Jaké máte zkušenosti s Maxxis Ardent? Chtěl bych ho na předek – RB IQ. Určení jarní tedy vlhké, až mokré traily. Vyplatí se připlatit za EXO protection? Zatím jezdím Nobby nic 2,1" preferuji nizké tlaky.
Jaké máte zkušenosti s Maxxis Ardent? Chtěl bych ho na předek – RB IQ. Určení jarní tedy vlhké, až mokré traily. Vyplatí se připlatit za EXO protection? Zatím jezdím Nobby nic 2,1" preferuji nizké tlaky.
Anketa: Jaký plášť na předek na jarní mokré traily?
Ale ten Hans Dampf asi není už moc univerzální plášť co?
není, to nevozim ani na enduro :-)
vozim ho na jezdeni po cyklostezkach a nestezuju si :)
Ardenty 2.25 vozim na sx trailu, nejsou tady zadne volne sutry takze vyztuze nepotrebuji. Bikepark taky preziji v poho.
Ardenty jsou problemovy jen v prudkejch technickejch pasazich. Skoda za tu 2,25 nedelaj v malinko mekci smesi.
myslíš na předku? Jak se projevuje ta problémovost? Já asi zůstanu na předku u NN 2,4 v TrailStar (měkčí) směsi. Nevim o moc lehkých gumách, které by se dělaly v měkčí směsi.
Proste to v prudkym sjezdech na brzdach nedrzi tak by bylo třeba.
Je trailstar oproti pacestar velký rozdíl? Je to poznat i za mokra, resp. bahna? To asi ne že? Asi budu muset testnout. Ale si říkám, jestli mi NN 2,4 vleze do vidle :D
je, citelne lepsie drzi a citelne horsie ide.
Jede hůř jak 2,35 nevegal?
to neviem, ten som nejazdil ale ta makksia zmes je citit, cim pevnejsi a tvrdsi podklad tym viac.
Hůř to už snad ani nejde )
Znat to je celkem dost.
No jak psal lukas, skoda ze je tak na prd přehazovat bezduše.
Poznat to je dost. Já ho vozím na předku a tam nějaké velké zpomalení nepozoruju, vzadu to bude určitě horší.
Proto Nevegalu Sticky E bych řek pořád rychlejší.
Ale zase nevegal drží v náklonu a neustřeluje jako NN. Zase odolnost proti propíchnutí je u nevegalu v té 630g e-stick verzi dost špatná, ale radši bych i tak vozil nevegal než NN je to takový vyrovnaný plášť
Je to mozny. Tady u nas to ale nijak nepocituju a ocenuji to ze dokazou i pekne jet. Do bikeparku davam dopredu miniona st 2.5, ale vzdau nechavam ardenta 2.25 a zatim se ten plast nerozpadl.
Je to mozny. Tady u nas to ale nijak nepocituju a ocenuji to ze dokazou i pekne jet. Do bikeparku davam dopredu miniona st 2.5, ale vzdau nechavam ardenta 2.25 a zatim se ten plast nerozpadl.
Já jsem teď na IQ6 koupil do předu Miniona 2.35 v tvrdší směsi, tak jsem zvědavej, jak se osvědčí.
Pokud na mokrý tak Ardent 2,4 dopředu ve směsi 42 ta drží dobře jinak jezdím i 2,25 (tu mám furt vzadu) a bez problémů.
kde se dá takovej ardent koupit a kolik váží? Já se nějak ve stránkách maxxisu vůbec nevyznám
muj ardent 2.4St42a ,ktery se dela jen s butylem ma 1200 gr coz je docela dost.dal jsrm misto nej 60a a drzi taky obstojne urcite vic nez fat albert akorat se mi nepodaril nahodit bez duse.je to drat patka. St sel nahodit naopak bez potizi napoprve
Já ho bral tady
http://www.frbikes.cz/…st-akce.html
ale jestli ještě mají to nevím – váhu jsem moc neřešil hlavně že to drží – mám to jen na předku. Váha je samozřejmě znát, ale na to moje toulání krajinou je to jedno jen na silnici mi to nejede :-), ale za tu jistotu mě to stojí.
aha, takže DH verze, no to mi přijde hodně úlet :-) To s spíš HansDafmpa v Trailstaru (765g) co bych na předek dal aby se s tim dalo ještě jezdit. Ale v podstatě mi stačí ten NN, spíš možná je lepší koupit za sezónu dva, protože se ta měkčí směs a menší špuntíky dost ničej.
Jenom ta cena je jinde :-(
Já bych teda navíc 400,– za ušetřených 400 gramů dal. Případně u Altberta v TS je rozdíl menší než 200,– na gumu.
Zvláště na takové lehké AM kolo.
Ja taky resim, co budu jezdit pristi rok. Ted tam mam na zimu nazuty dratovy miniony 60a, sedi to pekne, jede to uz ne moc pekne. Ta 60a smes od Maxxisu mi docela vyhovuje, Trailstar na HD je na omak mekci, zase se vic borti ty mensi vystupky a rozhodne bych rek ze to pujde rychleji do hajzlu. Co se gripu tyka, tak jelikoz sem lemra, tak ocenim, kdyz ty pneu podrzi.
Nicmene na sezonu bude potreba dozadu neco rychlejsi a uvazuju nad tim ardentem taky.
Jeste me docela zaujaly Onza IBEX FR 2.25 (dopredu)
Zajimavý k vyzkoušení, docela by mě zajímalo porovnání šířky (např. proti 2,4 NN) a té směsi 55a (proti Trailstar)
Obecně, neexistuje někde přepočet nebo tabulka Schwalbe směsí na tyhle číselné údaje (pokud se dají brát jako objektivní)?
Prave ze sirkou, co jsem ansel na netu, by me prisly ty onzy idealni. Jeste zadnej velkej balon, ale zase ne uzovka.
K tem smesim muzu rict jen to, ze 60a od maxxisu je mekci a lepivejsi, nez 60tkova od WTB, kterou maj bronsony na tom strednim pasu (boky maj 50).
Ono taky hodne zaleiz na geometrii vystupku, u Minionu jsou ty bocni docela masivni, s presahem do boku. Treba u NN (triple nano) nebo MkII (black chilli) se ty bocni vystupky borti mnohem vic mi pride. NN v ty starsi smesi (asi dnes podobna pacestaru, na omak) mi vubec nesedly. Nejsem technik, takze na vlhcich vecech (korinek, sutricek :) ) sem si pripadal moc jak na lede. MKII mi prisel zase ze ma spuntiky az moc miniaturni vuci jejich vysce.
špuntíky se dají okoukat z fotky, ale právě by mě zajímaly ty směsi, apoň papírově.
Na ty Ibexy jsem se těšil, ale bohužel jsem je jezdil v Koutech v podmínkách, ve kterých by nejspíš nedrželo nic. Takže můžu poskytnout jen subjektivní dojmy z toho, že v marastu jsem se cítil o trochu jistěji než na druhém kole s NN. Na asfaltu to vyložený lenoch není, vcelku srovnatelné s NN 2.25, co jezdím normálně.
a šířkově?
Vozis IBEXy na prednim i zadnim kole?
Já je nevozím, jen jsem se den vozil na kole, kde byly na obou kolech obuté, ale jak říkám, nevyvozoval bych z toho větší závěry. Nicméně mám je na příští sezónu, spolu s několika dalšími, v hledáčku místo NN.
Šířku nevím, pohledem skutečně o fous širší než NN SS v 2.25".
hmmm, tak to je pro mě na předek málo
mezi sutrama je ta sirsi guma vyrazne lepsi, nebo obecne?
Vim ze tehda ste nak razili nazor, ze vic nez 2.25 je zbytecne, minimalne tusim od Radka Broze jsem to cetl nekde.
Na předek, jen pro ten pocit, že máš větší plochu kde to může držet. Určitě se dá objektivně najít stejně držíc guma v menší šířce, jenže v měkčích směsích to je bída.
Vzadu mě šířka nijak nebere, tam je důležitější, aby guma neplavala, chovala se předvídatelně, něco vydržela a rozumně jela, prostě mnohem víc protichůdných požadavků a kompromisu
Uvazuju, ze zkusim taky neco sirsi na predek, kdyz uz to mam na co nazout konecne.
Tu som nasiel porovnanie sirky Onza Ibex FR 2,25 s Minionami 2,5 ST: http://www.foromtb.com/…ecta/page986
Oproti minionom sa zdaju byt o chlp sirsie.
Mam na tuto sezonu objednane ibexy FR 2,25 v 120 tpi. Minulu sezonu som bol na Minionoch 2,5 60a co su diametralne odlisne plaste (hlavne vahovo). Uvidim ako dopadne test.
Jaký je rozdíl mezi Nobby nic 26×2,25" ročník 2012 a 2013?
len ten ze sa blbo zhana vdaka tomu ze ani taka firma jak schwalbe si evidentne nemoze dovolit kompletne pokryvat trh vsetkymi variantami v troch rozmeroch. ine znacky su na tom este podstatne horsie.
Já už se fakt těším na toho ibexe 2.4 120tpi 750g při 63mm:)
Jinak na mokré traily jasně MM:)
a vaha vuci sirce zni tak neuveritelne, ze bych se bal o odolnost :)
Tak kolik si myslíš že má HD? o pár gramů těžší a široký cca stejně. Tady je navíc 120tpi. A díky objemu se nebude jen tak cvakat
Cvakat urco ne, spis sem myslel boky vs ostre sutry.
V českém ráji jsou všude pískovce občas čedič, takže z toho strach nemám. A do parků mám butyl.
Aha ja mel nejak zafixovany ze patris mezi beskydaky :))
750g to bych mel vahu stejnou jak gumy co amm ted. Akorat nevim, jestli je mi treba tak velka sirka na to prd co tu jezdim :)
2.25 ibexy by asi stacily.
ono je to tom povrchu co většinou jezdíš… U nás to prostě nikde nebude hliněnej povrch a odkloňěný zatáčky, takže nepotřebuju hrubýho ježka, na tu žulu by stačil vzorek RR v přilnavější směsi, kdyby to něco vydrželo a balón se zas hodí na kameny a kořeny, hezky to po nich mlaská a nemusíš řešit gramy odtrhu na vidlici.
Ještě mě napadlo, když je ten Ardent větší balón, nebudou problémy s instalací na 18mm ráfku (Masterdisk) a případně s blatníčkem Fender Bender?
kdes vzal že je to balon? 2.25 je docela užovka..
Nevím, ale 57 mm přes boky bez vzorku bych už nezval užovkou…
já je teda neměřil, ale 2,4 co vozim mi nepřijde nějak extra široká oproti conti a schw.
2,4 má cca 60 mm , řekl bych slušný průměr
On je to v Maxxis podani ale opravdu balon. Proti jinejm znackam uz moc ne
Taky záleží, co máš za vidlici. Jezdím kombinaci Recon + X-K 2.4 + Bender a modlím se, aby se mi nepřilepilo na vzorek nic většího.
Chybi mu vetsi spunty na stranach, takze nema v mokru tak dobre bocni vedeni.
Jinak super plast.
Na zimu radsi HighRoller, Minion, Advantage…
bohuzial nema dobre bocne vydenie a nedrzi moc v zakrutach ani za sucha. docela ma sklamal lebo ani navyse nujak extra moc nejde.
skusal som ho ako alternativu k schwalbe (nejak zas podrazeli) a bohuizal sa mi velmi nic adekvatne ku klasickej kombinacii NN+RaR nedari najst takze u nej zostanem cena necena.
A je tedy podle vás na mokru Ardent lepší nebo horší než Nobby nic?
imho horsi
horší ale verze 60a , ST směs přesně naopak
myslíš UST?
ST – Super Tacky měkká směs 42a
Ono nejde srovnávat plášť jen podle názvu – noby nic se dělá taky v různých směsích a ne každá je lepší jako obyč Ardent – třeba NN Performance ..
Nobby nic jsem nikdy nejel, ale hodne lidi tu psalo, ze hodne klouzou po mokrych sutrech, ja s ardentama byl v rychlebech kdyz prselo a problem jsem nijak nemel …
Mě to příjde trošku chaos, řeší se tu Ardent 2,25 a lidi tu píšou o ST, které jsem nikde na webu neviděl, jen v DH verzi, to jsou uplně jiný gumy.
njn nevim proc se tu resi guma co vazi kilo a ctvrt na trail bike …
Moje prispevky jsou o 2.25 kevlar 60A. Za 500 Kc co stala jedna bych si je rad zas koupil.
Jestli chce nekdo usetrit g a lepici plast, tak od maxxisu minion 2.35 ST co vazi 825g.
Mám tu samou. A ani jsem ji hlavně nikde v jiné směsi neviděl, ale možná jen nechápu maxxis stránky
Tak Ardent je ale zase vyrazne pohodlenejsi nez minion. Minion v 2,35 dost drncaj :)
Jezdil jsem vzadu 2.25 Ardent EXO (silnější stěny), za mě dobrý plášť, jede a docela drží (i když o dost méně než NN 2.4).
Na webu mám maxxis trochu hokej v popisech, nevím co s tím dělali, dřív to měli dobře.
Mi prijde vyrazne lepsi 60a smes maxxisu na mokrych sutrech/korenech, enz puvodni triple nano u schwealbe, jak je to s trailstarem netusim.
A co ten Nobby nic 26×2,35" myslíte, že je to dobrá volba?
Dosť asi bude záležať kde budeš jazdiť. Ja som presne tieto dostal ku kolesám a viac by som si ich za svoje nekúpil. Po 250 km v Malej a Veľkej Fatre má zadny polovičnú výšku štupľov, kopa z nich je dorezaná a natrhnutá. Vyzerá horšie ako Kenda Nevegal po 1500 km. Grip pri Pacestar žiadny zázrak, jediné čo sa mi na nich páčilo tak to ako parádne idú.
Teraz som objednal dopredu Highroller, dozadu Ardent, tak v ďalšej sezóne porovnám.
Mě přišlo, že ten grip je výborný, když je guma nová, ale velmi rychle se sjíždí. Ale to závisí asi jak agresivní povrch budeš jezdit.
Bude ten NN 2,35" na 18mm ráfku v pohodě(Masterdisk) nebo se bude žvejkat?
Když se o to opřu, tak se mně se žvejká i 2,25 na 21mm ráfku (vzadu), bez duše.
Mají Nobby Nic 2013 také nějaké ty vylepšené bočnice?
přece nofej dyzajn nee…
hledej verzi snake skin
mně na fotce přišly lehce jiné ty boční špunty, ale chtělo by to lepší fotky pro porovnání.
Jak se vánm zdají být Ardenty na prejezdech po asfaltu ??? Jsou to brzdy nebo je to vpohode … ? 2.25
Oproti Racing Ralph čo som mal na HT brzda, oproti Kende Nevegalv 2,35 miesto ktorej ich teraz mám rakety. Tak si teraz vyber :D
tak nevagal je nejpomalejsi plast na zemi .. :D treba porovnani pokud nekdo ma s X-kingama .. coz takove stesti mit nebudu … :) .. jde mi o to,jestli je mam nechat v krame sundat z noveho kola a zapoctem hodit jine plaste nebo je tam nechat … :))
A na co je chces pouzit? Jestli na akcensji jezdeni v terenu nejaky AM/EN pak jedou paradne, jestli xc tak bych dal jiny.
jj, na AM/EN je Ardent dobry, asi bych ho i uprednostnil pred X-Kingama (ktere bych ale asi nasadil, pokud jezdis takove XC/AM, paac asi pojede trochu rychleji)
tak pisete,ze to brzdy nejsou,tak je necham na kole … popripade pokud mi nebudou vyhovovat,tak je sundam … Na leto hodim kdyztak jine a ardenty bych nechal na takove to „zimnejší“ počásko ;) .. slo mi o to,jestli to jsou brzdy (abych je zbytecne netahal do baraku a pak je prodal jako jete zbytecne … ) coz dle reakci nejsou,tak pohoda … dikec! :)
Jestli to jsou 2.25 kevlar tak bych je klidne koupil do zasoby :)
nevim jake to presne jsou,ale asi to bude dratovka normal, je to na Force 1.0 2012 …
koupím :)
Tak napisu porovnani s X-Kingama RS 2.2 … X-Kingy – asi o neco rychlejsi,ale nejak moc to poznat nejde(ardenty nafoukane na 2.6–2.8 bar),takze ma puvodni myslenka,ze je dam pryc po koupeni kola a misto nich nahodim opet x-kingy padla, jsem s nima spokojen,jede pekne .. Jinak v terenu drzi ardent lip – v zatackach,jde se lip nakonit,aspon muj pocit … :)
Na co si kupovat dobrý plášť když ho stejně zabiješ přefoukáním?
takze za prve,mel jsem ho na novém kole pokud umíš číst,a za druhe jezdil jsem s nim na 2.2 a nevyhovovalo me to,táhlo se to moc pomalu :o)) asi muj problem,ale co uz,ja se s tim spokojim :D
Jak se to prosím tě projevovalo?
odpoved mas
Když plášť přefoukneš, tak stejně nezrychlí jen se zhorší jeho jízdní vlastnosti.
je to mozne, ovsem me to tak neprijde ;)
nicmene to rozepisu,at tady neni flame,ktery stejne bude :D … Kdyz jsem to mel kolem tech 2–2.2 nafoukane,tak mi to proste prislo na asfaltu moc pomale,proste to bylo mekke … mam nemale prejezdy,tak jsem to tedy zkusil na onech zminovanych ± 2.6 a uz to bylo o poznani lepsi,pekne to jelo a v terenu pohoda,nicmene v terenu bude lepsi nizsi tlak … :)
2,6?To je jak kámen.To už mi přijde podobný jako silnička na makadamu :)
jojo je to tvrde … :D … ja to prave na to nafoukal tedkom o vikendu a zrovna jsem to prubl … takze budu snizovat,ja si nechám poradit :o) ale jsem taky samo-ucitel :D .. nicmene,me to nejak hrozné neprislo ..
Ono hrozně záleží taky na měřáku. Předtím jsem foukal podle pumpy a tlak lítal o 0.3 bar nahoru. Takže jsem pořídil od schwalbe digi manometr a hned je to lepší. Hlavně člověk ví co si potom může dovolit, když má přesnou představu o tlaku.
je to mozne, nemam zadnou profi ;)
Hlavně u x-kingu RS bych zdůraznil, že boky toho moc nevydrží.
Dá xe Ardent charakterově přirovnat k nobby nicu? nebo k čemu případně od Schwalbe? Pokud bych chtěl schwalbe tak bych tam strkal asi NN/RaR ale nechci :)
Vybírám a zvažuju něco trail/AM. Přemejšlel jsem conti MK II 2.4 na předek a X-King 2.4 na zadek, aby to trochu jelo.
Jenže… Chtěl jsem zkusit jít do tubeless a u continentálů narazil na problémy lidí s prosakem mlíka skrz boky pláště. tak hledám dál.
Koukám po Maxisech a nějak se v nich neorientuju. Ardent dopředu, doadu? High roller (II)?, Minion (neni to už spíš dh)?
a už vůbec jsem se nedohledal, jestli jsou tyhle pláště vubec ready na tubeless.
jsem zoufalý :D
Mk2 V PROTECTION by ten problém asi neměl, ale na předku si taky ustříkává jako NN.
http://www.maxxis.com/…ountain.aspx
tady všechny info
Ardent dozadu a High Roller dopředu, ale pojede hůř, než kdybys měl čistě Ardent. To samé platí pro Minion. High Roller i Minion jsou větší držáky. Vím, že se dává např. Ardent předek a na zadek Advantage(nebo Ignitor, či ještě rychlejší Ikon).
takže to zestručním a seřadím od nejvíc gripu po nejrichlejší předek/zadek:
HR/Ardent
Minion/Ardent
Ardent/Advantage
Ardent/Ardent
Ardent/Ignitor
Ardent/Ikon
Já bych asi volil Ardent/Advantage, jako ideál kompromis gripu a rychlosti
Díky. Škoda jen, že ať koukám, jak koukám tak u nás Advantage v kevlaru 2.25 neni k sehnání.
K těm Contíkům, jezdil jsem verze race sport a ty šly v pohodě utěsnit,i když byly vlhké mapky ale mají slabé boky takže byly boční průřezy a musely se dát duše.
Aktuálně mám MK II a X-koin obě plnohodnotné tubeless a žádný problém z prosakem nebo nějaké vlhké mapky.
Nevýhodou je vyšší hmotnost oproti verzi race sport.
Mimochodem, plánuju letos dát Ardent dozadu 2.25, dopředu něco v 2.3– 2.35, ráfek 19mm. Co byste tam kopli. Jezdím AM na fullu 150, takže preferuji grip ;) …
Dojíždím tam Black Shark 2,25 a vcelku fajné, ale na zadku už jsem ho řízl a chci mít srovnání i s něčím jiným. Občas klouzl, ale relativně jsem byl spokojený.
Občas vyjedu s kamarádem, který jezdí hodně rovikny, asfalt atd .. co byste radili za pláště, abych tam hodil a přezouval. Do terénu se taky dostaneme, ale nic extrémního. Prostě chci, aby to jelo v rámci možností. Takže něco na pomezí AM/XC, ale klasické XC papíráky tam moc nechci ;).
Momentálně jsem upgradoval na NN 26×2,25 vpředu a vzadu zůstal 2,1. Jaký je Hutchinson Cougar?
Můžete prosím porovnat NN a Continental Mountain King II? Děkuji
Vozil jsem nejprve NN 2.25 na zadku, pak jsem koupil MK II 2.2 protection a je rozhodne uzsi asi o cca 4 mm na 19 mm rafku. Rychlost podobna MK o asi neco malo rychlejsi ale o dost hure drzi. Zejmena mokrej sutr a kamen je konecna. Byl to prvni plast kterej jsem vzal a po par vyjizdkach dal pryc. Pracovne jsem mu rikal KLOUZEK.
Dobře. dneska jsem si potvrdil, že 2,4 ardenty exo na drátu jsou těžký a zbytečný mrchy. Pichnul jsem. A v duši zůstal zapíchnutý… …trn! A to i s fr dušema (což je komplet težké jako embrio prasete) …takže neprůstřelný to taky neni… Nějaké návrhy?! (na kolo v profilu)
Mám 2,4 ardenty kevlarové,mají 820g a používám je jako bezduše,výborně drží tlak,udělej z toho bezduše a nějaký trn tě nebude trápit,nebo zkus Onzy,píše se tu onich v jiném vlákně.
když já … .jsem asi ve svých 22 docela konzerva… ust prostě .. ..nevěřim?! :( ne, spíš se bezdůvodně bojim neznámého.. ..ale asi do toho dospěju..
Konzerva ve 22,hmm co budeš dělat v pozdějším věku,tyhle věci se spíše zhoršujou,mám souseda,který teď lamentoval,když si musel koupit auto s centrálním zamykáním,protože úplně holé mu nechtěli vyrobit :-))
no hele..:D centrál taky nemam, páč jsem ho nechtěl. ..ale tady na severu : máš odemčenej kufr a na křižovatce ti ho černý vybílej :)
Nemůžu :-))
Jestli tě tě uklidní tak jsem NN píchnul ostružinovým trnem asi před týdnem. Mají ty snake skin verze také ochranu běhounu nebo jenom boku?
Prostě smůla, dej obyč duše většinou to stačí.
když já nenašel jiný duše než ty maxxis 2,2–2,5 co maj přes 1mm matroše… nebo na 2,4 pláště můžu dát užší duše?!
Jasný, vozím všechny možný okolo 180g.
I ve sjezdových kolech mám na předku 180g duši. na zadek dávám FR. Beru podle ceny ty nejlevnější a bez problémů. Když už to pokandíš, tak stejně cvakneš všechno. V případě ust vyzuješ všechno.
dík :) já se radši jako moula zeptam, než .. ..no prostě tak :)
Na en kolech mám obě duše 180g, jen pro jistotu:)
Mně teda příde FR duše od Maxxisu necvaknutelná, podařilo se mi s ní ve Whistleru odrovnat dva ráfky aniž bych jí cvaknul, nechápu to.
http://www.frbikes.cz/…-2–5-av.html
tyhle vozim 145g a v pohodě
dík :) jejich porodní váha je poloviční oproti maxxisům :)
+1 taky je vozim a v pohodě
Ja napr. vozim v MM 2.35 (ekvivalent 2.5 u Maxxis plastu) tuhle odlehcenou dusi 1.90–2.125:
http://stopbike.cz/…/produkt.php?…
Zkusil jsem tuhle, protoze at jsem vozil normalni dusi, nebo tluste DH duse, cvakal jsem tak jako tak. S touhle lehkou jsem zatim ani jednou nepich a cvaknul jsem po 3/4 roce az ted na Rychlebach, kdy jsem to napalil do 20cm sutru s ostrou protihranou, kdyz jsem vyjel mimo trail, paac jsem koukal po bikerce postavajici u stromu.
…tlaky vozim takove, ze je to tesne pred zvykanim se plastu v naklonu/zatackach
Maxxis Ikon 26×2,2 někdo náhodou nevozíte? Je to opravdový univerzál a jaká je případně výška figur?
Vozím,nevím co chceš slyšet,univerzální není nic,výška figur je mezi 3–4 mm je lepší než continental x king a jakýkoli schwalbe nn,rra,rro,ss.Používám ho jako bezduše ve verzi 3c exo a dost blbě se nahazuje,to je asi jediné negativum.
Konkrétně uvažuji o této verzi s dual směsí:
http://www.koloshop.cz/…6×2,20-.html
Ty 3C exo jsou hodně drahé. Je ikon opradu lepší i ve vlhku?
Myslel jsem než Schwalbe NN.
Jak kde,na mokrých kamenech je lepší ikon,v bahně bude lepší nn,protože má větší figury.
Určení zadní kolo, trail-bike, v předu mám právě NN.
Pokud máš nn vpředu,tak plášť vzadu už je lhostejný,snad aby dobře jel,protože když ujede zadní kolo,tak to jde nějak ustát,ale přední musí držet a v tomhle mi přišel nn absolutně nepředvídatelný,ani dobře nedrží,ani dobře nejede,zkrátka univerzál jak jsi původně chtěl.
Drahý je,ale mám na něm 2000km a na zadním je sotva znatelné opotřebení,přední je jako nový,píchnul jsem jen jednou,díky tmelu jsem dojel,drží lépe než x king protection a je odolnější,má větší objem,přesto po asfaltu lépe jede,zatím nejlepší XC plášť co jsem jezdil.
na jakých ráfcích ty Ikony vozíš? hloupě jsem koupil jen levnou verzi EXC, s tím, že zkusím jako bezduše, ale už při nasazení rukou bez potíží mi bylo jasný, že to nafouknout nepůjde. Mám je teda na duších, ale boky mám už pěkně ohoblované a v jednom místě už i protržený. Kolik mám najeto nevím, km nesleduji, ale jezdil jsem s nima víceméně dohromady jen týden v Rychlebách, doma jen pár vyjížděk, přes 500km to určitě nebude, vzorek je pořád jako nový, ale ty boky… hlavně vzadu…
Jinak grip si celkem pochvaluji, vzhledem k tomu, jak dobře jedou, na mokru taky dobře drží, jen v bahně nic moc, ale to je od pohledu jasné, že nebude moc zvládat.
Tak právě do budoucna uvažuji o té nejvyšší verzi na bezduše. Jen to „dost blbě se nahazuje,to je asi jediné negativum“ tím myslíš, že maj taky celkem volný patky, takže se blbě nahazují na bezduše? Nemám právě úplně UST ráfky(prý mají tvar UST patky, takže by měla stačit páska na utěsnění děr), tak abych nevyhodil prachy zbytečně…
Omylem jsem levnější verzi EXC koupil a přišlo mi, že je to úplně jiný plášť než ta nejvyššího verze, kterou jsem měl předtím. V podstatě bych už o Ikonech v jiné než plné palbě vůbec neuvažoval. Zkušenosti v zhruba stejné – ani ne padesát kilometrů a stopka v podobě rozervaného boku, což se mi nepovedlo ani na papírácích Schwalbe. Krom toho se mi na Crosstrailech žvýkaly tak, že to rozumně vozit nešlo. Nahodit jdou podstatně hůř, patka hodně volná, chce to pořádný kompresor.
Na druhou stranu Ikony v plné výbavě jsou nejlepší pláště, co jsem kdy jezdil. Patka klasicky volná, nahodit ale jdou celkem v pohodě (narozdíl od levnějších verzí) a když se zadaří, tak výborně těsní. Vozil jsem je jak se žlutou páskou NT na obyč DT ráfku, tak na UST Mavicích.
Ten DT rafek byl prosim Te jak siroky ?
DTčko mělo 18 mm vnitřní šířky, přičemž Maxxis doporučuje síři 21 mm a více. Jak jsem psal, u nejvyšší verze, tedy 3C/EXC/EXO, s tím žádný problém nebyl. Levnější verze EXC se na užších ráfcích žvýká až běda.
OK, prave kvuli tomu doporuceni Maxxisu jsem se ptal. Mam 17tku (DT 4.1D).
Trochu to tady oživím. Potřeboval bych plášť na přední kolo na XC. Teď už chvíli jezdím XKing, no už dvakrát mi to na něm podjelo na beskydských šutrech a moc dobře to nedopadlo. Proto bych potřeboval něco, co víc podrží i když udělám nějakou chybu. Protože teď mám vzadu Ikona a líbí se mi, tak mě napadl Ardent kevlar 2,25" 60a. Potom taková klasika NN, do MKII se mi moc nechce. Tak by mě zajímalo, co by bylo na takové XC lepší nebo klidně něco jiného? Ráfek mám 21mm, tak by nějaká větší šířka vadit neměla. Díky
na přední bych ho teda nedával… Ten Xking máš obyč nebo Black Chilli?
jj RS 2,2", vzadu byl fajn, ale vpředu začínám o něm dost pochybovat. Poprvé sem si myslel, že to byla vyloženě moje chyba, ale teď už fakt nevím.
Proč ne dopředu?
Já ho mám vzadu, kvůli rychlosti, nepříjde mi to jako extra držák, jako tubeless mi moc nedrží v patkách (což je asi vpředu jedno), NN bude dopředu držet líp a jestli je o fous pomalejší je vpředu taky jedno.
Bohužel porovnání s XK nemám.
Dopředu NN oproti Ardentu? To by si dvakrát nepomohl, spíš naopak.Ardent drží o něco líp, hlavně na mokru.
Uh a teď si vybrat :) No určení bude především na kamení, písek a hlína, převážně za sucha, ale mokru se taky nevyhýbám. Určitě na tom chci objet Rychlebky, ale zase, jak se tam dá jezdit na XC… Jinak jak je na tom Ardent s odolností bez EXO protection, bude to i tak lepší jak NN?
Pokud se budem bavit o odolnosti klasického NN vs. klasický Ardent, tedy oboje bez ochran navíc, pak určitě vede Ardent, protože je to kus gumy, ne papíru jako NN. Já jsem s Ardentem strašně spokojený, je to taková guma mezi XC a AM, takže docela drží i na mokru, ale ještě trochu jede. Popravdě jsem Ardenty koupil pro přečtení recenzí na mtbr.com, pokud není problém Aj, zkus tam taky mrknout.
Ja musím napsat že zatím Ardent po asi 2měsících ježdění převáždě po Beskydech bez jediného defektu.Na odolnost jsem byl zvědavý hodně a zatím jsem mile překvapen.
Kolik váží?
640g v kevlaru.
Teda 648g…abych nekecal:)
Vozis DH duse? A jaky tlak?
DH duše nevozím ani na DH:)
Používám normální většinou kolem 180g max 250g dozadu.
Tlak vozím u ardentu v terénu předek kolem 1,8–2bar a zadek 1,9–2,2bar.
Ty kraso to jsou fakt slupky… :-) To se nedivim, ze ti to do kopce tak lita :-)
Zrovna jsem chtěl napsat, že to váží jak UST gumy od Schwalbe :D. Ale co si tak vzpomínám, tak Maxxis aspoň míval poctivé šířky.
S tou váhou jsem počítal. Třeba Ikon s EXO co mám seděl taky ± pár gramů na katalogovou váhu. Ale 2,2" a 57mm šířka je super. A defekt jsem měl akorát jeden trn a jinak nejde poznat, že ta guma líté ve stejném terénu jak XK který je z boku pěkně ošoupaný až na plátno. A Ikon jak nový.
XK mě docela spolehlivě vyléčil, z lehkých šlupek. Sice v zadu byl fajn, a ten první měl i nějaký normální objem, ale ten druhý podstatně lehčí, užší a papírovější.
U Ardentu, taky počítám s nějakou šířkou jako má Ikon. Maxxis dělá prostě pořádný kus gumy.
Narvu do toho ultralight duši od maxxisu a bude. Posledně jsem bral kalsiku 180g a jednu ultralight 125g a žádný rozdíl jsem nepozoroval.
já měl o fous lehčí… ale taky jsem ho velmi brzo cvaknul :-(
Proč nechceš MK II ? Já bydlím kousek od tebe, a vozím ho na předním ( sice drátovou verzi), ale jsem s ním spokojený. Ve 2.4 na 20mm ráfku má 57–58mm.
No spíš tak nějak po posledních zkušenostech s Continetaly nemám chuť je dál zkoušet. Na druhou stranu, pokud by držel líp jak NN, tak asi proč to nezkusit. Bezduše nevozím, tak to by problém být neměl. Jen aby zas vzorek nepřežil boky pláště. Prodřel se mi XK vzadu a i ten vepředu už nevypadá nic moc. A 2,2 asi bude docela užovka a 2,4, to už je snad i trochu moc ne na XC. I ten XK v porovnání s Ikonem vypadá poněkud směšně.
Toš NN prý drží líp. Nevím já jsem spokojený. Ale prosimtě kde jezdíš? Já jsem zatím s bokama na jakýchkoliv pláštích neměl problém. Zato jsem dneska cvaknul přední i zadní zároveň.
No prevazne jezdim Hostynske, Verovicke a Vsetinske vrchy. Nikdy sem s tim problem nemel, ani na RK, az XK RS se prodrel, nejdriv lezly jen nite, ale casem to.povolilo a udelala se dira tak na prst. A ted druhy XK v predu zacina vypadat podobne, nehlede na to ze se na nem odloupla jedna kostka, coz je jeste dobre, kdyz sem videl nejake fotky na netu. Ta puvodni serie byla ale lepsi, figury drzely a byl i sirsi, ale tezsi.
Ardenta 2.25" 60a vozím na xc předek i zadek a ta směs drží i na mokru na xc ježdění dostatečně.Hůře drží jenom v bahně,tam jsem zvyklý na větší grip a ty nízké škunty prostě nestíhají.
Dnes jsem jel Ardent 26×2,25" na pujcenem kole Kona ve finskych mokradech. Myslim ze je to kvalitni plast a velmi dobre se cisti. Proti NN je podle mne vetsi balon, je sice tezsi ale i odolnejsi.
NN 2.25 je tusim o 4 mm sirsi :)
Tušíš špatně.
Na sirku jo. Ale meril sem novy Ardent a uz cosik jety NN.
NN 2.25 57mm, Ardent 2.25 56mm – na stejném ráfku, NN byl už jetý, ardent nový
ok ok, nove mereni :) Ardent 56 a NN 55. Rafek RM3, bezduse.
Jóó, tomu už bych věřil. :)
:) sem rad, ze sme se domluvili. Tak ted jenom co ten plast vydrzi :)
Bych řekl, že je o něco odolnější než NN snakeskin. A jede taky trochu líp… No, uvidíš. :-D
Uvidime. Hodil sem ho dozadu. Prave mivam problem s bocnima prurezama, tak snad to bude lepsi
Exo nebo bez?
EXO. Ale i obyč ardenty jsem nijak neřízl. Není tu tolik ostrých šutrů
To rád slyším. Vzal jsem dozadu verzi bez EXO kvůli váze, tak snad to bude v pohodě.
Nemáte někdo zkušenosti s Ardentem na předním kole?
Mam.
A podělíš se? :)
Za mě dobrý 2,25 v 60 směsi a 2,4 ve 42 směsi a ja jsem spokojen na technický XC (nehoním se) 42 směs drží líp ale je to butyl takže dost těžký
Já vozím Ardenty 2.4 na obou kolech, ale ráfky mají jen 18mm vnitřní šířky, takže to nejsou tak velké balóny.
Jinak s gripem jsem spokojen, ale nejsem žádný profík, tak to nemůžu posoudit objektivněji. Čeho jsem si ale všiml hned je to, jak jde zadní kolo snadno do smyku na většině povrchů. Ale je to takové plynulé, žádné nečekané ustřelení. Jo a asfaltové dokopce v závěsu za kámošema na HT jsou při jejich tempu hodně krušné, ale to nebude jen gumama :)
Vozíte někdo WTB Bronson? Na zahraničních webech je dost chválí. Podělte se o zkušenosti. Díky.
myslím že je vozil user trener, zkus se ho poptat
Vozil jsem na 29". Za mě spokojenost, v terénu a na blátě docela podrží a když se přifouknou jedou slušně i na asfaltu.
Jen trošku házeli.
Ahoj,
tak se mi konečně povedlo někde najít skladem tento plášť, chtěl bych se zeptat mají ho v e-shopu označený jako „MAXXIS ARDENT 26×2.25 kevlar TUBELESS READY“.
Je to klasický kevlarový ardent a nebo je tam díky tubeless ready něco navíc? Nejezdím bezduše tudíž bych nerad zbytečnou váhu navíc.
Teď jsem kupoval ikony s exo protection tubeless ready a byly váhově stejné jako ty staré exa,kde tr nebylo uvedeno.
Tohle bohužel není prava, je tam navíc cca 30g. Zvážil sem asi 5 gum strtších i novějších s TR. I to odpovídá popisu maxxisu…
Vzhledem k tomu,že maxxis gumy co mám doma všechny vážily nové o 10 až 15g více než bylo udáváno,tak jsem to že tahle guma váží o 12g více než ta stará neřešil.
kde jsou skladem?dik
Tvrděj že je na cykloplus.cz maj, a údajně by mi ho měli zítra odeslat tak uvidíme :)
koloshop má dost ardentů skladem
Je podle vás lepší na trail užití v rozměru 26×2,25" lepší Ardent než Nobby Nic co se týká např. odskakování?
Ardent je vic gumovitejsi, mene plastovejsi co se tyka tela plaste, ale jestli ti to odskakuje, mas moc nabuseno :))
Jezdím na 2 atm, ale někdy mi přijde že zničeho nic uskočí, nebo se smýkne.
to ti asi nezbyde nez zkusit
dokaze niekto porovnat ardent a ardent race? hladam taku univerzalnu nahradu za NN dopredu. dnes som ho dorazil a rozmyslam co kupit. chcel by som aby to drzalo ale zas moc nebrzdilo, taky celorocny univerzal od XC cez dlhe technicke maratony az po alpenX. prezuvat plaste ma nebavi.
stary NN uz kupovat nejdem a novy 2015…co ja viem, mi to uz prijde skor taky „albert light“, navyse z viacerych dovodov chcem skusit nieco ine jak schwalbe. na jar som sa chvilu na nejakom ardente odviezol a mi prilso ze to drzi horsie jak NN (ale zas nie nejak extra moc) lenze casom som zistil, ze existuje ardent a ardent race co su podla vsetkeho dost odlisne gumy jak vzorom tak zmesou(by som povedal ze okrem nazvu nemaju moc spolocne) a netusim ktory z nich to bol. navyse som medzitym mal v ruke ardent 2.4 co mi uz prisiel uplny traktor, vraj aj je o dost mohutenjsi jak 2.2
som z toho jelen.
prej se aradent race nepovedl moc. nejede ani nedrží, tak jak by měl, ale jak jsem koupil, tak prodávám, asi bude nejlepší vyzkoušet sám.
no praveze kde kade po nete pisu opak, asi to risknem. ten bezny ne race ardent sa mi uz zda skor taky „FR/enduro light“.
Přímé srovnání nemám, koupil jsem si ardent race dozadu a dopředu bych ho nechtěl. Na předek mě přijde bez vzorku. Co jsem chtěl, a to taky zatím splňuje, je dobrá odolnost proti rozříznutí na boku a dobře jede v bahně i tvrdým povrchu.
a co mas vpredu?
vpredu dojizdim NN 2,25, je to pozustatek po minulým xc kole, teď mám trail bike a dopředu bych raději 2,25 ardent, ale to až na jaře
zatim jsem Ardent Race nejel, ale planuju ho asi na pristi sezonu dozadu jako neco rychlyho, co jeste relativne trochu drzi… Dopredu bych ho nedaval… ted vzadu vozim klasiku Ardenta a umim si predstavit vozit ho vepredu v kombinaci s Ardent race…
klasickej ardent 2,25 je ale taky jen v jedné směsi, ne?
ja myslel, ze je to dvojsmes… proste mysleno Ardent Tr Exo nebo jak se jmenuje..
Treba mysli ten puvodni, co byl leda exo/ne exo, byl jen 60A smes, taky byl dost lehoucky.
aha
nevim jak technicky narocne dane maratony jsou, ale jestli celorocni univerzal dopredu, tak spise ne-race
ardent race(3C) se mi vlastnostmi stejne jako tobe zda hodne podobny s NN (starsi triple compound), ardent race jede mozna malinko lip a je citelnejsi na hrane
oproti tomu ne-race ardent(jednosmes) sice je pomalejsi(coz vepredu zase tak imo nepoznas) ale vazne lip drzi
vsechno v rozmeru 2.2(5)
ardent race mi prijde fajn dozadu, ikdyz tam bych pak uvazoval spis o Ikonu (rikal jsem si, jak bude ardent race vzadu oproti Ikonu dobre drzet, ale zadny velky rozdil jsem nezaznamenal, Ikon je fakt super plast)
Tak už tu čtu asi desátý vlákno o pláštích a stejně nemám rozhodnuto :)
Jezdím vepředu Xkinga a na příští sezónu chci přezout. Jezdíval jsem NN, ale ten (ani schwalbe) už nechci. Momentálně se rozhoduji mezi Ardent 2,4 Exo a Minion 2,35 ST, který je ale o dost těžší. Ještě možná high Roller II.
Nepotřebuji rychlej plášť, potřebuji jen aby suprově držel. Tak a teď po miliónté babo raď :)
Ardent/Ardent (obyč 60a) – do mokra/bláta/listí – podzim/jaro moc nepoužitelné, teď jsem nahodi ldopředu High Roller II 3C maxterra, tak uvidíme. Stejně nechrtim :)
nebudeš zklamaný,grip někde jinde,ale není samospasný,je jedno jak ho nafoukáš-nechápu-jede(kotva je asi NN vzadu) a drží stejně,jen více drncá..ale ta váha,nasazen v říjnu
Ja ted jezdim mountain king 2,4 protection ve předu a vzadu Ardent a pohoda-sníh-mokro-bláto
V lete vozim na předku Minion ve 3c a na to jak je to lepivá guma tak dobře jede,drží a neubejvá,vzadu Ardent.
Aktuálně mám na předku High Roller II taky ve 3c je o trochu hrubší a širší,je to 2,4, než minion takže do těch sraček co jsou optimální a vzadu minion exo.
Vozím to bez duší.
Ale jezdíme převážne lesy,kameny, minimum asfaltek a tvrdýho podloží.
Tak jestli jsem pochopil správně tak Ardent se dělá jen ve směsi 60a. No a protože HR2 stojí o dost víc než minion, tak asi vemu teho miniona ST. Jen dotaz, minion ST je to samé co minion trojsměs?
Ne Ardent se dělá i dual compound, jenže v českých eshopech to moc nerozlišují. Ardent EXO 26×2,25" dualní směs jsem kupoval na podzim na Koloshopu. Navíc proti asi starší single compound směsi i trochu jinak vypadá. Z boku je hladký, starší sigle je vlnkovatý.
Konečně pořádná tabulka se specifikacemi:
Minion trosměs je 3C
Nevím na co ST směs chceš, ale rovnou ti říkám je to brzda :-) ale zase to drží super – nemám takovej strach na kořenech a kamenech (hlavně mokrejch). Jestli chrtíš tak bych se jí vyhnul obloukem, pokud nemáš techniku a chceš to podpořit ST směsí a kocháš se tak super.
Na lítání po silnici mám HTčko, tohle chci na canyona strive do lesa a párkrát na rychlebky a podobný traily. Že to bude brzda mi nevadí, stejně do kopce kamošům ujíždím. Ale z kopce dolů mám trocha strach a nestíhám, tak chci gumu co bude fest držet :)
Prej kocháš se:))…42a používám jenom na sjezdování, na kochání se stačí bohatě 60a:)
Zdar…dovolim si využít stávající vlákno…mám kevlarovyho Ardenta 27.5×2.25 a ráfky WTB frequency i25 a chtěl bych jezdit bezduse. Do teď asi OK, ale problém je, že jsem jelito a ardent jsem pořídil bez TR. Lze ho použít bez duše nebo to prostě nefunguje? Díky za rady.
Funguje, jen je třeba nahodit patky. Já měl od potapěče půjčenou tlakovou lahev, kompresor si neškrtal..
Aha…no ted nevím jestli je to dobra nebo spatna zpráva…samozřejmě vladnu jen kompresorem. To zas bude akce. Díky za radu
Zdar, přidám se. Jezdím kontinuálně Maxxis Monorail 26×2,10 delší dobu bez zkušenosti s jinými plášti a zajímali by mne postřehy někoho kdo jezdil stejný plášť a přešel na jiný charakterově podobný. Drandím asfaltky, polňačky, lehčí lesní terén cca. ve stejném poměru. Jízdní vlastnosti, výdrž, tendence k poškození a pod. Né dohady, odhady ale reálná zkušenost. Díkes.