Mazání pístku vzduchové vidlice (reba)

261 nepřečtených
  • xshreck

    Zdravím :-)

    Hodně se tu řeší mazání pístku u vidlic, když není dostatečně namazaný tak se tam může prý utíkat vzduch a ještě cosik.

    Chci se teda zeptat – jak se to maže? Normálně vyšroubuju vnitřek ventilku ( prostě vezmu odněkud tu kovovou čepičku a vyšroubuju to …) a naliju tam nějaký olej? ( kamarád mi nabízí redrum, takový hustý červený..)

    Kdyby mi někdo pls poradil, byl bych rád. Taky kolik se tam dává ml toho oleje, jak poznám jestli ho je dost či málo atd.

    Díky moc

    0 0
    • akula  

      Když jenom dolíváš, tak stačí přes ventilek, pokud se chceš podívat, kolik ho tam ještě je, tak odšroubuješ celou matici i s ventilkem. Dolévám cca 3 ml max 5 ml.

      0 0
    • blisterexist  

      lepší je vyšrubovat celé víko, a oleje tolik aby byl kousek nad horní okraj pístku:-)

      0 0
      • RendyD  

        Lze to udělat stejně i u Rock Shox Recon SL 100 lockout? Vypustím, odmontuju a kouknu, zda je nad pístkem, když ne, doleju?

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • xshreck  

      a u reby, dělá se to i u negativky?

      0 0
      • kyl  

        Z pozitivky se protlačí sám do negativky,kdyby ne,tak ho nemusíš do pozitivky dolévat.U negativky jen občas přes ventilek olej odpustit aby se nehromadil.

        0 0
        • xshreck  

          takže teoreticky by mohlo stačit dolét trochu oleje do pozitivky bez rozdělávání (nechce se mi to moc rozdělávat), pokud mi z negativky trošku nesrší olej?

          0 0
          • kyl  

            Pokud v negativce olej nemáš tak to rozdělávat nemusíš,stačí vyšroubovat ventilek z matice na korunce i dole na noze,vidlici roztáhnout,vzít stříkačku,natáhnout trochu oleje a zároveň s vytlačováním stříkačky do ventilku neg.komory stlačovat i vidlici,podtlakem si to natahne pístnicí olej až do komory.Před tím ale musíš mít pozitivní komoru vylitou.Nebo jak píšeš,dolejt do pozitivky a ono se to protlačí.

            0 0
            • jecnak  

              Nemusis ho rozdelavat vubec, protoze olej se tam dostava z pozitivky sam.

              0 0
              • xshreck  

                Jak jsem psal dole – doléli jsme ( pouze přes odšroubovaný autoventilek) 3 a něco ml redrumu do pozitivky.

                Víc rozdělávat to moc nechci .. Protlačí se teda do negativky? ( pro jistotu se ptám, i když to tu nejspíš tak je…).

                Btw poznám ejstli to bylo málo/moc?

                0 0
    • xshreck  

      Tak, dneska jsme dali 3ml do ventilku u pozitivky … zkoušel jsem to otočit jestli náhodou něco nevyteče ( možná tam je hranka, nevím…)

      Takže teď by se to časem mělo samo protlačit dolů, po pár km upustit nahromaděný olej jestli bude?

      0 0
      • Bafoon  

        po pár km ani né, to vydrží xxxkm – podle toho jak kde co jezdíš=jak hodně vidle pracuje :-)

        0 0
    • biker jura  

      malý dotaz, je možné mazat okroužky v rock shox vidlích (konkrétně reba a sid 2011) nějakou klasickou silikonovou vazelínou? Vím, že rock shox judy butter, kterou výrobce doporučuje je drahá jak sviň, ale jestli tam ten silikon taky nějak nevadí. Přeci jen u rock shox jim podle manuálu vadí dost věcí :D A nebo to mazat jen olejem co je ve vidli. Zase od u modelu 2010 a výš už dávají do pozitivky jen vazelínu a žádnej olej (asi aby neprotékala)

      0 0
      • StuntJ  

        Znáš Google ????

        http://www.harfa-harryson.com.pl/…y-butter.pdf

        tam žádný silicon není, je to klasická vazelína s nějakými aditivy …

        0 0
        • biker jura  

          Sorry akorát jsem to napsal nejasně a ty mi odpovídáš na něco jinýho, tak se hned nečerti ;). Myslel jsem to tak, jestli je nutný tam dávat Judy butter nebo jestli stačí obyč silikonová vazelína. Ale u té nevím, jestli to vidli nebude vadit.

          0 0
          • StuntJ  

            Asi ano, ale nevím jestli se to shodne s olejem …

            Já používám na mazání O-kroužků a gufer vazelínu od Motorexu a nema problema … :o)

            0 0
            • biker jura  

              A používáš bike grease nebo white grease? Předpokládám že to bude tam bike grease podle zelené barvy.

              0 0
          • biker jura  

            Jinak jsem ted zjistil že redrum od rock shoxu má na sobě napsáno sillicone oil, takže by silikonová vazelína vidli vadit neměla.

            0 0
            • StuntJ  

              No sice ano, ale vzduchový píst se musí mazat olejem, vazelína by nestíhala, takže nějaký hustý převodovkový či RedRum. Ten hodně lidi chválí a prý je poznat přechod z nějaké náhražky na RedRum …

              0 0
              • marapara  

                Hlavně s vazelínou by mohl být problém v nižších teplotách. To by vidle nejspíš tuhla v chodu, respektive moc nechodila.

                0 0
            • StuntJ  

              to je nějaký divný, v safety listu RedRumu silicon není …

              http://www.cycleservicenordic.com/…004.000.pdf

              0 0
              • biker jura  

                no to je fakt divný pač jsem našel nějakou stránku kde to napsaný bylo, ale od výrobce to bude správně takže tam asi byla chyba. Jinak od roku 2010 rock shox maže vzduchový pístek právě jen vazelínou, což je mi taky divné. Já tam dávám asi 4ml motorex 7,5W + jsem si říkal že trochu tý vazelíny, ale to by bylo asi zbytečný, tak to nechám jen na oleji. Takhle to chodí luxusně, hlavně oproti tomu když přišla vidle nová. Olej co v ní byl byl jakejsi hnědej vodovitej zmetek, rozhodně ne redrum nebo něco podobnýho.

                0 0
    • plov55  

      Zdavím všechny,před leotšní sezonou jsem si kupoval nového bika s vidlicí RockShox Recon Gold TK při koupi byl olej doplnen ale celý rok jsem zapoměl doplnovat tudíž jsem najezdil cca 4000km bez doplnování. Mohla se tím vidlice nějak poškodit??Je rozdíl v chodu vidlice?? Prominte mi můj doat ale jsem v tomto oboru uplný amatér.

      0 0
      • Evilcleaner  

        peace, málo oleje poznáš tím že ti vidlice nebude držet tlak a zpravidla stačí dát vidli jednou za sezonu na servis;) poškodit se nemohla;)

        0 0
    • MirosPikos  

      Nejsem z toho úplně moudrej, zatím mám rebu novou a zdá se, že šlape. Tuším, že bych měl zkontrolovat levou nohu (jak je namazaný pístek). Doma mám Castrol Fork Oil 7,5 který tam někdo dává + nějakou vazelínu.

      Doposud jsem si myslel, že mi bude stačit pořídit olej do vidlic (5W, 15W) a pak RockShox RedRum. Ale nyní nevím.

      Dokázal by někdo dát dohromady ucelenou radu, kdy, kde, co, jak a čím? Včetně všech materiálů a nářadí? Myslím, že by se tu pak nebylo o čem dál bavit. Ale tuším, že se vždycky někdo najde, co něčemu neporozumí a zeptá se (asi jako já teď).

      0 0
      • StuntJ  

        Bude ti stačit bez problému 5W, 15W a RedRum olej + sada klasický imbusů, kleště na pojistné podložky, plastové kladivo, francouzák či gola sada, sikovky a to je snad vše. Nástroje k rozebrání vidle jsou napsané v každém manuálu na

        http://www.sram.com/…e/rockshox/7

        Neřešit a rozebrat :o)) chybami se člověk nejen učí …

        0 0
        • blisterexist  

          kleště na pojistné podložky mu budou imho k ničemu, spíš by potřeboval kleště na segrovky

          0 0
        • blisterexist  

          kleště na pojistné podložky mu budou imho k ničemu, spíš by potřeboval kleště na segrovky

          0 0
        • misko  

          da sa miesto redrumu pouzit prevodovy olej? prripadne aka alternativa?

          naco 2× olej do vidlic? 15w zospodu do noh a 5w do tlmenia?

          0 0
          • skvedo  

            Přesně tak. Je to uvedené v každém manuálu, servisním videu nebo třeba zde http://www.sram.com/…t_2012_0.pdf

            0 0
          • StuntJ  

            někdo používá převodovkový olej 80/90W, ale údajně to není to pravé ořechové jak s RedRumem …

            0 0
          • xshreck  
            • vazelínku na gufera
            0 0
            • misko  

              aku pouzivas? mozes hodit link na nieco take?

              ktore o-kruzky,tesnenia treba menit ci uz v mc alebo v vzuchovej patrone? napriklad sa mi zda ze lock nefunguje ako za mlada, mozno tam bude len menej oleja…

              0 0
              • xshreck  

                je nějaká speciál od RS … já používám Motorex bikegrease 2000

                0 0
        • MirosPikos  

          Díky, takhle je to kompletní. Mám v podstatě všechno… akorát kleště segerovky budu muset pořídit, ty se vždycky hodí (vnější, vnitřní).

          O kroužky jsou vypsané v jiném topicu, to jsou korunové položky, pak asi tu sadu gufer a molitanu z bikesportu. Ale to už bude na nějakou generálku, na tu je snad času dost.

          0 0
          • biker jura  

            Pokud víš, jaké je to vlákno s těmi okroužky, tak mi to sem prosím hoď, nějak to nemůžu najít.

            Díky

            0 0
            • MirosPikos  

              Nebo tady jsem si dal tu práci :)

              0 0
              • biker jura  

                Super díky moc.

                Jinak já teda používám olej motorex a vilde chodí mnohem lépe než když byla uplně nová, pač to co jsem z ní vylil byla jakási kalná voda :D Ale někdy skusím jejich rock shox olej a uvidím.

                0 0
                • StuntJ  

                  MOTOREX je nejlepší co tam člověk může nalít, od Rock Shoxu snad jen RedRum …

                  0 0
                  • StuntJ  

                    i když kdo ví, kdo to pro RockShox vyrábí…

                    0 0
                  • biker jura  

                    No právě. O motorexu vím že je kvalitní a měl jsem lepší možnost koupě naž u origo rock shox. Abych řekl pravdu jako nějaký moc velký zázrak nevidím ani ten redrum, který mi tam jednou pujčil známej. Zdálo se mi, že lepší to není vubec a horší to asi taky nebylo, ale nemám duvod ho tam přilívat.

                    0 0
                    • pepek  

                      Zdálo se mi, že lepší to není vubec a horší to asi taky nebylo, ale nemám duvod ho tam přilívat – přesně tak mi to připadá taky, žádný zlepšení nenastalo.

                      0 0
                      • biker jura  

                        ono to tak připdá vice lidem, známej, mechoš v profi teamu tam taky lije jinej olej než rock shox a nemají s tím problém. Myslím, že při použití kvalitního oleje je to fuk a zbytek je jen reklama…

                        0 0
                    • StuntJ  

                      Já nevím, jezdím TORU s pružinou, takže mě odpadá RedRum :o))) takže nemohu soudit :o)

                      0 0
                    • MirosPikos  

                      A co teda použít místo RedRumu, ať ho nemusím kupovat :)

                      0 0
                      • biker jura  

                        No já používám oleje od motorexu a spousta lidí je s nimi taky spokojena, takže doporučím motorex. Ale v podstatě je nutné, aby byl olej kvalitní a nemusí to být přímo ta nebo ta firma. Spousta uživatelů tady, používá třeba denicol,…

                        0 0
                      • StuntJ  

                        převodovkový 80/90W olej, cokoliv co je hustý jak med :o)

                        0 0
                        • jIrI___  

                          …a nepění.

                          0 0
                          • StuntJ  

                            tak snad převodovnový olej nepění, protože by pak byl v převodovce k ničemu a to si myslím že tam dostává větší čočku než ve vidli :o)))

                            0 0
                            • jIrI___  

                              Máš recht, to slovo „převodovkový“ jsem přehlídl :-D

                              0 0
                        • biker jura  

                          tak jsem ted měl vidli rozdělanou a neměl žádnou vhodnou vazelínu po ruce, tak jsem skusil do levé nohy nahoru na pístek nalít jen 7,5W olej od motorexu a zdá se mi, že to není uplně ideální :D. Takže to chce opravdu něco hustého. skusím ještě trochu té silikonové vazelíny a nebo ten motorový hustý olej a porovnám to.

                          0 0
                        • biker jura  

                          dnes jsem sehnal od známýho převodovkový 80W/90 olej a moc hustý se mi nezdá, rozhodně ne jak med :) je to normální?

                          0 0
                          • StuntJ  

                            srovnej to s hustotou tlumičového oleje :o). Jinak je to obrazně řečeno jak med, prostě má jinou konzistenci, která je více lepivá a mazlavá :o). Musí přeci jen vydržet 200 000+ kilometrů v převodovce

                            0 0
                            • biker jura  

                              no právě mě se to zdá nějaký řídký na to že tam je číslo 80, ale hustší a mazlavější to je.

                              Jinak dnes jsem koupil tu vazelínu od motorexu co máš ty a ta je hodně dobrá, promázl jsem gufera hned to bylo poznat.

                              0 0
                              • flyman  

                                80W je dostačující. Ještě je vhodné vědět, že to je minerál.

                                0 0
          • biker jura  

            Tak jsem dnes koupil kompletní sadu okoužků. byli to nějaké kvalitnější, takže cena na celou vidlici asi 40kč, ale furt je to nic oproti servisům…

            0 0
            • misko  

              ake rozmery o-kruzkov si kupil? ci si ich vybral a s nimi si isiel do predajne?

              0 0
      • biker jura  

        No já třeba ted na zimu používám 7,5W v nohách a 2,5W v tlumení u reby. U SIDa kterej není tak citlivej při stejným oleji jako reba, používám tuto kombinaci i v létě a pak je ta vidle žehlička skoro stejně dobrá jak reba. 7,5W v nohách nepozoruji jako nijak horší než 15W. pokud je těsnění ok tak tam vydrží i skoro stejně dlouho.

        0 0
        • mxv  

          Jak to myslis, ze je Reba citliva na oleje?Presne tuto kombinaci hodlam pouzivat celorocne..

          0 0
          • biker jura  

            no s řidším olejem je citlivější. je to tak snad u každé vidle. Na zimu 15W a 5W trochu tuhne takže používám řidší, tím pádem po celý rok funguje stejně :)

            Myslím to tak že sid je mín citlivej (proste víc závodní vidle) než reba i když je v nich stejný olej.

            0 0
            • mxv  

              Jo tak to jo, sem se lek, ze myslis neco horsiho treba.. Na me je s 5W malo citliva i v lete..

              0 0
              • biker jura  

                tak to určitě vyzkoušej tu 2,5W myslím že budeš spokojen. Já to většinou míchám, tak že mi vyjde asi něco mezi 2,5W a 5W a je to slušný a v zimě jen těch 2,5W a stačí mi to. Ale já to mám na závodním biku, takže naše požadavky jsou možná jiné.

                0 0
        • StuntJ  

          já používám v Toře všude 5W a jede jak pila :o))s 10W byla jaksi líná …

          0 0
    • Boresprut  

      Ahoj všem,

      předem se omlouvám protože vím že ohledně mazání, výměny oleje, servisu na vidli RS Reba je toho tady mraky ale jako laik čím víc toho čtu tím více jsem zmatený a nejsem si jistý :-)

      Na podzim jsem pořídil vidli http://www.kupkolo.cz/…-logo_z4455/

      teď na ní mám nalítáno cca 2500km a chtěl bych provést výměnu veškerých olejů ve vidli. Ale furt si tak nějak nejsem jistý kolik druhů olejů je do vidle potřeba…

      chtěl bych koupit originální RS oleje

      tento http://www.kupkolo.cz/…475ml_z2281/ příjde na tlumení??

      a

      tento http://www.kupkolo.cz/…1litr_z2280/ je pro mazání vidle???

      nebo je to obráceně, či mi nějaký druh oleje schází?? raději se teď zeptám a udělám se sebe blbce než abych pak vidli rozdělal a měsíc to dával dohromady :-)

      0 0
      • unitak  

        Myslím, že by to mělo být:

        pravá noha (tlumení) 5W

        spodní nohy: 15W

        levá noha (pístek): redrum

        0 0
        • pavlik6022  

          tak tak, pravdu máš

          0 0
        • biker jura  

          na pístek se dnes už dává vazelína, je to v hodnější

          0 0
          • xshreck  

            v cem je vyhoda vazeliny?

            popr nevyhoda redrumu. (krom toho ze se muze za cas dostat do negativky)

            0 0
            • pepek  

              No dyť to píše: je to hodnější. Asi ta vidla pak žehlí a nekope

              0 0
              • xshreck  

                Na telefonu jsem to ani nepostřehl .-) ale i tak bych to rád věděl. Jestli sehnat vazelínu či ne. Nebo udělat hodně hustý olej z redrumu a vazelíny (pokud by to šlo .-) )

                0 0
                • pepek  

                  Já bych tu vazelínu zkusil, až bude teplo. Bo redrum i převoďák se mi velmi rychle dostanou do negativky. Pokud to nezhorší citlivost, tak tam dám nějakou lepivou vazelínu.

                  0 0
                  • kyl  

                    Tak to teda dost blbě těsní.Já minulej rok touto dobou do Epicona nad pístek dal jen tolik oleje aby hladina byla zároveň s vrchem pístku a když jsem ho tento týden kuchnul tak to bylo stejné,neuniklo nic.

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                  • biker jura  

                    Jo mělo tam být vhodnější :). Jinak to co píšeš je přesně ten duvod. Mě to chodilo s vazelínou prstě líp a vydržela mi tam dýl, takže dávám vazelínu. Navíc výrobce to neuvádí jen tak ze srandy.

                    0 0
                • flyman  

                  Nebo sáhnout po něčem jako je VG 680 nebo 1000. To už je med.

                  0 0
      • biker jura  

        v podstatě to má být obráceně než píšeš. hlavně nedej redrum do tlumení!

        0 0
        • MirosPikos  

          žádný obráceně, je to tak jak to napsal „unitak“. S tím, že někdo dává to tlumení dokonce 2,5 (na zimu i na celou sezonu).

          Pokud to dobře chápu, tak je to takto (pro mou Rebu SL 2010):

          Pravá noha

          dolu (mazání) 5ml 15W

          nahoru (tlumení) 123ml 5W (2,5W)

          Levá noha

          dolu (mazání) 5ml 15W

          nahoru RedRum nebo jinou alternativu, takové množství, aby to zakrylo vzduchový ventil…2–3ml odhadem (možná víc) a často kontrolovat. Jako alternativa oleje s viskozito vyšší jak 40W.

          Ještě bych doplnil, když už to někdo bude po 2500km připravovat na novou sezonu, stálo by za to zkontrolovat o-kroužky a promazat všechna těsnění, stíráky, molitany…kroužky lze dát rovnou nové, je to desetikorunová položka.

          0 0
          • biker jura  

            žádný „žádný obráceně“ špatně čteš

            0 0
          • runis  

            Zdravím. Mám Supa 929 rok 2012 s Rebou RL Dual Air 29er. Nevím zda je vidlice rok 2011, nebo 2012. Snad v tom není velký rozdíl. Mám najeto něco přes 1200km ale vše v hodně prašném prostředí. Chci to rozebrat, vyčisti, napustit kroužky a dát nové náplně. Prosím o konzultaci, ověření, že to chápu správně.

            Pravá noha: dolů mazání 5ml – 15W (může být i 10W?)

            nahoru tlumení 123ml – 5W

            Levá noha: dolů mazání 5ml – 15W(opět úvaha 10W?)

            nahoru Grease-vazelína zde zvažuji

            Motorex Bike Grease

            Co se týče olejů zvažuji firmu Panolin Synth 5W a 10W (jinak samozřejmě těch 15W jak má být). Jedná se o švýcarskou společnost, olej zabraňuje korozi a pěnění. Předpokládám, že u mě je vazelína a RedRum nepotřebuji (vlastně v to doufám vzhledem k jeho ceně a nějakým spotřebovaným 2–3ml RedRumu).

            Děkuji za kontrolu.

            0 0
            • biker jura  

              chápeš správně a klidně použij 10W olej. Jinak bikegrease je špičková vazelína, taky ji používám na všechny okroužky a mazání. jinak s těmi oleji ti neporadím, značku neznám, já používám motorex fork oil

              0 0
            • xshreck  

              za 1200 bych to tak ještě nehrotil, teoreticky by ti mělo stačit 15wt do nohou. Redrum bych pořídil, to je můj věrný přítel :)

              v tlumení nejspíš měnit nepotřebuje, jestli to nedělá neplechu.

              0 0
              • runis  

                Kluci tak jsem vyčistil nohy a dal do nich olej. ******** to bylo, ale ještě by to chvilku vydrželo. No alespoň vím jak na to. Jenže…jenže jsem vytáhl i uzamykání MK a vyčistil a dal tam 123ml 5W a…a ono to nezamyká. Co s tím? Jen jsem to vytáhl, vyčistil, dal olej a hotovo. No a nende. Kde jsem to posr..? Poraďte prosím. Dík

                0 0
                • biker jura  

                  zřejmě jak jsi vytáhl MK a vrátil ho tam zpět tak závit přes který jsi to vytáhl poškodil o-kroužek na MK. taky se mi to stalo. kup si někde kompletní sadu o-kroužků, na celou vidli to výjde asi na 40kč a vyměň to.

                  0 0
                • runis  

                  Aha…no teď mi došlo…já vůl dal jen 12,5ml a ne 125 ml oleje… :-( Takže to bude asi tím…

                  0 0
        • Georrge  

          kolik w ma vlastne redrum?

          0 0
    • Boresprut  

      takže pokud objednám RS RedRum a ten druhý olej RS Suspension s hustotou 5WT a 15WT mělo by to bejt OK??? nebo by mi stačil Suspension pouze s hustotou 5WT??

      0 0
      • unitak  

        Pokud jsi četl naše přípěvky výše, tak ti jeden olej stačit nebude, musíš mít 5 nebo (2,5) a 15W…Stačí si najet na stránky sram.com pak service, najdeš svou vidli a podíváš se kolik kam čeho patří.

        0 0
        • Boresprut  

          Ok, diky všem

          0 0
        • xshreck  

          ono by možná stačilo, kdyby objednal 5wt + redrum.

          Do mazání udělal směs redrumu s 5wt a zbytek už je v pohodě. Toť můj názor, mám raději ale všechno tak jak má být

          0 0
          • MirosPikos  

            Nebo někdo dává na mazání různý převodový oleje a podobně… ale když už to bude objednávat, on se ten olej doma neztratí. Já spíš přemýšlím, čim nahradit RedRum, ale nakonec ho taky objednám a budu ho mít alespoň pro známý, když budou potřebovat vyměnit olej…

            0 0
          • Bronža  

            Mělo by to být jak píšeš, tady je doporučení od Žitného na dotaz jaký a kolik oleje do reby.

            Odpověď Cyklo Žitný: Dobrý den, v tlumící patroně(zámek) použijte čistou směs oleje 5WT. Do spodních nohou přilijte 10ml/každá noha směs redrumu s olejem 5WT v poměru 1/4 a do vzduchové komory 10ml směs redrumu a oleje 5WT v poměru 4/1.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • StuntJ  

              Nerozumím tomu, proč každý vymýšlí svoje extra-postupy, když výrobce dá nějaký předpis, jak vydli mazat. To je tak těžké si přečíst manuál a postupovat dle něho ?

              0 0
              • xshreck  

                někdy to, co píše výrobce, není to nejlepší řešení a někdo dojde na lepší způsob. Potom je na každém, jak si to udělá.

                0 0
            • MirosPikos  

              Pak bych se zeptal, kdo je výhradním dovozcem RedRumu do Český republiky, jestli to není náhodou Žitný :)

              0 0
    • JMT  

      Mam odzkouseny ze se da vsude nalejt 5wt a funguje to. Ano, opravdu, je v tlumeni, spodnich nohach i na pistku. A celkove to funguje lepe nez reba zeny ktera to ma dle predpisu. Muze mi nekdo vysvetlit proc teda pouzivat ruzny oleje ? Dokonce i z boxxera mam vyzkouseny ze lip chodi kdyz se maze 5kou misto patnactky a pej to tak vozej i zavodaci. Ha ?

      0 0
      • pepek  

        Já dávám vždy a všude 2,5wt a je to lepší. Na pístek převodák, nebo redrum.

        0 0
        • JMT  

          a chapes proc tam oni cpou tu 15ku ? Me to hlava nebere :-( vyhodu zadnou nevidim. Na pistku mam teda tu 5ku jenom ze sem to potreboval resit akutne a nic nebylo jinyho po ruce ( a uz je to tam pul roka a pohoda)

          0 0
          • pepek  

            Nechápu. Mám už třetí vidlu, kde byl vždy jednoznačně lepší řídký olej, než originál (stará Judy, Fox a teď RVL) Asi se trochu jistí proti prosakování, nebo prostě v tý Kalifornii jim to tak nepřijde.

            0 0
            • JMT  

              Covece ale to je mozna vono. Boxxer ve vysokejch teplotach v lete chcije a voni tam maj asi kousek teplejc ne ? to by mohlo bejt vono :-)

              0 0
              • JakubV  

                Sorry za archeológiu, ale teda by nemal byť nijaký problém, keď do Tory 318 nalejem všade rovnaký 5W olej ako do MC?

                0 0
      • Atilla  

        Tak je jasný, že ti to líp chodí. Zase pak nejsou tolik vytěsněné vůle a olej víc provzlínává mezi stírákama.

        0 0
        • JMT  

          Ja spis resim proc tam oni davaj tu 15ku ? Proc to s petkou chodi lip je mi jasny :-)

          0 0
          • Atilla  

            Protože tolik nevzlíná a nenalepuje se ti na vidli bordel = olej vydrží déle a není tak špinavý. V zimě s tím problém nebude, ale v létě když je teplo, tak ano.

            0 0
      • kyl  

        Taky dávám všude stejnej olej,kolik má wt nevím ale je to jak voda.

        0 0
    • m4rkus  

      Jak je to s pistkem u foxky? Mam fox evolution (cube ltd race). Kdyz na pistek dam trochu oleje, kam to protece? Zatim jsem do toho nevrtal, tak nevim, co tam dali za mazadlo. Zespod je imbus. Diky

      0 0
      • Zdyn  

        Na foxsech olej celkem drzi, protoze na pistku je stiraci manzeta a ne O-krouzek.

        0 0
        • pavlik6022  

          nemusíš mít zrovna fox, stačí i epicon

          0 0
          • vasek80  

            Teď v tom mám trochu hokej. Nad pístkem epiconu je vazelína nebo olej? A jestli tě dobře chápu, tak i pístek v Epiconu dobře drží olej. Pokud ano tak jen stačí vybrat vazelínu a nalejt redrum, tedy práce ani ne na 5 minut i s foukáním.

            Minulý týden jsem měnil oleje ve Foxu a Epicona zatím kuchat nehodlám.

            Vím že o předělávce Epicona na olej tu je napsano dost. Časem ho budu chtít také předělat (také proto, že jsem už koupil redrum) a zatím jsem to moc nezkoumal.

            0 0
            • kyl  

              V jednom ze dvou Epiconů co jsem měl jsem měl vazelínu v druhém mám dojem že nebylo nic.

              0 0
            • pavlik6022  

              v originále má Epicon nad pístkem nějakou vazelínu, ale se záměnou za olej není žádný problém

              0 0
              • vasek80  

                díky, neprotejká redrum do negativky? To se na to vrhnu hned.

                0 0
                • pavlik6022  

                  redrum určitě ne, je dost hustý – vytři starou vazelínu a dej místo ní olej – množstvím oleje nad pístkem můžeš ladit progresivitu – víc oleje = menší positivka = progresivnější vi­dla

                  0 0
                  • vasek80  

                    Si to sice brzy vyzkouším, ale jsem zvědavej, jestli to je znát na citlivosti?

                    Všude se tu píše o té předělávce. Já jednou četl, že tam někdo dával i o-kroužky navíc a ani nevím kam. To jsem netušil, že předělávka epiconu z vazelíny na olej je otázka na pár minut bez nutnosti shazovat vidli z rámu.

                    0 0
                    • kyl  

                      O-kroužek musíš dát do zápichu pod matici tlumící patrony na korunce jinak po přetočení kola nebo zavěšení za přední kolo bude prolínat olej.

                      0 0
                      • vasek80  

                        Tak tomu trochu nerozumím. V tlumící patroně je snad originálně vazelína a dává se tam také olej? To by snad ani nemohlo fungovat.

                        0 0
                        • kyl  

                          Když Epicona předěláš na olej(mazání),tak dej O-kroužek na matici na pravé straně korunky(matice tlumící patrony)jinak ti bude po přetočení kola na krovky prolínat olej.Matice není nijak utěsněná v korunce protože vidle je mazaná vazelínou.

                          0 0
                          • vasek80  

                            Jasný, já právě myslel, že vazelína je jen ve vzduchové/ levé noze nad pístkem a v tlumící pravé je olej.

                            0 0
                            • pavlik6022  

                              předělávka na olejové mazání nespočívá jen ve výměně vazelíny za olej na vzduchovém pístku. Už i tato změna sle citlivost zvýší.

                              Předělat Epicona komplet na olej musíš až po sundání noh. Vyčistíš vnitřnosti od vazelíny a dáš tam cca 15 ml oleje do každé nohy. Když budeš přišroubovávat D.nohy zpět, dej pod šrouby těsnění aby neprolínal olej. Hotovo.

                              Změna v citlivosti po předělávce je zaručena :)

                              0 0
                              • vasek80  

                                Ono je opravdu teda tlumící patroně vazelína?! Probůh jak to může fungovat. To jsou hovada, nechápu proč to tam cpou. To musel vymyslet nějakej geniální mozek, vždyť z výroby ho udělat rovnou olejového by stálo v náklech tak o 1% víc za těsnění.

                                Zase na druhou stranu klobou dolů, že to i s vazelínou takle funguje.

                                0 0
                                • pepek  

                                  Jj, vazelínové tlumení je super.

                                  0 0
                                  • vasek80  

                                    Ono zase na druhou stranu to tlumení moc na Epiconu regulovatelné není. Myslím celkovej rozsah. Ale koukám, že stačí jen 15ml do tlumicí patrony, když ve foxce mám skoro 150ml

                                    0 0
                                  • kyl  

                                    To by musela být hodně řídká.

                                    0 0
                                • Zdyn  

                                  Mas v tom trochu hokej. Vazelina slouzi k mazani pohybu vnitrnich nohou v kluznych pouzdrech, dale je pouzita na mazani vzduchoveho pistku a tlumeni zajistuje olej.

                                  Pri predelavce na olej jde o to, ze se vazelina slouzici k mazani pohybu v kluznych pouzder nahradi olejem. Pripadne i vzduchovy pistek se maze olejem.

                                  0 0
                                  • vasek80  

                                    aha, takže patrona má svůj uzavřenej okruh

                                    0 0
                                  • pepek  

                                    Tos pos…(kazil). Mohl jsi ještě tak 10 příspěvků počkat, pěkně se to rozvíjelo.

                                    0 0
            • m4rkus  

              Co je teda v te foxce z výroby?

              0 0
              • vasek80  

                Tak ve FOXu je nad pístkem hustej modrej olej (obdoba redrumu) a v negativce je na mazání asi 25 ml a v tlumící noze asi 140 ml tlumičového 10W oleje.

                0 0
                • pavlik6022  

                  máš Foxku s open bath, Epicon má tlumení odděleně – buď patrona nebo zatěsněná vnitřní noha

                  0 0
                  • vasek80  

                    Jasný, Ja Epicona nikdy rozhozeného neviděl. Pouzdra nechám mazaný vazelínou dále. Vyměním jen nad pístkem.

                    0 0
    • papula  

      Potreboval by som si teda ujasnit po precitani velkej kopy prispevkov ci teda treba dat REDRUM (reba sl 2010) a kde presne ho dat

      0 0
      • scret  

        tak pokud jsi toho precetl hodne, jak sam pises, mel bys to uz vedet ne?:)

        Co mas presne za typ Reby? Jinak Redrum na pistek, cca plusminusauto­bus 5ml..

        0 0
        • papula  

          no tak cital som ze treba ho dam dat aj ze nie …hlavne ma zaraza preco ptm neni v navode od RS

          Reba sl 2010 tuning test olej davam w5

          0 0
          • scret  

            na pistek patri vzdy nejaky husty olej, tak aby mazal pistek a zaroven nebyl uz moc ridky aby neprotekl kolem…

            0 0
            • papula  

              Ak by si bol taky dobry mohol by si mi presne ukazat kde presne ho treba dat nech ho nedam niekde kde ho netreba :)

              0 0
              • Tomínos  

                Na levý straně nahoře (u složený vidle) máš ventilek, stačí vyšroubovat jen ten a pod něj to stříknout.

                0 0
              • scret  

                jak pise Tominos…

                0 0
      • papula  

        Dakujem pekne za rady moja 1 rozoberka tak sa snazim nic neposrat a radsej sa pytat :)

        0 0
        • MirosPikos  

          Ono tam není moc co ******, všechno již bylo řečeno :) Taky mě to letos čeká, zdá se mi že už to není ono. Tak vyměním všechna těsnění co seženu a hurá do další sezony.

          0 0
          • papula  

            No rozobrat to neni zlozite :D len to dat vsetko dokopy :D Ked som sa pytal v servise tak som si povedal ze sa to musim naucit :D 60€ len tak a to neviem co mi tam naleje :)

            0 0
        • scret  

          ty posluchaj, moc si toho neprecital coz?:)

          Neni to nic moc narocnyho, prostuduj treba videa na youtube…

          0 0
          • papula  

            uz je to aj poskladane :) len este neni nafukana bo nemam redrum :/

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • Fidži_CZ  

      Co tohle na pístek?

      http://www.kupkolo.cz/…ease_z92067/

      Budu tam objednávat a PM300 je drahá jak prase.

      0 0
      • allrose  

        Ta je na ložiska,pm600 je na gumy

        0 0
        • Fidži_CZ  

          Píšou i na vidlice. I když to je jedno, koukal našel jsem složení a je tam lithiové mýdlo. Což to vyřazuje ze hry.

          0 0
          • Fidži_CZ  

            Jo a ještě jedna věc, PM600 není na gumy, ale taky na ložiska: PM600 is a heavy-duty, all-purpose lubricant manufactured specifically for bearings and open gears.

            0 0
    • danis7  

      máte nějaké zkušenosti s silikonovou vazelínou Bike WorkX Lube Star Silicon na mazání pod gufera a nad pístek? Srovnání s PM600 Military Grease od RS?

      0 0
      • danis7  

        žádné zkušenosti se silikonovou pastou/vazelínou?

        0 0
        • allrose  

          vím jediné-silikon spláchne voda,a moc dlouho na místě nevydrží,mg je hrozný lepidlo,postupně uvolňující olejovou bázi,toť laické zkušenosti

          0 0
          • scota  

            No nevím, ale vazelína nad pístkem je snad proti vodě chráněná. Silikonová vazelína je podle mého názoru na manžety a O-kroužky velmi vhodná.

            0 0
      • MirosPikos  

        Používám jí a bez problémů. Otázka, jak dlouho tam vydrží. Kupoval jsem jí ještě od Nacházela, ale mělo by to být to stejné.

        0 0
      • xshreck  

        Kup a uvidíš. Silikonovou vazelínu bych dal do gufer, nad pístek by šla teoreticky rozředit olejem na mazání… vznikne řidší kaše – je to lepší jak samotná vazelína a neproteče to hned jak olej. Pokud se teda bude nějak slučovat :) chce to vyzkoušet.

        kreativitě se meze nekladou. A kdo nezkusil …

        0 0
        • danis7  

          Takže jsem silikonovou vazelínu koupil. Ve srovnání s Motorex Bike grease je více tužší, mezi prsty hůře klouže. Zkoušel jsem ji i ředit olejem a moc se s olejem neslučuje, oproti Motorexu, který se spojí s olejem v pěknou hustou kaši. Zatím to vypadá na zbytečný nákup, Motorex se jeví jako lepší varianta.

          0 0
          • mr.nikdo  

            Silikonova vazelina se da pouzit i na mazani vnitrnich nohou misto spreje.

            0 0
            • xshreck  

              lepidlo bordelu – to snad né!

              Neriskoval bych. Nachytáš bordel a uděláš si brusnou kaši

              0 0
          • xshreck  

            Jak říkám, zkušenosti nad zlato.

            Nazahazoval bych jí, na okroužky a podobné věci může být dobrá.

            0 0
            • danis7  

              No, zatím moc nevím k čemu ji využiju. Ta vazelína svým složením spíš vypadá na použití u statických gumových těsnění, nehodí se tam, kde se to pohybuje. Např když ji dám pod stiraky, tak ji během pár jízd vytáhnu pohybem vidlice ven ze spod stíraku.

              0 0
              • MirosPikos  

                Proč si jí vlastně kupoval když máš motorex? Lidi dávají pod stíráky běžně motorex. Silikon je dobrý na udržování vlastností o-kroužků nebo stíráků.

                Já mám tu samou (viz jak jsem psal výše), dávám pod stíráky a na o-kroužky a vydrží celkem dost. Rozhodně to není o tom, že bych ji během pár jízd vydyndal ven.

                Co si tak vzpomínám z jiných vláken, tak lidi dávali pod stíráky motorex. Čeká mě to na zkoušku při další rozborce.

                0 0
                • danis7  

                  chtěl jsem to vyzkoušet, párkrát jsem o silikonové vazelíně četl tady na fóru a Motorex mi dochází.

                  Pokud chceš novou vazelínu na vidlice, tak si raději vem ten Motorex, ten se i dobře rozpouští v oleji, narozdíl od silikonové, která dělá cucky.

                  0 0
    • Peslezedirou  

      Ahoj, došel mi doma red run a teď nemůžu balení, které jsem měl dohledat, je tohle red run? 15wt

      0 0
      • scret  

        zeby ?:))

        0 0
      • scota  

        Pístek RS Reba se maže vazelínou Military Grease, alespoň 2015 a 2016. Místo red run můžeš použít i převodový olej např. Mogul Trans 80.

        0 0
        • Peslezedirou  

          Dobré ráno :-)

          Lehce jsem zaspal dobu, mám teď Rebu 2015, 2016, koupím vazelínu MG, mogul dokoupím na epicona, děkuji.

          0 0
    • MichalHK  

      Chtěl bych si udělat příští servis vidlice sám, tak už na to studuju. Vidle (Reba solo air) je nyní po servise, ve spodních nohách v tlumení je 15W. CHtěl bych tam hodit 2,5W. Stačí, když nechám starý olej vytéct, otočím vidli vzhůru nohama a naleju tam řidší olej nebo musím spodní nohy sundat a vyčistit to tam?

      Postup (pouze pro jistotu)

      1. vypustím vzduch
      2. povolím oba šrouby
      3. vyteče olej
      4. naleju nový
      5. vidlici plně zmáčknu
      6. zašroubuju šrouby, napumpuju, hotovo
      0 0
      • tomxxx  

        vypustíš vzduch, povolíš šrouby asi o 3 otáčky a přes imbus do nich jebneš kladivem, vyteče olej, dáš novej, vrátíš šrouby

        s tim mačkáním vidlice nevim co myslíš, pokud ti pístky zajedou, tak stačí jednou dvakrát fouknout a vyjede.

        Pokud je vidle po servise, ale už ježděná, tak je při tomhle procesu skoro škoda nesundat dolní nohy, nevyčistit to a nenamazat molitan gufer olejem a gufera vazelínou

        0 0
        • MichalHK  

          Jojo vidle je ježděná celoročně a sevis jsem měl v březnu. Tady v tom návodu to borec zdurazňuje, aby tam prej nebyl vzduch. https://www.youtube.com/watch?…. Jinak použil bych tento olej http://www.bonatrade.cz/…2-5w-500-ml/?…

          0 0
          • tomxxx  

            Tak to bych ty nohy sundal a vyčistil, zas taková práce to neni…

            Jo vidíš, to je pro mě novinka, sice nevim k čemu tam potřebuje vyhnat vzduch, rock shox na to v návodu neupozorňuje ony totiž spodní a horní nohy vzduchotěsné vůči sobě nejsou…třeba mi to někdo osvětlí :D

            Jinak jakejkoliv fork olej je OK, jen maj kluci pravdu, co si tou jinou viskozitou slibuješ? Jestli citlivost, tak to tim nedocílíš. To poladíš vzduchovkou. Třeba u dual airu místo vazelíni lili na mazání pozitivky olej, ale to je u solo airu pasé, protože ti to proteče dolu. Ale na tyhle hrátky s vidlicí jsou tu jiní.

            0 0
            • Zdyn  

              Vnitřní a vnější nohy jsou vůči sobě samozřejmě vzduchotěsné jsou, jinak by tlumící olej unikal do vnějších nohou a vidlice by nešla nafoukat.Netýká se to pružinových vidlic a otevřených lázní.

              Jinak vzduch je dobré vyhnat z toho důvodu, že se jinak může stát, že při stlačení vidlice vystřelí gufera.

              0 0
              • kyl  

                Není ta první věta blbost

                0 0
                • Zdyn  

                  No koukám, že se mi ta věta nějak zkombinovala ze dvou:) Příště si to po sobě přečtu. Ale snad se dá pochopit.

                  0 0
              • tomxxx  

                JO jo, ty gufera jsou logická.

                ale tlumící olej je v horních nohách uzevřen stejně, jako vzduch ve vzduchové komoře. Když sundáš vnější nohy, tak ti nikam nic neteče.

                Já to myslel tak, že gufera nejsou vzduchotěsná…jen sem to napsal nejasně. Oba sme mysleli to stejné ;)

                0 0
                • MichalHK  

                  Tak to jsem asi několik místních jedinců špatně pochopil, pochopil jsem to tak, že někdo dává do spodních nohou 2,5 / 5 w olej za účelem zlepšení citlivosti. Chtěl jsem to hlavně na zimu, kde vidle při teplotách kolem nuly připomíná pomalu pevnou vidlici :-)

                  0 0
                  • tomxxx  

                    Tady dává kdekdo kde kam, ale to je podle mě spíš tim, že vytuhle nazelína ve vzduchové komoře a olej v tlumení

                    mazací olej bych z toho vinil jako poslední

                    na funkci vidle v zimě bych se vysral, na to prostě neni dělaná.

                    0 0
      • Zdyn  

        Olej ve spodních nohách je k mazání pouzder. 2,5W tam je nesmysl.

        0 0
        • Chlebovnik  

          Přesně tak. Do spodních nohou je lepší dát hustší olej, který tak rychle nestéká.

          0 0
    • popokatepetl  

      Zdravím.

      z dlouhé chvíle a bahnité hřebenovce jsem se rozhodl u reby SA sundat vnější nohy na namazat molitany a stíráky. No a ze zvědavosti jsem chtěl zkontrolovat jak je namazaný vzduchový pístek. Z nepozornosti jsem ale otevřel tlumící část a vytekl mi olej :o). Protože jsem neměl doma tlumičový olej 2,5W tak jsem celou akci ukončil. A teď dotaz: můžu nalít předepsané množství oleje zespod a pak tam vrátit pístek a pojistný kroužek? Nebo to udělat podle manuálu? Vrátit pístek a nahoře odšroubovat patronu a lít seshora? Stačí tam nalít jen předepsané množství? pokud ma sahat olej jsem nikde nenašel. Díky za rady.

      0 0
      • allrose  

        Tlumící olej do tlumiče horem,na píst vzduchu sa vazelína taky horem

        0 0
        • popokatepetl  

          tak žádné usnadnění :-/. Na píst jsem dával před sezonou podle návodu, napiplat nad pístek, kolem pístku a zasunout. Teď to bylo namazané až až.

          Je nějaké tajné úskalí v tom doplnění oleje? Dočetl jsem se jen že je třeba po nalití oleje zašoupat s pístkem aby pod něj ten olej zatekl.

          0 0
          • allrose  

            Je to jistější :-)

            0 0
            • popokatepetl  

              udělal jsem to podle návodu a klaplo to na jedničku. Zespodu by to byla blbost pač v tom černém bazmeku zůstal nějaký olej.

              0 0
      • AlesKl  

        Ahoj, dávám nad pístek Reby solo air modrý olej Fox float fluid, co mi doporučili i v servisu.

        https://www.cyklosvec.cz/…d-235ml-8-oz?…

        Problém ale mám, že se po vyjížďce v náročnějším terénu vidle dost často zanoří, resp. zkrátí se její zdvih. Poklesne (logicky) i tlak v komoře nad pístem, olej se přetlačí přes o kroužek pod píst a musí se pak odpustit tím zapuštěným ventilkem ve vnitřku nohy. Máte na to nějakej fígl, jak tomuhle zabránit, aby se mazací a těsnící olej nedostával pod píst?

        Přepouštěcí kanálek o kterém se tady často píše je podle mě jen u DUAL air, SOLO air má podle mě vnitřní dráhu v trubce hladkou. Pístnici s těsněním jsem měnil v servise za novou (změna zdvihu z 90 na 100mm).

        Díky

        0 0
        • Georrge  

          Solo air má v noze taky přepouštěcí kanálek, takže ti olej steče do negativky. Proto se tam dává vazelína, kterou pro lepší chod pístku můžeš lehce naředit hustým olejem (výsledná hustota musí být tak akorát – ani hustá aby pístek nezůstával nasuchu, zároveň ani moc řídká aby ti to všechno nesteklo do negativky). Vidle běžně zůstává pár milimetrů ve zdvihu, to je normální. Pokud ti zůstává moc, tak asi je potřeba vyměnit těsnění na pístku.

          0 0
          • AlesKl  

            Kdyby u solo air byl přepouštěcí kanálek, tak by se musely po nafouknutí horní komory vyrovnat tlaky se spodní a to tak přeci není. Když je píst s natlakovanou horní komorou na spodním dorazu (kde by se měl v úrovni O kroužku na vnitřku nohy onen kanálek nacházet), tak po zmáčknutí spodního ventilku žádný vzduch ze spodní komory neuchází.

            Ještě mi vrtá hlavou, jak se do té duté pístnice k ventilku může ten olej (vzduch) dostat, když v ní není žádná dírka…

            0 0
            • Georrge  

              Naopak, kanálek má jen solo air, dual air má dvě oddělené komory, která má každá svůj ventilek. Solo air je to proto, protože tlakuješ jen jednu komoru, druhá se nastaví automaticky přes ten kanálek (tedy pokud nemáš hodně starou solo air s kovovou pružinou v negativce, ale to asi ne).

              Do pístnice se ti to dostane přes negativku. Pístek je k pístnici připevněný dutým pérovým čepem, takže se tlak (a tím pádem i olej) dostane i dovnitř pístnice.

              0 0
            • AlesKl  

              .

              0 0
            • novas752  

              Přesně na tom principu soloair funguje. Ale jinak výborná dedukce!

              Do pístnice se vzduch dostane neboť je v ní dírka.

              0 0
        • allrose  

          Ucpaný kanálek vazelínou/těsnění v řiti

          0 0
          • AlesKl  

            Pokud je vzduchový píst ve spodní poloze, měl by ten kanálek být vidět? V kterým místě obvodu by měl ev. být? Díky

            0 0
            • kubad  

              od kdy běhá píst ve spodní noze?

              0 0
            • PENE  

              Ve spodni poloze videt nepujde, je nekde tady: https://bicycles.stackexchange.com/…-spring-side Myslim, ze umisteni na obvodu nebude vzdy stejne, protoze by to museli kontrolovat pri lisovani nohy do korunky. Radialni umisteni prepousteci drazky nema na funkci soloairu vliv.

              0 0
            • novas752  

              Stáhni spodní nohy, vyšroubuj vršek vnitřní nohy z korunky, vyndej vzduchovej píst a voila, ve dpodní části vnitřní nohy je přepouštěcí kanálek, malé zahliubení ve stěně nohy.

              0 0
          • AlesKl  

            Dá se ten kanálek vyčistit shora horní komorou, nebo se to musí rozebrat?

            0 0
            • Mr.Duck  

              Teoreticky áno tlakem a trochou oleje, ale dostat se k němu není moc práce tak proč to nerozebrat.

              Podle tvého popisu mi spíš přijde že tam máš oleje moc než ucpaný kanál, když to rozebereš vyřešíš obojí :)

              0 0
            • novas752  

              Nedá, je potřeba rozebrat. Asi tak 20 minut práce…

              0 0
              • Mr.Duck  

                Někdy stačí to nafoukat na maximální tlak a ono se to profoukne. Někdy. Ale stejně když je to ucpaný tak tam je nejaký důvod a samozřejmě to chce servis jak říkáš, ale třeba pro potvrzení že to je ten problém se to někdy hodí.

                0 0
    • AlesKl  

      Je starší, cca 2013, mohla by mít tedy tu pružinu a něco jinak?

      0 0
      • Georrge  

        Popravdě ani nevím, jestli Reba někdy měla pružinovou negativku, myslím že se šlo z dual air rovnou na solo air se vzduchovou negativkou. Zvlášť jestli ten pístek, co jsi posílal obrázky, je z tvojí vidlice, tak má vzduchovou negativku.

        EDIT: no stopro má vzduchovou negativku, když máš v pístnici ventilek na upuštění vzduchu :D

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.