemazal, tak by asi nemal ziadny problem :-)
kdyby to nedělal, tak už sou po smrti
Počkej, takže stávající XT náby jsou horší než ty LXka co mám já (M585)? Pokud jo, tak beru svůj dotaz zpět. Jinak opravdu dodneška jsem neměl s kónusovými nábami vůbec žádný problém. Stačilo po koupi povolit, mít je dobře seřízené (tj. včetně vůle pro dotažení RU) a občas rozebrat, vyčistit a znovu namazat (pár minut).
Nikdo k současné kvalitě XT nic? Žádné návrhy ručních zápletů? Navíc bych tu měl jednoho dalšího kandidáta – Shimano WH-MT65 Cena 4k, hmotnost 1790g a je to UST, což by byl příjemný bonus :) Zkušenosti? Co jsem tak hledal na netu, tak ohlasy celkem dobré.
Dneska jsem se přesvědčil o jednom velkým mínusu RM5, asi 40km od domova, v jednom malým stoupání, jsem šel do stojky a rup, drát vlevo vzadu prasknul a hnedka osma jak sviňa, že mi plášť drhnul o zadní stavbu a nedalo se dál jet. Tohle by se mi u klasických 32 drátů nikdy nestalo. Takže šupky dupky s kolem na vlak :/
Přemýšlel jsem že teď koupím ty RM3, ale systém je stejnej, takže nevim, tohle už nechci zažít :)
to mas protoze si kupujes kola z 5. ruky ;D
ne
Tohle je pravda. Jedině se tomu dá bránit tak, že si koupíš 2 dráty alespoň pro levou stranu (nebo i na pravou) a ty vozit pro jistotu s sebou (třeba v sedlovce).
No jo no.
Blbost
To jako proč?
Já už bych taky náhradní drát určitě vozil, potom co mi prdnul vzadu jeden na levý straně, 40km od domova a kolo by rozcentrovaný tak, že mi plášť drhnul o řetězový vzpěry a nedalo se na tom jet.
Takže nevím co je na tom za „blbost“?!
To určitě ano,ale kdybych měl od každýho komponentu vozit něco ,,pro potřebu když se něco stane tak abych pořád jezdil s narvanym batohem.
Tak nějak. Chápu to na expedicích, ale na běžných vyjížďkách imho nesmysl.
Jenže co je běžná vyjížďka pro tebe, není to samý pro jinýho.
To je nesmysl. Bez pojízdnýho zadního kola prostě nikam nedojedeš, bez funkční púřehazovačky, přesmykače, jedné brzdy klidně ano. S klasickýma 32 drátovýma zápletama by bylo taky zbytečný tahat náhradní dráty.
Navíc ten jeden drát zabere naprostý minimum místa.
V tom případě ty teda nevozíš ani třeba lepení, nebo náhradní duši?
Přesně tak. Ale to on asi neví, že s blbě prasklým drátem na kolech zapletených 2:1 může leda tak volat mobilem někoho o odvoz.
Ale jo to vozim. Jen jsem chtěl říct,,,,žeje to velký mínus když praskne drát tak nedojedeš. E vozit drát pokaždý je taky blbost.Zvažuju koupi Mavic CR nebo Red Metal5 ,,,,čtu toto vlákno a několik dalších.Rozdíl finančni sice asi 8 stovek ale každý kola mají svoje plus a minus.Jsou ty CR tak špatný jako tady pár lidí říká? poznám já to vůbec?
Já jezdil jak crossridy, tak RM5, co se týče tuhosti tak mi přišly určitě lepší RM5, ale fakt jen trochu, jinak jsem nějakej zásadnější rozdíl nepoznal, takže bych vybíral asi spíš dle vzhledu :) Jestli jsi těžší váhová kategorie 85kg+, tak bych spíš volil ty RM5.
Mám 80kg
No já jezdil cridy když jsem měl cca 90kg a bylo to v pohodě. Takže kup si co se ti víc líbí a víc ti půjde k bajku :) Nicméně RM5 jsou podle mě prostě hezčí :)
a maj hezci zvuk orisku:)